Jump to content

2010.11.20 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Vi eier alt etter de første 45minuttene, så klarer vi å kaste bort en utrolig mulighet.....

I 1.omgangen får vi store rom på sentral midtbane og på kanten, og dette passet Fab, Arshavin, og Nasri meget godt. Vi får lov til å spille vårt spill, uten at spurs markerer våre viktigste offensive brikker tett nok. Vi leker i perioder av denne omgangen, og det kunne/burde faktisk vært 3-0 til pause.

 

Joda, alle skjønte vel at spurs kom til å ta grep både når det gjaldt tettere jobb mellom hver spiller, lagdeler, samt at de ville prøve å kjøre litt mer offensiv stil for å jakte på scoringer.

 

Naiviteten i taktikken gjorde at Wenger kjørte som i 1.omgang, istedenfor å utnytte defensiv kynisme for å tette igjen lagdeler, rom/soner, få ned tempoet i kampen, og kjøre på overganger som helt klart må komme med et lag som vil strekke seg langt for å komme tilbake i kampen. Hvorfor skjer ikke dette? Hvorfor må Wenger kun tenke på sin form, istedenfor å utnytte poengenes verdi.....?

 

Det er utilgivelig av Wenger, uansett hva statistikken sier i vår favør mot spurs. Denne kampen hadde vi i vår hånd, og 3 utrolige viktige poeng i denne fasen kunne vært gull verdt med tanke på pokalen. Ikke bare med tanke på poengene, men også det psykologiske når vi har motstandere som Villa, Utd, og Chelsea som 3 av de neste 5kampene.

 

Nei, jeg har etterlyst kynisme mot de største lagene tidligere, og jeg setter et stort spørsmålstegn hvorfor man ikke prøver å sikre disse poengene på en annen måte enn kun gjøre som tidligere i kampen.

Det er vanskelig å si om at, hvis om, og dersom, men dette holder ikke.

3 hjemmetap mot Wba, Newcastle, og spurs før desember, det er ikke bra.

 

Hvorfor Persie som langt ifra er iform settes inn i en slik type kampforløp, er et meget merkelig valg.

 

Straffen er klar, men frisparket i forkant er feil. Likevel, dette skal ikke være noen unnskyldninger. Vi tapte denne kampen, pga vår måte å falle isammen etter pause. Vi tok ikke grep, selv om spurs gjorde endringer i måten de både forsvarte seg og angrep i denne omgangen.

Er svært skuffet, over at vi nok engang ikke klarer å gjøre noe ut av disse virkelige storkampene. Dette var en kamp vi eide, og som burde derfor ha vært en grei skuring mot et lag som kan bli farlige i mai om de fortsetter sin fremgang.

 

3 tapte poeng, og vi må nå håpe at andre lag tar poeng mot våre rivaler. De 5 neste kampene kan avgjøre hele pokalen for vår del, slik jeg ser det. Nå har vi satt oss i en tøff situasjon, for dette tapet påvirker også det psykologiske i presset med å prestere for å oppnå pokalen. Vi har ikke råd til å "drite på draget" de neste ukene, og iallefall ikke mot våre argeste rivaler. Jeg frykter desverre dette, siden jeg frykter at Wenger nok engang kanskje vil være like naiv som tidligere (og idag), når det gjelder offensiv fotball. Måtte mine antakelser være feil......

 

Skuffet!

Veldig enig. Tydelig at ting sitter mellom øra og ikke i beina

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Taktisk inkompetanse.

Ikke-eksisterende vinnermentaliet.

 

Så enkelt kan det summeres.

 

Største feilgrep:

Utnytter ikke overganger. (EDIT: sett bort fra 2-0 som i så måte burde være benchmark for overgangsspill.)

Tar ikke være på, eller utnytter, avslutningsmuligheter. Chamakh spesielt bør skjerpe seg. Du skyter når du er igjennom, du vender _ikke_ opp. Og Kos, send han rett til reservelaget og inn med JD i påvente av verm.

 

Meget skuffende, og definitivt fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Taktisk inkompetanse.

Ikke-eksisterende vinnermentaliet.

 

Så enkelt kan det summeres.

 

Største feilgrep:

Utnytter ikke overganger.

