Jump to content

Arsenal v Burnley, 06.03.10


ernsti14

Recommended Posts

Sitter med mange følelser i kroppen nå.. Både gode og dårlige!

 

Ang Bendtner så gjør han en kanonkamp i dag, bortsett fra at den siste berøringen ikke sitter.. Han binder opp mange spillere, gjør gode pasninger, kloke løp og er alltid en trussel mot et godt kjempende Burnley-lag.. At noen her på forumet kan kritisere en slik opptreden som f.eks Ravenghost (du som har vært mest frampå) har gjort i dag gjør at jeg er glad for at du sitter på forumet og ikke på stadion i dag! Hyllest til Emirates-publikummet som gir han stående opplaus. Det skjedde heldigvis ikke nå (men har skjedd med blant annet eboue) at spilleren ble pepet av banen av egne supportere, men slikt hører ALDRI hjemme på en stadion!! Hverken når man har spilt dårlig, eller bra som Bendter gjorde i dag..

 

Ang Almunia så er det så som så.. han er vår beste keeper, men ikke god nok for et lag som skal kjempe om ligagull.. Gjør seg bort ved et inlegg, målet kan han ikke klandres for, og ellers OK! Uansett, så skal han ikke ha mye å gjøre mot et lag som Burnley på hjemmebane!

 

Silvestre er for gammal og holder ikke nivået, og ferdig med den saken.. Han som ikke følger på målet, og flere tvilsomme situasjoner.. Men dog, han er vårt 5. valg på stopperplass (om ikke 6. (song)) så kan vel ikke forvente stort mer..

 

Cesc viser nok en gang at han er hovmester, målscorer, hjernen og alt hva det skal være! For tiden verdens beste fotballspiller! Måtte skaden være liten så vi kan se han i midtuka!

 

Vi vinner med to mål på en dag vi sløser MASSE med mulighetene, og det lover godt for videre kamper! Vi har som mange har sagt et kampprogram der det skal være mulig å vinne alle kampene! Gjør vi det står vi på toppen i mai! Vi har blitt avskrevet to ganger denne sesongen, men er tilbake nok en gang! Det viser modenhet!

 

Stand up for the Arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Herlig med 3poeng. Vi er fremdeles med i tittelkampen.

Likte ikke det tidlige bytte til Fabregas, får håpe at skaden forsvinner raskt.

Kampen i dag var meget spennende, likte at vi kom til mange sjangser, bare synd at vi ikke fikk tilsvarende utteling.

 

Nå gjelds det å ha fokus rettet mot neste kamp. Håper på nesten lik lagoppstilling, eneste byttet jeg vil ha er inn med Campbell og ut med Silvestre.

 

GO GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Sitter med mange følelser i kroppen nå.. Både gode og dårlige!

 

Ang Bendtner så gjør han en kanonkamp i dag, bortsett fra at den siste berøringen ikke sitter.. Han binder opp mange spillere, gjør gode pasninger, kloke løp og er alltid en trussel mot et godt kjempende Burnley-lag.. At noen her på forumet kan kritisere en slik opptreden som f.eks Ravenghost (du som har vært mest frampå) har gjort i dag gjør at jeg er glad for at du sitter på forumet og ikke på stadion i dag! Hyllest til Emirates-publikummet som gir han stående opplaus. Det skjedde heldigvis ikke nå (men har skjedd med blant annet eboue) at spilleren ble pepet av banen av egne supportere, men slikt hører ALDRI hjemme på en stadion!! Hverken når man har spilt dårlig, eller bra som Bendter gjorde i dag..

 

Ang Almunia så er det så som så.. han er vår beste keeper, men ikke god nok for et lag som skal kjempe om ligagull.. Gjør seg bort ved et inlegg, målet kan han ikke klandres for, og ellers OK! Uansett, så skal han ikke ha mye å gjøre mot et lag som Burnley på hjemmebane!

