Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Fint å leve i sin egen drømmeverden, men alltid greit med litt fakta av og til:

 

http://www.tottenhamhotspur.com/article.asp?hlid=354515

 

Men for all del, lykke til med nok en utlending.

36122[/snapback]

 

Du bor vel ikke tilfeldigvis i glasshus? Er noen som drømmer (og har drømt siden 61) så må det være dere.

 

Men du har et poeng angående "nok en utlending". Savner flere engelskmenn i troppen. Heldigvis fikk vi Walcott. Det hjelper da litt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply
Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

 

Her snakker du vel om den høye spillertypen vil jeg tro... med lange føtter, a.la Crouch.

 

Jeg må regne med at det kanskje ikke er akkurat det du sikter til... men èn sånn spilletype som kan putte baller med hodet fra lange baller som blir lemra opp i de siste 2- minuttene av hver kamp er Arsenal like forpliktet til å ha som alle andre klubber som spiller sånn i slutten av kamper. Egentlig så er nok ikke det at de skal begynne å smelle opp lange baller når kreativiteten på bakken går slutt Wenger's idè, men det bare skjer. Så som sagt.. Arsenal MÅ ha en sånn spiller... enten du vil det eller ei!

 

 

Arsenal MÅ ikke ha en slik spillertype selv om du fastslår det. Vi har ikke hatt en slik spillertype under Wenger, og dermed MÅ vi ikke ha en slik type.

Link to comment
Share on other sites

Jeg såg kampen Kamerun - Togo 2-0 i går. Adebayor fikk ikke så mange baller å arbeide med, og ble ofte alene på topp. Men det han viste frem såg spennende ut. Han viste klare tegn på at han kan bidra med hodet, løp med ball, kreativitet og skudd. Han er flink til å komme ut av vanskelige og pressede situasjoner og spille frem andre.

 

I det hele, vil Adebayor kunne bidra til å åpne opp lag som spiller med 12 mann bak ballen.

Forskjellen på Kanu og Adebayor må være at Kanu virker mer sympatisk ( ;) ), mens Adebayor er flinkere på hodet. Ellers virker de ufattelig like. B)

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke så hele kampen igår. Inntrykket mitt er vel en blanding av Kanu og Drogba sånn rent spillermessig. Tror han kan tilføre Arsenal noe vi mangler.

 

Men det som bekymret meg var holdningen hans. Selv om det er vanskelig å bedømme sånnt utifra 45 minutter i en relativt daff forestilling nede i Afrika mesterskapet. Han virket til tider fullstendig uinteressert og lei ut. Han slo ut med armene og virket grinete hvis han ikke fikk ballen akkurat der han ville.

 

Skulle gjerne sett at han virket litt mer sympatisk og arbeidsom. Så ikke ut som en mann man tar med i krigen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg såg kampen Kamerun - Togo 2-0 i går. Adebayor fikk ikke så mange baller å arbeide med, og ble ofte alene på topp. Men det han viste frem såg spennende ut. Han viste klare tegn på at han kan bidra med hodet, løp med ball, kreativitet og skudd. Han er flink til å komme ut av vanskelige og pressede situasjoner og spille frem andre.

 

I det hele, vil Adebayor kunne bidra til å åpne opp lag som spiller med 12 mann bak ballen.

Forskjellen på Kanu og Adebayor må være at Kanu virker mer sympatisk ( ;) ), mens Adebayor er flinkere på hodet. Ellers virker de ufattelig like.  B)

37600[/snapback]

 

Er vell neppe på nivå med Etoo enda nei... Togo må vell snart vere klare for hjemmreise, etter to tap?

 

Adebayor hadde vert godt å få inn i systemet så fort som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at jeg ikke så hele kampen igår. Inntrykket mitt er vel en blanding av Kanu og Drogba sånn rent spillermessig. Tror han kan tilføre Arsenal noe vi mangler.

 

Men det som bekymret meg var holdningen hans. Selv om det er vanskelig å bedømme sånnt utifra 45 minutter i en relativt daff forestilling nede i Afrika mesterskapet. Han virket til tider fullstendig uinteressert og lei ut. Han slo ut med armene og virket grinete hvis han ikke fikk ballen akkurat der han ville.

 

Skulle gjerne sett at han virket litt mer sympatisk og arbeidsom. Så ikke ut som en mann man tar med i krigen!

37602[/snapback]

 

Nei, og krigen var vel ikke noe sted for Kanu heller. Vi får se om ikke Keown kan lære ham et og annet ;) .... stakker Keown, han får mye å gjøre fremover.

