Jump to content

2011.01.05 Manchester City H


Mikl02

Recommended Posts

Jeg undrer fortsatt på hvorfor Wenger byttet inn Bendtner, når han blir brukt på venstekanten. Da skjønner jeg ikke hva som er vitsen å bruke han, fordi det er ikke i den posisjonen han kan utnytte sitt potensiale.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Fy F.... For en frustrerende kamp. Og for et møkkalag City er...

 

Men altialt en bra kamp av Arsenal mot et utrolig defensivt City. Holder på Song som MOM. Og Arshavin kan vi bare selge nå i januar hvis han skal holde på som i kveld...

 

Ja Arshavin er virkelig ikke mye å hoppe i taket for lenger... Jeg kommenterte det når Walcott ble byttet t for Arshavin - tåpelig bytte. Walcott var en av de få som truet City med hurtige bein og gjennombruddskraft. Han skaffet oss også frispak og cornere på sin venstre side. Og da få Arshavin på banen.... nedtur...

 

Så også at Walcott ristet på hodet - det skjønner jeg godt!

 

Også Bendtner inn for Wilshere.. og legge han ut til venstre.... Hvorfor ikke da Rosicky inn? Nok ett merkelig bytte. Hadde man satt RvP ut til venstre og Bendtner inn i midt så hadde jeg kanskje forstått det... men Bendtner på venstrekanten? Herregud

Link to comment
Share on other sites

Dommerne har vist i løpet av de 3 siste kampene at de vil at Manu skal vinne serien.

 

Tabell med dommerfeil

 

Manu 44p

Arsenal 40p

 

 

Uten dommerfeil

 

Arsenal 44p

Manu 43p

 

 

Tilbake til Arsenals innsats i dag:

Bra gjennomført kamp, men utrolig at van Persie får spille hele kampen. Er Chamakh helt ute eller?

vPersie gjør mye bra, men han skal være spiss, og som spiss har han vært skikkelig svak i dag!

Link to comment
Share on other sites

Ikke allverden å hisse seg opp over dette. Arsenal var klart best, men avslutningene satt ikke helt der de skulle. City er et godt lag, som vet å spille forsvar, men Arsenal hadde likevel nok sjanser til å avgjøre. Stang ut i dag, bokstavelig talt.

 

Enig med deg Runkie. Dog frusterer det å se på et lag som City som skal kjøpe seg til suksess kommer for å ligge med hele laget på sin banehalvdel og aldri prøver å spille fotball.

 

Trolig den mest dominerende kampen vi har spilt denne sesongen, kanskje med unntak av Blackpool kampen, men til og med Ian Holloway's gutter hadde flere og større sjanser enn Shitty sitt mannskap denne kvelden.

 

Flau på Manchester Shitty sin vegne her. Topplag? Tittelutfordrer? Pfft.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi ikke vinner denne. Men vi kan igrunn takke oss sjøl, greit nok, det var hands, og dommeren lot de drøye tiden. Men du verden, hvordan er det mulig å ikke putte på minst en av de sjangsene....helt utrolig. Noe mangler i hvertfall...

 

En stor bommert av Wenger idag, hvorfor ta ut Walcott og putte innpå Arshavin...Etter han kom inn skapte vi ikke en dritt, og alle hans involveringer ble brutt og kunne i noen tilfeller straffa seg veldig...han er helt ute for tiden, og jeg synes han vel har hatt maks 10 skikkelig gode kamper i Arsenal trøya. Frem til nå så har jeg vært litt blenda av statusen hans. Men hvor dårlig kan han bli???Han bør selges, skjønner godt at Walcott rista på hodet,han var vel en av de bedre idag...så nei du Wenger, selg russeren, sikkert noen i russland med masse peng som kan gi oss alt for mye for han.

 

Sånn som dette utvikler seg så er det vel bare å gratulere de røde fra manchester med det 19`ende gullet. Virker jo som alle prøver å gi de det, og isåfall må det være tidenes dårligst premier leauge vinner. Eneste som mangler er at de hangler igjennom serien uten tap også...

 

For en møkkakveld, selv om vi spilte bra...

Link to comment
Share on other sites

Ja Arshavin er virkelig ikke mye å hoppe i taket for lenger... Jeg kommenterte det når Walcott ble byttet t for Arshavin - tåpelig bytte. Walcott var en av de få som truet City med hurtige bein og gjennombruddskraft. Han skaffet oss også frispak og cornere på sin venstre side. Og da få Arshavin på banen.... nedtur...

 

Så også at Walcott ristet på hodet - det skjønner jeg godt!

