Jump to content

2009.09.16 Standard Liege, B


Stefanb

Recommended Posts

STANDARD LIEGE - ARSENAL

Stade Maurice Dufrasne, onsdag 16. september klokka 20:45

Kampen går på Viasat Sport

 

Tenkte jeg skulle lage en kamptråd siden troppen allerede er plukket ut.

Almunia, Denilson, Walcott og van Persie er alle ute. Mens Steven Dafour er ute for Standard Liege.

 

Laget til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Hmm, når hørte vi dette sist? :blink:

From Saturday we lost Robin van Persie with a knee problem but it is a question of days for him

 

Over til kampen, får vi nå sett enten Eduardo eller Bendtner som spiss. Vi får håpe at den personen viser Wenger hvorfor de to passer bedre som midtspiss enn van Persie.

 

Tipper dette laget starter:

Mannone

Sagna Gallas Vermaelen Clichy

Fabregas Song Ramsey

Bendtner Eduardo Diaby

 

Frykter det blir litt lite fart og gjennombruddshissighet, men regner med at det skal bli en grei seier. Håper på at Rosicky og Wilshere får spilletid, men tipper Eboue blir den som kommer inn.

 

De vant forøvrig 3 - 0 for kort tid siden. Dette målet var ett av dem: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3408662/

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp, nye muligheter. Synes vi har hatt veldig stang ut hittil i sesongen, men nå snur det!!! Tror vi vinner 2-0 i morgen.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

 

Sagna Gallas TV Gibbs

 

Song Ramsey

Wilshere Cesc Eduardo

 

Bendtner

 

Benken: Scezn...., Clichy, Watt, Diaby, Silvestre, Rosicky, Eboue.

 

vil være litt forsiktig med Mozart så han får starte på benken og komme inn etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli godt å få sparket CL-sesongen i gang(skikkelig).

 

Siden RvP er ute, åpner det for en Eduardo på topp, tror ikke Wenger flytter Bendtner inn i midten der nå. Skulle aller helst sett Dudu med farten på kanten, og Nicklas med styrken i midten...

Håper vi får se et lag som har lyst til å vinne, og at dette blir starten på en seiersrekke i alle turneringer som vi kan være stolte av.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

Eboue-Gallas-Vermaelen-Traore/Gibbs

Cesc-Song-Diaby

Eduardo-Bendtner-Wilshere

Link to comment
Share on other sites

Det er lov og håpe på noko sånt:

 

 

Vito Mannone

 

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

 

Alex Song

Cesc Fabregas

Jack Wilshere

Tomas Rosicky

 

Nicklas Bendtner

Eduardo

 

Subs:

Wojciech Szczesny

Sanchez Watt

Emmanuel Eboue

Mikael Silvestre

Kieran Gibbs

Aaron Ramsey

Abou Diaby

Link to comment
Share on other sites

Skal bli godt å få sparket CL-sesongen i gang(skikkelig).

 

Siden RvP er ute, åpner det for en Eduardo på topp, tror ikke Wenger flytter Bendtner inn i midten der nå. Skulle aller helst sett Dudu med farten på kanten, og Nicklas med styrken i midten...

Håper vi får se et lag som har lyst til å vinne, og at dette blir starten på en seiersrekke i alle turneringer som vi kan være stolte av.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

Eboue-Gallas-Vermaelen-Traore/Gibbs

Cesc-Song-Diaby

Eduardo-Bendtner-Wilshere

 

Traore er vel ikke med i troppen troppen tror jeg, men gibbs er jo like bra :blink:

 

Jeg håper på

Mannone

Sagna-Gallas-TV-Gibbs

Ramsey-Song-Diaby

Dudu-Bendtner-Wilshere

 

 

Håper vi får sett Watt og Rosicky utover i kampen også

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en gyllen mulighet for Mannone. Skal bli spennende å se om han klarer å benytte seg av denne muligheten når både Fabianski og Almunia er ute.

 

Blir nok en tøff kamp i morgen. Standard Liege er ikke barebare på hjemmebane. Uansett viktig at vi nå klarer å legge de to siste kampene bak oss, og slår tilbake med en god kamp og et godt resultat.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig vil jeg mye heller se Szczesny ute på banen i morgen enn Mannone. Han er allerede klart bedre enn Mannone og hvis man har fulgt med på hvordan begge spillerne har gjort det hos reservene og preseason så levner det liten tvil om hvem av disse to som har størst fremtid. Dog skal jeg innrømme at jeg verken vil se noen av de, men hvis jeg kunne valgt hvem av disse som skulle spilt ville jeg helt klart valgt Szczesny ovenfor Mannone.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 15 2009, 09:44 PM) 176970[/snapback]

For å være ærlig vil jeg mye heller se Szczesny ute på banen i morgen enn Mannone. Han er allerede klart bedre enn Mannone og hvis man har fulgt med på hvordan begge spillerne har gjort det hos reservene og preseason så levner det liten tvil om hvem av disse to som har størst fremtid. Dog skal jeg innrømme at jeg verken vil se noen av de, men hvis jeg kunne valgt hvem av disse som skulle spilt ville jeg helt klart valgt Szczesny ovenfor Mannone.

 

ingen av disse keeperne har verken rutine eller erfaring til å spille i CL, uansett mot hvilket lag.

men skal bli spennendes å se hvordan det blir og satser på at det går strålende og at en av dem spiller en kjempe kamp! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Stefan B. Vil heller ha polakken jeg aldri klarer å skrive navnet riktig på, i mål. Mannone har ikke imponert meg så mye, mens det ville jeg har sett av vår unge polakk er imponerende. Lite sannsynlig at Wenger benker Mannone når Almunia og Fabianski er skadet dog.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli godt å få sparket CL-sesongen i gang(skikkelig).

