Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Er vel bare Wenger som kan få skikk på denne karen her.

Alle spillerne vet jo at det er på hode og ræva ut hvis nykkene tar overhånd og man begynner å nekte å gjøre hva sjefen sier.

 

"You never cross the boss!!" :D

 

Hvis han ikke takler å sitte en kamp eller to på benken, vil han få seriøse tilvenningsproblemer i Arsenal. Her blir det kamp om plassene og litt benketilværelse må regnes med.

 

 

Er han ferdig i Afrikamesterskapet tror jeg ikke han akkurat får mange dager hjemme i Togo før han blir kalt tilbake på jobb hos Arsenal.

Oppførselen hans kan jo være sånn pga. at mora hans er syk, men jeg tror ikke det er bare derfor.

 

Men vi får jo håpe han skjerper seg, konsenterer seg om trening og kamp og tar vare på sjansene han får.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare Wenger som kan få skikk på denne karen her.

36784[/snapback]

 

Er det virkelig det.

 

Det har vært snakket mye om at Wenger liksom skal være rette mannen til å få skikk på spillere som har for høye tanker om seg selv, og som opptrer som bråkebøtter. Men han klarte jo aldri å få skikk på spillere som Anelka og Pennant.

 

Jeg tror nok det er flere faktorer enn Wenger som skal til for å få skikk på en vanskelig spiller.

 

Jeg har allerede stillt meg tvilende til kjøpet av Adebayor, og denne hendelsen gjør ikke akkurat at jeg blir noe mindre tvilende

Link to comment
Share on other sites

Emmanuel Adebayor says he has quit the African Cup of Nations to begin his Arsenal career.

 

"The African Cup of Nations is finished for me. I am leaving the team. I will call Wenger and, if he is happy for me to go to Arsenal, I will go and start my career.

 

"I don't have a good relationship with Stephen - we can't get on. I did my best to qualify my country for the World Cup and now I am paying for it.

 

"We lost yesterday and I do not know why I did not start. I was shocked - the main goalscorer of the team [being left out] - that is a joke.

 

"I scored thirteen goals to qualify my country and I can't start in the African Cup of Nations."

 

Kilde : Adebayor explains walkout

Link to comment
Share on other sites

Emmanuel Adebayor says he has quit the African Cup of Nations to begin his Arsenal career.

 

"The African Cup of Nations is finished for me. I am leaving the team. I will call Wenger and, if he is happy for me to go to Arsenal, I will go and start my career.

 

"I don't have a good relationship with Stephen - we can't get on. I did my best to qualify my country for the World Cup and now I am paying for it.

 

"We lost yesterday and I do not know why I did not start. I was shocked - the main goalscorer of the team [being left out] - that is a joke.

 

"I scored thirteen goals to qualify my country and I can't start in the African Cup of Nations."

 

Kilde : Adebayor explains walkout

36816[/snapback]

 

 

Dette virker jo som en sjarmerende type...

 

Er det mulig??? :blink: ;)

Link to comment
Share on other sites

Emmanuel Adebayor says he has quit the African Cup of Nations to begin his Arsenal career.

 

"The African Cup of Nations is finished for me. I am leaving the team. I will call Wenger and, if he is happy for me to go to Arsenal, I will go and start my career.

 

"I don't have a good relationship with Stephen - we can't get on. I did my best to qualify my country for the World Cup and now I am paying for it.

 

"We lost yesterday and I do not know why I did not start. I was shocked - the main goalscorer of the team [being left out] - that is a joke.

 

"I scored thirteen goals to qualify my country and I can't start in the African Cup of Nations."

 

Kilde : Adebayor explains walkout

36816[/snapback]

 

 

Dette virker jo som en sjarmerende type...

 

Er det mulig??? :blink: ;)

36818[/snapback]

 

La oss håpe vi ikke ser noe til denne holdningen når han nå slutter seg til Arsenal. Han har nok ikke et ryktet for seg å være mors beste barn, men dette kan være som han selv sier begrunnet et serdeles dårlig forhold til landslagssjefen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare Wenger som kan få skikk på denne karen her.

36784[/snapback]

 

Er det virkelig det.

 

Det har vært snakket mye om at Wenger liksom skal være rette mannen til å få skikk på spillere som har for høye tanker om seg selv, og som opptrer som bråkebøtter. Men han klarte jo aldri å få skikk på spillere som Anelka og Pennant.

 

Jeg tror nok det er flere faktorer enn Wenger som skal til for å få skikk på en vanskelig spiller.

