Jump to content

Trekning i Champions League


Veginho

  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Med Cesc, Van Persie og Nasri skadefri og i form, så skal vi klare å tukte bæsluggene fra Spania! Om TV5 også blir klar, + kanskje en stopper/DM av toppklasse i Januar, så har jeg trua på avansement! Vi må ikke glemme av hvordan lag vi stilte med på Cam Nou i fjor. Nå også med en bedre keeper i mål, så tror jeg vi kan gi Barcelona kamp til døra. Morsom fotball blir det uansett! Forøvrig ryker Hottentottene på ræva ut som forventet! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi trakk det som for øyeblikket mest sannsynlig er verdens beste lag, og vi kommer til å få det vanvittig tøft med å komme oss videre i CL, men det er også mulig å slå Barcelona på en god dag så alt håp er ikke ute. Skal vi gå hele veien kan vi like godt møte de beste allerde nå. Skulle vi ryke ut vet vi at det var mot det beste laget i verden, og skuffelsen vil nok være langt mindre enn om vi skulle tape en semifinale/finale mot de.

Vinner vi og slår ut katalanerne ligger alt til rette for at vi kan ta oss hele veien!

Link to comment
Share on other sites

Med Cesc, Van Persie og Nasri skadefri og i form, så skal vi klare å tukte bæsluggene fra Spania! Om TV5 også blir klar, + kanskje en stopper/DM av toppklasse i Januar, så har jeg trua på avansement! Vi må ikke glemme av hvordan lag vi stilte med på Cam Nou i fjor. Nå også med en bedre keeper i mål, så tror jeg vi kan gi Barcelona kamp til døra. Morsom fotball blir det uansett! Forøvrig ryker Hottentottene på ræva ut som forventet! :D

Vi spilte bedre der nede, enn i London. Og det selv om laget vi stilte på Emirates skulle vært bedre enn det vi stilte i Barcelona... Barcelona er bedre enn Arsenal uansett hva lag vi stiller. Fælt å si det, men Barca er bedre i år enn i fjor pga at Villa er bedre enn Ibrahimovic. Skummelt, men er nesten slik at vi må håpe på en to-tre ukers skade på Messi/Xavi i slutten av februar/starten av mars...

Link to comment
Share on other sites

Her kan vi bare takke oss selv.

 

Så sant. En valgte å ikke toppe laget mot Shaktar (fordi en tror en allerede er så godt som i mål). Jeg sa det da, dette kommer til å straffe seg. Riktignok vi tapte mot Shaktar og selvsagt også den påfølgende kampen mot Newcastle. Det hadde vært langt mer vettig å gjøre det omvendt, men-men. En setter så kniven mot egen strupe til Bragakampen, og som vanlig skjærer det seg da det gjelder. Jeg har sett disse vurderingene gjort tidligere år og selvsagt med samme resultat. Alt er så forbannet forutsigbart.

 

Vel. Nå er det bare å ta rennefart. Vi har ikke tapt ennå, men vi har valgt å gjøre det så vanskelig for oss selv som mulig. Som vanlig!

Link to comment
Share on other sites

Vi trakk det som for øyeblikket mest sannsynlig er verdens beste lag, og vi kommer til å få det vanvittig tøft med å komme oss videre i CL, men det er også mulig å slå Barcelona på en god dag så alt håp er ikke ute. Skal vi gå hele veien kan vi like godt møte de beste allerde nå. Skulle vi ryke ut vet vi at det var mot det beste laget i verden, og skuffelsen vil nok være langt mindre enn om vi skulle tape en semifinale/finale mot de.

Vinner vi og slår ut katalanerne ligger alt til rette for at vi kan ta oss hele veien!

Dette argumentet om at vi må slå de beste uansett, er egentlig ganske teit. Hadde vært mye bedre om vi kunne møtt Schalke først, så Roma, så Bayern, før vi fikk Barca i finalen. Da kunne Barca ha tatt seg av noen av de lagene vi alltid taper mot (Manu og Chelsea) i kvartfinale og semifinale!

