Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Åssen kan Etoo bli kåret når han var ikke så bra i 2007, Drogba også...

 

Sikkert pga at de har de "største" navnene ;)

 

Edit: Jeg har allerede stemt på Adebayor ;)

 

Ja, samme som FIFA ranking.. Etter 19år på jorda har jeg innsett at verden er for det meste oppskrytt ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

The Sun er på farten, og norske tabloider hiver seg over!

 

Lurer veldig på hva utfallet av denne saken blir, siden FA har bedt om å få oversendt video av situasjonen.

 

Som Chaz skriver i kamptråden, dette er storm i et vannglass. Likevel blir jeg ikke forundret dersom FA her hiver seg på pressens sedvanlige opphausing, og finner nok et påskudd til å straffe Arsenal på syltynt grunnlag. Men selv om episoden naturligvis blir blåst opp av media, så ligger det jo her ting Wenger & Co bør ta tak i. OK, episoden kan naturligvis tolkes "positivt" i den forstand at den er uttrykk for engasjerte spillere som (rettmessig) føler seg ydmyket av å ha blitt slått såpass klart av en liten klubb som Tottenham, et engasjement som altså tok litt negative retninger... Men samtidig så kan jo også dette tolkes som interne motsetningsforhold spillerne imellom. Det ryktes at Adebayor går dårlig sammen med Bendtner, og at sistnevnte er litt for stor i kjeften og viser liten ydmykhet. I så fall er dette noe Wenger bør ta tak i omgående. Klubben er på ingen måte tjent med indre uro. I verste fall må han selge en av partene, og selv om kanskje Adebayor var den som oppførte seg mest tåpelig i kampen mot spurs; det er liten tvil om at Bendtner er den som eventuelt bør vike. Ikke bare fordi Adebayor er bedre NÅ. Hvis ryktene om at Bendtner er litt i overkant breial stemmer, så er det mer alvorlig. Selvtillit er vel og bra, men når den er større enn hva talent og evner skulle tilsi, blir det bare pinlig. Og i Bendtners tilfelle er jeg tilbøyelig til å tro at nettopp dette er tilfelle. Så langt har han ikke overbevist meg på noen som helst måte at han er en fremtidsløsning som spiss for Arsenal. Og selv om Adebayor har sine svakheter som spiss, og at vi må ta hensyn til at Ade har kommet lengre i sin utvikling, er jeg ikke et sekund i tvil om at han er et bedre fremtidsprospekt enn den unge dansken.

Link to comment
Share on other sites

Er nok to spillere med en solid dose ego, stor selvtillit og stolthet, samt arroganse og i tillegg kjemper om spissplass.

Hvis de ikke kommer særlig overens blir det jo ikke så enkelt, men hvis det ikke kan løses tipper jeg nok det fører til at Bendtner velger å dra.

 

Enten Ade eller begge to bør nok få straff, men er de voksne nok og legger dette bak seg burde det være mulig for dem å spille sammen videre.

 

Wenger ønsker nok at de skal skvære opp og glemme dette, men vi får se hva som skjer...

Link to comment
Share on other sites

The Sun er på farten, og norske tabloider hiver seg over!

 

Lurer veldig på hva utfallet av denne saken blir, siden FA har bedt om å få oversendt video av situasjonen.

 

