Jump to content

Har vi Arsenalsupportere blitt for bortskjemte?


Kim

Recommended Posts

Jeg deler absolutt din bekymring for utviklingskurven til vår #22, men han er fremdeles ikke dårlig. Nå får i grunnen Arsenals sidebacker mindre beskyttelse fra midtbanen enn gjennomsnittet pga. spillestilen vår, og så lenge målet for alle våre cross-baller er 1.72 så er det jo fint lite han får vist frem offensivt også. Han har iofs. spilt bare halvparten av kampene våre denne sesongen, så alle kan jo ikke planlegge med å møte ham. Det er mulig dette er en del av Wenger's cunning plans :) Men nå er vi kanskje på vei litt langt off topic her?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Etter at vi vant med "The Invincibles", tror jeg Wenger og klubben tok ett valg. Skulle man satse kortsiktig og få noen seriemesterskap mens man var i flyten, eller skulle man få mest mulig langsiktig gevinst ut av det. Det siste ble tilsynelatende valgt, selv om man av åpenbare årsaker ikke kunne gå ut å si det offentlig, fremstår det for meg tydeligere og tydeligere i dag. Fokuset er å selge underholdende fotball på en økonomisk lønnsom måte.

 

Så lenge det er lov med økonomisk doping så er sjansen for suksess disse årene kraftig redusert. Det viktigste her er å se det i ett mye lengre perspektiv enn en stakkars supporter har tålmodighet til, meg selv inkludert. Hvor er Arsenal som fotballklubb når doping er forbudt? En ting som er sikkert er at det ikke vil innebære en enste endring i hvordan vi driver klubb på. Først når alle får ett rettferdig regelverk å forholde seg til vil vi kunne ha ett realistisk håp om å vinne trofeer.

 

Med dette som bakteppe må lista legges deretter. Vi kommer aldri til å kjøpe en spiller for 30 millioner pund etter dagens kurs. Selv om Wenger har de pengene tilgjengelig vil han neppe være med på å blåse opp den økonomiske ballongen ytterligere. Til tross for det kunne han med fordel ha sett de åpenbare svakhetene laget vårt har hatt over tid og gjort grep som ikke hadde behøvd å koste skjorta. Eksempelvis kunne vi hatt en keeper som i det minste var i landslagstroppen til landet sitt, aller helst som førstekeeper. Det er ikke rart at fansen blir oppgitt når manageren ikke vil se det alle andre ser, selv om det skal sies at han har fått rett til slutt angående flere spillere.

 

Der vi virkelig har noe å hente er på den taktiske delen av spillet vårt. Slik det ser ut for meg er vi kun i stand til å spille med en taktikk uansett motstand. For å kunne variere taktisk må man trene på det og dyrke frem spillertyper til det. Både liga og FA-cup kunne kanskje ha vært brukt til å trene på forskjellige taktikker fremfor og brukes til å gi yngre spillere spilletid. Jeg etterlyser mer variasjon i det Wenger gjør, fremfor å tviholde på en oppskrift som hittil bare har gitt begrenset suksess. Jeg har tro på at dette kan være sesongen der han er i stand til å endre seg. Han har allerede bla. lagt om fra 4-4-2 til 4-3-3, brukt hårføner'n i garderoben mot Liverpool og kjøpt inn sin første eks.-spiller i Sol Campell. Så får vi se da om rutinen hans er det som skal til for at dette kan bikke vår vei allerede i år.

Link to comment
Share on other sites

Etter at vi vant med "The Invincibles", tror jeg Wenger og klubben tok ett valg. Skulle man satse kortsiktig og få noen seriemesterskap mens man var i flyten, eller skulle man få mest mulig langsiktig gevinst ut av det. Det siste ble tilsynelatende valgt, selv om man av åpenbare årsaker ikke kunne gå ut å si det offentlig, fremstår det for meg tydeligere og tydeligere i dag. Fokuset er å selge underholdende fotball på en økonomisk lønnsom måte.