 

Jeg har allerede stillt meg tvilende til kjøpet av Adebayor, og denne hendelsen gjør ikke akkurat at jeg blir noe mindre tvilende

36812[/snapback]

 

Klart ikke Wenger er unik på så måte i forhold til andre, men han er jo en manager som krever disiplin fra sine spillere på banen og kanskje spesielt utenfor banen. Og klarer de ikke å skjerpe seg (eks. Pennant) så er det bye, bye.

Riktig at han ikke fikk noe skikk på Pennant og Anelka og da er det riktig å selge dem. Så får de heller prøve å forbedre seg i et nytt miljø i en annen klubb.

Wenger vil ha spillere som ikke setter seg selv foran klubben og vil konsentere seg om fotballen og gi alt for laget.

Men vi kan jo ta et annet eksempel: Van Persie som var urokråke i Feyenoord både på og utenfor banen. Hadde kanskje noen mindre bra sportslige opptredener i starten av Arsenal-karrieren, men synes han nå viser en helt klart bedring. Om det er han selv som har tatt til fornuften eller at Wenger har sagt sitt vites ikke, men jeg velger å tro sjefen har mye av æren for dette.

 

Jeg også tviler litt på Adebayor, men hvis han har kvaliteter som kan styrke laget betraktelig gir jeg han en sjanse.

Men krav om spilletid, klaging på Wenger eller diverse andre nykker må han bare legge på hylla. Da blir han ikke lenge i Arsenal ihvertfall.

 

Fortsatt bittert at Torres ikke blir hentet syns jeg, men tror ikke Wenger har planer om å kjøpe han. Mest pga. at han ikke er så veldig fysisk sterk.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor is a mentalist

 

Ikke spesielt flatterende blogging dette.

Dette er et kjøp jeg kunne vært foruten. £7m for en slik type, som atpåtil ikke spilte fast i Monaco (som heller hentet inn to italienere på hell) - jeg forstår det rett og slett ikke.

 

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor is a mentalist

 

Ikke spesielt flatterende blogging dette.

Dette er et kjøp jeg kunne vært foruten. £7m for en slik type, som atpåtil ikke spilte fast i Monaco (som heller hentet inn to italienere på hell) - jeg forstår det rett og slett ikke.

 

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

vel, som jeg har skrevet tidilgere i denne tråden så er det mye som tyder på at Adebayor ble behandlet dårlig av Monaco (kanskje med unntak av tidligere manager Deschamps). han er nok kanske ambisiøs og sulten på å få visst seg fra. det at han som toppscorer og antagelig den største spilleren til Togo ikke får spille skuffer han nok veldig.

 

leste forresten at landslagstreneren Keshi måtte holdes unna Adebayor i spillerbussen. vet ikke hvordan han er men denne saken kan jo være like mye p.g.a. han. "it takes two to tango". fyren fikk jo sparken da han var trener for det nigerianske landslaget. hvem vet hva som har skjedd. synes ikke vi skal dømme Adebayor ut i fra dette, selv om det er vel mye oppstyr rundt han.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor is a mentalist

 

Ikke spesielt flatterende blogging dette.

Dette er et kjøp jeg kunne vært foruten. £7m for en slik type, som atpåtil ikke spilte fast i Monaco (som heller hentet inn to italienere på hell) - jeg forstår det rett og slett ikke.

 

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

 

Er det bekreftet at vi punget ut £7mill for Adebayor?

Er sikker på at Wenger kan temme han, og for å være ærlig, er ikke dette spilletypen jeg foretrekker heller....men tror vi er avhenging av en slik spiller skal vi kunne variere spillet mer.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor is a mentalist

 

Ikke spesielt flatterende blogging dette.

Dette er et kjøp jeg kunne vært foruten. £7m for en slik type, som atpåtil ikke spilte fast i Monaco (som heller hentet inn to italienere på hell) - jeg forstår det rett og slett ikke.

 

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

vel, som jeg har skrevet tidilgere i denne tråden så er det mye som tyder på at Adebayor ble behandlet dårlig av Monaco (kanskje med unntak av tidligere manager Deschamps). han er nok kanske ambisiøs og sulten på å få visst seg fra. det at han som toppscorer og antagelig den største spilleren til Togo ikke får spille skuffer han nok veldig.

 

leste forresten at landslagstreneren Keshi måtte holdes unna Adebayor i spillerbussen. vet ikke hvordan han er men denne saken kan jo være like mye p.g.a. han. "it takes two to tango". fyren fikk jo sparken da han var trener for det nigerianske landslaget. hvem vet hva som har skjedd. synes ikke vi skal dømme Adebayor ut i fra dette, selv om det er vel mye oppstyr rundt han.

