Jump to content

2010.11.20 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

arsenal.png tottenham.png

 

Lørdag 20. november 2010

Avspark: 13:45

Direkte fra Emirates Stadium på TV2 PL HD 1

 

Folkens! Da er det for andre gang denne sesongen klart for Nord-London-derbyet. Lørdagens kamp blir nok litt av et show.

 

Fordi mens Manchester-lagene satser på 0-0 i sine derby-kamper, har NLD vært det stikk motsatte i alle år. Kampene er alltid morsomme, innholdsrike, og ja, det skjer alltid noe spesielt når vi møter Tottenham. Tidligere denne sesongen vant Arsenal overlegent 4-1 på White Hart Lane, og fikk en deilig revansj for det forsmedelige 2-1-tapet på WHL i vår da ligagullet glapp. Lansbury, Arshavin og Nasri (2) scoret målene da.

 

Spurvene sliter med skader på flere viktige førstelagsspillere for øyeblikket. Jermaine Defoe er akkurat kommet tilbake i full trening og sitter maks på benken på Emirates i overimorgen. Tottenham har måtte brukt 4. og 5.-alternativene (Gallas, Kaboul) som midtstoppere omtrent hele denne sesongen pga fraværene av King, Dawson og Woodgate. I det siste har det også gått litt vanskelig sportslig for klubben, men forrige helg fikk de sin første ligaseier på ca en måned da Blackburn ble beseiret med 4-2 på the Lane.

 

Selv om vi tapte mot Yidsa for første gang på evigheter i ligasammenheng tilbake i april, kan man trygt slå fast at det meste av statistikk tyder på Arsenal-seier lørdag. Tottenham slitet stort borte mot de såkalte fire store (Ars, Liv, Chel, MU) og har ikke vunnet på noen av deres baner på 20 (?) kamper. De står også uten seier på Arsenals hjemmebane siden tidlig 1993/94-sesongen, det var også da Tottenham sist vant to kamper på rad mot Arsenal.

 

Når det gjelder vårt eget lag har vi bare en spiller tilbake fra Everton-kampen. Så det betyr at Ramsey, Almunia, Diaby og Vermaelen fortsatt er utilgjengelig. Wilshere må testes i morgen etter at han ble skadet forrige helg og ikke kunne spille for England mot Frankrike. Bendtner og Gibbs derimot spilte for sine respektive land og bør være klar til Spurs kommer på besøk. Mest usikkerhet når det gjelder laguttaket er det rundt hvem som starter på flankene. Walcott og Rosicky spilte bare 45 minutter for sine landslag, mens Nasri og Arshavin spilte hele kampen for Frankrike og Russland. Wenger sa i prematch-intervjuet sitt i dag at han må ta en avgjørelse rundt dem i morgen.

 

Helst ønsker vi selvsagt at Nasri skal spille. Han herjet mot England på onsdag og har vært vår beste spiller denne sesongen. Hos Tottenham er det spesielt to spillere vi skal legge merke til og det er Rafael van der Vaart og Gareth Bale. De to kan gjøre mye ut av lite.

 

Gleder meg til kamp nå! Lykke til alle fellow Gooners! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Kan ikke vente engang til kickoff ! Gleder meg helt utrolig. Får håpe vi knuser de, slik vi gjorde i CC.

Come on Arsenal !

Er vel redd for at det ikke går like knirkefritt som i CC, men det er jo lov å håpe.

Hadde planlagt tur til denne kampen, en plan som selvsagt gikk til h*****e.

Men nå er jeg faktisk begynt å bli nervøs foran kampen, p.g.a. noe varierende spill av våre gutter, så spørsmålet er om blodpumpa tåler 90 kampminutter foran skjermen :P

Link to comment
Share on other sites

Både hater og elsker disse kampene mot erkerivalen. Ingenting er så deilig som å slå avskummet fra N17, ingenting er så grusomt som å tape mot de (ikke at det skjer ofte da).

 

Var på NLD på Emirates i fjor (3-0), fantastisk stemning som jeg aldri vil glemme, til dere som skal over nå, GLED DERE!!!!