Som Chaz skriver i kamptråden, dette er storm i et vannglass. Likevel blir jeg ikke forundret dersom FA her hiver seg på pressens sedvanlige opphausing, og finner nok et påskudd til å straffe Arsenal på syltynt grunnlag. Men selv om episoden naturligvis blir blåst opp av media, så ligger det jo her ting Wenger & Co bør ta tak i. OK, episoden kan naturligvis tolkes "positivt" i den forstand at den er uttrykk for engasjerte spillere som (rettmessig) føler seg ydmyket av å ha blitt slått såpass klart av en liten klubb som Tottenham, et engasjement som altså tok litt negative retninger... Men samtidig så kan jo også dette tolkes som interne motsetningsforhold spillerne imellom. Det ryktes at Adebayor går dårlig sammen med Bendtner, og at sistnevnte er litt for stor i kjeften og viser liten ydmykhet. I så fall er dette noe Wenger bør ta tak i omgående. Klubben er på ingen måte tjent med indre uro. I verste fall må han selge en av partene, og selv om kanskje Adebayor var den som oppførte seg mest tåpelig i kampen mot spurs; det er liten tvil om at Bendtner er den som eventuelt bør vike. Ikke bare fordi Adebayor er bedre NÅ. Hvis ryktene om at Bendtner er litt i overkant breial stemmer, så er det mer alvorlig. Selvtillit er vel og bra, men når den er større enn hva talent og evner skulle tilsi, blir det bare pinlig. Og i Bendtners tilfelle er jeg tilbøyelig til å tro at nettopp dette er tilfelle. Så langt har han ikke overbevist meg på noen som helst måte at han er en fremtidsløsning som spiss for Arsenal. Og selv om Adebayor har sine svakheter som spiss, og at vi må ta hensyn til at Ade har kommet lengre i sin utvikling, er jeg ikke et sekund i tvil om at han er et bedre fremtidsprospekt enn den unge dansken.

 

En ting er at dansken fremstår som breial. Men det forsvarer uansett ikke Adebayor hvis det stemmer at han har skallet til Bendtner. Hvis så er tilfelle, er det kun én løsning, nemmelig salg av Adebayor. For hvem kan si at noe slikt ikke vil skje igjen?

 

Kan godt være at Adebayor er ett bedre fremtidsprospekt. Men spillere i Arsenal skal ha mer enn ferdigheter på fotballbanen. Det bør kunne forventes at de har ett snev av vett oppe i skallen også.

 

Wenger har tro på Bendtner, og det har jeg også. Han må bare få mer spilletid sammen med de beste.

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen skal selges så r d ikke Bendtner. Han har ikke gjort noe galt, Adebayor hadde ingen rett til å oppføre seg som han gjorde. Men ingen av dem bør selges, bare så d r klart. Adebayor bør fortsette å legge seg flat for han startet noe idiotisk, d hadde ikke overrasket meg hvis han faktisk sa de ordene til Bendtner. Tror stjernestatusen har gått skikkelig inn på han.

Link to comment
Share on other sites

En ting er at dansken fremstår som breial. Men det forsvarer uansett ikke Adebayor hvis det stemmer at han har skallet til Bendtner. Hvis så er tilfelle, er det kun én løsning, nemmelig salg av Adebayor. For hvem kan si at noe slikt ikke vil skje igjen?

 

Kan godt være at Adebayor er ett bedre fremtidsprospekt. Men spillere i Arsenal skal ha mer enn ferdigheter på fotballbanen. Det bør kunne forventes at de har ett snev av vett oppe i skallen også.

 

Wenger har tro på Bendtner, og det har jeg også. Han må bare få mer spilletid sammen med de beste.

 

Adebayor må selvsagt stå til ansvar for det han har gjort. Spørsmålet er om han har gjort det han faktisk anklages for. Det er jo noen gråsoner her også. Forskjell på å gå i ansiktsclinch med noen, og regelrett skalle de ned. Og naturligvis skal Arsenal-spillere ha kvaliteter ut over de rent fotballmessige. Men ut i fra det inntrykket vi har hatt til nå, har det da ikke virket som om Adebayor har vært noe "problembarn", snarere tvert i mot.

 

Bendtner derimot har vel flere ganger vist prov på både utålmodighet og KANSKJE litt for høye tanker om seg selv. Og hvis Arsenal-spillere bør ha egenskaper ut over de fotballmessige mener jeg faktisk at ydmykhet er en av disse. Ydmykhet og selvtillit er ikke motsatte begreper. Det går an å være ydmyk og samtidig ha god selvtillit. I Bendtners tilfelle har vi allerede sett flere antydninger til at selvtilliten er litt i største laget, samtidig som gutten virker blottet for ydmykhet. Ikke typiske Arsenal-egenskaper det spør du meg. Wenger har åpenbart tro på Bendtner, og mulig han har noe som jeg ikke har sett. For dersom vi ser bort fra de ikke-fotballmessige egenskapene allerede påpekt, så synes jeg Bendtner så langt har fremstått som keitete og litt treg. Ikke en typisk Wenger-spiller det. Og han har slitt med å involvere seg, og han har vist tegn på latskap. Ikke har han vært SPESIELT målfarlig heller, Eduardo har jo vært en rak motsetning i så henseende. Så for å oppsummere, mulig Bendtner kommer til å bli stor, og siden han er ung, lar jeg gjerne tvilen komme ham til gode, men jeg må innrømme jeg tviler sterkt på om han noen gang kommer til å nå helt opp.

