Jump to content

2010.11.27 Aston Villa B


Mr Chapman

Recommended Posts

Helt opplagt, Clichy spiller en meget god kamp, burde vel presset spilleren som scoret det første målet til villa men ellers er han veldig solid, bryter foran motstander gang på gang, løper opp nærmest talt alle forsøk på høyre kant til villa og dominerer sin side voldsomt.

I tillegg synes jeg det blir meningsløst å hudflette Denilsons innhopp, han blir byttet inn for å balansere vår midtbane de ti siste minuttene og gjør sin oppgave helt greit.

Vi har slått knallhardt tilbake etter en tung uke, smil og vær glad :)

 

clichy gjør en kamp som er ok, bortsett fra å være veldig medvirkende i to av to baklengs. denilsons innhopp viste hans sanne side. løper litt rolig etter ball og ballfører. det er ikke den holdningen jeg vil se av en innbytter i den fasen av kampen. men så alt for ofte, er det slike ting vi ser fra denilson. en spiller jeg ikke helt klarer å se at har noe i arsenal å gjøre. så kampen sammen med en evertonsupporter gjennom 25 år, og han begynte å le når denilson kom inn. rett og slett en fryktelig spiller som har spilt alt for mange kamper for arsenal.

 

er selvsagt godt fornøyd med poengene og det offansive spillet, men det mangler fortsatt en del defansivt, for å virkelig vise at de mener alvor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

http://live.aftenposten.no/#match=10003009

 

Aston Villa 3 - 2 Arsenal

2-4 etter ekstraomganger.

 

Aftenposten glimter til med fotballkunnskaper igjen!

 

Står forøvrig det samme på VG Live :)

 

http://vglive.no/#match=10003009

 

 

Ekstraomganger i Premier League ja, ble vel innført før denne sesongen det? B)

Link to comment
Share on other sites

En herlig omgang dette her. 100 prosent fra alle gutta, ingen tvil om det. Vi klarte holde et enormt press på Villa i 45 minutter, det gjorde at de ikke klarte skape noe som helst. Akkurat slik håper jeg andre omgangen også blir.

 

Nå beveger jeg meg kanskje ut på dypt vann. Men jeg må bare si at jeg synes Arsenal har spilt mye bedre uten Fabregas på banen i år. Greit at han har vært skadet og trenger tid for å komme tilbake. Men jeg mener den nye intense, pressende stilen som Arsenal har begynt på, med Wilshere, Nasri og Song i spissen passer oss mye bedre. Fabregas bestemmer ofte tempoet til Arsenal når han er utpå, og det er ikke til å unngå å legge merke til at tempoet dabber betydelig av når han spiller.

 

Noen som er enige?

 

 

La oss konkludere med at vi ikke er avhengige av Fabregas i samme grad som vi var i fjor, laget vårt har blitt mere modent men Cesc vil for alltid være vår verdensmester som gir oss det lille ekstra B)

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er virkelig en herlig spiller! Digger måten han spurtet over til bortesupporterne da han punkterte dagens kamp på overtid. Og etter Braga-kampen på tirsdag, var det bare han [Wilshere] og Walcott som gidda å gå bort til The Away Boys og takke for støtten etter at laget hadde levert sesongens dårligste kamp. Wilshere virker for meg som en skikkelig klubbspiller og med tanke på hvor godt han spiller til tider, så håper jeg bare han starter hver eneste kamp framover. Engelske spillere som Jack Wilshere vokser ikke akkurat på trær, så thank god for at han akkurat har signert ny langtidskontrakt! B)

 

Deilig seier.

Link to comment
Share on other sites

Mer taktisk analyse av kampen: http://www.zonalmarking.net/2010/11/27/ast...rsenal-tactics/

 

Zonal marking er en utmerket side for statistikknerder som meg. Anbefalles.

 

Ellers har jeg ikke noe særlig å legge til foruten det som allerede er sagt. Vi var veldig gode i det kollektive presset og vant ballen fort tilbake ved mange tilfeller. At Villa spiller med en ekstremt reservepreget midtbane har så klart noe å si, men jeg likte innstillingen laget vårt viste i dag. Litt senking av tempo når vi skal ro kampen i land er dog å foretrekke. Kosci uten tvil dagens mann av de bakre spillerne. Framover var det generelt veldig bra.

 

Forøvrig bør Carew belønnes med assist på det første målet til Villa. Fabianski bli helt klart forstyrret selv om det er usikkert om polakken hadde tatt skuddet hvis han hadde hadde fått sett utgangen av skuddet lettere. Villa ble muligens snytt for et straffe etter en hands fra Wilshere i første, så da veies det opp med at de får et mål på en Carew som helt tydelig står i offside og forstyrrer keeper.

 

Hyggelig å se Pires igjen. Kanskje likesågreit at han ikke var strålende. Det tok på at Gallas var så god mot oss sist helg.

