Jump to content

2010.11.27 Aston Villa B


Mr Chapman

Recommended Posts

god kamp. clichy er svak gjennom hele kampen, men kosc rydder opp i stor stil. song er fryktelig varierende. mye bra, men også mye svakt. elendig innhopp av denilson. det må gå an å løpe når man er helt utvilt, og det bare er sekunder igjen av kampen. ser på han som en fryktelig svak spiller. chamakh gjør sammen med rosicky, koscielny, sagna og nasri en svært god kamp. arshavin er enestående. defansive bytter er ikke like farlig lenger nå, ettersom vi hverken har en cygan, en stepanovs eller en senderos i troppen :)

Synes Clichy gjør sine saker bra idag. Han rotet det til på det første målet med ellers var han god. Hadde flere gode brudd også. Han sliter med posisjonering, men han har hatt langt værre dager

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Naivt forsvarsspill på begge målene, ellers syntes jeg vi er veldig veldig solide. Clichy viser usikkerhet nok en gang ut og trekker seg tilbake, noe som gjør at Koscielny og Squillaci må prøve å komme opp i ballføreren uten å lykkes. Andre målet er svakt av Song og Squillaci som ikke engang prøver å komme opp i duell med Clark.

 

Ellers er det en del positive tegn. Chamakh og Nasri scorer nok en gang, Arshavin viser at han er en jævlig god fotballspiller når han har dagen og han spiller mer sentralt. Rosicky, Song, Sagna, Koscielny, Wilshere og resten har en god kamp.

 

Men må si at jeg har lyst til å se Koscielny - Djourou få en sjanse etterhvert. Føler at Kos innehar mange av de samme kvalitetene som Squillaci har, bare at han har mer fart, mens Djourou har vært vår beste midtstopper de siste kampene.

 

Uansett; utrolig deilig med 3 poeng og herlig å se supporterne som prøver å storme banen etter Wilshere sitt mål!

Link to comment
Share on other sites

Synes Clichy gjør sine saker bra idag. Han rotet det til på det første målet med ellers var han god. Hadde flere gode brudd også. Han sliter med posisjonering, men han har hatt langt værre dager

 

clichy er vel direkte skyldig på det første målet, men jeg forventer da også at han skal klare å klarere ballen fra mållinja ved det andre målet. men joda, han har vel hatt dårligere kamper enn den i dag. men sammen med song er han alt for varierende i prestasjonene. den som derimot ikke varierer, er denilson. han klarer å levere svake prestasjoner uke etter uke...

Link to comment
Share on other sites

Dette var en EKSTREMT viktig seier. Gutta jobbet hardt i dag, spilte god fotball men kan allikevel ikke friskmeldes. Men i dag skal gutta ha skryt for innsatsen. Vi er det første laget som vinner på Villa Park i 2010, og vi skriver snart desember. Syns AA, Chamakh, Song og Koscielny var de beste i dag, førstnevnte den aller beste! Chamakh var ekstremt viktig de siste 10 minuttene. Jobbet som et piska skinn og legger opp til Wilshere! Jeg tror denne kampen fjernet ett tonn fra spillernes skuldre, og at dette kan være en viktig boost for videre jakt på noe stort i år.

 

Edit: Nok en fantastisk kamp av "The Away Boys" :)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 27 2010, 03:54 PM) 210619[/snapback]

Naivt forsvarsspill på begge målene, ellers syntes jeg vi er veldig veldig solide. Clichy viser usikkerhet nok en gang ut og trekker seg tilbake, noe som gjør at Koscielny og Squillaci må prøve å komme opp i ballføreren uten å lykkes. Andre målet er svakt av Song og Squillaci som ikke engang prøver å komme opp i duell med Clark.

 

Ellers er det en del positive tegn. Chamakh og Nasri scorer nok en gang, Arshavin viser at han er en jævlig god fotballspiller når han har dagen og han spiller mer sentralt. Rosicky, Song, Sagna, Koscielny, Wilshere og resten har en god kamp.

 

Men må si at jeg har lyst til å se Koscielny - Djourou få en sjanse etterhvert. Føler at Kos innehar mange av de samme kvalitetene som Squillaci har, bare at han har mer fart, mens Djourou har vært vår beste midtstopper de siste kampene.

