Jump to content

2010.11.27 Aston Villa B


Mr Chapman

Recommended Posts

Aston Villa - Arsenal

Lørdag 27. november, avspark 13:45

Barclays Premier League @ Villa Park

Direkte på TV2 PL HD 1

 

Arsenal+v+Aston+Villa+Premier+League+_Uwh6J5Ditkl.jpg

 

 

Aston Villa:

]Aston Villa har nok neppe fått den starten på sesongen som supporterne drømte om tilbake i august. Laget ligger på 13. plass og forrige helg ble det tap da de gjestet Ewood Park. Noe Villa har slitt spesielt med til nå er å holde på ledelsene sine. Gerard Houlliers mannskap har vært i førersetet, men etter hvert gitt bort poeng både mot Stoke, Bolton, Fulham, Tottenham og Manchester United. Til lørdagens kamp er John Carew tilbake fra skade, og selv med alle spekulasjonene rundt nordmannen og Houllier den siste tiden, er nok både fans og medspillere fornøyd med å ha toppscoreren sin for de siste tre sesongene friskmeldt igjen. The Villians har til gode å tape på hjemmebane denne sesongen, men kun tre kamper har blitt vunnet, og Arsenal har ikke tapt på Villa Park siden desember 1998.

 

Skader:

  • Sidwell
  • Reo-Coker
  • Heskey
  • Petrov
  • Albrighton
  • Delph

Arsenal:

Arsene Wenger & Co reiser til Birmingham fredag med håp om å reise kjerringa igjen etter to strake tap i henholdsvis ligaen og Europa. Forrige helg kunne the Gunners antakeligvis tatt over tabelltoppen, men en grusom andreomgang hjemme mot erkerivalene Tottenham førte til at Arsenal måtte se naboene sine reise hjem fra Gunners’ hjemmebane med tre poeng for første gang siden 1993. Wenger har måttet takle kritikk fra alle kanter den siste uka og franskmannen føler nok presset for øyeblikket. En seier i morgen vil uansett hjelpe hans lag til en foreløpig førsteplass på tabellen, så London-laget er utvilsomt med i tittelracet fortsatt. Morgendagens gjester må klare seg uten sin kaptein og talismanen Cesc Fabregas framover, etter at spanjolen skadet seg i kampen mot Braga tirsdag. Dermed blir Arsenals kommende kamper enda et hakk vanskeligere uten deres beste spiller.

 

Skader:

  • Diaby
  • Vermaelen
  • Fabregas
  • Eboue

Lørdagens kamp vil nok bli ekstra emosjonell for én på Villa Park. Robert Pires, som blant annet vant to ligatitler med Arsenal, kan spille mot sin tidligere klubb og manager. 37-åringen gjorde comeback i Premier League forrige helg da han spilte 20 minutter i tapet for Blackburn, kampen i morgen vil være hans hjemmedebut. Både Arsenal og Villa må slå tilbake etter svake tap i ligaen, men det er bare et av dem som kommer til å gjøre det. Hvem blir vinneren - og hvem må nok en gang gå tomhendte av banen? Det er klart for en spennende kamp på Villa Park.

 

Mulige lag:

 

Friedel

L Young - Collins - Dunne - Warnock

A Young - Ireland - Bannan - Downing

Carew - Agbonlahor

 

Arshavin - Chamakh - Nasri

Wilshere - Song - Denilson

Clichy - Squillaci - Koscielny - Sagna

Fabianski

 

Mine tanker før kampen:

Da er det igjen klart for en kamp som vi MÅ vinne. Aston Villa er alltid en vanskelig plass å komme til, så jeg frykter vi fort kan gå på den tredje strake smellen her. Håper at Djoruou får spille igjen, og ikke katastrofen Koscielny. Sveitseren har gjort tingene sine bra i det siste og fortjener en plass på laget i ligaen. Blir interessant å se i hvor stor grad Fabregas' fravær vil merkes. Han har jo ikke akkurat vært opp mot sitt beste denne sesongen, og det er mange andre som har prestert bedre. Håper at van Persie også starter, men det blir Chamakh... Vanskelig å spå resultat. 2-1 til Villa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Som vanlig kjempebra kamptråd! :)

Helt enig i at dette er en kamp vi må vinne. Jeg vet at vi kun ligger to poeng bak, men vi vil helst legge press på Chelsea og Man U og vise, både for oss selv og alle andre, at vi er gode nok til å vinne PL. Jeg er egentlig litt usikker på hvor mye Cesc sin skade vil hemme oss. Han har ikke vært i toppform i det siste, og det virker som de andre tror det bare er å gi ham ballen så ordner alt seg.