 

Dette er nok sikkert helt riktig også, men umuligjør det f.eks. at Shay Given for £8 mill kunne stått i Arsenals mål samtidig som klubben likevel ville gått med £27M i overskudd. Nå ble overskuddet £35M og Almunia står i mål. Selv om det heller ikke vil være riktig, for kostnaden blir garantert nedskrevet over tid så differansen vil bli ennå mindre. Pluss at det vel skulle være mulig å få et par pund i bytte også.

 

Undergang?

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok sikkert helt riktig også, men umuligjør det f.eks. at Shay Given for £8 mill kunne stått i Arsenals mål samtidig som klubben likevel ville gått med £27M i overskudd. Nå ble overskuddet £35M og Almunia står i mål. Selv om det heller ikke vil være riktig, for kostnaden blir garantert nedskrevet over tid så differansen vil bli ennå mindre. Pluss at det vel skulle være mulig å få et par pund i bytte også.

 

Undergang?

 

Det river jeg meg i håret over også, men jeg tror det hadde vært akkurat like enkelt å få penger for Almunia som for Sendereos. Det lukter free transfer lang vei.

Er klar over at alt koker ned til Almunia, men vi får prøve å ikke ødelegge nok en god diskusjon med det temaet :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, Kim. Vi Arsenalsupportere har blitt for bortskjemte.

 

I et historisk perspektiv ser vår pokalfangst slik ut:

50-tallet: 1 Liga - 2 cup

60-tallet: 0 Liga - 0 cup

70-tallet: 1 Liga - 3 cup

80-tallet: 1 Liga - 1 cup

90-tallet: 2 Liga - 4 cup

00-tallet: 2 Liga - 3 cup

 

Når jeg ser denne tabellen så tenker jeg med en gang at det faktisk er en hel genrasjon goonere som aldri har opplevd noe annet enn perioden under Wenger, meg selv inkludert. Da jeg og mine klassekamerater valgte favorittlag på midten av 90-tallet var det kun 4 lag og velge mellom: Man Utd, Liverpool, Arsenal og Newcastle. Siden alle heiet på United, Liverpool hadde et ølmerke på drakta (som i sin tid faktisk var negativt B) ) og Newcastle hadde stygge drakter så falt mitt valg på Arsenal. Det jeg skal prøve å fremstille nå bygger jeg på egne erfaringer, men tror det er mange goonere på min alder som har hatt tilsvarende erfaringer.

 

Så da ble det slik at man valgte Arsenal. Etter et par år begynte vi faktisk å engasjere oss ganske sterkt i lagene våre. Plutselig en dag hadde vi en manager som het nesten det samme som laget og suksessperioden og engasjementet steg i en forrykende fart. Det er nå litt over 13 år siden. Men så kom det noen år nå da som ikke har gitt trofeer og noen fans har kanskje falt av. Det jeg prøver å si er at min generasjon er ekstremt bortskjemte og at vår frustrasjon, og kanskje kvaliteten på innlegene våre på forumet, i dag bærer preg av dette. Jeg har forsøkt å dempe min frustrasjon ved å tenke på hvor heldig jeg har vært som faktisk har fått oppleve glansperioden med Wenger, samt se litt tilbake i tid og få et historisk perspektiv på det hele. Det syns jeg flere yngre supportere bør gjøre. Det er mangel på dette perspektivet som kanskje kan ha ført til "katastrofeinnlegg".

Jeg snakker for meg selv og min generasjon (vi som valgte lag på nittitallet) og oppfordrer til å sette pris på alt vi har fått oppleve og se frem mot fremtidig suksess, når enn den måtte komme. For det har jeg troen på at den vil gjøre, komme tilbake og gjøre oss goonere evig lykkelige.

