Jump to content

Schwarzer eller Almunia?


termax

Recommended Posts

Ingenting hadde vært artigere enn at Almunia hadde slått skikkelig tilbake denne sesongen, kampen i går var iallefall veldig overbevisende.

Vi har vel alle sett mange av Schwarzers kjempekamper mot Arsenal tilbake i tid, ingen tvil om at han har vært en fantastisk keeper over lang tid, stabil som få, uansett begynner han å trekke på årene og noen blemmer i VM gjør meg noe usikker.

Derfor lener jeg meg tilbake i lenestolen og overlater den vurderingen til "the best manager in business" :)

Uansett avgjørelse kommer jeg til å ha klokketro på den, klokketro ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Min mening er at Almunia spiller godt så lenge han ikke er under press. Som det kan virke nå, så ser det ut til at Almunia skal bort fra Arsenal, noe han selv også har skjønt. Derfor kan han også spille uten å ha noen form for prestasjons angst. Jeg tror problemet til Almunia kommer til å dukke opp igjen, hvis han igjen blir satset på nok en sesong.

- I de store kampene, hvor han selv vet at han må prestere, hvor han vet at folk er skeptiske til ham, da spiller Almunia dårlig.

 

Ja det så vi spesielt i kampen mot Barca i CL. Etter de titalls sjansene i mot så måtte det omsider smelle bak han. Men han var alene om å holde oss inne i den kampen i første omgang. Så han har vel bevist at han også tåler press? Men jeg tror han er avhengig av en god start på kampen for å prestere, og det er en svakhet.

Link to comment
Share on other sites

Anything but Almunia.

 

Schwarzer takk. En fin backup til Fabianski.

 

BE

 

Vi skal altså hente en reservekeeper, til allerede en reservekeeper??

Dette lukter ikke akkurat økning av nivå eller trygghet.........

Link to comment
Share on other sites

Anything but Almunia.

 

Schwarzer takk. En fin backup til Fabianski.

 

BE

 

Anything but Fabianski.

 

Dette er ikke en løsning som jeg tror er bedre enn det vi har i Almunia.

Finn en ny Seaman...om det går an.

Link to comment
Share on other sites

Almunia visste seg fra en bra side i går, ingen tvil om det. Men jeg har Liverpool kampen friskt i minne. Da var han ved flere anledninger på bærtur ute i feltet. Korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg telte 4-5 slike situasjoner der Liverpool kunne ha straffet oss pga Almunias krumspring. Få ting i verden hadde gjort meg lykkligere enn om han presterte en kanonsesong i år, men jeg syns ikke det er verdt risikoen.

Almunia har masse sympatiske trekk og er helt sikkert en fin fyr å ha i spillergruppa. Men når Wenger velger å kvitte seg med Eduardo (som jeg også anser som en sympatisk kar), ser jeg ingen grunn til at han skal holde på Almunia. De holder ikke et stabilt, høyt nivå! Så min stemme går til Schwarzer, selv om jeg gjerne skulle sett en keeper av høyere kaliber alà Neuer og Adler.

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som har den fulle oversikt over Wengers keeperkjøp i Arsenal? Mange snodige kjøp på akkurat denne plassen. Navnene jeg kommer på i farten:

 

-Jens Lehmann

-Manuel Almunia

-Lukasz Fabianski

-Vito Mannone

-Szczesny

-Mart Poom

-Richard Wright

-Alex Manninger

-Rami Shaaban

-

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som har den fulle oversikt over Wengers keeperkjøp i Arsenal? Mange snodige kjøp på akkurat denne plassen. Navnene jeg kommer på i farten:

 

-Jens Lehmann

-Manuel Almunia

-Lukasz Fabianski

-Vito Mannone

-Szczesny

-Mart Poom

-Richard Wright

-Alex Manninger

-Rami Shaaban

-

 

manninger holder vel høy klasse, og ville vel vært et klart 1. valg i arsenal enda om det ikke hadde vært for at høye herrer presset frem at seaman skulle få tilbake plassen til tross for meget godt spill av østerikeren i seamans skadeavbrekk.

