Jump to content

2009.10.28 Liverpool H


Mr Chapman

Hvem går videre?  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mye bra spill. Et fint comeback av Nasri og Dudu.

Ramsey har vært solid på midtbanen.

Syns Bendtner har hatt en god 1 omgang.

Risikoen er Gilbert som enten er overivrig eller nervøs. Pasninger i hytt og pine.

Vi burde ledet etter 1,men håper på en solid 2 omg av guttene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Og der er to av dagens beste menn for oss idag byttet ut, mens Liverpool bytter inn på 3 spillere fra A-laget..

 

Litt nervøs for å ha tre spillere tilbake fra skade og bare et bytte igjen, men går sikkert bra :D

Hjalp ikke Pool noe nevneverdig ;)

Link to comment
Share on other sites

Av det jeg så idag, følte jeg at den bakre fireren var meget solid. Da spesielt backene, som begge gjorde sine saker bra. Gibbs var kanskje med mer fremover, men Gilbert gjorde en hederlig jobb på defensiven. Fremover varierte prestasjonene fra laget det litt mer, men når kontringene sitter er det jo fantastisk å se på. Eastmond imponerer defensivt, men har mange feilpasninger fremover. Minner meg litt om en viss Flamini før gjennombruddet. Bendtner er absolutt ingen ving, heller et oppspillpunkt.

Uansett, morsom kamp, flotte mål, God natt. :D

Link to comment
Share on other sites

Må si dette var utrolig spennende. Ærlig talt hadde jeg ikke trodd vi skulle klare å vinne idag.

Det var gøy å se at vi spiller ball i hatt i flere situasjoner mot Pool i en slik kamp.

 

Gøy at Wenger lot Eastmond få prøve seg fra start, tror nok det var få som hadde tippet det.

 

Ellers virker Ramsey å ha vokst veldig mye de siste månedene, noe som er gledelig!

Nasri er på vei tilbake og viser han er en klassespiller og Bendtner viser frem det som har gjort ham til fast valg på topp for Danmarks landslag. Nydelig mål!

Merida sitt var ikke så ille det heller :D

 

Senderos og Silvestre virker å være ute av kampform(noe som jo bare skulle mangle) men de klarer seg bra i dag. Senderos virker å ha hatt skikkelig godt av Milan-oppholdet og er i dag et ganske bra 2.valg på midtstopperplass. Han hadde uten tvil fått fast plass på mange middelmådige PL-lag..

Gibbs er fortsatt noe umoden, men jeg syns han burde få noen sjanser til fordel for Clichy etterhvert.

Gledelig å se både Fabregas og Arshavin reise seg å juble på tribunen da Bendtner scorer.

 

Alt i alt en bra gjennomført kamp av gutta! Håper de klarer å kare seg til en finale i år!

Link to comment
Share on other sites

Synes gutta gjør en brukbar kamp idag.

Ramsey,Craig Eastmond,Merida og gibbs er vel de som imponerer meg mest.

Artig å se nasri tilbake,,tror han kommer til å bli en viktig spiller for oss fremover .

Ellers så synes jeg Fabianski gjør en god jobb,,litt nervøs i starten og står litt langt ute på målet,,men ikke noe man kan klandre han for.

Senderos viser at han er like god som han var for 2 år siden,med andre ord ikke god nok for å kjempe om noen fast stopperplass,det samme gjelder vel silvestre.

Bendtner jobber godt og skårer et viktig mål,,skjønner ikke helt kritikken som mange kommer med mot han.

Gilbert er litt småstresset i første omg,men synes han spiller seg litt opp i andre.

 

Deilig at vi drar dette i land,,nå er jeg bare spent på trekningen:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er utrolig fornøyd med stortsett alle sammen i dag. Spesielt Eastmond, Gilbert og Merida!

Vi skaper mye, med lekker spill hele veien. Senderos virker usikker til tider, mens Silvestre

reddet oss ofte ved å rydde opp farlige situasjoner! Det var forresten deilig å se Nasri på banen

igjen, som jeg har savnet han!