 

Også Bendtner inn for Wilshere.. og legge han ut til venstre.... Hvorfor ikke da Rosicky inn? Nok ett merkelig bytte. Hadde man satt RvP ut til venstre og Bendtner inn i midt så hadde jeg kanskje forstått det... men Bendtner på venstrekanten? Herregud

 

Jeg skjønner begge byttene, egentlig. City lå dypere og dypere, og en Arshavin i humør kan få til mer enn en Walcott med lite plass. Men dessverre var han ikke i humør. Å få inn en targetmann som kan gå i duellene var riktig IMHO. Eneste jeg ikke skjønte var at ikke Chamakh fikk de siste ti for vP som fortsatt er litt rusten.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig frustrerende å ikke slå det drittlaget, men vi fikk med oss ett poeng mot et faktisk topplag pdd, mens Chelsea og Tottenham tapte. Vi er nå ferdig med City for sesongen - og det er deilig. Nå er det bare å høvle over i cupene de neste kampene og være klare til neste seriekamp. jeg har trua.

 

og til Gooner_for_life

 

tror ikke de sa at det er hans første kamp i PL, men de sa det var hans første skikkelig store kamp!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen minner meg farlig mye om West ham kampen tidligere i sesongen hvor vi presset på mot 10 mann som lå innenfor 35 m, men vi skapte mye og skaffet målet helt på tampen. Akkurat samme skjedde i dag, men med kanskje mer dominans av Arsenal, men 1-2 Milliarder i spillere ser ut til å akkurat være nok til å nulle ut en kamp.

 

Btw ble vi ikke snytt for et straffespark?

Link to comment
Share on other sites

Utrolig frustrerende å ikke slå det drittlaget, men vi fikk med oss ett poeng mot et faktisk topplag pdd, mens Chelsea og Tottenham tapte. Vi er nå ferdig med City for sesongen - og det er deilig. Nå er det bare å høvle over i cupene de neste kampene og være klare til neste seriekamp. jeg har trua.

 

og til Gooner_for_life

 

tror ikke de sa at det er hans første kamp i PL, men de sa det var hans første skikkelig store kamp!

 

Meget mulig, jeg fulgte kampen på stream så kvaliteten på lyden var ikke den beste.

Men å dele ut 2 røde er feil. Vanligvis blir slike situasjoner gult kort og tilsnakk. Å få rødt her blir etter min mening feil, og når det er noen få minutter igjen!

Link to comment
Share on other sites

Synd vi ikke klarer å få det avgjørende målet mot et ultrafeigt Shitty-lag.

Det smeller i stolpene i 1. omgang og Joe Hart har typisk nok en god dag på jobben.

Merket tydelig i 2. omgang at spillerne på begge lag var veldig sliten etter et tøft juleprogram.

 

Forstå ikke helt det å bytte ut Walcott som jeg syns hadde bra tak på Zalayeta. Han må begynne å få flere 90-minuttere nå og vi så også han var frustrert over det. Ellers er rødkortene helt håpløs og dommer'n burde tatt en prat med begge spillere og gitt de gult. Nå mister vi Sagna i tre kamper og jeg tviler på en "appeal" hjelper.

 

Dette er en kamp burde vunnet men det blir tøft når bensintanken er tom. Og alle resultatene i dag gagnet bare Manure. Blir kvalm av hvor dårlige de spiller, men får maks medgang hver bidide runde -_-

 

I det minste taper Chelsea og Spu*z.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen minner meg farlig mye om West ham kampen tidligere i sesongen hvor vi presset på mot 10 mann som lå innenfor 35 m, men vi skapte mye og skaffet målet helt på tampen. Akkurat samme skjedde i dag, men med kanskje mer dominans av Arsenal, men 1-2 Milliarder i spillere ser ut til å akkurat være nok til å nulle ut en kamp.

 

Btw ble vi ikke snytt for et straffespark?

Selvsagt ble vi det, men det er jo en vane nå

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen minner meg farlig mye om West ham kampen tidligere i sesongen hvor vi presset på mot 10 mann som lå innenfor 35 m, men vi skapte mye og skaffet målet helt på tampen. Akkurat samme skjedde i dag, men med kanskje mer dominans av Arsenal, men 1-2 Milliarder i spillere ser ut til å akkurat være nok til å nulle ut en kamp.

 

Btw ble vi ikke snytt for et straffespark?

 

Synes ikke det var straffe, egentlig. Han får ballen skutt opp i hånda fra veldig kort hold. Ikke var hånda langt ute fra kroppen heller...

Link to comment
Share on other sites

mye bra i 1. omgang, men 2. omgang er elendig. alt for mange tåpelige stikkballer og lobber inn i et overbefolket felt. arshavin burde vel fått noen kamper på tribunen, og det sammen med dansken. dansken bør vel ha mulighet til å kunne vinne dueller, men det ser slett ikke sånn ut i kveld. bra kamp av backrekka. rvp er også ok. synes det er litt spesielt at nasri skal spille venstre nå, ettersom han tidligere har gjort det stor på høyre. wilshere burde muligens vært tatt ut noe tidligere, men jeg mener fortsatt at arshavin har lite å gjøre på banen for tiden, og at bendtner ikke bør ha noen framtid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner begge byttene, egentlig. City lå dypere og dypere, og en Arshavin i humør kan få til mer enn en Walcott med lite plass. Men dessverre var han ikke i humør. Å få inn en targetmann som kan gå i duellene var riktig IMHO. Eneste jeg ikke skjønte var at ikke Chamakh fikk de siste ti for vP som fortsatt er litt rusten.

