Jump to content

2010.11.20 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

meget god 1 omgang av alle mann. 2 omgang er det verste jeg noen gang har sett av arsenal. en holdning sim ikke ligner grisen. i dag viser denilson virkelig hvorfor jeg ikke ønsker at hab skal være på banen. på reduseringen, er det han som følger bale. han klarer fan meg å stoppe opp, og la bale putte. det er også han som lager frisparket før straffesparket. han har også flere spesielle pasningsforsøk i 2 omgang. cesc hadde vel strengt tatt hatt godt av en kamp på tribunen. ser delvis umotivert ut. chamakh er vel alene med keeper 3 ganger i dag, for så å vente på at en aldrende gallas kommer for å ta fra han ballen. hva gjør van persie på banen? han er langt unna spilleklar. om dette er det han har å bidra med, kan han spille på reservelaget. dansken hadde vært bedre å kastet inn i dag. alt i alt en svært skuffende forestilling av et fryktelig ujevnt lag, som er fullstendig blottet for spillere som er villig til å ofre seg. song er selvsagt god i første, men taper vel de fleste dueller i andre. om arsenal skal spille med en dm, bør de skaffe seg en spiller som kan ta opp kampen med denilson og song om plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Latterliggjort, ydmyket og pissa på i egenstorstue av lillebror! Jeg eier ikke ord. Igjen feiler vi i å drepe en kamp vi leder. Vinnerviljen og killerinnstinktet som har vært etterlyst tidligere i sesongen er totalt fraværende. Innsatsen i andre omgang var til å grine av. Det værste av alt var at ingen av spillerne så ut til å bry seg nevneverdig. Koscielny bommer på en STOR målsjanse og viser ikke tegn til skuffelse, som mot Chelsea. Tror denne gjengen her at vi kan spille på 50 %, en hel omgang, mot et såpass godt lag som Tottenham? Tilsynelatende er svaret ja! Den største tabben vi gjør er at ingen av spillerne kommer ut fra garderoben til 2.omgang! FY FAEN SÅ SKUFFA JEG ER OVER DENNE GJENGEN!

Link to comment
Share on other sites

3 poeng kastet bort. 3 veldig unødvendige mål imot, og masse gode sjanser sløst bort. Tottenham ekstremt effektive, men det er som sagt resultater som teller i fotball. Mobil av og ingen facebook resten av dagen. Jeg graver meg ned i skam.....Gallas gjør typisk nok en kjempekamp. Heldigvis var det ikke han som scorte seiermålet....

Link to comment
Share on other sites

På tide å gi opp seriegullet?

 

JA. Et vinnerlag taper ikke tre kamper på hjemmebane mot West Brom, Newcastle og Spurs før halvspillt sesong! Om vi bare kunne skylde på skader, unge spillere you name it, i dag kan vi ikke skylde på noenting for uten om spillerne selv! Har sett mye optimisme i de siste dagene, om at både Man Utd og Chelski viser store svakhetstegn, men i løpet av denne sesongen er det faktisk vi som har vist størst svakhetstegn. For med nesten en hel skadefri tropp klarer vi å tape gang på gang på eget gress! Mens "våre" gullutfordrere har plenty med spillere på skadelisten, kan de bare bli bedre. Det har ikke vi noen garanti for å bli fremover mot Mai. Det er vell bare å innse det; det er bare Arsenal av topplagene som klarer å rote til et sånt resultat til pause på hjemmebane. Kan nesten tenke meg hvordan det blir å få besøk av bedre lag på hjemmebane, vi kommer til å stå igjen med halen mellom beina igjen!

 

Dette har vi sett så uttalige mange ganger de siste sesongene, når vi har en sjans til å ta tabelltopp, så roter vi det til! Så stikker både Man U og Chelsea ifra, og vi blir stående igjen med 3-4 plassen, og om det ikke skjer forbedringer, kanskje til og med 5-6 plass.