 

Eneste spillere jeg aldri har skjønt hvorfor han spiller for oss i dag, er Randall. Hva er det egentlig

Wenger ser i han? Jeg har fulgt med på han litt, og de kampene han har spilt så kan jeg tenke meg

at jeg kunne gjort det bedre! (ikke ta det bokstavelig)

 

Nå er det bare å fokusere til kampen på lørdag, der vi skal grisebanke Tottzene!

 

Go GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende og morsom kamp. Imponerende å holde helt inn med tanke på hvilke spillere Liverpool kjørte på med de siste 15.

Syns Senderos gjør en meget solid kamp og viser at han har mye inne. Tacklingssterk og god i posisjoneringsspillet. Gibbs må ha lunger fra halsen og til halebenet; tror aldri jeg har sett en spiller løpe så mye i så høyt tempo noen gang. Imponerende innsats, så får det heller være at han av og til helt glemmer sine defensive arbeidsoppgaver.

Merida og Eastmond gledet meg aller mest i dag. Førstnevnte med flikker, gjennomspill, avslutninger og dødballer av meget høy klasse. Sistnevnte fremstår som en klok og sterk spiller med veldig god plasseringsevne. Flink til å rydde unna for Gilbert og Gibbs da disse stadig var mer offensive enn våre spisser.. Virker som han har det lille ekstra som jeg alltid har savnet hos Randall. Blir spennende å følge ham fremover.

 

Alt i alt en fin fotballkveld. Nå får vi håpe på litt hell i trekningen og hjemmebane også i neste runde. Det betyr nok enormt mye for såpass urutinerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med seier idag, både ungutta, og "gamlingene" gjorde bra kamp. Angående Bendtner, så er han ingen ving som andre har påpekt, men en midtspiss,. Og han lider dsv av det med å bli plassert på kanten. .

Får han derimot spille i midten, er han straks en langt bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski- gjør et par dumme ting, som å vente altfor lenge med klareringer. Ellers virker han mye bedre i feltet enn MA og VM

Gilbert - Helt greit. God innsats, men kommer aldri til å bli god nok for PL.

Senderos - God kamp. Virket å ha grei kontroll

Silvestre - Samme som Senderos

Gibbs - Har veldig sansen for han, og tror han kan ha mulighet på den andre v.backplassen som skal til Sør-Afrika. Han er ikke mye dårligere enn Wayne Bridge.

Merida - Viser mange tekniske finesser, trygghet, samt en dødelig venstrefot

Eastmond - Grei kamp. Til tider ble han løpende mellom, men som oftest var han helt med og gjorde mye bra.

Ramsey - Den som ligger nærmest noe Fabregasrolle i måten han spiller på. 85 meget gode minutter. 10 siste minuttene var han derimot horribel. 3-4 pasninger mot slutten som var helt på trynet.

Nasri - I perioder viste han veldig god teknikk. Bra for å være første kamp

Bendtner - Ok. Bra mål.

Eduardo - Kanskje svakeste på laget i denne kampen.

 

Randall - Hvorfor har vi denne "mannen" i stallen enda????

Watt - godt inntrykk.

Link to comment
Share on other sites

Trodde det enten skulle bli uavgjort eller tap, men unggutta overbeviser meg nok en gang. Og hva er ikke bedre enn å ha lave forventninger når laget vinner? Eastmond gjør jo en kjempekamp, noe som jeg heller ikke hadde særlig tro på når jeg så startoppstillingen. Ramsey har utviklet seg veldig mye siden sist, Bendtner gjør seg ikke bort(synes han var flink til å dra seg bort fra spillerne og INN i banen, mr Wenger), Merida viser at han er god nok til å få sjansen i PL og det var ingen som leverte en dårlig kamp. Til tider hadde vi jo "The Arsenal Way" til de grader, og det er nesten slik at vi ser det oftere med juniorene enn med førstelagsspillerne.