Link to comment
Share on other sites

En ting er at dansken fremstår som breial. Men det forsvarer uansett ikke Adebayor hvis det stemmer at han har skallet til Bendtner. Hvis så er tilfelle, er det kun én løsning, nemmelig salg av Adebayor. For hvem kan si at noe slikt ikke vil skje igjen?

 

Kan godt være at Adebayor er ett bedre fremtidsprospekt. Men spillere i Arsenal skal ha mer enn ferdigheter på fotballbanen. Det bør kunne forventes at de har ett snev av vett oppe i skallen også.

 

Wenger har tro på Bendtner, og det har jeg også. Han må bare få mer spilletid sammen med de beste.

 

Adebayor må selvsagt stå til ansvar for det han har gjort. Spørsmålet er om han har gjort det han faktisk anklages for. Det er jo noen gråsoner her også. Forskjell på å gå i ansiktsclinch med noen, og regelrett skalle de ned. Og naturligvis skal Arsenal-spillere ha kvaliteter ut over de rent fotballmessige. Men ut i fra det inntrykket vi har hatt til nå, har det da ikke virket som om Adebayor har vært noe "problembarn", snarere tvert i mot.

 

Bendtner derimot har vel flere ganger vist prov på både utålmodighet og KANSKJE litt for høye tanker om seg selv. Og hvis Arsenal-spillere bør ha egenskaper ut over de fotballmessige mener jeg faktisk at ydmykhet er en av disse. Ydmykhet og selvtillit er ikke motsatte begreper. Det går an å være ydmyk og samtidig ha god selvtillit. I Bendtners tilfelle har vi allerede sett flere antydninger til at selvtilliten er litt i største laget, samtidig som gutten virker blottet for ydmykhet. Ikke typiske Arsenal-egenskaper det spør du meg. Wenger har åpenbart tro på Bendtner, og mulig han har noe som jeg ikke har sett. For dersom vi ser bort fra de ikke-fotballmessige egenskapene allerede påpekt, så synes jeg Bendtner så langt har fremstått som keitete og litt treg. Ikke en typisk Wenger-spiller det. Og han har slitt med å involvere seg, og han har vist tegn på latskap. Ikke har han vært SPESIELT målfarlig heller, Eduardo har jo vært en rak motsetning i så henseende. Så for å oppsummere, mulig Bendtner kommer til å bli stor, og siden han er ung, lar jeg gjerne tvilen komme ham til gode, men jeg må innrømme jeg tviler sterkt på om han noen gang kommer til å nå helt opp.

 

Som nevnt i forrige innlegg, har Wenger uttalt at han har stro tro på Bendtner, og at selvtilliten hans, er noe av det han virkelig liker med gutten. Du nevner at Eduardo har vært den rake motsetning. Her er jeg totalt uenig. Eduardo har puttet langt færre mål enn sommerens hype skulle tilsi. Eduardo har mer rutine bak seg, og har dermed kommet lenger i utviklingen enn Bendtner.

 

Hleb trengte jo tross alt to sesonger før han var istand til å preste på ett høyt nivå i hver kamp

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen skal selges så r d ikke Bendtner. Han har ikke gjort noe galt, Adebayor hadde ingen rett til å oppføre seg som han gjorde. Men ingen av dem bør selges, bare så d r klart. Adebayor bør fortsette å legge seg flat for han startet noe idiotisk, d hadde ikke overrasket meg hvis han faktisk sa de ordene til Bendtner. Tror stjernestatusen har gått skikkelig inn på han.

