Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Nå forventer jeg intet mindre enn en stor-signering!

 

Henry tilbake.

 

Jeg håper hvert fall på en bakromsspiss. Husker hvordan vi ødela lag for noen år siden ved å sende baller mot Henry som var på løp bak motsanderens forsvar. Deilige minner. I mine øyne har hverken van Persie, Eduardo eller Bendtner den egenskapen. Jeg sikler etter Gabriel Agbonlahor, eventuelt omskoler Theo Walcott til spiss. Det blir uansett spennende! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Jeg lurer på en ting, hvordan kan City annonsere kjøpet av Adebayor og avbilde han iført en City drakt nå Arsenal ennå ikke har bekreftet overgangen? Er det bare Arsenal som har tatt en pause i helga eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvor fort ting blir nostalgi :)

 

Ingen vits i å dvele ved Ade-bye-bye-or ;) Synes dog han har fått ufortjent mye pepper, han scoret tross alt 16 mål for oss denne sesongen, noe som må kalles godkjent. Problemet var den tilsynelatende fraværende arbeidsmoralen og at han stort sett var grodd fast i offside.

 

Tror faktisk han kan bli vanskelig å erstatte. Det er ikke mange spisser i verden som er i stand til å gjøre

...
Link to comment
Share on other sites

Nå hadde jeg skrivd mitt lengste innlegg siden jeg ble medlem her, og så forsvant internetten :)

Så dette blir et veldig begrensa sammendrag av det jeg jeg skrev.

 

Jeg må starte med å si at jeg ikke klarer å glede meg over salget, noe jeg veit sikkert mange vil reagere på ;)

Grunnen til det er at jeg ikke har slengt meg på det jeg føler meget vell kan være en urettferdrig hatbølge av Adebayor. Jeg er overraska over hvor langt dette har blitt dradd. Jeg tror det som skjedde sommeren 08 kanskje var en overreakson av mange fans og den slang mange seg på. Man var redde for å miste enda en profilert spiller som netta 30 mål sesongen som var gått. Tidligere sommere har vi tårevått måtte ta farvell med våre største stjerner og ikoner og nå sprakk kanskje en oppspart "boble" seg for mange(?) Flørtet han egentlig med Milan, Barca? - Ikke veit jeg. Hovedpersonen selv hevdet ihvertfall at han ikke hadde gjort det og signerte ny kontrakt med oss på sensommeren. En luktrativ en.

 

Så begynnte sesongen og, også pipingen på Adebayor. Nylig sverget troskap til Arsenal + 900 lapper i uka var ikke nok for at togoleseren skulle yte sitt maks. Han svarte kritikken ved å ha en ytterst lat og giddalaus holdning. Upopulæriteten øker og Adebayor gjør "geni-trekket" med å, meget direkte, gi pepper ti fansen. Så sånn som ting har utvikla seg så er det nok ikke verdens undergang at han skal stå i offside i lyseblå skjorte istedenfor rød neste sesong. Vi er ikke tjent med enda en sesong med konflikter. Årsaken til at jeg har vært like ivrig på å få han ut av klubben som mange andre fans har vært, er på grunn av kvalitetene han har som spiller. Han kan, som en av få, score mål på alle mulige måter og er en stor del av grunnen til at vi har kunnet angripe mer uforutsigbart som følge av sin hodestyrke. Som regel styrer vi kampene, og som regel prøver vi å småkombinere oss gjennom midten. Dette blir veldig trangt som vi alle veit, og lenge har vi ikke hatt noen løsning på dette. Når Adebayor kom inn i laget har vi kunnet angripe også ved å slå innlegg i boks og utnytte Ade`s kvaliteter der. Vi har vært mer uforutsigbare.

Tiltross for ræva holdning, tror jeg selv om det kanskje høres litt rart ut at vi nok fort kan savne de styrkene han hadde. Vi trenger en erstatter, det er helt klart. Skadehistorien til Dudu og RVP er store deler av grunnen til det.

 

Takk for alt Ade, takk for alle Tottenham-scoringene, du vil utvilsomt bli huska på både godt og vondt !

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med en følelse av likegyldighet. På en side kommer jeg til å savne han, han var en annerledes

spiss som ga oss flere dimensjoner i angrepsspillet. På den andre siden gravde han sin egen grav, med

vinglingen i fjord sommer, fulgt opp av flere uheldige utspill gjennom sesongen, og i tillegg en arbeidssinnsats

som ikke sendte positive vibrasjoner til omgivelsene. Og det falt tungt for brystet for de fleste goonere.

 

Under Wengers intervju etter gårsdagens kamp, sa han at han følte at Adebayor ikke hadde fått den støtten

han fortjente, noe også Ade selv var enig i. Så der skiltes våre veier, Ade.