 

Jeg mener Arsenal har hatt en bra sesongstart, men vi har MYE å gå på, hjemmeformen har jo vært heller dårlig og nå må det bli 3 poeng igjen. Spurs har spesielt 3 klassespillere (Van der vaart, Modric og Bale) som kan straffe en hver motstander, frykter Bale veldig, ser på han som verdens beste venstreving om dagen. Men Sagna er i knallform og burde kunne temme lynvingen.

 

Håper på følgende 11:

 

Fabianski

Sagna

Djourou

Squillaci

Gibbs !

 

Nasri

Song

Denilson

Cesc

Arshavin

 

Chamakh (Van P kan få siste 30 min)

 

tips: frykter 1-1 Chamakh

håper: 2-1 Chamakh og Nasri

 

 

Come on you Gunners!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har gledet meg sånn til kamp, kanskje fordi jeg skal på den, hehe :P Håper vi for se en maktdemonstrasjon av våre gutter, og at vi knuser Spurs. Satser på at Fabianski fortsetter stor spillet og at Cesc fortsetter framgangen! Håper på dette laget fra start;

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy

 

Song-Denilson

 

Nasri-Cesc-Arshavin

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! :P

Link to comment
Share on other sites

Både hater og elsker disse kampene mot erkerivalen. Ingenting er så deilig som å slå avskummet fra N17, ingenting er så grusomt som å tape mot de (ikke at det skjer ofte da).

 

Var på NLD på Emirates i fjor (3-0), fantastisk stemning som jeg aldri vil glemme, til dere som skal over nå, GLED DERE!!!!

 

Jeg mener Arsenal har hatt en bra sesongstart, men vi har MYE å gå på, hjemmeformen har jo vært heller dårlig og nå må det bli 3 poeng igjen. Spurs har spesielt 3 klassespillere (Van der vaart, Modric og Bale) som kan straffe en hver motstander, frykter Bale veldig, ser på han som verdens beste venstreving om dagen. Men Sagna er i knallform og burde kunne temme lynvingen.

 

Håper på følgende 11:

 

Fabianski

Sagna

Djourou

Squillaci

Gibbs !

 

Nasri

Song

Denilson

Cesc

Arshavin

 

Chamakh (Van P kan få siste 30 min)

 

tips: frykter 1-1 Chamakh

håper: 2-1 Chamakh og Nasri

Come on you Gunners!!!!

 

Var på samme kamp jeg også... Fantastisk herlig å se denne live. Sesongen var redda etter den kampen for min del. Faktisk helt enig med deg i laguttak, håper Wenger velger de samme.

Link to comment
Share on other sites

Var vel på tide med en kamptråd nå ja, ettersom våre venner på TV allerede har 8 sider i kamptråden og rukket å kalle Wenger pedofil og Arsenal for Woolwich...

 

Gleder meg også til å høre hele Ashburton Grove synge "we are top of the league" på lørdag! Vil bli en herlig følelse. Come on you reeeds!!!

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig spennende. Tror dagsformen til Bale og RvdV vil ha mye å si. Frykter at disse to er spillere som er svært dyktige på å utnytte akkurat det vi er svake på i øyeblikket nemlig ballwatching og for mye rom mellom forsvar- og midtbaneleddet. Tror uansett vi skal klare dette hvis vi ikke er uheldige og ryker på et mål imot tidlig.

 

Tror laget blir det samme som i siste kamp bortsett fra at Denilson kommer inn for Wilshere, meeen det hadde vært gøy å se Song og Fabregas sentralt med Arshavin i en offensiv rolle. Med Cesc litt lengre ned i banen så kan han i større grad styre spillet. Kommer ikke til å skje, men hvis det skjer så bare husk at jeg foreslo det først :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde likt å sett dette laget på lørdag:

 

Fabianski

Sagna - Squi - Djourou - Clichy

Song

Fabregas - Rosicky

Nasri - Chamakh - Arshavin/RvP

Synes Rosicky fortjener å få litt mer spill fra start. Walcott inn i andre omgang, dette tror jeg blir bra!