Link to comment
Share on other sites

Keown kan fort bli en meget travel mann fremover. Endel har allerede nevnt det her, men vi trenger sårt en mann som alle lag hater og frykter å møte. Vi trenger noen som gir bort litt skikkelig juling. Flamini har vel noe av det i seg. Håper Diaby kan være mannen. Hadde ihvertfall stor sans for størrelsen hans.

 

Men alt i alt synes jeg Adebayor så relativt lovende ut. Gode mottak og relativt fysisk robust. Syntes faktisk han virket overraskende kjapp også.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

 

 

 

Simbad:

I det siste innlegget ditt her så sier du at Wenger ikke kunne vite at han skulle fyllekjøre og dumme seg sånn ut som han gjorde... Men jeg må bare si det, at hvis det hadde vært Henry som ble tatt i fyllekjøring så hadde Wenger oversett det.... trust me. Han hade bare latt Henry ordne opp selv.. Det hadde bare med at han følte at han ikke trengte ham for øyeblikket, sånn at han kunne "legge ut annonse" på et ungt talent som har spilt en del i Arsenal som får sparken, liksom... så det har ikke noe med at Wenger ikke visste hva han kjøpte, da han kjøpte denne drikkeren.. Han innså rett og slett at det var et bomkjøp og at han gjorde som om det var Jermaine's feil...

..................vil jeg tro! ;)

37526[/snapback]

Jermaine Pennant var og er et problembarn. det visste han fra da han kom full på u21-samlingnen til England og til flere tilfeller med fyllerkjøring mens ahn var i Gunners og nå mens han har lovet bot og bedring for endte gang i Birmingham. heller ikke Steve Bruce har klart å få skikk på fyren. at han var sånn kunne ikke Wenger vite da han kjøpte Pennant som 15-åring. Pennant kan skylde på at han ikke fikk nok oppbacking men det har ikke noe med saken å gjøre. en annen spiller, en psykisk sterkere spiller ville taklet dette på en helt annen måte. og det er kanskje den eneste grunnen til å dra inn Henry i dette. Henry ville taklet problemet med å være ung spiller på en helt annen måte enn å drikke seg til idiot og sette seg bak rattet. derfor er Henry det han er i dag og derfor blir Pennant det han blir.

 

og dette har forsåvidt ingenting med Adebayor og gjøre som ble direkte motarbeidet i Monaco. hva ville Henry gjort i en sånn situasjon? det er mer nærliggende å spørre seg om.

 

pennant er en bortskjemt drittunge som ikke takler motgang i mine øyne. adebayor er kanskje mer en togolesisk unggutt som har kjempet seg til posisjonen sin med nebb og klør. kanskje han kjemper for mye, men det skal nok Wenger og Henry plukke av han?

 

som tidligere sagt, jeg tror vi kommer til å merke Adebayors inntreden i laget raskere enn noen andre av de nye signingene og det på en positiv måte.

Link to comment
Share on other sites

Simbad:

I det siste innlegget ditt her så sier du at Wenger ikke kunne vite at han skulle fyllekjøre og dumme seg sånn ut som han gjorde... Men jeg må bare si det, at hvis det hadde vært Henry som ble tatt i fyllekjøring så hadde Wenger oversett det.... trust me. Han hade bare latt Henry ordne opp selv.. Det hadde bare med at han følte at han ikke trengte ham for øyeblikket, sånn at han kunne "legge ut annonse" på et ungt talent som har spilt en del i Arsenal som får sparken, liksom... så det har ikke noe med at Wenger ikke visste hva han kjøpte, da han kjøpte denne drikkeren.. Han innså rett og slett at det var et bomkjøp og at han gjorde som om det var Jermaine's feil...

..................vil jeg tro! :)

37526[/snapback]

 

Som bold marauder sier, hvordan skulle Wenger kunne vite at det store talentet på 15-16 år, som han kjøpte, skulle ende opp med å sette seg bak rattet full ved flere anledninger? Wenger gav Pennant flere sjanser til å ordne opp i feilene han gjorde. Men hva skjer? jo, Pennant gjør samme feilen igjen og igjen, og dermed følte Wenger at han måtte gi slipp på Jermaine. Det er jo en grunn til at Henry fortsatt er i klubben, og Pennant ikke. Henry har ikke dummet seg ut på noen måte, slik som Pennant. Hadde Henry en dag blitt tatt i fyllekjøring, ville nok ikke Wenger sendt ham ut av klubben med en gang, men gitt ham en sjanse til, slik som han gjorde med Pennant. Wenger var ved et par anledninger også ute og forsvarte Pennant, feks etter det som hendte på den ene u21-samlingen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

vet ikke helt hva jeg mener om adebayor. han har jo utvilsomt et talent, men har også noen svakheter han må jobbe med. det virker som han har bra fart, er god med ballen, bra i lufta og fysisk sterk. problemet er at han virker litt lat, taktisk litt svak og, går man ut fra de siste ukers rapporter, nærmest litt sutrete når ting ikke går helt slik som han vil...

