Jump to content

2009.10.28 Liverpool H


Mr Chapman

Hvem går videre?  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ungguttenes aften

Av: meg og en annen

 

Liverpool+v+Arsenal+FA+Youth+Cup+Final+2nd+-JyX_Xr9Fpgl.jpg

 

Onsdag kveld skal de engelske storklubbene Arsenal og Liverpool måle krefter i Carling Cupen, det ligger ann til en spennende og morsom kamp på Emirates Stadium.

 

Og Arsenal-fansen håper mest sannsynlig på en reprise av siste kampen mellom disse to i denne turneringen, da vant the Gunners hele 6-3 på Anfield en januarkveld 2007, kampen huskes nok best for Julio Baptistas fire scoringer. Nå, litt over to år senere, møtes lagene på ny, og det er ikke mange spillere fra 2007-kampen som spiller oppgjøret på onsdag.

 

Arsenal er nok hjemmefavoritter, selv om de har tradisjoner med å bruke et ungt lag i denne cupen. Fansen ønsker seg nok en opptur etter det horrible sistekvarteret mot West Ham i helga, da Alessandro Diamanti og Carlton Cole ødela for Wengers menn ved å hente inn en 2-0-ledelse, og det poengtapet kom bare dager etter at Arsenal rotet bort ledelsen sin på overtid mot Alkmaar i Champions League, nå venter to tøffe og store tester for Londonklubben, når både Liverpool og erkerivalene Tottenham skal besøke Emirates på bare noen dager. Det er nok en del som krever to seiere.

 

Som sagt har Arsene Wenger stolte tradisjoner med å bruke et veldig ungt lag i denne «ubetydelige» cupen, men under dagens pressekonferanse kunne Wenger meddele at rutinerte spillere som Eduardo og Nicklas Bendtner skal starte kampen, i tillegg er Samir Nasri og Lukasz Fabianski tilbake fra skade, de får også spille fra start. Den spilleren mange supportere nok ønsket å se, nemlig Jack Wilshere, er dessverre ikke skadefri, og må se kampen på tribunen sammen med Armand Traore, Tomas Rosicky, Denilson og Theo Walcott. Bortsett fra de fire nevnte blir startoppstillingen til Arsenal svært vanskelig å tippe, men man forventer at det blir en fin miks av unge sultne spillere og litt mer erfarne spillere.

Fabianski

Gilbert – Senderos – Silvestre – Gibbs

Nasri – Song – Coquelin

Bendtner – Eduardo – Vela

 

Leeds var første hinder for Liverpool i Carling Cup. Mange spådde et B-prega lag for Liverpool, Noe det ble. Spillere som Gerrard, Torres, Kuyt og Benayoun ble spart i dette oppgjøret. Imidlertidig var det to A-lags spillere som spilte fra start, det var Mascherano og Carragher. Leeds hadde faktisk en del sjanser dem kunne scoret på, og var så og si best gjennom hele oppgjøret. Men i fotball gjelder det å score mål, det gjorde ikke hjemmelaget denne kvelden, men derimot bortelaget. Et hjørnespark fra Liverpool havner hos Mascherano som med all kraft dunker ballen inn i feltet, hvor N`Gog mottar ballen, vender av en mann og setter ballen klinisk bak ryggen til Leeds keeper Higgs. Dette var det første og siste målet i kampen, og dermed et greit avansement for Liverpool. Nå venter imidlertidig tøff motstand når de rød skal til Emirates å spille mot Arsenal. En uheldig trekning sett med Liverpool, og sikkert Arsenal øyne, men man forventer en god kamp av begge lag med mye fart, sjanser og ikke minst scoringer.

 

Det har lenge vært snakk om når Aquilani vil gjøre sin debut i Liverpool drakta. Heller ikke denne kampen blir italineren å se fra start, da Rafael Benitez har uttalt at han vil være med i troppen, men blir satt på benken fra start. Så får man eventuelt se hvor mange minutter italieneren får i morgendagens kamp. Unge Martin Kelly spilte en stor kamp mot Lyon, men dessverre for han ble han skadet i venstre ankel, og selv denne kampen kommer for tidlig for ham. Det gjør det også med Gerrard. Kapteinen er på bedringenes vei, og etter all sannsynlighet spiller ikke han i morgen fordi han vil bli spart til kampen mot Fulham, da Benitez ikke velger å ta et sjansespill. Torres blir nok heller ikke å se i denne kampen, da han enda sliter med sin lyskeskade. Forøvrig måtte Torres spille med smertestillende mot Manchester United der han etterhvert fikk kjenning på skaden. Mascherano fikk som kjent rødt kort mot Manchester United etter at han nokså klønete taklet Van Der Sar, og pådro seg sitt andre gule for dagen på overtid, noe som betyr at argentineren ikke blir å se i troppen.

