Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Ja, han er annen type, og det virker å fungere veldig bra for laget. Det hælsparket til Henry's 3-0 mål var det stjerneklasse over. Litt annerledes enn da Henry var mildt sagt ble forbannet da Adebayor ikke spilte til han under Charlton kampen. Han fikk 9'er på VG børsen.

 

Han har fått en imponerende start!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply
Guest A. Hleb

Æsj.. Hva skjer med at wenger henter fram sånne ''ukjente'' spillere nå igjenA??(hvis ryktene er sanne). Hadde nesten begynt å håpe på noen skikkelige kjøp ala Baptsta/Robinho/Torres, ,em jaggu kommer ikke ryktene om Tommason, adebayor co sivende.. som vanlig! Muylig adebayor er en ålreit spiller, men når wenger endelig har fått penger, bør han hente noen etablerte! Adebayor bør være billig i så fall!

 

8 millioner euro er ikke blodpris, men er han egentlig verdt det?

 

hehe, men det har nå vist seg å være ett godt kjøp ... =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

adebayor har, heldigvis, gjort mine ord til skamme. her fryktet jeg en lat og humørsyk spiller, så får vi et arbeidsjern som virkelig gjør en manns jobb på topp. i tillegg har han brukbart med fart, er bra teknisk og behersker arsenals raske spillestil langs bakken. van persie er i mine øyne en bedre spiller, men adebayor har helt klart gitt arsenal en ny dimensjon på topp. hadde han bare vært litt bedre foran mål... >:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kan noen fortelle meg hvorfor han sier dette hele tiden...

 

vi vill ikke ha noe ny kanu, merkelig han ikke har fått med seg det!!!

 

Manu wants to be new Kanu

 

Emmanuel Adebayor is aiming to emulate his hero Nwankwo Kanu and establish himself as a Premiership talent.

 

The Togo international arrived at Highbury in January from Monaco and thus far has shown glimpses of the talent Arsene Wenger was so keen to bring to North London.

 

Adebayor's game, indeed his physique, is very similar to former Arsenal forward Kanu and the Nigerian is the player in which Arsenal's new boy models his game.

 

The 22-year-old squandered two glorious opportunities in front of goal on Wednesday against Portsmouth but nevertheless, Adebayor remains confident that he can quickly become a favourite of the Highbury faithful.

 

''I am confident I will establish myself in the team and follow in the footsteps of my idol Kanu,'' he told The Sun.

 

''He's a player who has left a mark on me and I hope very much to be the new Kanu for Arsenal.

 

''A lot of young Africans look up to him. They have seen his goals, they have seen the clubs he has played for and want to be like him.

 

''Now I am just focused on scoring more goals for Arsenal. As long as I keep hitting the back of the net here, then I will be happy.''

 

 

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=37...+to+be+new+Kanu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kommentatoren på Arsenal TV sier noe interessant ang. Adè i dag. Ikke det at han er en fasit, men han deler tanker med meg:

 

He can be so important for Arsenal this season, as the, sort of, main man up front that everyone else can play off and be helped of his mobility. And he could be a faithful man for Arsenal this coming season," bare for å sitere helt.

 

Jeg tror det ligger noe i dette, og at han kan ligge på topp og bli spilt baller på, og han er så flink til å holde på ballen at han kan stå der oppe å ta ned baller og vente på at andre kommer på overlapper.

 

Gleder meg til å se hvordan dette kan gå neste sesong, men jeg har troen på Adebayor som vårt nye oppspillspunkt.

 

Synspunker fra dere rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Berre vi ikkje byrjar å slå langt, så kan han gjerne vere oppspelspunkt. Frykta mi ligg i at det kjem til å bli slått mykje polarar, når vi møter veggen litt.

Link to comment
Share on other sites

Kommentatoren på Arsenal TV sier noe interessant ang. Adè i dag. Ikke det at han er en fasit, men han deler tanker med meg:

 

He can be so important for Arsenal this season, as the, sort of, main man up front that everyone else can play off and be helped of his mobility. And he could be a faithful man for Arsenal this coming season," bare for å sitere helt.

 

Jeg tror det ligger noe i dette, og at han kan ligge på topp og bli spilt baller på, og han er så flink til å holde på ballen at han kan stå der oppe å ta ned baller og vente på at andre kommer på overlapper.