 

Og Wenger må bare plukke av seg disse tåpelige uvanene sine om å bare gi spillere over 30, etårskontrakter. Gallas var banens beste, mens vårt forsvar var banens verste. TÅPELIG!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig klønete at vi roter bort dette og til og med taper mot et etter min mening rævva Tottenham-lag.

 

Dette sitter kun i topplokket på spillerne og de ble "over-confident" på 2-0 etter pause. Første reduseringen virket veldig billig og det er bl.a. Denilson som vanlig som ikke fullfører løpet sitt defensiv mot Bale og er i tillegg verdens tregeste. Fabregas slipper Tottene inn i kampen med en totalt unødvendig hands og ikke overraskende er vi totalt håpløs på dødballer i mot på 2-3 målet. Er det virkelig Fabregas og Van Persie som skal markere banens Kaboul i den situasjonen? Helt utrolig :P

Fullt forståelig at Wenger blir rasende på sidelinja når han ser spillerne roter bort dette.

Koscielny viser forøvrig at han er en kortsanker av rang. Han blir for treig desverre.

 

Nå har vi har herved mistet all form for overtak på hjemmebane. Tre tap på Emirates svir og vi kan være så gode vi vil på bortebane, men det hjelper ingen verdens ting hvis vi taper hjemmekampene.

 

Desverre viser dette tapet og mot WBA at vi er mentalt svake og at det faktisk snur bare vi får et mål i mot.

 

Likevel....ingen må komme å fortelle meg at dette var en fortjent seier. Dette Totte-laget var langt ifra gode.

Link to comment
Share on other sites

En god omgang, burde ledet enda mere faktisk, har hatt gedigne sjanser ved Chamakh, Nasri og Fabregas.

Denne kampen er ikke avgjort enda men WE ARE TOP OF THE LEAGUE :P

Andre omgang blir eksamen!!!

Håper jeg gjør det bedre på mine eksamener i vinter! Jeg skal ihvertfall få stå karakter! :P

Link to comment
Share on other sites

All ære til Harry Redknapp som gjør et strålende bytte i pausen der de setter inn Defoe og viser gode kvaliteter forover. Men herre min så dårlig Arsenal spilte i 2. omgang. Song og Denilson som hadde så god kontroll som man overhodet kan ha på VdV og Modric driter seg jo helt ut i løpet av 2. omgangen ved å gi de store rom å boltre seg i.

Straffen er helt korrekt, frisparket som kom før det 3. målet er også helt korrekt. Wenger kan ikke skylde på noen andre enn seg selv etter denne kampen. Men jeg gleder meg til å høre hvorfor Fabregas med vilje lagde straffe der, han sier til dommeren at han beskytter fjeset, men det er jo helt latterlig. Og hvis ikke Fabregas hadde lagd den straffen så hadde Squillaci gjort det fordi han hadde hånda like høyt som Fabregas og rett bak. Det å ta ut Nasri og Arshavin er jo et helt utrolig bytte, Nasri er en verdensklassespiller og virket å være den eneste som faktisk var tent utpå matta! Faen heller, det lukta ikke mye gull av dette..

 

Men til tross for målet er jeg svært misfornøyd med Chamakh. Han stopper opp alle kontringene våre og de forsøkene han har på driblinger er jo helt grusomme.

 

De som skal ha + i dag er Clichy som spilte en strålende kamp og hadde FULL kontroll på Lennon samme med Squillaci som spilte strålende. Nasri var også vært god!

 

Og fra Wenger vil jeg gjerne ha en forklaring på hvorfor i huleste han tar ut Djourou og starter med Koscielny som ikke har imponert ei sjel!

Link to comment
Share on other sites

Og Wenger må bare plukke av seg disse tåpelige uvanene sine om å bare gi spillere over 30, etårskontrakter. Gallas var banens beste, mens vårt forsvar var banens verste. TÅPELIG!

 

Har ofte tenkt denne tanken selv. Ser selvsagt at Gallas hadde sine dårlige sider, men du verden for en spiller. Meget god når det gjaldt som mest, scoret mål og hadde en vinnervilje som omtrent er fraværende i dagens tropp.