Link to comment
Share on other sites

Bra at vi får Barca nå. Skal CL vinnes ville vi uansett møtt de på et eller annet tidspunkt.

 

Dette er en logisk feilslutning, det er absolutt mulig å vinne CL uten å slå Barcelona.

 

Dette skal bli gøy, gleder meg allerede og kanskje de viser denne kampen live på tv?

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om de viser denne kampen eller reprisen av fjorårets finale med Inter-Bayern som blir veldig spennende. (Bayern vinner mot kelnern såklart) Glad vi trakk Barca, de må ut før eller siden om vi vil vinne det, i fjor gjorde vi det helt ok, Gallas og Cesc ble skadd og Bendtner scoret. Med fullt lag ville vi vunnet.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at Defoe ser ut til å kunne få rett i uttalelsene han hadde før sesongstart om at Tottenham var kapable til å gå lenger enn Arsenal i CL. Dette var en uttalelse som ble møtt med mye latter av oss her inne. Vel, som ordtaket sier, den som ler best, ler sist. Ingen tvil om at Tottenham har fått en mye enklere oppgave enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en logisk feilslutning, det er absolutt mulig å vinne CL uten å slå Barcelona.

 

Dette skal bli gøy, gleder meg allerede og kanskje de viser denne kampen live på tv?

Det er basert på sannsynlighet. Skal du vinne CL er det svært sannsynlig at du et eller annet sted på veien må slå Barcelona. Man kan selvfølgelig være heldige og at noen andre tar den skalpen deres. Skal man vinne CL så må man slå de beste. Like greit at det skjer først som sist

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at Defoe ser ut til å kunne få rett i uttalelsene han hadde før sesongstart om at Tottenham var kapable til å gå lenger enn Arsenal i CL. Dette var en uttalelse som ble møtt med mye latter av oss her inne. Vel, som ordtaket sier, den som ler best, ler sist. Ingen tvil om at Tottenham har fått en mye enklere oppgave enn oss.

 

Nei nei nei, Kim! Det heter "Den som ler sist, ler best!" *riste på hodet*

 

Men tenk om vi heller hadde møtt Tottenham i kvarten og røket mot dem! å herregud så pinlig...

 

Men vi har ikke gått ut av CL enda.. vi har 2 kamper å slå Barcelona på, og med litt kynisk spill og null skader frem mot kampene... så tror jeg vi har en god sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei, Kim! Det heter "Den som ler sist, ler best!" *riste på hodet*

 

Dette har du selvfølgelig rett i. Gikk litt fort i svingene der :)

 

og med litt kynisk spill og null skader frem mot kampene... så tror jeg vi har en god sjanse.

 

Og hva er oddsen for at Wenger plutselig finner ut at han skal spille kynisk, og ikke i tråd med sin fotballfilosofi?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal mene. Hadde tro på oss mot Barca i fjor og har kanskje litt mindre tro i år. Fordelen er at Barca kan la seg spille ut og vi vet vi kan score på dem. De er sterkere offensivt og på midten enn i de bakre rekker, så vi er nødt til å ta tak i kampen. Så får det bære eller briste. De første ti på Emirates er noe av det mest utrolige jeg har sett av et fotball-lag, deretter klarte vi å mobilisere noe. Dette tiltross for store skadeplager i laget. På Camp N startet vi strålende, og hadde ikke Barca hatt Messi i sin livs form den kvelden kunne alt vært så anderledes.. Husk at vi var en feilaktig offsideavgjørelse fra å komme 2 alene med keeper på 1-0.

 

Trkningen ble som den ble etter kampen i Ukraina. Nå får vi gjøre det beste ut av det. Vi ryker hvertfall ikke mot et lag vi normalt bør slå.. :-))

Link to comment
Share on other sites

...

Husk at vi var en feilaktig offsideavgjørelse fra å komme 2 alene med keeper på 1-0.

Ja, begynner å føle at vi har fått to viktige offsideavgjørelser i mot oss på de 3 siste kampene mot Barca... Og begge de to gangene endte vi opp med å tape.

Link to comment
Share on other sites

Trkningen ble som den ble etter kampen i Ukraina.

