Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Ade har vært en positiv overraskelse.

HAn kan selvfølgelig ikke måle seg med Van Persie, men han gir oss en annen dimensjon, og er flinkere enn RvP til å opprettholde flyten i spillet.

Avslutningene er dog veldig svake, og må bli bedre. Men det virker som om både Ade og Wenger er klar over dette, så forhåpentligvis forbedrer han denne delen av spillet sitt etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply
Guest gunner12

http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=93142

 

Scoret i debuten

Debutant Emmanuel Adebayor ga Arsenal ledelsen etter 21 minutter, da han headet en retur i nettet.

 

Sju minutter før slutt var seieren sikret for et ungt og urutinert Arsenal-lag, da Emile Heskey ble utvist etter å ha fått sitt andre gule kort.

 

adebayor er en god spiller som jeg har likt lenge,var utrolig go i afrikamesterskapet og har allerede to mål i arsenaltrøya(sist mot charlton).

Link to comment
Share on other sites

http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=93142

 

Scoret i debuten

Debutant Emmanuel Adebayor ga Arsenal ledelsen etter 21 minutter, da han headet en retur i nettet.

 

Sju minutter før slutt var seieren sikret for et ungt og urutinert Arsenal-lag, da Emile Heskey ble utvist etter å ha fått sitt andre gule kort.

 

adebayor er en god spiller som jeg har likt lenge,var utrolig go i afrikamesterskapet og har allerede to mål i arsenaltrøya(sist mot charlton).

 

Tre mål. Og ser virkelig ikke noe poeng i å dra fram en gammel avisartikkel i denne sammenhengen. Men at han ser ut som en god tilvekst er jeg fullstendig enig i :)

Link to comment
Share on other sites

Det vil alltid være noen som er kjapt ute med å dømme spillere som ikke slår til. En bør gi talentfulle spillere i hvert fall et par år før man begynner å rakke ned på dem, eller kalle dem bomkjøp. Thierry Henry og Freddie var jo heller ikke none dundrende suksesser fra første spark på ballen. Keown var jo en "snartur" innom Everton før han kom tilbake med større suksess. (Da ser jeg bort fra hans lettere fortvilede forsøk på å opptre som sentral midtbanemann :) ) Reyes mener jeg fortsatt har et større potensiale enn vi har fått sett hittil. Tillit over tid er nøkkelordet, og der mener jeg Arsene er blant de flinkeste i klassen, selv om også han har tviholdt på noen litt vel lenge av og til. Personlig har jeg tro på både Adebayor og Diaby, men de trenger tid, og at laget har medgang, noe vi endelig kan si at vi har. Tror dette blir en kanonvår for våre nye spillere...

 

Dette innlegget har kanskje en litt mer generell karakter enn at det bare handlet om Adebayor, men undertegnede blir litt frustrert av de "enkle" løsningene som ofte blir lansert.

 

Takk for seg.

Link to comment
Share on other sites

Ade har fått for mye negativitiet mot seg. Allerede etter at Wenger bekrefta kjøpet ble han møtt med negativitet uten at noen hadde sett han spille i arsenal trøya. Adebayor har spilt 6 kamper og scoret 3 mål. detter er en god snitt for en nyervervet spiller. Jeg syns vi skal gi Ade en mulighet til å bevise det han kan før det negativet hagler etter han.

 

Etter min mening er Ade en perfekt makker til Henry, han har hodestyrke noe Henry ikke eier. Han har blikk og et godt Arsenal hode.

 

Slik jeg husker så hadde reyes bare scoret et selv mål etter 6 kamper i serien.

 

Så jeg sier LENGE LEVE ADE

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hva Adè har gjort galt for å få så mye negativt mot seg?!

Okei da.. jeg forstår dere jo litt også da.. han har jo bare scoret tre mål på seks kamper. Og det er jo ingenting til å være spiss i PL! Haha..patetisk spiller! Kan vi ikke selge ham i sommer, og så kjøper vi Torres! Mye bedre spiller, og hvis vi kan lure noen til å tro at Adebayor er god, så kan vi få en pen slump med penger for ham også!

Genial plan.. ikke sant! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

Skjønner heller ikkje hvorfor det er så mange som er negative over Ade.

