Jump to content

2009.09.16 Standard Liege, B


Stefanb

Recommended Posts

Det er jaggu meg morsomt med dette forumet gitt. Når den ene hakkekyllingen ikke spiller, så hopper vi rett over på neste hakkekylling.

 

Og apropos hakkekyllinger. Ser at de fleste her inne er fornøyd med jobben Mannone gjorde. For å si det enkelt. Hadde det vært Almunia som sto såpass feilplassert på 1-0 som det Mannone gjorde, så hadde det vært ramaskrik her inne. Da ville vi hatt side opp og side ned med kritikk og usmakelige kommentarer. I dag var det Diaby som fikk dette. Mannone står fullstendig feilplassert på 1-0, og målet er en gedigen keepertabbe. Målet er også en tabbe av Eduardo, men Mannone skal holde keeperhjørnet der. Jeg er opptatt av likhet for loven, så skal Almunia kritiseres, så skal også Mannone det. Vi er jo tross alt interessert i at alle våre spillere skal få samme behandling?

 

Utover dette, er jeg som vanlig glad for at jeg ser kampene på pub, og slipper å følge med på alt som spys ut via tastaturet på dette forumet under kampene. Makan til negativitet skal man lete lenge etter

Dette her er jo tull det du skriver. Joda, er enig i at Eduardo burde fått litt tyn for det han gjorde, men å måle Mannone etter samme list som man skal måle Almunia etter blir jo bare teit. Det ER forskjell på en 32-åring med mye erfaring, og en 20-åring som aldri har spilt en kamp på dette nivået. Jo, det var en tabbe, men Mannone skal ikke hakkes på av den grunn. Litt det samme som feilen til Gibbs i CL-semien. Hadde det vært Clichy som hadde gjort det, så hadde Clichy fått høre det, men Gibbs fikk flere "stakkars" enn "møkkaspiller" her på forumet. Slik bør det også være - at takhøyden er større for spillerne som knapt har spilt en viktig kamp før.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Det er jaggu meg morsomt med dette forumet gitt. Når den ene hakkekyllingen ikke spiller, så hopper vi rett over på neste hakkekylling. (..)

Makan til negativitet skal man lete lenge etter

 

Jo da, det blir ofte i overkant mye negativitet. Og det blir unødvendig mye negativt fokus på enkeltspillere. Vi goonere - ihvertfall noen av oss - fremstår som i overkant negative og vi bør kanskje bli flinkere til å gi laget cred når de gjør gode prestasjoner, selv om spillet ikke er all verden. Når det er sagt er kanskje denne negativiteten et uttrykk for at vi ikke er like blinde og naive som supportere av mange andre klubber, som knapt evner å se bak resultatene. Vi stiller litt høyere krav enn som så, det er ikke nok å vinne i seg selv. Kanskje dette er urimelig, ihvertfall noen ganger der kritikken åpenbart går alt for langt. Men det kan ihvertfall tolkes som at vi har litt mer klasse og er litt mer kvalitetsbevisste enn den gemene hop. Generelt er det vel bedre å være litt for kritisk enn litt for naiv, eller hva...?

Link to comment
Share on other sites

En nokså merkelig kamp. De første 15 er vel det svakeste som er prestert siden Barnet kampen. Deretter maler og maler maskineriet og Standard-spillerene gjør ikke annet enn å klarere. Blir ikke de helt klare sjansene, men vi blir vel snytt for et straffespark? Mange som er slurvete og noen pass er direkte merkelige. Var ikke rytme eller forståelse mellom spillerene i det hele tatt. Likefullt fortsette de i samme tempo og forsøker de samme tingene. Plutselig lykkes Diaby med å vende bort to mann og forserer 40 m før han slipper ballen perfekt. Ser jo så lett ut, hvorfor gjør de ikke dette hele tiden? Fordi spillet har så ørsmå marginer at noen tiendelssekunder fra eller til gjør hele forskjellen. Når det stemmer er det genialt, når det ikke går ser det latterlig ut. Tror mange glemmer hvor høyt nivå og tempo dette spillet foregår i. Det Diaby gjør er utrolig sterkt og vi har per i dag en annen i laget som kan gjøre det samme og det er Arshavin. Når han ikke er på banen så må Diaby være det for å skape disse situasjonene, vi har ingen andre som kan føre ball i like stort tempo.

