Jump to content

2009.10.04 Blackburn Rovers H


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal v Blackburn

 

Premier%20League%20logo.gif

 

Barclays Premier League, Emirates Stadium

 

Søndag, 04. Oktober, 2009, 14:30

 

På TV: Canal+ Sport1

 

Mulig lagoppstilling:

 

1254318096250189.jpg

 

Skadesituasjonen:

Manuel Almunia er snart tilbake, men det er ingen grunn til å rushe han inn i startellveren, da Mannone har klart seg veldig bra de siste kampene.

 

Theo Walcott er klar til denne kampen, men det er usikkert på om han kommer til å starte. Han vil nok komme innpå uansett.

 

Samir Nasri er ikke tilbake etter benbuddet han fikk under treningsleiren i Østerrike. Kommer sannsynligvis tilbake i midten av oktober.

 

Johan Djourou er ute resten av sesongen etter en skade i kneet. Fabianski har også problemer med kneet, men forventes tilbake i løpet av en måned.

 

Denilson fikk et tilbakeslag på skaden sin, og er nå forventet ute i 2 måneder.

 

Nicklas Bendtner er nok tilbake i denne kampen, men med så mange angripere tilgjegelig, er det ingen grunn til å rushe han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet ikke med dere, men jeg syns nå hvert fall det er interessant å høre om motstandernes lagnyheter. Så gjorde litt research. Og da fant jeg ut

 

- at Gaël Givet er eneste mann på skadelisten deres.

- Blackburn vant sin forrige kamp, 2-1 over Aston Villa på Ewood Park. Samba og David Dunn var målscorere. Grella ble utvist.

- Blackburn befinner seg i øyeblikket på 15. plass på tabellen med sine sju poeng.

- Bortelaget kommer antakeligvis til å stille i en 4-5-1-formasjon, med slapphanske Robinson i mål, Jacobsen, Samba, Givet, Chimbona i forsvar, Diouf, Dunn, Emerton, Nzinzi og Gamst på midtbanen, mens unge di Santo får sjansen på topp.

 

Samme kamp i fjor: Arsenal 4 Blackburn 0. Gjett om vi ønsker reprise. :)

Link to comment
Share on other sites

- at Gaël Givet er eneste mann på skadelisten deres.

 

- Bortelaget kommer antakeligvis til å stille i en 4-5-1-formasjon, med slapphanske Robinson i mål, Jacobsen, Samba, Givet, Chimbona i forsvar, Diouf, Dunn, Emerton, Nzinzi og Gamst på midtbanen, mens unge di Santo får sjansen på topp.

Så Givet spiller selv om han er skadet? :)

 

Enig med deg om at det kan være spennende å vite noe om status til bortelaget Wilshere. Kan faktisk ha en del å si for hvordan oppgjøret blir.

 

Samba blir farlig på dødballer og enten Bendtner(om han spiller) eller Diaby skal få det vanskelig med å markere han ut. Nesten så jeg lurer på om Senderos bør få sjansen til å markere han ut på dødballer i mot...

 

Håper vi stiller med dette laget:

 

Mannone

Eboue-Gallas-Vermaelen-Gibbs/Clichy

Cesc-Song-Diaby

Dudu-RvP-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter lagoppstillingen i kamptråden. Tror ikke Blackburn har noe å komme med, og jeg har en følelse av at vi vinner like komfortabelt i år. Jeg håper at Vela kan få en god halvtime å vise seg frem på mot Gamst & Co da han hadde et positivt innhopp mot grekerene. På tide å fylle opp setene på Emirates og verte opp med fest fotball <_<

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Samba blir farlig på dødballer og enten Bendtner(om han spiller) eller Diaby skal få det vanskelig med å markere han ut. Nesten så jeg lurer på om Senderos bør få sjansen til å markere han ut på dødballer i mot...

 

 

Trenger ikke det så lenge vi har Vermaelan. Han har imponert stort i luftrommet.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

 

Sagna Gallas Vermaelan Clichy

 

Fabregas Song Diaby

 

Rosicky VP Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Håper at Wenger går bort fra 4-3-3 og heller starter med følgende lag:

 

-------------------Mannone--------------------

--Sagna---GALLAS---VERMALEN--CLICHY--

-------------------------------------------------

-------------SONG-----------------------------

------------------------SUPER FAB------------

--MOZART-------------------------------------

---------------------------------ARSHAVIN---

------DUDU/RVP------------------------------

---------------------NICKY--------------------

 

4-4-2...

