Jump to content

2009.10.28 Liverpool H


Mr Chapman

Hvem går videre?  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er også rimelig sikker på at en spiller med en så ekstrem offensiv spisskompetanse som Vela med letthet kunne gjort en bedre jobb på høyresiden enn Eboue, som tross alt er back.

 

Håper virkelig Vela får sjansen i Arsenal!

 

Enig i at Vela bør få flere sjanser, men hva har Eboue gjort galt denne sesongen. Han har spilt glitrende både som back og kantspiller. Han skaper fin balanse i laget de gangene han spiller på kanten, og har etter min mening vært en av våre jevneste og beste spillere denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Utrolig synd for kampen sin del at to av våre mest lovende offensive talenter er ute.

Tror ungguttene uansett skal slite med et sterkt LPool lag i kveld. Men det er alltid gøy å se om det er noen som utmerker seg. Ser dog ut som om at vi defensivt vil få se litt mer etablerte spillere som Silvestre, Senderos og Fabianski. I tillegg kommer nok både Nasri, Dudu og Bendtner til å spille viktige roller ikveld...

Føler vi stiller med et ganske sterkt lag.

Dette laget her tror jeg kan bite godt fra seg:

 

Fabianski

Gilbert-Senderos-Silvestre-Gibbs

Randall-Coquelin-Ramsey

Sunu-Bendtner-Eduardo

 

Blir egentlig utrolig vanskelig å tenke ut noen startellever i kveld, med tanke på at i "min" ellever mangler både: Nasri, Watt og Merida.

 

Blir uansett veldig spennende. Lurer på hvem Pool velger å starte med?

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi i en kort periode hatt ett luksusproblem når vi har hatt få skader. Dette betyr naturligvis at det ikke er plass til alle på laget. Det skrikes etter rutinerte spillere. Wenger ønsker ikke å hente inn for mange nye, da dette ødelegger utviklingen av unge spillere. I januar hentet Wenger Arshavin. Han er i mine øyne det soleklare førstevalget på venstre kanten. I tillegg har vi på spissplass spillere som Eduardo og van Persie. Rosicky og Walcott kan spille høyre kant. Dette gjør at det selvfølgelig blir begrensede muligheter for Vela. Så da må vi bestemme oss. Ønsker vi at Wenger skal forsterke stallen med rutine, eller ønsker vi å satse på de som er her? Det var jo flere her inne som ønsket ny spiss i sommer. Hadde vi kjøt det, ville det sørget for at Vela hadde kommet enda lengre bak i køen. Man kan desverre ikke få i pose og sekk.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Vela bør få flere sjanser, men hva har Eboue gjort galt denne sesongen. Han har spilt glitrende både som back og kantspiller. Han skaper fin balanse i laget de gangene han spiller på kanten, og har etter min mening vært en av våre jevneste og beste spillere denne sesongen

 

Helt enig i at Eboue har hatt en meget solid sesonginnledning. Han har vist stor mental styrke ved å prestere så godt og jevnt etter fadesen på Emirates i fjor. Men jeg føler allikevel at han for lite "endeprodukt" til å foretrekkes på en av de tre offensive plassene. Vi har tross alt plenty med alternativer offensivt med endeprodukt å velge i mellom. Nå som Bendtner, Rosicky, Eduardo og Walcott alle har vært ute i perioder skulle man tro at Vela ville få flere sjanser og da irriterer det meg at man velger en høyreback istedet. Da skulle man ikke tro at professoren har særlig stor tro på mexicaneren.

Ved skadefri tropp, vil i det hele tatt Carlos få plass på benken?? Han er 20 år og må snart begynne å spille førstelagsfotball.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Lukasz Fabianski

Kerrea Gilbert

Philippe Senderos

Mikael Silvestre ©

Kieran Gibbs

Fran Merida

Craig Eastmond

Samir Nasri

Aaron Ramsey

Eduardo

Nicklas Bendtner

 

Substitutes

Wojciech Szczesny

Kyle Bartley

Mark Randall

Francis Coquelin

Emmanuel Frimpong

Gilles Sunu

Sanchez Watt

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Eboue har hatt en meget solid sesonginnledning. Han har vist stor mental styrke ved å prestere så godt og jevnt etter fadesen på Emirates i fjor. Men jeg føler allikevel at han for lite "endeprodukt" til å foretrekkes på en av de tre offensive plassene. Vi har tross alt plenty med alternativer offensivt med endeprodukt å velge i mellom. Nå som Bendtner, Rosicky, Eduardo og Walcott alle har vært ute i perioder skulle man tro at Vela ville få flere sjanser og da irriterer det meg at man velger en høyreback istedet. Da skulle man ikke tro at professoren har særlig stor tro på mexicaneren.