 

2. omgang må vel Arsenal ha 70 % ballinnehav. Song tar alt av 2. baller og tar ut spillere gang på gang. Standard blir sliten og henger ikke med. Alle spillerene får litt bedre tid og da er Arsenal helt overlegne. Etterhvert kommer sjansene og etter mål nr 2 var jeg aldri i tvil om at vi ville vinne. Når nr 3 kom bare et par min senere var det avgjort. Standard hadde ingenting å by på og visste at de var slått. Klarer ikke å skape en eneste sjanse siste 10 på hjemmebane, de hadde vel knapt ballen.

 

Sterkt av laget å snu dette. Veldig posistivt å se at de forsøkte fra første sekund etter 2-0 og ikke lot seg stresse. Stolte på egne ferdigheter og det var riktig, tilslutt kom sjansene og målene. Ingen skader såvidt jeg kunne se, flere spillere som kom seg greit gjennom etter skadeavbrekk og noen unggutter som fikk prøve seg.

Ellers positivt å se at ingen protesterte mot straffen selv om den var kontroversiell.

 

En perfekt fotballkveld som inneholdt bunnløs sorg, fortvilelse, sinne, håp, glede og tilslutt en deilig seier :D

 

MoM må deles mellom Song(tiltross for sin forferdelige passning til Gallas? etter avspark) og Vermaelen. Dagens skuffelse Fabregas og Clichy som begge leverer langt under hva vi kan forvente av dem. Dagens prestasjon var passet fra Rosicky til Bendtner i begynnelsen av 2. Der burde dansken scoret sitt nummer to for kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu meg morsomt med dette forumet gitt. Når den ene hakkekyllingen ikke spiller, så hopper vi rett over på neste hakkekylling. (..)

Makan til negativitet skal man lete lenge etter

 

Jo da, det blir ofte i overkant mye negativitet. Og det blir unødvendig mye negativt fokus på enkeltspillere. Vi goonere - ihvertfall noen av oss - fremstår som i overkant negative og vi bør kanskje bli flinkere til å gi laget cred når de gjør gode prestasjoner, selv om spillet ikke er all verden. Når det er sagt er kanskje denne negativiteten et uttrykk for at vi ikke er like blinde og naive som supportere av mange andre klubber, som knapt evner å se bak resultatene. Vi stiller litt høyere krav enn som så, det er ikke nok å vinne i seg selv. Kanskje dette er urimelig, ihvertfall noen ganger der kritikken åpenbart går alt for langt. Men det kan ihvertfall tolkes som at vi har litt mer klasse og er litt mer kvalitetsbevisste enn den gemene hop. Generelt er det vel bedre å være litt for kritisk enn litt for naiv, eller hva...?

 

Negativitet og saklig kritikk kan nok de fleste leve med. Om Goonere har mer klasse enn den

'gemene hop kan vel diskuteres.

For det er vel den saklige kritikken som forventes i sin negativitet som uteblir mange ganger.

Link to comment
Share on other sites

Negativitet og saklig kritikk kan nok de fleste leve med. Om Goonere har mer klasse enn den

'gemene hop kan vel diskuteres. For det er vel den saklige kritikken som forventes i sin negativitet som uteblir mange ganger.

 

he he, enig med dette. Her er det jo en hårfin balansegang, og det er jo åpenbart noen som ikke klarer å holde seg på den riktige "siden"....

Link to comment
Share on other sites

Dette her er jo tull det du skriver. Joda, er enig i at Eduardo burde fått litt tyn for det han gjorde, men å måle Mannone etter samme list som man skal måle Almunia etter blir jo bare teit. Det ER forskjell på en 32-åring med mye erfaring, og en 20-åring som aldri har spilt en kamp på dette nivået. Jo, det var en tabbe, men Mannone skal ikke hakkes på av den grunn.

