Jump to content

Stallen 2009/2010


Mr Chapman

Recommended Posts

Nå er jo sesongen i praksis over for Arsenals del, da er det på tide å diskutere stallen foran den kommende sesongen (2010-sesongen). Her er stallen per dags dato:

 

Keeper

1. Manuel Almunia | (Spania)

21. Lukasz Fabianski | (Polen)

24. Vito Mannone | (Italia)

 

Forsvar

3. Bacary Sagna | (Frankrike)

5. Kolo Toure | (Elfensbenskysten)

10. William Gallas | (Frankrike)

18. Mikaël Silvestre | (Frankrike)

20. Johan Djourou | (Sveits)

22. Gäel Clichy | (Frankrike)

40. Kieran Gibbs | (England)

 

(Armand Traore, Phillipe Senderos er på utlån)

 

Midtbane

2. Abou Diaby | (Frankrike)

4. Cesc Fabregas | (Spania)

7. Tomas Rosicky | (Tsjekkia)

8. Samir Nasri | (Frankrike)

14. Theo Walcott | (England)

15. Denilson | (Brasil)

16. Aaron Ramsey | (Wales)

19. Jack Wilshere | (England)

23. Andrey Arshavin | (Russland)

27. Emmanuel Eboue | (Elfensbenskysten)

28. Amaury Bischoff | (Portugal)

 

Angrep

9. Eduardo | (Kroatia)

11. Robin van Persie | (Nederland)

12. Carlos Vela | (Mexico)

25. Emmanuel Adebayor | (Togo)

26. Nicklas Bendtner (Danmark)

 

 

- Hvordan burde den antatte førsteelleveren se ut? Hvorfor?

- Burde noen posisjoner besterkes?

- Burde noen spillere forlate Emirates Stadium? Og hvorfor?

- Skal Wengers satsning på unge spillere slå ut i full blomst neste sesong?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Postet nettopp et innlegg i samme duren bare at det var en oppsummering av 08/09 og hva vi må gjøre bedre neste år, etter min mening burde den antatte første elleveren se sånn ut:

--------------------------------Almunia------------------------

Sagna--Toure-Hangeland/Mertesacker/Senderos---Clichy

-------------------------------Song-----------------------------

-------------------------------Cesc©--------------------------

Nasri--------------------------------------------------Arshavin

-------------------------------------------RvP------------------

----------------------Adebayor---------------------------------

 

Kunne gått erstattet Ade med Villa og Song med Veloso evt. Almunia med Akinfeev, men ganske fornøyd med det vi har.

 

Forlate Emirates? Gallas burde helt klart forlate Emirates og hvis Diaby ikke blir mer stabil kan han fort følge etter..

 

Jeg tror at Wengers ungdomssatsing fører til et evt fa-cup gull neste år, intet større, hvis vi ikke kjøper noen gode spillere i silly season, men om 2 år, da er vi best i verden!

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste er enige i at vi må ha forsterkninger, og de fleste er nok enige i at vi ikke kan beholde alle vi har nå hvis vi skal kjøpe nye. Både med tanke på størrelse på tropp, muligheter for ungguttene, og økonomi. Mange er enige med meg i at Adebayor må være en av de som må selges. (Jeg mener også at Diaby kan selges.) Noen er derimot uenige og kaller meg ulojal supporter osv. Vel da vil jeg gjerne se hvem dere mener "fortjener" å bli solgt mer enn Adebayor...

Link to comment
Share on other sites

http://community.footballpools.com/blog/20...ren-trophy-run/

 

Må si at jeg ble fasinert av artikkelen her, og jeg må si at alle spillerne (med unntak av Poulsen kanskje) hadde vært fantastisk å fått inn. Dorian Goian er en 1,94 meters kjempe, er 28 år og på toppen av sin karriere, har tidligere vært linket til flere lag (deriblant ManU) og var en av hovedgrunnene til at Romania klarte å ta seg videre til EM 08 hvor han var en levende betongvegg.

 

Poulsen veit jeg ikke så mye om, bortsett fra at han slo til en svenske under en kvalifiseringskamp, og det frister heller å la Song få utvikle seg som DM istedet for å hente inn en ny spiller.

 

Edin Dzeko er vel noe av det heiteste på markedet for tiden bortsett fra Benzema og Aguero. Gutten er 23 år gammel, ca 1,92m høy. Han er rask, god på hodet, en veldig god avslutter og han kunne vært en solid forsterkning om Adebayor, van Persie eller Bendtner blir solgt til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ May 7 2009, 06:14 PM) 167828[/snapback]

http://community.footballpools.com/blog/20...ren-trophy-run/

 

Må si at jeg ble fasinert av artikkelen her, og jeg må si at alle spillerne (med unntak av Poulsen kanskje) hadde vært fantastisk å fått inn. Dorian Goian er en 1,94 meters kjempe, er 28 år og på toppen av sin karriere, har tidligere vært linket til flere lag (deriblant ManU) og var en av hovedgrunnene til at Romania klarte å ta seg videre til EM 08 hvor han var en levende betongvegg.

 

Poulsen veit jeg ikke så mye om, bortsett fra at han slo til en svenske under en kvalifiseringskamp, og det frister heller å la Song få utvikle seg som DM istedet for å hente inn en ny spiller.

 

Edin Dzeko er vel noe av det heiteste på markedet for tiden bortsett fra Benzema og Aguero. Gutten er 23 år gammel, ca 1,92m høy. Han er rask, god på hodet, en veldig god avslutter og han kunne vært en solid forsterkning om Adebayor, van Persie eller Bendtner blir solgt til sommeren.

Begynte nesten å sikle når jeg leste den artikkelen:P Spesielt Goian og Dzeko høres ekstremt spennende ut!

Har en anelse som at vi får en del suspensjoner med Goian og Poulsen på laget men summa summarum tror jeg det hadde vært gode kjøp alle tre. En meget god artikkel.