36955[/snapback]

 

Godt poeng! Og som nevnt tidligere her så er moren hans syk og tålmodigheten hans er nok ganske svak da! Vi skal nok ikke lese alt for mye i dette, tiden vil vise hvordan dette utvikler seg, men for min del er jeg glad for signingen av Adebayor og ønsker han lykke til arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger har gått ut og forsvart vår nyinnkjøpte spiss i et intervju med SKY Sports:

 

"At the moment Adebayor is in the newspapers a lot," Wenger told Sky Sports News. "I feel it's for some controversial reasons but I'm convinced it's mainly down to the fact that he's had no stability recently.

 

"He was half in Monaco and half signing for us.

 

"He missed their training but he has made the right decision to stay with his national team and fight for his international team in their second game and we'll assess the situation after that game."

 

The outspoken Adebayor also claimed that he rejected a move to North London rivals Tottenham in favour of a move to The Gunners, an assertion that has been flatly denied by the White Hart Lane club.

 

But Wenger insists he is unsure of the validity of comments attributed to Adebayor.

 

"Until you speak to the player you don't know what is true and what isn't," added Wenger.

 

"I believe we will sort that out when he comes back.

 

"It's difficult for him because he's signed for a new club and can't play for us at the moment. He was over-reacting because of that."

 

Alt tyder mao på at Adebayor ikke har forlat Togo og det Afrikanske Mesterskapet. Men sålangt sitter jeg igjen med et inntrykk av at Adebayor vakler en del frem og tilbake. MEN dette er kun utifra hvordan media har satt lys på saken og utifra deres perspektiv. Utifra Wengers kommentar kan det virke som om det er hold i det media har skrevet sålangt (Da tenker jeg på hans kommentar om at Tottenham jaktet på hans signatur, noe som i etterkant ble blankt avvist av våre naboer i London).

 

Kilde : Wenger defends Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å følge denne mannen. Han virker som en litt annen type enn hva Wenger vanligvis kjøper både som spiller og som person. Kan heller ikke huske at Wenger tidligere har kjøpt rejects fra andre klubber. -Ja jeg vet Vieira og Henry vil mange si, men da kjenner man ikke historien godt nok. Begge spillerene kjente Wenger godt fra før og mange toppklubber ønsket dem da de gikk til Arsenal. Henry var ønsket både i Barcelona og RM, Vieira var linket til både PSG og Inter. -Adebayor var ikke fast i Monaco som ikke lenger er en helt toppklubb og var heller ikke linket til andre toppklubber. Et litt uvanlig kjøp av Wenger og jeg lurer på hvordan det vil slå ut i spillergruppen. Virker som han er en litt vanskelig person. Har skapt mye omtale selv før han har satt sine ben i London og har allerede disset Tottenham- uansett om det er sant eller ikke- velkommen skal du være.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor var ikke fast i Monaco som ikke lenger er en helt toppklubb og var heller ikke linket til andre toppklubber. Et litt uvanlig kjøp av Wenger og jeg lurer på hvordan det vil slå ut i spillergruppen. Virker som han er en litt vanskelig person. Har skapt mye omtale selv før han har satt sine ben i London og har allerede disset Tottenham- uansett om det er sant eller ikke- velkommen skal du være.

37069[/snapback]

 

det er en del oppstuss rundt Adebayor ja, men det er kanskje ikke så rart. ting er kanskje ikke så enkelt som det virker i tabloidene?

 

dersom man blir lovet å bli satset på av manageren (Descamps som først trente han i Monaco) som hadde god tro på han og støttet han, for så å bli tilsidesatt av klubbdirektørene ved at det stadig kjøpes inn nye spisser som kommer foran deg i rankingen, og du i tillegg er en av klubbens lavest betalte spillere og det er usikkerhet om en ny kontrakt, da blir du kanskje ikke helt stabil. han har faktisk prestert o scoret en del mål, men her har klubben gjort et valg om at de heller vil ha stjerner enn å satse på en ung spiss. Adebayor visste misnøye rundt denne situasjonen, og ba om å få en tydelig avklaring om hvordan ståa var, men fikk ikke det før i høst. i mellomtiden hadde han flørtet med andre klubber som PSG, Marseille og Arsenal, samt nesten signet for West Ham før Monaco-direktørene ombestemte seg og ga han ny kontrakt. da kom det en ny manager (Guidolin) som heller ville få inn Veiri og Di Vaio.

 

tror vi hadde blitt litt frustrerte alle mann dersom vi hadde vært i en sånn situasjon gjennom to år. synes det er bra at Wenger går ut å forsvarer/forklarer adferden hans. etter å ha hørt hva landslagstreneren hans Keshi har å si om saken høres det ikke akkurat ut som han har kjemperespekt for spilleren og hans strabaser. her mangler det litt sosiale antenner.. http://news.bbc.co.uk/sol/ukfs_sport/hi/av...&nbwm=1&bbram=1

 

tror vi skal vente til alt roer seg og gutten for klarnet hodet i stabile og trygge forhold før vi dømmer han nord og ned. ingen her har full oversikt over hvordan situasjonen er uansett.

