Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Er delvis enig der Taugooneren. Hvis Arsenal skal hente tilbake PL trofeet trenger van Persie en makker av høyere kvalitet enn det Adebayor pleier å levere. Men, vi har på en annen side sett hva Adebayor står for, og når han presterer opp mot sitt beste er han en suveren angriper. Han har noe vi lenge har manglert i angrepsspillet vårt, nemlig evnen til å true luftrommet foran motstanderens boks. Han har i hvert fall alle forusetninger til å kunne bli en domminerende hodespiller, og det gir oss også en helt ny dimensjon i angrepsspillet vårt. Det skal nevnes at Bendtner er en spiller med mye av de samme kvalitetene, bare at han er enda sterkere i lufta. Ade har derimot mer fart og teknikk enn dansken (hvertfall utifra det jeg har sett). I tillegg har Bayor mye vilje og bra arbeidskapasitet.

 

Jeg liker Ade svært godt, og har alltid stilt meg positiv til afrikaneren. Han er fortsatt veldig ung, og om han i løpet av et par år klarer å stabilisere seg på det nivået han var på mot Manure, Scum og Pompey (da han kom fra benken i hjemmekampen forrige sesong) har vi en klassespiller i mange år fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Å kritisere en spiller som nettopp er tilbake fra skade og mangler kamptrening blir bare latterlig. Nå må en bruke litt sunn fornuft på dette forumet.

Ade holder mål han men som andre spillere trenger han et par-tre kamper for å komme i form.

Link to comment
Share on other sites

Fotball handler ikke BARE om å være den som sparker ballen i mål, det skal faktisk være endel arbeid rundt han som skårer målet.. å der er ade FANTASTISK god, han tiltrekker seg ALLTID mange forsvarspllere pga: fysikken, teknikken og forsvarernes frykt for det uventede(for det er liten tvil om at ade gjør det uventede)..

å det sier seg selv at en av de 9 andre utespillerne til arsenal får STORE rom..

er enig i at han ikke er veldig imponerende forann mål, men der er jeg skråsikker på at han blir bedre, husk han er bare 22(??)!!

Eduardo har ikke bevist noe i trøya enda(han kommer), å mener da at ade er et klart 2.valg, bak RvP..

å selge han, mener jeg er det samme som å skyte seg selv i foten!!

Link to comment
Share on other sites

Fotball handler ikke BARE om å være den som sparker ballen i mål, det skal faktisk være endel arbeid rundt han som skårer målet.. å der er ade FANTASTISK god, han tiltrekker seg ALLTID mange forsvarspllere pga: fysikken, teknikken og forsvarernes frykt for det uventede(for det er liten tvil om at ade gjør det uventede)..

å det sier seg selv at en av de 9 andre utespillerne til arsenal får STORE rom..

er enig i at han ikke er veldig imponerende forann mål, men der er jeg skråsikker på at han blir bedre, husk han er bare 22(??)!!

Eduardo har ikke bevist noe i trøya enda(han kommer), å mener da at ade er et klart 2.valg, bak RvP..

å selge han, mener jeg er det samme som å skyte seg selv i foten!!

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Link to comment
Share on other sites

Fotball handler ikke BARE om å være den som sparker ballen i mål, det skal faktisk være endel arbeid rundt han som skårer målet.. å der er ade FANTASTISK god, han tiltrekker seg ALLTID mange forsvarspllere pga: fysikken, teknikken og forsvarernes frykt for det uventede(for det er liten tvil om at ade gjør det uventede)..

å det sier seg selv at en av de 9 andre utespillerne til arsenal får STORE rom..

er enig i at han ikke er veldig imponerende forann mål, men der er jeg skråsikker på at han blir bedre, husk han er bare 22(??)!!

Eduardo har ikke bevist noe i trøya enda(han kommer), å mener da at ade er et klart 2.valg, bak RvP..

å selge han, mener jeg er det samme som å skyte seg selv i foten!!

Jeg er enig med Mee and Bertie! Det er NÅ vi trenger en som kan score mål, så hvis vi ikke har bedre spisser enn Adebayor, da må vi se å få handlet inn en som kan score!