 

Nå får vi se hvordan det går med denne konkurransen i city...

Link to comment
Share on other sites

Nå forventer jeg intet mindre enn en stor-signering!

 

Henry tilbake.

 

Jeg håper hvert fall på en bakromsspiss. Husker hvordan vi ødela lag for noen år siden ved å sende baller mot Henry som var på løp bak motsanderens forsvar. Deilige minner. I mine øyne har hverken van Persie, Eduardo eller Bendtner den egenskapen. Jeg sikler etter Gabriel Agbonlahor, eventuelt omskoler Theo Walcott til spiss. Det blir uansett spennende! :)

Wenger har vel sagt at Walcott skal bli spiss med tiden. Bare få erfaring og slik med å spille på kanten først. Hadde ikke forundret meg viss han ble flyttet opp på topp litt denne sesongen. Men da trenger vi en ny ving, og da mener eg VING, ikke en sentralmidtbane som skal begynne å spille på siden. Young hadde vore fantastisk synest jeg.

Link to comment
Share on other sites

Nå forventer jeg intet mindre enn en stor-signering!

 

Henry tilbake.

 

Jeg håper hvert fall på en bakromsspiss. Husker hvordan vi ødela lag for noen år siden ved å sende baller mot Henry som var på løp bak motsanderens forsvar. Deilige minner. I mine øyne har hverken van Persie, Eduardo eller Bendtner den egenskapen. Jeg sikler etter Gabriel Agbonlahor, eventuelt omskoler Theo Walcott til spiss. Det blir uansett spennende! :)

Wenger har vel sagt at Walcott skal bli spiss med tiden. Bare få erfaring og slik med å spille på kanten først. Hadde ikke forundret meg viss han ble flyttet opp på topp litt denne sesongen. Men da trenger vi en ny ving, og da mener eg VING, ikke en sentralmidtbane som skal begynne å spille på siden. Young hadde vore fantastisk synest jeg.

Tror nok ikke vi trenger en ny ving når vi har Nasri, Rosicky og Arsavhin som vinger.

Link to comment
Share on other sites

Nå forventer jeg intet mindre enn en stor-signering!

 

Henry tilbake.

 

Jeg håper hvert fall på en bakromsspiss. Husker hvordan vi ødela lag for noen år siden ved å sende baller mot Henry som var på løp bak motsanderens forsvar. Deilige minner. I mine øyne har hverken van Persie, Eduardo eller Bendtner den egenskapen. Jeg sikler etter Gabriel Agbonlahor, eventuelt omskoler Theo Walcott til spiss. Det blir uansett spennende! :)

Wenger har vel sagt at Walcott skal bli spiss med tiden. Bare få erfaring og slik med å spille på kanten først. Hadde ikke forundret meg viss han ble flyttet opp på topp litt denne sesongen. Men da trenger vi en ny ving, og da mener eg VING, ikke en sentralmidtbane som skal begynne å spille på siden. Young hadde vore fantastisk synest jeg.

Tror nok ikke vi trenger en ny ving når vi har Nasri, Rosicky og Arsavhin som vinger.

 

1. Han vil ha en ving, en ordentlig VING! Alle de tre over passer best mer sentralt i banen

2. Tror du virkelig vi kan gå gjennom sesongen med bare tre kantspillere?

Link to comment
Share on other sites

Legg til Wallcott og Eboue så har vi nok kantspillere. Nå er en spiss solgt og vi må hente inn en ny. Hvis ikke kommer Wenger garantert i situasjoner der han blir tvunget til å stille med ett svakt angrep pga. skader på Eduardo og RvP. RvP vil anntagelig pådra seg en del unødvendige gule kort og måtte stå over noen kamper pga det også. Bendner og Vela er lovende, men har ikke bevist noe som helst enda. Walcott og Arshavin vil jeg helst ha i andre posisjoner foreløpig. Det siste jeg vil å bli tvunget til å stille med for dålig elver mot de beste. Vil heller ikke være i en situasjon uten offensive jokere på benken.

 

Personlig har jeg aldri likt Ade (bortsett fra scoringsøyeblikkene), men motstanderene har alltid sett på han som en trussel. Selv om han som regel trengte tre 100% sjangser per mål, så er det vanskelig å komme bort fra at han scoret en del for oss. Nå mangler vi den trusselen han tross alt var, og han må erstattes med en ny spiss. Skulle Wenger velge å ikke hente inn en erstatter kommer jeg til å rive meg i håret over at han nok en gang gambler på for tynn stall.

Link to comment
Share on other sites

Nå forventer jeg intet mindre enn en stor-signering!

 

Henry tilbake.