 

Hvordan vet du at Bendtner ikke har gjort noe galt? Vet vi alt som er blitt sagt? Faktum er at ingen vet noe i denne saken. det er bare spekulasjoner. Ikke et kamera har fanget opp noe som helst

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i forrige innlegg, har Wenger uttalt at han har stro tro på Bendtner, og at selvtilliten hans, er noe av det han virkelig liker med gutten. Du nevner at Eduardo har vært den rake motsetning. Her er jeg totalt uenig. Eduardo har puttet langt færre mål enn sommerens hype skulle tilsi. Eduardo har mer rutine bak seg, og har dermed kommet lenger i utviklingen enn Bendtner.

 

For å ta det siste først; ja, Eduardo er kommet lengst i utviklingen. Men samtidig viser Eduardo egenskaper jeg tillater meg å tvile på om Bendtner har potensiale til å få. Han er raskere, mer teknisk, og ikke minst kaldere foran kassa. Og særlig når det gjelder den sistnevnte egenskapen, så er jo Eduardo SÅ LANGT den rake motsetningen til Bendtner. Og denne egenskapen er fremfor noen annen det som virkelig er målestokken på kvaliteten hos en spiss. Med mindre man har mange andre egenskaper som i sum kan kompensere da; spilleforståelse, arbeidsevne, teknikk, hurtighet, bevegelighet osv. Og poenget er jo at Eduardo også slår Bendtner på de fleste av disse. De to områdene hvor Bendtner fremstår som bedre så langt er fysikk og hodespill. Viktig nok det, men er det nok? Og om Eduardo så langt har vært en suksess? Tja, jeg vet ihvert fall ikke om det var noen stor hype i fjor. De fleste ytret jo heller stor skepsis til om Eduardo var løsningen for å erstatte Henry. I forhold til hvor mye spilletid begge har hatt, og det faktum at det er den første fulle sesongen for begge i PL (enda Bendtner jo har spilt en hel sesong i etasjen under), så synes jeg så langt at Eduardo kommer klart best ut, selv om man tar hensyn til alder og utvikling. Men det er nå hva jeg synes. Men som tilfellet med mange; alle bør få en sjanse til å vise hva de er gode får, og fortjener oppbacking. Men HVIS det blir en uløsbar konflikt mellom to spillere på laget, i dette tilfeller Ade og Bendtner, så er det best og riktigst for laget å kvitte seg med den som er minst betydningsfull.

 

Og uavhengig av hva jeg synes; Wenger har åpenbart stor tro på Bendtner, og som du refererer, selvtilliten er en viktig egenskap. Jeg er ikke uenig med Wenger i det. Men i Bendtners tilfelle kan man få et inntrykk (mulig det er feil, det skal sies), at selvtilliten er FOR høy. Og som jeg skrev, hvis så, er dette ikke lenger en utelukkende positiv egenskap, eller en egenskap vi nødvendigvis liker å se hos Arsenal-spillere, dersom man først bringer et slik moment inn i saken.

Link to comment
Share on other sites

Men HVIS det blir en uløsbar konflikt mellom to spillere på laget, i dette tilfeller Ade og Bendtner, så er det best og riktigst for laget å kvitte seg med den som er minst betydningsfull.

 

Det er dette jeg er uenig i. Slik jeg ser saken, at hvis det viser seg å stemme at Adebayor faktisk har skallet til Bendtner, så er det isåfall Adebayor som skal ta den tunge veien ut av klubben. Det er i så tilfelle han som har opptrådt uprofesjonellt, og det er ikke riktig at Bendtner da skal straffes med å bli solgt, uavhengig av hvor mye viktigere Adebayor er som spiller.

 

Det er klubben som teller, og ikke enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

Men HVIS det blir en uløsbar konflikt mellom to spillere på laget, i dette tilfeller Ade og Bendtner, så er det best og riktigst for laget å kvitte seg med den som er minst betydningsfull.

