Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

IMHO? Synest ikke det var gult, han tok jo ballen, var egentlig ikke frispark engang.

Rart at Denilson kom innpå og ikke Sol.

 

Vel - tacklinger bakfra er skummelt. Det kan bli frispark selv om du tar ballen hvis tacklinga er tøff nok.

 

Når det gjelder Denilson vs Sol, tipper jeg at Wenger er redd duoen Vermaelen-Campbell blir for trege mot dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har vært meget bra

Nasri har vært ok

Resten får stryk.

 

Man kan si at "vi møter Barca, så det er ikke så gale", men det blir feil. Har ikke Arsenal ambisjoner om å være best.

 

2.omgang må bli mer løping, mindre loffing. Barca har bedre presisjon.

Link to comment
Share on other sites

IMHO? Synest ikke det var gult, han tok jo ballen, var egentlig ikke frispark engang.

Rart at Denilson kom innpå og ikke Sol.

 

Handler nok om at Song har gult, langt mindre sjanse for at han får det andre som midtstopper. Er nok der tankegangen til Wenger ligger.

 

Gule kortet til Fabregas var feil også, greit med frispark for farlig spill, men langtifra gult i og med at han treffer ball.

 

Almunia har vært fantastisk, men føler han er en troll i eske spiller, man veit aldri når trollet (les: tabba) dukker opp. Men skal ikke si noe før kampen er fullført!

Link to comment
Share on other sites

Ja vi fikk sannelig kjørt oss i første omgangen. Men vi red av den værste stormen takket være Almunia (tro det eller ei). Jeg syns det er godt å se at vi har leveret noen gode angrep og at vi er tettere oppi ballførere på tampen av omgangen. Det hjelper nok litt på stemningen i garderoben. Håper vi fortsetter i samme stil og viser en hel fotballverden at vi også kan spille fotball. Dette er ikke tapt gutter, selv om man skulle tro at vi lå under 5-0 utifra stemningen her inne. :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffanes 1 omg...

 

Vi ser jo nå hvorfor Wenger burde hente noen spillere med mere rutine, litt for mange ungutter som ikke har spilt slike storkamper og er flinkere til å holde på ballen.

 

Vi har også for lite spillere innen for 16 når ballen blir slått inn, lett for Barca å forsvare seg.

 

Ikke bra med 2 spillere med rutine skada, Song ned i forsvar, kan bli en veldig tøff 2 omg dette her :)

Link to comment
Share on other sites

Støtter Ravenghost jeg, mine forventninger til Arshavin var MYE MYE større enn det han har prestert denne sesongen.. Han har langt ifra forsatt der han slapp i fjor, var det som skulle være smakebiten på hva som kom.. Til tider virker uintressert og umotivert, rare utalelser i media, synes han skal tenke på egne prestasjoner først jeg..

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over hvor svake vi har vært hittil i kampen, greit nok dette er Barcelona, MEN vi viser til tider at vi klarer å matche de og spiller oss flott igjennom osv.. Deretter virker vi helt fraværende.

 

Ellers syntes jeg det var taktisk svakt av Wenger å stille med både Gallas og Cesc her, mtp. at Gallas har slitt såpass med leggskaden sin, og Cesc ble kun "fit to fight" nå i kveld før kampen. Gallas skal iallfall ha for at han var god den lille tiden han spilte, mtp. han at han sikkert er ganske rusten. Cesc derimot har vært horribel, og for meg er det liten tvil om at han skulle ha sittet på benken i kveld og at Nasri skulle styrt showet på midten.

 

Ellers takk til Almunia som har holdt oss inne i kampen, selv om han hadde en vanvittig brøler mot Birmingham viser han foreløpig klasse i aften!

Link to comment
Share on other sites

Totalt rundspilt første 20 min. og kun Almunia vi kan takke at det fortsatt står 0-0. Kommer seg litt utover omgangen, men føler Barca styrer alt av tempo og vi har nesten ikke ballen. Vi henger ikke med rett og slett.

 

Syns dommeren biter på skuespillet til flere Barca-spillere noe som førte til at Cesc ikke sitter på flyet til Barcelona neste uke. Kanskje like greit da jeg må innrømme jeg ikke helt ser hvordan vi skal slå dette laget over to kamper. Med mannefall i tillegg blir dette tøft, men så lenge det er 0-0 er det håp.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig kommentar

Hvorfor det?

Du tror jo at alle Arsenalspillere er superintelligente personer, og at alt de sier i media er godt gjennomtenkt. Har du litt atferdsanalytiske kunnskaper, ser du at Arshavin er en person som fort kan gjøre noe sånt.

Og for all del - jeg har ikke sagt at det var det som skjedde. Jeg har sagt at det KAN være det.

Og for ordens skyld hadde jeg ikke sagt det samme om Vermaelen

Link to comment
Share on other sites

Åååå. at det gå ann og ha så provoserende folk i studio!!! Bergdølmo er jo lika dum som fjørtoften! Trur dem kan alt mulig, inkludert å spå! Så skal dem alltid finne syndebukker og klage mer enn det som er nøvendig. Anbefaler alle å bli med i gruppen "Fjern Jan Åge Fjørtoft fra Champions League sendingene" på facebook.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å rapportere deg til moderatorene. Makan til usaklig personangrep skal man lete lenge etter!

