Jump to content

Schwarzer eller Almunia?


termax

Recommended Posts

Mye tyder på at Given blir klar for Fulham. Det åpner for at Schwarzer får en overgang til Arsenal. Almunia sto lengst igjen av spillerne etter kampen mot Blackburn. Han kastet drakten og hanskene til fansen, og enkelte mener det var hans måte å takke for seg på.

 

Hvilken keeper tror du er best rustet til å stå for Arsenal denne sesongen?

 

Mye tyder på at Given blir klar for Fulham. Det åpner for at Schwarzer får en overgang til Arsenal. Almunia sto lengst igjen av spillerne etter kampen mot Blackburn. Han kastet drakten og hanskene til fansen, og enkelte mener det var hans måte å takke for seg på.

 

Hvilken keeper tror du er best rustet til å stå for Arsenal denne sesongen?

 

Pollen min forsvant - moderator kan godt slette hele topicen..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Hvis Schwarzer kommer inn nå og erstatter en strålende Almunia blir jeg mildt sagt irritert. Almunia har holdt et mye høyere nivå i disse PL kampene i motsetning til Schwarzer som stod forferdelig for Australia.

 

En mye bedre keeper må inn for å erstatte Almunia.

 

 

...Og nei, det er ikke ironi i dette innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Schwarzer kommer inn nå og erstatter en strålende Almunia blir jeg mildt sagt irritert. Almunia har holdt et mye høyere nivå i disse PL kampene i motsetning til Schwarzer som stod forferdelig for Australia.

 

En mye bedre keeper må inn for å erstatte Almunia.

...Og nei, det er ikke ironi i dette innlegget.

 

Schwarzer er mer en god nok til å erstatte Almunia. Kommer han så skal jeg juble av glede.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt skeptisk til en eldgammel keeper uten noen klare styrker, bortsett fra å visstnok være "stabil" i motsetning til Almunia.

 

Har alltid hatt sansen for personen Almunia, selv om keeperspillet ikke alltid har vært det beste.

 

 

Schwarzer har ingen klare svakheter heller. Det har Almunia, selvom han spilte en meget god kamp nå sist mot Blackburn.

 

Jeg tror også person Almunia er en veldig hyggelig fyr, men fordi jeg er enig med deg i at keeperspillet hans ikke alltid har vært det beste så ønsker jeg inn en annen til tross for at han sikkert er en likanes kar.

Link to comment
Share on other sites

Schwarzer er mer en god nok til å erstatte Almunia. Kommer han så skal jeg juble av glede.

 

Det mente jeg også før sesongen startet. Har Almunia fått tilbake selvtilitten og spiller så bra han gjorde igår....er jeg faktisk skeptisk til et kjøp av Schwarzer.

Link to comment
Share on other sites

Med Almunia vet vi i det minste hvilke klovnerier vi får. Vi har null garantier for at ikke Schwarzer vil by på enda flere klovnerier. I tillegg er alderen et aspekt vi må ta i betraktning.

 

Given tar jeg gjerne i mot, men heller Almunia enn Schwarzer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk veldig i tvil. Begge er brukbare shotstoppers. Almunia er en rå reaksjonskeeper, og det er vel få keepere som har like høy redningsprosent på straffer i mot. I en-mot-en situasjoner holder jeg en liten knapp på Almunia. Feltarbeid har vært en av Scwarzers styrker - og en av Almunias svakheter. Sistnevnte gjorde en god jobb med å motbevise dette mot Blackburn bl.a. da han holder ballen fast over hodet på kjempen Samba, og da han gikk i duell med 3-4 Blackburnspillere på straffemerket og bokset ballen 40 meter utover.

 

For meg står valget mellom en brukbar keeper på toppen av sin karriere, og en brukbar keeper på slutten av sin karriere. Valget mitt faller på Almunia.

 

For å understreke min inkonsekvens (ref. Arsene Wenger-tråden) :D , vil jeg stille spørsmål ved Wengers avgjørelse om å erstatte Almunia med Schwarzer.

 

Har Wenger sluttet å stole på seg selv og sitt støtteapparat? Har han valgt å gi etter for et massivt press fra (inkompetente?) fans som har mobbet Almunia ut av klubben?

Link to comment
Share on other sites

Det mente jeg også før sesongen startet. Har Almunia fått tilbake selvtilitten og spiller så bra han gjorde igår....er jeg faktisk skeptisk til et kjøp av Schwarzer.

 

Merkelig så fort folk snur etter en god kamp :D

 

Personlig har jeg sett nok av Almunia over flere sesonger som gjør at jeg ikke tror han skal framstå veldig mye bedre enn det han har vist de siste årene og det syns jeg ganske enkelt ikke er godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig så fort folk snur etter en god kamp :D

 

Personlig har jeg sett nok av Almunia over flere sesonger som gjør at jeg ikke tror han skal framstå veldig mye bedre enn det han har vist de siste årene og det syns jeg ganske enkelt ikke er godt nok.

 

Nok en gang enig med deg Tapapa.

 

Håper fortsatt Schwarzer kommer inn, men at Almunia blir i klubben til januar/juli som backup keeper for Schwarzer (konkurranse med en ekte keeper kan også presse Almunia slik det gjorde i 07/08 sesongen med Lehmann). Da har vi hvertfall dugelig med dekning på keeperplassen. Samt at Mannone og Szczesny kan begge gå på utlån.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig så fort folk snur etter en god kamp :D

 

Personlig har jeg sett nok av Almunia over flere sesonger som gjør at jeg ikke tror han skal framstå veldig mye bedre enn det han har vist de siste årene og det syns jeg ganske enkelt ikke er godt nok.