 

Gleder meg til å se hvordan dette kan gå neste sesong, men jeg har troen på Adebayor som vårt nye oppspillspunkt.

 

Synspunker fra dere rundt dette?

 

Jeg er veldig enig med deg. Det er særlig i slitekampene mot de mer fysiiske lagene disse styrkene hans kommer godt med. Det virket som at RvP og Ade hadde et godt samarbeid i dayens kamp, noe som låter godt for årets sesong :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes denne karen gjorde en bra kamp mot Aston Villa. Og jeg synes han for ufortjent mye kritikk av gunners.no brukerene. Potensialet jeg ser i Adebayor er helt enormt. Han er fantastisk til å snuse sjanser, og etter å ha fått terpet avslutteregenskapene kan han fort bli en notorisk toppscorer. Jeg husker godt da Henry debuterte. Jeg personlig syntes da han var pill råtten og hadde ikke den minste trua på ham. Så feil kan man altså ta.

Jeg håper Adebayor blomstrer i Arsenaldrakta.

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes denne karen gjorde en bra kamp mot Aston Villa. Og jeg synes han for ufortjent mye kritikk av gunners.no brukerene. Potensialet jeg ser i Adebayor er helt enormt. Han er fantastisk til å snuse sjanser, og etter å ha fått terpet avslutteregenskapene kan han fort bli en notorisk toppscorer. Jeg husker godt da Henry debuterte. Jeg personlig syntes da han var pill råtten og hadde ikke den minste trua på ham. Så feil kan man altså ta.

Jeg håper Adebayor blomstrer i Arsenaldrakta.

 

Ben Elfen

Så sant som det er sagt, jeg er helt enig i det du sier her. Vi må huske at det var heller ikke bare Henry som ikke fikk ut potensialet sitt i starten for oss. Også flere spillere har slitt med å vise seg fram på best mulig måte når de endelig har fått sjansen i trøya. Adebayor har, som sagt flere ganger i denne tråden, god fart, god teknikk og en enorm arbeidsinnsats på topp. At han innimellom blir litt for heit i toppen når han får en god målsjanse må vi bare tåle. Vi må huske på at han fortsatt er ung, og til og med yngre enn både van Persie og Reyes. Adebayor er faktisk bare 21, like gammel som Senderos, og har en flott karriere foran seg. Når bare Emmanuel får roen foran mål slik som vi har sett Henry har fått i løpet av årene han har vært Arsenalspiller, er det nok ikke umulig at han ender opp som en evt konkurrent til toppscorertittelen i PL. Vi må ikke glemme at før Ade kom til oss, var han toppscorer i Afrikas VM-kvalifisering med sine 11 mål. Når vi i tillegg ser på hans scoringsrate i Arsenal, så er heller ikke den særlig dårlig. Nå husker jeg ikke om jeg har sagt dette tidligere eller ikke, men Arsenal kommer til å få stor glede av denne togoleseren bare vi gir vår tillit til ham.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har en enorm arbeidsinnsats på topp.

 

Nåja, det er mest småjogging for å se ut som om han prøver.

 

Jeg heller også mot Tusmos forklaring, selv om den er satt veldig på spissen.

 

Veldig rart at vi alle har så forskjellig inntrykk av Adebayor egentlig. Noen omtaler han som en hardtarbeidende spiss, mens andre synes han er altfor stillestående. Personlig synes jeg han var mye mer bevegelig i starten av sin Arsenal-karriere, og det var også da han i mine øyne var på sitt beste. Har håp om at Adebayor finner tilbake til den formen han var i da han scorte en del mål, men fram til da bør Van Persie spille på topp sammen med Henry.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har en enorm arbeidsinnsats på topp.

 

Nåja, det er mest småjogging for å se ut som om han prøver.

Adebayor var bedre enn Henry mot Villa, og tidligere i pre-season har han vist at han jobber på topp. I fjor, i de fleste kampene han spilte i, var innsatsen hans høy på topp. Selvfølgelig kan han ikke holde innsatsen på topp i hver eneste kamp han spiller, men han prøver og jobber så godt han kan. Med tanke på at han er 21, skal vi ikke se bort i fra at arbeidskapasiteten hans bare blir enda bedre jo mer tillit han får.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har en enorm arbeidsinnsats på topp.

 

Nåja, det er mest småjogging for å se ut som om han prøver.

