Jump to content

Arsenal v Burnley, 06.03.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 6 2010, 05:47 PM) 190927[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Noen ganger må man bare få ut litt frustrasjonen, og jeg mener klart at du går over streken når det gjelder kritikk av enkeltspillere.

 

Jeg mener at hvis man overdriver "støtten" til enkelte spillere, så gjør man det motsatte med de spillerne de kjemper om plassen med. Når man gir Almunia sjanse på sjanse, så gir man et signal til de øvrige keeperne, og når man gir Bendtner sjanse på sjanse blir det det samme overfor de andre spissene.

Alle fortjener en sjanse, men med den sjansen følger ansvar. Tar de ikke sjansen er det andre som bør få prøve seg.

Og Bendtner ha da vitterlig både tatt og satt sjansene sine i de foregående kampene!

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 6 2010, 05:47 PM) 190927[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Noen ganger må man bare få ut litt frustrasjonen, og jeg mener klart at du går over streken når det gjelder kritikk av enkeltspillere.

 

Jeg mener at hvis man overdriver "støtten" til enkelte spillere, så gjør man det motsatte med de spillerne de kjemper om plassen med. Når man gir Almunia sjanse på sjanse, så gir man et signal til de øvrige keeperne, og når man gir Bendtner sjanse på sjanse blir det det samme overfor de andre spissene.

Alle fortjener en sjanse, men med den sjansen følger ansvar. Tar de ikke sjansen er det andre som bør få prøve seg.

 

Helt enig i deg her, men du glemmer ALLE kampene som Bendtner har hatt etter han kom tilbake. Han var ute i over 3 måneder, fikk så og si ingen kamptrening i det hele tatt og var heller ikke ordentlig fit når han ble kastet inn i laget igjen. Samtidig ble han kun spilt på kanten tidligere i sesongen før han ble skadet.

 

Dermed presterer du å si at du lurer på hva Eduardo sitter på benken og tenker, men Eduardo har ikke vært i nærheten av nivået til Bendtner denne sesongen. Bendtner tilfører laget mye mer enn hva Eduardo gjør i denne formasjonen og tilfører laget en helt annen dimensjon enn hva Eduardo gjør.

 

Forøvrig har Eduardo også bommet på en kjempesjanse i denne kampen, men han har også bommet på utrolig mange andre store sjanser i andre kamper. Dog støtter jeg han fortsatt, men jeg mener han må matches gjennom å bli byttet inn på tampen av kamper vi allerede leder komfortabelt.

 

Bendtner er vårt beste alternativ på topp og han vil bevise det innen sesongen er over, det er jeg helt overbevist om.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin setter den, som vanlig hardt i målet.. Rart han gjør det siden han heller virker som en spiller som skal løfte og plassere ballen i hjørnene med de andre delene av spillet sitt, men så lenge han putter klager jeg ikke :)

 

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 6 2010, 05:57 PM) 190940[/snapback]

Bendtner er vårt beste alternativ på topp og han vil bevise det innen sesongen er over, det er jeg helt overbevist om.

Bendtner er vårt beste alternativ på topp når RvP er skadet hvertfall *

Link to comment
Share on other sites

Arshavin setter den, som vanlig hardt i målet.. Rart han gjør det siden han heller virker som en spiller som skal løfte og plassere ballen i hjørnene med de andre delene av spillet sitt, men så lenge han putter klager jeg ikke :)

 

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 6 2010, 05:57 PM) 190940[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Bendtner er vårt beste alternativ på topp og han vil bevise det innen sesongen er over, det er jeg helt overbevist om.

 

Bendtner er vårt beste alternativ på topp når RvP er skadet hvertfall *

 

Selvfølgelig, nevnte dette tidligere så bare tok det for gitt at de som leste innlegget skjønte det B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Vela kommer til å starte istedenfor. Så dere målet hans for noen dager siden?

 

Jeg så det, jeg så også at han ble skadet.. :)

 

Vela kommer til å bli en knallgod spiller, dog klarer han ikke å spille midtspiss i en 4-3-3 virker det som. Til gjengjeld er han veldig god ute til venstre. Det eneste han må gjøre er å holde seg skadefri over en lengre periode, og ta sjansen når han får den!

Link to comment
Share on other sites

4-3-3 om 3 år:

Sczcney

Sagna-Vermaelen-JD-Clichy/Gibbs

---------------Song-------------------

----------Diaby--------Fabregas-----

Walcott---------------------------Vela

--------------Bendtner----------------

 

Med backup som denilson og wilshere :) Om laget blir så har vi et storlag i ti år til med akkurat de samme spillerne vi har idag..

Link to comment
Share on other sites

noe rart at det ikke skal gå an å punktere denne kampen i 1. omgang! bra kamp av eboue, og en kjempeomgang av walcott. rosicky, nasri og fabregas er også gode. denilson og diaby syns jeg ikke gjør noe nevneverdig. bortsett fra de tåpelige balltapene til diaby da. det må da være mulig å spille fra seg ballen. almunia på sitt jevne. ok til å stoppe ballen, og horribel med beina. dansken har akkurat fått vaksine...