Link to comment
Share on other sites

Å kritisere en spiller som nettopp er tilbake fra skade og mangler kamptrening blir bare latterlig. Nå må en bruke litt sunn fornuft på dette forumet.

Ade holder mål han men som andre spillere trenger han et par-tre kamper for å komme i form.

 

Det vil ikkje bli så lett å endre "selg selg"- mentalitetens om har råda på forumet her ei stund.

Hadde Wenger gjort som mange her på forumet vil kvar gong ein spelar spelar dårleg, ville vi ikkje hatt eit lag lenger.

Link to comment
Share on other sites

Å kritisere en spiller som nettopp er tilbake fra skade og mangler kamptrening blir bare latterlig. Nå må en bruke litt sunn fornuft på dette forumet.

Ade holder mål han men som andre spillere trenger han et par-tre kamper for å komme i form.

 

Det vil ikkje bli så lett å endre "selg selg"- mentalitetens om har råda på forumet her ei stund.

Hadde Wenger gjort som mange her på forumet vil kvar gong ein spelar spelar dårleg, ville vi ikkje hatt eit lag lenger.

 

 

Eg er enig i den tonymontana, han er tross alt bare 22 år enda og har 5-6 år før han er på topp, i følge teorien, og 13-14 år igjen som topp spiller, men eg vil iallefall beholde Adebayor ihvertfall 2 sesonger til, så får vi se hva han duger til. Han er ingen typisk målscorer slik Henry eller Wright var, men han viser at han kan score mål i veldig viktige kamper, som mot Man U og Tottenham og derfor vil eg beholde han.

 

Nå som Eduardo har ankommet klubben og Bendtner er henta tilbake fra lån, tror eg det kan bli tøft å spille seg til fast plass på laget hvis Adebayor fortsetter å ikke score mål. Ja han er god å spille seg til sjanser, men det er ikke det som teller i fotball, det er målene, men vi får bare vente og se i denne sesongen, men Adebayor har et stort potensiale, det skal han iallefall ha!!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder mitt syn på ade så er det veldig situasjonsbetinget.

Gutten gjør helt klart en veldig god jobb med å dra på seg forsvarere og han jobber hardt.

Når det gjelder mål så ligger han nok en god del bak det folk flest ønsker.

Vist vi skal bruke en spiller som ade så tror jeg vi er litt mere avhengig av en midtbane som skårer mål,noe jeg tror blir vår største utfordring denne sesongen.

 

En annen ting som kunne ha forbedret antall mål for ade er jo vist vi hadde spilt med 1 eller2 rendyrkede vinger.

Spillere som han trenger å få gode innlegg fra sidene,men slik arsenal spiller idag så er jo det skjelden kost.

Føler derfor at ade blir den anerledes type spiller som vi mange gang har savnet,også med tanke på en plan B,problemet er bare at vi ikke får brukt han rett.

 

Mulig jeg er helt på jordet,men men :)

Link to comment
Share on other sites

Å kritisere en spiller som nettopp er tilbake fra skade og mangler kamptrening blir bare latterlig. Nå må en bruke litt sunn fornuft på dette forumet.

Ade holder mål han men som andre spillere trenger han et par-tre kamper for å komme i form.

 

Det vil ikkje bli så lett å endre "selg selg"- mentalitetens om har råda på forumet her ei stund.

Hadde Wenger gjort som mange her på forumet vil kvar gong ein spelar spelar dårleg, ville vi ikkje hatt eit lag lenger.

 

Det er veldig situasjonsbetinget mange av kommentarene.

Men om Ade er den som blir den faste makkeren el ei med VP så er han en

viktig mann for klubben. En ting er sikkert. Legger vi om til 4-5-1 i enkelte kamper

er Ade definitivt den spilleren som kriger best der oppe og kan gjøre en god jobb.

Det har han fysikken til.

Håpet mitt er at både Dudu og Ade skal slå til skikkelig nå.

