Jump to content

2009.09.16 Standard Liege, B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

3 poeng etter en av det merkligaste CL kampene eg har sett i hele mitt liv. (Vertfall nå som han sitter ferskt i minne).

Langt ifra noen god kamp. Men er faktisk bedre å vinne på en dårlig dag, enn å tape på en god en. Slik som vi har gjort dem to forje.

Skuffande av Clichy selv om han rett opp mye med den siste taklingen.

Også skuffet av kapteinen vår, som gjorde masse småfeil og ikke like presis som han kan. Men alle har vel en dårlig dag på jobben.

Diaby hadde en forferdelig første 40 min. Etter dette tok han seg opp.

Bendtner var en våre beste idag. Håpe han får forsette som midtspiss og at vi slepper å se han på kanten. Selv om han har bedre innlegg en mange mange andre på laget.

Vermaelen står igjen fram som et klasse kjøp.

Gratulere med 3 poeng i en rar kamp.

Link to comment
Share on other sites

Oioioi for en nervepirrende affære! All honør til gutta som maler og maler. Selv om vi langt i fra overbeviste så var dette en seier som beviser at vi kan sloss. Likte at de 2 siste måla var "fox in the box" mål :D

Stygge mål, det vet vi å sette pris på! Nå har jeg sett kampen på en dårlig stream i dag så har ikke så mye jeg skulle sagt om måten vi spilte på, men resultatet så jo lenge uheldig ut. Vi skal jo slå dette laget, så det var deilig at vi faktisk gjorde det :) Gleder meg til å lese andres analyser og innlegg til de som har sett kampen i bedre kvalitet enn det jeg måtte nøye meg med i dag.

Link to comment
Share on other sites

*Ler av Diaby-hatere/kritikere* :D

Hvorfor le? Diaby har gjort en ting bra i dag! Det brukte han 45 min på å gjøre!

Akkurat som resten av laget storspilte i første omgang? Det virker som det alltid skal gå utover Diaby...

 

Herlig trepoenger! Men elendig spillemessig. Gleder meg uansett til Wigan kommer på besøk.

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig dårlig kamp av hele Arsenal-laget. Spesiellt passningsspillet er helt elendig. Når vi i tillegg opptrer stillestående og er tafatte i duellene så kan jeg ikke konkludere med annet enn at vi er heldige som møter ett så dårlig lag.

Takk gud for tre poeng i dag...

 

 

Må korrigere meg selv litt. Vermaelen hadde en meget god kamp :D

Link to comment
Share on other sites

Ser på Inter - Barca samtidig med Standard- Arsenal. Barca er sinnsykt gode og mye bedre til å spille Arsenalfotball enn Arsenal

 

 

Barca pleier å være det, spesielt etter at Gardiola tok over og 4-3-3 formasjonen ble den virkelige standarden slik han selv spilte under i sin kariere i Barca. Barca er mitt andre lag og har vært det siden Laudrup og Koeman spilte for de på begynnelsen av 90 tallet. Men Arsenal er og har alltid vært nr.1! Har syntes det var spenende at Wenger gikk over til 4-3-3, selv om vi ikke har gode nok spillere enda til den formasjonen. Men utviklingen har vært noe lovende.

 

Ang kampen i dag så gikk Barca i favør for arsenal kampen for første gang. Ble en del bytting mellom kampene uansett, men bra at arsenal klarte å reise seg etter å ligge under med 2 mål.

Men med utviklingen av laget så ser de fortsatt ut som det stanger litt mot veggen. Alt for lite progresjon.

Nå var det en del skader i laget men det er man jaggu vant til. Tror nok det blir fint lite på arsenal i år, men så lenge innsatsen er der så er jeg fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Vi eier ballen, men gjør lite med den. Vi har tilgode litt flaks, og gjorde et uttak i dag.

 

Mannone - kan ikke klage

Eboue - ikke noe stort bidrag

Gallas - shaky i første omgang

Vermaelen - MoM

Clichy - ny svak kamp

Song - kjemper for saken

Fabregas - skuffende

Rosicky - oppløftende tross alt

Diaby - 10 briljante sekunder, ellers på sitt værste

Bendtner - får for målet

Eduardo - matchvinner

 

Ramsey - ok

Sagna - lite tid

Wilshere - ennå mindre tid, men frekk

Link to comment
Share on other sites

En slik seier var nøyaktig det vi trengte for å bygge selvtillitt etter to dårlige opplevelser i Manchester.