 

Uansett; utrolig deilig med 3 poeng og herlig å se supporterne som prøver å storme banen etter Wilshere sitt mål!

 

 

Artig at du fant noe positivt også B) Sannheten er at nesten alle mål kommer etter såkalt naivt forsvarsspill eller rene tabber, tenk på målene vi scorer og se for deg hva du ville sagt hvis vi hadde sluppet inn disse målene, jeg synes våre mål var vakre.

Det blir litt spesielt å først trekke frem naivt forsvarsspill i denne kampen etter min mening, Villa taper sin første hjemmekamp for sesongen og vi går til topps, smil da :)

Link to comment
Share on other sites

clichy er vel direkte skyldig på det første målet, men jeg forventer da også at han skal klare å klarere ballen fra mållinja ved det andre målet. men joda, han har vel hatt dårligere kamper enn den i dag. men sammen med song er han alt for varierende i prestasjonene. den som derimot ikke varierer, er denilson. han klarer å levere svake prestasjoner uke etter uke...

Målet er ikke bare hans feil. Han har Young som kommer inn bak han og trekker seg for å dekke det rommet. Stopperne ligger to mot en på en villa spiller og nøler med å gå ut og støte. Mulig fordi Clichy er på vei og det blir en misforståelse. Uansett føler jeg det er et kollektivt ansvar. Hvor er Song og Wilshere? Hvorfor lar vi spillere stå umarkert i returrom??

Link to comment
Share on other sites

god kamp. clichy er svak gjennom hele kampen, men kosc rydder opp i stor stil. song er fryktelig varierende. mye bra, men også mye svakt. elendig innhopp av denilson. det må gå an å løpe når man er helt utvilt, og det bare er sekunder igjen av kampen. ser på han som en fryktelig svak spiller. chamakh gjør sammen med rosicky, koscielny, sagna og nasri en svært god kamp. arshavin er enestående. defansive bytter er ikke like farlig lenger nå, ettersom vi hverken har en cygan, en stepanovs eller en senderos i troppen :)

 

 

Sikker på at du har sett villa-Arsenal???

Link to comment
Share on other sites

Til helvette... Hvorfor spiller ikke Djourou? Wenger er såååååå.. faen ass!

 

 

Vi må vel bare ta av oss hatten for Wenger igjen, jeg også ville ha Djorou, men hva skjer, Koscielny er kampens STORE spiller B)

 

Vi er så JÆVLA INKOMPETENTE!!!!!!!!!!!!!!!

Hvorfor i all verden trekker Clichy seg i den duellen?

 

Jeg trekker det tilbake :) Chamakh <3

 

Antar at jeg blir brukt som et eksempel på humørsvingninger på forumet i dag.

 

 

He he, du sa det selv B)

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, så måtte vel Villa få sitt første tap på hjemmebane dette året også, både chelsky og utd måtte reise fra villa park med bare et poeng, jeg mener dette er representativt for forholdet mellom oss tre.

Jeg mener denne kampen og bortekampen mot everton er representativ for Arsenal, hjemmekampen mot spudz er vel den som ødelegger bildet men jeg mener den er unntaket, og et kampforløp man opplever bare en gang i løpet av en sesong.

Dagens kamp er vanvittig bra, en førsteomgang det lukter svidd av, vi kan nok ikke forvente at man skal holde denne intensiteten i spillet i 90 min, men i dag spilte vi også en fornuftig andreomgang, vi sikrer oss litt bakover men fortsetter å lage bekymringer for villa hele tiden, til tross for at villa scorer et offside-mål mister vi ikke hodet, spiller klokt og kontrer inn spikeren i kista til slutt, dette er oppskriften på seriegull.

Koscielny er for meg kampens gigant, håper han stabiliserer seg på dette nivået nå, da skal det bli en artig julefeiring :)

Ellers synes jeg Rosicky spiller en meget god kamp når han endelig slipper til sentralt, Nasri fortsetter med verdensklasse, Wilshere virker å ha kommet over down-perioden og Arshavin gir oss den giftigheten vi trenger fremover, god arbeidsinnsats både av ham og ikke minst Chamakh, utrolig viktig spiller for oss.