En ting er iallefall sikkert. En Ade i form er definitivt en ressurs for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Å kritisere en spiller som nettopp er tilbake fra skade og mangler kamptrening blir bare latterlig. Nå må en bruke litt sunn fornuft på dette forumet.

Ade holder mål han men som andre spillere trenger han et par-tre kamper for å komme i form.

 

Det vil ikkje bli så lett å endre "selg selg"- mentalitetens om har råda på forumet her ei stund.

Hadde Wenger gjort som mange her på forumet vil kvar gong ein spelar spelar dårleg, ville vi ikkje hatt eit lag lenger.

 

Det er veldig situasjonsbetinget mange av kommentarene.

Men om Ade er den som blir den faste makkeren el ei med VP så er han en

viktig mann for klubben. En ting er sikkert. Legger vi om til 4-5-1 i enkelte kamper

er Ade definitivt den spilleren som kriger best der oppe og kan gjøre en god jobb.

Det har han fysikken til.

Håpet mitt er at både Dudu og Ade skal slå til skikkelig nå.

En ting er iallefall sikkert. En Ade i form er definitivt en ressurs for Arsenal.

 

Jepp! Ade er en viktig ressurs for oss. Alle husker vel den formen han var i på slutten av høsten ifjor og over til nyåret før han ble skadet? En energisk og skadefri Adebayor er noe vi trenger i Arsenal! Det oser litt Kolo-power over Ade når han står på og jobber :) Men sant som er sagt: Han bør komme igang og score noen mål ganske snart. Både for sin egen selvtillit, laget ikke minst, Wenger som gir ham tillit og oss fansen som krever det beste :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg snakker ikke bare om lørdagens kamp, jeg snakker om Adebayor generelt. Han er som sagt ikke god nok hvis vi skal være med i toppen, men det kan jo komme uventede ting fra Adebayor denne sesongen.

har alltid fosvart ade, å kommer alltid til å gjøre det, han er fantatisk, når han i tilleg skårer mål blir han OUTSTANDING!!

Legg merke til hvor mange målsjanser han havner i, jeg ser en ny henry her :)

 

Arsenalfans må lære å bli positive :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke bare om lørdagens kamp, jeg snakker om Adebayor generelt. Han er som sagt ikke god nok hvis vi skal være med i toppen, men det kan jo komme uventede ting fra Adebayor denne sesongen.

har alltid fosvart ade, å kommer alltid til å gjøre det, han er fantatisk, når han i tilleg skårer mål blir han OUTSTANDING!!

Legg merke til hvor mange målsjanser han havner i, jeg ser en ny henry her :)

 

Arsenalfans må lære å bli positive :P

 

Helt enig med deg.

Men Ade blir ikke noen ny Henry...til det er de for ulike i spillestilen.

Ade har en ypperlig teknikk og måten han tar ned baller på er av høy kvalitet.

Jeg er ikke i tvil om at fortsetter dette snakker vi om en spiss i verdensklasse.

Det har Ade teknikken til....

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke bare om lørdagens kamp, jeg snakker om Adebayor generelt. Han er som sagt ikke god nok hvis vi skal være med i toppen, men det kan jo komme uventede ting fra Adebayor denne sesongen.

har alltid fosvart ade, å kommer alltid til å gjøre det, han er fantatisk, når han i tilleg skårer mål blir han OUTSTANDING!!

Legg merke til hvor mange målsjanser han havner i, jeg ser en ny henry her :)

 

Arsenalfans må lære å bli positive :P

Jeg mente det der og da, men han har forbedret seg VELDIG og har imponert meg sterkt. Og har vist at han er i verdensklasse. Så hvis han ikke bare overpresterer nå så kan jeg godt vende meg til Adè i start elveren, det fortjener han!

 

Men han kan ikke sammenlignes med Henry, men Drogba er heller en reel sammeligning, med tanke på hans spillestil, som er lik Adès.