Link to comment
Share on other sites

Noen av oss har blitt ekstremt bortskjemte og som følge av dette ffått en kvalmende oppførsel som irriterer ekstremt. Det satt en feit skjeggete nordmann bak meg på kampen mot United i helga, og han satt og klade og søyt i 90 minutter. Ikke ett eneste positivt ord i løpet av kampen. Han lovde seg selv å aldri mer ta turen til Emirates, får bare håpe han holder løftet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi er bortskjemte, jeg var 4 år når Wenger tok over og har ikke opplevd annet enn suksess med klubben, men jeg skjønner det at vi ikke kan ha suksess hvert år, selv om vi har en stolt klubb, og legges ikke fremtiden med det laget vi har nå? Har vi noensinne hatt et mer talentfullt lag? Om vi klarer å beholde alle de unge tror jeg dette laget kan gå utenpå 'The invincibles'!

Link to comment
Share on other sites

Noen av oss har blitt ekstremt bortskjemte og som følge av dette ffått en kvalmende oppførsel som irriterer ekstremt. Det satt en feit skjeggete nordmann bak meg på kampen mot United i helga, og han satt og klade og søyt i 90 minutter. Ikke ett eneste positivt ord i løpet av kampen. Han lovde seg selv å aldri mer ta turen til Emirates, får bare håpe han holder løftet.

 

Det verste er nok at han går på puben etterpå og faktisk skryter av å være nordmann og over hvor mye Arsenal betyr for ham. Sett et par av dem oppgjennom årene..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv av den yngre garde, jeg har ikke opplevd annet enn Arsene Wenger, ei heller annet enn suksess. Da jeg regner de siste 4 årene også som suksess, grunnen er enkelt, vi kjemper i toppen av Premier League, vi har vært med i CL alle årene og gjort det relativt godt i både FA- og Ligacup. Vi har holdt vår posisjon som topplag, og jeg blir mildt sagt overrasket over at enkelt skriker om at man er redde for at klubben har mistet sin vinnermentalitet:

 

- tvert imot vil jeg si.

 

Grunnen er enkelt, vi har nå jobbet med et generasjonsskifte, Henry ble byttet ut med Adebayor, Fabregas med Vieira, Song med Gilberto osv. Dette tar tid, når vi i tillegg er uheldig eller udyktige som ikke klarer å holde på endel spillere som Adebayor, Hleb, Flamini osv. så blir det veldig fort tungt. Alle disse spillerne hadde etablert seg som spillere på topp nivå, men når vi mister dem må vi da begynne på nytt fordi Wenger ønsker å kjøre linjen helt ut og ikke handle. Disse faktorene fører med seg at vi ikke har klart å fullføre generasjonsskifte enda. Det kan se ut som om vi ikke har klart det i år heller, men jeg har stor tro på det hele neste sesong. Men så tilbake til vinnermentaliteten, for det første våre spillere er ikke noe mindre sugene på å vinne nå enn de var før. For det andre, det at vi har en slik tråd som det her, at vi har masse dritt i kamptrådene våre viser at det er en mentalitet som ligger igjen fra tidligere tider. Man veit at dette er en klubb som kan og vil vinne, om man gjør de rette valgene. Jeg mener vinnermentaliteten ikke forsvinner sånn ut av seg selv, ihvertfall ikke når man har samme trener og trenerteam som man hadde i en periode hvor man vant veldig mye.

 

Også til klaging og syting særlig fra yngre supportere rundt det at vi ikke vinner nok, at vi ikke kjøper nok osv. Min mening er at man har lov til å stille spørsmålstegn, det er faktisk enormt viktig. En fotballklubb er der for supporterne, det er på sett og vis supporterne. Derfor er det feil når det ikke skal være lov å påpeke negative ting i systemet. Det blir nok litt feil å sammenligne med hvordan en stat drives, men for at ting skal gå riktig for seg i Norge så er det media som hele tiden følger med på hva som gjøres i de statlige organene. I fotballklubben vår så er det vi supporterne som følger med på hvordan ting fungerer, derfor mener jeg det uten tvil er riktig å kritisere når det er noe som ikke er riktig.