 

Nå var det vel kampen i Portugal som gjorde at trekninge ble som den ble. En ting er å tape mot Shaktar, som faktisk er ett godt lag. Noe helt annet var det å tape mot Braga. Hadde vi slått Braga, så hadde vi vært gruppevinnere på innbyrdes oppgjør.

Link to comment
Share on other sites

Nå var det vel kampen i Portugal som gjorde at trekninge ble som den ble. En ting er å tape mot Shaktar, som faktisk er ett godt lag. Noe helt annet var det å tape mot Braga. Hadde vi slått Braga, så hadde vi vært gruppevinnere på innbyrdes oppgjør.

Sant nok Kim, da vi rotet det til der var det helt kjørt. Men, en uavgjort i Ukraina hadde gjort at vi hadde kunnet dra til Braga og lede gruppen selv med tap. Vi hadde to matchballer og slo bort begge.

Link to comment
Share on other sites

Nå var det vel kampen i Portugal som gjorde at trekninge ble som den ble. En ting er å tape mot Shaktar, som faktisk er ett godt lag. Noe helt annet var det å tape mot Braga. Hadde vi slått Braga, så hadde vi vært gruppevinnere på innbyrdes oppgjør.

 

Tabben var at vi ikke gikk løs på den vanskligse kampen i gruppa med alt vi hadde, men "hvilte" gjennom den i den tro at vi skulle slå Braga. Hvis alt var matematikk så var det sant, men mennesker fungerer ikke som kalkulatorer. Dumt valg, og konsekvensen har fått et navn. Dessuten hadde det vært bedre å tatt imot langt enklere Newcastle på bølgen. I stedet var det en gjeng som nettopp hadde fått seg en på trynet, og det er nå en gang slik med dette Arsenallaget da at hver gang de får en smekk så knurrer de ikke - de pisterer og piper.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at Defoe ser ut til å kunne få rett i uttalelsene han hadde før sesongstart om at Tottenham var kapable til å gå lenger enn Arsenal i CL. Dette var en uttalelse som ble møtt med mye latter av oss her inne. Vel, som ordtaket sier, den som ler best, ler sist. Ingen tvil om at Tottenham har fått en mye enklere oppgave enn oss.

 

Ja huff... Dette er egentlig det værste. Tottenham lenger enn Arsenal i CL? UNREAL

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at vi fikk en meget vanskelig trekning, ikke umulig men ganske tøff.

 

Noen vil vel kanskje si at vi ligger jo tross alt på andreplass i ligaen, så vi gjør det ganske bra tross alt. Tja, spørsmålet er vel om ligaplasseringen kommer på grunn av godt spill eller på tross av ett noe midre godt spill. Jeg skulle ønske at jeg kunne si at det første var grunnen, men jeg må vel være ærlig og si at jeg tror det siste alternativet passer best inn her. Vi har en meget tett tabeltopp der alle de tre "store" har rotet seg bort i høst, og dermed sluppet en del andre klubber nær inn på tetstriden.

Slik som Arsenal har spillt i høst, både i PL og CL så er vi nærmest allerede slått ut av CL hvis dette spillet forsetter utover nyåret.

 

Men jeg ser egentlig ikke fullt så dystert på hva som skjer på nyåret. Vi kan bite fra oss både i PL og i CL, men det krever av vi får forsterket laget den nærmeste tiden. En forsterkning av laget betyr at vi nok trenger ett par nye spillere (som forhåpentlig er spilleberettiget i CL) i overgangsvinduet.

Men laget kan forsterkes på flere måter enn ved kjøp. En Fabregas eller RvP i form er også en forsterkning, det sammer er en Song som starter å bekle den roller han passer best som defensivt anker og ikke som en offensiv midtbanespiller. En Vermalen tilbake er en utmerket forsterkning.

Jeg synes også at AW har vært nede i en bølgedal denne høsten, og med noen bedre taktiske disposisjoner fra vår kjære manager så får vi også en forsterkning av laget.

 

Arsenal slik som det spiller nå blir slått ut av Barca, men Arsenal som blir noe "forbedret" til midten av februar har gode muligheter til å nå langt i turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...