 

Neste helg venter Fulham. Da forventer like god innsats og 3 poeng. Herlig å se at vi vinner uten spillere som Walcott, Fab, van Persie, Vermaelen. Måtte Arshavin fortsette formen. Når han til og med hopper opp og vinner hodedueller vet man at han er i form!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig bør Carew belønnes med assist på det første målet til Villa. Fabianski bli helt klart forstyrret selv om det er usikkert om polakken hadde tatt skuddet hvis han hadde hadde fått sett utgangen av skuddet lettere. Villa ble muligens snytt for et straffe etter en hands fra Wilshere i første, så da veies det opp med at de får et mål på en Carew som helt tydelig står i offside og forstyrrer keeper.

 

Skal vi holde på sånn så ble vel vi også snytt for straffe når ballen slo i hånda på Dunne. Husker ikke helt om det var det var i forbindelse med den første sjansen som tilfalt Chamakh helt i starten av kampen, men tror det. Sikkert noen andre som husker helt eksakt når det var.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi holde på sånn så ble vel vi også snytt for straffe når ballen slo i hånda på Dunne. Husker ikke helt om det var det var i forbindelse med den første sjansen som tilfalt Chamakh helt i starten av kampen, men tror det. Sikkert noen andre som husker helt eksakt når det var.

Kan ikke huske noe hands på Dunne, så vanskelig å vurdere. Ved den sjansen helt i starten av kampen slang spillerne seg etter skuddet, så en slik hands vil i så fall neppe bli dømt på. Wilshere sin hands var veldig lik Fab sin sist uke ut fra det jeg husker (har ikke fått sett episoden nok ganger). Han hadde hendene i en unaturlig posisjon før innlegget kom og endret ballens retning betraktelig. Det var på stillingen 0 - 0 eller 0 - 1.

 

MOTD highlights m/intervjuer og analyser

http://www.dailymotion.com/video/xftodw_go...port#from=embed

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske noe hands på Dunne, så vanskelig å vurdere. Ved den sjansen helt i starten av kampen slang spillerne seg etter skuddet, så en slik hands vil i så fall neppe bli dømt på. Wilshere sin hands var veldig lik Fab sin sist uke ut fra det jeg husker (har ikke fått sett episoden nok ganger). Han hadde hendene i en unaturlig posisjon før innlegget kom og endret ballens retning betraktelig. Det var på stillingen 0 - 0 eller 0 - 1.

 

MOTD highlights m/intervjuer og analyser

http://www.dailymotion.com/video/xftodw_go...port#from=embed

 

Jeg mener å huske at Wilshere snudde ryggen til og ballen traff han bak, ikke i hånda. Det var vanskelig å se. Dunne handset på det første angrepet, ballen treffer keeper tilbake i hånda til Dunne og blir reddet på strek. Jeg har dobbeltsjekket det B)

 

Nok om dette, det var en flott og fortjent seier.

Link to comment
Share on other sites

27 Nov 2010 - EPL - Aston Villa v. Arsenal - English - Torrent & Http

Filename:......: EPL - Aston Villa v. Arsenal - 27 - Nov - 2010

Air.Date.......: 27 - November - 2010

Genre..........: Football

Size...........: 920 MB

Source.........: HDTV

Container......: AVI

Video Codec....: XviD

Frame.Rate.....: 25 FPS

Resolution.....: 624 x 352

Aspect.Ratio...: 16.9

Video.bitrate..: 1000 kbps

Audio.Codec....: MP3

Audio.bitrate..: 128

Language-English

 

Full Pre Match & Full Game

 

 

..........TORRENT LINK...........

 

http://www.multiupload.com/I1M06YZZX6

 

...........PRE MATCH...........

 

http://www.fileserve.com/file/dEdsrbD

 

OR

 

http://bitshare.com/?f=bux64fi8

 

 

.............1ST HALF..............

 

http://www.fileserve.com/file/WBbyv2C

 

OR

 

http://bitshare.com/?f=b4jy4o5j

 

.............2ND HALF.............

 

http://bitshare.com/?f=i86aphis

 

OR

 

http://www.fileserve.com/file/knU5dKf

Link to comment
Share on other sites

Til tross for familieselskap fikk jeg sett kampen i går. (takk Gud for en fotballinteressert familie!) Har ikke hatt tilgang til PC før nå, så her kommer mine tanker om kampen.

Allerede fra start viste vi at dette ville vi virkelig vinne. Det var et godt, kollektivt høyt press som ikke blottla oss for mye bakover fordi vi klarte å isolere en dårlig John Carew og fordi Wilshere og Song viste en fantastisk arbeidsmoral. Squillaci og Koscielny var også gode, jeg tror det var veldig greit for dem at Pires spilte bak Carew. Mannen er en god fotballspiller, men han eier jo ikke fart.