 

Såvidt jeg har forstått det på forumets keeperekspert ben elfen, så er noe av det første man lærer som keeper at man skal holde keeperhjørnet. Så da burde det ha veldig lite å si om man har mye erfaring eller ikke. En tabbe er det, og Almunia hadde kommet til å blitt slaktet fullstendig, noe som forteller meg at det ikke er spilleren Almunia folk er imot her inne, men personen Almunia.

 

Men det kan ihvertfall tolkes som at vi har litt mer klasse og er litt mer kvalitetsbevisste enn den gemene hop.

 

Det er jaggu meg ikke mye klasse over det som spys ut via tastaturet her inne under kamper. Det er forskjell på saklig kritikk og håpløs oppførsel

Link to comment
Share on other sites

Dette her er jo tull det du skriver. Joda, er enig i at Eduardo burde fått litt tyn for det han gjorde, men å måle Mannone etter samme list som man skal måle Almunia etter blir jo bare teit. Det ER forskjell på en 32-åring med mye erfaring, og en 20-åring som aldri har spilt en kamp på dette nivået. Jo, det var en tabbe, men Mannone skal ikke hakkes på av den grunn.

 

Såvidt jeg har forstått det på forumets keeperekspert ben elfen, så er noe av det første man lærer som keeper at man skal holde keeperhjørnet. Så da burde det ha veldig lite å si om man har mye erfaring eller ikke. En tabbe er det, og Almunia hadde kommet til å blitt slaktet fullstendig, noe som forteller meg at det ikke er spilleren Almunia folk er imot her inne, men personen Almunia.

 

Men det kan ihvertfall tolkes som at vi har litt mer klasse og er litt mer kvalitetsbevisste enn den gemene hop.

 

Det er jaggu meg ikke mye klasse over det som spys ut via tastaturet her inne under kamper. Det er forskjell på saklig kritikk og håpløs oppførsel

 

Kim: Grunnen til at mange har noe imot Almunia er IKKE hans person. Han er en helt vanlig person som ikke gjør mye ut av seg på det planet. Virker som en av de mer sympatiske spillerne i klubben, så det har absolutt ingenting med det å gjøre. Grunnen er GJENTATTE feil som han gjør. (mot Portsmouth, mot Manu, mot City... ...og det er bare i år) Det er det som gjør at mange er negative.

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu meg ikke mye klasse over det som spys ut via tastaturet her inne under kamper. Det er forskjell på saklig kritikk og håpløs oppførsel

 

som sagt er jeg enig i dette. Men jeg står ved lag at det kanskje er bedre å være litt i overkant kritisk enn å være for naivt optimistisk, så lenge man holder seg innenfor saklige rammer.

Link to comment
Share on other sites

Kim: Grunnen til at mange har noe imot Almunia er IKKE hans person. Han er en helt vanlig person som ikke gjør mye ut av seg på det planet. Virker som en av de mer sympatiske spillerne i klubben, så det har absolutt ingenting med det å gjøre. Grunnen er GJENTATTE feil som han gjør. (mot Portsmouth, mot Manu, mot City... ...og det er bare i år) Det er det som gjør at mange er negative.

 

At Almunia gjør mange gjentatte feil, er det vel ingen som er uenig i. Det eneste jeg har forsøkt å få frem i debatten rund Almunia, er at vi kan sitte er her og klage over feilene hans gjentatte ganger, til vi blir blå i ansiktet. Uten at det hjelper en dritt. Almunia blir ikke en bedre keeper av dette. Almunia er rett og slett ikke bedre, og gjør så godt han kan. Derfor mener jeg at kritikken blir fullstendig feilplassert. Kritikken bør rettes mot Wenger som ikke har gjort noe for å løse keeperproblemet vårt.

 

Årsaken til at jeg dro frem keepertabben til Mannone, var som sagt på grunnlag av at Almunia ville blitt hudflettet fullstendig. Og når det gjelder argumentet med at Mannone spiller sin første kamp osv, så mener jeg det blir uvesentlig i denne saken, da det å holde keeperhjørnet er en såpass grunnleggende basisferdighet.

 

som sagt er jeg enig i dette. Men jeg står ved lag at det kanskje er bedre å være litt i overkant kritisk enn å være for naivt optimistisk, så lenge man holder seg innenfor saklige rammer.