Link to comment
Share on other sites

ade ut (virker ikke motivert ) villa eller dzeko inn.. kansje den tidligere lagkameraten til arshavin og hadde passet, virker spennede han og pluss billig

 

diaby ut, ( alt for ustabil ) en av barry\cana\flamini inn kansje velouso og hadde passet, men sett for lite av han..

 

burde hatt inn en midtstopper, synes upson hadde gjort seg, har aldri likt at han ble solgt og mener vi solgte serie mesterskapet den sesongen i upson..

 

bassong virker jo god, liker også taylor også, synes cahill på bolton virker som et sinnsykt godt kjøp( kommer seff ann på pris da) haan er og en som er i fin alder, 23 tror jeg og har mange gode år foran seg

 

goian virket som en som kunne passet, synes vi skal kjøpe en som vet ka det går i PL, spesielt i forsvaret

 

hadde ikke takket nei til ny keeper heller, men almunia har faktisk bare blitt bedre og bedre for hver sesong, så synes ikke det trenger og være hoved prioritet..

 

ser for meg at vi kommer til og kvitte oss med en stopper eller 2 også

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Kolo-Djourou-Clichy

Song

Nasri/Denilson-Cesc

RvP/Vela-Arshavin/Nasri

Bendtner/Adebayor/Eduardo

 

Bare leker mitt med en liten tanke. Noen andre som tror dette kunne fungert, evt med en ny def midtbanespiller inn for Song og/eller en knallhard midtstopper inn for Djourou?? Da altså med den delen av midtbanen med Cesc som "vanlige" sentrale midtbanespillere som både hjelper Song som har en klar defensiv rolle foran forsvare, og den andre mer offensive delen av midtbanen som spillere i mer frie roller som både kan gå bredt i tillegg til å kunne skjære inn i banen for å skyte. Litt sånn som Barca spiller.

 

Song som "vår Yaya"

Cesc som "vår Xavi" og Nasri/Denilson som "vår Iniesta/Keita".

Da med RvP/Vela i en slags Messi-rolle og Arshavin i en slags blanding av Henry/Messi.

Barca spiller jo ikke med noen utpreget targetman, så da tror jeg Eduardo kunne fungert flott i en slik rolle. Hvis i tillegg Adebayor blir og klarer å skjerpe innsatsen sin bra nok kan han bli en nøkkelspiller der fremme, da støttet av både RvP/Vela og Arshavin/Nasri.

 

En formasjon som både kan ligne en 4-1-2-2-1, eller 4-3-3. Da kan Nasri/Denilson og Cesc styre spillet bakfra, med en Song som støtter dem når det gjelder det defensive. I tillegg til å både kunne hjelpe forsvaret vårt kan da Song også bevege seg fremover siden han har to midtbanespillere som kan hjelpe ham med det defensive.

 

Det er da viktig at alle de tre kommer på løp fra dypet innimellom og hjelper angrepet vårt. Der har vi en spydspiss og to kreative angrepsspillere som både kan gå på løp og spille fri andre medspillere. Fortsetter selvfølgelig med offensive backer som kan legge inn...

 

Jeg tror dette er formasjonen som passer best, både til vår spillestil og vårt spillemateriale...

 

Noen synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Spennende forslag som jeg liker godt. Har selv lekt uvanlige mye med forskjellige formasjoner etter ankomsten til Arshavin :P Det eneste jeg er litt usikker med den taktikken, er om Robin passer å spille noe annet en spiss for oss. Jeg er litt usikker. Han er superb offensiv, men defensivt er han nokså svak syns jeg :lol: Og skulle han spilt i den posisjonen, så innebærer det utvilsomt en del defensiv jobbing. Og jeg veit ikke, men jeg syns ikke Robin fungerer så godt når han trekker seg ut eller dypt...

 

Men en oppstilling som dette mot antatt svakere lag gir definitivt litt vann i munn, det skal jeg ikke benekte;P :

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Cesc Song Nasri

 

RVP Ade Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker kampen mot Chelskij på Stamford Bridge denne sesongen? Da var RvP sin rolle litt defensivt bak Ade. Han fikk i oppdrag å temme Mikel, noe han gjorde med glans siden han var god til å jobbe defensivt da.

 

Tror nok ikke at det skulle være så altfor vanskelig for ham å omstille seg til en slik rolle siden han jo tross alt spiller der for landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror følgende:

 

Keeperplassen:

 

1 Almunia: Har tross alt hatt en relativt grei sesong. Er på sitt beste god, men han kan også gjøre noen store blundere. Er i mine øyne ikke god nok til å være førstekeeper på et topplag, men ville vært eminent som reservekeeper. Desverre så får vi neppe noen ny keeper som vil konkurrere med Manuel om jobben, så vi får krysse fingrene for at det blir litt færre blundere kommende sesong.

 

21 Fabianski: Fikk seg noen kamper i løpet av sesongen, uten å imponere stort. Har et stykke igjen før han blir aktuell som førstekeeper.

 

24 Mannone: Fikk sin debut på førstelaget, men jeg fikk ikke sett kampen. Derfor blir det feil av meg å bedømme ham også.

 

Konklusjon: Jeg føler at vi har den svakeste førstekeeperen blant topplagene, men det må vi bare venne oss til er jeg redd.

 

Høyreback:

 

3 Sagna: Hadde en vanskelig andresesong, og da var det mest det offensive det skortet mest på. Var og defensivt.

 

27 Eboue: Fikk så hatten passet av hjemmepublikummet, og tok hintet om at han hadde vært rævva. Spilte seg godt opp, og kuttet ut veldig mye av fanteriene sine.

 

Gilbert: Har jeg ikke sett på årevis. Var den gang var lovende, men nå vet jeg ikke lengre. Tipper at han forsvinner stille ut dørene i sommer, uten at det blir løftet på for mange øyenbryn.

 

Konklusjon: Brukbar oppdekning, siden flere av de sentrale kan dekke opp denne plassen.

 

Venstreback:

 

22 Clichy: Har i likehet med Sagna slitt litt denne sesongen. Litt mer rufsete bakover enn hva vi er vant med, samt ikke helt patent fremover. Spørs om han risikerer å miste plassen til Gibbs om han fortsetter fremgangen.

