Veginho Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Da er det dags for trekning av kamper i åttendedelsfinalen, bingo for oss hvem vi møter. Vi har fått litt dårlige muligheter enn om vi hadde ikke vunnet gruppen. Vi kunne dog trekket både Inter og Milan hvis vi hadde vunnet puljen. På denne linken følger en fullstendig oversikt over hvem som kan møte hvem: http://en.uefa.com/uefachampionsleague/new...t+december+draw For vår del er det altså, Schalke, Bayern, Real eller Barca vi skal måle oss mot. Får vi Schalke eller Bayern er jeg ekstremt fornøyd, mot disse to lagene må vi kunne si at vi er favoritter men mot de to spanske storhetene blir det beintøft. Trekker vi Barca tror jeg ikke vi har mer enn 10-15% sjanse til avansemang, det skal dog sies at det kan skje en del til disse kampene skal spilles. Min prioriteringsliste blir da som følger: 1. Schalke 2. Bayern 3. Real 4. Barcelona Det kan bli noen heftige trekninger grunnet store klubber som har havnet på andreplasser, for eksempel kan man få Inter-Barca og Arsenal-Real. Blir uansett utrolig spennende, jeg skal sitte med avanserte systemer og krysse ut mulighetene etterhvert som de forsvinner. Siden det er så mange begrensinger hender det jo at lag indirekte trekker lagene de skal møte, dvs at andre lag trekker lag slik at det kun er ett lag igjen de kan møte. Dette er bingo og ingenting annet, slik er denne turneringen, det er litt synd. Jaja, i år skal vi til finalen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Er trekningen i dag, eller neste fredag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orakelet Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Er trekningen i dag, eller neste fredag? Neste.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 "Drømmemotstanderen" for meg er helt klart Schalke. Hadde vært utrolig deilig å trekke dem, da jeg anser våre sjanser for avansement størst mot dem. Schalke har startet sesongen skikkelig dårlig, og er i skrivende stund faktisk så langt nede som på 15.Plass, bare 4 poeng ned til kvalikkplass. De har helt sikkert vært uheldige denne sesongen, for de har mange gode spillere i Raul, Huntelaar, Neuer, Farfan og Metzelder. De har etter det jeg vet heller ikke mistet noen storspillere etter sist sesongs 2.Plass i Bundesliga, så laget har absolutt kvalitet. Men de har ikke kvaliteten som Barca, Real og Bayern har. Bayern har heller ikke hatt noen pangstart på sesongen men har noen stjerner i stallen som ene og alene kan senke oss, allikevel er Bayern 2.valget. Møter vi Real eller Barca tror jeg rett og slett vi er ferdige, vi skal være kapable til å hamle opp med dem, men blir utrolig vanskelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuhi Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Håper vi trekker Real eller Schalke. Bayern også, men har en følelse av at vi vinner mot dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaldor Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Tja. Vi pleier jo å snakke om "drittlag" i PL som typisk vinner mot oss, og frykte lag som Blackburn og Sunderland på bakgrunn av det. Det er kanskje noe i det, men om det virkelig finnes fullgode "drittlag" et eller annet sted på jorden som typisk lagger trøbbel for et lag for Arsenal - da må det være Tyske lag vi snakker om. Allikevel er nok Schalke ønskemotstanderen blant disse lagene. Men det handler mest om at de to andre lagene er svært gode. Men Bayern? Hah. Jeg pleier å kalle veldig mye av det som skjer på fotballbanen for tilfeldig, men det Bayern gjorde mot ManU i fjor, det var neppe tilfeldig. Real Madrid er ønsket før Bayern for min del. Barcelona eller Bayern er de verste motstanderne. Jeg har ikke peiling på hvilket av de to lagene jeg ønsker mest/minst at Arsenal skal møte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 Håper det blir Barcelona. Like greit å møte dem først som sist. Barca er malestokken. Skal vi bli best i Europa så er Barcelona laget å slå. Vi kommer til å få Schalke. Sikkert som banken, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daddy Cool Posted December 11, 2010 Report Share Posted December 11, 2010 Har tenkt litt på det og jeg vil ha Barcelona. Jeg er nysjerrig på hvor langt bak "verdens beste fotballag" vi egentlig er. Har vi nærmet oss siden i vår eller blir vi rundspillt igjen? Jeg vil gjerne ha svar på det så fort som mulig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaldor Posted December 11, 2010 Report Share Posted December 11, 2010 Mens vi er inne på akkurat den tanken, hadde det egentlig vært ganske interessant å få en mulighet for revansje mot Barcelona i finalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Håper selvsagt på Schalke. Med tanke på hvor mange spisser som har herjet med forsvaret vårt denne sesongen, grøsser jeg bare ved tanken av å spille mot Messi igjen, eventuelt å møte Ronaldo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veginho Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 Jeg synes det er