 

Tja, synes det har vært ganske mange delte tanker/meninger om Schwarzer i ryktetråden, så ikke rart at det ikke er noen klar tale på at man ønsker et bytte på akkurat disse to.

 

Jeg mener at Almunia er et like godt alternativ (om ikke bedre), enn Schwarzer.

Føler at den typen spill vi spiller i forhold til Fulham, vil gi han store utfordringer. Han må da takle å være en offensiv keeper i leddet bak forsvarsrekka, og som gjør at han må jobbe over større flater enn det han er vant til i Fulham. Dette frykter jeg, og er et stort spørsmålstegn.

Han er sikkert en bedre keeper på felt-arbeidet når det gjelder innlegg/dødball, men ser ikke han som noen bedre shotstoppers enn Almunia.

 

Alt i alt med tanke på alderen og kvaliteten begge har, så får Almunia helt klart min stemme.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig så fort folk snur etter en god kamp :D

 

Personlig har jeg sett nok av Almunia over flere sesonger som gjør at jeg ikke tror han skal framstå veldig mye bedre enn det han har vist de siste årene og det syns jeg ganske enkelt ikke er godt nok.

 

Men en midt-på-treet 37 åring, som vil få et vanvittig press på seg, det er godt nok? Du verden.....

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at Almunia spiller godt så lenge han ikke er under press. Som det kan virke nå, så ser det ut til at Almunia skal bort fra Arsenal, noe han selv også har skjønt. Derfor kan han også spille uten å ha noen form for prestasjons angst. Jeg tror problemet til Almunia kommer til å dukke opp igjen, hvis han igjen blir satset på nok en sesong.

- I de store kampene, hvor han selv vet at han må prestere, hvor han vet at folk er skeptiske til ham, da spiller Almunia dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Almunia eller Schwarzer er for min del nesten likegyldig. Jeg har aldri ansett Schwarzer for å være en topp-topp keeper. Han har imidlertid litt statistikk fra Fulham som sier at han er det. Jeg må innrømme at det er noe helt annet enn Mark Schwarzer jeg har hatt i tankene når jeg har ønsket meg en ny keeper. Gårsdagens kamp endrer imidlertid lite ønsket om en topp-topp keeper. Hvor mye er jeg villig til å vedde på at Almunia plutselig er reformert og oppgradert eller at Schwarzer viser seg å bli en vesentlig forbedring? Null.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at Almunia spiller godt så lenge han ikke er under press. Som det kan virke nå, så ser det ut til at Almunia skal bort fra Arsenal, noe han selv også har skjønt. Derfor kan han også spille uten å ha noen form for prestasjons angst. Jeg tror problemet til Almunia kommer til å dukke opp igjen, hvis han igjen blir satset på nok en sesong.

- I de store kampene, hvor han selv vet at han må prestere, hvor han vet at folk er skeptiske til ham, da spiller Almunia dårlig.

Det blir nesten litt feil med tanke på at Almunia vel sto sin livs sesong da han hele tiden hadde Lehmann pustende i nakken for et par år siden. Kanskje det kan skje noe lignende hvis vi får inn Schwarzer og lar de konkurrere om plassen?

Link to comment
Share on other sites

Almunia gjorde en god kamp i går, men jeg foretrekker fortsatt Schwarzer. Jeg ser virkelig ikke problemet med å få inn sistnevnte inn i klubben. Med den prisen som kreves for han er han virkelig verdt alle pengene hvis man tenker på hvor mye mer suksess vi kan få! Om Almunia ønker å fortsette i klubben dersom Schwarzer kommer inn i klubben eller drar blir mer interessant. Tar Almunia spillet itt til nye høyder ved en skikkelig konkurranse om plassen? Så lenge det ikke blir dårlig stemning innad i klubben ved et slikt kjøp vil jeg anse dette som et smart kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Om vi har Almunia eller Schwarzer bakerst blir litt hipp som happ. Tror ikke vi skal forvente en voldsom forskjell hvis Schwarzer skulle bli hentet inn.

 

Jeg tror det største problemet vårt er at vi er altfor dårlige til å forsvare oss som lag. Ser man f.eks på Chelsea så virker de å ha en mer innarbeidet plan/system og spillere som har mer ro og trygghet til å forsvare seg. Hos oss blir det ofte bare kaos når vi blir satt under press, og det vet andre lag. De vet at hvis de klarer å beholde trykket oppe mot oss, så blir de tilslutt belønnet for det gjennom at de presser frem feil.

Link to comment
Share on other sites

Veldig mange supportere som husker den siste kampen. Det er ikke bare i Arsenal det er slik, men tydeligvis her også. "You are never better then your last fight" pleier å bli brukt i kampsport, men tydelig at det gjelder for fotball også. Ja, Almunia spilte brukbart mot Blackpool. Han gjorde en god jobb.

Det jeg lurer på er om noen av dere så kampen han i Liverpool? Fordi det var forferdelig! Pre season var heller ikke noe å juble høyt over...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor folk maser om Given. Han er akkurat den type keeper jeg ikke vil ha i Arsenal. En keeper som så og si har null kompetanse i feltet (her går Almunia han en høy grad) men som så og si kun er fantastisk på strek. Han ville neppe forbedret oss noe særlig i motsetning til en keeper som kommer ut og plukker baller i feltet.

 

Given er ikke den typen keeper vi trenger, han passer bedre i et lag som f.eks. Blackburn. Som er veldig gode i luftrommet i forhold til hva vi er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...