Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

jeg har stor tro på at Wenger har skutt gullfuglen med dette kjøpet. Dette virker som en spiller som kan passe godt sammen med både Henry og van Persie.

 

Når det gjelder rykte hans som noe udisiplinert tror jeg dette vil løse seg etterhvert. Det finnes en drøss med eksempel på at "problembarn" finner seg til rette når de kommer til en klubb som setter pris på spilleren og gir han de utfordringene han trenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

jaja, etter å ha sett videoklippet ser det ganske bra ut.

 

Gode avslutninger, luftstyrke og bra plasseringsevne. Så ut som han hadde bra fysikk og tempo i forhold til å være lang og hengslete.

Så får vi bare håpe at han passer i Arsenal. :)

 

Bare akkurat nå er det veldig irriterende at han ikke kommer før uti februar.

Jeg er ikke særlig begeistret for dette Afrikamesterskapet midt i sesongen! :angry:

 

Men...dette fører jo til at vi trolig ikke kjøper Torres....og Arsenal har vel heller aldri hintet om at han er aktuell. Frykter han havner i Chelsea eller Milan nå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det var nok ganske billig.

Han ønsket seg vekk, og Monaco ønsket han vekk. Presidenten sa blant annet at'' Jo før han drar, jo bedre for oss og han selv. Han kommer aldri til å spille for Monaco igjen.''

Tror nok ikke han var veldig dyr. Tror ikke handlingen vår så langt har blakket oss akkurat.

 

Ellers må jeg si meg veldig enig i innlegget til Dr. Phil. Det var ikke dette jeg ville ha.. Men han må jo få muligheten til å vise seg frem før jeg feller noen dom. Kan han dra frem taktene hans har vist på landslagsnivå ( 11 mål i VM-kvalifiseringen - toppscorer i Afrika-regionen.) kan han kansje tilføre noe til laget. Dessuten kan han gi oss en ny dimensjon i angrepspillet vårt. Adebayor er en typisk targetman.

Link to comment
Share on other sites

Sukk. Kva skal Wenger gjere for at vi blir nøgde? Oppfylle alle våre drøymar? Det er ikkje slik det fungerar diverre. Ein får ikkje alltid i pose og sekk.

 

Det har lenge vore skrike om ein stor og sterk spiss: Emmanuel Adebayor er stor og sterk. I tillegg er han spiss - har teknikk, fart og er god på hovudet. Han er ikkje berre ein targetman, men også ein kar som kan bidra generelt. Ein Kanu med fart og hovudspel vil eg sei. Tilslag på ballen har han og. Eg er svært positiv til dette kjøpet. Langt meir positiv til denne karen enn Diaby. Dette er ein kar som har bevist seg sjølv på eit høgt nivå. Han har syna at han er ein meget god spelar over tid i ein relativt god liga.

 

Det er sjølvsagt inget positivt trekk at han har havna i unåde i Monaco. Likevel er det ikkje slik at det var fotballkvalitetane hans som gjorde at han ikkje fekk spele hjå Monaco, for dei er det liten tvil om er til stades. Vi må hugse at Wiltord var ein liknande type - det var ikkje liknande problemer for han hjå oss. Vi er ein langt større klubb enn Monaco må vi hugse.

 

Velkommen til den nye Kanu! Eg har tru på denne guten.

Link to comment
Share on other sites

. Jeg tror han vet akkurat hva ha gjør. Men kan Diaby og Adebayor spille E-cup eller har de allerede spilt for sitt forrige lag?

35297[/snapback]

Adebayor har i alle fall spela UEFA-cup for Monaco. Diaby likeeins for Auxerre. Då er vel dei utelukka?

Link to comment
Share on other sites

Så videoen av han og har stor tro på at han kan komme til å finne seg godt tilrette hos oss. Han er høy, sterk i duellspillet virker det som, godt tilslag og god på hodet. Nå kan vi faktisk begynne å slå inn fra kant og ha en god mulighet til å score!

 

Vi er et lag som skaper utrolig mange sjanser når vi spiller god fotball og jeg tror at dette kan være en spiller som kan sette inn mange mål for oss. Tror han kan stå godt i forhold til Henry. Blir spennende å se fremover og jeg liker at vi kjøper to høye spillere. Det gir oss styrke både defensivt og offensivt.

 

Kan gjerne ta imot Walcott også - venter i spenning!