 

Det er dette jeg er uenig i. Slik jeg ser saken, at hvis det viser seg å stemme at Adebayor faktisk har skallet til Bendtner, så er det isåfall Adebayor som skal ta den tunge veien ut av klubben. Det er i så tilfelle han som har opptrådt uprofesjonellt, og det er ikke riktig at Bendtner da skal straffes med å bli solgt, uavhengig av hvor mye viktigere Adebayor er som spiller.

 

Det er klubben som teller, og ikke enkeltspillere.

 

det er jo nettopp fordi jeg setter klubben foran enkeltspillere at jeg mener det er best å kvitte seg med den minst betydningsfulle! ;) Og dette handler om mer enn skyld i en enkeltepisode. Som sagt; hvis det er så ille som det nesten ser ut som du tror, og pressen påstår, ja da må jo Adebayor stå til ansvar for dette. I så fall vil naturligvis hele hans virke i klubben bli lagt til grunn ved en eventuell straffeutmåling. Men likefullt skal det ytterst mye til for at episoden er så alvorlig, og gjort med en slik grad av overlegg at utkastelse er en opsjon.

 

Og at man eventuelt skal vurdere å kvitte seg med en av dem har heller lite å gjøre med denne enkeltepisoden. Det som eventuelt er MYE mer alvorlig og "interessant" er HVIS det er en personlig motsetning mellom Adebayor og Bendtner, en motsetning som altså kan tenkes å ha dannet et bakteppe for tirsdagens konfrontasjon. Det er jo SLIKE motsetninger man for all del må unngå i en tropp. Og når en slik konflikt dukker opp, ja da er det ofte best å kvitte seg med den ene av partene. Og da foretrekker jeg å beholde den som betyr mest for laget. Skyldspørsmålet i en slik enkeltepisode er da irrelevant. Klubben går foran enkeltspillere.

 

For å stille deg et spørsmål Kim; HVIS det nå blir slik at ingen av spillerne blir funnet skyldig i noe som er så alvorlig at det kvalifiserer til utkastelse, noe som virker høyst sannsynlig, men det fortsatt er en ulmende motsetning mellom Adebayor og Bendtner, hva mener du klubben bør gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Men HVIS det blir en uløsbar konflikt mellom to spillere på laget, i dette tilfeller Ade og Bendtner, så er det best og riktigst for laget å kvitte seg med den som er minst betydningsfull.

 

Det er dette jeg er uenig i. Slik jeg ser saken, at hvis det viser seg å stemme at Adebayor faktisk har skallet til Bendtner, så er det isåfall Adebayor som skal ta den tunge veien ut av klubben. Det er i så tilfelle han som har opptrådt uprofesjonellt, og det er ikke riktig at Bendtner da skal straffes med å bli solgt, uavhengig av hvor mye viktigere Adebayor er som spiller.

 

Det er klubben som teller, og ikke enkeltspillere.

 

det er jo nettopp fordi jeg setter klubben foran enkeltspillere at jeg mener det er best å kvitte seg med den minst betydningsfulle! :P Og dette handler om mer enn skyld i en enkeltepisode. Som sagt; hvis det er så ille som det nesten ser ut som du tror, og pressen påstår, ja da må jo Adebayor stå til ansvar for dette. I så fall vil naturligvis hele hans virke i klubben bli lagt til grunn ved en eventuell straffeutmåling. Men likefullt skal det ytterst mye til for at episoden er så alvorlig, og gjort med en slik grad av overlegg at utkastelse er en opsjon.

 

Og at man eventuelt skal vurdere å kvitte seg med en av dem har heller lite å gjøre med denne enkeltepisoden. Det som eventuelt er MYE mer alvorlig og "interessant" er HVIS det er en personlig motsetning mellom Adebayor og Bendtner, en motsetning som altså kan tenkes å ha dannet et bakteppe for tirsdagens konfrontasjon. Det er jo SLIKE motsetninger man for all del må unngå i en tropp. Og når en slik konflikt dukker opp, ja da er det ofte best å kvitte seg med den ene av partene. Og da foretrekker jeg å beholde den som betyr mest for laget. Skyldspørsmålet i en slik enkeltepisode er da irrelevant. Klubben går foran enkeltspillere.