 

han kan bli en bra forsterkning, men også en total flopp. vi får vente og se...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Syns Adebayor har spelt til godkjent så langt. Er litt usikker på om han blir noke meir enn det han er i dag, men som nemd lengre oppe er han enda ung.

 

Ps. Noken so veit ka den kvite flekken han hadde i panno på søndag va??

 

Må huske at han akkurat har kommet til London, og sikkert flyttet inn i ny leielighet. Muligens trengte taket et strøk maling, og han tok sikkert penselen i egen hånd. Mens han sto og malte så ringte kanskje Wenger og spurte hvor han var, for det var jo kamp. Adebayor som hadde glemt tiden, fikk med ett bråhast og la ikke merke til at han hadde fått maling i haue. Kanskje han kom såpass seint til stadion at medspillerne hans ikke rakk å legge merke til det før de skulle ut på banen, men han fikk vite det i pausa og fjernet så flekken.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra det jeg har sett av Adebayor, så har han det samme store problemet som Quincy hadde - Han har dårlig tilslag og treffpunkt på ballen. Og det er en vesentlig mangel.

Helt enig.. Et kjempeeksempel på dette var den kanonsjangsen han fikk da Henry parkerte Hyppia så til de grader og spilte inn til Ade som "skjøt" den milevis over.. Den hadde v. Persie satt! Men mener likevel at Wenger har gjort et godt kjøp.. Han virker kjapp og sterk og har bra teknikk.. Spennende spiller! :)

Link to comment
Share on other sites

Synes Ade virkar ganske spennandes, kjem seg til sjansar, og eg har tru på at han kan bli en god partner for Henry, nett som Persie. så langt har han 2 mål på 5 kamper og det er jo godkjent, samtidig som han kunne hatt minst ett par til på nokon store sjansar han har hatt. Minner selvfølgelig ein del om Kanu, men litt hurtigere og forhåpentlegvis litt farlegare foran mål. Det blir moro å følge han framover, tviler på at Persie starter mot charlton så eg reknar med at han ikvertfall får ein til kamp fra start før Persie tek over.

 

Han har vel scora meir enn samtlege liverpool spissa har scora tilsaman i 2006, visst eg ikkje tek heilt feil så vi skal vel ikkje klage for mykje :)

Link to comment
Share on other sites

Syns Adebayor har spelt til godkjent så langt. Er litt usikker på om han blir noke meir enn det han er i dag, men som nemd lengre oppe er han enda ung.

 

Ps. Noken so veit ka den kvite flekken han hadde i panno på søndag va??

 

Må huske at han akkurat har kommet til London, og sikkert flyttet inn i ny leielighet. Muligens trengte taket et strøk maling, og han tok sikkert penselen i egen hånd. Mens han sto og malte så ringte kanskje Wenger og spurte hvor han var, for det var jo kamp. Adebayor som hadde glemt tiden, fikk med ett bråhast og la ikke merke til at han hadde fått maling i haue. Kanskje han kom såpass seint til stadion at medspillerne hans ikke rakk å legge merke til det før de skulle ut på banen, men han fikk vite det i pausa og fjernet så flekken.

 

Haha-kan skje den beste det :D :o

Link to comment
Share on other sites

Adebayor blir nok ingen europeisk storspiller. Men jeg tror han har mye og tilføre laget. Skeptisisme var vell uungåelig pr. dags dato, men gi nå gutten en sjangs. Ikke bare et par kamper som han har spilt hittil. La det gå ut sesongen for så å kunne bedømme hverken om han er bra nok eller for dårlig.

 

GIVE THE GUY A CHANCE FELLA'S!

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Jeg har sto tro på denne lange afrikanske spissen, han har ferdigheter som dagen Arsenal lag trenger. Gutten er god på gjennombruddet, god i lufta, samt at han binder opp stopperne.

 

Som spiller er han ganske ulik Kanu.......

 

Persie, walcott, Adebayor, Henry, Reyes og Lupoli betyr at vi ikke trenger nye spisser til sommeren, selv om spillere som Walcott og Reyes sammen med Freddy og Hleb og kanskje Pires gjør at kantspillet er reddet pål Emerates.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...