 

Gud som jeg lengter etter Thomas Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Vi tålte å tenke på at vi ledet ligaen i ca 15 minutter! Det er det samme som skjer gang på gang.

 

Wenger kan stå på sidelinjen å kaste flasker så mye han bare vil.

 

Det er han som tok ut laget og endrer på en defensiv firrer som har fungert sammen med Fabianski i ett par kamper nå.

 

Det var han som ikke klarte å gi de rette beskjedene i garderoben. Det er han som ikke klarer å gjøre de rette byttene. Hvorfor sende vanPersie og Walcott innpå når de ikke har fått spilt seg i form på forhånd. Da sprer usikkerheten seg og det virker bare som ett deesperat forsøk.

 

Det er han som har ødlagt vinnermentaliteten i laget ved å satse på halvparten av mulighetene i fem år, på grunn av at han ikke syntes små trofeer er noe særlig verd. Det er bedre økonomisk sett med en fjerdeplass, men vi vinner heller ikke ligaen uten å ha den rette vinnermentaliteten på plass i laget. Da er det helt greit å begynne med Ligacup eller FAcup!

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig, helt forferdelig. Denne helgen blir forjævelig uansett nå...

 

Utilgivelig at vi roter vekk dette. Hva Wenger tenker angående byttene forstår jeg virkelig ikke, og å sette RVP (har han vunnet en hodeduell i sitt liv?) mot Kaboul på dødball, ja det er bare så forp**t tragisk. Handsen til Cesc også helt grusomt unødvendig.. Men det er langt fra bare enkelthendelser og taktiske disposisjoner som gjør at vi taper dette. Vi slutter å spille fotball utover i 2 omgang! Kombiner dette med sløvt forsvarsspill, tabber, osv - Ja det blir det tap!

 

Også mot møkkatottene.. A living nightmare.... :(

 

FAEN så jævlig dette føles

Link to comment
Share on other sites

Angående Wenger og hans uvaner, så har vi vel tidligere sett at ingen har klippekort på Arsenal. Almunia danka ut Lehman, Eboue danka ut Lauren, Flamini danka ut Gilberto/Diarra osv, osv. Hvorfor i all verden starter da Koscielny? JD har jo hatt en meget gledelig formkurve i det og var vel BB mot Everton sist helg. Nå skal jeg ikke si at Wenger gjorde feil for jeg påpekte jo ikke dette i forkant av kampen, men jeg sliter bare med å se logikken i at Koscielny starter i dag.

 

Helt korrekt, hva ellers???????

Hehe godt å høre at det ikke var mine karakterer du mente! :(

Link to comment
Share on other sites

For å ta i; f*en ta roteringen til Wenger. Hvorfor skal vi bryte opp et forsvar som har stått bra mot Wolves og Everton? Alle lag streber etter å stable det beste forsvaret på beina, men ikke Wenger. Koscielny har ingenting i PL å gjøre. Han ser ut som et nervevrak og er best til å samle kort.

 

Dette laget mangler vinnermentalitet og vilje. Det er ikke en spiller i troppen jeg vill hatt ved min side i en skyttergrav. Tallent i massevis, men ekstremt underskudd på mentale ferdigheter. Slik har det vært i flere sesonger, og vil forbli slik videre.

 

Vi er fullstendig avhengig av andre for å få noe ut av denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vi eier alt etter de første 45minuttene, så klarer vi å kaste bort en utrolig mulighet.....

I 1.omgangen får vi store rom på sentral midtbane og på kanten, og dette passet Fab, Arshavin, og Nasri meget godt. Vi får lov til å spille vårt spill, uten at spurs markerer våre viktigste offensive brikker tett nok. Vi leker i perioder av denne omgangen, og det kunne/burde faktisk vært 3-0 til pause.

