Jump to content

Trekning i Champions League


Veginho

  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da er det dags for trekning av kamper i åttendedelsfinalen, bingo for oss hvem vi møter. Vi har fått litt dårlige muligheter enn om vi hadde ikke vunnet gruppen. Vi kunne dog trekket både Inter og Milan hvis vi hadde vunnet puljen. På denne linken følger en fullstendig oversikt over hvem som kan møte hvem: http://en.uefa.com/uefachampionsleague/new...t+december+draw

 

For vår del er det altså, Schalke, Bayern, Real eller Barca vi skal måle oss mot. Får vi Schalke eller Bayern er jeg ekstremt fornøyd, mot disse to lagene må vi kunne si at vi er favoritter men mot de to spanske storhetene blir det beintøft. Trekker vi Barca tror jeg ikke vi har mer enn 10-15% sjanse til avansemang, det skal dog sies at det kan skje en del til disse kampene skal spilles.

 

Min prioriteringsliste blir da som følger:

1. Schalke

2. Bayern

3. Real

4. Barcelona

 

Det kan bli noen heftige trekninger grunnet store klubber som har havnet på andreplasser, for eksempel kan man få Inter-Barca og Arsenal-Real. Blir uansett utrolig spennende, jeg skal sitte med avanserte systemer og krysse ut mulighetene etterhvert som de forsvinner. Siden det er så mange begrensinger hender det jo at lag indirekte trekker lagene de skal møte, dvs at andre lag trekker lag slik at det kun er ett lag igjen de kan møte.

 

Dette er bingo og ingenting annet, slik er denne turneringen, det er litt synd. Jaja, i år skal vi til finalen! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

"Drømmemotstanderen" for meg er helt klart Schalke. Hadde vært utrolig deilig å trekke dem, da jeg anser våre sjanser for avansement størst mot dem. Schalke har startet sesongen skikkelig dårlig, og er i skrivende stund faktisk så langt nede som på 15.Plass, bare 4 poeng ned til kvalikkplass. De har helt sikkert vært uheldige denne sesongen, for de har mange gode spillere i Raul, Huntelaar, Neuer, Farfan og Metzelder. De har etter det jeg vet heller ikke mistet noen storspillere etter sist sesongs 2.Plass i Bundesliga, så laget har absolutt kvalitet.

 

Men de har ikke kvaliteten som Barca, Real og Bayern har. Bayern har heller ikke hatt noen pangstart på sesongen men har noen stjerner i stallen som ene og alene kan senke oss, allikevel er Bayern 2.valget. Møter vi Real eller Barca tror jeg rett og slett vi er ferdige, vi skal være kapable til å hamle opp med dem, men blir utrolig vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Vi pleier jo å snakke om "drittlag" i PL som typisk vinner mot oss, og frykte lag som Blackburn og Sunderland på bakgrunn av det. Det er kanskje noe i det, men om det virkelig finnes fullgode "drittlag" et eller annet sted på jorden som typisk lagger trøbbel for et lag for Arsenal - da må det være Tyske lag vi snakker om.

 

Allikevel er nok Schalke ønskemotstanderen blant disse lagene. Men det handler mest om at de to andre lagene er svært gode. Men Bayern? Hah. Jeg pleier å kalle veldig mye av det som skjer på fotballbanen for tilfeldig, men det Bayern gjorde mot ManU i fjor, det var neppe tilfeldig. Real Madrid er ønsket før Bayern for min del. Barcelona eller Bayern er de verste motstanderne. Jeg har ikke peiling på hvilket av de to lagene jeg ønsker mest/minst at Arsenal skal møte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er ganske spesielt å håpe at Arsenal trekker Barcelona, noe som medfører at vi med 70-80% sannsynlighet er ute av Champions League før det egentlig har begynt. Det er jo også feil at vi må slå Barcelona for å vinne Champions League, de fleste av de siste årene har de ikke vært i finalen, dvs, at noen andre lag enn oss har slått de ut før oss. Til Daddy Cool så er det vel bare å spørre: Hvor kjekt er det å finne ut at vi i år bare er 3 mål dårligere? Jeg vil at Arsenal skal gå videre, da er det en fordel at de møter Schalke. Er vi heldige med trekningene kan det slå ut slik at de to dobbelkampene vi må vinne for å gå til semifinalen kan være Schalke+Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er ganske spesielt å håpe at Arsenal trekker Barcelona, noe som medfører at vi med 70-80% sannsynlighet er ute av Champions League før det egentlig har begynt. Det er jo også feil at vi må slå Barcelona for å vinne Champions League, de fleste av de siste årene har de ikke vært i finalen, dvs, at noen andre lag enn oss har slått de ut før oss. Til Daddy Cool så er det vel bare å spørre: Hvor kjekt er det å finne ut at vi i år bare er 3 mål dårligere? Jeg vil at Arsenal skal gå videre, da er det en fordel at de møter Schalke. Er vi heldige med trekningene kan det slå ut slik at de to dobbelkampene vi må vinne for å gå til semifinalen kan være Schalke+Tottenham.

 

Helt enig Veginho.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det generelt er mye negativisme aa spore her paa forumet for tiden. For det foerste saa kan jeg ikke forstaa hvorfor folk er saa redde for Barcelona. Hvis vi moeter dem saa vil de vaare favoritter, men uslaaelige er dem ikke. Det viste Inter. Greit de utklasset oss paa Camp Nou i fjor, men da var vi saa skaderammet at det var helt sykt.

 

Naar det gjelder RM saa maa jeg inroemme at jeg har den stoerste respekt for Maurinho som trener, og kanskje vil de vaere smaa favoritter hvis vi skulle trekke dem. Egentlig tror jeg det ville vaert en helt aapen kamp.

 

Skulle vi trekke et av de tyske saa vil jeg holde oss som klare favoritter.

 

Ikke forstaar jeg hvorfor folk er saa redde for Manu kampen heller. Tror vi har veldig gode sjanser til aa slaa dem. Det jeg har sett av dem i aar tar ikke fra meg nattesoevnen akkurat. Kampen deres mot Blackburn var imponerende, men det var vel primaert Blackburn som var imponerende daarlige. Jeg tror vi tar dem og beholder foerseplassen i serien og Manchester City forblir beste lag i den byen.

 

Hilsen tapapa som dessverre sitter paa flyet naar vaare gutter hoevler over Manu :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...