Tar ikke være på, eller utnytter, avslutningsmuligheter. Chamakh spesielt bør skjerpe seg. Du skyter når du er igjennom, du vender _ikke_ opp. Og Kos, send han rett til reservelaget og inn med JD i påvente av verm.

 

Meget skuffende, og definitivt fortjent.

Det største feilgrepet er at spillerne ikke møter opp til andre omgang, men legger igjen hodene i garderoben mens de tenker på tabelltopp.

Link to comment
Share on other sites

Er Bendtner skada eller er han bare utelatt fra kamptroppen?

 

Om det er sistsnevnte så er det heilt på jordet av Wenger. Me hadde trengt ein til å forandre kampbildet mot slutten. Nytter ikkje å pumpe lange ballar mot ein rusten van Persie

 

Synes det er ytterst funurlig (for å bruke et pent ord) at den ellers så kloke Wenger gjør de byttene han gjør. Og det gjelder jo ikke bare idag... Krisedårlig valg å sette inn på spillere som åpenbart har et stykke igjen til formen (les van Persie) og som ikke passer inn i kampbildet (Walcott)

 

Men hvordan i satan klarte Kosci å bomme på legget til RVP??

 

Pokker altså... kommer ikke til å slutte å irritere meg over denne drittkampen på evigheter

Link to comment
Share on other sites

En kan vel trygt si at betegnelsen best når det gjelder ikke akkurat kler Arsenal de siste årene.

Mentalt problem? Ja, sikkert... Er nesten blitt en vane dette å tape akkurat når vi er i ferd med å ta steget opp til topps eller møter ett topplag...

Jævlig skuffet og spørsmålet melder seg igjen: Kan Wenger ta oss ett skritt videre fra å være ett nesten lag til ett topplag? Jeg tror ikke det... God natt og takk for en ny ødelagt helg...

Link to comment
Share on other sites

Det største feilgrepet er at spillerne ikke møter opp til andre omgang, men legger igjen hodene i garderoben mens de tenker på tabelltopp.

 

Tja, eller at spurs faktisk gjør endringer på diverse områder av spillet, som faktisk viser seg å være geniale? Vi fikk enorme rom og overganger i første omgang, og trodde vel at det samme skulle skje i 2.omgang.

Er vel ikke alltid spillerene som skal få "kritikk", når det også kan være et spørsmål på måten Wenger ønsker at systemet/formasjonen/planen skal være videre i kampen.

Nå har vi ut ifra mitt syn, hatt en naivitet på den defensive delen i mange storkamper de siste årene. Dette har kostet oss mye i disse 6-poengskampene.

Hvorfor vi ikke bare skrur ned tempoet, tetter lagdeler, og ønsker å vinne disse poengene med kynisme/klokskap er for meg en gåte. En seier kunne vært gull verdt, med tanke på de neste ukene og resten av sesongen. Wenger vil at vi skal spille vårt spill i disse kampene i 90minutter, og dette har vært noe av "sykdommen" i taktikken under disse kampene, selv om vi har utviklet oss mye de siste par årene med måten vi sloss og kriger i kamper hvor fysikk er pri 1.

 

Desverre, men jeg setter dette tapet ikke bare på spillerene, men også på vurderinger fra benken.

Link to comment
Share on other sites

Tja, eller at spurs faktisk gjør endringer på diverse områder av spillet, som faktisk viser seg å være geniale? Vi fikk enorme rom og overganger i første omgang, og trodde vel at det samme skulle skje i 2.omgang.

Er vel ikke alltid spillerene som skal få "kritikk", når det også kan være et spørsmål på måten Wenger ønsker at systemet/formasjonen/planen skal være videre i kampen.

Nå har vi ut ifra mitt syn, hatt en naivitet på den defensive delen i mange storkamper de siste årene. Dette har kostet oss mye i disse 6-poengskampene.

Hvorfor vi ikke bare skrur ned tempoet, tetter lagdeler, og ønsker å vinne disse poengene med kynisme/klokskap er for meg en gåte. En seier kunne vært gull verdt, med tanke på de neste ukene og resten av sesongen. Wenger vil at vi skal spille vårt spill i disse kampene i 90minutter, og dette har vært noe av "sykdommen" i taktikken under disse kampene, selv om vi har utviklet oss mye de siste par årene med måten vi sloss og kriger i kamper hvor fysikk er pri 1.