 

og til slutt: tror wenger har gode nok kontakter i Monaco til å skjønne hvor landet egentlig ligger. denne signingen er nok dessverre ikke det dummeste han har gjort i denne sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Bold:

 

Jeg kjenner ikke til noe av fortiden hans i Monaco og takker for oppsummeringen. Jeg har på ingen måte forhåndsdømt mannen. Er bare litt overrasket over at Wenger gjør denne type signering. Som jeg sier; jeg kan ikke huske at han har gjort noe tilsvarende før og er derfor spendt på hvordan det slår ut.

 

Jeg har mange franske venner som er veldig fotballkyndige og de lovpriste signingen av Diaby. De har alle vært mer tilbakeholdne med superlativene når det gjelder Ade. Håper de tar feil og at han kan tilføre angrepet vårt hodestyrke og evne til å score "enkle" mål i boksen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrick Vieira

Til alle som klager på Wenger sine kjøp!Vil tro at han har mer peiling enn dere når det gjelder fotball..Han vet nok kanskje best hva som er best for arsenal,til og med mer en dere her på forumet :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddiereadygo
Til alle som klager på Wenger sine kjøp!Vil tro at han har mer peiling enn dere når det gjelder fotball..Han vet nok kanskje best hva som er best for arsenal,til og med mer en dere her på forumet :P

37082[/snapback]

Selvfølgelig har han mer peiling en oss når det gjelder fotball, men det betyr ikke at han bare gjør gode kjøp av den grunn. Jermaine Pennant og Fransic Jeffers er vel de seneste bevisene på det!

Link to comment
Share on other sites

Til alle som klager på Wenger sine kjøp!Vil tro at han har mer peiling enn dere når det gjelder fotball..Han vet nok kanskje best hva som er best for arsenal,til og med mer en dere her på forumet :P

37082[/snapback]

Selvfølgelig har han mer peiling en oss når det gjelder fotball, men det betyr ikke at han bare gjør gode kjøp av den grunn. Jermaine Pennant og Fransic Jeffers er vel de seneste bevisene på det!

37515[/snapback]

 

Når det gjelder kjøpet av Pennant, så kunne jo ikke Wenger vite at han kom til å fyllekjøre og dumme seg ut slik som han gjorde. Det er Pennants egen feil at han ikke ble noen hit i Arsenal. Jeg her ganske sikker på at hvis han ikke hadde gjort det som gjorde at Wenger mente han måtte sende Pennant bort fra Arsenal, så hadde han i dag vært nr 1 på høyrevingen foran Freddie. Vi ser jo hvordan han briljerer på kanten for Birmingham i år, og han er vel den med flest assist også til nå?

 

Når det gjelder Jeffers, gikk det jo rykter om at Wenger kjøpte ham, fordi det var så mange som maste om at han måtte få kjøpt noen engelskmenn. Og det gjorde han.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt før, jeg er redd Adebayor blir en flopp. Har verken sansen for personen eller spilletypen, av det jeg har sett og hørt.

36949[/snapback]

 

Her snakker du vel om den høye spillertypen vil jeg tro... med lange føtter, a.la Crouch.

 

Jeg må regne med at det kanskje ikke er akkurat det du sikter til... men èn sånn spilletype som kan putte baller med hodet fra lange baller som blir lemra opp i de siste 2- minuttene av hver kamp er Arsenal like forpliktet til å ha som alle andre klubber som spiller sånn i slutten av kamper. Egentlig så er nok ikke det at de skal begynne å smelle opp lange baller når kreativiteten på bakken går slutt Wenger's idè, men det bare skjer. Så som sagt.. Arsenal MÅ ha en sånn spiller... enten du vil det eller ei!

 

------

 

Simbad:

I det siste innlegget ditt her så sier du at Wenger ikke kunne vite at han skulle fyllekjøre og dumme seg sånn ut som han gjorde... Men jeg må bare si det, at hvis det hadde vært Henry som ble tatt i fyllekjøring så hadde Wenger oversett det.... trust me. Han hade bare latt Henry ordne opp selv.. Det hadde bare med at han følte at han ikke trengte ham for øyeblikket, sånn at han kunne "legge ut annonse" på et ungt talent som har spilt en del i Arsenal som får sparken, liksom... så det har ikke noe med at Wenger ikke visste hva han kjøpte, da han kjøpte denne drikkeren.. Han innså rett og slett at det var et bomkjøp og at han gjorde som om det var Jermaine's feil...

..................vil jeg tro! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...