Greit han er kansje ikkje akkurat verdens beste avslutter, men det var vell ikkje Henry når han kom til Arsenal....da kunne han ikkje avslutte.

Å husker e ikkje rett så tok det sju kamper før titi scoret sitt første mål i arsenal trøya... å Ader har allerede tre på seks kamper!!

 

Har stor tro på ade, å tror bare te neste sesong at han kommer til å bli en bedre avslutter.... å han er allerede nå et STORT pluss for laget!!

 

SÅ e skjønner ikkje hvorfor folk er så negative??

Link to comment
Share on other sites

Wenger har jo hele tiden sagt at spillere ofte trenger 6 mnd på seg til å finne seg tilrette og begynne å vise seg fra sin beste side. Derfor bør Ade få tid på seg, før han kun får negative tilbakemld. Skjønner virkelig ikke hva han har gjort som er så negativt, kan noen svare på det? Han jobber knallhardt, noe som gjør at Henry får litt friere spillerom og får beveget seg mer. Ade jobber knallhardt på hver ball både defensivt og offensivt. Og han har scoret 3 mål på 6 kamper. Det syns jeg virkelig ikke er noen dårlig start på karrieren i klubben vår.

 

Har dere som er negative mot han virkelig sett han spille hver kamp han har spilt? Når både Henry og Wenger, pluss mange andre lovpriser han for den starten han har fått så skjønner jeg ikke hvor dette kommer fra.

Link to comment
Share on other sites

Guest arsenalgutt

adebayor er en konge spiss...han er ung og han har gode ferdigheter som en spiss burde ha...

viss du er en ekte arsenal fan burde du ha hørt om han...jeg derimot leser nyheter om arsenal hver dag!

adebayor har scoret i nesten hver kamp siden han kom til arsenal.

i så fall...hvis henry drar til barca har vi en god erstatter.

 

er iallefall min mening

Link to comment
Share on other sites

adebayor er en konge spiss...han er ung og han har gode ferdigheter som en spiss burde ha...

viss du er en ekte arsenal fan burde du ha hørt om han...jeg derimot leser nyheter om arsenal hver dag!

adebayor har scoret i nesten hver kamp siden han kom til arsenal.

i så fall...hvis henry drar til barca har vi en god erstatter.

 

er iallefall min mening

 

 

kanskje ikke en fullverdig arvtager, men han er god det er han

 

Ser ikke Adebayor som noen erstatter for Henry, men hvis Henry blir så har vi en meget solid samling spisser. Henry og van Persie som førstevalg, mens Ade spiller en god del når de trenger en pause. Walcott, Lupoli, Bendtner, Stokes er talenter som får sine sjanser når det er skader.

 

Hvis Henry går så trenger vi en ny stjernespiss, ellers så bør pengene brukes andre steder, spesiellt sentral midtbane.

Link to comment
Share on other sites

adebayor er en konge spiss...han er ung og han har gode ferdigheter som en spiss burde ha...

viss du er en ekte arsenal fan burde du ha hørt om han...jeg derimot leser nyheter om arsenal hver dag!

adebayor har scoret i nesten hver kamp siden han kom til arsenal.

i så fall...hvis henry drar til barca har vi en god erstatter.

 

er iallefall min mening

 

 

kanskje ikke en fullverdig arvtager, men han er god det er han

 

Ser ikke Adebayor som noen erstatter for Henry, men hvis Henry blir så har vi en meget solid samling spisser. Henry og van Persie som førstevalg, mens Ade spiller en god del når de trenger en pause. Walcott, Lupoli, Bendtner, Stokes er talenter som får sine sjanser når det er skader.

 

Hvis Henry går så trenger vi en ny stjernespiss, ellers så bør pengene brukes andre steder, spesiellt sentral midtbane.