 

Om vi ser til det du sier Kim om at man ikke er fornøyd fordi man får 1 mål imot i en 6-1 seier så syns jeg du bommer, alvorlig. Tror du virkelig at Ben Elfen var smådeppa for at vi slapp inn et mål? Jeg tror Ben Elfen var i himmelen, men det viktig er at det gir ikke noe større rom for dårlige prestasjoner fra keeperen om vi vinner 6-1 eller taper 3-1, det er viktig å huske på. Det bør alltid være en aksept for å påpeke feil, og på et forum som det her spesielt så er det vanskelig å få det fulle bildet av hva personen i andre enden mener.

 

Jeg forventer at Arsenal skal kjempe i toppen, jeg forventer at vi skal være med i kampen om seriegullet helt imot siste serierunde. Grunnen er enkel, i forhold til pengebruk i form av lønninger og drift så er det nesten en forutsetning å kjempe der. Jeg er født og oppvokst med mitt norske lag Mjøndalen, som de fleste "eldre" her veit så er det en lang tradisjon. Akkurat det har gitt med perspektiv, og det er faktisk ikke så ille å heie på et lag som ligger slik til. Det jeg vil fram til er at Arsenal potensiale er seriegull, imens jeg ikke kan forvente annet enn å holde plassen i Adeccoen når det gjelder MIF, grunnen er enkel det er ikke potensial i dagens stall. Alt handler om hva vi har tilgjengelig, og det vi har tilgjengelig i dag er nært et seriegull lag. Og da det store maset om handling er ikke noe overraskende, et kjøp av en keeper og en sikkelig spiss kan være et verktøy for å gjøre laget såpas komplett at vi kan se at bøtta heves på Emirates neste år.

Link to comment
Share on other sites

Det som overrasker meg mest, er at det først og fremst er mange av de som har fulgt Arsenal lenge som er såpass kritiske. Man skulle tro at supportere som har fulgt laget siden 70-tallet, og som har opplved tiden da det gikk mye mer enn 5 år mellom hver pokal, hadde opplevd nok til at man vet at man ikke har noen garantier for noe. Hadde det vært stort sett supportere som har kommet til under "gullalderen", så kunne jeg til nød ha hatt en viss forståelse for det.

 

Så derfor spør jeg igjen: Har vi blitt så bortskjemte i perioden 98-05 der vi vant pokaler jevnt og trutt, at vi går helt av skaftet når det går noen år uten? Tenk på de supporterne som måtte vente i 18 år fra 71 til 89 på en ny ligatittel, og det eneste man hadde å juble for i mellomtiden var en seier i FA-cupen og 1 seier i Ligacupen. Klubbens eksistens må da bety mye mer enn en pokal eller to?

 

Svar på trådens heading: Ja!!!! Spesielt de yngre som har kommet til i løpet av Wenger perioden. I enkelte tilfeller er det til å spy av. Påstanden om at der de som har fulgt klubben i 30 - 40 år er de mest kritiske er bullshit.

Link to comment
Share on other sites

Alive and kickin' Chaz?

 

Nice! :)

 

Så absolutt! B) Og jeg kan skrive under på mye av det du og dine skriver. Jeg gidder ikke bruke mange tastatrykk for å argumentere i denne tråden, til det har jeg brukt for mye tid, og for mye tastatur i tidligere tråder for å påpeke det samme. Det er tett opp til en hel generasjon yngre Goonere med skylapper, iPhoner og det totale vettet på hvordan Arsenal til enhver tid skal fremstå. Ikke minst her inne. Jeg blir forbanna når jeg leset kamptråder og mye annet møl som lempes inn som køl i gamle damplokomotiver! Jeg gremmes, gang på gang. Jeg vil strengt tatt ikke assosieres med enkelte av disse free riderne med rett til å drite ut alt og alle bare Arsenal har tapt. Formoder at det er mang en norsk Gooner som søker managerjobben når Arsene en dag takker av. For kompetansen er tydeligvis mildest talt solid hos enkelte......