Framover spilte vi vel vår beste bortekamp så langt. Nasri, Arshavin og Rosicky var veldig gode til å holde høyt balltempo, bytte plasser og bevege seg mye og smart. Jeg likte også hvordan Song og Wilshere byttet disiplinert på å gå framover og holde igjen.

Chamakh viste i går at han er en smart fotballspiller og henger mye bedre med når det går fort med ballen enn jeg hadde turt å håpe på. I tillegg jobber han veldig bra og gir oss en ekstra dimensjon med hodestyrken sin.

I andre omgang ble det selvfølgelig litt nærvøst. Houllier rettet opp noen merkelige taktiske disposisjoner i pausen og Aston Villa var mye mindre tafatt. Baklengsmålet burde og kunne vært avverget. Etter at Squillaci rydder opp på et innlegg får Clark ballen. Clichy tar to steg mot ham før han stopper opp og ser seg rundt. Clark får all tid i verden til å ta ned ballen og klinke den i mål. Latterlig opptreden av en proff venstreback. Målet skulle forresten vært annulert fordi Carew stod i offside og blokkerte sikten til Fabianski.

At vi svarte umiddelbart viser at vi har lært. Istedenfor å kollapse og bli nærvøse stod vi opp og begynte igjen å spille den fotballen vi vet vi kan spille. Chamakh var akkurat tålmodig nok til å starte og Rosickys pasning var vektet helt perfekt. Bra!

Resten av kampen synes jeg egenglig vi hadde relativt god kontroll.

Alt i alt spilte vi en veldig god kamp i går. Arshavin var tilbake der vi esker å se ham. Virker som han trives bedre når han får større frihet. Ellers presterte alle bra og spesielt samarbeidet Arshavin-Rosicky-Nasri var strålende. Synes dog det var merkelig at Ciaran Clark fikk fullføre kampen i går. Han hadde gult kort da han sparket Koscielny oppetter ansiktet. Spark i hodehøyde er i min bok gult kort...

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med seier i går. Til tross for en førsteomgang av førsteklasse, er det fortsatt tydelig at vi må jobbe med enkelte ting.

 

Offensivt gjennomfører vi kampen fantastisk. Man ser virkelig forskjell på kvalitetene til Bendtner og Chamakh. Chamakh befinner seg alltid sentralt og i riktig posisjon når ballen blir slått, men hjelper i tillegg laget ufattelig mye. En fantastisk kamp av vårt såkalte oppspillspunkt.

 

Arshavin viser sin eminente klasse, ved å kjøre over forsvaret til Villa. Et hyggelig gjensyn med han klasse, håper han klarer ta steget opp og holde seg på dette nivået videre. Nasri fortsetter å prestere på en jevnt høyt nivå, og behersker å spille i en kant posisjon godt. Rosicky viser at han er best sentralt, og gjør en god kamp. Det man merker forskjell på fra Fabregas, er at Rosicky er mer direkte i spille stilen. Etter sommeren kan det virke som Fab har fått litt spania-tendenser ved å bli mer ballbesittende. Men etter litt tid med Wenger igjen kommer nok direktheten tilbake igjen.

 

Så til skremmeskuddene:

 

- Defensivt har alle spillere svakheter utenom Sagna. Clichy sliter med markeringspillet konsekvent, og er overrasket over at Wenger ikke har terpet dette med han. Da lag konsekvent angriper vår venstreside.

 

Av midtstoppere er Kos alt for varierende, men har et maksnivå likt Thuram. Kos gjorde en god kamp i går, men vil trenge litt tid på å tilpasse seg England. Djourou mangler fart, og med den alltid-høytstående backfireren vår er dette et problem. Squillaci har ingen klare svakheter, men kan heller ikke hittil bli kvalifisert som en klasse stopper. Og det er ingen tvil om at det skal bli godt å få tilbake Vermaelen. Spørsmålet er hvem som skal danne stopperparet når Vermaelen er tilbake.

 

Et annet problem som oppstår er når vi leder en kamp kjører vi voldsomt på på kontringer og tømmer egen midtbane. Vi kan lage store sjanser ved dette, men skaper også en muligheter for kontring i mot, når vi roter bort ball. Her føler jeg Wenger burde ha klarere instrukser på hvor mange som må stå igjen når vi leder med 1 mål.

 

Vi slepper igjen inn mål på dødball i mot, og denne trenden ser aldri ut til å ende. Mulig vi burde studere et lag som slepper inn lite mål på dødball, og kopiere dette. Vi har ikke et like lavt lag enda, så vi har ikke mulighet til å skylde på dette da:

Chamakh - 188

Koscielny - 188

Squillaci - 187

Song - 185

Link to comment
Share on other sites

Arshavin viser sin eminente klasse, ved å kjøre over forsvaret til Villa. Et hyggelig gjensyn med han klasse, håper han klarer ta steget opp og holde seg på dette nivået videre.