 

Silvestre er for gammal og holder ikke nivået, og ferdig med den saken.. Han som ikke følger på målet, og flere tvilsomme situasjoner.. Men dog, han er vårt 5. valg på stopperplass (om ikke 6. (song)) så kan vel ikke forvente stort mer..

 

Cesc viser nok en gang at han er hovmester, målscorer, hjernen og alt hva det skal være! For tiden verdens beste fotballspiller! Måtte skaden være liten så vi kan se han i midtuka!

 

Vi vinner med to mål på en dag vi sløser MASSE med mulighetene, og det lover godt for videre kamper! Vi har som mange har sagt et kampprogram der det skal være mulig å vinne alle kampene! Gjør vi det står vi på toppen i mai! Vi har blitt avskrevet to ganger denne sesongen, men er tilbake nok en gang! Det viser modenhet!

 

Stand up for the Arsenal!!

 

 

Bendtner gjør en veldig god kamp som du sier. Han setter ikke ballen i mål, men han spiller/kommer seg til sjanser hele tiden og det er veldig positivt. Noen ganger er det slik for en spiss at man har en dag hvor alt går "stang ut". En ting hadde vært hvis Bendtner hadde lusket rundt utpå der og ikke gjort/skapt noenting, men han skapte veldig mye og hadde mange muligheter og jeg er sikker på at neste gang så sitter dem :)

 

Vi er vel alle enige om at Almunia ikke holder det nivået vi ønsker. Allikevel så er det verdt å merke seg at selv om han "ikke er god nok for et lag som kjemper om ligagull" så gjør vi faktisk det allikevel med han i mål B) Så man skal ikke gå ut ifra at man ikke vinner ligagull med Almunia i mål, fordi vi kan faktisk fort vinne ligagull med han i mål. Allikevel blir det spennende å se om Wenger gjør noe med keeperplassen til sommeren.

 

Syns vi skapte veldig mye i dag, men veldig mye gikk imot oss i de avgjørende situasjonene. Allikevel scorer vi tre mål og tar tre velfortjente poeng. Veldig synd at Fabregas ble skadet, men forhåpentligvis er det ikke altfor alvorlig. Kan jo være at Wenger tok han av for å sikre seg litt mot tirsdag også, for at skaden ikke skulle bli værre. Allikevel har jeg stor tro på at Nasri kan fylle tomrommet etter Fabregas i såfall, Nasri har vist god form i det siste. Walcott imponerte stort i dag, og hadde en av sine beste kamper på veldig lenge.

 

Ellers er det godt å ha Arshavin tilbake også, han trengs fremover nå. Desto flere spillere vi hele tiden får tilbake og muligheten for at vi kan rulere på noen plasser for å få flere spillere i form, desto større sjanse har vi for å få med oss mange poeng i fortsettelsen.

 

Walcott MOM i dag etter min mening. B)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig enig i hva du sier. Både du og Wenger.

De fleste ser bare på om spissene putter, men det er mye annet de gjør bra også.

Utrolig gode bevegelser og fine pasninger fra Bendtner. Han har en veldig god kamp som dere nevner.

Syntes det var litt risk å kjøre med Silvest i dag. Ville mye heller spilt med Sol. Markeringen er ikke bra og generelt mye farlig spill fra han.

Vi har noen par vanskelige kamper igjen. Sånn som City og Spurs.

Spiller vi Fotball som vi spilte i dag blir det seriegull.

 

Og en liten OBS: Til sammen mot United og Chelsea har vi tapt 12 poeng! Så viss vi vinner serien i år hadde det vært helt utrolig.

 

DO IT FOR RAMSEY

Link to comment
Share on other sites

Makan til mye sure oppstøt det skulle komme mot Bendtner i dag! Greit nok at han bommet på flere 100% sjanser, men han kom da hvertfall til disse mulighetene. Han reddet oss nylig mot Stoke, har noen av dere glemt det??

 

Som en av dere skriver, så er jeg glad noen av dere her på forumet ikke var på stadion i dag!

 

Vi vant kampen, er ikke det viktigst?