 

Joda, det er jeg enig med deg i. Problemet er jo bare at man ikke holder seg innenfor saklige rammer under kampens forløp. Så det hadde kanskje vært en ide og stengt forumet for innlegg så lenge kampene pågår, slik at forsøplingen som pågår under kampene kan taes via chat istedet

Link to comment
Share on other sites

 

Årsaken til at jeg dro frem keepertabben til Mannone, var som sagt på grunnlag av at Almunia ville blitt hudflettet fullstendig. Og når det gjelder argumentet med at Mannone spiller sin første kamp osv, så mener jeg det blir uvesentlig i denne saken, da det å holde keeperhjørnet er en såpass grunnleggende basisferdighet.

 

Nå blir det mye rør her inne, føler jeg. Keeperhjørnet. Hva er egentlig det?

 

Som oftest når man snakker om keeperhjørnet er det snakk om frispark fra skrått hold. Da skal muren dekke første stolpe, mens keeperen skal skal dekke det lengste hjørnet. Husk at det alltid er lettere for en keeper å bevege seg fremover (mot første stolpe) enn det er å rygge.

 

I dette tilfelle snakker vi om et balltap fra Eduardo på ca 18 meter, ganske sentralt i banen, kanskje litt over mot høyre. Korrekt plassering for en keeper vil da være ca midt i mål, muligens et skritt eller to mot bakre stolpe. Å hevde at Mannone burde stå i det korte hjørnet og vente på skuddet er galskap. Hans vei mot bakre stolpe ville da blitt veldig lang.

 

Keeperhjørnet lizzom. Hrmmpppf.

Link to comment
Share on other sites

At Almunia gjør mange gjentatte feil, er det vel ingen som er uenig i. Det eneste jeg har forsøkt å få frem i debatten rund Almunia, er at vi kan sitte er her og klage over feilene hans gjentatte ganger, til vi blir blå i ansiktet. Uten at det hjelper en dritt. Almunia blir ikke en bedre keeper av dette. Almunia er rett og slett ikke bedre, og gjør så godt han kan. Derfor mener jeg at kritikken blir fullstendig feilplassert. Kritikken bør rettes mot Wenger som ikke har gjort noe for å løse keeperproblemet vårt.

 

Årsaken til at jeg dro frem keepertabben til Mannone, var som sagt på grunnlag av at Almunia ville blitt hudflettet fullstendig. Og når det gjelder argumentet med at Mannone spiller sin første kamp osv, så mener jeg det blir uvesentlig i denne saken, da det å holde keeperhjørnet er en såpass grunnleggende basisferdighet.

 

Joda, det er jeg enig med deg i. Problemet er jo bare at man ikke holder seg innenfor saklige rammer under kampens forløp. Så det hadde kanskje vært en ide og stengt forumet for innlegg så lenge kampene pågår, slik at forsøplingen som pågår under kampene kan taes via chat istedet

 

Hadde kritikken rundt Katten vært saklig tror jeg ikke noen hadde reagert. Det er

igjen den balansen med negativitet og saklighet som er grunnleggende for om en gidder en videre diskusjon.

Et godt poeng du tar fram her Kim for er nokså sikker på at ordlyden rundt her hadde vært en helt annen med en viss spanjol i mål.

 

Forøvrig tror jeg det hadde vært et lurt trekk å stenge kamptråden under kamp og at vi heller bruker chatte tråden.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det mye rør her inne, føler jeg. Keeperhjørnet. Hva er egentlig det?

 

Som oftest når man snakker om keeperhjørnet er det snakk om frispark fra skrått hold. Da skal muren dekke første stolpe, mens keeperen skal skal dekke det lengste hjørnet. Husk at det alltid er lettere for en keeper å bevege seg fremover (mot første stolpe) enn det er å rygge.

 

I dette tilfelle snakker vi om et balltap fra Eduardo på ca 18 meter, ganske sentralt i banen, kanskje litt over mot høyre. Korrekt plassering for en keeper vil da være ca midt i mål, muligens et skritt eller to mot bakre stolpe. Å hevde at Mannone burde stå i det korte hjørnet og vente på skuddet er galskap. Hans vei mot bakre stolpe ville da blitt veldig lang.