Vi skal være et bedre lag enn Aston Villa, De har en lengre skadeliste enn oss, og i tillegg har vi en bedre tropp enn dem. Her handler det om å ha riktig innstilling, ville vinne og være 100 % konsentrert helt til dommeren blåser i fløyta.

Jeg vil se dette laget:

Andrey Arshavin - Marouane Chamakh - Theo Walcott

 

Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Gael Clichy - Johan Djourou - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

 

Jeg vil ikke se Denilson starte her. De to siste kampene har hans innsats og vilje vært langt under pari. Jack Wilshere tilfører oss mer fart og kreativitet enn det Denilson gjør. Det kommer til å komme godt med hvis (når) vi får kontringsmuligheter. Jack tilfører oss også en helt annen vinnermentalitet.

Om det blir Theo eller Rosicky på høyre er jeg vel litt usikker på, men jeg tror Walcotts ekstreme fart kan hjelpe oss på kontringer. Det kan vel også være at Rosicky skal spille i midten.

Link to comment
Share on other sites

Både gleder og gruer meg til kamp nå, taper vi imorgen er dette den værste uken på lenge. Vi MÅ ha seier imorgen. Håper Walcott starter, og at Nasri tar Cesc sin plass. Vil se Gibbs fra start, en spiller jeg har sansen for og som jeg mener er like god som Clichy, om ikke bedre. Tror vi kan stikke av med seieren hvis vi er kynisk. Håper på dette laget fra start;

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Djourou-Gibbs

 

Song-Denilson

 

Theo-Nasri-Arshavin

 

Chamakh

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Det beste hadde vært om Wenger hadde krøpet til korset og lagt Song i fjorårets holding rolle med Wilshere og Nasri offensivt. Nå har vi jo tettet alle "hullene" i fjorårets skute, hvorfor endre spillemønster i tillegg? Vi var jo gode ifjor, men fikk ødelagt mye av skader og manglende bredde.

 

Har uansett mest tro på gode gamle 442. Håper (men har ingen tro på) at vi stiller slik :)

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djourou-Gibbs

Nasri-Song-Wilshere-Arshavin

Chamakh-Walcott

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke se Denilson starte her. De to siste kampene har hans innsats og vilje vært langt under pari. Jack Wilshere tilfører oss mer fart og kreativitet enn det Denilson gjør. Det kommer til å komme godt med hvis (når) vi får kontringsmuligheter. Jack tilfører oss også en helt annen vinnermentalitet.

 

Litt uenig i dette. Wilshere har i det siste ikke prestert i nærheten av det han gjorde i starten av sesongen og jeg synes rett og slett han virker litt "borte" i det meste han foretar seg om dagen. Denilson er i det minste pliktoppfyllende defensivt (riktignok med variabel kvalitet).

 

En midtbane med Arshavin, Walcott, Song, Wilshere og Nasri blir etter min mening litt for offensiv. Arshavin og Walott har svært få/ingen defensive fibre i kroppen. Nasri tar rollen til Fabregas og SKAL være med i angrep. Så for å sette ting litt på spissen ligger da "alt" på Song og Wilshere defensivt. Wilshere har spilt mye dypt denne sesongen, men jeg synes han ligger veldig mye feilplassert og "jukser" i den defensive jobben. Song er jo i utgangspunktet solid som DM, men denne sesongen tar han ikke til takke med å være rivjern, han vil gjerne frem i hvert angrep! Dette burde Wenger justere!

 

Med tanke på at Villa de siste årene har vært et godt kontringslag og med våre fæle kontringsmål imot ferskt i minne, ser jeg helst at Denilson starter på bekostning av Jack imorgen

 

1-3 er mitt tips! Nasri x2 og en sen van Persie-scoring ! :)

 

RED ARMY !!