Synes han var spsielt god når Rosicky gikk ut på kanten og han fikk ligge bak Chamakh. Det er jo her gutten trives så det er kanskje et alternativ når Fabregas er borte. Arshavin er jo en av de beste til å vende opp og sette fart

Link to comment
Share on other sites

Kampen går nå i reprise på TV 2 Sport HD 1 :)

 

Banker meg ned i soffaen!

 

 

Tok opp reprisen og så kampen på nytt nå. Så kampen på Lørdag også, men da var jeg småbrisen på en pub i Liverpool før jeg skulle se Everton-West Bromwich med min far og noen kompiser av han.

 

Og jeg må innrømme at jeg er mildt sagt imponert over gutta i den kampen her.

Når jeg så kampen på Lørdag følte jeg vi var ekstremt pressa på slutten, men det var vi jo egentlig ikke. Aston Villa skaper noen få halvsjanser, men spillemessig er vi jo vesentlig bedre enn dem hele andreomgangen også.

Rett og slett en solid gjennomført kamp, der jeg først og fremst vil trekke frem Arshavin og Chamakh.

Første gangen i år jeg har sett Arshavin så livlig og farlig til enhver tid, og jeg tror rett og slett han spesielt hadde godt av at Fabregas var ute, så han Rosicky og Nasri hele tiden kunne rotere på rollene sine. De tre i kompaniskap var jo et mareritt for Villa-spillerne å håndtere.

Og Chamakh. Herre Jesus for en spiller vi har fått inn der. Han må jo tilbakelegge flere meter i løpet av en kamp enn det Bendtner har gjort hele sesongen. Ekstremt god til å holde på ballen når han er alene. Linker godt opp med de andre gutta, timer løpene sine veldig godt. Omtrent alt han gjør i denne kampen er bra. Jeg må også innrømme at jeg er såpass kynisk at jeg blir sittende å glise når han begynner å pirke på frisparkene til Villa på slutten av kampen, dyter borti ballen og står i veien og dommeren kan ikke gi gult kort heller ettersom de er i ferd med å ta frispark fra feil sted hver gang. Herlig spiller.

 

Stolt Gooner nå :D

Link to comment
Share on other sites

Tok opp reprisen og så kampen på nytt nå. Så kampen på Lørdag også, men da var jeg småbrisen på en pub i Liverpool før jeg skulle se Everton-West Bromwich med min far og noen kompiser av han.

 

Og jeg må innrømme at jeg er mildt sagt imponert over gutta i den kampen her.

Når jeg så kampen på Lørdag følte jeg vi var ekstremt pressa på slutten, men det var vi jo egentlig ikke. Aston Villa skaper noen få halvsjanser, men spillemessig er vi jo vesentlig bedre enn dem hele andreomgangen også.

Rett og slett en solid gjennomført kamp, der jeg først og fremst vil trekke frem Arshavin og Chamakh.

Første gangen i år jeg har sett Arshavin så livlig og farlig til enhver tid, og jeg tror rett og slett han spesielt hadde godt av at Fabregas var ute, så han Rosicky og Nasri hele tiden kunne rotere på rollene sine. De tre i kompaniskap var jo et mareritt for Villa-spillerne å håndtere.

Og Chamakh. Herre Jesus for en spiller vi har fått inn der. Han må jo tilbakelegge flere meter i løpet av en kamp enn det Bendtner har gjort hele sesongen. Ekstremt god til å holde på ballen når han er alene. Linker godt opp med de andre gutta, timer løpene sine veldig godt. Omtrent alt han gjør i denne kampen er bra. Jeg må også innrømme at jeg er såpass kynisk at jeg blir sittende å glise når han begynner å pirke på frisparkene til Villa på slutten av kampen, dyter borti ballen og står i veien og dommeren kan ikke gi gult kort heller ettersom de er i ferd med å ta frispark fra feil sted hver gang. Herlig spiller.

 

Stolt Gooner nå :)

 

Godt å høre at noen her inne er stolte av laget sitt, her er en annen stolt Gooner :D

Det er absolutt ingenting som tyder på at ikke Arsenal skal være med å kjempe om gullet helt inn denne sesongen, 13. desember går vi til topps!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må også innrømme at jeg er såpass kynisk at jeg blir sittende å glise når han begynner å pirke på frisparkene til Villa på slutten av kampen, dyter borti ballen og står i veien og dommeren kan ikke gi gult kort heller ettersom de er i ferd med å ta frispark fra feil sted hver gang. Herlig spiller

 

Haha helt enig, gliste godt selv! Savner noen "drittsekker" i laget, så lenge de er på ditt lag så elsker en dem :) Kynismen marokkaneren viste lørdag er veldig velkomment!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...