 

For å stille deg et spørsmål Kim; HVIS det nå blir slik at ingen av spillerne blir funnet skyldig i noe som er så alvorlig at det kvalifiserer til utkastelse, noe som virker høyst sannsynlig, men det fortsatt er en ulmende motsetning mellom Adebayor og Bendtner, hva mener du klubben bør gjøre?

 

Jeg er enig i at det i en vanlig situasjon der det er to spillere som ikke "tåler trynet" på hverandre at man da kvitter seg med den som er minst verdifull for klubben. Men hvis den ene av spillerne har tydd til fysisk angrep, og tvisten ikke lar seg løse, mener jeg faktisk at det er den personen som har utført fysisk angrep som må ta sin hatt og gå. Uavhengig av hvilken status vedkommende måtte ha i klubben.

 

For hvis vedkommende har vært istand til å gå til fysisk angrep på en medspiller én gang, så har man ingen garanti for at dette ikke kan skje igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det i en vanlig situasjon der det er to spillere som ikke "tåler trynet" på hverandre at man da kvitter seg med den som er minst verdifull for klubben. Men hvis den ene av spillerne har tydd til fysisk angrep, og tvisten ikke lar seg løse, mener jeg faktisk at det er den personen som har utført fysisk angrep som må ta sin hatt og gå. Uavhengig av hvilken status vedkommende måtte ha i klubben.

 

For hvis vedkommende har vært istand til å gå til fysisk angrep på en medspiller én gang, så har man ingen garanti for at dette ikke kan skje igjen.

 

OK, da er vi på bølgelengde. Men hvis det har vært et slik fysisk angrep som du hevder. Hvor skal grensen gå for at man skal iverksette tiltak (les salg)? Det må jo være en viss terskel her, og en slik avgjørelse kan umulig bli enklere all den tid det må være mange gråsoner her.

Link to comment
Share on other sites

Her er en annen vinkel av situasjonen. Ser tydeligt at Adebayor går bort til Bendtner å sier "bruk hodet" eller noe i den dur. Er utvilsomt kontakt, for meg ser det ut som han skaller til og skubber Bendtner vekk. Reaksjonen til Bendtner tilsier at her har det vært kontakt. Om skallingen var tilsiktet eller ikke, er dette helt håpløst. Dette er ikke noen liten fille-episode, men ser heller at det blir delt ut saftige bøter en at noen skal forlate klubben.

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle3241381.ece

 

Bla gjennom image 1 of 9;

 

arsemaniaslowsy2.gif

Link to comment
Share on other sites

Synes det hele er veldig hauset opp. Minner meg mye om episoden mellom Zidane og Materazzi (selv om det nå gjelder to spillere på samme lag). Det er personen som utførte den fysiske handlingen som får mest pes, og den som kommer med de verbale utskjellingene som starter hele greia kommer nærmest uforskyldt vekk fra episoden. Bendtner har i flere kamper hatt en forferdelig holdning, Gidder ikke løpe, har et kroppsspråk verre enn Henry og iblant stygge frustrasjonstaklinger. Ade virker som en populær gledesspreder i laget - i motsetning til Bendtner. Tror nettopp Ade blir frustrert av se på Bendtners holdninger. Om det er noe annet også vites ikke.

 

Så klart skal begge straffes, men bøter er ikke det som vil løse problemet. De to involverte og Wenger må snakke sammen og løse dette - uten å komme med utspill i media. Uttalelsene til faren til Bendtner er forkastelige. Han kaster enda mer sprit på bålet som media allerede har tømt noen flasker på. Ade har i alle fall kommet ut og sagt unnskyld, det er bedre enn ingenting! Det er utrolig viktig at klubben løser saken, og at det ikke påvirker framtidige kamper.

 

Ingen av spillerne skal kastes ut av klubben - så lenge det ikke skjer flere slike episoder. Ade er vår toppscorer, mens bendtner har et utrolig potensiale. Det som derimot skal kastes ut av klubben er dårlige holdninger og drittslenging!