Link to comment
Share on other sites

håper på et lag bestående av spillere som kan skape noe, og samtidig være i stand til å forsvare seg mot de truslene villa klarer å skape. i tillegg hadde det vært fint med en dm som jobbet knallhardt, og en spiss som evnet å score mål uten å måtte ha 47 sjanser først. ian wright scoret flere mål i sin karriere på situasjoner som man ikke engang regnet som en mulighet...

Link to comment
Share on other sites

Det beste hadde vært om Wenger hadde krøpet til korset og lagt Song i fjorårets holding rolle med Wilshere og Nasri offensivt. Nå har vi jo tettet alle "hullene" i fjorårets skute, hvorfor endre spillemønster i tillegg? Vi var jo gode ifjor, men fikk ødelagt mye av skader og manglende bredde.

 

Har uansett mest tro på gode gamle 442. Håper (men har ingen tro på) at vi stiller slik :)

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djourou-Gibbs

Nasri-Song-Wilshere-Arshavin

Chamakh-Walcott

 

Jepp, enig med deg her Castor. Vi skulle ikke endret formasjonen nevneverdig fra forrige sesong, bortsett fra litt høyere og bedre kollektivt press, men som deg så håper jeg vi går tilbake til en 4-4-2 formasjon. Ikke at det kommer til å skje uansett da men :P

Link to comment
Share on other sites

Ny sjanse til å komme "top of the league".... det hadde vært en trøst etter en grusom uke og vi være ekstremt viktig for moralen i laget. I dag må Song være disiplinert nok til å ligge som DM, som et skjold foran våre shaky midtstoppere. Og Gibbs (Clichy) må være mer avventende i forhold til når han skal bryte tidlig og selge seg. Ashley Young og Gabby spiser sånt bakrom til frokost. I dag må vi ligge disiplinert og slå til for fullt når sjansene byr seg.

 

Vil se følgende 11:

 

Fab

Sagna

Squillaci

Djourou

Gibbs

 

Walcott

Nasri

Song

Wilshere

Arshavin

 

Chamakh

 

 

Subs: Scze...., Kos, Denilson, Van P, Vela, Clichy, Mozart.

 

Håper også vi legger om til 4-4-2 med Chamakh og Theo foran, men tror ikke det skjer før vi eventuelt ligger under som slutten.

tips: 1-1 Nasri putter.

 

Come on you gunners!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Idag må laget virkelig gi alt. Hvem skal spille og hva skal Wenger

gjøre idag. Det er på tide å ta noen tøffe avgjørelser og få de rette på banen idag med fokus,innsats og gira.

 

Selv om Villa ikke har tapt hjemme,er kun seier godt nok idag.

 

Jeg vil ha dette laget idag:

 

Fabianski

 

Sagna Seb Djorou Gibbs

 

Wilshere Song Nasri

 

RvP Chamakh Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette:

Fabianski

Sagna - Squillaci - Djourou - Gibbs

Song

Nasri- Rosicky - Arshavin

Chamakh

 

Hmm...er det noe jeg ikke har fått med meg? har vi plutselig fått så mange skader at vi ikke kan stille mer enn 10 mann??? :)

 

I dag må vi vinne. Vi skal ha vårt årlige Arsenal julebord her i Trondheim i dag, og ett tap i dag vil sette en demper på stemningen. Jeg driter i hvordan vi vinner, så lenge vi vinner. Om vi ligger bakpå og forsvarer oss hele kampen, og scorer 5 minutter på overtid, eller om vi holder lekestue, er uinteressant for meg. Nå er det på tide å la poengene komme i første rekke, og heller la artisteriet være en bonus. De 5 siste årene har vist at artisteri alene ikke gir deg trofeer, så kanskje det er på tide å gjøre ting litt annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Idag må laget virkelig gi alt. Hvem skal spille og hva skal Wenger

gjøre idag. Det er på tide å ta noen tøffe avgjørelser og få de rette på banen idag med fokus,innsats og gira.

 

Selv om Villa ikke har tapt hjemme,er kun seier godt nok idag.

 

Jeg vil ha dette laget idag:

 

Fabianski

 

Sagna Seb Djorou Gibbs

 

Wilshere Song Nasri

 

RvP Chamakh Arshavin

 

 

Å få Chamakh og Van Persie på laget samtidig, kommer ikke til å skje.

Jeg tipper Van Persie havner på topp i denne kampen, og Chamakh på benken.