Link to comment
Share on other sites

Det som overrasker meg mest, er at det først og fremst er mange av de som har fulgt Arsenal lenge som er såpass kritiske. Man skulle tro at supportere som har fulgt laget siden 70-tallet, og som har opplved tiden da det gikk mye mer enn 5 år mellom hver pokal, hadde opplevd nok til at man vet at man ikke har noen garantier for noe. Hadde det vært stort sett supportere som har kommet til under "gullalderen", så kunne jeg til nød ha hatt en viss forståelse for det.

 

Så ille var det da heller ikke:

 

1970 Vinner Messeby Cupen (UEFA Cupen).

1971 The Double. Det er det perfekte lag med stor L og en kaptein med den største K (Frank McLintock).

1972 FA Cup finalist.

1973 Runner up i ligaen (rotet det bort i april da også, ryker i FA semien mot Sunderland - beste hilsen Jeff "hoggestabbe" Blockley - historiens svarteste øyeblikk for unge lovende Sir John).

1974 Double laget går i oppløsning, nedturen starter (Bertie Mee som i sin tid også arvet et godt fundament fra Billy Wright klarer ikke å fornye laget).

1975-76 Spennende nok, bunnstrid og rykker nesten ned.

1977 Opptur på gang, Terry Neil iverksetter the irish revolution, gjør et par smått geniale innkjøp og Super Mac setter 33 mål i nota.

1978 FA Cup finalist.

1979 FA Cup vinner (tidenes finale - historiens høyeste high for fortsatt unge lovende Sir John).

1980 Finalist i FA Cup og Cupvinner Cup (vi spilte vanvittige 70 kamper denne sesongen inkl. Charity Shield).

1981-1986 Vi holder oss i øvre tabellskikt, men er er aldri i nærheten av å vinne. Don Howe har ikke direkte dårlig spillermatriell, men får det likevel ikke til. Dårligst nr. 10, men Liverpool ruler fullstendig.

1987 George Graham vinner Ligacupen (Liverpool taper når Rush scorer for første gang).

1988 Tapte Ligacupfinalen mot Luton. Yack!

1989 Halleluja!!! (the fab four er under konstruksjon).

1990 Et lite mellomår, men 4. plass.

1991 Graham topper med Seaman og vi moser alt (en liten arbeidsulykke på brua).

1992 Det butter litt. Graham begynner å surre med midtbanen, men kjøper Ian Wright og regner med at han ikke trenger en?

1993 Cup Kings, but mid table.

1994 Et bedre år som toppes med København takket være Seaman, fab four og WWW (men midtbanen er i realiteten kaputt og som nå - vi venter og venter og venter.....).

1995 Vi bæres på et vis videre av Seaman, fab four og WWW, men Nayim dukker opp. Yack!

1996 George Graham ut (til blandede følelser - han var den tids Wenger). Dennis Bergkamp og David Platt inn. Optimismen råder!!

1997 Arsene Wenger - resten er kjent historie fra blitz krieg via unbeaten og pass-move-pass-move til Arsenal U-23.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv av den yngre garde, jeg har ikke opplevd annet enn Arsene Wenger, ei heller annet enn suksess.

...

Også til klaging og syting særlig fra yngre supportere rundt det at vi ikke vinner nok, at vi ikke kjøper nok osv. Min mening er at man har lov til å stille spørsmålstegn, det er faktisk enormt viktig.

...

Det bør alltid være en aksept for å påpeke feil, og på et forum som det her spesielt så er det vanskelig å få det fulle bildet av hva personen i andre enden mener.

...

Jeg forventer at Arsenal skal kjempe i toppen, jeg forventer at vi skal være med i kampen om seriegullet helt imot siste serierunde. Grunnen er enkel, i forhold til pengebruk i form av lønninger og drift så er det nesten en forutsetning å kjempe der.

