Jump to content

Arsenal v Burnley, 06.03.10


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal v Burnley

 

 

 

Arsenal-256x256.png burnley-fc-logo.png

 

 

 

Barclays Premier League

 

Emirates Stadium

 

 

Lørdag, 06. Mars, kl. 16:00

 

 

Vises direkte på: CanalDigital_Sport_1_100x70.gif

 

 

Link til chat under kampen

 

Forhåndsomtale, Arsenal: (Skadenyhetene er hentet fra artikkel på fremsiden til gunners.no)

 

 

Arsenal får muligens tre midtbanespillere tilbake til kampen. Med Ramsey ute over lengre tid, og Song som starter en to-kampers suspensjon, passer dette veldig bra.

 

Denilson Neves, og Andrei Arshavin er bekreftet tilbake, mens Abou Diaby er ca. 50:50 i følge Wenger.

 

I forsvar er Gallas ute, mens Campbell er tvilsom etter en liten skade i leggen. Carlos Vela er også ute etter å ha spilt landskamp for Mexico i midtuken.

 

Mange mente at Arsenal falt av tittelracet for andre gang for sesongen, etter at de tapte toppkampene mot Man Utd og Chelsea.

 

Men med en seiersrekke på 3 kamper, er de nå bare 3 poeng bak Chelsea på 1. plass.

 

Mange innad Arsenal har gått ut og sagt at de vil vinne serien for Aaron Ramsey, og at det må begyne mot Burnley.

 

Formen de siste 6 kampene i Premier League er D L L W W W.

 

 

Forhåndsomtale, Burnley:

 

 

Burnley har ikke mange spillere på sykestua for øyeblikket, det er bare meldt at Fletcher, Caldwell og McCann er usikre til kampen.

 

Burnley er det dårligste bortelaget i serien, med bare 1 uavgjort på 14 kamper, og har sluppet inn hele 33 mål.

 

Formen de siste 6 kampene i Premier League er L L W L L L.

 

 

Arsenal+v+Burnley+FA+Cup+5th+Round+NTH5Ded3545l.jpg

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

 

Samir Nasri - Nicklas Bendtner - Theo Walcott

 

 

Tomas Rosicky - Denilson - Cesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - Thomas Vermaelen - Mikael Silvestre - Emmanuel Eboue

 

 

Manuel Almunia

 

 

 

Emmanuel Eboue er i god form, og må få starte denne kampen. En annen mulighet er å flytte Eboue opp på ving, og Sagna på back.

 

Med både Song og Gallas ute, og Campbell usikker, blir det nok Silvestre og Vermaelen i forsvar.

 

Rosicky, Denilson og Fabregas blir nok midtbanetrioen i denne kampen, da Ramsey, Song og Diaby er ute. Eller er det duket for Eastmond eller Merida?

 

Walcott begynner å komme tilbake i form, og det eneste han trenger nå er mer spilletid. Arshavin spilte bare en omgang fra Russland, og da kan han ikke være 100% klar.

 

Landslag er vel ikke akkurat kjent for å spare på spillere for å hjelpe klubben hans.

 

Noen synspunkter på lagoppstillingen? Fyr løs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Vi satser vel på en 4 målseier her slik at vi igjen blir top of leauge - i hvertfall noen timer.

 

Ellers er vel ikke Campbell helt ute, men tvilsom så vi får vente å se, og han har ingen skade i leggen iflg Arsenal.com, men a groin problem som er et lyske problem.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kommer til å kjøre over Burnley imorgen og vinne 5 - 0 :huh:

Burnley er utrolig svake på bortebane, så dette skal ikke bli et stort problem..

Håper Arshavin kommer inn 20 minutter før slutt.

Vi må ikke miste fokus nå!

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Denilson-Nasri

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Det er så enkelt som at hvis vi ikke vinner denne, så fortjener vi heller ikke å vinne serien. Burnley ligger nest sist på tabellen, de er det dårligste bortelaget jeg har sett i mitt liv og de viser ikke akkurat tegn til å være på vei oppover. Jeg forventer at det ikke skal være noen tvil om at det er vi som skal vinne denne kampen når fløyta blåses. Burnley skal feies av banen.

 

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Denilson-Rosicky

Eboue-Bendtner-Nasri

 

Silvestre inn for Campbell hvis han ikke blir klar. Ellers ønsker jeg at Walcott kommer inn og spille på seg selvtillit hvis vi leder etter 70 minutter. Regner med at Arshavin starter, men jeg håper vi finner han på benken fra start, så kan han heller komme inn etterhvert å spille seg i form. Samme gjelder Diaby.

 

Du skriver gode kamptråder, men jeg skulle gjerne hatt litt informasjon om motstanderne også. Det hjelper mye på bare med å nevne skader/suspensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver gode kamptråder, men jeg skulle gjerne hatt litt informasjon om motstanderne også. Det hjelper mye på bare med å nevne skader/suspensjoner.

 

Det er gjort nå. Jeg skrev kamptråden på skolen, og fikk ikke tid til å fullføre forhåndsomtalene ;)

 

Men takk for at du sier fra. Alltid kjekt å kunne forbedre seg :huh:

Link to comment
Share on other sites

For meg er det 3 poeng som er det viktigste !

Vi er så nære, la oss ikke rote det bort !

 

Er ikke helt enig at Walcott begynner å komme tilbake i form, han var elendig mot Egypt.

Vi har fire poeng å ta igjen.

 

Og med en storseier i morgen tar vi fire poeng.

Det er viktig tror jeg å få en bedre skåre. ikke nok å komme likt. Vi må forbi eller ta en storseier eller to.

Og en kommer i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Vi må også huske på at vi har en meget viktig kamp i midtuka mot Porto. Trenger noen spillere hvile?