 

Helst Song som anker, med Fab i midten. Mozart og Arshavin på vingene. Dudu eller RvP som hengende og Nicky som fremste mann...

 

Denne formasjonen og vi vinner lett 3-0

Link to comment
Share on other sites

Håper at Wenger går bort fra 4-3-3 og heller starter med følgende lag:

 

-------------------Mannone--------------------

--Sagna---GALLAS---VERMALEN--CLICHY--

-------------------------------------------------

-------------SONG-----------------------------

------------------------SUPER FAB------------

--MOZART-------------------------------------

---------------------------------ARSHAVIN---

------DUDU/RVP------------------------------

---------------------NICKY--------------------

 

4-4-2...

 

Helst Song som anker, med Fab i midten. Mozart og Arshavin på vingene. Dudu eller RvP som hengende og Nicky som fremste mann...

 

Denne formasjonen og vi vinner lett 3-0

Håper på dette laget:

Mannen - Sagaen, Glasset, værmelderen, klisjeen - sangen, fabulous, mozart, Arse Havin´- Dudu, Nicky.

Mener VP kan få seg en pause nå.

Link to comment
Share on other sites

ser ut som et spennende lag dette, ja. er spesielt imponert over det vi kan stille med framover på banen nå, med Walcott, Rosicky, Fabregas, Arshavin, Eduardo, RVP og Bendtner ser det lovende ut, i tillegg kommer Nasri tilbake og vi har overflod av offensive ballkunstnere! ja, og vela gjorde heller ikke noe dårlig innhopp her om dagen... og Wilshere ligger og vaker bak der igjen..... Ja, det ser bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Mannen - Sagaen, Glasset, værmelderen, klisjeen - sangen, fabulous, mozart, Arse Havin´- Dudu, Nicky.

Mener VP kan få seg en pause nå.

Er ikke sikkert RvP trenger noen pause. Det ser jo ut som om det kanskje har løsnet litt med 2 scoringer på de 2 siste nå. I tillegg har han kommet til veldig mange sjanser. Kanskje han kan prøve seg på kanten?

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Mannone

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Rosicky

Eboue - RVP - Arshavin

 

Velger og hive inn på Eboue pga hans løpstyrke, og arbeidskapasitet. Blackburn er en tøff motstander og vill prøve og få oss ut av stilen, da blir det greit me en spiller som Eboue. Samtidig som jeg syns at Diaby skal få seg en pause, etter mange etter hverandre. Også har jeg ett håp om at vi får se Theo og Vela begynnelsen av andre omgangen, eventuelt når vi leder, eller sliter med og få igang kampen!

 

Tipper resultat blir 2-0

Link to comment
Share on other sites

Mannone

Eboue- Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Rosicky

RvP- Bendtner - Arshavin

 

 

Trenger styrken til Bendtner i oppgjøret, og dette er absolutt ikkje oppgjøret å kaste Theo innpå.

 

Er fornøyd med tre poeng og ingen ytterligere skader. Forhåpentligvis løsner det for oss tidlig, og Diouf bommer på mannen i alle taklingene sine.

Link to comment
Share on other sites

Mannone

Eboue- Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Rosicky

RvP- Bendtner - Arshavin

Trenger styrken til Bendtner i oppgjøret, og dette er absolutt ikkje oppgjøret å kaste Theo innpå.

 

Er fornøyd med tre poeng og ingen ytterligere skader. Forhåpentligvis løsner det for oss tidlig, og Diouf bommer på mannen i alle taklingene sine.

Veldig enig, en spiller som nettopp kommer tilbake fra skade burde ikke spille for et lag som har Allardyce som manager...