 

Desverre, men jeg setter dette tapet ikke bare på spillerene, men også på vurderinger fra benken.

At tottenham gjør gode grep i pausen er det ingen tvil om, men det kan vel ikke anses som en feil fra vår side?

Det at intensiteten i spillet vårt faller drastisk er derimot en feil jeg anser som utilgivelig. Spillerne løp mindre (har ikke statistikk på det, men syns det var ganske tydelig). Wenger kan gjøre så mange taktiske trekk han bare vil, men når spillerne jobber for halv maskin blir det ikke seier uansett. Her må hver enkelt spiller gå i seg selv. Selvfølgelig skal også Wenger mane troppene til kamp, men han kan jo ikke fysisk tvinge de til å løpe mer. Først når den knallharde innsatsen er på plass kan man begynne å diskutere taktiske grep.

Link to comment
Share on other sites

At tottenham gjør gode grep i pausen er det ingen tvil om, men det kan vel ikke anses som en feil fra vår side?

Det at intensiteten i spillet vårt faller drastisk er derimot en feil jeg anser som utilgivelig. Spillerne løp mindre (har ikke statistikk på det, men syns det var ganske tydelig). Wenger kan gjøre så mange taktiske trekk han bare vil, men når spillerne jobber for halv maskin blir det ikke seier uansett. Her må hver enkelt spiller gå i seg selv. Selvfølgelig skal også Wenger mane troppene til kamp, men han kan jo ikke fysisk tvinge de til å løpe mer. Først når den knallharde innsatsen er på plass kan man begynne å diskutere taktiske grep.

 

Men; Wenger kan legge opp en en plan på hvordan han vil beholde disse poengene. At spurs gjør endringer er jo noe man må vurdere, med tanke på om man selv må/burde gjøre endringer. Taktikk kan endre kampforløp, og det var jo det vi så etter pause. Kom jo ikke noen trekk imot, og dette åpnet opp rommene bakover. Resten er historie.

Vi spiller annerledes mot Stoke, Rovers, og Fulham for å nevne noen, siden vi veit at de har en annen måte å spille fotball på.

Hvorfor ikke fokusere på hvordan vi skal beholde disse poengene, istedenfor å tenke på at vi vinner sikkert 2.omgangen også med vårt eget offensive spill.......

 

At vi løp mindre, var jo for at spurs fikk lov til å bruke ballen i spillet, og nekte oss rom som i 1.omgang. De fikk jo ta over spillet i faser, hvor vi hadde fullstendig kontroll i de første 45minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Snipp

så enig, så enig.

 

Vi hadde nok av muligheter til å drepe kampen i løpet av de første 45 og når vi ikke klarer det burde vi i alle fall balansere oss mer defensivt. I tilegg er det for meg uforståelig hvorfor vi ikke tilpasser oss et tottenham som måtte ta grep fremover.

 

Både spillerene på banen og støtteapparatet på benken bør ta lærdom av dette. For å være fair legger jeg 50-50 skyld på de nevnte. Foruten at taktiske disposisjoner og bytter var mildt sagt forunderlige så bør spillerene gå i seg selv. Du taper ikke en omgang 3-0 etter å ha ledet 2-0 til pause. Punktum. Det spiller ingen rolle om det var en hands, et feilaktig frispark eller tåpelige markeringer på defensive dødballer. Det er ene og alene hodet, fokus og konsentrasjon, og ikke den forbanna tabelltoppen som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Men; Wenger kan legge opp en en plan på hvordan han vil beholde disse poengene. At spurs gjør endringer er jo noe man må vurdere, med tanke på om man selv må/burde gjøre endringer. Taktikk kan endre kampforløp, og det var jo det vi så etter pause. Kom jo ikke noen trekk imot, og dette åpnet opp rommene bakover. Resten er historie.

Vi spiller annerledes mot Stoke, Rovers, og Fulham for å nevne noen, siden vi veit at de har en annen måte å spille fotball på.

Hvorfor ikke fokusere på hvordan vi skal beholde disse poengene, istedenfor å tenke på at vi vinner sikkert 2.omgangen også med vårt eget offensive spill.......

