Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Fra the sun (dette kan vi faktisk tro på :D):

 

Goal hero Adebayor dedicated his winner to missing team-mates Thierry Henry and Robin Van Persie.

 

He said: “When they’re not able to play I must do it. This goal was for them and for the team. It’s our first win and now we will build on this.”

 

RESPECT! Dett virker som at han har skjønt at han er blitt 2. valget som spissmakker til Henry, og har tydligvis godtatt det. Skulle ønske flere var som Ade på dette området!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Adebayor har kjapt gått fra syndebukk til helt ser jeg :lol:

 

Det han hadde vist før denne kampen var ikke godt nok, og jeg hadde ærlig talt mistet litt troa på han. Men mot United viste han gode takter. Han fikk vist frem hurtigheten sin ved flere anledninger, som kanskje er hans sterkeste side. God til å gå på løp og, men tror hans litt dårlige avslutninger hindrer han i å bli en toppspiller for Arsenal. Han har liksom ikke det spissinstinktet som trengs for å score 2 mål hvert år. Blir nok mest en squad player de neste årene, en god sådann.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har kjapt gått fra syndebukk til helt ser jeg ;)

 

Det han hadde vist før denne kampen var ikke godt nok, og jeg hadde ærlig talt mistet litt troa på han. Men mot United viste han gode takter. Han fikk vist frem hurtigheten sin ved flere anledninger, som kanskje er hans sterkeste side. God til å gå på løp og, men tror hans litt dårlige avslutninger hindrer han i å bli en toppspiller for Arsenal. Han har liksom ikke det spissinstinktet som trengs for å score 2 mål hvert år. Blir nok mest en squad player de neste årene, en god sådann.

 

Har en liten følelse av at du mente 20 mål :P

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har kjapt gått fra syndebukk til helt ser jeg ;)

 

Det han hadde vist før denne kampen var ikke godt nok, og jeg hadde ærlig talt mistet litt troa på han. Men mot United viste han gode takter. Han fikk vist frem hurtigheten sin ved flere anledninger, som kanskje er hans sterkeste side. God til å gå på løp og, men tror hans litt dårlige avslutninger hindrer han i å bli en toppspiller for Arsenal. Han har liksom ikke det spissinstinktet som trengs for å score 2 mål hvert år. Blir nok mest en squad player de neste årene, en god sådann.

 

Har en liten følelse av at du mente 20 mål :P

 

Oisann.. Mente 20 ja ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eg har tidlegare vært ein av dei største kritikerane av Adebayor, men no må eg berre bøye meg i støvet. Han har tydeligvis arbeida hardt med svakhetane sine som er mottak og avslutningar. Idag tok han ned fleire vanskelege oppspel og hadde ein strålande avslutning. Hyll, hyll!

Link to comment
Share on other sites

For en formstigning denne mannen har hatt! I dag var det som å se Henry i toppform, bare MED luftstyrke :) Van Persie og Adebayor er nødt til å starte sammen på topp neste kamp.

Neste ligakamp meiner du vel. Håper Wenger gir F i ligacupen nå og mønstrer U-18 laget. Det er tydelig at laget trenger ein kvil.(lite relevant for denne tråden, menmen)

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har kommet som et skudd i de seneste kampene! Kampen mot Tottenham, og innhoppet mot Pompey bærer mitt budskap med glans, og det kan se ut til at Emmanuel er i ferd med å vise noe av det enorme potensialet sitt! Akkurat potensialet har det aldri vært noen tvil om heller!

Ade innehar kvaliteter til å nå veldig langt. Han er rask, sterk, teknisk briljant, og virker å ha en veldig god posisjonsevne. Med disse kvalitetene pluss sin høyde som gir angrepet en ny dimensjon, og sin evne til å sette preg på kamper, så skulle Adebayor ha en lysende fremtid på Emirates. Det som derimot har vist seg å ødelegge for "Kanu-kopien" er at han har vært til tider ustabil, og vannvittig svak i avslutningsøyeblikk.