 

Synd vi ikke fikk se Wilshere i dag, men det kommer alltid flere sjanser. Håper nå at vi trekker Pompey borte. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, han er 20 år og har foreløbig ikke vist annet enn glimt av sitt potensiale. 20 år- dvs en guttunge som såvidt har fått fysikken til å tackle PL. Henry kom da han var 22, Pires da han var 26, Wright begynte knapt å spille fotball før han var 20..

Vi må huske at i denne sammenheng er 20 ekstremt ungt. Vi har blitt bortskjemt med at talenter skal deb for Arsenal når de er 16-17 år. Dette er faktisk unormalt. At vi har så unge spillere som får 1. lags-erfaring før de er 20 i en av verdens aller beste fotballklubber er helt sinnsykt. 20 år betyr at kroppen enda ikke er ferdig med å vokse. Sjansen for å få skader på muskelfester og i selve muskulaturen er veldig mye større enn for en spiller som er 24-25 og gradvis har bygget opp fysikken.

 

Når det gjelder diskusjonen Wilshere/Vela vs Diaby så blir jeg igjen overrasket. Har dere i det hele tatt tenkt på hvilket vanvittig nivå og hvilken fysikk som kreves for å bekle en indreløperrolle i PL? Virker som mange lever i en fantasiverden og ikke helt skjønner eller ser hvor tøft det er. Diaby har dessverre blitt den nye hoggestabben og uansett hva han bidrar med blir det ikke verdsatt.

 

Jeg har sagt det mange ganger før og sier det igjen: Wenger lar ikke noen spille for å irritere fansen , som mange virker å tro, eller av medlidenhet. Han velger de som fyller rollen i laget best og balanserer laget på best mulig måte. Han ser disse spillerene dag ut og dag inn og vet nøyaktig hva han kan få av hver enkelt.

 

Hvis du leser mine innlegg tidligere i tråden så ser du at jeg langt i fra anmoder at jeg vil se Vela som indreløper. Jeg viser til de gangene Wenger har foretrukket Diaby og Eboue på topp fremfor en spillesugen Vela.

 

At man MÅ spille regelmessig for Arsenal når man er 20 er selvsagt en drøy påstand, men etter hva jeg har sett av Vela så er dette en spiller som med tilit fort kan bli en av verdens beste angripere. Tror aldri jeg har sett en bedre avslutter på hans alder i en Arsenal-trøye noen gang.

Og når man så hvor mye tillit Walcott, Bendtner og Anelka fikk på den alderen så kan man begynne å lure. Vela ser for meg ut som et større talent enn alle de tre nevnte, iallefall de to førstnevnte. Når det er sagt så kan det nok hende jeg har noe så uvanlig som "Vela-briller". Har ekstremt sansen for han.

Link to comment
Share on other sites

Håper nå at vi trekker Pompey borte. :D

 

Jaha? Du må bo i Portsmouth du da? :P

 

Herlig med avensement!!! Det syns jeg var fortjent. Fantastisk intensitet gjennom nesten hele kampen og unggutta ga alt i duellene, samt å briljere med tekniske finesser og fint pasningsspill ;) Og målene skal heller ikke glemmes - For et skudd av Fran!!

 

Legger ut noen spillervurderinger til (husker ikke hvem) noen på forumet som ville ha dette, da de ikke fikk sett kampen :

 

-Spesielt Eastmond overrasket meg og markerte seg positivt. Blir spennende å følge han videre!

 

-Ramsey synes jeg ikke fikk det helt til, og orienterte seg ikke alltid så bra, noe han pleier å være god på. Merida med KANONmål og gjorde forutenom dette også mye riktig.

 

-Senderos & Silvestre gjorde det greit og hadde noen viktige taklinger

 

Gilbert virket ikke helt stødig i pasningsspillet, muligens noe nerver, men imponerte med "attityden" sin og tråkket til i duellene. Gibbs god på alle områder.

 

Eduardo ble litt borte, mens Bendtner varierte litt. Er alltid mye involvert og fint mål!

 

Nasri virker å være i brukbar form, har definitivt ikke mistet touchen. Herlig å ha han tilbake!!

