Jump to content

2010.07.17 Barnet B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Frimpong virker veldig bra, men han blir nok lånt ut.

 

Verdt å kommentere at Simpson har forbedret touchene sine, begynner å bli ganske god på det meste nå, synd han mangler "det lille ekstra", tror han vil få et siste utlån for å bevise seg.. Tror ikke Wenger vil kvitte seg med gutten heller fordi han gjør stadige fremskritt

 

3-0 Simpson

Link to comment
Share on other sites

Thumbs up for wilshere og frimpong:) Nordtveit har også fått vist seg litt:)

 

FABIANSKI I MÅL DENNE SESONGEN!

 

Vet ikke helt om jeg er enig i den, mtp. at han ikke har hatt noe som helst å gjøre :P

 

Men Fabianski med selvtillit og som får tillit over tid tror jeg kan gjøre det bra, men tror fortsatt (håper) at det blir hentet inn en erfaren keeper.

Link to comment
Share on other sites

FABIANSKI I MÅL DENNE SESONGEN!

Noe du konkluderer med etter denne 1. omgangen eller?

 

Selvom det er treningskamp synes jeg det er mye posetivt å trekke ut av starten her! Koscielny har ikke fått sjangsen til å vise seg frem så mye, men synes Frimpong er en spiller som spiller veldig bra i sin defansive midtbane rolle. Flink i gjenviningsfasen og til å sette igang angrep, med tanke på at vi også har Eastmond så må jeg si at vi er godt dekket for fremtiden i denne posisjonen.

Herlig siste mål! Som kommentatoren sa, "What a vision from Jack Wilshere!". Det virker også nesten som at vi spiller med 3 stoppere, for Traore er jo så godt som ving!

 

Nå gleder jeg meg til å se Chamakh!

Link to comment
Share on other sites

Mannonne har gjort det bra idag, jeg håper nesten på han som keeper i år fremfor Almunia og Fabianski, veksling mellom Mannonne og Sczcney er bedre enn mellom Almunia og Fabianski..

 

Og synes det er mange som er flinke til å lage lyd jeg, det er jo bare 6000 der.

 

Der går Sczcney på

 

4-0 Nasri, finter ut keeper med en skuddfinte fordi forsvarspiller faller og "gir" ballen til Nasri

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 17 2010, 05:04 PM) 201761[/snapback]

Vet ikke helt om jeg er enig i den, mtp. at han ikke har hatt noe som helst å gjøre :P

 

Men Fabianski med selvtillit og som får tillit over tid tror jeg kan gjøre det bra, men tror fortsatt (håper) at det blir hentet inn en erfaren keeper.

Hehe, det var nok ment som en spøk ettersom han ikke hadde noen verdens ting å gjøre:)

 

Mener selv at Arsenal må hente inn en erfaren keepeR:)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Gud bedre å flott den nye hjemme drakten er!!

 

Fikk ikke sett så mye av første omgang, men det var morsomt å se en "pigg" Arshavin.

Synes Arsenal gjorde en flott pre-season kamp. Hva synes folk forresten om Koscielny?

 

Mitt høydepunkt var å endelig få se Chamakh i en arsenal trøye! Synes han gjorde en fin omgang. Nasri og Walcott var også livlig, så det var fint å se. Uansett godt for sjelen å se Arsenal spille igjen, og det å kunne se en fotball kamp igjen uten vuvuzela støyet fra VM.

Link to comment
Share on other sites

Deilig og se gutta spille igjen! Ingen som gjør en dårlig kamp, men selvfølgelig spillere som er mere synlig en andre.. Syns vi fikk se my fint spill idag, men målsjansene ble færre i 2. omgang. Syns forresten begge de nye signeringene gjorde helt greie kamper, på lik linge med resten av laget. Så ut som Koscielny var veldig flink til og lese spiller, og brøyt forran flere ganger. Chamakh viste god touch, arbeidsvilje og var god til og gjøre seg spillbar. Kampens beste mål er etter min mening Simpson sitt andre, pga av spillet i forkant. Frimpong blir banens beste, selv om det er vanskelig og velge, syns alle gjorde en god kamp. Mannone var vell den keepern som fikk visst seg fram mest, men Fabianski og Szczesny fikk jo ikke så my og bryne seg på.

 

Gleder meg allerede til kampen mot Sturm Graz på onsdag, satser på mye godt spill og mange mål! :P

Link to comment
Share on other sites

Ser at de fleste syntes at "Tampong"(Frimpong: ) var kampens beste :P Mens Koscielny skuffet noe..

 

Syntes ikke Koscielny skuffet i det hele tatt.. en grei 1 omgang av han, vermaelen og nordtveit i forsvaret. De hadde jo ikke stort å gjøre, men jeg følte meg trygg hele tiden:) Frimpong var BB i 1 omgang, I 2 omg så syntes jeg Walcott skapte enormt med sjangser:)

Link to comment
Share on other sites

Likte også veldig godt Wilshire i denne kampen.