 

Cavalieri

Degen – Carragher – Kyrkiakos – Insua

Spearing – Lucas

Aurelio – Riera – Babel

N'Gog

 

For å mimre litt før kampen kan vi ta en titt på de siste møtene mellom lagene, og mange ser nok tilbake på ligakampen mellom disse to i april med et stort glis om munnen. Smått utrolige 4-4 sto på måltavlen når dommer blåste av den kampen, da scoret Andrey Arshavin alle fire mål for Arsenal. Det andre ligaoppgjøret mellom the Reds og Gunners forrige sesong endte 1-1 på Emirates Stadium, etter flotte scoringer av Robin van Persie og Robbie Keane. Sist gang Arsenal slo Liverpool var faktisk den nevnte ligacupen kampen for to år siden, mange goonere vil nok si at det er på tide med en ny gunners-seier over laget fra Merseyside. Rafael Benitez, på sin side, er på jakt etter sin første borteseier over Arsenal, og Arsene Wenger.

 

Det blir tett, det blir gjevnt og det blir garantert spennende på Emirates!

 

Arsenal - Liverpool

Carling Cupen, fjerde runde

Emirates Stadium, avspark 20:45

Sendes direkte på Canal + Sport 2

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Her er troppen til kampen ifølge Arsenal.com:

 

Wojciech Szczesny

Lukasz Fabianski

Philippe Senderos

Kyle Bartley

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Kerrea Gilbert

Fran Merida

Francis Coquelin

Craig Eastmond

Emmanuel Frimpong

Aaron Ramsey

Mark Randall

Samir Nasri

Eduardo

Gilles Sunu

Nicklas Bendtner

Sanchez Watt

 

 

Ganske overraskende at Vela ikke er med. Skadet igjen?

 

Vet ikke hvilken tropp Liverpool stiller, men tipper de kjører en del flere førstelagsspillere enn oss.

Blir en spennende kamp dette!

Link to comment
Share on other sites

Laget i følge velinformerte kilder:

 

Fabianski

Gilbert, Senderos, Silvestre, Gibbs

Nasri, Coquelin, Ramsey

Bendtner, Eduardo, Vela

 

Fremover ser det kjempespennende ut med masse fart og teknikk, men bakover ser det litt "treigt" ut med Senderos og Silvestre.

Link to comment
Share on other sites

Da må det jo ha skjedd noe med Vela på trening igår sannsynligvis? Han blir jo ikke nevnt sammen med Traore og Wilshere i forhold til skader. Utrolig synd for han, en av mine favoritter!

 

Men det er jo et slagkraftig lag uansett, blir spennende å se hva Liverpool stiller med ;)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bittert at Wilshere og Vela ikke får spilt. Særlig sistnevnte synes jeg bør få flere sjanser for førstelaget. Vi får håpe på at vi kommer videre slik at de to kan få vise seg mer fram. Ellers får de sikkert sjansen i FA cupen mot antat svakere lag fra de lavere divisjonene.

 

Jeg får ikke sett kampen i dag, så jeg hadde satt pris på masse sammendrag og spilleranalyser!

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg plutselig ikke like mye til i kveld.

Vela og Wilshere er de to spillerne jeg hadde mest lyst til å se i kveld. Klubbens to mest begavede unge spillere ute samtidig, akkurat når de skulle få sjansen til å smadre et svekket Pool-mannskap.

 

Vela bør forøvrig få flere sjanser på førstelaget. Hvorfor Eboue og Diaby til stadighet spiller når man har en så talentfull spiller i rekkene er for meg helt uforståelig. Hva må Vela gjøre for å få muligheten?? Var ikke engang på benken mot West Ham. Han er 20 år og kommer til å forlate oss om han ikke får spilletid. I så fall gjør Wenger og Arsenal en GEDIGEN tabbe!

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg plutselig ikke like mye til i kveld.

Vela og Wilshere er de to spillerne jeg hadde mest lyst til å se i kveld. Klubbens to mest begavede unge spillere ute samtidig, akkurat når de skulle få sjansen til å smadre et svekket Pool-mannskap.