 

Akkurat det med avslutninger har jo vært vårt største problem denne sesongen, og at spissene også bommer på 100% sjanser gjør ikke hverdagen enklere! Helt fra januar, da han ankom, så har han brent sjanse på sjanse, og da snakker vi om STORE sjanser! Dette har frustrert undetegnede enormt, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som har vært kritisk til den lange Togoleser! Jeg gikk så langt som å kalle han ubrukelig i kampen mot Portsmouth på Fratton Park i fjorårets sesong da han bommet på 3-4 100% sjanser! Slike bommer kan være forskjell på bronse og fjerdeplass i PL, og da han i tillegg presterte dette opptil flerë ganger i en og samme kamp så mistet jeg troen!

 

I de seneste kampene har han derimot gjort mine ord til skamme, og jeg har bestemt meg for å gi Ade en ny sjanse! Han har scoret jevnt og trutt, og har levert flere MoM opptredener (iallefall etter min mening)! Ekstra hyggelig er det at han presterer godt i de store kampene. Både mot ManU og Scum scoret han, og var etter min mening MoM ved begge tilfeller!

Blir spennende å se om han kan stabilisere seg på det høye nivået han har vist! Greier han det har vi en mann for fremtiden i unge Emmanuel Adebayor!

Link to comment
Share on other sites

ade har enkelt å greit vært en av våre viktigste spillere de siste kampene, er vel bare Gil, Fab og Toure som har vært like bra i det siste..

liker ade mer å mer for hver kamp han spiller, han gir de andre gutta plass, å er konstant en trussel selv om han til tider kløner med ballen og bommer på 100% sjanser..han blir VIKTIG i jula :D

Link to comment
Share on other sites

jeg har hvert en kritikker av ade, men nå virker det som om denne mannen har noe på gang..

 

håper han forsetter den gode trenden sinn i det siste og forsetter og jobbe med avslutninger, for de er forsatt for dårlig..

blir også spennende og se om han klarer og spille bra ved siden av henry, virker ikke som om det er den enkleste tingen i verden merkelig nok, men kansje kan han bli den partneren henry skulle hatt, som han ikke har hatt på en stund nå!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett at mange har vært kritiske til Adebayor i forumet. Det han er i ferd med å utvikle seg til mener jeg helt klart vil stoppe denne tendens. Dette er en ung spiller med en utrolig teknikk ut i fra kroppslig forutsetninger. Han har det vi lenge har etterlyst her på forumet; styrke og kraft. Mitt tips er at han vil kunne bli en av våre aller viktigste spillere. Han har etter min vurdering gjennom sesongen så langt vært vår beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig spent på å se om han kan få til et bedre samspill med Henry enn de har vist så langt. Et spisspar med Adebayor og Henry i form kan bli et dødelig et, så sant det Adebayor viser nå ikke er et blaff.

 

Men slik det ser ut nå, ser det ut til at jeg blir nødt til å krype til korset og innrømme at Adebayor viser langt mer enn jeg hadde trodd etter vårsesongen.

Link to comment
Share on other sites

Syns Adebayor utvikler seg til å bli viktigere og viktigere for laget. Så jo hvordan vi slo tilbake mot Pompey forrige helg når han kom inn, og i dag igjen så viser han glitrende spill og arbeidsmoral.

 

Som Evju sier, hvis Ade og Henry virkelig finner tonen sammen på topp etterhvert så kommer vi til å ha et vanvittig godt spisspar, og i tillegg så har vi RVP som også ønsker å være med å kjempe om en plass på topp.

Link to comment
Share on other sites

Dette unner jeg Ade skikkelig. Førstetouchet hans er blitt fantastisk. Istedenfor å miste ballen til motstanderen på førstetouchet, bruker han nå ett touch på å komme seg forbi markøren. Ade viser også, som den engelske kommentatoren understrekte, at farten hans er veldig undervurdert. Ade driblet osm Henry på en god dag og var også veldig god til å holde på ballen. Jeg lurer på hva Wenger gjør når Henry er tilbake. Både Ade og RvP spiller strålende, og Henry er rett og slett for god til å bli droppet. En spennende løsning kunne vært 4-3-3 (4-5-1) med Henry på venstre, Ade i midten og RvP på høyre. Bak dem Fabregas, Rosicky og Gilberto. Litt synd å vrake Hleb, men det skaper konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Dette unner jeg Ade skikkelig. Førstetouchet hans er blitt fantastisk. Istedenfor å miste ballen til motstanderen på førstetouchet, bruker han nå ett touch på å komme seg forbi markøren. Ade viser også, som den engelske kommentatoren understrekte, at farten hans er veldig undervurdert. Ade driblet osm Henry på en god dag og var også veldig god til å holde på ballen. Jeg lurer på hva Wenger gjør når Henry er tilbake. Både Ade og RvP spiller strålende, og Henry er rett og slett for god til å bli droppet. En spennende løsning kunne vært 4-3-3 (4-5-1) med Henry på venstre, Ade i midten og RvP på høyre. Bak dem Fabregas, Rosicky og Gilberto. Litt synd å vrake Hleb, men det skaper konkurranse.