 

Fabianski stort sett god idag. Flink i feltarbeidet. Kunne blitt straffet av Voronin for å bruke for lang tid med ballen! Noe han gjorde flere ganger. Imponerte med nedtak og kjapp volley-pasning etter "kompis-pasningen" fra Gilbert

 

UP THE GUNNERS !

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser mine innlegg tidligere i tråden så ser du at jeg langt i fra anmoder at jeg vil se Vela som indreløper. Jeg viser til de gangene Wenger har foretrukket Diaby og Eboue på topp fremfor en spillesugen Vela.

 

At man MÅ spille regelmessig for Arsenal når man er 20 er selvsagt en drøy påstand, men etter hva jeg har sett av Vela så er dette en spiller som med tilit fort kan bli en av verdens beste angripere. Tror aldri jeg har sett en bedre avslutter på hans alder i en Arsenal-trøye noen gang.

Og når man så hvor mye tillit Walcott, Bendtner og Anelka fikk på den alderen så kan man begynne å lure. Vela ser for meg ut som et større talent enn alle de tre nevnte, iallefall de to førstnevnte. Når det er sagt så kan det nok hende jeg har noe så uvanlig som "Vela-briller". Har ekstremt sansen for han.

 

Igjen så har dette ofte med balansen i laget å gjøre. Hjelper ikke at Vela er en god avslutter hvis det forrykker balansen i laget og gjør andre mindre gode i sine posisjoner. Diaby og Eboue kan bidra med så veldig mye mer enn kun det offensive og inntil videre har Vela på langt nær fysikken til å tåle mange kamper i PL. Han er ekstremt lett for å spille spiss, da må han skyves ut på kant. Skal man spille kant må man kunne bidra begge veier. Walcott var håpløs her den første tiden, men har blitt bedre. Da fikk han mer spilletid. Hvis Vela klarer å forbedre den delen av spillet sitt vil mulighetene komme oftere. Per i dag er han for enveis og mangler mye på å kunne bidra på samme måte som de andre vi diskuterer.

Link to comment
Share on other sites

Det var virkelig en glede å se Gibbs på venstrebacken. Han sliter litt med posisjoneringen i enkelte situasjoner, men ellers var han glimrende! Han minner meg om "gode, gamle" Clichy som satser 110% i hver eneste takling.

 

Ellers må jeg si at Ramsey styrte i perioder midtbanen sammen med Eastmond selv om det til tider ble veldig tomt foran forsvaret vårt når LFC var i angrep. De eneste jeg vil trekke frem som litt svake på være Silvestre og Senderos men det er av helt naturlige årsaker, nemlig tempoet. Ellers klarte de seg veldig bra og Silvestre hadde et par strålende taklinger.

 

Jeg synes faktisk disse unggutta spiller mye mer "the Arsenal way" enn det a-laget gjør. Synes det går litt for treigt i enkelte perioder med spillere som Song, Diaby og Eboue, men de gjør samtidig en enorm jobb defensivt. Alt i alt en strålende kamp med herlige tekniske detaljer og et spill som var helt fantastisk i perioder. Gleder meg til fortsettelsen! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er utrolig fornøyd med stortsett alle sammen i dag. Spesielt Eastmond, Gilbert og Merida!

Vi skaper mye, med lekker spill hele veien. Senderos virker usikker til tider, mens Silvestre

reddet oss ofte ved å rydde opp farlige situasjoner! Det var forresten deilig å se Nasri på banen

igjen, som jeg har savnet han!

 

Eneste spillere jeg aldri har skjønt hvorfor han spiller for oss i dag, er Randall. Hva er det egentlig

Wenger ser i han? Jeg har fulgt med på han litt, og de kampene han har spilt så kan jeg tenke meg

at jeg kunne gjort det bedre! (ikke ta det bokstavelig)

 

Nå er det bare å fokusere til kampen på lørdag, der vi skal grisebanke Tottzene!

 

Go GUNNERS!

 

Som jeg skulle sagt det selv- Randall er ikke noe å satse på. Gilbert og Merida var gode, men Eastmond var meget god. Mye mer komplett spiller enn Song. Eastmonds bevegelser, taklinger mm minner mye om Petit. Håper på fortsatt framgang for denne karen. Kanon DM!