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som har den fulle oversikt over Wengers keeperkjøp i Arsenal? Mange snodige kjøp på akkurat denne plassen. Navnene jeg kommer på i farten:

 

-Jens Lehmann

-Manuel Almunia

-Lukasz Fabianski

-Vito Mannone

-Szczesny

-Mart Poom

-Richard Wright

-Alex Manninger

-Rami Shaaban

-

Gillaume Varmuz. Fikk vel sitte på benken en kamp

Link to comment
Share on other sites

Almunia visste seg fra en bra side i går, ingen tvil om det. Men jeg har Liverpool kampen friskt i minne. Da var han ved flere anledninger på bærtur ute i feltet. Korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg telte 4-5 slike situasjoner der Liverpool kunne ha straffet oss pga Almunias krumspring. Få ting i verden hadde gjort meg lykkligere enn om han presterte en kanonsesong i år, men jeg syns ikke det er verdt risikoen.

 

Enig. Jeg har ikke bare Liverpool-kampen i minne, jeg har hele fjorårsesongen i minne...

 

Veldig overrasket når mange her inne sier det er hipp som happ med Almunia eller Schwarzer i målet. Som shotstopper tror jeg det ikke skiller allverden mellom disse herremennene, og Almunia kan nok ha "drøyere" kamper, hva gjelder redninger, enn Mark from down under. (Forresten: Var det ikke en statistikk som viste at Arsenal slapp inn flest mål pr skudd?? Mener det var en her på forumet som kom med noe sånt)

 

Men, det er ikke reaksjonsevnene til Almunia hvor "problemet" ligger, føler jeg. Langt der ifra. Det er det passive og dårlige feltarbeidet, samt alle tabbene som gradvis har kommet... Nei, Schwarzer er ingen topp, TOPP keeper, men tror/mener/(vet :( ) tror han vil dirigere forsvaret bedre, være aktiv og god i feltarbeidet(som vil være en ENORM lettelse) og "begå" langt færre tabber enn Manuel.

 

= flere poeng?

 

I believe so!

Link to comment
Share on other sites

Anything but Almunia or Fabianski.

 

Syns folk er urimelige mht Poom og Warmuz. De var kjøpt inn for å være back-up. Heldigvis ble det ikke nødvendig at de spillte.

Hei! Jeg var ikke urimelig mot Warmuz, jeg bare nevnte at han var i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg var ikke urimelig mot Warmuz, jeg bare nevnte at han var i klubben.

 

Greit nok, det Tusmo. Folk har opp gjennom årene kritisert at vi hentet inn Mart Poom, men han spilte vel knapt en kamp og jeg kan ikke forstå annet enn at han var hentet inn for å være 3. keeper. Jeg klarer ikke å forstå at det var dumt å hente inn en rutinert keeper som back-up for 1. og 2. keeperen og det var fint han ikke ble brukt.

 

Skal man hente inn en som er fornøyd med å være 3. keeper, så må det enten være en som er veldig ung eller helt på tampen av sin karriere.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok, det Tusmo. Folk har opp gjennom årene kritisert at vi hentet inn Mart Poom, men han spilte vel knapt en kamp og jeg kan ikke forstå annet enn at han var hentet inn for å være 3. keeper. Jeg klarer ikke å forstå at det var dumt å hente inn en rutinert keeper som back-up for 1. og 2. keeperen og det var fint han ikke ble brukt.

 

Skal man hente inn en som er fornøyd med å være 3. keeper, så må det enten være en som er veldig ung eller helt på tampen av sin karriere.

Poom var en ok keeper i Derby og har vel fått en funksjon som trener i klubben? Kilde FM :(

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt dette her. Hvis Fulham prøver å få Shay Given før de evetuelt lar Mark gå til oss. Hvor er Wenger henne, Given er jo en mye bedre keeper enn Scwarzer.

 

La han bli i Fulham, og hent Given Wenger!

 

Rett og slett fordi Given ikke styrker oss på det som er problemområdet vårt, nemmelig feltarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hele sommeren gått og ventet på et keeperkjøp. Nå er det to dager igjen av vinduet, og Wenger sier det er dødt på transferfronten. Da vil jeg heller innstille meg på å støtte Almunia og ikke gi keepersituasjonen for mye oppmerksomhet.