 

Keeperhjørnet lizzom. Hrmmpppf.

 

Når det gjelder det med keeperhjørnet, så er det ett argument som har blitt benyttet av keeperekspertene her inne for å kunne legge skylden på diverse mål imot på Almunia. Der har det vært snakk om situasjoner hvor det har blitt sluppet inn mål ved stolpen på den siden av målet som har blitt regnet som keeperhjørne.

 

Etter som du mener at det å bruke keeperhjørnet som ett argument på annet enn frisparksituasjoner er feil, så antar jeg at du har god kjennskap til keeperarbeid, og hva som er rett og galt rundt dette. Det jeg finner litt merkelig, er at du kommer med denne argumentasjonen nå når Mannone blir satt i søkelyset, mens jeg ikke har sett deg komme med dette argumentet når Almunia har blitt ilagt skyld for lignende mål.

Link to comment
Share on other sites

Godt at vi kom igang med CL med seier, selv om det så stygt ut en periode. :D Viser i hvertfall styrke når vi slår tilbake og snur kampen og får med oss tre poeng.

 

Edurado må huske at man ikke slår hælspark rett utenfor egen 16-meter. Noen ganger skal alt gjøres for "pent" og det får innimellom konsekvenser.

 

Dette resultatet gjorde nok godt for spillerne, og ser frem til helgenskamp og får håpe vi fortsetter med en ny seier da. :)

Link to comment
Share on other sites

Seieren varmet, og hadde jeg ikke sett kampen hadde vel alt vært rosenrødt.

 

Men jeg overvar elendigheten. Mer stillestående skal man lete lenge etter. Omtrent ingen bevegelse i laget. Ballen ble slått opp til feilvendte spillere som serverte pasningen i retur til en lite oppfinnsom midtbane.

Song og Diaby med en laber Fabregas var omtrent som å se maling tørke.

Eduardo var langt under det man bør forvente.

Og pr dato har vi backproblem. Clichy er ikke å kjenne igjen, og Sagna fortsetter å ødelegge sitt navn og rykte.

Ikke en eneste gang kom Arsenal rundt på flankene, alt ble pøset inn i sentrum hvor hjelpesløsheten rådet.

 

Positivt var innhoppet til Ramsay.

 

Sagna? kor mange minutt hadde han på bana i går kveld? 15? Litt drøyt å gi han skulda for dårleg backspel på eit slikt grunnlag.

Elles er eg samd i at gåfotballen vi presterte var trasige greier.

Link to comment
Share on other sites

her er forøvrig spelarbørsen frå the Sun:

 

Vito Mannone 5

 

Emmanuel Eboue 6 (Sagna 6)

 

Thomas Vermaelen 7

 

William Gallas 6

 

Gael Clichy 6

 

Tomas Rosicky 7 (Ramsey 6)

 

Cesc Fabregas 7

 

Alex Song 7

 

Abou Diaby 6

 

Eduardo 6 (Wilshere 6)

 

STAR MAN Nicklas Bendtner 8

 

Summen for dei 11 som starta er 71 poeng, 1 poeng mindre enn Liverpools start-ellever mot Debrescen.

Link to comment
Share on other sites

Etter en sensajonelt svak start klarte vi å snu, og det på bortebane i europas gjeveste turnering. Det er sterkt uansett hvem som står på motsatt banehalvdel. Når det er sagt så må jeg påpeke at gårsdagens spillemessige innsats er noe av det mest horrible jeg har sett på lenge. De som telte antall feilpasninger fra gutta i hvitt må ha hatt en meget travel kveld. Fabregas, Diaby og Eduardo med flere hadde vel flere pasninger til motspiller enn til medspiller. Det er utilgivelig og ville blitt straffet brutalt av en bedre motstander.

Tar man med at vi i tillegg hadde hjelp fra dommeren så kan jeg trygt hevde at vi hadde griseflaks. Vi vinner på en dårlig dag rett og slett og det er det United gjør hele tiden og deres fans klager ikke. Og man kan jo forstå det, det er tross alt bedre å vinne på en dårlig dag enn å tape på en god dag, som vi til stadighet gjør.