Link to comment
Share on other sites

Igjen så har dette ofte med balansen i laget å gjøre. Hjelper ikke at Vela er en god avslutter hvis det forrykker balansen i laget og gjør andre mindre gode i sine posisjoner. Diaby og Eboue kan bidra med så veldig mye mer enn kun det offensive og inntil videre har Vela på langt nær fysikken til å tåle mange kamper i PL. Han er ekstremt lett for å spille spiss, da må han skyves ut på kant. Skal man spille kant må man kunne bidra begge veier. Walcott var håpløs her den første tiden, men har blitt bedre. Da fikk han mer spilletid. Hvis Vela klarer å forbedre den delen av spillet sitt vil mulighetene komme oftere. Per i dag er han for enveis og mangler mye på å kunne bidra på samme måte som de andre vi diskuterer.

 

Vela har fått markant mindre muligheter enn f.eks Walcott sett i forhold til alder. Hvordan skal han da forbedre den delen av spillet? Song og Eboue fikk da vitterlig spille uke ut og uke inn i fjor selv om de tidvis spilte horribelt dårlig. Nå har spesielt Song blitt en fantastisk bidragsyter for Arsenal. Hvor god hadde Vela blitt med lignende tillit? Hvorfor kan ikke han starte på hjemmebane mot antatt svakere motstand? Han har bevist at han er god nok for de oppgjørene allerede.

 

Hva balansen i laget angår så tror jeg ikke det å bytte Eboue med Vela på en av de tre offensive plassene vil gjøre mye utslag når man har både Diaby og Song i midtbanetrioen, men der forblir vi nok uenig. Dessuten er Vela en type spiller som gjør lagkameratene bedre med sin store bevegelsesradius og intelligente posisjonering. Han er lynhurtig, har evnen til å spille igjennom bedre plasserte medspillere og er allerede en mester i å spille "the Arsenal way". Kort fortalt; han har endeprodukt. Og det er en stor fordel når man figurerer som angrepsspiller.

 

Som sagt så er det ikke sånn at man MÅ spille regelsmessig i PL som 20-åring, men Vela er et så enormt talent at han bør matches mer. Det kan bære frukter....

Link to comment
Share on other sites

Alltid godt å slå L`pool. Uansett.

Kampen igår var stort sett en fornøyelse. Vi spiller til tider praktfullt. Samtidig så ser man av og til mangelen av rutine, for noen pasninger og forsøk på taklinger er jo livsfarlige. Men alt i alt en veldig bra kamp. Igår så ble jeg mest imponert av(Sett ut fra forutsetningene) Eastmond, Merida og Gibbs. Sistenevnte forventer jeg det jo av, han er jo rutinert i forhold til de fleste andre.

 

De som skuffer igår er Senderos, Bendner og Eduardo. De erfarne som skal heve oss tar det kanskje ikke så seriøst som unggutta. Misforstå meg rett, alle vil vinne og jeg tviler ikke på det, men ubevisst så er det lett og falle noen hakk.

 

- Senderos hadde noen situasjoner hvor han selger seg fullstendig og det skaper veldig farlige muligheter for pool.

- Bendtner er veldig ego til tider, og når han spiller så spiller han feil. Spesielt i første omgang.

- Eduardo var bare ikke helt på nett i går.

 

Ellers så er det som mange sier. Dette var den FJERDE! keeperen vi bruker i år, og vi er i oktober...Og det triste oppe i det hele er vel at ingen av de fire er den sisteskansen vi helst skulle hatt....Håper virkelig det skjer noe på den fronten i januar. Jeg skal ikke "slakte" noen av de. Men med disse fire alternativene så ser jeg helst at det står mellom Almunia og Fabianski. Da Almunia er mitt førstevalg. (Men jeg synes han absolutt ikke er god nok for førstelaget vårt. En perfekt 2.keeper) Men han har nå rutinen, og over 38pluss kamper så tror jeg det er det viktigste.

 

 

Det ble vel litt off topic men DEILIG å slå ut pool!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...