Jeg tror ikke det er så lurt, da Van Persie har en del å gå på før han er klar.

 

Jeg tipper dette laget:

 

Fabanski (tenk nå er denne polakken foran Almunia!!!)

Sagna-Seb-Kos-Gibbs (blir interessant å se om Wenger gir Djourou fortsatt tillit)

Wilshere-Song

Nasri-Song-Arshavin

Van Persie (noe jeg ikke tror er det beste valget)

 

Jeg tipper vi vinner 1-0 etter mål av Nasri

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig god tro på 4-2-3-1, genial utgangspunkt det, spesielt for våre tekniske spillere, det setter imidlertid strenge krav til defensiv dispilin, noe som har vært fraværende innimellom i år.

Spillerne følger rett og slett ikke Wengers retningslinjer desverre.

For alle dem som tror at to holdende spiller er nok, her kommer nye opplysninger.

Vi trenger midtstoppere som holder posisjonen sin i perioder av kampen det er utrolig viktig å ikke slippe inn mål, f.eks 2-0 over spudz og 0-0 mot Braga, her har både Koscielny, Squillaci og Djorou feilet under de to siste kampene.

I tillegg må selvfølgelig Song og makker holde balansen hele veien, men også kantspillerne har en defensiv jobb å gjøre, her er kanskje vår største svakhet til tider, ingen tvil om at Arshavin, Walcott men også Nasri glipper innimellom bakover på banen.

Hvis vi skal til enhver tid skal ligge med fire spillere på feil side av ballen når vi mister ballen blir vi før eller siden straffet, her er vår utfordring fremover.

For de som etterlyser mere kontringer kan det være greit å fintenke litt på årsaken til dette, kan det være at lagene vi møter ligger veeeeldig langt tilbake??? Eller er det rett og slett at Arsenal ikke ønsker å kontre?

 

Mitt ønske til dagens kamp:

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djorou-Clichy

Song-Denilson

Walcott-Nasri-Arshavin

Chamakh

 

Kan ikke huske at vi har tapt tre kamper på rad...derfor går vi for 1-0 to the Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Til helvette... Hvorfor spiller ikke Djourou? Wenger er såååååå.. faen ass!

 

Ville også hatt Johan med i denne kampen. Var vel den eneste som fikk godkjent etter Braga.

 

Uansett får vi håpe disse 11 gir oss 3 poeng idag.

Link to comment
Share on other sites

Ville også hatt Johan med i denne kampen. Var vel den eneste som fikk godkjent etter Braga.

 

Uansett får vi håpe disse 11 gir oss 3 poeng idag.

 

Tja, Koscielny er vel ikke noe svakere så dette er helt greit. Men ja, Djourou har jo ikke gjort seg bort i det siste, så hadde ikke vært ufortjent om han fikk plassen. Men den gang ei.

 

Tror vi kommer til å slite stort i dag, og blir det seier tror jeg det fort blir en såkalt "heldig" seier. Men seier er seier, og med seier leder vi ligaen, så vi får bare håpe på det beste!

 

Forresten, hadde det ikke vært altfor typisk at Pires scorer mot oss og at vi taper? :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, Koscielny er vel ikke noe svakere så dette er helt greit. Men ja, Djourou har jo ikke gjort seg bort i det siste, så hadde ikke vært ufortjent om han fikk plassen. Men den gang ei.

 

Tror vi kommer til å slite stort i dag, og blir det seier tror jeg det fort blir en såkalt "heldig" seier. Men seier er seier, og med seier leder vi ligaen, så vi får bare håpe på det beste!

 

Forresten, hadde det ikke vært altfor typisk at Pires scorer mot oss og at vi taper? :)

 

Djourou passer mer til en Carew en Koscielny......

Link to comment
Share on other sites

Djourou passer mer til en Carew en Koscielny......

 

Ja det får vi nå se på, klart Carew er sterk og god i lufta, men også Koscielny mener jeg er god i lufta. Heller ikke svak i kroppen. Han har ikke verdens beste tempo, men det har jammen meg ikke Carew heller. Tror Koscielny kommer til å spille en god kamp, eller det rett og slett MÅ han, tror vi fort kan bli straffet veldig hardt med småglipper i forsvaret i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...