Men denne gangen ble det tre viktige bortepoeng og her følger min spillerbørs:

 

Mannone: Kunne definitivt tatt det første målet, men når hans rutinerte lagkamerat Eduardo gjør så lite for å beskytte han i sin CL-debut så vil jeg ikke laste han for det. Ellers synes jeg han virket konsentrert og klar selv om han fikk lite å bryne seg på. 5

 

Eboue: Delaktig over hele banen og har et par viktige involveringer defensivt da vi er på hæla. Offensivt var han imidlertid lite å skryte av og gikk seg stadig bort med ballen. 5

 

Gallas: Laget et unødvendig straffespark og virket unormalt shaky hele førsteomgangen. Svake klareringer hadde han også til stadighet. I andreomgang spiller han seg imidlertid opp og redder seg fra katastrofe-karakter på børsen min. 4

 

Vermaelen: MoM, uten tvil. Her har virkelig den gamle professoren gjort et skikkelig scoop. Nok en gang er belgieren banens gigant og er en av få som får godkjent av meg. Til tross for at spillerne rundt han tidvis spiller som hodeløse høns så står han fram og leverer en plettfri forestilling. Scoret gjorde han jammen meg og. Jeg er meget, meget imponert. Vår soleklart beste spiller så langt denne sesongen. Kanskje det ikke er så dumt å hente inn forsterkninger allikevel, Wenger?? 8

 

Clichy: Hva har skjedd med Gael? Han fortjener ikke å bli kalt en skygge av seg selv. Han er enda verre. Han forsatte det svake spillet fra City-kamper og fremstår som ei rundingsbøye på høyde med Justin Hoyte på sitt verste. Det offensive spillet hans er like ille. "He could`nt cross to save his life" leste jeg på en engelsk blogg og det var faktisk meget presist og treffende. Jeg får rett og slett vondt av han. Jeg liker virkelig Clichy, en sympatisk og lojal spiller med et bredt ferdighetsregister han ikke er i stand til å bruke om dagen. På tide med Gibbs. 3

 

Fabregas: En svak forestilling fra kapteinen som ser ut til å ha hodet et helt annet sted enn på banen. Ny personlig rekord i feilpasninger og helt horrible dødballer fra en såkalt silkefot. Kanskje hans svakeste kamp i Arsenal-trøyen. Det verste er allikevel kroppsspråket hans. Som kaptein så kan man ikke være en humør-spiller og det er nettopp det Cesc fremstår som i øyeblikket. Hvilke signal sender det til lagkameratene da kapteinen går å surmuler allerede etter 5 minutter?? Er redd han drømmer om bedre medspillere og bedre vær i Spania... 4

 

Song: Hadde en formidabel start på sesongen, men har dalt noe i form virker det som. Førsteomgangen i går var veldig svak og feilpasningen hans ved avspark i andreomgang kunne avgjort kampen i Standards favør. Så ukonsentrert kan man ikke være på dette nivået. Han spiller seg imidlertid stort opp i andreomgang. 5,5

 

Rosicky: En av dagens lyspunkt. Skadehelvete tatt i betraktning så var det en heroisk og glimrende forestilling fra lille Mozart. Kvaliteten på avleveringene var upåklagelig og han hopper uredd inn i dueller og taklinger. Han er definitivt tilbake og blir en viktig brikke i laget denne sesongen. Gledelig. 7

 

Diaby: En utrolig frustrerende spiller. Ti sekunders briljanse redder ikke Diaby fra knallhard kritikk fra meg. Ukonsentrert, lat og vaksinert mot gode avleveringer (med et unntak). Det er så typisk han at det faktisk er irriterende. 89 svake minutter blir glemt fordi han i et minutt glimrer. Akkurat som folk pleier å skryte han opp i skyene etter EN god forestilling selv om de VET at han kommer til å spille svakt de neste 5 kampene. Et vanvittig ferdighetsregister til tross, denne mannen er ikke god nok for Arsenal og jeg tviler på at han noen gang blir det. The new Vieira? I`m havin a laugh... 3

 