 

Greit at vi skal kunne diskutere spillere, kamper, dommere, etc. Men at gutten skal selges fordi han bommet på noen sjanser i en kamp vi så og si hadde full kontroll på.

 

Takk for meg, og Wenger, jeg takker deg ;)

Link to comment
Share on other sites

Sitter med mange følelser i kroppen nå.. Både gode og dårlige!

 

Ang Bendtner så gjør han en kanonkamp i dag, bortsett fra at den siste berøringen ikke sitter.. Han binder opp mange spillere, gjør gode pasninger, kloke løp og er alltid en trussel mot et godt kjempende Burnley-lag.. At noen her på forumet kan kritisere en slik opptreden som f.eks Ravenghost (du som har vært mest frampå) har gjort i dag gjør at jeg er glad for at du sitter på forumet og ikke på stadion i dag! Hyllest til Emirates-publikummet som gir han stående opplaus. Det skjedde heldigvis ikke nå (men har skjedd med blant annet eboue) at spilleren ble pepet av banen av egne supportere, men slikt hører ALDRI hjemme på en stadion!! Hverken når man har spilt dårlig, eller bra som Bendter gjorde i dag..

 

Ang Almunia så er det så som så.. han er vår beste keeper, men ikke god nok for et lag som skal kjempe om ligagull.. Gjør seg bort ved et inlegg, målet kan han ikke klandres for, og ellers OK! Uansett, så skal han ikke ha mye å gjøre mot et lag som Burnley på hjemmebane!

 

Silvestre er for gammal og holder ikke nivået, og ferdig med den saken.. Han som ikke følger på målet, og flere tvilsomme situasjoner.. Men dog, han er vårt 5. valg på stopperplass (om ikke 6. (song)) så kan vel ikke forvente stort mer..

 

Cesc viser nok en gang at han er hovmester, målscorer, hjernen og alt hva det skal være! For tiden verdens beste fotballspiller! Måtte skaden være liten så vi kan se han i midtuka!

 

Vi vinner med to mål på en dag vi sløser MASSE med mulighetene, og det lover godt for videre kamper! Vi har som mange har sagt et kampprogram der det skal være mulig å vinne alle kampene! Gjør vi det står vi på toppen i mai! Vi har blitt avskrevet to ganger denne sesongen, men er tilbake nok en gang! Det viser modenhet!

 

Stand up for the Arsenal!!

 

Veldig enig!

Link to comment
Share on other sites

Positivt at Walcott endelig slår skikkelig til igjen.

Det er slik jeg vil se Walcott. Agressiv og en trussel framover.

Nasri gjør også en kanonkamp.

Bendtner gjør en god kamp,men sløser idag. Tross det viser han at han er vår beste spiss for øyeblikket.

Håper ikke det er noe alvorlig med Fabregas. Vi trenger toppscoreren og hovmesteren vårs. En fantastisk fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg veit ikke helt hva jeg syns om kampen, vi viser utrolig bra spill til tider og skaper sjanser, men vi sløser noe sinnsykt med sjansene.

Walcott og Nasri var veldig gode, men syns spesielt Walcott utmerket seg, banens beste! ;)

Jeg liker Bendtner, og det eneste han mangler for og bli en utrolig god spiss er kaldheten forran mål, utrolig at han står uten mål etter denne kampen, men jeg har troen på gutten!

 

Kommer til og bli viktig og sette sjansene i de siste kampene, spesielt mot Birmingham, de slipper ikke inn alt for mange mål..

Håper virkelig skaden til Cesc ikke er alvorlig, og miste han nå er det siste vi trenger!