Clichy og Sagna spiller også meget gode kamper og sist men ikke minst må vel manageren få ros for en taktisk genialt gjennomført kamp med meget taktisk gode bytter, takk Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel bare ta av oss hatten for Wenger igjen, jeg også ville ha Djorou, men hva skjer, Koscielny er kampens STORE spiller B)

He he, du sa det selv :)

Hehe jeg må riktignok få lov til å forsvare uttalelsene mine her. Hvor mange her, kan med hånde på hjertet si, at de tenkte at dette klarer vi når Villa satte inn 1-2 og 2-3? Humøret mitt gjenspeiler nivået til gutta tørr jeg påstå B)

Link to comment
Share on other sites

En viktig og sterk borteseier dette og reiser oss etter svake resultater.

 

All honnør til spesielt våre offensive spillere som løper og jobber knallhardt hele kampen, spesielt anført av Arshavin, Chamahk og Nasri. I tillegg produserer vi noen flotte scoringer og skaper tosifret antall målsjanser noe som har vært litt mangelvare de siste kampene.

I forsvaret er vi desverre fortsatt for ustabil og rotete og slipper Villa unødvendig inn i kampen to ganger på deres to eneste sjanser. Syns ikke kommunikasjonen fungerer spesielt godt og vi taper som vanlig viktige hodedueller.

Savner definitivt Vermaelen og Djourou ble nok benket fordi han er enda mer temposvak enn Koscielny.

 

Likevel dominerer vi kampen og ror i land seieren på en bra måte og ender ikke opp med kollapsen som mot Tottene.

 

Nå må vi ta med oss dette og begynne å vinne hjemmekampene igjen. Det blir ikke lenge tabelltopp ettersom Manure gruser Blackburn nå, men viktige å være der oppe å sette press på bl.a. Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg må riktignok få lov til å forsvare uttalelsene mine her. Hvor mange her, kan med hånde på hjertet si, at de tenkte at dette klarer vi når Villa satte inn 1-2 og 2-3? Humøret mitt gjenspeiler nivået til gutta tørr jeg påstå :)

 

 

Er helt enig med deg, jeg tenkte akkurat det samme, derfor er det så deilig å se at gutta beviste vår inkompetanse og hentet tre veldig fortjente poeng på Villa Park, november er da ikke så gæern den, tre seier og to tap i PL bør følges opp med seier i kvartfinalen på tirsdag så er vi rimelig i rute før den viktige juleperioden.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med deg, jeg tenkte akkurat det samme, derfor er det så deilig å se at gutta beviste vår inkompetanse og hentet tre veldig fortjente poeng på Villa Park, november er da ikke så gæern den, tre seier og to tap i PL bør følges opp med seier i kvartfinalen på tirsdag så er vi rimelig i rute før den viktige juleperioden.

Vi er tidvis glimrende bakover før det plutselig glipper helt. Heldigvis "outscorer" vi Villa i dag.

Link to comment
Share on other sites

YESS ! Endelig viser AA hele registeret!!

 

Ekstremt fornøyd med kampen idag, vi spiller glitrende til tider, men som alltid er det ting å sette fingeren på. Gidder ikke greie ut om disse tingene nå, men de siste 10 burde ikke gitt meg svetteringer under både armer og asle - Det gjorde de! Helt til 18-åringen vår scoret sitt første PL-mål - Grattis Jack!

 

Og grattis alle medgoonere! Vi fikk eie tabelltappen i et kvarter i det minste.. :)

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, så måtte vel Villa få sitt første tap på hjemmebane dette året også, både chelsky og utd måtte reise fra villa park med bare et poeng, jeg mener dette er representativt for forholdet mellom oss tre.

Jeg mener denne kampen og bortekampen mot everton er representativ for Arsenal, hjemmekampen mot spudz er vel den som ødelegger bildet men jeg mener den er unntaket, og et kampforløp man opplever bare en gang i løpet av en sesong.

Dagens kamp er vanvittig bra, en førsteomgang det lukter svidd av, vi kan nok ikke forvente at man skal holde denne intensiteten i spillet i 90 min, men i dag spilte vi også en fornuftig andreomgang, vi sikrer oss litt bakover men fortsetter å lage bekymringer for villa hele tiden, til tross for at villa scorer et offside-mål mister vi ikke hodet, spiller klokt og kontrer inn spikeren i kista til slutt, dette er oppskriften på seriegull.