 

30 Traore: Var utlånt til Pompey hele sesongen, men fikk ikke allverden med spilletid på slutten. Har utvilsomt et stort potensiale, men det spørs hva varierende tillit har gjort. Min spådom er at han forlater oss for å jakte på fast spill.

 

40 Gibbs: Kom som en kule og tok meg med storm. Jeg hadde liten tiltro til gutten i børjan, men du verden! Fortsetter han denne utviklingen, kan det hende det blir tatt en Silvinho med Clichy, og at Gibbs tar over backen fast!

 

Konklusjon: Per dags dato har vi tre gode venstrebacker, men det har vi neppe til høsten. Jeg tipper at Traore drar, og at Clichy fortsetter som fast back. Jeg tipper at Gibbs vil utfordre ham seriøst mot slutten av sesongen.

 

Midtstoppere:

 

5 Toure: Spilte seg opp i forhold til starten av sesongen etter at han fikk beskjed om at han ikke fikk forlate klubben. Tar den beskjeden som et tegn på at han vil satses på som førstevalg også neste sesong.

 

6 Senderos: Ble utlånt til Milan og vil i følge rapportene bli der. Synd, for jeg hadde stor tro på ham. Kanskje det beste for både klubb og spiller om han ikke kommer hjem igjen.

 

10 Gallas: Bra på sitt beste, men har og tydelige svakheter. Vi savnet ham på slutten, men reservene fikk da viktig matching. Linkes bort fra oss, kanskje mest av alt på grunn av at han og Kolo ikke går for godt overens.

 

18 Silvestre: Et mehet overraskende kjøp fra Wengers side, og for første gang opplevde vi ar Wenger hentet en av Sur Axels disipler. Siden vi fikk denne spilleren for en slikk og ingenting(riktignok flere av mine årslønner) har jeg lagt listen for hans vedkommende lavt. Synes at han har klart seg greit, og har tilogmed scoret noen viktige mål. Finner han seg i å være reserve også neste sesong, så synes jeg at han kan bli.

 

20 Djourou: Har ikke klart å bli fast på laget, og er vel bak Silvestre i kampen om benkeplassen også. Er ikke helt patent, så det blir neppe noen stor katastrofe om han forsvinner.

 

Nordtveit: Utlånt til Lillestrøm, etter at hans forrige utlån ble en fiasko. Har ikke imponert nevneverdig på høyrebacken hos «fugla» heller.

 

Konklusjon: Bra bredde per dags dato. Jeg tror at Gallas, Senderos og kanskje en av de to andre enn Toure kommer til å forsvinne, og da er det VELDIG tynt. I såfall trenger vi en klassestopper, og en som aspirerer for førstelaget.

 

Venstre indreløper(backene spiller på vingene):

 

7 Rosicky: Var skadet hele året, selv om han skulle være klar i september. Skal visstnok være klar til september igjen. Den som lever får se.

 

12 Vela: Er i følge Wenger den beste spilleren han har sett, men har ikke imponert meg.

 

23 Arshavin: Må bare være verdens beste spiller.

 

Konklusjon: Bra besatt posisjon.

 

Høyre indreløper:

 

8 Nasri: Har vist seg som en høyst habil spiller, men som dog også kan «forsvinne» i kampene.

 

14 Walcott: Har så og si slått igjennom for fullt denne sesongen. Bør være førstevaldet i denne posisjonen.

 

19 Wilshere: Var stor i begynnelsen av sesongen, men siden så vi ikke mer av ham. Tipper han blir utlånt til neste sesong.

 

Konklusjon: Brukbar oppdekning.

 

Sentral midtbane:

 

2 Diaby: Var veldig variabel denne sesongen. Jeg synes at det ikke er godt nok, og at vi bør prøve å få en god pris for ham.

 

4 Fabregas: Linkes tungt til Barca, og for £40m så selger Wenger. Håper vi klarer å beholde vår viktigste spiller.

 

15 Denilson: Startet veldig famlende, men spilte seg stort opp. Dersom vi ikke får inn noen nye spillere i denne posisjonen, så tror jeg at blir Fabs makker kommende sesong.

 

16 Ramsey: Fikk seg noen innhopp, og imponerte stort. Vil likevel ta noen sesonger før han eventuelt blir fast på laget.

 

17 Song: Var også veldig variabel, men svært god på sitt beste. Kan også bekle midtstopperplassen. Per dags dato førstereserve.

 

28 Bischoff: Fikk seg et par innhopp, og gjorde en grei figur. Spørs likevel om han aldri kommer til å bli det helt store, og forsvinner i sommer.

 

Konklusjon: Her mener jeg at Diaby og Bischoff med letthet kan selges, og posisjonen vil likevel være ok besatt. Kjøper vi inn en super DM ved siden av Cesc, sett at han ikke forsvinner, kan laget bli løftet flere hakk.

 

Angrepsspillere:

 

9 Eduardo: Ok i de få kampene han spilte mellom skadene. Håper vi får han skadefri og sulten til neste sesong.

 

11 Van Persie: Holdt seg noenlunde skadefri denne sesongen, uten at han hadde noen kanonsesong. Kanskje vi bør selge hvis vi får et godt bud?

 

25 Adebayor: Hadde en svak sesong etter at han fikk superlønn. Bør selges for å kutte i lønnsbudsjettet og sikre meg en fortsatt kraftig hårmanke i kommende sesonger.

 

26 Bendtner: Fikk en god del kamper denne sesongen, og var til tider god. Bør likevel lære seg at han ikke er i stand til å dra av så veldig mange forsvarere. Bør være på benken neste sesong.

 

Konklusjon: Selger vi Ade og van P., så kan vi finansiere kjøp av en klassespiss, samt få litt ekstra cash i kassa. Vi har og Arshavin, Walcott og Vela som alle kan spille i denne posisjonen, så det blir ikke tynt besatt likevel.