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

En helt grei kamp. Vi lever likevel farlig til tider når vi ikke setter klare målsjanser. Liker ikke å se denilson i startelvern, men han gjorde det greit nok. Men det bør man nesten forvente når vi spiller mot burnley hjemme. Men han gjør det samme denne kampen også, som han alltid gjør: miste ballen/dårlig takling på en overgang, isteden for å løpe hjem og kjempe så jogger han rolig ned. Begriper ikke at dette kan skje gang på gang, særlig når vi er i posisjon til å vinne ligaen. Han er som Lucas på lpool, en møkkaspiller. Eboue imponerer meg for tiden, det er litt overraskende. Theo gjør en bra 2. omgang, håper han forblir skadefri fremover! ;) Nasri og rosicky skal også nevnes, for en assist av Nasri!

Link to comment
Share on other sites

Hva var det jeg sa gutter ?

Resultatet kunne vært mye mye bedre viss Nicky hadde puttet de 100% sjangsene sine.

En solid og god seier !

du sa at vi bare kunne glemme et 4 eller 5-0 resultat, noe som slo helt feil.. Med de sjansene vi hadde kunne vi fort vunnet med 7-8 mål, litt for uheldige/udyktige denne gangen dessverre. En stor seier var absolutt innen rekkevidde, så nei, det var ikke det du sa

 

Ellers en god seier i går, hvor 3 poeng var det viktigste. Pluss til Theo, meget livlig og god på kanten sin og han var en konstant trussel, meget pent mål også. Dessverre snøt Nick han for 2-3 assists.

Synd at Bendtner ikke satt en av sjansene sine, men han skal ha for at han kommer til dem. Gjorde ellers mye bra, fint å se han fikk stående applaus.

 

Håper virkelig Cesc er tilbake mot Porto, men samtidig så vil jeg ikke at vi skal ta noen sjanser heller. Han blir meget viktig i serieinnspurten og vi har ikke råd til å miste han.

 

Måtte vi knuse Porto i midtuka, 3x Sol!

Link to comment
Share on other sites

3 poeng var det viktigste, at det ikke ble flere mål gir jeg blaffen i!

- fra i går:

BENDTNER

 

Du bryr deg ikke om hvor mange mål som ble scoret, men Bendtner får minus? Hvor kommer logikk inn i bildet? Fordi Bendtner gjorde en veldig bra kamp om man ser bort fra antall scoringer.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng var det viktigste, at det ikke ble flere mål gir jeg blaffen i!

+ fra i går:

Walcott, Vermaelen, Nasri

 

- fra i går:

BENDTNER, Denilson og Silvestre

 

Syntes ikke vi burde gi blaffen i at det ikke ble flere mål, nå som det er så jevnt poengmessig i topp tre så kan det kanskje avgjøres på Målforskjell:/

 

Så vi burde ha scoret mer mot burnley! Men men, gjort er gjort:)

Får håpe fabreagas er klar til Porto kampen!

Link to comment
Share on other sites

Selv om antall misser fra dansken igår var nokså sinnsykt, og det selvfølgelig var rimelig ergelig under kampen , skal Nic likevel ha kreditt for mye (som mange her inne har påpekt)

 

- "However", noe jeg ikke likte i det hele tatt var hans periodiske egotripperi... Et par ganger hvor han mottok ballen i farlige situasjoner og hvor medspillere kom på gode og sugende løp som ikke ble fulgt, valgte han å holde på ballen/drible/vende. Det kler deg ikke å være ego Niclas Bendtner!

 

Stort pluss til Walcott! 2 omgangen hans var herlig og frisk, uten at jeg vil "friskmelde" han helt. Til det var Burnley for dårlige. Men absolutt morro dette!

Link to comment
Share on other sites

Du bryr deg ikke om hvor mange mål som ble scoret, men Bendtner får minus? Hvor kommer logikk inn i bildet? Fordi Bendtner gjorde en veldig bra kamp om man ser bort fra antall scoringer.

Ja, så du foretrekker flere mål, der det kan ende u eller tap, enn seier alà 3 poeng? Skjønner ikke logikken i bildet her heller.