Håper du tilgir min frie klipping her, Fabulous B)

Poenget mitt er å synliggjøre noe som faktisk er veldig bra med dette forumet. Det er imponerende mye engasjement, men også dype tanker og meninger som gjør det verdifullt å lese for alle som er bare litt, eller veldig opptatt av Arsenal. Det er nok i oss alle en viss forståelse også for de mindre konstruktive innleggene som er skrevet i affekt. Selv setter jeg også pris på mange av innleggene her som jeg personlig er veldig uenig i. Det hender jo at noen tenker tanker jeg ikke har gjort selv også. Men det er viktig å ha med seg at Arsenal har en tradisjon og historie siden 1886, og når vi setter "likhetstegn" mellom klubben og supporterne som her, så blir det enda viktigere!

 

En liten øvelse for de som "bare har opplevd suksess" er å lese boken (eller se filmen om man må) Fever Pitch (Tribunefeber på norsk) av Nick Hornby. Et sentralt element der er de 18 årene mellom 71 og 89 - noe lenger enn de 5 vi har opplevd nå selv om det var en og annen cup inni der, iofs. I tillegg gjør det ingenting å lese en bok som denne: The First Gunners - Arsenal, from Plumstead to Highbury av Brian Belton. Det retter ikke opp noen av problemene vi har (eller ikke har) i dag, men det er veldig interessant om man er interessert i Arsenal FC som sådan og man får kanskje en litt annen respekt (i mangel av et bedre ord) for det å være Arsenalsupporter i litt tyngre tider enn vi opplever nå. Og da mente jeg ingen personlig, ei heller deg Fabulous - for jeg er veldig enig i mye av det du skriver!

 

For ordens skyld så har jeg selv vært supporter siden 79, og har sett både opp- og litt nedturer.

I "nyere" tid har vi jo faktisk avsluttet på 10. plass (92/93) og 12. plass (94/95)...

 

Og mens jeg skriblet på dette endte Hull-Chelsea 1-1. Ingen fete damer har sunget enda :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok sikkert helt riktig også, men umuligjør det f.eks. at Shay Given for £8 mill kunne stått i Arsenals mål samtidig som klubben likevel ville gått med £27M i overskudd. Nå ble overskuddet £35M og Almunia står i mål. Selv om det heller ikke vil være riktig, for kostnaden blir garantert nedskrevet over tid så differansen vil bli ennå mindre. Pluss at det vel skulle være mulig å få et par pund i bytte også.

 

Undergang?

Shay Given er nok en bedre keeper overall enn Almunia, men hvor ofte ser du Given gå ut for å hjelpe forsvaret ved å plukke ned vanskelige høye innlegg? Det er jaggu ikke ofte, og jeg tror Given hadde slitt like mye på akkurat den delen av spillet som Almunia. Given er i tillegg enda lavere...

 

Selvfølgelig er Shay bedre på strek, i verdensklasse, og har andre kvaliteter som keeper i forhold til Manuel. Men jeg er langt fra sikker på at han hadde vært det beste valget vårt på keeperplass, nettopp pga hans høyde og våre førstevalg på midtstopperplass sin høyde.

Link to comment
Share on other sites

Kan legge til at Arsenal har vært like trygge i Divisjon 1 opp i gjennom historien som de er i topp 4 nå. Dette er ingenting å spøke av. Vi ble 1900-tallets lag! Der man regnet snittplassering ved hvert tiår. Arsenal kom foran Liverpool og godt foran Everton og Manu på tredje og fjerde. Mens Arsenal klarte å holde seg oppe på midten av 70-tallet var lag som Spurs, Manu og Chelsea nede å flørtet med de nest beste lagene. Det betyr dermed ikke at vi skal forlange trofeer. Champions League-deltakelse er viktigere enn å vinne FA Cupen. Det vet Wenger. Selv om supporterne ikke alltid er like fornøyd med det, tenker mannen med professorgrad i økonomi på fremtiden. Under Graham/Houston var laget nede på 10. og 12.plass, mens med Arsene har vi ikke en gang vært nummer 5.