Adebayor var bedre enn Henry mot Villa, og tidligere i pre-season har han vist at han jobber på topp. I fjor, i de fleste kampene han spilte i, var innsatsen hans høy på topp. Selvfølgelig kan han ikke holde innsatsen på topp i hver eneste kamp han spiller, men han prøver og jobber så godt han kan. Med tanke på at han er 21, skal vi ikke se bort i fra at arbeidskapasiteten hans bare blir enda bedre jo mer tillit han får.

 

Joda, jeg ser ikke bort ifra at arbeidskapasiteten hans kan bli bedre, men det skal jaggu meg ikke så veldig mye til. Greit nok at Adebayor var bedre enn TH14 mot Villa, men det sier vel egentlig mest om formen til vår kjære kaptein. Hva han har gjort i pre-season kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har sett de kampene, men det jeg ellers har sett av han er ikke imponerende arbeidsmessig. Det er iallefall milevis langt unna Parlour-nivå. Dessuten så er vel strengt tatt ikke pre-season noen god målestokk for å bedømme spillernes kvaliteter, Frannie Jeffers var jo fantastisk god i pre-season kampene før han gikk fra klubben...

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har en enorm arbeidsinnsats på topp.

 

Nåja, det er mest småjogging for å se ut som om han prøver.

Adebayor var bedre enn Henry mot Villa, og tidligere i pre-season har han vist at han jobber på topp. I fjor, i de fleste kampene han spilte i, var innsatsen hans høy på topp. Selvfølgelig kan han ikke holde innsatsen på topp i hver eneste kamp han spiller, men han prøver og jobber så godt han kan. Med tanke på at han er 21, skal vi ikke se bort i fra at arbeidskapasiteten hans bare blir enda bedre jo mer tillit han får.

 

Joda, jeg ser ikke bort ifra at arbeidskapasiteten hans kan bli bedre, men det skal jaggu meg ikke så veldig mye til. Greit nok at Adebayor var bedre enn TH14 mot Villa, men det sier vel egentlig mest om formen til vår kjære kaptein. Hva han har gjort i pre-season kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har sett de kampene, men det jeg ellers har sett av han er ikke imponerende arbeidsmessig. Det er iallefall milevis langt unna Parlour-nivå. Dessuten så er vel strengt tatt ikke pre-season noen god målestokk for å bedømme spillernes kvaliteter, Frannie Jeffers var jo fantastisk god i pre-season kampene før han gikk fra klubben...

Parlour var en arbeider av rang, og det er få i dagens Arsenallag som har samme arbeidskapasiteten som han. Greit at pre-season ikke er noe særlig til målestokk, men jeg mener fortsatt at Adebayor har hatt en høyere arbeidskapasitet enn van Persie på topp. Når det er sagt, så skal det ikke legges skjul på at kvalitetene til Robin er bedre enn Ades. van Persie er nok bedre til å klare å avgjøre kamper på egenhånd, slik som en velkjent Ismann for noen sesonger siden, og som vår nåværende kaptein kan klare. Jeg sier ikke at Ade passer best sammen med Henry, men at jeg mener han bør brukes foran van Persie i kamper mot lag som bare legger seg bakpå og skal forsvare seg for alt i verden. Da er han bedre enn van Persie til å skape rom for Henry. Robin er derimot bedre til å vende opp med oppasseren i ryggen og til å flikke Henry igjennom på ett-touch..

 

Vår diskusjon gjelder Adebayors arbeidskapasitet og jeg mener den er god, bedre van Persies. Jeg sier ikke at den ikke kan forbedres, for alt kan forbedres. Henry kan forbedres og Arsenal som lag kan forbedres..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har lyst å si noen ord om Ade på topp mot United pga at det er en uting at enkelte prøver å

la Ade bli den nye hoggestabben etter Cygan.

 

Mot United hadde vi for første gang på flere år en spiss som binder opp forsvaret,jobber

utrettelig og holder ballen.

Det er kun Henry de siste år som har klart det som en lone striker.

 

Det som imponerte mest med Ade var bevegeligheten hans.Det har jeg savnet på topp.

Og ikke minst villigheten til å gå på løp og skaffe seg rom.

Dette var intet mindre enn imponerende.

 

Derfor er det et skår i gleden å få idiotiske utsagn som at han passer ikke inn er for treig,for lang osv.