 

Nå må dere som beskytter Bedtner for å ha gjort en veldig god kamp, seriøst ta også gi dere. Han gjorde langt i fra en god kamp. Så vidt jeg husker, hadde han over 6-7 kjempebom. Kalles det å være god? Greit nok at han kom til sjanser, men sjansene må benyttes dersom han skal få godkjent. Så vidt jeg har skjønt det, så er jobben til en spiss å bøtte inn mål. Etter min mening så fikk han perfekte pasninger fra lagkameratene, der han ikke greide å utnytte dem, noe som fører til at han ikke fortjener noe som helst ros for denne kampen! Hadde det vært RvP, er jeg ganske sikker på at han hadde greid hattrick her. Det kalles å gjennomføre en god kamp. Vi trenger en ny spiss, kriiiise!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, så du foretrekker flere mål, der det kan ende u eller tap, enn seier alà 3 poeng? Skjønner ikke logikken i bildet her heller.

 

Nå må dere som beskytter Bedtner for å ha gjort en veldig god kamp, seriøst ta også gi dere. Han gjorde langt i fra en god kamp. Så vidt jeg husker, hadde han over 6-7 kjempebom. Kalles det å være god? Greit nok at han kom til sjanser, men sjansene må benyttes dersom han skal få godkjent. Så vidt jeg har skjønt det, så er jobben til en spiss å bøtte inn mål. Etter min mening så fikk han perfekte pasninger fra lagkameratene, der han ikke greide å utnytte dem, noe som fører til at han ikke fortjener noe som helst ros for denne kampen! Hadde det vært RvP, er jeg ganske sikker på at han hadde greid hattrick her. Det kalles å gjennomføre en god kamp. Vi trenger en ny spiss, kriiiise!!!!

 

Det er da ikke noe av poenget. Han som Wilshere svarte, sa egentlig noe som betydde "Jeg bryr meg ikke om hvor mange mål vi scorte, men Bendtner var dårlig" samtidig som det eneste Bendtner gjorde dårlig var å ikke score mål. Da henger ikke de to uttalelsene hans på greip.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så du foretrekker flere mål, der det kan ende u eller tap, enn seier alà 3 poeng? Skjønner ikke logikken i bildet her heller.

 

Nå må dere som beskytter Bedtner for å ha gjort en veldig god kamp, seriøst ta også gi dere. Han gjorde langt i fra en god kamp. Så vidt jeg husker, hadde han over 6-7 kjempebom. Kalles det å være god? Greit nok at han kom til sjanser, men sjansene må benyttes dersom han skal få godkjent. Så vidt jeg har skjønt det, så er jobben til en spiss å bøtte inn mål. Etter min mening så fikk han perfekte pasninger fra lagkameratene, der han ikke greide å utnytte dem, noe som fører til at han ikke fortjener noe som helst ros for denne kampen! Hadde det vært RvP, er jeg ganske sikker på at han hadde greid hattrick her. Det kalles å gjennomføre en god kamp. Vi trenger en ny spiss, kriiiise!!!!

 

6-7 kjempebom var det da heller ikke. Det var nok 3 sjanser til og meg jeg hadde satt. Men men.. At du mener det er krise at en spiller ikke scorer i en kamp vi vinner 3-1, er for meg ubegripelig. Selvfølgelig skulle han scoret noen mål. Kanskje man heller burde prøve å støtte gutten, i stedet for å mase om at det er krise. Han putte mot både Sunderland og Stoke. Smil og vær glad for 3 nye poeng ;)

Link to comment
Share on other sites

6-7 kjempebom var det da heller ikke. Det var nok 3 sjanser til og meg jeg hadde satt. Men men.. At du mener det er krise at en spiller ikke scorer i en kamp vi vinner 3-1, er for meg ubegripelig. Selvfølgelig skulle han scoret noen mål. Kanskje man heller burde prøve å støtte gutten, i stedet for å mase om at det er krise. Han putte mot både Sunderland og Stoke. Smil og vær glad for 3 nye poeng ;)

 

Bendtner var til å rive håret av seg i helgen, men han har gjort oss mye bedre etter at han kom tilbake.