 

Om hundre år er Arsenal fremdeles i toppdivisjonen om ikke noe helt galt skjer. Wenger legger nå et grunnlag for de neste 10 og 20 årene. Han tar på seg all kritikk for dette og er ikke som en viss Harry Redknapp som BARE tenker på seg selv og egen suksess, mens han forlater klubb etter klubb og etterlater dem i gjelds-helvete. Hvis ikke folk er fornøyd med Wenger og Arsenalstyret så vet ikke jeg. Hva om vi plutselig ender opp som Leeds, eller Southampton, Norwich, Portsmouth, West Ham... Listen er uendelig. Pompey vant FA Cupen, ja, men til hvilken pris?

 

EDIT: Fint innlegg Didrik, noe av det samme jeg prøver å få fram:)

Link to comment
Share on other sites

Om hundre år er Arsenal fremdeles i toppdivisjonen om ikke noe helt galt skjer. Wenger legger nå et grunnlag for de neste 10 og 20 årene. Han tar på seg all kritikk for dette og er ikke som en viss Harry Redknapp som BARE tenker på seg selv og egen suksess, mens han forlater klubb etter klubb og etterlater dem i gjelds-helvete. Hvis ikke folk er fornøyd med Wenger og Arsenalstyret så vet ikke jeg. Hva om vi plutselig ender opp som Leeds, eller Southampton, Norwich, Portsmouth, West Ham... Listen er uendelig. Pompey vant FA Cupen, ja, men til hvilken pris?

 

Hvorfor så svart/hvitt?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor så svart/hvitt?

Kan du utdype dette? Er vel ikke noe mer svart/hvitt enn Gunners-forumet? ;)

 

Det med Redknapp stemmer og det er mye med Wenger jeg kunne endret på hvis det er det. Men Arsenal er nå tryggere i hans hender enn noen andres.

Link to comment
Share on other sites

Kan du utdype dette? Er vel ikke noe mer svart/hvitt enn Gunners-forumet? ;)

 

Det med Redknapp stemmer og det er mye med Wenger jeg kunne endret på hvis det er det. Men Arsenal er nå tryggere i hans hender enn noen andres.

 

Utdype? Javel. Du uttrykker deg som det er enten eller, og ingen form for handlefrihet.

 

Scenario 1: Status Quo, safe and sound.

Scenario 2: Relegated twice and bankrupt.

 

Svart/hvitt.

 

Vel jeg er uenig. Jeg mener det er fullt mulig å justere litt på ett og annet. Det betyr ikke at alt er ræva og Wenger en dust. Det betyr at jeg mener det burde være helt kurant for Arsenal innenfor sine naturlige ressurser å være litt mer skarpskodd fremst og bakerst. Pluss at ingen behersker alt til fingerspissene i denne verden, selv ikke Wenger. Han kunne med fordel vært litt mer, la oss kalle det tilpasningsdyktig i kamp.

 

Forøvrig kjøper jeg mercenary teorien fullt ut. I grell kontrast til vår mann som har kunnet velge og vrake på øverste hylle, men likevel blir på post. Respekt!!

Link to comment
Share on other sites

Men her snakker vi som om gullet allerede er tapt. Poenget er at det fremdeles er mulig å utnytte det potensialet som ligger der, selv om det ikke ble hentet inn noen forserkninger i januar. Og det er det jeg mener når jeg snakker om krisemaksimering. Vi sitter i utgangspunktet og avskriver Arsenals muligheter til å vinne ligaen denne sesongen, til tross for at det er mange timer med fotball igjen og spille, og i hovedsak er denne krisemaksimeringen basert på kampen mot United.

 

La oss nå se hvordan det går i kampene mot Chelsea og Liverpool, før vi avskriver vårt eget lag så til de grader som har blitt gjort her inne etter Unitedkampen.

Er det realistisk aa tro paa 6, eller 4, poeng mot chelski og pool?

Selvsagt haaper vi alle paa det beste, men det som mangler her inne paa forumet er mye realisme og det kan kanskje knyttes opp til at vi er blitt bortskjemte og dermed ser oss blinde paa dagens prestasjoner basert paa tidligere meritter?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...