 

Hovedkonklusjon: Denne sesongen var svakere enn den forrige, da vi mistet flere rutinerte spillere som ble erstattet med guttunger. Flere av disse har nå tatt utfordringen og blitt gode spillere. Unngår vi å selge for mange av de vi faktisk trenger denne sesongen, så kan det blir bra kommende sesong. Uansett så står vi foran en spennende sommer, og jeg vil redigere dette innlegget når det lir på.

 

Potensiell førsteelver av det materialet vi har per 4.6.:

 

1 Almunia

22 Clichy

3 Sagna

10 Gallas

5 Toure

4 Fabregas

15 Denilson

23 Arshavin

11 Van Persie

9 Eduardo

14 Walcott

 

Benk:

 

21 Fabianski

18 Silvestre

17 Song

8 Nasri

26 Bendtner

7 Rosicky

27 Eboue

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ganske bra ut når alle er fit, men det vet vi jo ikke skjer og da har vi plutselig en veldig tynn stall, jeg mener derfor at det er behov for folk inn i stedet for ut. Spesielt bakover trenger vi folk, dvs en midtstopper og en defensiv midtbane, forsåvidt kunne resten av sentrallinja vært styrket også, men det tror jeg ikke skjer. Det er bare 11 mann som kan starte samtidig også... :P Få inn noen sinte menn bakover på banen så blir dette bra!

Link to comment
Share on other sites

Keeper

Manuel Almunia, Lukasz Fabianski, Vito Mannone

 

På keeperplassen har vi et soleklart førstevalg i Almunia, et bra talent i Fabianski, og et veldig ung og uslepen keeper i Mannone. Personlig synes jeg keeperplassen er helt ok. Almunia er ikke helt der oppe blant de beste keeperne i verden, men han holder mål. Det jeg liker ved Almunia er at han skjeldent gjør store tabber og at han tar det han skal ta, uten å være noe særlig spektakulær. Han kan fortsatt bli bedre, noe jeg tror han vil bli. Andrevalget Fabianski viser glimtvis stort potensial og er ingen svak keeper, men han er ung og jeg stoler ikke 100% på ham ennå. Føler Fabianski er litt ulik Almunia da han oftere varter opp med helt enorme redninger, mens han til gjengjeld kan finne på å ferilberegne situasjoner og tabbe seg ut. Mannone har jeg ikke så mye å si om, men jeg tror førstelagsspill i en mindre klubb vil gjøre godt på utviklingen hans, dog vil det være noe risikabelt å kun ha to målvakter over 20 i klubben.

 

Jeg tviler på at Wenger forsterker keeperplassen, og det trengs ikke. Vi har tre keepere i klubben som alle bare vil bli bedre med tida. Hadde resten av laget vært perfekt kunne man klint til med en verdensklassekeeper a la Buffon, men det er andre steder man må forsterke først.

7/10

 

 

 

Forsvar

William Gallas, Kolo Toure, Gael Clichy, Bacary Sagna, Kieran Gibbs, Mikael Silvestre, Johan Djourou, Emmanuel Eboue

 

Synes vi har en del gode enkeltspillere i forsvaret, spesielt backposisjonene synes jeg er tilfredsstillende med fire sterke backer i Clichy, Sagna, Gibbs og Eboue, hvor alle egentlig er gode nok for øverste nivå.Vi har også gode spillere i midtforsvaret, problemet er heller at vi ikke har noen optimale kombinasjoner der stopperne utfyller hverandre. Jeg regner både Toure og Gallas som klassestoppere, men de er ikke noe godt par sammen. Dessuten er backupalternativene for dårlig. Djourou er ung, men det begynner å bli tre sesonger siden han begynte å få tillit på førstelaget, og han har fortsatt ikke tatt steget, og for å være kritisk så synes jeg det er på tide. Silvestre har sine beste år bak seg, og han har heller ikke kvalitetene man trenger for å løfte laget til et høyere nivå.

 

Jeg er bekymret for forsvaret, spesielt nå som vi går inn i en sesong med ANC. Kolo, Eboue og forøvrig Song vil bli savnet i de bakre rekker. Her trengs forsterkninger, en tøff og dominant midtstopper er et must, kunne personlig tenkt med Joleon Lescott fra Everton.

7/10

 

 

Midtbane

Cesc Fabregas, Denilson, Alex Song, Abou Diaby, Aaron Ramsey, Theo Walcott, Tomas Rosicky, Samir Nasri, Andrei Arshavin

 

I likhet med forsvaret en del gode spillere. Det kritiske punktet er Cescs makker. Denilson og Song er gode spillere som har tatt et syvmilssteg i år, men er de gode nok? Jeg vet ikke, men har latt meg imponere av begge i år og tror ikke det er helt nødvendig i få inn noe nytt, selv om et skikkelig rivjern på midten neppe hadde skadet annet enn utviklingen til Denilson og Song. Jeg er optimistisk mtp Rosicky neste sesong og tror han kan spille en viktig rolle på laget. Av de øvrige tror jeg Arshavin vil få en kjempesesong og Walcott/Nasri vil utvikle seg ytterligere. Gi Ramsey noen kamper òg, han har et kjempepotensial. Offensivt på midten ser det hvertfall meget bra ut foran neste sesong, og om Wenger får maks ut av Song og Denilson er mye gjort på midten.

 

Er ganske fornøyd med midtbanen, vi kunne selvsagt hatt en leder og en mer dominerende spiller ved siden av Cesc, om spilleren vi trenger allerede er i klubben lar jeg Wenger vurdere. Vi har faktisk ganske mange spillere å ta av her, og selv om jeg håper vi beholder alle spillerne så holder jeg døra på gløtt for et salg av Diaby for å gjøre veien kortere for Wilshere og Ramsey, som jeg tror kan gjøre en minst like god jobb som framkmannen.