 

Om ikke Gallas blir klar til Porto kampen, mener jeg at vi bør spare Campbell her. Han kan være meget viktig å ha i Champions League.

 

Ellers bør vi være forsiktig med Arshavin og Diaby, som også kan være viktige brikker i Porto kampen. Men på en annen side, trenger de litt kamptrening.

 

Det får være opp til Wenger å finne en fin balanse mellom kamptrening og hvile, spesielt hos Arshavin, Gallas og Diaby. Det er derfor han er manager :huh:

Link to comment
Share on other sites

Campbell erute men Diaby er tilbake.

 

Da blir det Silvestre med Vermaelen i midtforsvaret. Tipper dette er laget som starter i morgen:

 

Almunia

Sagna-Vermaelen-Silvestre-Clichy

Cesc-Denilson-Nasri

Eboue-Bendtner-Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Mikäel Silvestre - Thomas Vermaelen - Gäel Clichy

Cesc Fabregas - Abou Diaby - Samir Nasri

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Tomas Rosicky

 

Drit i Champions League!

 

Delvis enig i deg.

Vi kan ikke drite i CL, men kan heller ikke drite i PL.

Som Ernsti sa må vi finne en balanse mellom kamptrening og hvile :huh:

Link to comment
Share on other sites

Rosicky var vistnok knallgod for Tsjekkia i midtuka. Fabregas viser også god form for tida. Bendtner putta igjen, mens Arshavin spilte for Russland i midtuka og fikk en assist. Eboue har også vist strålende form for oss i det siste. Mye tyder på at vi har offensive spillere som er i god målpoengform.

 

Det eneste virkelige uromomentet til denne kampen er er hvem som skal være DM. Dersom Diaby blir klar, er dette en rolle han kan klare bra. Denilson føler jeg ikke er bra nok i den rollen enda, selv om Burnley egentlig er en fin mulighet til å øve seg opp.

 

Det er sjelden jeg forventer storseier, men på lørdag er det viktig at vi slår Burnely med mange mål. Dette på grunn av målforskjellen vår som er noe dårligere enn lagene over oss.

 

Jeg ønsker helst å unngå Silvestre, men dersom Gallas ikke rekker kampen mot Porto og Campbell kun kan spille én av kampene, ønsker jeg at engelskmannen heller skal spille mot portugiserne.

 

Burnley har ikke vunnet borte i år, og jeg klarer ikke å se for meg at de klarer det nå heller. Men husk at Jensen er en jævel av en skuddstopper som har reddet straffe både mot Man U og i sist runde. Framme har de en småfarlig Fletcher som fort kan score på oss. Dog skal dette være en grei seier. Forhåptenligvis får vi hull på bylla tidlig - og når den er åpren vil det renne på. Bare se på kampen dems mot Villa.

 

Gleder meg til kamp! Hadde ikke sagt nei takk til et lite gjensyn til Arsenals 7 - 0 tradisjon :huh:

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig i deg.

Vi kan ikke drite i CL, men kan heller ikke drite i PL.

Som Ernsti sa må vi finne en balanse mellom kamptrening og hvile B)

 

Velger bort CL tvert hvis det er snakk om Premier League. Tror vi har større sjanse å vinne ligaen, så her i denne kampen er det bare å kjøre på! ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.guardian-series.co.uk/sport/ars...ell_misses_out/

 

Diaby med i stallen til kampen, Campbell ikke. Sistnevnte kanskje klar mot Porto.

 

Jeg tror ikke Diaby kommer til å spille fra start.

Vi må nok spare han til midtuken, men vi har jo også litt problemer på midten nå som Ramsey er skadet. Så det blir spennende å se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget mot Burnley:

 

Almunia

 

Eboue - Vermaelen - Silvestre - Clichy

 

Cesc - Eastmond - Diaby

 

Rosicky - Bendtner - Arshavin

 

 

Håper virkelig at Eastmond starter ovenfor Denilson. Faktisk er det den eneste spilleren som er i nærheten av førstelaget som kan spille DM (bortsett fra Song) etter min mening. Coquelin er også et alternativ, men tviler veldig sterkt på at det skjer med det første.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Verdt å vite (fra nettavisen):

Når Burnley scorer først på bortebane ender 0.00% av kampene siden 2009 med seier til Burnley.

Lagene scorer til sammen 2.58 mål når Arsenal møter Burnley hjemme.

8 av de siste 28 kampene mellom Arsenal og Burnley har endt med borteseier.

Fran Merida har spilt 6.06% av Arsenals kamper i denne turneringen siden 2009.

Dette er Brian Laws' første kamp som trener for Burnley mot Arsenal i denne turneringen.

Burnley har ikke tapt på bortebane siden 27. serierunde i år.

Arsenal har vunnet 27 av 42 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 2008.

Hvis Burnley scorer i løpet av kampens første 30 minutter scorer Burnley 0.80 mål i snitt i resten av kampen.

Dersom Chris Anderson spiller denne kampen blir det hans 2. for Burnley i denne turneringen siden 2009.

Arsenal har på det meste hatt 14 seire på rad i denne turneringen (fra 10.2.2002 til 18.8.2002).

Link to comment
Share on other sites

Verdt å vite (fra nettavisen)

Bærer litt preg av automatisert statistikkoppgulp den der Nettavisen...

For meg holder det å vite disse tre tingene:

1) Borteformen til Burnley i PL: 0-1-13 og 10-43 i målforskjell.

2) Det ene poenget tok de mot Shitty (3-3), mens vi tapte tilsvarende kamp 4-2.

3) De har slått United (1-0), noe vi ikke akkurat har fått til denne sesongen.

Altså kan alt skje... Har likevel stor tro på en stødig seier til Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...