 

Vela bør forøvrig få flere sjanser på førstelaget. Hvorfor Eboue og Diaby til stadighet spiller når man har en så talentfull spiller i rekkene er for meg helt uforståelig. Hva må Vela gjøre for å få muligheten?? Var ikke engang på benken mot West Ham. Han er 20 år og kommer til å forlate oss om han ikke får spilletid. I så fall gjør Wenger og Arsenal en GEDIGEN tabbe!

 

;)

Helt enig med deg. Endelig skal man få sett ordentlig på våre største talenter, og så er begge ute..

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....visste ikke at Vela spillte indreløper

 

Sikter til at Diaby opptil flere ganger har spilt i offensive roller for oss. Både som hengende spiss og i offensive kantroller.

Hvor frustrerende er det vel ikke for en så god spiller som Vela når høyrebacken Eboue og indreløperen Diaby foretrekkes før han i OFFENSIVE roller.

Link to comment
Share on other sites

Sikter til at Diaby opptil flere ganger har spilt i offensive roller for oss. Både som hengende spiss og i offensive kantroller.

Hvor frustrerende er det vel ikke for en så god spiller som Vela når høyrebacken Eboue og indreløperen Diaby foretrekkes før han i OFFENSIVE roller.

 

Stemmer det du sier angående Diaby, men det var vel mest i forrige sesong. Vi har jo endret formasjon og i år har han jo han stort sett bekledd rollen sammen med Fabregas sentralt på midtbanen hvor begge to spiller litt høyere opp enn Song.

Samtidig har jo Vela vært skadet 3/4 av sesongen hittil og er uansett ingen direkte konkurrent til Diaby om plass på laget.

I Wengers øyne er Vela spiss, men kan også brukes på venstrekant hvis nødvendig. Nå spiller Arshavin og da er Vela lengre bak i køa. Samme situasjon på spissplass. Sånn er det bare.

Når det gjelder Eboue kan han spille alle posisjoner på høyresiden og dette er ikke direkte en aktuell posisjon for Vela. Hvor Eboue er best på høyresiden er derimot en annen diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det du sier angående Diaby, men det var vel mest i forrige sesong. Vi har jo endret formasjon og i år har han jo han stort sett bekledd rollen sammen med Fabregas sentralt på midtbanen hvor begge to spiller litt høyere opp enn Song.

Samtidig har jo Vela vært skadet 3/4 av sesongen hittil og er uansett ingen direkte konkurrent til Diaby om plass på laget.

I Wengers øyne er Vela spiss, men kan også brukes på venstrekant hvis nødvendig. Nå spiller Arshavin og da er Vela lengre bak i køa. Samme situasjon på spissplass. Sånn er det bare.

Når det gjelder Eboue kan han spille alle posisjoner på høyresiden og dette er ikke direkte en aktuell posisjon for Vela. Hvor Eboue er best på høyresiden er derimot en annen diskusjon.

 

 

Jeg var like frustrert over dette forrige sesong da Vela var skadefri. Diaby fikk enormt mange sjanser på Carlos` bekostning. At Diaby spiller som indreløper er en helt annen problemstilling.

 

Det stemmer at Vela har vært skadet og han har i tillegg vært på landslagsoppdrag, men han blir allikevel ikke brukt når han er tilgjengelig. Arshavin kunne lett bekledd høyresiden slik at Vela kunne spilt på venstre. Jeg er også rimelig sikker på at en spiller med en så ekstrem offensiv spisskompetanse som Vela med letthet kunne gjort en bedre jobb på høyresiden enn Eboue, som tross alt er back.

 

Håper virkelig Vela får sjansen i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Et stort skår i gleden at Jack og Vela er indisponible i kveld. De to er ofte den største grunnen til at jeg gleder meg til Carling Cup, selv om jeg personlig mener de burde ha fått langt flere muligheter i viktigere kamper også. Vela imponerer meg nærmest hver gang han entrer banen! Men vi får trøste oss med at vi har drøssevis med andre talenter i denne klubben! Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Gilbert-Senderos-Silvestre-Gibbs

 

Ramsey-Coquelin-Nasri

 

Bendtner-Eduardo-Merida

 

Tipper vi slår L'Pool 2-1 etter en jevnspilt affære. Eduardo setter minst ett i dag, sann mine ord ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...