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg Adebayor har prestert over evne så langt. Jeg tviler veldig på at dette holder helt inn. Han mangler fortsatt mye på overblikk, finteknikk og avslutninger til å score 30 mål i løpet av en sesong slik Henry gjorde. Det er (enn så lenge) frekt overfor Henry å sammenligne han med Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg Adebayor har prestert over evne så langt. Jeg tviler veldig på at dette holder helt inn. Han mangler fortsatt mye på overblikk, finteknikk og avslutninger til å score 30 mål i løpet av en sesong slik Henry gjorde. Det er (enn så lenge) frekt overfor Henry å sammenligne han med Adebayor.

 

Da er nok Wenger litt småfrekk for tiden ;)

 

Wenger said: “I thought about Henry when Adebayor scored his third goal, I thought, ‘That’s a Thierry goal’.

 

“There was a defender in front of him and he just opened his foot and scored. The similar signs are there.

 

“Robin is a bit Bergkamp and Adebayor a bit Henry in their similarities. They complement each other

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7440286,00.html

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg Adebayor har prestert over evne så langt. Jeg tviler veldig på at dette holder helt inn. Han mangler fortsatt mye på overblikk, finteknikk og avslutninger til å score 30 mål i løpet av en sesong slik Henry gjorde. Det er (enn så lenge) frekt overfor Henry å sammenligne han med Adebayor.

 

Sefølgelig holder ikke Ade helt ut, men det han har gjort så langt er mær enn jeg forventet i løpet av hele sessongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg Adebayor har prestert over evne så langt. Jeg tviler veldig på at dette holder helt inn. Han mangler fortsatt mye på overblikk, finteknikk og avslutninger til å score 30 mål i løpet av en sesong slik Henry gjorde. Det er (enn så lenge) frekt overfor Henry å sammenligne han med Adebayor.

 

Så lenge Fabregas putter så trenger ikke Ade score 30 mål iløpet av en sesong ;) Vi får nå vente å se hvordan han gjør det i tiden framover før vi dømmer ham helt. Han er fortsatt ung og er faktisk topscorer i Premier League nå (6 mål). Er det noe som er negativt så er det at han faktisk burde hatt enda flere mål utifra sjansene sine ;)

 

Jeg har sansen for Ade ;) Spesielt så lenge han ruler og scorer mål i kamper mot Spudz ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem som vant hattrick konkuransen? Tippet hattrick på Adebayor i håp om å treffe spikeren og vinne drakten hans. Har ikke hørt noe så vet jeg ikke har vunnet, men hadde vært morsomt å vite hvem som vant:)

Link to comment
Share on other sites

Dersom Ade begynner å sette de 99% sjangsene han har i tillegg til de flotte målene, så kan han bli tilnermet Henry, men kan uansett ikke sammenlingnes. En ting er nå sikkert, han er en mye mer hodesterk spiller enn Henry, og det er noe vi trenger. Vi scoret ikke akkurat så alt for mye på dødball forrige sessong.

 

Ade er uansett, sammen med 3 andre Arsenalspillere tattut på skysports.com team of the week :

 

skysports.com team of the weekend:

 

1) Harper

2) Sagna

3) Queudrue

4) Djourou (utlån)

5) Ridgewell

6) Fabregas

7) O'Neil

8) N'Zogbia

9) Keane

10) Adebayor

11) Petrov

 

100% fortjent at Sagna igjen er plukket ut!

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg Adebayor har prestert over evne så langt. Jeg tviler veldig på at dette holder helt inn. Han mangler fortsatt mye på overblikk, finteknikk og avslutninger til å score 30 mål i løpet av en sesong slik Henry gjorde. Det er (enn så lenge) frekt overfor Henry å sammenligne han med Adebayor.

 

Sefølgelig holder ikke Ade helt ut, men det han har gjort så langt er mær enn jeg forventet i løpet av hele sessongen :)

 

Dette er jeg helt enig i! Bortsett fra: Det er frekt overfor ADE å sammenligne ham med Henry. Men han viser potensiale om dagen. Han har alderen på sin side, om et par år kanskje han holder udiskutabel Arsenal-kvalitet?

 

Til Aftenposten, Dagbladet og alle andre vil jeg si: Glem alle sammenligninger meg Henry. Arsenal får en ny Henry om 50 år!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...