Link to comment
Share on other sites

Vi er inne i en flytsone, og der behøver vi å holde oss frammover hvis vi skal være tittelutfordrere i år. Blackburn hjemme skal være seier, men forsåvidt ikke en enkel en. Jeg tror det blir en tøff kamp, der vi går seirende ut med en ettmålsseier

 

Mannone

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Song-Rosicky

van Persie-Bendtner-Arshavin

 

Vil gjerne se Eboue i denne kampen, men vet ikke helt hvor jeg skal plassere han. Walcott kommer inn siste 10.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes RVP skal benkes!! Jeg synes rett og slett han ikke er farlig nok om dagen, greit at han scora mot Fulham. Men det hadde jeg gjort også hvis jeg hadde spilt alene spiss for Arsenal mot Fulham... Synes vi snart må prøve Eduardo som midtspiss, mener å huske at han før skaden var veldig god som oppspillspunkt! Jeg har supertroa på han som midtspiss, det er jo det han er. Savner en som lukter mål, behøver ikke drible 3 man å skru'n i bøyla... Ett mottak og bang 1-0!!

 

RVP scora 11 mål i fjor, det er for dårlig for en spiss som spiller på ett av Englands desidert beste fotbal og sjanseskapende lag!!

 

Klart! Nå er jo seff Eduardo skada igjen, så da er vi like langt... Men uansett, sett RVP på benken :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes RVP skal benkes!! Jeg synes rett og slett han ikke er farlig nok om dagen, greit at han scora mot Fulham. Men det hadde jeg gjort også hvis jeg hadde spilt alene spiss for Arsenal mot Fulham... Synes vi snart må prøve Eduardo som midtspiss, mener å huske at han før skaden var veldig god som oppspillspunkt! Jeg har supertroa på han som midtspiss, det er jo det han er. Savner en som lukter mål, behøver ikke drible 3 man å skru'n i bøyla... Ett mottak og bang 1-0!!

 

RVP scora 11 mål i fjor, det er for dårlig for en spiss som spiller på ett av Englands desidert beste fotbal og sjanseskapende lag!!

 

Klart! Nå er jo seff Eduardo skada igjen, så da er vi like langt... Men uansett, sett RVP på benken :)

 

Nå har han jo scora i to kamper på rad da så kanskje greit å la han fortsette. Tror nok ikke du hadde scoret på måten van Persie gjorde mot Fulham, nei.. :) Skjønner hva du mener, men ihvertfall nå som Eduardo er uaktuell må vi ha Robin på banen.

 

Noe jeg håper blir endret i tiden fremover, er spillet til Clichy. Han er nødt til å holde seg mer i området en back skal være! For all del jeg liker hans energi og han gjør mye bra, men det blir litt for risky til tider, og kanskje aller viktigst : Vermealen/Gallas blir gang på gang trukket ut av posisjonen deres fordi Clichy ligger for høyt oppe i banen. Vi trenger duellstyrken til begge våre midtstoppere inne i boksen! Gang på gang mot Fulham måtte Vermealen ut på siden til Clichy og prøve å avverge situasjoner og innlegg. Dette er ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Kuletore: Blackburn er van Persies yndlingsmotstander ifølge statistikkene. Jeg kan nærmest garantere at han scorer mål mot dem på søndag! Husk at han har scoret for oss i flere kamper på rad og forbedrer seg stadig i den nye rollen sin. Selv Henry mestret ikke sin nye rolle som targetman i starten.

 

Ellers føler jeg at Arshavin får en kjempekamp på søndag. Russeren har ikke levert skikkelig denne sesongen, men vi vet alle hva han er kapabel til. Jeg håper at Rosicky får spillte fra start. Hans tilstedeværelse er alltid positiv for Fabregas og van Persie, da disse har en god forståelse for hverandre. I tilegg tror jeg nok at Arshavin også vil få nytte av Rosicky.

 

Blackburn hjemme skal være 3 poeng, og jeg tror ikke det blir noe annet heller. Blackburn skremmer ikke meg om dagen, og Fat Sam har mistet taket på Wenger, da dommerne er mer obs på den skitne taktikken. Dessuten var det sjelden på bortebane Fat Sams lag overasket mot Arsenal. Gleder meg til søndag :) !

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan United slet med å få med seg poeng i kveld mot Sunderland, så skal nok vi også være litt forsiktige i morgen. Tror det blir en tøff kamp, og det er viktig at spillerne er fullstendig konsentrerte slik at vi ikke går på noen blemme.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...