Koscielny er for meg kampens gigant, håper han stabiliserer seg på dette nivået nå, da skal det bli en artig julefeiring :)

Ellers synes jeg Rosicky spiller en meget god kamp når han endelig slipper til sentralt, Nasri fortsetter med verdensklasse, Wilshere virker å ha kommet over down-perioden og Arshavin gir oss den giftigheten vi trenger fremover, god arbeidsinnsats både av ham og ikke minst Chamakh, utrolig viktig spiller for oss.

Clichy og Sagna spiller også meget gode kamper og sist men ikke minst må vel manageren få ros for en taktisk genialt gjennomført kamp med meget taktisk gode bytter, takk Wenger.

I motsetning til Everton kampen så er dette første tette match i år der jeg føler vi har en viss kontroll. De to målene er for rene tabber å regne og spesielt det første målet skulle vært anullert. Får vi luket bort rusket i forsvarsmaskineriet så kan ting bli virkelig bra

 

YESS ! Endelig viser AA hele registeret!!

 

Ekstremt fornøyd med kampen idag, vi spiller glitrende til tider, men som alltid er det ting å sette fingeren på. Gidder ikke greie ut om disse tingene nå, men de siste 10 burde ikke gitt meg svetteringer under både armer og asle - Det gjorde de! Helt til 18-åringen vår scoret sitt første PL-mål - Grattis Jack!

 

Og grattis alle medgoonere! Vi fikk eie tabelltappen i et kvarter i det minste.. B)

Som sagt så følte jeg vi hadde god kotroll på slutten. Var litt rusk mellom 70 og 80, men etter det følte jeg meg forholdsvis trygg på seier
Link to comment
Share on other sites

Som sagt så følte jeg vi hadde god kotroll på slutten. Var litt rusk mellom 70 og 80, men etter det følte jeg meg forholdsvis trygg på seier

Det skal en taktisk klok og rutinert Chamakh ha mye av æren for. Han løp som mærra den blinde, og hindret mange lange oppspill. I tillegg pirker han på hvor frispark skal tas fra, kriger i dueller og holder på ballen. 10'er på børsen til Chamakh for de siste 10 minuttene av kampen. 8'er for kampen totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til Everton kampen så er dette første tette match i år der jeg føler vi har en viss kontroll. De to målene er for rene tabber å regne og spesielt det første målet skulle vært anullert. Får vi luket bort rusket i forsvarsmaskineriet så kan ting bli virkelig bra

 

Som sagt så følte jeg vi hadde god kotroll på slutten. Var litt rusk mellom 70 og 80, men etter det følte jeg meg forholdsvis trygg på seier

 

 

Veldig fort gjort at villa kan klare å utligne på hjemmebane men i motsetning til chelsky og utd klarer vi å tette igjen bakover samtidig som vi er giftige fremover hele veien.

Mål kommer som sagt mer eller mindre alltid etter såkalte tabber og taktiske feil, uansett hvem som slipper dem inn, men i dag er vi sterke og spesielt Koscielny minner mye om Tony Adams fra glansdagene, jeg spår en vanvittig karriere for vår nye midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

rimelig sikker på det ja. var det noe du ikke følte stemte?

 

 

Helt opplagt, Clichy spiller en meget god kamp, burde vel presset spilleren som scoret det første målet til villa men ellers er han veldig solid, bryter foran motstander gang på gang, løper opp nærmest talt alle forsøk på høyre kant til villa og dominerer sin side voldsomt.

I tillegg synes jeg det blir meningsløst å hudflette Denilsons innhopp, han blir byttet inn for å balansere vår midtbane de ti siste minuttene og gjør sin oppgave helt greit.

Vi har slått knallhardt tilbake etter en tung uke, smil og vær glad :)

Link to comment
Share on other sites

Meget sterk seier på bortebane. Sterkt å sette fire mål på fremmed gress. Men Arsenal gjør det mer spennende enn nødvendig da de slipper inn Villa på 2-1 og 3-2. Selv om vi var det beste laget, så hadde ikke jeg blitt veldig overrasket hvis Villa klarte 2-2 eller 3-3.

 

Fulham venter i neste PL-kamp. En "lett" kamp som må håndteres annerledes enn WBA-kampen. Seier er påkrevet. Før det venter dog Wigan i ligacupen. Snakker vi Walcott og van Persie der?

 

Arshavin var banens beste. Clichy skremmer nok en gang med snodig inngripen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...