Helt annet trøkk i feltet med Nick til stede, husk vi snakker om en guttunge med en stor fremtid her.

Av og til er det slik for spisser, bom-bommeli-bom, men det snur veldig raskt i fotball.

Å slakte våre spillere, det er helt uaktuelt i mitt hode!!

Stand up for the Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Selv etter et par stygge misser så "gjemmer" ikke Bendtner seg vekk. Han søker ball og kommer seg i riktig posisjon gang på gang. Imponerende av en så ung spiller. Jeg ser noen tydeligvis mener at han burde spilt ballen til lagkamerater som stod enda bedre plassert.Personlig mener jeg han gjorde rett i å avslutte når han gjorde, han skulle bare gjort det litt bedre. Vedlig ofte får våre gutter kritikk for at de prøver å sentre seg inn i mål, når så noen tar ansvar og avslutter så er det feil også. Denne gutten har en stor framtid foran seg det er jeg ikke i tvil om.

Link to comment
Share on other sites

En grei seier alt i alt. Ikke enig med Fuglum i at det var veldig spennende, for jeg følte vi hadde kontroll til enhver tid.

 

+Walcott blomstrer

+Clichy og Eboue fortsetter i fint driv

+Publikums applaus til Bendtner da han gikk av

+Bendtner som kommer til utrolig mange sjanser og aldri gir seg

 

-Skaden til Cesc

-Missene til Bendtner

-Silvestre...

 

 

MoM: Theo Walcott

 

Dette blir moro fremover!

Link to comment
Share on other sites

En grei seier alt i alt. Ikke enig med Fuglum i at det var veldig spennende, for jeg følte vi hadde kontroll til enhver tid.

 

+Walcott blomstrer

+Clichy og Eboue fortsetter i fint driv

+Publikums applaus til Bendtner da han gikk av

+Bendtner som kommer til utrolig mange sjanser og aldri gir seg

 

-Skaden til Cesc

-Missene til Bendtner

-Silvestre...

MoM: Theo Walcott

 

Dette blir moro fremover!

 

Syntes definitivt at Nasri fortjener en pluss. Er ikke langt unna at han ble MoM spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at hvis man overdriver "støtten" til enkelte spillere, så gjør man det motsatte med de spillerne de kjemper om plassen med.

 

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Det at man støtter spillerne, og ikke hudfletter dem på alle mulige måter, slik du gjør i hver eneste kamptråd, er med på å hjelpe spillerne. Spillerne får selvtillit av å vite at fansen støtter dem selv i vanskelige stunder.

 

Jeg var tilstede på Emirates både mot Burnley og Porto, og jeg er ikke i tvil om at den støtten Bendtner fikk under Burnleykampen til tross for mange forspilte sjanser var med på å gi han den nødvendige boosten til å kunne gå ut på banen og score 3 mål mot Porto.

Link to comment
Share on other sites

du sa at vi bare kunne glemme et 4 eller 5-0 resultat, noe som slo helt feil.. Med de sjansene vi hadde kunne vi fort vunnet med 7-8 mål, litt for uheldige/udyktige denne gangen dessverre. En stor seier var absolutt innen rekkevidde, så nei, det var ikke det du sa

 

Ellers en god seier i går, hvor 3 poeng var det viktigste. Pluss til Theo, meget livlig og god på kanten sin og han var en konstant trussel, meget pent mål også. Dessverre snøt Nick han for 2-3 assists.

Synd at Bendtner ikke satt en av sjansene sine, men han skal ha for at han kommer til dem. Gjorde ellers mye bra, fint å se han fikk stående applaus.

 

Håper virkelig Cesc er tilbake mot Porto, men samtidig så vil jeg ikke at vi skal ta noen sjanser heller. Han blir meget viktig i serieinnspurten og vi har ikke råd til å miste han.

 

Måtte vi knuse Porto i midtuka, 3x Sol!

 

Ja, men du må alltid regne med bom på sjangser.

Det er meget få lag som setter alle sjangsene de skaper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...