Jump to content

Trekning i Champions League


Veginho

  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette ble resultatet etter slett arbeid midtveis i gruppespillet. Egentlig ganske unødvendig. Over to kamper skal dette i praksis være umulig, i teorien finnes det selvsagt håp. Jeg tror dog vi ryker på hue og ræva rett ut av CL etter dette. Vi er jo ikke akkurat kjent for å slå storlagene når det virkelig gjelder. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Dette har du selvfølgelig rett i. Gikk litt fort i svingene der :)

Og hva er oddsen for at Wenger plutselig finner ut at han skal spille kynisk, og ikke i tråd med sin fotballfilosofi?

 

Ja hva er oddsene for det... Sesongen vi kom til finalen (2006) så var vi kyniske i CL. Dette resulterte i at vi satte ny rekord i antall minutter uten å slippe inn. Vi vant stort sett 1-0, men dæven så solide vi var. Forsvaret vårt var ikke av den aller beste sorten - vi hadde blandt annet Flamini på venstre back i mange av kampene.

 

Jeg håper, men tror ikke, at Wenger satser på noe liknende. Det hadde kanskje gjort at vi kan gå gjennom 2 kamper mot Barcelona som seiersherrer. Spille en 4-1-4-1 formasjon, med hurtige spillere på vingene som dog har streng beskjed om å hjelpe til i forsvar... RvP og Walcott?

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

 

Song

 

Nasri - Fabregas - Diaby - RvP

 

Chamakh

 

 

Drømmetenkning fra min side... Men tenk på det positive her... etter 55-60 spilte minutter kan vi sette innpå Walcott, Arshavin, Wilshere... Mange muligheter å spille på. Og vi så hva Walcott kan gjøre mot en spansk forsvar i våres....

Link to comment
Share on other sites

Sesongen vi kom til finalen (2006) så var vi kyniske i CL. Dette resulterte i at vi satte ny rekord i antall minutter uten å slippe inn. Vi vant stort sett 1-0, men dæven så solide vi var. Forsvaret vårt var ikke av den aller beste sorten - vi hadde blandt annet Flamini på venstre back i mange av kampene.

 

Følgende firer ble benyttet i disse kampene: Eboue- Toure- Senderos- Flamini. Egentlig helt utrolig at det er mulig med de nevnte herrer. Det er imidlertid to klare årsaker til at dette var mulig: Vi hadde en kommandant av ypperste klasse i form av Jens i buret som dirigerte og skapte ro i rekkene, og viktigst av alt; Martin Keown var inne i klubben med ansvar for den defensive lagdelen. Det er det som skiller den årgangen fra dagens.

 

Så lenge Wenger er den eneste som trekker i alle trådene så vil vi aldri oppleve noe lignende igjen i hans regjeringstid. Han trenger hjelp fra noen av Keowns kaliber. Noen som tørr å utfordre hans autoritet.

 

På papiret stiller vi en mye sterkere firer enn i 06, men så lenge man er blottlagt for kynisme og opererer med selvmordstaktikk mot lag som Barcelona så hjelper det lite. Det er kollektivt og taktisk det svikter, og sånn har det vært hele veien siden vi flyttet til Emirates. Spillermateriellet defensivt har sjelden vært problemet, bortsett fra mellom stengene...

Link to comment
Share on other sites

Følgende firer ble benyttet i disse kampene: Eboue- Toure- Senderos- Flamini. Egentlig helt utrolig at det er mulig med de nevnte herrer. Det er imidlertid to klare årsaker til at dette var mulig: Vi hadde en kommandant av ypperste klasse i form av Jens i buret som dirigerte og skapte ro i rekkene, og viktigst av alt; Martin Keown var inne i klubben med ansvar for den defensive lagdelen. Det er det som skiller den årgangen fra dagens.

 

Så lenge Wenger er den eneste som trekker i alle trådene så vil vi aldri oppleve noe lignende igjen i hans regjeringstid. Han trenger hjelp fra noen av Keowns kaliber. Noen som tørr å utfordre hans autoritet.

 

På papiret stiller vi en mye sterkere firer enn i 06, men så lenge man er blottlagt for kynisme og opererer med selvmordstaktikk mot lag som Barcelona så hjelper det lite. Det er kollektivt og taktisk det svikter, og sånn har det vært hele veien siden vi flyttet til Emirates. Spillermateriellet defensivt har sjelden vært problemet, bortsett fra mellom stengene...

 

Keeper tror jeg vi har på gang i polakkene. Jeg ser allerede tegn til at begge to kommanderer mer. Digga når Fabianski tok tak i Fabregas og dro han 5 meter tilbake mot mål - og det endte med at Fabregas heada den ballen ut..

 

En annen viktig ting i den årgangen er at vi ALLTID spilte med sikring i forsvar. Det gjør vi ikke idag. Vi hadde Pires og Hleb på kantene, som var mye sterkere til å jobbe hjemover. Pluss at vi hadde Henry som rett som det var tok defensive løp som man aldri ser andre spisser gjøre. Vieira på midtbanen hadde vi også. Så det er nok flere forskjeller. Men den viktigste forskjellen peker du på -> Keown som defensiv trener. Dette er en STOR mangel i dagens lag.