 

Siden RvP er ute, åpner det for en Eduardo på topp, tror ikke Wenger flytter Bendtner inn i midten der nå. Skulle aller helst sett Dudu med farten på kanten, og Nicklas med styrken i midten...

Håper vi får se et lag som har lyst til å vinne, og at dette blir starten på en seiersrekke i alle turneringer som vi kan være stolte av.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

Eboue-Gallas-Vermaelen-Traore/Gibbs

Cesc-Song-Diaby

Eduardo-Bendtner-Wilshere

Enig i startoppstillingen din, hvertfall hvis du går for Gibbs. Det er på tide å reise den berømte kjærringa og nå syns jeg vi skal reise ho skikkelig. 4-0 seier hadde nok hjulpet mye på humøret frem til helgen. Man skal aldri undervurdere noen men Standard Liege er vel ganske overkommelig? Darfour, som er den mest profilerte spilleren i mine øyne, er i tillegg ute.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

En haug med spillere ute ...som vanlig.

 

3 poeng er ikke en umulig oppgave og vil gi oss en god start.

Tipper disse 11 fikser biffen:

 

Mannone

 

Sagna Gallas Vermaelan Clichy

 

Eboue Cesc Song

 

Diaby Bendtner Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Håper for all del at Axel Witsel er buret inne før kampen sparkes igang i kveld...

 

Håper på denne startoppstillingen;

Mannone

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Fabregas-Song-Diaby

Wilshere-Bendtner-Eduardo

 

Håper Rosicky matches forsiktig i framtiden, og ikke spiller mer enn maks 15 minutter. Håper på innhopp på Ramsey, Rosicky og Watt.

Link to comment
Share on other sites

Har skrevet litt om denne kampen på et annet forum, kan poste det her også:

 

Standard Liege - Arsenal FC

UEFA Champions League - 1. kamp

Maurice Dufrasne Stadium, avspark 20:45

 

Arsenal har to strake tap i Premier League og er helt sikkert ute etter å snu formtrenden med en seier over belgiske Standard Liege onsdag. I helga tapte the Gunners 4-2 for pengelaget Manchester City på City of Manchester Stadium, og ikke nok med det, det ble også konstatert skader på Robin van Persie, Denilson og Manuel Almunia, dermed er det en keeper som får sin Champions League-debut i morgen.

 

Standard Liege var veldig nær en plass i fjorårets gruppespill i CL, men en sen sen scoring av nederlanske Dirk Kuyt, sendte belgierne ut i kvalifiseringen, og til UEFA Cupen. Nå får de endelig sjansen i CL-gruppespillet. I helgen ble Steven Defour skadet, han mister kampen. Wilfried Dalmart og Igor de Camargo er tvilsomme. Etter seks serierunde ligger Standard på 5. plass i sin hjemlige serie. Laget har de siste ukene vært preget av Axel Witsels takling på Marcin Wasilewski som brakk benet til sistnevnte. Standards lag inneholder store sterke midtstoppere, tekniske midtbane spillere, og rakse fysiske angrepsspillere.

 

Arsenal har allerede unnagjort to kamper i årets CL, en 5-1-seier sammenlagt ble det over skotske Celtic, men seieren på Emirates ble satt i skyggen av en pinlig filming av Eduardo, kroaten fikk straff for skuespillet, men UEFA fjernet i går karantenen hans, og han kan spille i morgen. Men Manuel Almunia, Theo Walcott, Denilson, Robin van Persie, Johan Djourou, Lukasz Fabianski, Samir Nasri, Andrey Arshavin og Carlos Vela er alle skadet og ikke med i troppen. Dermed får enten Vito Mannone eller Wojciech Szczesny sin første kamp i Champions League.

 

For øvrig kan vi ta med at Arsenals største seier i Europa på bortebane er mot Standard Liege, 7-0 vant the Gunners i Belgia i 1993.

Standards 18-mannstropp:

Umulig å finne.

Arsenals 18-mannstopp:

Mannone, Szczesny, Sagna, Clichy, Gallas, Vermaelen, Silvestre, Gibbs, Eboue, Song, Fabregas, Diaby, Ramsey, Rosicky, Wilshere, Bendtner, Eduardo, Watt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals lag (4-3-3): Vito Mannone- Bacary Sagna, Thomas Vermaelen, William Gallas, Gael Clichy- Cesc Fabregas, Alexandre Song, Tomas Rosicky- Jack Wilshere, Nicklas Bendtner, Eduardo Da Silva

 

Forventer både Eboue og Diaby i startoppstillingen, men det er lov å håpe...

Link to comment
Share on other sites

Er det bekreftet? Link?

 

Wilshere i stedenfor Diaby eller Eboue???

 

Vil heller ha Wilshere på kanten i en 4-3-3 enn Diaby. Men midtbanen kan gjerne se slik ut: Fabregas - Song - Diaby.

 

Håper på dette laget i dag:

 

Szczesny

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Fabregas - Song - Diaby/Rosicky

Wilshere/Rosicky - Bendtner - Eduardo

 

Rosicky kan gjerne spille på venstrekant med Bendtner på høyre og Eduardo i midten også. Dog foretrekker jeg at spillere spiller i posisjoner som de beherserker skikkelig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...