Jump to content

2010.11.27 Aston Villa B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Skjønner også lite av valget av Kosci fremfor JD.....

 

Men, lets keep it positive! Dette vinner vi !!

 

COOOME ON !!!

 

hurtigheten som gir kosc fordelen...

 

sånn skal fotball spilles ja. nydelig omgang av arsenal. uten cesc, blir det muligheter for rosicky, wilshere, nasri og arshavin til å starte angrep. synd å si det, men det virker nesten som om ballen er for mye innom cesc i enkelte kamper, og at det hemmer noen av de andre offansive. fantastisk fotball så langt, så får vi bare håpe på en like god 2 omgang.

 

song har flere stygge pasningsbom, men jobber godt.

Link to comment
Share on other sites

En meget gledelig omgang spillemessig, men jeg ser så mange likheter med forrige helgs kamp at jeg nesten gjør i buksa av nervøsitet. Innsatsen og krigerviljen jeg etterlyste sist helg er tilbake i laget anført av Arshavin, Song, Wilshere og backene. Måtte bare den upåklagelige innsatsen vedvare ut i andre omgang. Hvis spillerne løper like mye begge veier i neste omgang tror jeg vi vinner denne kampen (ja, jeg mener fortsatt at beinhard innsats kan kompensere for taktisk krøll fra Wenger :) )

Link to comment
Share on other sites

En utrolig bra første omgang av Arsenal,med 2 fantastiske scoringer :) tror og håper ikke vi får se det vi fikk se forrige helg,det er klasse forskjell på lagene,vi scorer flere i andre omgang,i dag vil jeg ha øl og ikke gravøl som jeg måtte ta forrige helg i London,er stolt av laget i dag :P

Link to comment
Share on other sites

Da er vi i gang igjen, minner mye om kampen forrige helg mot spudz, 2-0 til pause og rævkjøring, måtte resten av kampen bli annerledes enn forrige helg, og det blir den garantert, en slik utvikling som kampen hadde mot spudz skjer bare en gang i løpet av en sesong, Rosicky meget god sentralt, Wilshere is back in business, Arshavin fortsetter fremgangen, Koscielny på nytt overbevisende og nå må du fullføre i samme stil hele kampen, vi spolerer fortsatt for mange sjanser men for noen mål vi scorer :)

Link to comment
Share on other sites

En herlig omgang dette her. 100 prosent fra alle gutta, ingen tvil om det. Vi klarte holde et enormt press på Villa i 45 minutter, det gjorde at de ikke klarte skape noe som helst. Akkurat slik håper jeg andre omgangen også blir.

 

Nå beveger jeg meg kanskje ut på dypt vann. Men jeg må bare si at jeg synes Arsenal har spilt mye bedre uten Fabregas på banen i år. Greit at han har vært skadet og trenger tid for å komme tilbake. Men jeg mener den nye intense, pressende stilen som Arsenal har begynt på, med Wilshere, Nasri og Song i spissen passer oss mye bedre. Fabregas bestemmer ofte tempoet til Arsenal når han er utpå, og det er ikke til å unngå å legge merke til at tempoet dabber betydelig av når han spiller.

 

Noen som er enige?

Link to comment
Share on other sites

Gjelder å holde opp presset også i 2.omg. nå da. Vil IKKE ha noe reprise av forrige helg.

Syns ikke Rosicky helt får det til sentralt bør kanskje byttes ut med Walcott som er en perfekt spiller å ha mot et Villa-lag som må fremover. Walcott ut på høyre og Nasri inn sentralt.

 

Men hovedfokus er å jobbe knallhardt i 2. omgang også.

Link to comment
Share on other sites

En herlig omgang dette her. 100 prosent fra alle gutta, ingen tvil om det. Vi klarte holde et enormt press på Villa i 45 minutter, det gjorde at de ikke klarte skape noe som helst. Akkurat slik håper jeg andre omgangen også blir.

 

Nå beveger jeg meg kanskje ut på dypt vann. Men jeg må bare si at jeg synes Arsenal har spilt mye bedre uten Fabregas på banen i år. Greit at han har vært skadet og trenger tid for å komme tilbake. Men jeg mener den nye intense, pressende stilen som Arsenal har begynt på, med Wilshere, Nasri og Song i spissen passer oss mye bedre. Fabregas bestemmer ofte tempoet til Arsenal når han er utpå, og det er ikke til å unngå å legge merke til at tempoet dabber betydelig av når han spiller.

 

Noen som er enige?

 

 

Er faktisk litt enig i det du sier. Fabregas er god, men mener vi noen ganger spiller bedre uten han...

Link to comment
Share on other sites

En herlig omgang dette her. 100 prosent fra alle gutta, ingen tvil om det. Vi klarte holde et enormt press på Villa i 45 minutter, det gjorde at de ikke klarte skape noe som helst. Akkurat slik håper jeg andre omgangen også blir.

 

Nå beveger jeg meg kanskje ut på dypt vann. Men jeg må bare si at jeg synes Arsenal har spilt mye bedre uten Fabregas på banen i år. Greit at han har vært skadet og trenger tid for å komme tilbake. Men jeg mener den nye intense, pressende stilen som Arsenal har begynt på, med Wilshere, Nasri og Song i spissen passer oss mye bedre. Fabregas bestemmer ofte tempoet til Arsenal når han er utpå, og det er ikke til å unngå å legge merke til at tempoet dabber betydelig av når han spiller.

 

Noen som er enige?

Forsåvidt enig, men jeg mener Cesc hadde vært langt bedre hvis han hadde ligget lavere sammen med Song. Mye av problemet er at Cesc ligger alene og blir da ofte bare en å spille vegg med. Cesc er best rettvendt og når han kan løpe igjennom forsvaret. Denne muligheten kommer alt for skjelden når han ligger høyt med en forsvarer i ryggen hele tida

Link to comment
Share on other sites

62,20 nydelig spill inn i villas 16m. song får ballen på 15m, og slår den i hodet på en motspiller. i disse situasjonene er song direkte håpløs. synes med fordel han kan være den som holder seg tilbake på banen. han har ikke teknikk, overblikk eller ferdigheter til å være en kreativ spiller.

 

gibbs puster clichy i nakken nå ja...

Link to comment
Share on other sites

god kamp. clichy er svak gjennom hele kampen, men kosc rydder opp i stor stil. song er fryktelig varierende. mye bra, men også mye svakt. elendig innhopp av denilson. det må gå an å løpe når man er helt utvilt, og det bare er sekunder igjen av kampen. ser på han som en fryktelig svak spiller. chamakh gjør sammen med rosicky, koscielny, sagna og nasri en svært god kamp. arshavin er enestående. defansive bytter er ikke like farlig lenger nå, ettersom vi hverken har en cygan, en stepanovs eller en senderos i troppen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...