 

Almunia sto en solid kamp mot Blackburn, og viser at han har forbedret seg. "Arsenal kan ikke vinne PL eller CL med Almunia mellom stengene" har blitt en kjent frase. Så kjent at man tror på det. Dette er selvsagt bare tull, og dersom Almunia har forbedret seg er det ingenting som er i veien for at han kan stå en god sesong og bidra til at vi tar seriegull.

 

Jeg tror ikke at Schwarzer ville forsterket oss nevneverdig, og da er det heller ikke vits å hente ham. Skulle kjøpt en gammel keeper som midlertidig løsning måtte det vært en i Buffon-klassen. Schwarzer er ikke en klar forbedring i forhold til Almunia, og da er det bedre å gi spanjolen tillit og satse på at han vil gjøre en god sesong.

 

Det optimale ville vært å hente en yngre keeper som Neuer, Akinfeev eller Lloris og hatt ham som sisteskanse det neste tiåret. Desverre er disse spillerne utrolig viktige for sine klubber, noe som fører til at de ikke vil selge, evt overprising.

 

Jeg har forberedt meg for en sesong med Almunia som førstekeeper, og vil prøve å gjøre det beste ut av det. Fortsetter han å stå som han gjorde mot Blackburn er det ingenting som tilsier at han vil hindre kandidatur i tittelracet om både PL, CL og Cupen.

Link to comment
Share on other sites

Schwarzer er ikke en klar forbedring i forhold til Almunia, og da er det bedre å gi spanjolen tillit og satse på at han vil gjøre en god sesong.

 

Har vi ikke snart tapt nok på å håpe at Almunia skal bli stabilt god? Hvor lenge skal en klubb som Arsenal fortsette å satse på keepere vi vet har åpenbare svakheter? I fjor kunne vi tatt gull med noe i verdensklasse mellom stengene

 

Helt enig i at vi må støtte Almunia hvis han blir vår første keeper i år også, men det er en og en halv dag igjen av transfervinduet, og intill det sier stopp håper jeg for alt det er verdt på en ny keeper

Link to comment
Share on other sites

Har vi ikke snart tapt nok på å håpe at Almunia skal bli stabilt god? Hvor lenge skal en klubb som Arsenal fortsette å satse på keepere vi vet har åpenbare svakheter? I fjor kunne vi tatt gull med noe i verdensklasse mellom stengene

 

Helt enig i at vi må støtte Almunia hvis han blir vår første keeper i år også, men det er en og en halv dag igjen av transfervinduet, og intill det sier stopp håper jeg for alt det er verdt på en ny keeper

 

Godt formulert. Ser ut som mange her inne mener Almunia er like god som Schwarzer, og baser det på Almunias kamp mot Blackburn. Ja, det var en flott kamp, men vi må huske på at Almunia har like mange svake kamper som godkjente kamper. Så for meg er Schwarzer en klar forbedring, selv om han absolutt ikke er den keeperen jeg hadde håpet på.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skriver at Schwarzer ikke er mye bedre enn Almunia er ikke det basert på Almunias innsats i Blackburn-kampen, da snakker jeg generelt. Skal vi hente inn en keeper som midlertidig løsning, burde han etter mitt syn være minst et par hakk bedre enn vår nåværende keeper. Det mener jeg at Schwarzer ikke er.

 

Jeg har registrert at et par stykker her inne tok litt av angående Almunias spill på lørdag. Grunnen til at jeg nevnte den kampen var ikke at jeg nå tror han kommer til å spille prikkfritt hele sesongen, men at han har fått en god start og har noe å bygge på. Hvis han kan få selvtillit og støtte fra fansen tror jeg han kan gjøre en god sesong. Like god som jeg tror Schwarzer ville gjort dersom vi hentet ham.

 

Misforstå meg rett, jeg sørger absolutt ikke hvis vi henter australieren. Han er en god og erfaren keeper, men han er ikke mye bedre enn Almunia. Den eneste aktuelle keeperen som virkelig kunne styrket oss, mener jeg er Given. Jeg skjønner ikke helt hvorfor Wenger ikke gir alt for å hente iren, på lån om ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...