Vi kunne ha gravd oss ganske dypt ned om vi ikke hadde kommet tilbake slik vi gjode, så dette kan være en seier som redder sessongen vår.

 

joda, men innsatsen til en del av spillerne er horribel. eduardo er helt utafor størsteparten av kampen. kommer mer til sin rett mot slutten, når han trekker inn som spiss. song er slurvete i pasningsspillet, og får ikke satt inn noen taklinger. eboue gjør noen enormt svake valg og pasninger. sender fra seg ballen, og det på en måte som gjør at medspillerne må stoppe opp, eller snu for å få tak i ballen. han og diaby gjør at spillet mister rytme. diaby er den svakeste i dag. klarer en god pasning på 93 minutter! heldigvis er det en målgivende. snurrer og roter bort ballen gang på gang. rosicky og vermaelen er de som gjør det best. sammen med en god og konsekvent dommer. mannone viser ikke all verdens rekkevidde på 1-0, men det målet, må eduardo ta ansvaret for. sånn gjør man bare ikke!

 

er litt skremmende at wenger ikke gjør bytttene tidligere, men det begynner vi å bli vant til. en spiller som wilshere vil kunne skape mye når han kommer inn. 5 minutter er alt for lite!

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er igjen på et lavmål. "Tv"-nivå. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Arsenal-supportere (altså de som pr.definisjon skal støtte Arsenal) har et så stort behov for å spre eder og galle om Arsenals egne spillere.

 

Jeg mener gutta våre gjør en kjempematch. Ikke nødvendigvis spillemessig. Men når kampen blir som den blir, med 2-0 efter fem minutter og 11 Standard-menn til enhver tid bak ballen, er ikke arbeidsforholdene for champagne-fotball til stede. Det er derfor uhyre deilig at vi viser at vi kan vinne "ugly"!

Link to comment
Share on other sites

Haha kjempeartig kommentar fra Wenger på spørsmålet: what can you learn about your players in a match like this? Well, I can learn that we can play an away-game in th CL, get 2-0 behind and then win the game.

 

Liker den typen svar bedre enn: "I think we show great quality". For en facinerende type :D

Link to comment
Share on other sites

Drit i hvordan de spiller så lenge de vinner. Etter utrolig mye styr med streams i dag, valgte jeg å heller vente til jeg kunne se høydepunktene på Viasat 4. Gleden var veldig stor over å se at Arsenal klarte dette, og etter å ha kommet under med 2 mål på de 5 første minuttene, så er det imponerende å putte 3 mål på bortebane i CL.

 

I tillegg var dette en elendig dag for Arsenal, og det er herlig å se at vi vinner på en dårlig dag. Det er vel fantastisk lenge siden det har skjedd? Nå håper jeg de tar dette med seg inn i PL også, slik at det kan komme en laaaaang rekke med 3 poengere der.

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er igjen på et lavmål. "Tv"-nivå. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Arsenal-supportere (altså de som pr.definisjon skal støtte Arsenal) har et så stort behov for å spre eder og galle om Arsenals egne spillere.

 

Jeg mener gutta våre gjør en kjempematch. Ikke nødvendigvis spillemessig. Men når kampen blir som den blir, med 2-0 efter fem minutter og 11 Standard-menn til enhver tid bak ballen, er ikke arbeidsforholdene for champagne-fotball til stede. Det er derfor uhyre deilig at vi viser at vi kan vinne "ugly"!

Jeg er helt enig. Vi må ta litt selvkritikk på dette område, meg selv inkludert! Som Erik Solér sier, en bortekamp i CL er veldig vanskelig å vinne uansett motstander.

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er igjen på et lavmål. "Tv"-nivå. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Arsenal-supportere (altså de som pr.definisjon skal støtte Arsenal) har et så stort behov for å spre eder og galle om Arsenals egne spillere.