 

At vi løp mindre, var jo for at spurs fikk lov til å bruke ballen i spillet, og nekte oss rom som i 1.omgang. De fikk jo ta over spillet i faser, hvor vi hadde fullstendig kontroll i de første 45minuttene.

Helt enig i at Wenger kunne gjort en rekke trekk for å beholde tre poeng, og jeg prøver ikke å undergrave viktigheten av slike trekk. Det jeg prøver å si er at det hjelper så lite når spillerne ikke yter. I første omgang hadde vi mye rom å løpe i, men spillerne løp også hjemover. Bale var jo konstant pakket inn. Til og med Arshavin kom fra motsatt side av banen for å stoppe han. Nasri løp også som en pisket galleislave. Kanskje vi svei av for mye krutt i første omgang? Hva vet jeg. Det jeg derimot føler meg sikker på er at det kanskje ikke hadde vært nødvendig med så mange taktiske grep dersom spillerne hadde jobbet like hardt i andre omgang som i første.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vært stor fan av å legge seg bakpå, men noen grep må det gå an å gjøre! Hva h... hadde RVP på banen å gjøre? Wenger må ha sett at han er helt ute av form. Og at Wenger ikke bydde over tottenham i kampen om van der Vaart, er sommertabbe deluxe! Nå som vi hadde manu bak oss og Chelsea sliter. :(

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vært stor fan av å legge seg bakpå, men noen grep må det gå an å gjøre! Hva h... hadde RVP på banen å gjøre? Wenger må ha sett at han er helt ute av form. Og at Wenger ikke bydde over tottenham i kampen om van der Vaart, er sommertabbe deluxe! Nå som vi hadde manu bak oss og Chelsea sliter. :(

 

Ingen viste at R.V.V kom til å bli en suksess. Han har vært sittende på Real Madrid siden 2008 og i Vm var han heller ikke spesielt god. Så det skal vi ikke klandre Wenger for.

 

Men hvorfor i helvete tok Cesc handa opp på frisparket ! ?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Wenger kunne gjort en rekke trekk for å beholde tre poeng, og jeg prøver ikke å undergrave viktigheten av slike trekk. Det jeg prøver å si er at det hjelper så lite når spillerne ikke yter. I første omgang hadde vi mye rom å løpe i, men spillerne løp også hjemover. Bale var jo konstant pakket inn. Til og med Arshavin kom fra motsatt side av banen for å stoppe han. Nasri løp også som en pisket galleislave. Kanskje vi svei av for mye krutt i første omgang? Hva vet jeg. Det jeg derimot føler meg sikker på er at det kanskje ikke hadde vært nødvendig med så mange taktiske grep dersom spillerne hadde jobbet like hardt i andre omgang som i første.

 

Kan være enig at spillerene burde ofret mer, men jeg mener det er naivt at vi ikke fokuserte på å beholde ledelsen med en annen strategi etter pause. Vi har tapt nok store kamper på vår defensie naivitet, at dette burde vi snart ha lært oss.

Og; det er kanskje letter å løpe litt ekstra, når spillet flyter i favør? Spesielt når rommene var store, og det passet våre offensive spillere som hånd i handske?

 

Vi får bli litt uenige :(

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig at spillerene burde ofret mer, men jeg mener det er naivt at vi ikke fokuserte på å beholde ledelsen med en annen strategi etter pause. Vi har tapt nok store kamper på vår defensie naivitet, at dette burde vi snart ha lært oss.

Og; det er kanskje letter å løpe litt ekstra, når spillet flyter i favør? Spesielt når rommene var store, og det passet våre offensive spillere som hånd i handske?

 

Vi får bli litt uenige ;)

Ja det har blir nesten som diskusjonen om hva som kom først av høna og egget :(

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du skriver vieira04. F.eks burde vi ikke slippe inn et type kontringsmål som vi gjorde når vi er 2-0 opp!! Vi jobbet godt i 1 omgang, det skal gutta ha, men hvis vi da blir slitne : Hvil HJEMME

 

Det som irriterer/skuffer meg mest idag :

 

Handsen til Cesc

De elendige byttene til Wenger

Chamakh sin ubeslutsomhet

At RVP markerer Kaboul på dødball

Måten vi rett og slett kollapser på i 2 omg. Vi trenger en leder!