Link to comment
Share on other sites

Fra en som var på kampen:

 

Eyewitness account of the Adebayor - Bendtner spat

From a fan who saw it close up…

By Tom Bollen

 

There have been a few articles on the website by people that clearly didn't see the fight on Tuesday night. I think maybe the Bendtner - Gallas rubbish was started by TV.

 

 

 

Did an Adebayor offside run start the chain of events?

 

I was there and saw most of it. A minute or two before the coming together Nic went on a forward run with the ball. Ade made a run forwards into space but it wasn't a great run that didn't create an angle for a pass. It also looked to me that he would've been offside. Nic didn't pass it to him and ran into somebody and lost the ball.

 

Ade then got seriously pi**ed off. First he started shouting at Nic. Then he started to gesture towards the bench saying that Nic should've passed it. Then we won a free kick and Ade was still having a go at Nic.

 

Nic obviously told him to shut up and then they came together. Ade's hands were raised but it was difficult to see if it was his head or hands that caught Nic on the face. Sagna and Eduardo ran in to break it up and then Gallas went over to sort them out.

 

I love Adebayor and the improvements he has made are phenomenal, but that kind of cr*p can't happen and is really embarrassing (for me the most embarrassing part of Tuesday). I never thought I'd see blows between two Arsenal players. Are we Blackburn/Newcastle in disguise?

 

Dette må Wenger sortere ut og bli ferdig med denne saken fortest mulig.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger, Adebayor og Bendtner løste opp i dette på tirsdagskvelden etter kampen. Det er vi supportere og media som fortsetter å prate om dette. Skal bli spennende å høre hva Wenger sier i intervjuet som blir lagt ut i morgen.

 

 

 

The Football Association has confirmed no formal disciplinary action will be taken against Emmanuel Adebayor over the incident involving Arsenal team-mate Nicklas Bendtner in the Carling Cup semi-final against Tottenham.

 

During the closing stages of The Gunners' 5-1 loss, Adebayor appeared to butt Bendtner, and an altercation ensued that needed the intervention of captain William Gallas.

 

Referee Howard Webb failed to see the row, but the FA looked at video footage to decide on whether retrospective punishment was appropriate.

 

On further inspection it has been decided it will not intervene, but the FA will write to both players to remind them of their responsibilities.

 

In the aftermath of the incident Adebayor apologised to the Danish youngster for his part in the incident.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_3075894,00.html

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke blitt et bedre utfall i denne saken (enn det jeg leser i posten til Frank). Både Adebayor og Bendtner får skriftlig advarsel fra FA, men ikke noe ut over det. I tillegg håper jeg Wenger får dem til å skvære opp.

 

Og ut fra .gif filmen over, ser jeg heller ingen grunn til å sende noen av dem på transferlista. Når jeg skrev det tidligere, var det selvsagt med forbehold om at det media skrev var rett, og at Ade hadde skallet Bendtner (skikkelig, og muligens til blods), og ikke den lille "touchen" som vises over.

 

Tror dette går greit! :P

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk av Bendtner, er at han r sulten på å spille, og at han derfor ofte r overtent. Å si at Bendtner ikke r typen som jobber og løper, r jeg helt uenig i. Jeg ser han som en spiller som gir alt på banen. D kan godt hende han r en skikkelig drittsekk utenfor banen, men d har jeg ikke hørt noe om.

 

Adebayor r en spiller som kommer fra vanskelige forutsetninger, hadde problemer i Monaco. Var en benkesliter når Henry var her til tider. Nå r han blitt en fast inventar i Arsenal oppstillingen og har tatt veldig godt bruk av d. Toppscorer etter Ronaldo, han har vært strålende i år. Men jeg legger merke til enkelte ting med han. Nå r han stjerne, og han vet d. Nå lar han alle se at han r en stjerne, ikke bare som fotballspilleren Adebayor som scorer mål, men også som personen Adebayor som liker å vise seg frem.

 

Uansett begge to r veldig unge og har mye å lære. Og de trenger lederskikkelser som Gallas, Toure og Gilberto, klarer ikke å komme på noen flere desverre(hehe)...

 

Men at Adebayor har unnskyld seg for oppførselen hans r ett bra tegn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...