Link to comment
Share on other sites

Morsom og spennande kamp, og eg var aldri i tvil om at vi kom til å vinne mot et svakt Burnley-lag.. Bendtner hadde ein dårlig dag på jobben og var uheldig, men heldigvis viste publikum på Emirates meir storsinn enn vår venn Ravenghost her.. Bendtner er og kjem til å bli ein nyttig spelar for oss, det er eg overbevist om!

 

Ellers gjer Rosicky, Clichy og ikkje minst Eboue og Walcott ein meget god kamp! Merk at tre av desse har vore stemt nord og ned her på forumet.........

Link to comment
Share on other sites

Viktig med seier i dag, men jeg skulle gjerne sett at kampen ble drept mye tidligere enn på overtid. Satt å hakket tenner hver gang Burnley nærmet seg vår banehalvdel. Får ikke ro i kroppen med Denilson og Silvestre i så viktige posisjoner, til tross for at de begge to klarte seg greit.

Håpet virkelig at Bendtner skulle få hull på byllen, men det ville seg så absolutt ikke. Men selvtilliten hans er så høy at det kanskje er bra han fikk seg en liten knekk.

 

Nå er det bare å se frammover og krysse alt som kan krysses for at Wolves tar en skalp fra United i dag. Håper de har skjønt at Valencia/Rooney må demmes.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Wenger tok en stor risiko ved å ta av Bendtner i dag. Selv om han ikke scoret, bandt han opp mange motspillere og kom til vanvittig mange store sjanser. De tre i front blir alt for lave og forutsigbare uten en lang spiss-type som Bendtner. Men det gikk heldigvis bra til slutt så det er greit nok.

 

Deilig å se at Walcott endelig fikk en scoring. Fans og fotball forståsegpåere må gi ham litt tid før de dømmer han nord og ned. Han har da for pokker vært mer eller mindre skadet siden i sommer. Vanvittig deilig å se han i andre omgang i dag. Likte veldig godt da han konfronterete Burnleyspilleren som satte inn en farlig takling mot slutten av første omgang. Litt velrettet agresivitet kan være det som skal til for å glemme at man er en nervebunt som ikke har prestert opp mot hva som er forventet.

 

Så håper jeg for guds skyld at Silvestre ikke må steppe inn i flere kamper for oss. Han er virkelig dårlig. Gamle rustne spillere pleier å kompensere ved å være godt plassert og å vinne dueller. Det kan man trygt si at ikke er tilfellet med denne karen.

Link to comment
Share on other sites

For 5 og en halv uke siden sa Wenger at Walcott ville være i form om seks uker. Nå har det gått fem og en halv uke, og Walcott var vår beste i dag ... Wenger har peiling assa !

 

tror nok det var det walcott selv siktet til når han pekte på "klokka" etter scoringen. fint å se at det fortsatt er noe i gutten, som gjør han til arsenalmateriale.

 

angående eduardo, så ser han usannsynlig treig ut. rykk og fart som en halvfeit sjetteklassing i dag... håper han kommer tilbake til den formen han hadde for 27 mnd siden...

Link to comment
Share on other sites

Dette skulle jo ha vært en mye større seier.

Hadde detv vært i fjor hadde denne kampen endt uavgjort.

Bra med så mange sjanser, men dårlig uttelling.'

 

Banens beste Wallcot.

Og Almunia som igjen gjør en god kamp og får keeperdebatten til og fade ut.

Link to comment
Share on other sites

Og Almunia som igjen gjør en god kamp og får keeperdebatten til og fade ut.

 

Hæ? God kamp? Han sørger nesten på egenhånd for at Burnley får en kjempesjanse til å gjøre 2-2 like før slutt. Dessuten hadde han et livsfarlig utspill i første omgang. Hvis du kan si nå at han hadde en god kamp, så sier det litt om forventningene folk egentlig har til Almunia...

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen har flere mål per kamp enn Bendtner :) Vermaelen har 0.26, mens Bendtner har 0.18

 

Satser på Vermaelen som spiss mot Porto

 

EDIT: Wenger sa at Fabregas fortsatt sliter med samme skaden som mot Villa, de skal sjekke han på mandag, han kan være klar til Porto http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...mstring-problem

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig at Walcott gjorde en bra kamp i dag. Det var viktig for selvtilliten hans. I dag byttet Bendter og Walcott hjerne i dag virket det som. Bendtner som ellers har vist god form i det siste sløste fælt.

 

Veldg mye bra engrepsspill i dag. Et svakt Burnely-lag må nok ta på seg mye av skylda for det. Ellers fint at publikum støttet Bendtner til tross for bommene. De har tydeligvis lært av Eboue-episoden!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...