8/10

 

 

Angrep

Eduardo da Silva, Emmanuel Adebayor, Carlos Vela, Niklas Bendtner, Robin van Persie

 

Dette er egentlig en kanonbra angrepsrekke. Synes vi har alle mange ulike kvaliteter å ta av og om vi beholder alle disse gutta her er det totalt unødvendig å hente inn noe nytt her synes jeg. For greit nok, Adebayor har hatt en svak sesong, men scorer likevel en del mål og har mange assists i forhold til spilletid. Eduardo tilbake er som å få inn en ny spiller, Bendtner er utskjelt men han har imponert en del i år og scoret ralativt mye og også en del viktige mål. I tillegg til Vala som imponerer stort stort sett hver gang han får sjansen.

 

Spissene er gode og jeg tror vi klarer oss fint uten spisskjøp i sommer. Faktisk er dette den lagdelen jeg er mest fornøyd med, det som gjelder er at Adebayor skrur på killerinstingtet sitt igjen, at RvP holder seg skadefri og at Eduardo kommer tilbake i storform. 9/10

 

 

 

 

 

 

Det viktigste nå er utvilsomt å holde på det vi allerede har samt at Denilsom/Song tar et likes tort steg neste år som de gjode i år. Om dette skjer tror jeg vi greier oss med kun et stopperkjøp, og vi vil kunne være med å kjempe i alle fall. Hadde likt en slik 11'r:

 

Almunia

Sagna - Toure/Gallas - Lescott - Clichy/Gibbs

Walcott - Denilson/Song -Cesc Fabregas - Arshavin

Adebayor - van Persie

 

Med Toure/Gallas, Eboue, Clichy/Gibbs, Denilson/Song, Nasri, Rosicky og Eduardo som noen av backupalternativene hadde dette sett spennende ut synes jeg.

 

 

Runder av et langt innlegg med å nevne at jeg vet det er en del ting jeg har oversett, talenter som Jack Wilshere kommer i tillegg til spillerne som allerdede er nevnt. Jeg vurderer også Song som midtbanespiller og ikke forsvarer selv om det alltids er en mulighet å sette han ned i forvar. Senderos tror jeg ikke kommer tilbake, og skal jeg være helt ærlig håper jeg ikke det. Det tror jeg i så fall vil gjøre Wenger mer motvillig til å handle inn en bauta i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Arshavin-Song-Cesc-Nasri

RvP-Ade

 

Reserver: Fabianski, Mannone, Djourou, Eboue, Kolo, Gibbs, Silvestre(?), Senderos(?), Walcott, Denilson, Diaby, Wilshere, Traore(?), Ramsey, Rosicky(?), Vela, Eduardo, Bendtner. Og kanskje Simpson også tar steget opp til en fast plass på CCup-laget vårt?

 

Synes det faktisk ser rimelig bra ut jeg med tanke på neste sesong.

Da har vi en sentrallinje som ser slik ut: Gallas-Cesc-RvP(Evt Ade). Gleder meg til sesongstart nå! Og håper vi får inn enda en forsterkning(!) før sesongen sparkes igang.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Arshavin-Song-Cesc-Nasri

RvP-Ade

 

Reserver: Fabianski, Mannone, Djourou, Eboue, Kolo, Gibbs, Silvestre(?), Senderos(?), Walcott, Denilson, Diaby, Wilshere, Traore(?), Ramsey, Rosicky(?), Vela, Eduardo, Bendtner. Og kanskje Simpson også tar steget opp til en fast plass på CCup-laget vårt?

 

Synes det faktisk ser rimelig bra ut jeg med tanke på neste sesong.

Da har vi en sentrallinje som ser slik ut: Gallas-Cesc-RvP(Evt Ade). Gleder meg til sesongstart nå! Og håper vi får inn enda en forsterkning(!) før sesongen sparkes igang.

 

Jeg mener vi fortsatt trenger en DM, med tanke på uttalelsene til Cesc. Han sa selv at han følte han manglet sikkerheten til Flamini bak der. Kjøper Wenger Lorik Cana eller en lignende spiller blir jeg veldig fornøyd.

 

Hvis nøkkelspillerne våre bare holder seg nogenlunde skadefrie da, så er jeg ikke i tvil om at vi kommer til å utfordre på flere kanter. Både i CL, PL og F.A. cupen.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig å se at R7 og Senderos er tilbake i trening.

http://arsenalspot.net/2009/07/senderos-ro...eason-training/

 

Forresten, noen som kan finne en feil ved bilde?

Hint: tenk koffert

 

Ser nesten ut som om Almunia har glemt å ta på seg shortsen, der det det du sikter til?

Stemmer det:)

Ellers er jeg veldig fornøyd med stallen vi har for kommende sesong. Vi er nesten trippeldekket i alle posisjoner.

Arsene skal i prat med Fiorentina om Melo til uka, med Eboue som mulig swap. En byttehandel jeg føler vil gjøre oss bra.

Senderos har spilt endel høyreback for Milan, så kan fort hende han spiller der i Sagna's fravær.

 

Ellers vil jo ManU være svekket neste sesong uten Ronaldo og Tevez. De har skaffet seg Valencia og Owen, men uansett hvilke fler de skaffer seg føler jeg de vil være svekket.

 

Chelsea og Liverpool sliter faktisk mer enn oss med å beholde spillere, mens den ene etter den andre forplikter seg til Arsenal.

 

Dette kan da virkelig ikke bli noe annet enn gull?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det snart en ny sesong, men først skal vi igjennom en ny sommer med masse rykter. Vi er allerede godt igang med ryktene, og vi har vel blitt linket til litt over 150 spillere i forskjellige klubber.

 

Hva trenger vi for å vinne ligaen 09/10?

Dette er et umulig spørsmål å svare på, for det finnes for mange faktorer innen fotballen i dagens situasjon som kan påvirke både den ene og den andre veien.

En stor stall, et spillesystem som passer spillestallen, kontunitet i laget, unngå skader, marginer i kamper (dommeravgjørelser, flaks/uflaks i situasjoner), vilje, og bl.a støtte fra styret og fanse i motgang og medgang.

 

Det er så mange ting som kan påvirke over en hel sesong, men jo mer man har av disse faktorene jo større muligheter har man for pokalen.