ganske spesielt å håpe at Arsenal trekker Barcelona, noe som medfører at vi med 70-80% sannsynlighet er ute av Champions League før det egentlig har begynt. Det er jo også feil at vi må slå Barcelona for å vinne Champions League, de fleste av de siste årene har de ikke vært i finalen, dvs, at noen andre lag enn oss har slått de ut før oss. Til Daddy Cool så er det vel bare å spørre: Hvor kjekt er det å finne ut at vi i år bare er 3 mål dårligere? Jeg vil at Arsenal skal gå videre, da er det en fordel at de møter Schalke. Er vi heldige med trekningene kan det slå ut slik at de to dobbelkampene vi må vinne for å gå til semifinalen kan være Schalke+Tottenham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Jeg synes det er ganske spesielt å håpe at Arsenal trekker Barcelona, noe som medfører at vi med 70-80% sannsynlighet er ute av Champions League før det egentlig har begynt. Det er jo også feil at vi må slå Barcelona for å vinne Champions League, de fleste av de siste årene har de ikke vært i finalen, dvs, at noen andre lag enn oss har slått de ut før oss. Til Daddy Cool så er det vel bare å spørre: Hvor kjekt er det å finne ut at vi i år bare er 3 mål dårligere? Jeg vil at Arsenal skal gå videre, da er det en fordel at de møter Schalke. Er vi heldige med trekningene kan det slå ut slik at de to dobbelkampene vi må vinne for å gå til semifinalen kan være Schalke+Tottenham. Helt enig Veginho. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Jeg syns det generelt er mye negativisme aa spore her paa forumet for tiden. For det foerste saa kan jeg ikke forstaa hvorfor folk er saa redde for Barcelona. Hvis vi moeter dem saa vil de vaare favoritter, men uslaaelige er dem ikke. Det viste Inter. Greit de utklasset oss paa Camp Nou i fjor, men da var vi saa skaderammet at det var helt sykt. Naar det gjelder RM saa maa jeg inroemme at jeg har den stoerste respekt for Maurinho som trener, og kanskje vil de vaere smaa favoritter hvis vi skulle trekke dem. Egentlig tror jeg det ville vaert en helt aapen kamp. Skulle vi trekke et av de tyske saa vil jeg holde oss som klare favoritter. Ikke forstaar jeg hvorfor folk er saa redde for Manu kampen heller. Tror vi har veldig gode sjanser til aa slaa dem. Det jeg har sett av dem i aar tar ikke fra meg nattesoevnen akkurat. Kampen deres mot Blackburn var imponerende, men det var vel primaert Blackburn som var imponerende daarlige. Jeg tror vi tar dem og beholder foerseplassen i serien og Manchester City forblir beste lag i den byen. Hilsen tapapa som dessverre sitter paa flyet naar vaare gutter hoevler over Manu Link to comment Share on other sites More sharing options...
andfje Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Hvilket klokkeslett i morgen vil trekningen foregå, norsk tid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maestro Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Hvilket klokkeslett i morgen vil trekningen foregå, norsk tid? Ser på Eurosport.no at de starter sin sending klokken 12.00, så da starte vel trekningen noen minutter etter det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuhi Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 I morgen skjer trekningen Skal være helt ærlig, gruer meg hvis vi møter Barca, Real eller Bayern. Vi beviste nesten ingenting mot ManUtd, huff..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Der røk Schalke, da blir det tøff motstand uansett.. Der røk Bayern, da blir det Barcelona eller Real Madrid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Der røyk Schalke! Nå er det letteste vi kan få Bayern! Inter - Bayern. Søren!!!!!!!! Der er vi ute av årets CL. Vi har null sjans mot Barca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Vi får Barcelona igjen! Det kan da bli gøy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuhi Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 haha vi møter barca.. ler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Vi får Barcelona igjen! Det kan da bli gøy ... Hvilken verden lever du i? Det blir lidelse i 2 x 90! Typisk at vi får den vanskeligste, og Manu en av de letteste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsenal76 Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Barca igjen.... sukk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Hadde vi bare gjort som vi skulle i gruppen, hadde vi sluppet unna dette. Nå er det over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caribo Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 ja, straffer seg å ikke vinne gruppa En kan jo håpe på en revansj, men frykter det kan bli veldig likt det som skjedde i fjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RockyRocastle Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Her kan vi bare takke oss selv. 95% sjanse for at vi nok en gang er ute før det egentlig har startet. Vi får se det positive i det, det hadde vært verre å gå videre for så å bli slått ut av et engelsk lag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.