Tydelig at Bolton oppholdet har gitt han selvtillitt.

Flink å føre ballen og har noen glitrende pasninger innimellom.

Håper han slår igjennom i Arsenal i år.

 

Ellers var Frimpong meget god. Arbeidsjern deluxe,men syns også

JET var bra.

 

Bra å se Walcott også var på høgget.

Grei skuring ellers.

Link to comment
Share on other sites

Positiv kamp. Tror Wilshere imponerer såpass at Wenger ikke sender han på lån igjen.

Koscielny blir det spennende å se mer av. Han virker for meg litt "spe" i kroppen, men likte det at han virket komfortabel med ballen og hadde en god pasningsfot. Blir spennende å se mer av han. Det samme blir det med Chamakh! Synes også "vår egen" Nordtveit gjorde en brukbar opptreden. Arshavin er i sedvanlig pre-season-stil nokså slapp, men fikk likevel vist seg fram.

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering av kampen:

 

En meget god førsteomgang. Andre omgang ikke så bra av to grunner, en svakere Arsenallag på banen og et strammere organisert Barnet.

 

Keepere og forsvarsspillere er det ikke noe poeng i å kommentere. De gjorde sin jobb, men hadde egentlig ingen jobb å gjøre. Nordtveit og Traore var gode offensivt, men det manglet en del på defensiv posisjonering hos Traore.

 

Offensivt var det mye positivt. Av de etablerte spillerene viste Arshavin sin klasse og Rosicky var også meget positiv. Av de unge var Wilshere i egen klasse mens unge Frimpong viste også at det bor noe i den gutten. Jay Emmanuel-Thomas gjorde også en god figur. Jay Simpson scoret to mål og viste at han absolutt har teft, men det mangler litt på andre ferdigheter.

 

De to nye klarte seg greit nok. Koscielny virket litt preget, men ble fort varmere i trøya. Vi får se hva som skjer da vi møter motstand som klarer å lage litt trykk immimellom. Chamakh viste i glimt at han har det Simpson mangler, men så spørs det om han har teften da. Tiden vil vise. Vi hadde lært mer om Chamakh om han hadde vert en del av laget i første omgang.

 

I alle fall godt at vi er i gang igjen, og i motsetning til Myles Palmer mener jeg at Arsenal har fundamentet til et solig lag selv uten Cesc. Noen mangler er det, men de er uavhengige av spanjolen med alle de gode vennene.

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering av kampen:

 

En meget god førsteomgang. Andre omgang ikke så bra av to grunner, en svakere Arsenallag på banen og et strammere organisert Barnet.

 

Keepere og forsvarsspillere er det ikke noe poeng i å kommentere. De gjorde sin jobb, men hadde egentlig ingen jobb å gjøre. Nordtveit og Traore var gode offensivt, men det manglet en del på defensiv posisjonering hos Traore.

 

Offensivt var det mye positivt. Av de etablerte spillerene viste Arshavin sin klasse og Rosicky var også meget positiv. Av de unge var Wilshere i egen klasse mens unge Frimpong viste også at det bor noe i den gutten. Jay Emmanuel-Thomas gjorde også en god figur. Jay Simpson scoret to mål og viste at han absolutt har teft, men det mangler litt på andre ferdigheter.

 

De to nye klarte seg greit nok. Koscielny virket litt preget, men ble fort varmere i trøya. Vi får se hva som skjer da vi møter motstand som klarer å lage litt trykk immimellom. Chamakh viste i glimt at han har det Simpson mangler, men så spørs det om han har teften da. Tiden vil vise. Vi hadde lært mer om Chamakh om han hadde vert en del av laget i første omgang.

 

I alle fall godt at vi er i gang igjen, og i motsetning til Myles Palmer mener jeg at Arsenal har fundamentet til et solig lag selv uten Cesc. Noen mangler er det, men de er uavhengige av spanjolen med alle de gode vennene.

Grei oppsummering dette.

Men mener du mangler noen ord om Nasri i annen omgang. Syntes han er oppfinnsom og annen omgangs beste.

Og jeg er enig med deg i at dette laget er godt fundert uten Fabregas. Og med et eventuelt salg ville fundamentet også kunne krydres med noe annet spennende.

Link to comment
Share on other sites

Men mener du mangler noen ord om Nasri i annen omgang. Syntes han er oppfinnsom og annen omgangs beste.

 

Forbigår den omgangen egentlig. Forskjellen mellom Frimpong/Wilshere og Henderson/Lansbury var stor, og det samme var forskjellen mellom Arshavin og Walcott. Der Arshavin har et produkt har Walcott det ikke. Nasri klarte seg isolert sett greit, og forskjellen på han og Rosicky i denne kampen er kanskje kvaliteten på medspillerene. Nasri er herved nevnt med noen ord. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...