Jeg har et godt liv og fikk mye oppmerksomhet da jeg var liten, by the way!

 

Når det gjelder Arshavin, så har han gjentatte ganger vist at han helt klart mangler ferdigheter når det gjelder det mentale, og hans uttalelser og holdninger er til tider svært uprofesjonelle. Hvorfor skal man da være naiv og tro at alt alle Arsenalspillere gjør er godt taktisk gjennomtenkte ting?

 

Så flott for deg då, det var for øvrig meint som ein spøk frå mi side..

 

Det er ikkje rart at folk blir provosert når du gong, på gong, på gong kjem med negative og upatriotiske kommentarar.. Sjølvsagt hender at eg òg blir skuffa og lei over eigne spelarar, men eg vel å halde dette for meg sjøl, framfor å spre eder og galle og provosere mine medsupporterar.. Når du slenger drit, må du forvente å få drit tilbake i kampens hete..

Link to comment
Share on other sites

Ser av analysen på ITV (og så i og for seg også under kampen) at Barcelona satt inn knalltøfft press på ballfører i den første halvtimen. Vi fikk aldri tid med ballen, selv ikke inne på vår egen banehalvdel!

 

Heldigvis så det ut som om orken ikke holdt i fulle 45 minutter for Barca.

 

2. omgang: Vi må ha mer bevegelse rundt ballfører. Både foran og i støtte så ikke Barcelona vinner så mange baller på midtbanen som i første.

 

Og så må vi ha bedre press på ballfører - både når Barcelona har ballen på vår halvdel og når de vil spille opp fra midtstopperplass/defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Dette handler om nervøsitet; feilpasninger, gule kort og tellefeil, så vi vil vokse oss større, kanskje allerede i neste omgang.

Vi er unge og det synes. Håper på bratt læringskurve, gjennom en omgang og en pause, så er vi der.

Almunia har i alle fall betalt tilbake målet not Birmingham på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Så flott for deg då, det var for øvrig meint som ein spøk frå mi side..

 

Det er ikkje rart at folk blir provosert når du gong, på gong, på gong kjem med negative og upatriotiske kommentarar.. Sjølvsagt hender at eg òg blir skuffa og lei over eigne spelarar, men eg vel å halde dette for meg sjøl, framfor å spre eder og galle og provosere mine medsupporterar.. Når du slenger drit, må du forvente å få drit tilbake i kampens hete..

Det der var ingen spøk. Da har du lite psykologiske kunnskaper. Hadde det vært reelt det du sa, kunne det vært riktig sårende. Men ok, var det ment som en spøk, så.. ..ok

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det?

Du tror jo at alle Arsenalspillere er superintelligente personer, og at alt de sier i media er godt gjennomtenkt. Har du litt atferdsanalytiske kunnskaper, ser du at Arshavin er en person som fort kan gjøre noe sånt.

Og for all del - jeg har ikke sagt at det var det som skjedde. Jeg har sagt at det KAN være det.

Og for ordens skyld hadde jeg ikke sagt det samme om Vermaelen

 

Kan vi være så snille å legge den død nå!?

Ta den et annet sted! DB virker som et bra sted for denne diskusjonen!

Tilbake til kampen:

Vi blir bedre utover i kampen, men vi kan gjerne komme opp enda et par hakk!

Håper Wenger viser spillerne hvor skapet skal stå nå, så ser vi det ordentlige arsenal som kommer ut til 2. omgang :)

Link to comment
Share on other sites

Så flott for deg då, det var for øvrig meint som ein spøk frå mi side..

 

Det er ikkje rart at folk blir provosert når du gong, på gong, på gong kjem med negative og upatriotiske kommentarar.. Sjølvsagt hender at eg òg blir skuffa og lei over eigne spelarar, men eg vel å halde dette for meg sjøl, framfor å spre eder og galle og provosere mine medsupporterar.. Når du slenger drit, må du forvente å få drit tilbake i kampens hete..

 

Har ingen tvil om at Ravenghost elsker Arsenal, men makan til sytepave på dette forumet skal man lete lenge etter. Jeg skjønner at han blir frustert, men det blir vi alle sammen. Og det hjelper VELDIG lite at han skal holde på slik han gjør, personlig prøver jeg å holde meg selv litt i bånd, og skriver mest mulig reflektert her i pausen. Selv om jeg endte med å halvveis drepe mobilen min for 15 minutter siden.

Link to comment
Share on other sites

Engelsk fotball har fått ry på seg for å være den beste i verden, men de tre omgangene som har vært med Arsenal i dag og Manu i går har vært svake. Bayern rundspilte Manu, og Barca rundspiller Arsenal.

Håper virkelig Arsenal viser seg fra en mye bedre side i andre omgang!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...