 

PS: Dæven... vi holdt nullen i 9 kamper på rad i CL.....

Link to comment
Share on other sites

Keeper tror jeg vi har på gang i polakkene. Jeg ser allerede tegn til at begge to kommanderer mer. Digga når Fabianski tok tak i Fabregas og dro han 5 meter tilbake mot mål - og det endte med at Fabregas heada den ballen ut..

 

En annen viktig ting i den årgangen er at vi ALLTID spilte med sikring i forsvar. Det gjør vi ikke idag. Vi hadde Pires og Hleb på kantene, som var mye sterkere til å jobbe hjemover. Pluss at vi hadde Henry som rett som det var tok defensive løp som man aldri ser andre spisser gjøre. Vieira på midtbanen hadde vi også. Så det er nok flere forskjeller. Men den viktigste forskjellen peker du på -> Keown som defensiv trener. Dette er en STOR mangel i dagens lag.

 

PS: Dæven... vi holdt nullen i 9 kamper på rad i CL.....

I de fleste situasjoner så er det stopperne som må være sikring. Kan ikke forvente at kantene skal nå tilbake. Det er denne jobben Song har pleid å ta. Hvor er han? Jo han høster applaus for sitt gode offensive spill. Vi har mange 1 mot 1, men det er ikke fordi Arshavin eller Nasri ikke løper bakover. Det er fordi når det skjer så står vi høyt i banen, med ræva bar. United hadde hele tiden mange bak ballen. De ligger lavt. Når linja er statisk hvem andre er bedre enn Rio og Vidic? De er gode på innlegg, men sliter når ballen blir spillt i rom. Hva gjør vi? Legger inn? Ja. Er det rom? Nei. Vi står høyt. Tilfeldig at VdS slår langt hele tiden? Nei, SAF har sagt at han skal gjøre det fordi vi står å venter på det

Link to comment
Share on other sites

Optimal trekning, dette blir meget spennende og gode kamper mellom de to lagene som spiller den peneste og mest interessante fotballen i Europa, jeg håpet faktisk på Barca.

Per i dag er nok Barca det beste laget i Europa og verden men disse kampene skal spilles i februar, da er muligens situasjonen forandret seg en hel del.

Jeg håper at van Persie, Fabregas, Walcott og Vermaelen er tilbake i godt slag til den tid og i så fall tror jeg Barca vil få store problemer, tror nok at Barca var meget misfornøyde med trekningen iallefall.

Hvis vi klarer å slå ut dette laget vil jo det gi oss selvtillit til å gå hele veien, både i CL og i PL, blir vi utslått får vi ha fullt fokus på å hente PL-pokalen hjem til Emirates for første gang.

Uansett er dette så lang tid til at vi har alle muligheter til å spille oss i skikkelig form, først og fremst teller kampen mot stoke absolutt alt akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker har vi ikke vunnet en kamp mot et storlag siden vi vant mot Manu i november 2008. Det er lenge siden. Lite tyder på at vi klarer det. Skal vi ha sjanse må minst en av tre ting skje:

- Wenger må på kynismekurs

- Spillere inn i januar

- Skader på Barcaspillere (vil få konsekvenser på en tynn Barcastall)

Link to comment
Share on other sites

Pr dags dato så er vår sjanse 10%! Men vi har potensiale i laget som tilsier 50% sjanse for å slå ut Barcelona over to kamper..Synes det å møte Barcelona er helt greit med tanke på att vi må mest sannsynlig slå de uansett skal vi til topps i turneringen.Dessuten får vi måle oss opp mot verdens beste lag og se hvor vi står.En siste ting att vi kansje kan dra fordel av å fokusere 100% på Premier Leauge om vi går ut..Alt i alt synes jeg det å møte Barcelona i første utslagsrunde er fordelaktig tatt dette i betrakning!

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste til denne kampen er vel at vi har en skadefri tropp, men også at Fabregas er i form og spiller sitt beste... Følelsene hans med barcelona kan han bare glemme under kampen!

Å, jeg tror nok ikke det blir noe problem. Han viste jo i fjor i hjemmeoppgjøret hvor mye han faktisk ville vinne mot de, og iallefall unngå å tape. Dessverre ble han skadet og fikk i tillegg gult kort som holdt han unna borteoppgjøret. Så han grein på nesa etter den siden han så gjerne ville spille mot Barca på Camp Nou. I år får han forhåpentligvis sjansen til å føre oss til seier over katalanerne over to kamper!!

Link to comment
Share on other sites

Å, jeg tror nok ikke det blir noe problem. Han viste jo i fjor i hjemmeoppgjøret hvor mye han faktisk ville vinne mot de, og iallefall unngå å tape. Dessverre ble han skadet og fikk i tillegg gult kort som holdt han unna borteoppgjøret. Så han grein på nesa etter den siden han så gjerne ville spille mot Barca på Camp Nou. I år får han forhåpentligvis sjansen til å føre oss til seier over katalanerne over to kamper!!

 

Eller så kan han få sitte på benken og se på sin fremtidige hjemmearena mens Nasri briljerer på midten og demonstrerer ovenfor hele verden at Fabregas ikke er så enesteåene som man skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...