 

 

Det positive :

 

Sagna

Stemningen på Emirates i første omgang

 

Deilig at Chelsea taper forøvrig! Vi henger fortsatt med..... Enn så lenge

 

Må innrømme det er vanskelig å være positiv på en dag som dette... Og etter vårt 3 hjemmetap allerede

 

Tror på "revansj" mot Braga

 

Arsenal til` I die !

Link to comment
Share on other sites

Skuffende og så utrolig bittert. En kamp som er død og begravet til pause og så skjer noe slikt. Helt utilgivelig. Ser mange diskuterer taktikk osv, men problemet var ikke at Spurs ble bedre eller vi dårligere. Problemet var at vi ga dem to mål på situasjoner som ikke engang kan kalles

målsjanser. Vi eier hele kampen og er egentlig like overlegne i 2. som i 1. Burde avgjort selv på alle sjansene vi får underveis.

 

Chamakh var meget god, men skjønner ikke hvorfor han nøler når ham er foran Gallas ved tre anledninger. Bør stole på farten og styrken sin. Gallas kan jo ikke tackle i de situasjonene.

 

Denilson og Song i perioder helt utrolig gode, men mister som de andre hodet i sluttfasen og all fasong på midten forsvinner.

Fab til tider stor, til tider ukonsentrert. Samme for Arshavin.

Clichy og Sagna gode og har kontroll på hver sin side.

Nasri vår beste.

 

Byttene skjønte jeg lite av. Kunne vel tatt av Song eller Denilson for van P. De som ble tatt av var jo de som bygget opp de fleste farligheter så lenge de var på banen. Chamakh kan avgjøre enhver kamp og Nasri d

er i sin livs form. Burde aldri blitt tatt av.

 

Nei dette var virkelig vondt å se på. 3.tap hjemme og vi skriver 20. November. Helt merkelig. Takk Birmingham for at dere gjorde dagen litt bedre

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...en-3346688.html

 

Hva i svarteste helvete ?!?

Melding sendt til tv2sporten !

 

Og hva skrev du? Ser ikke noe problem her i det hele tatt. Vår egen Dag Solheim er hardkokt Arsenal supporter, men var alikevell ankermann i Canal+. At Børrestad blir glad for å motta en signert drakt fra en av Premier Leagues aller beste spillere ser jeg ikke noe problem i.

Link to comment
Share on other sites

strålende 1.omgang og elendig 2.omgang. Nok en gang viser det seg at vi mangler ryggrad, pondus til å stå imot når ting går trått, vi mangler de markante lederne i forsvaret og har fortsatt ingen utprega kapteinstype i laget. Vi har ikke hatt en skikkelig leder siden Vieira, hans siste spark på ballen i Arsenal-drakt, ja det var vår siste tittel.... tilfeldig?

Vermaelen var savna i dag, han ser jeg på som eneste mulige kapteinsemnet i Arsenal, Cesc er ingen kapteinstype etter min mening.

 

Redknapp gjør et smart trekk i pausa, setter inn Defoe som drar med seg vårt forsvar på løpeturer, lager uro i forsvaret, strekker det ut, samtidig som våre backer og vinger ikke justerer spillet sitt. De fortsetter å sprinte fram i tide og utide, etterlater seg bakrom, masse plass. Wenger og spillerne klarer ikke justere dette og vi kommer på etterskudd veldig ofte, frisparkene kommer i farlige posisjoner. Og slike frispark vet vi altfor ofte betyr trøbbel. Naivt og irriterende, men ikke overraskende lenger.

 

Vi skulle kjøpt et "monster" av en stopper i sommmer, men Wenger er Wenger og henta bla Koscielny, en uprøvd, lett, "god teknisk" stopper.

Han blir for lett satt ut av spill, men skal gi han litt mer tid før jeg avskriver han helt.

 

Men vi trenger ikke grave oss helt ned, vi er 2 poeng bak toppen, utrolig at vi ikke er lengre bak med det spillet vi ofte viser. La oss bite tenna sammen og slå Braga tirsdag og se framover..... mange spennende kamper framover. Arsenal forever

Link to comment
Share on other sites

Tja, eller at spurs faktisk gjør endringer på diverse områder av spillet, som faktisk viser seg å være geniale? Vi fikk enorme rom og overganger i første omgang, og trodde vel at det samme skulle skje i 2.omgang.