 

Jeg har sjelden gledet meg så mye til en ny sesong, som jeg gjør nå. Ikke veit jeg innerst inne hvorfor, men jeg er av den personen at jeg fryder meg når de store blir slått.

Kanskje er det et spennende Arsenal lag, som kan vinne pokalen for fotballen, som får meg til å se sesongen på en ny måte?

Joda, jeg har opplevd nedturer og ikke minst en drøss av oppturer i de senere år som Arsenal supporter siden jeg startet mitt "gooner life" i midten av 80-tallet.

 

Jeg har selvfølgelig alltid sett frem til sesongstart, uansett om det var på midten av 90-tallet hvor pokalen var milesvis unna, eller når vi hadde spillere som Tony, Dennis, Ian, Patrick, Robert, eller Freddie for å nevne noen.

 

Nå føler jeg at fotballen står ved et veiskille moralsk sett, og det har gitt meg en sterkere følelse for at det ordinære skal vinne. Fotballen nå har blitt en lekegrind for klubber, som får milliardærer til å leke seg med en klubb med utallige pund og andre valuta. Klubber som plutselig kan gå inn som en stormakt uten å tenke på kostnader/utgifter.

 

Hva faen?

Jeg er ikke misunnelig om noen vil prøve seg med det argumentet, for i mitt tilfelle vil jeg heller havne som nummer 9, enn å vinne pokaler med en styrtrik eier som leker med klubben. Ja, det er faktisk min mening: leke seg med klubben.

 

Jeg har tatt et eksempel på Chelsea tidligere, som i mange herrens år hadde halvfulle tribuner på brua, som var en ok klubb i nivå noen år, men som ikke hadde noe spesielt å skryte av med tanke på suksess (1 ligamesterskap og 3 fa cup pokaler) før milliardæren kom inn. De var som mange andre klubber, kun en middelmådighet.

Der ble alt forandret over natta, takket være pengene.

 

Dette handler ikke om sjela som skal være en relasjon for generasjoner av supportere, men kun om penger.

Nå har City kastet seg inn i samme mønster, men de får det nok tøffere å kjøpe seg pokaler, siden det er flere sterke lag nå enn da Chelsea ble "solgt".

City har alltid hatt trofaste supportere, og jeg kjenner noen som både er helt imot den nye situasjonen, og noen som faktisk er så sultne etter suksess at de aksepterer og godtar at klubben har gjort et veiskille ( 2 ligamesterskap og 4 fa cup pokaler)

"Når andre gjør det, så why not"

 

Kan på en måte forstå de et desperat skrik, men likevel får jeg avsmak i hjertet. Dette er ikke slik fotballen skal være, og hvorfor skal man akseptere og godta det i sin egen klubb.....

Jeg hadde aldri stoppet å heie på Arsenal, men det hadde aldri blitt det samme om vi nå kjøpte det vi kunne bare for å prøve å bli det beste laget. Vi har klart det før, og vi skal klare det igjen uten å selge sjela og prinsippene generasjoner av "goonere" føler seg igjen i.

 

Vi har vært nærme i flere sesonger, uten at vi har vunnet pokaler. Det har ikke vært så langt opp, hverken i PL, CL, eller i FA cup. Jeg synes at det har vært en krisemaksimering i ordbruken og kritikken mot klubben, som har gått langt over grensa.

Jeg kan forstå at å vinne er viktig, men det skal ikke overgå klubbens filosofi. Arsenal gjenspeiler mye av det som alltid har vært der, og som gir oss tilhørighet. Vi er Arsenal, og supporterene skal føle seg at klubben er og blir den samme.

Joda, vi har masse av utlendinger i klubben, men mange av de kommer i ung alder for å bli formet inn i "systemet". Dette gir oss en følelse at vi kan se utvikling (oppfostring) fra f.eks 15-16års alderen, og til a-lagspillere. Vi føler at de er en av oss, siden klubben er med å påvirker spillerens kvaliteter og fremtid.

Vi handler ikke ferdige "produkter" til fantasipriser, og går med 750 millioner i minus på budsjettet uten at det påvirker det klubben i det hele tatt.

 

Sesongen 09/10 tror jeg også vil stå mellom de 4 som har etablert seg der, for jeg tror City ikke har en god nok manager til å takle "alle" de nye stjernene inn i en rytme, i en liga som nå er knalltøff.

Jeg tror Arsenal har en større sjanse enn på flere sesonger til å vinne, og det argumentere jeg kjapt med:

 

Utd: Har mistet Ronaldo og Tevez, mens Giggs og Scholes ser nok kun nedover etter noen fantastiske karrierer. Det har ligget i kortene at Ronaldo snart gikk til Spania, så jeg er meget forundret over at de ikke tok mere vare på Tevez slik at han ble.

Jeg mener de mister 2 av de 3 mest verdifulle på det offensive planet i Utd sin stil, og når man også tar med de to gamle så tror jeg Utd skal slite med samme kvalitet neste sesong på det offensive planet.

 

Owen kan stå for en del scoringer, men er og vil ikke bli den samme gamle.

Nei, Utd er mer svekket pr.d.d enn det mange tror, men får de kjøpt en klassespiss så kan de redde noe av skaden.

 

Chelsea:

Har ikke vunnet på noen sesonger, selv om de har fortsatt handlet inn det ene og det andre. De får nå en ny manager med null erfaring i PL, men som mange hyller som en fantastisk manager. Mange av de samme kritiserer Wenger for å ikke være dyktig nok, men Ancelotti har kun vunnet et ligamesterskap med Milan de siste 8-9 årene, om jeg ikke tar helt feil......... Forstår ikke logikken, men slik er det vel bare. Selveste Milan med enorme ressurser, men han har 2 CL pokaler og da er han vel et geni :)

 

Liverpool:

En klubb som sliter økonomisk, og som har måtte utsette sin bygging av ny stadion. Jeg ler.... En klubb som over mange år har prøvd sterkt å vinne tilbake pokalen med masse spillerkjøp, men som fortsatt må nøye seg med å se oppover.