Ade beviste igår at han skal bli vanskeli å utelukke i førsteelleveren om han forstetter slik.

Det er noe av det beste jeg har sett av en Arsenalspiss på lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns også at Adebayor var fryktelig god i går. Han jobber veldig godt, og lager en stor røre i forsvaret til motstanderen. Han er også veldig god i oppbyggingen i spillet hvor vi har et oppspillspunkt vi kan bruke. Bevegeligheten hans og styrken hans i tillegg.

 

Tror han ofte blir sammenlignet opp mot Henry. Adebayor scorer ikke så ofte som Henry og da er han ikke noe for oss. Jeg tror vi må huske på at de er to helt forskjellige spillere og prøve å se litt mer på hva Adebayor legger ned i innsats og hva han gjør som kanskje ikke vises på målscorer lista.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor er en spiller som gjør andre spillere gode, noe vi var vitne til i går. I slitekamper der vi må bruke 1 spiss er Ade uten tvil den beste - med unntak av kanskje Baptista, men jeg har ikke sett nok av han til å avgjøre det. Uansett ønsker jeg Ade alene på topp hvis vi spiller med spiss. Så kan vi ha Henry og fRosicky / Baptista som offensive midtbanespiller. Det er jeg sikker på at ville funket bra for da kunne Ade holdt på ballen og lagd rom for midtbanespillerne som kommer på løp bakfra. RvP skal brukes i kamper der motstanderne legger seg bakpå. RvP store svakhet er at han kan ødelegge rytmen i angrepene våre og at han til tider er ego. Disse to problemene gjør ikke noe når motstanderlaget legger seg bakpå som vi har lidd under i årets hjemmekamper. Vi begynner å få et luksusproblem på topp, men som jeg sier nå og som jeg har sagt før: Velg spissene utifra spillestilen til motstanderlaget!!!

Link to comment
Share on other sites

Har vært skeptisk til Ade stort sett siden han kom til klubben, men det han viste i går gjør at han kan forbli en nyttig squad-spiller, hvis han kan stabilisere seg på det nivået. Fungerte bra som enslig spiss i en 4-5-1, da han jobbet veldig bra som førsteforsvarer, vant en god del hodedueller, og var til tider flink til å holde på ballen.

 

Det store ankepunktet er selvsagt at han er lite målfarlig. Avslutningsferdighetene er ikke mye å hoppe i taket for. Han skaper en del farligheter, men han klarer ikke lage mål av farlighetene.

 

Jeg håper og tror at Baptista vil spille seg forbi Adebayor i køen ganske raskt.

Link to comment
Share on other sites

Har blitt en stor fan av Adè oppover, og tror at han fort kan bli en fast inventar i Arsenal's 1.ellever.

 

Synes Adebayor virker så fornuftig, og at han har det så gøy når han spiller.

Han virker veldig uselvisk, og tenker hele tiden på laget, og han har alltid fliret på lur.

 

I intervjuer som jeg har sett av ham, og de er det ikke få av, så virker han som han har så mye inni hodet liksom, og han virker, som sagt, så fornuftig.

Han snakker alltid om "the team", og "us".. ikke jeg men oss..ikke mange av de i fotballverdenen lengre.

 

Han virker mer opptatt av laget enn seg selv liksom, og til en viss grad så kan det være svært bra. Han er også opptatt av å "Enjoy the game", som han alltid sier, noe som også er noe av det viktigste i fotball etter min mening. Ikke mange som tenker mer på fotballen enn pengene lengre. [Les: Cole gate]

 

Tror og håper at han her har en fremtid i Arsenal, selv om jeg tror at både RvP, Bendtner og Baptista tar fort forbi ham.. men han virker som et trivselspunkt i stallen, og det virker som det er mye liv og morro rundt ham, med vitser og litt morsomheter.

Liker ham jeg.. en litt snodig, men morsom type.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Var det ikke TGP som skrev at han hadde en ekstremt høy og smittende latter?

Uansett vant han veldig mange hodedueller i går. Veldig flink til "å henge" i lufta. Jobbet som en helt i går.

Og han kan drible! Han går rett på mannen og løper bare forbi. Ferdinand ble jo (nesten) parkert i går, men fikk inn en tå, så det ble corner. Herlig spiller

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...