Link to comment
Share on other sites

Så videoen av han og har stor tro på at han kan komme til å finne seg godt tilrette hos oss. Han er høy, sterk i duellspillet virker det som, godt tilslag og god på hodet. Nå kan vi faktisk begynne å slå inn fra kant og ha en god mulighet til å score!

 

Vi er et lag som skaper utrolig mange sjanser når vi spiller god fotball og jeg tror at dette kan være en spiller som kan sette inn mange mål for oss. Tror han kan stå godt i forhold til Henry. Blir spennende å se fremover og jeg liker at vi kjøper to høye spillere. Det gir oss styrke både defensivt og offensivt.

 

Kan gjerne ta imot Walcott også - venter i spenning!

35307[/snapback]

 

Helt enig ! Virker som en solid hodespelar, ligge bak forsvarerane og lurer. Vil nok gi angrepsspelet vårt ein ny dimmensjon visst han slår til.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro han kan spille i CL ja, er en regel om at UEFA og CL regnes som to forskjellige ting (noe det jo er...) og dermed kan en spiller spille i begge to. Iallefall så lenge man ikke har spilt mer enn grunnspillet tror jeg det var.

Link to comment
Share on other sites

har ikke fått lest så mange av innleggene i denne tråden, men jeg er helt klart enig med de som tror adebayor er en bra signing. ikke bare er han ung og lovende, men han har allerede prestert på et høyt nivå. var litt bekymra over holdningene hans så jeg satte meg ned å så på forskjellige artikler om han i profilen hans på skysports. http://home.skysports.com/player.asp?plid=16987&clid=3

 

ut i fra det ser det ut som han har vært i konflikt med Monaco siden 2003 en gang. det ser ut som han har hele tiden blitt lovet å bli satset på, samtidig som han har vært en av de lavest lønte spillerne i Monaco og klubbledelsen har ønsket å bringe inn erstattere for han. han fikk i begynnelsen støtte fra manageren Deschamps, men da han sa opp og italieneren Guidolin tok over var ikke det klart at framtiden til Adebayor ikke lå i Monaco. italieneren har som kjent fått inn både Di Vaio og Vieiri.

 

fordi framtiden hans ikke har blitt klargjørt har han til tider vært i media og ønsket seg vekk. uttalelsene hans ser egentlig helt greie ut - a la: "hvis de ikke vil satse på meg, drar jeg gjerne hit eller dit, men hvis jeg får ny kontrakt og en lønns om symboliserer at de vil satse på meg (og ikke en av de laveste i klubben) så blir jeg". disse uttalelsene har ikke falt i god jord hos direktørene i klubben dog. merkelig nok i og med at de med sin konstante spissjakt har signalisert at han ikke var noe å satse på. til slutt signet han ny kontrakt i august etter alt oppstyret i sommer, hvor han var klar for west ham, men hvor Monaco trakk seg ut i siste liten. alt var i skjønneste orden en liten stund inntil denne italieneren kom å ville ha italienske spisser i stedet. plutselig møtte ikke togoleseren vår opp på trening og så var det bråk igjen.

 

tror faktisk vi skal si oss fornøyd med akkurat det. det er jo derfor han er hos oss nå.

 

puh.. ble langt gitt

Link to comment
Share on other sites

Guest 8ljungberg8
Drakt nummer 25, mens drakt nr 2 ble kapret tidligere på dagen. Morsomme valg, som viser at det ikke betyr en døyt med draktnummer og posisjon på banen.

 

Det viktige er at vi nå har forsterket laget. Nå har vi fått en angriper og en defensiv midtbanespiller. Kanskje vi hadde hatt behov for en venstreback på lån ut sesongen i tillegg?

35200[/snapback]

 

 

Vel faktisk så er det gamle nummere til noen gode gamle arsenalspillere, hvis du husker den legendariske Lee Dixon og Kanu.......

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor var ikke Diaby med idag da?

35540[/snapback]

 

Tror det er lite realistisk at han får veldig mye spilletid den første tiden. Vi må huske på at han ikke spilte fast på Auxarre som har en del dårligere spillerstall enn oss. Der vel det utrolige potensiale Wenger først og fremst har sett

Link to comment
Share on other sites

Tror ikkje han kan spille da..

Morientes spilte jo i ein champions league-kvalifiserings kamp for Real Madrid i fjor....å han fikk ikkje lov til å spille for Liverpool!.

 

 

synd det.....men vi får satse på at vi vinner CL allikavell...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...