Bendtner: Endelig fikk dansken starte i sin beste posisjon og da scoret han sannelig også. "It is`nt exactly rocket science Wenger", skrev en engelskmann på Le-Grove. Godt sagt. Bendtner bør spille sentralt, det er der han kommer til sin rett. I går var han en våre beste og kom til markant flere muligheter enn tidligere i sesongen. Det er ikke tilfeldig. Arbeidsinnsatsen hans var også meget bra. 6,5

 

Eduardo: Dudu`s svakeste kamp i vår stolte skjorte. Gjør stygge og potensielt match-tapende feil defensivt og er helt planløs offensivt. Edu er en intelligent spiller som ofte ligger et par trekk foran medspillerne. Vet ofte hva han skal gjøre med ballen før han mottar den, men i går virket han fullstendig ute av det. Heldigvis er han spiller som også styres delvis instinkt og nettopp det avgjorde kampen i vårt favør. Må forøvrig nevne at mottaksforsøkene hans minte om en 5. divisjonsspiller i går. Hardere mottak enn skudd. Løfter seg helt sikkert til helgen. 3

 

Av innbytterne var det kun Ramsey som fikk tid til å markere seg og den unge waliseren klarte seg meget godt. Set ut til å ha tatt steg det siste året og er uredd og kompromissløs ute på banen. På tide å bruke han istedet for Diaby, Eboue og Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det mye rør her inne, føler jeg. Keeperhjørnet. Hva er egentlig det?

 

Som oftest når man snakker om keeperhjørnet er det snakk om frispark fra skrått hold. Da skal muren dekke første stolpe, mens keeperen skal skal dekke det lengste hjørnet. Husk at det alltid er lettere for en keeper å bevege seg fremover (mot første stolpe) enn det er å rygge.

 

I dette tilfelle snakker vi om et balltap fra Eduardo på ca 18 meter, ganske sentralt i banen, kanskje litt over mot høyre. Korrekt plassering for en keeper vil da være ca midt i mål, muligens et skritt eller to mot bakre stolpe. Å hevde at Mannone burde stå i det korte hjørnet og vente på skuddet er galskap. Hans vei mot bakre stolpe ville da blitt veldig lang.

 

Keeperhjørnet lizzom. Hrmmpppf.

 

Når det gjelder det med keeperhjørnet, så er det ett argument som har blitt benyttet av keeperekspertene her inne for å kunne legge skylden på diverse mål imot på Almunia. Der har det vært snakk om situasjoner hvor det har blitt sluppet inn mål ved stolpen på den siden av målet som har blitt regnet som keeperhjørne.

 

Etter som du mener at det å bruke keeperhjørnet som ett argument på annet enn frisparksituasjoner er feil, så antar jeg at du har god kjennskap til keeperarbeid, og hva som er rett og galt rundt dette. Det jeg finner litt merkelig, er at du kommer med denne argumentasjonen nå når Mannone blir satt i søkelyset, mens jeg ikke har sett deg komme med dette argumentet når Almunia har blitt ilagt skyld for lignende mål.

 

mannone gjør ingen tabbe på målet. tabben er det eduardo som gjør. det kan vel ikke være noe å diskutere. når ballen er midt etter banen, kan det vel være vanskelig å kalle noe for keeperhjørnet. det mannone gjør, er å vise dårlig rekkevidde. rekkevidden hans er på nivå med almunia. og det er ikke godt nok. en keeper med den lengden bør kunne nå bort til stolpen på slike skudd. men det er stor forskjell på å gjøre en svak innsats, og på å gjøre en tabbe. synes da også at man skal kunne forvente mer av en med almunias rutine, enn en pur ungdom som mannone.

Link to comment
Share on other sites

Mål0

Avslutninger3

Avslutninger på mål1

Skapte målsjanser3

Pasninger89

Presise pasninger 75

Cross-pasninger8

Taklinger0

Taklinger vunnet0

Ballvinninger4

Klareringer0

Straffebom0

Frispark for2

Frispark imot0

Gule0

Røde kort0

 

Vgs stattistikk om Fabregas 15% feilpasninger.

Jeg tror ikke dette er troverdig statistikk ettersom Han har 0 taklinger?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...