 

 

Begge byttene veldig logiske ja, trodde dog Chamakh kom inn i stedet for Bendtner men det betyr vel bare at vår marokanske venn er plaget med et eller annet, desverre kom aldri Bendtner i posisjon foran boksen hvor han lett kunne avgjort dette på slutten.

Mancini er nok meget fornøyd med dette resultatet og hvem kan klandre ham for det???

Shitty har en jævla god keeper, ingen tvil om det, redningen fra van Persie var egentlig syk men det er lov å ha god keeper som kjent, de har også et meget solid forsvar men synes denne kampen viser med all tydelighet hvilket lag som går for gull, vi er inne i en meget god periode nå, synd med cup-kampene egentlig, nå kunne jeg tenkt meg enda fire kamper på de neste ti dagene :P

De som deler ut pokalen til utd etter denne kvelden må skjerpe seg kraftig, dette er laaaangt fra over.

Når det gjelder utd kommer de 100% sikkert til å tape en bøtte full med poeng fremover, jeg tror fortsatt shitty kommer til å bli veldig skummel når vi skriver mai.

Spudz og chelsky taper, hvem prater om en møkkakveld her????

Denne kampen er slett ikke egnet for å slakte noen Arsenal-spillere i etterkant, heller ikke russeren eller dansken, til tross for dette føler jeg vel at vi skulle brukt de to på motsatt side, Arshavin på venstre med muligheter for å komme til avslutninger og Bendtner på høyre med flere muligheter for å komme i situasjoner foran boksen, uansett vil jeg bare si en ting; JEG HAR FORTSATT MEGET GOD TRO PÅ GULL :)

Link to comment
Share on other sites

mye bra i 1. omgang, men 2. omgang er elendig. alt for mange tåpelige stikkballer og lobber inn i et overbefolket felt. arshavin burde vel fått noen kamper på tribunen, og det sammen med dansken. dansken bør vel ha mulighet til å kunne vinne dueller, men det ser slett ikke sånn ut i kveld. bra kamp av backrekka. rvp er også ok. synes det er litt spesielt at nasri skal spille venstre nå, ettersom han tidligere har gjort det stor på høyre. wilshere burde muligens vært tatt ut noe tidligere, men jeg mener fortsatt at arshavin har lite å gjøre på banen for tiden, og at bendtner ikke bør ha noen framtid i klubben.

 

 

Bruker deg som et sitat refser siden jeg er helt enig. Vil bare tilføye at Song som du ikke nevner var en kjempe på midtbanen i dag..

Resten "amen to that"

Link to comment
Share on other sites

Er Houllier, Hodgson og Ancelotti uten arbeid i morgen? Og hvor lenge gidder sheikene til City å sprøyte inn milliarder i et prosjekt som fremstår like (u)sjarmerende som en utedass på Roskilde? Nitriste saker!

 

Gutta våre leverer en god kamp, men klarer ikke score. Shit happens. Jula sett under ett har uansett gitt meg økt tro på gull. Med unntak av Diaby og Vermaelen har vi ingen skadeproblemer å snakke om. Tvert imot nærmer de fleste av nøkkelspillerne våre seg toppformen. Fabregas, Van Persie, Song, Nasri, Djourou, Clichy osv.. Arshavin er på full fart motsatt vei, men jeg lar meg foreløpig ikke bekymre.

 

Jeg har god tro på at vi kan finne det nødvendige momentum fra februar, omtrent, og hale i land seriemesterskapet!

Link to comment
Share on other sites

Kampen ble slik jeg forventet. 99% forsvarsfokus fra City. De satser på 0-0, men håper på en heldig scoring. Uansett. Klarer vi å fortsette med det vi har gjort mot Chelsea, Bham og City så blir det ligagull. I disse kampen har vi klart å gjøre akkurat det jeg har etterlyst en tid, nemlig tvinge motstanderen til å spille støtte når vi mister ballen. Alt vi må gjøre er å skjønne at man må spille slik både mot de beste og de dårligste.

 

Idag kjørte vi over en av de beste lagene i PL. Fikk trua på at vi kan slå Barca nå. Holder vi samme intensitet i de kampene så er veien åpen.

 

Det store spørsmålet er bare om vi klarer det? Skal det bli en ny gullæra så må aggressivitet og intensitet være på samme nivå som idag i hver eneste kamp

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...