 

Jeg mener gutta våre gjør en kjempematch. Ikke nødvendigvis spillemessig. Men når kampen blir som den blir, med 2-0 efter fem minutter og 11 Standard-menn til enhver tid bak ballen, er ikke arbeidsforholdene for champagne-fotball til stede. Det er derfor uhyre deilig at vi viser at vi kan vinne "ugly"!

 

Bifalles!

Til og med Erik Soler var smått imponert over at gutta reiste seg i dag. Da burde det være mulig for oss selv også..

Link to comment
Share on other sites

En slik seier var nøyaktig det vi trengte for å bygge selvtillitt etter to dårlige opplevelser i Manchester.

Vi kunne ha gravd oss ganske dypt ned om vi ikke hadde kommet tilbake slik vi gjode, så dette kan være en seier som redder sessongen vår.

 

joda, men innsatsen til en del av spillerne er horribel. eduardo er helt utafor størsteparten av kampen. kommer mer til sin rett mot slutten, når han trekker inn som spiss. song er slurvete i pasningsspillet, og får ikke satt inn noen taklinger. eboue gjør noen enormt svake valg og pasninger. sender fra seg ballen, og det på en måte som gjør at medspillerne må stoppe opp, eller snu for å få tak i ballen. han og diaby gjør at spillet mister rytme. diaby er den svakeste i dag. klarer en god pasning på 93 minutter! heldigvis er det en målgivende. snurrer og roter bort ballen gang på gang. rosicky og vermaelen er de som gjør det best. sammen med en god og konsekvent dommer. mannone viser ikke all verdens rekkevidde på 1-0, men det målet, må eduardo ta ansvaret for. sånn gjør man bare ikke!

 

er litt skremmende at wenger ikke gjør bytttene tidligere, men det begynner vi å bli vant til. en spiller som wilshere vil kunne skape mye når han kommer inn. 5 minutter er alt for lite!

 

Enig med deg at Rosicky og vermaelen er bra idag,men synes vi kan slenge på Bendtner også.

Får kanskje ikke til allverden,men han jobber og står på,men s resten av gutta virker slappe.

Når det gjelder dommeren så var jeg ikke så veldig fornøyd,,spesielt pågrunn av han blåser endel ganger når laget helt klart hadde hatt fordel av å la spillet gå.

Link to comment
Share on other sites

En uhyre viktig seier for moral,tro og selvtillitt. Også utrolig positivt at

vi kan vinne 'ugly' som de sier vi ikke kan.

Selv om vi vinner spiller vi en gjennomgående svak kamp,spesielt Fabregas skuffer stort. Utrolig svak Fabregas og han ødelegger omtrent hvert eneste frispark og corner vi får. Dette var utrolig skuffende av en kaptein på laget.

 

3 spillere som redder dagen for oss er Bendtner som kjemper hele kampen. Rosicky som gjør en god kamp. Likte spesielt den ene tacklingen hans.

Og min favoritt Vermaelan som har vært en av våre beste spillere denne sesongen.

Hadde ikke hatt noe imot å hatt en spiller av Vermaelan sitt kaliber på midtbanen. Man of the match.

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu meg morsomt med dette forumet gitt. Når den ene hakkekyllingen ikke spiller, så hopper vi rett over på neste hakkekylling.

 

Og apropos hakkekyllinger. Ser at de fleste her inne er fornøyd med jobben Mannone gjorde. For å si det enkelt. Hadde det vært Almunia som sto såpass feilplassert på 1-0 som det Mannone gjorde, så hadde det vært ramaskrik her inne. Da ville vi hatt side opp og side ned med kritikk og usmakelige kommentarer. I dag var det Diaby som fikk dette. Mannone står fullstendig feilplassert på 1-0, og målet er en gedigen keepertabbe. Målet er også en tabbe av Eduardo, men Mannone skal holde keeperhjørnet der. Jeg er opptatt av likhet for loven, så skal Almunia kritiseres, så skal også Mannone det. Vi er jo tross alt interessert i at alle våre spillere skal få samme behandling?

 

Utover dette, er jeg som vanlig glad for at jeg ser kampene på pub, og slipper å følge med på alt som spys ut via tastaturet på dette forumet under kampene. Makan til negativitet skal man lete lenge etter

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...