Ved skadefri tropp, vil i det hele tatt Carlos få plass på benken?? Han er 20 år og må snart begynne å spille førstelagsfotball.

 

Ja, han er 20 år og har foreløbig ikke vist annet enn glimt av sitt potensiale. 20 år- dvs en guttunge som såvidt har fått fysikken til å tackle PL. Henry kom da han var 22, Pires da han var 26, Wright begynte knapt å spille fotball før han var 20..

Vi må huske at i denne sammenheng er 20 ekstremt ungt. Vi har blitt bortskjemt med at talenter skal deb for Arsenal når de er 16-17 år. Dette er faktisk unormalt. At vi har så unge spillere som får 1. lags-erfaring før de er 20 i en av verdens aller beste fotballklubber er helt sinnsykt. 20 år betyr at kroppen enda ikke er ferdig med å vokse. Sjansen for å få skader på muskelfester og i selve muskulaturen er veldig mye større enn for en spiller som er 24-25 og gradvis har bygget opp fysikken.

 

Når det gjelder diskusjonen Wilshere/Vela vs Diaby så blir jeg igjen overrasket. Har dere i det hele tatt tenkt på hvilket vanvittig nivå og hvilken fysikk som kreves for å bekle en indreløperrolle i PL? Virker som mange lever i en fantasiverden og ikke helt skjønner eller ser hvor tøft det er. Diaby har dessverre blitt den nye hoggestabben og uansett hva han bidrar med blir det ikke verdsatt.

 

Jeg har sagt det mange ganger før og sier det igjen: Wenger lar ikke noen spille for å irritere fansen , som mange virker å tro, eller av medlidenhet. Han velger de som fyller rollen i laget best og balanserer laget på best mulig måte. Han ser disse spillerene dag ut og dag inn og vet nøyaktig hva han kan få av hver enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Liverpools lag.

 

Diego Cavalieri

Philipp Degen

Sotirios Kyrgiakos

Martin Skrtel

Emiliano Insua

Jay Spearing

Damien Plessis

Ryan Babel

Dirk Kuyt

Andriy Voronin

David Ngog

 

Substitutes

Pepe Reina

Stephen Darby

Andrea Dossena

Daniel Sanchez Ayala

Nathan Eccleston

Alberto Aquilani

Yossi Benayoun

Link to comment
Share on other sites

Fin omgang det her.. Mye bra fotball av unggutta. Merida med et glimrende mål.

 

Bendtner jobber og sliter, men han er ikke noe spissmaterialet for en klubb som Arsenal. Han vinner noen dueller her og der (skulle bare mangle, han er en storvokst kar) og han har noen pasninger som går omtrent dit de skal. Ellers så syns jeg man mer og mer ser de manglende fundamentale ferdighetene hos han. At han har fysikk til å spille i PL er det ikke no tvil om, men det er rett og slett teknikk og ballbehandling det går på hos han. Og det er ikke noe som kommer så "seint" i karrieren....

 

Men for all del, gleder meg til 2. omgang!

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig med deg Tusmo. Synes Bendtner gjorde det godt over store deler av banen, og han kom seg ofte ut av vanskelige situasjoner. Men ja, han mangler noe på siste tredelen, og han hadde en farlig pasning bakover som ble plukket opp av N'Gog.

 

Er spesielt imponert over Eastmond og Merida. Synes også det ser tydelig ut at Nasri er en klasse over de fleste andre utpå der.

 

For øvrig er Senderos og Silvestre to vandrende katastrofer. Viser hvor avhengig vi er av de to førstevalgene våre. Håper Wenger henter inn et brukbart tredjevalg i januar.

Link to comment
Share on other sites

Etter omstendighetene vil jeg kalle dette en ganske god omgang, men feilpasninger og småfeil trekker veldig ned! Det overrasker meg at ikke Liverpool stiller med et sterkere lag. Jeg synes Arsenals lag foreløpig fremstår som noen hakk bedre.

 

Fyttigrisen for en dårlig førsteomgang av NB52! Han bør virkelig skjerpe seg til 2. omgang.

 

Bendtner har faktisk vært ganske god med ballen i beina.

Link to comment
Share on other sites

Syns selv Eastmond og Nasri har vært veldig gode, Merida og Ramsey har også vært gode i dag, og syns det er ufortjent kritikk av Nicklas, han jobber og skaper mye, tror han kommer til å bli en hit og toppscorer i løpet av 2-3 sesonger, Wenger ser slikt bedre enn oss :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...