Link to comment
Share on other sites

Beklager å være gledesdreper, det kler meg veldig dårlig...men dette kommer til å bli en jevn, tett kamp, spudz blir nok ultradefensive pga at de føler seg underlegen i denne kampen og det har vi desverre taklet dårlig på Emirates denne sesongen.

Uansett satser jeg på en "good old 1-0 to the Arsenal" og vill jubel i stua :P

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Song-Denilson

Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh

 

Djorou har hatt noen gode kamper i Koscielnys fravær, uansett føler jeg meg tryggere på sistnevnte.

Håper også Wilshere blir spilleklar, han kan bli veldig viktig en gang i andreomg.

Gutta på topp blir presset på alle mulige måter fra vår sinnsykt sterke benk nå, Walcott, van Persie, Bendtner og Rosicky har veeeeeldig lyst å sette spikeren i kista til spudz.

Come on you reeeeds

Link to comment
Share on other sites

Djorou har hatt noen gode kamper i Koscielnys fravær, uansett føler jeg meg tryggere på sistnevnte.

Enig der, så får vi bare håpe at Kos "takler" rollen som sistemann :P litt bedre i denne kampen. To røde så langt gir mange suspenderte kamper :P

Link to comment
Share on other sites

Da var det NLD igjen! Må si jeg gleder meg utrolig mye, og er utrolig glad for at dette er en tidlig kamp. Det verste jeg vet er å gå rundt å vente på kampstart. Vi skal ha en veldig god sjanse til å slå Tottenham, vi har en snart skadefri tropp, mens Totts sliter med skader i forsvaret.

Vil se dette laget:

Tomas Rosicky - Marouane Chamakh - Samir Nasri

 

Cesc Fabregas

Denilson - Alex Song

 

Gael Clichy - Johan Djourou - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

 

Lukasz Fabianski

 

Jeg vil altså se Rosicky istedenfor Arshavin. Andrey spilte 90 minutter på onsdag, Rosicky spilt 45. Jeg synes Arsha har sett ut som han er i dårlig fysisk form i det siste og dette hjelper nok ikke akkurat. Tomas har i det siste vist at han virkelig fortjener en plass på laget. Han ser alltid ut som han vil skape noe offensivt og han jobber mye bedre enn russeren defensivt. Du kan si at Nasri også spilte 90 minutter på onsdag og at han også bør benkes, men han er i en helt annen fysisk form enn Arshavin. I tillegg er Nasri utrolig god for tiden, og når man er i flytsonen bør man bare fortsette å spille kamper.

Jeg velger også Denilson foran Wilshere fordi Wilshere har vært småskadet og ikke helt på topp i det siste. Denilson gir oss også mer balanse på midtbanen.

Tottenham har egentlig bare to spillere jeg frykter: van der Vaart og Bale. Det blir ekstremt viktig at Song og Denilson pakker inn VDV og gir ham så lite rom som overhodet mulig. Bale er også i kjempeform om dagen. Heldigvis har Sagna vært god denne sesongen, og hvis Squilaci gjør 2. forsvarerjobben sin skikkelig bør de klare å stoppe ham.

Gutta må gå ut i morgen og ta tak i kampen. Det er noe jeg har savnet de siste hjemmekampene. Sett på et høyt balltempo fra start, så klarer ikke motstanderne å henge med. Jeg tror Rosicky kan bidra mye til å holde et stabilt, høyt balltempo. Så lenge alle på laget gjør jobben sin skal dette være tre poeng.

Tips: 3-1 Nasri, Chamakh, Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel konkludere med at vi har statistikken på vår side :P

http://www.sportingpreview.com/matches/10111022.php

Statistikk er til for å brytes :P

 

Men vi får håpe gutta er klare for det her. Vinneren av denne kampen er nokdet laget som vil det mest. Håper vi klarer å ta en overbevisende seier, men en seier skal vi ha! Vi kan ikke la Scum vinne på vår matte, det hadde vært helt forferdelig!!

 

Håper på dette laget fra start:

Fabianski

Sagna-Squi-Djourou-Clichy

Song-Denilson

Cesc

Nasri-Chamakh-Arshavin

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...