Jeg mener laget ikke er så fantastisk bra, og mener de har hatt noen marginer med seg som gjørde at de kom foran oss ifjor. Det er selvfølgelig ikke noen unnskyldning, men om de mister Alonso og/eller Mascherano mister de masse kvalitet på midten som har vært den viktigste faktoren i Pool sitt spill.

Gerrard, Alonso, og Mascherano er en sinnsyk god midtbane, og som fungerer bra i å presse motstanderen i dette leddet. Torres er også den viktigste spilleren fremover på banen, men uten disse er Liverpool helt greit.

 

De har null plan med å få frem spillere, for det finnes ingen tillitt til talentene. Derfor er nøkkelen til en manager som Benitez å fortsette å kjøpe mange og dyrt, og dette gir ingen kontunitet som er en viktig faktor til å være på toppen etter 38 kamper.

 

Hva med oss selv?

Keeperplassen:

Føler at både Almunia og Fabianski er gode keepere, men som har et skritt å gå før de virkelig er i toppen. Gode reaksjonsevner, er offensive i spillet, men for meg føler det som om det er tryggheten og stabiliteten i forsvarsrekka som har utløst en litt usikkerhet. De trenger begge at leddet foran fungere, slik at de kan konsentere seg og fokusere mer på sine valg som keeper.

Jeg tror uansett ikke det skal mye til, før Almunia tar enda et steg opp og blir "akseptert" som en keeper på øverste hylle.

 

Fabianski kan bli en meget god keeper om utviklingen, og leddet foran han er stabil og trygg de neste sesongene.

 

Terningkast: 4

Forsvaret:

Sagna og Clichy mener jeg er noe av den beste back-oppstillingen som finnes i PL. Litt forskjellige spillertyper, men enorme i hvert sitt område.

Clichy som har enorme offensive kvaliteter (unntatt innlegg), enorm fart, og en fantastisk holdning. Han gir alt, og er nesten umulig å komme forbi. Blir han fintet vekk, så kan man banne på at iløpet av et sekund så er jaggu meg Clichy igjen på spilleren.

Det eneste minuset utenom innleggene, er at han spiller på høy risiko. Dette ser fantastisk ut, og ikke minst er meget viktig i kontringsfaser, men kan se dumt ut når han mislykkes.

Uansett, en av de jeg ser mest opp til med tanke på hvor hardt han jobber for laget.

 

Sagna er en litt mer defensiv back, men for meg føler jeg de utfyller hverandre meget bra i spillesystemet. Sagna er nesten umulig å lure seg unna, for han leser spillet utrolig bra i nærdueller. Sterk i kroppen, og har faktisk ganske bra fart. Jobber meget bra under kampene, og er en stabil meget god back.

 

Stopperplassen har jeg følt vært et problem i de siste sesongene, og da tar jeg ikke bare med at vi har vært litt uheldig med skader i hele rekka.

Gallas og Toure passer ikke sammen, og det tror jeg endelig at kjøpet av Vermealen vil splitte de.

Jeg føler at Toure har tapt seg de siste sesongene. Han virker mer rotete i possisjoneringene, og i valgene han tar f,eks på markeringer. Om dette kun har med kommunikasjonen med Gallas er jeg ikke så sikker på, men det er min mening.

 

Gallas føler jeg er den beste stopperen vi har. Enorm vinnervilje, spillerforståelse, sterk i duellene, men tar noen feilaktige valg (som alle andre?) i kritiske situasjoner. Tror han kommer til sitt beste med en "bedre" makker for han, og kanskje Vermealen er akkurat den som kan organisere dette leddet til stabilitet og trygghet som kan utløse steinhard kvalitet?

 

Med Gibbs, Eboue (som fortjener ros, etter at han tok tak i sitt problem med tull og tøys), Djourou, Senderos, Bartley, og vår egen Nordtveit føler jeg at vi har en bra bredde. Føler at noe skjer med evt et salg på en eller annen, men tiden vil vise.

 

Terningkast: 5 (uten salg)

 

Midtbanen:

AA, Nasri, Walcott, Fabregas, Denilson, Song, Diaby og Rosicky.

Teknikk, fart, spilleforståelse, styrke, og kreativitet.

Vingene med AA, Walcott, Nasri, og en skadefri Rosicky er for meg terningkast 6. Det skal bli så spennende å se om vi får et skadefri år på disse spillerene, for da har vi mye forskjellige kvalitet å ta av.

 

Fabregas sier jeg ikke mer om enn: fantastisk playmaker.

Trenger vi en ny makker, eller holder de vi har?

 

Jeg mener at Song, Denilson, og Ramsay er gode nok til å fylle rollen som makker. De har ikke hatt det lett med så mange skader i midtbaneleddet (Rosicky, Walcott, og AA kom først i januar), noe som har påvirket hele laget. De har likevel enorme kvaliteter i ung alder, og jeg tror de kan vokse stort og gi stabilitet og trygghet fra neste sesong.

Diaby tror jeg ikke noe på lengere, har sjelden opplevd en mer spiller som svinger så sinnsykt mye i hver kamp over tid.... Enorm på sitt beste, men en plage ellers.

Kanskje han trenger nye utfordringer?

 

Terningkast: 5

 

Spiss:

Adebayor har ikke nok vilje og moral, og må ut om ikke ting endrer seg. En scoringstats betyr ikke at laget ikke kan få bedre resultater uten, enn med.....(har skrevet om dette i Ade-tråden)

 

Eduardo: Mye skadet, og jeg føler en usikkerhet. Fantastiske kvaliteter rettvendt, men kan han stabilisere seg uten skader?

Persie: Viktig brikke i det offensive planet, men desverre mye skadet. Fantastisk god både som avslutter og som tilrettelegger i form og flyt.

Bendtner: Jobber bra, og er viktig squad player når vi må kaste inn noen som skal sloss i feltet. Gjør for mye feilvalg, og mangler noe for å være god nok til en fast plass.