Er vel ikke alltid spillerene som skal få "kritikk", når det også kan være et spørsmål på måten Wenger ønsker at systemet/formasjonen/planen skal være videre i kampen.

Nå har vi ut ifra mitt syn, hatt en naivitet på den defensive delen i mange storkamper de siste årene. Dette har kostet oss mye i disse 6-poengskampene.

Hvorfor vi ikke bare skrur ned tempoet, tetter lagdeler, og ønsker å vinne disse poengene med kynisme/klokskap er for meg en gåte. En seier kunne vært gull verdt, med tanke på de neste ukene og resten av sesongen. Wenger vil at vi skal spille vårt spill i disse kampene i 90minutter, og dette har vært noe av "sykdommen" i taktikken under disse kampene, selv om vi har utviklet oss mye de siste par årene med måten vi sloss og kriger i kamper hvor fysikk er pri 1.

 

Desverre, men jeg setter dette tapet ikke bare på spillerene, men også på vurderinger fra benken.

 

Jeg er ekstremt enig i det du her trekker frem. For når vi sitter i pausen med en 2-0 ledelse, hvilken strategi velges da for å gjøre atsannsynligheten for at vi skal vinne kampen skal være nærmest mulig 100% prosent? Vi har scoret to mål i en svært viktig kamp, vi har underholdt mer enn nok i mine øyne. De siste 45 minuttene handler i mine øyne om å få klokken til å gå, og å spille på en måte som gjør at Tottenham må gjøre noe spesielt bra for å score.

 

Det første målet er en kontring, jeg synes ikke våre fire forsvarsspillere skal stå så høyt oppe i banen ukritisk slik at vi så til de grader kan bli tatt med buksene nede på anklene på denne måten her. Ekstremt urutinert stopperspill. Når vi leder 2-0 trenger vi ikke å selge oss som idioter på den måten.

 

Det andre målet kommer som følge av to feil:

1. Det lages et farlig frispark i en situasjon der vi 95% sannsynlig hadde vunnet ballen uansett om spillerne bare hadde vært litt tålmodige.

2 Fabregas gjør en hands som ikke hører hjemme noe sted, han gjør en handling som i ingen tilfeller ville reddet oss da skuddet hadde blitt plukket av keeper og som innviterer Tottenham inn i kampen.

 

Det tredje målet kommer også fra et frispark, jeg har ikke situasjonen i hodet men måtte vi gi de en god innleggsmulighet? Eller kunne vi spilt fotball og tatt fra de ballen på lovlig vis?

 

Konklusjonen min etter dagens kamp er ikke at Tottenham hadde verdens beste andre omgang eller at vi var ekstremt uheldige, konklusjonen min er at våre spillere gjør så mye dumt i de avgjørende situasjonene at de verken fortjener ett eller tre poeng. For la det ikke være tvil, du kan spille som Barcelona hver eneste kamp, hvis du ikke avgjør tette fotballkamper og vinner de viktigste situasjonene i de viktige kampene er det en ting som er sikkert. DU vinner absolutt INGENTING

Link to comment
Share on other sites

 

For la det ikke være tvil, du kan spille som Barcelona hver eneste kamp, hvis du ikke avgjør tette fotballkamper og vinner de viktigste situasjonene i de viktige kampene er det en ting som er sikkert. DU vinner absolutt INGENTING

 

Dagens Arsenal i et nøtteskall.

I en tett jevn kamp så gjør alltid en eller annen Arsenalspiller en grov feil, og Arsenal blir alltid hardt straffet. Må Arsenal vinne en kamp, så kan du banne på at motstanderlaget vil score på hver jævla sjanse de får. Vi leder 2-0, slipper Tottenham til tre sjanser, taper 3-2. Takk og farvel.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffa. dette var kampen vi skulle låst etter 1 omgang.

Naivt Arsenalspill i 2 omgang.

Hvor var tøffheten vi så mot Everton og Wolves?

Jeg forstår ikke hvorfor spillere som presterer skal bli vraket,

tenker da på Djorou.

Han og seb har vært utrolig gode sammen.