Satt og tenkte nøyaktig det samme under kampen idag. Nå får Wenger virkelig et luksusproblem ,hvis Ade og vP fortsetter den gode formen, når Henry kommer tilbake. I tillegg har vi jo Julio som sikkert også er lysten på en spissplass.

 

Men er veldig imponert over Adebayor for tiden. Utviklet seg til å bli en fantastisk spiss. Når han kom hadde han dårlig touch,svake avslutninger,traff sjelden på pasninger og realtivt svak i hodedueller i forhold til høyden. Nå har han forbedret seg vanvittig på alle de punktene og det er jo gledelig. La det bare fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Elsker han mer og mer etter disse uttalelsene:

 

"It was fantastic to sign for the club where my biggest hero, Kanu, was a star. When I was younger I had posters of him on my wall.

 

"When I bought a flat in Togo, I put them up there again. To be honest, I would have played for Arsenal for free.

 

"It was amazing they let me have the No 25 shirt, which was Kanu's number. Of course, it meant so much to play against him in the Portsmouth match last week.

 

"On the bench, I was saying to Thierry 'He is the man. This is the man that inspired me'.

 

"It is fantastic to play for Arsène Wenger and the atmosphere here is tremendous.

 

"I do play a lot of jokes on people. I like laughing. Sometimes, when a player is getting ready in the dressing room, I walk behind them and I take their legs away so they fall to the ground.

 

"I tend to do most of this on Emmanuel Eboue - we spend half our time throwing water over each other."

Link: http://arsenal-mania.com/news/3103389/Adeb...y-for-free.html

 

Haha! (Les uthevet tekst)

Link to comment
Share on other sites

Elsker han mer og mer etter disse uttalelsene:

 

"It was fantastic to sign for the club where my biggest hero, Kanu, was a star. When I was younger I had posters of him on my wall.

 

"When I bought a flat in Togo, I put them up there again. To be honest, I would have played for Arsenal for free.

 

"It was amazing they let me have the No 25 shirt, which was Kanu's number. Of course, it meant so much to play against him in the Portsmouth match last week.

 

"On the bench, I was saying to Thierry 'He is the man. This is the man that inspired me'.

 

"It is fantastic to play for Arsène Wenger and the atmosphere here is tremendous.

 

"I do play a lot of jokes on people. I like laughing. Sometimes, when a player is getting ready in the dressing room, I walk behind them and I take their legs away so they fall to the ground.

 

"I tend to do most of this on Emmanuel Eboue - we spend half our time throwing water over each other."

Link: http://arsenal-mania.com/news/3103389/Adeb...y-for-free.html

 

Haha! (Les uthevet tekst)

Et eksempel på hvordan en fotball-spiller skal være ;)

Link to comment
Share on other sites

Elsker han mer og mer etter disse uttalelsene:

 

"

"I do play a lot of jokes on people. I like laughing. Sometimes, when a player is getting ready in the dressing room, I walk behind them and I take their legs away so they fall to the ground.

 

"

 

Hmm... ja vi trenger skader, helst fleire unødvendige, dei har vi for få av!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noe av dette Arsenal har savnet og etter at en del av humørsprederne har gått.

Morsomt å høre og jeg liker å se en fotballspiller som kan smile og le på fotballbanen.

Kjekk lesing...dårlig utgangspunkt ved neste kontraktsforhandling da...hehe

Link to comment
Share on other sites

Synes det er godt å se Adebayor i form! nå om dagen syns jeg at han jobber bra, er bevegelig og spillbar stort sett hele tiden. Han tar også ansvar defensivt og er med på å kobbe opp igjen eventuelle baller. Jeg sunes Adebayor har vokst til en bedre spiller siden han kom til Arsenal og jeg aner en fremtidig storspiller:)

 

Kanskje det er Wenger-effekten;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...