 

Joda, alle skjønte vel at spurs kom til å ta grep både når det gjaldt tettere jobb mellom hver spiller, lagdeler, samt at de ville prøve å kjøre litt mer offensiv stil for å jakte på scoringer.

 

Naiviteten i taktikken gjorde at Wenger kjørte som i 1.omgang, istedenfor å utnytte defensiv kynisme for å tette igjen lagdeler, rom/soner, få ned tempoet i kampen, og kjøre på overganger som helt klart må komme med et lag som vil strekke seg langt for å komme tilbake i kampen. Hvorfor skjer ikke dette? Hvorfor må Wenger kun tenke på sin form, istedenfor å utnytte poengenes verdi.....?

 

Det er utilgivelig av Wenger, uansett hva statistikken sier i vår favør mot spurs. Denne kampen hadde vi i vår hånd, og 3 utrolige viktige poeng i denne fasen kunne vært gull verdt med tanke på pokalen. Ikke bare med tanke på poengene, men også det psykologiske når vi har motstandere som Villa, Utd, og Chelsea som 3 av de neste 5kampene.

 

Nei, jeg har etterlyst kynisme mot de største lagene tidligere, og jeg setter et stort spørsmålstegn hvorfor man ikke prøver å sikre disse poengene på en annen måte enn kun gjøre som tidligere i kampen.

Det er vanskelig å si om at, hvis om, og dersom, men dette holder ikke.

3 hjemmetap mot Wba, Newcastle, og spurs før desember, det er ikke bra.

 

Hvorfor Persie som langt ifra er iform settes inn i en slik type kampforløp, er et meget merkelig valg.

 

Straffen er klar, men frisparket i forkant er feil. Likevel, dette skal ikke være noen unnskyldninger. Vi tapte denne kampen, pga vår måte å falle isammen etter pause. Vi tok ikke grep, selv om spurs gjorde endringer i måten de både forsvarte seg og angrep i denne omgangen.

Er svært skuffet, over at vi nok engang ikke klarer å gjøre noe ut av disse virkelige storkampene. Dette var en kamp vi eide, og som burde derfor ha vært en grei skuring mot et lag som kan bli farlige i mai om de fortsetter sin fremgang.

 

3 tapte poeng, og vi må nå håpe at andre lag tar poeng mot våre rivaler. De 5 neste kampene kan avgjøre hele pokalen for vår del, slik jeg ser det. Nå har vi satt oss i en tøff situasjon, for dette tapet påvirker også det psykologiske i presset med å prestere for å oppnå pokalen. Vi har ikke råd til å "drite på draget" de neste ukene, og iallefall ikke mot våre argeste rivaler. Jeg frykter desverre dette, siden jeg frykter at Wenger nok engang kanskje vil være like naiv som tidligere (og idag), når det gjelder offensiv fotball. Måtte mine antakelser være feil......

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

idag var en fluke, det var ikke frispark før straffa, og vi burde ha ledet 4-5 til pause, hvor mange store sjangser bare stoppa Chamack opp idag? Skal ikke være mulig å tape hjemme mot spurver, men noen ganger sånn vært 640 000 år eller noe så står alt feil, idag var en av de dagene. Tidenes ran, dårlige valg av Wenger, en håpløs dommer, hjelpesløshet foran mål var det som gjorde at vi tapte idag, bare så synd det var mot dette damelaget...menmen over en sesong så jevener slikt seg ut, nå er jo spurs tittelkandidat iflg appy arry...skal bli gøy å se de mageplaske ned på jorda igjen...samtidig som vi reiser oss...

 

Eneste, jeg er veldig enig at det var dumt å ta ut DJ for Kosci har ikke imponert...

 

Menmen...teddy er ei cunt og alt det der.....bare tre-fire mnd igjen til st.tottringshams day, og da kan vi fokusere på trofeer.....forhåpentligvis...for tottenham....nja jeg vet ikke...de vil aldri bli mer en en liten kinaputt....fusa forsviner fort...ett lite puff og så er de ferdige, bare litt synd det puffet var idag da... :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...