 

Ellers forsod jeg lite av byttene idag. Ta ut de som scorer

og sett innpå rustne spillere som ikke er i kampform. RvP er en skygge av hva han er i toppform. La han spille seg god på reservelaget.

For jeg vil påstå at idag var det klokskapen til Tottenhams innbytting som avgjorde kampen.

 

For en spiller Van Der Vaart er. Dessverre for oss.

 

En stor honnør til Nasri og Sagna som kanskje var våre beste spillere idag.

 

Vi må snart lære oss å safe kamper vi leder 2-0. Tottene hadde 3 sjanser i 2 omgang. Det ga 3 mål.

Alle 3 burde faktisk hvert unngått med litt klokskap.

 

Det positive. Vi er ennå bare 2 poeng bak toppen. Og gullet er med andre ord innen rekkevidde,for det lukter ikke gull av hverken Chelski el United akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter med intervjuer og analyser

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...m-motd-7616296/

 

Nok en hjemmekamp med tap, nok en kamp der motstanderen er grusomt effektive mot oss. Det hjelper ikke å vinne vanskelige bortekamp når vi går på unødvendige poengtap hjemme. På like mange kamper har vi sanket 2 poeng mer på bortebane, samt sluppet inn 4 færre mål!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes lagoppstillingen igår var spennende, og det fungerte meget bra de første 45minuttene. Synes ikke det var noe å klage på, om at Djourou ble vraket.

Vi hadde et spill som fungerte, takket være at Fab, Nasri, og Arshavin, fikk tid med ballen og rom å "leke" seg i.

 

Sjansen for at Spurs ville gjøre endringer i måten å forsvare seg, (tettere markeringer som ville gi mindre rom/tid) og et annet angrepsmønster var ventet.

Jeg mener at Wenger burde tenkt på en helt annen måte når 2.omgangen blåses igang, for disse 3 meget viktige poengene var i lomma.

 

Så kan man diskutere om vi burde vunnet likevel med våre muligheter i 2.omgang, og at målene imot var arbeidsfeil o.l. Dette mener jeg er litt feil utganspunkt, for vi gav spurs muligheten til å få rom og overganger fremover på banen. Vi gamblet på at dette skulle vi klare, og at vi skulle score flere mål med vårt vanlige offensive spillestil.

 

Jeg nekter å tro at vi hadde sluppet inn 3mål, om defensiv kynisme og om tempoet i kampen hadde blitt skrudd ned. Vi har tapt så mange viktige storkamper de siste årene, på at vi er for naive på den defensive delen av spillet. Vi kjører spillere opp, og etterlater store rom bakover. Dette resulterer ofte i mann mot mann, frispark/dødballer i farlige posisjoner, og at "nervene" i kampen (som igår) kommer etter at man har fullstendig kontroll.

 

Wenger må lære, at det er poengene som teller og ikke bare den offensive gladfotballen. Vi har utviklet oss meget bra i kamper, hvor motstanderene bruker 80-talls kick and run stil, der fysikk og krig er pri 1.

Hvorfor Wenger ikke vil spille mer kynisk i disse 6-poengskampene, forstår jeg fortsatt ikke. Vi har en forferdelig dårlig statistikk på akkurat denne type kamper, og det er ikke første gang vi har klart å rote det bort mot spurs heller....

 

Vi må lære oss å drepe kampene, eller tenke på at det ene poenget er mer verdt enn gamblingen på seier som ofte har resultert i tap mot f.eks Chelsea.

 

For all del, jeg er en stor tilhenger av denne offensive spillestilen som ligger igrunn hos Arsenal, men jeg mener at i enkeltkamper må man legge andre tanker bak for å "sikre" seg seieren/poenget.

 

Vi er selvfølgelig fortsatt med, men jeg er ikke den mest opptimistiske når vi snart møter våre argeste rivaler. Vil vi gamble alt på seier som kan vise seg å være meget viktig, eller vil det samme skje som tidligere?

Jeg frykter at vi vil gamble, for Wenger har ikke overbevisst meg om at taktikken i disse særs viktige 6-poengskampene endrer hans plan, for måten vi skal spille på. Uansett om historien viser at det ikke har vært noe bra resultater tidligere, og at vi har gått i fella gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...