 

Jeg håper hvert fall på en bakromsspiss. Husker hvordan vi ødela lag for noen år siden ved å sende baller mot Henry som var på løp bak motsanderens forsvar. Deilige minner. I mine øyne har hverken van Persie, Eduardo eller Bendtner den egenskapen. Jeg sikler etter Gabriel Agbonlahor, eventuelt omskoler Theo Walcott til spiss. Det blir uansett spennende! :)

Wenger har vel sagt at Walcott skal bli spiss med tiden. Bare få erfaring og slik med å spille på kanten først. Hadde ikke forundret meg viss han ble flyttet opp på topp litt denne sesongen. Men da trenger vi en ny ving, og da mener eg VING, ikke en sentralmidtbane som skal begynne å spille på siden. Young hadde vore fantastisk synest jeg.

Tror nok ikke vi trenger en ny ving når vi har Nasri, Rosicky og Arsavhin som vinger.

 

1. Han vil ha en ving, en ordentlig VING! Alle de tre over passer best mer sentralt i banen

2. Tror du virkelig vi kan gå gjennom sesongen med bare tre kantspillere?

Ja, er det jeg mener. Vi trenger en ving, en krittløper. En Overmars type. Nasri er egentlig ikke ving, det viser igjen når han får spille sentralt og storspiller. Arshavin er også en sentral spiller type som liker å være med i oppbygging av spillet, ganske likt som Bergkamp i sin tid. Nå er det lenge siden jeg har sett Rosicky spille, men mener han er ganske lik i spillestilen som Nasri, bortsatt fra at han har et bedre skuddbein.

Så da mener jeg at vi sitter igjen med Walcott som en skikkelig hurtigtog som ligger ute på kanten. Men Wenger har sagt at han med tiden skal bli spiss. Og per dags dato har vi ikke noen spiss som kan trur bakrommet. Det har vertfall Walcott evnen til. Så viss han blir flyttet fram så trenger vi en ny torbo på kanten. Og da mener jeg at Young må være et bra alternativ. Hurtig, glad og god til å utfordre en mot en, samt en bra innlegg/døballsfot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å savne mannen som hamret inn de vidunderligste mål mot Tottenham og som i starten av sin Arsenal-karriere jobbet som en galning og var et konstant uromoment for ethvert forsvar. Den Adebayoren som etterhvert mistet alt engasjement og som tilsynelatende forsøker å ta all ære efter Walcotts utrolige soloraid-mål på Anfield blir ikke savnet.

 

Salget gir blandede følelser og det er bare én ting jeg føler meg sikker på: Wenger må nå ut og handle! Ikke nødvendigvis fordi vi kvalitativt er avhengige av forsterkninger. Men mest fordi kritikken fra fans og media kommer til å nå uante høyder skulle Wenger nå knyte igjen pengesekken - og suksessen neste sesong utebli. Mangel på handlekraft vil rett og slett gi for lett tilgang på de samme gamle spørsmål og innvendinger, og efterhvert surne både Wenger og spillergruppa i en tid da de mest av alt trenger arbeidsro.

 

Hvem som må inn vet jeg ikke. Men noen må det bli!

Link to comment
Share on other sites

En ting skal først sies, og det er at Ade har skåret utrolig mange flotte mål for Arsenal. Ofte ut av ingenting setter han ballen spektakulært i mål! MEN... Det er spillerene bak Ade som sørger for å levere ballen, og det er de vi er avhengig av å fungere bra for å skape målsjangser. Som de fleste har sett, så ble han ofte stående der fremme og vente på ballen... vente... På et eller annet vis kan alle spillere erstattes, og det tror jeg Ade kan også. kanskje ikke med en som skårer like pene mål, men like mange, og like viktige.

 

Jeg tror faktisk at vi med en hvilken som helst annen spiss vil kunne skape flere målsjangser nå enn med Ade.. han var jo ikke akkurat kjent for å stå på rette siden av offsidelinjen.... ikke rent få ganger heller i løpet av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Virker som han har utrolig dårlig selvinnsikt. Det er ikke "fordi Milan ville ha ham" vi ikke støttet ham hele veien. Det er uttalelser/flørtinger med andre klubber og innsatsen ute på banen som har gjort at fansen har vendt seg mot ham. Idiot...

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at spillerne våre tar igjen litt. :D

 

Tror Adebayor har dårlig samvittighet ovenfor seg selv eller noe sånt, og prøver å legge skylda over på oss for at han måtte dra, slik at han skal få det bedre med seg selv.

 

De siste kommentarene fra både Adebayor og Cole har vært tåpelige. At de ikke klarer å respektere klubben som faktisk har fått dem dit de er i dag får være deres problem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...