Jeg er helt enig med deg. Ser på Van Persie som førstevalg til makker til Henry, slik det står nå. Adebayor har scoret 3 mål, og det har vært greit det, men likevel er han ingen notorisk målscorer. Han bommer da ofte på store sjanser også. Det jeg ser etter i Arsenal er en spiss som alltid er på rett sted til rett tid og putter inn mål, slik som Wright og Nistelrooy. Henry scorer mange mål, men største delen av kampene tilbringer han nede for å hente ballen, og spiller så fri andre. Og jeg mener absolutt at Van Persie er en mye bedre avslutter enn Adebayor. Adebayor er veldig flink til å skjerme ballen og er god på hodet, men jeg savner de iskalde avslutningene!
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg. Ser på Van Persie som førstevalg til makker til Henry, slik det står nå. Adebayor har scoret 3 mål, og det har vært greit det, men likevel er han ingen notorisk målscorer. Han bommer da ofte på store sjanser også. Det jeg ser etter i Arsenal er en spiss som alltid er på rett sted til rett tid og putter inn mål, slik som Wright og Nistelrooy. Henry scorer mange mål, men største delen av kampene tilbringer han nede for å hente ballen, og spiller så fri andre. Og jeg mener absolutt at Van Persie er en mye bedre avslutter enn Adebayor. Adebayor er veldig flink til å skjerme ballen og er god på hodet, men jeg savner de iskalde avslutningene!

 

Vår godeste Thierry Henry hadde akkurat det samme problemet. Men han ble den beste avslutteren verden noen gang har sett.

Jeg stiller ett lite spørsmålstegn til Ades hodespill, jeg syns han heller ser ut som jeg slakk fjær når han skal headde. Jeg skal innrøme at jeg ikke har sett altfor mange headinger av den godeste Emmanuel.

Men jeg spår en god angriper av Ade. Han kan bli en av de virkelig store

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Det forrige innlegget var for å innrømme at jeg hadde tatt feil angående Adebayor. Jeg sammenlignet han tidligere med Kanu, og hevdet at han ikke kom til å få noen stor karriere i arsenal. nå ser det derimot ut for at denne mannen kan gjøre mye bra for klubben og oss som er fans. håper at det var noen av dere som forstod dette i det forrige innlegget, men jeg har fått inntrykk av at noen mente at de korte innleggene mine ikke sa noe som helst. er det flere av mine innlegg som ikke sier noe, må dere bare si fra, så skal jeg forklare hva jeg har ment. vil vel bli litt vel dumt om alle innleggene skulle være på 200-3000 ord??

Link to comment
Share on other sites

Adebayor var jo glitrende i to til tre av målene i går. Han la opp til Diaby og scoret selv. Han er fantastisk, han lager rom for Henry også. Jeg mener jeg leste når overgangen var i boks at Adebayor avr en egostisk og lat spillertype, husker ikke om det var på VGD eller her. Men han er virkelig en av Arsenals beste spillere. Gledelig også at Van Persie putta i går. Fint mål var det også, nå har vi konstatert at vi vertfall ikke trenger noen nye spisser til sommeren. men Henry(viss han blir da) Adebayor, walcott, Van persie, Reyes(ser han helst på venstre kant) og lupoli, bendtner stokes osv. Vi har virkellig en lys fremtid!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har gjort nok et kupp her ja.

Samarbeidet mellom Henry og Ade virker meget bra.

 

You all know, Wenger knows :)

 

Adebayor har virkelig imponert og det ikke lenge etter at han kom fra Monaco. Han har vært viktig for oss, og det ser ut til at han og Henry passer veldig godt sammen som spisspar. Håper han fortsetter utviklinga, og blir enda mer viktig for oss i tida som kommer!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare innrømme, hands up, at Adebayor har vært langt bedre enn jeg hadde trodd. I utgangspunktet var jeg skeptisk, og er det kanskje litt fremdeles, men fortsetter Ade storspillet sitt, så gir nok skepsisen etter snart. Han er raskere og langt mer mobil enn jeg hadde trodd. På ingen måte så "keitete" og omstendelig som Kanu, selv om han ser ut som den typen. I tillegg langt bedre på hodet enn vår forrige nr. 25.

 

Adebayor er først og fremst en litt annerledes spiss sammenlignet med de andre vi har. Et oppspillspunkt som alltid lurer rundt sekstenmeteren og som Henry sier, fordi Adebayor hele tiden lurer i midten binder han opp midstopperne slik at Henry selv får større frihet til å vandre med ballen ut mot siden.

 

Jeg er som sagt overrasket. Jeg hadde ikke trodd at Ade ville passe inn i laget pga. at han ikke er den typiske spisstypen Arsenal typisk bruker, men faktum er at det nettopp er derfor han synes å fungere så godt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...