Vela: Spennende spiller, men må komme seg over tempoet og fysikken i PL, slik som Walcott måtte. Har et stort fotballhode, teknikk, og jeg håper og tror at dette kan bli en stor sesong av Miexicaneren.

 

 

Terningkast: 4 (for mye usikkerhet med bl.a skader og "holdninger" på dette leddet, og Arsenal trenger virkelig å fundere på hva man skal gjøre her. Får vi f.eks en Huntelaar inn istedenfor Ade, tror jeg vi gjør et scoop.

 

Min drømmeoppstilling uten kjøp:

Almunia

Sagna-Vermealen-Gallas-Clichy

Nasri-Fabregas-Denilson-AA

Walcott-Persie

 

Jeg tror at bredden neste år vil økes, siden Wilshere, Vela, Ramsay,og bl.a Gibbs tar enda et steg. Om vi skulle unngå så mange skader som vi har hatt de siste 2-3 sesongene på nøkkelspillere, så tror jeg vi kan være med helt til slutt i både liga og cl. Kan det bli en seier for fotballen, at et lag som holder seg noe av den "gamle sjarmen" (ikke noen lekeklubb for milliardærer) vinner hele skjiten?

Jeg tror at vi kan klare det, og jeg har troa på det. Det er dette som gjør at det kribler litt ekstra i hjertet for øyeblikket, la oss vise at fotballen ikke skal bli ødelagt av mennesker som har null følelse for lag, som supportere i generasjoner har støttet i tykt og tynt.

Vi har et spennende lag, som jeg føler er på høyde med hvem som helst. Vi er stadig i utvikling, og la oss nå slippe så enorme mange skader på nøkkelspillere---------- så kan alt skje. En seier for fotballen i 09/10?

 

Mitt ønske:

Salg: Ade, Eboue (vært mye tull, men han har skjerpet seg. All respekt for det, og han er god på sitt beste. Likevel er det folk før han i køen, og han vil gi klubben en bra pris......)

Kjøp: Huntelaar

 

 

 

Se opp for:

Bartley, Frimpon, Sunu, Nordtveit, og Coquelin

Kan en av de overraske neste sesong?

 

Jeg håper og ber om at fotballen skal seire, og om det ikke blir oss, så takker jeg gjerne ja til f.eks Everton. La oss få stoppet denne utviklingen på at milliardærer kommer inn å leker med livet, til så mange millioner mennesker. La oss vise de at penger er ikke alt i verden. La oss få stoppet utviklingen av galskapen. (real madrid skal vi knuse i cl)

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stallen 2009/2010 er veldig spennende vil jeg si, vi har ekstremt mange spillere som er unge og lovende, og noen som begynner å bli erfarene og det er det vi trenger! At Rosicky nå vender tilbake fra skade er en ekstremt viktig faktor tror jeg. Han har haugevis med erfaring, han har kvalitetene som skal til om han klarer å nå sitt toppnivå igjen og ikke minst han har hatt en steinhard periode nå. Som garantert har gitt han ekstremt mange psykiske ferdigheter som vil gi laget vårt veldig mye!

 

Keeper posisjon er den posisjonene jeg føler meg mest sikker på at vil bli bra neste år. Almunia har fått et år til på seg, det samme har Fabianski som blir en veldig god reserve og eventuell cupkeeper. Jeg tror Almunuia vil vokse seg til å bli en av de virkleig store og et soleklart førstevalg, jeg syns også at Mannone kommer spennende fra bunnen av nå!

 

Forsvaret vårt er en godt bedekt posisjon. Spesielt backene er enormt sterke, med Sagna og Clichy som soleklare førstevalg, så kommer spillere som Eboue og Gibbs i andrerekke, begge de er etter min meninge gode nok til å spille back på et seriegull lag! Midtstopper posisjon er vanskeligere, hvem som skal spille sammen, og hvem som egentlig er best. Wenger har uttalt at det er opp til Senderos hvor han reiser, eller om han blir. Positivt, jeg håper Senderos blir, for jeg tror han kan bli veldig god i forsvaret vårt denne sesongen. Problemet vårt er at alle våre stoppere har sine veldig gode punkter, og de er ikke gode på andre delene. Senderos er en god hodespiller, men mangler farta. Toure har farta, men er dårlig på hode, Vermaelen er jeg usikker på, men jeg tviler sterkt på at han er en ekstrem hodespiller i og med hans lave høyde. Gallas er rutinert, grei fart, men er heller ikke spesielt sterk på hode. Den eneste stopperen som har begge deler er Djourou, han har farta og hodestyrken. Jeg håper han får regelmessig matching, men jeg tror ikke Wenger satser på han. Jeg tror heller ikke han er gammel nok til å ta steget helt, men han blir utvilsomt en veldig gode stopper for oss i årene som kommer! Utifra dette ville jeg satt Toure og Senderos i midtforsvaret. Men det virker ikke akkurat fryktinngytende på meg, om jeg følger hjertet ville jeg valgt Toure og Vermaelen som jeg tror kan vokse til å bli et godt stopperpar!

 

Midtbanen er det mange muligheter der også, Nasri er skadet i starten av sesongen, men jeg føler at tiden som det tar å lege skaden bare blir mindre og mindre, antar mye er medieskapt. Som jeg har sagt tidligere så tror jeg Rosicky vil bli en viktig brikke, selvfølgelig blir også Fabregas det. Walcott anser jeg fortsatt som ving, og jeg tror han tar mange skritt i riktig retning neste år. Vi har en sinnsyk midtbane offensivt, derfor er det så synd at vi ikke har et defansive midtbanespiller som står i forhold til det offensive. Jeg hadde håpet at Wenger kjøpte en slik spiller. Og han har vell også prøvd, med Melo. Men jeg er ikke sikker på om han virkelig prøvde hardt nok! Jeg tror den posisjonen blir viktigere å dekke med sikkelig skyds enn spissposisjonen, om ikke Song tar mange skritt i riktig retning neste år, blir spennende å se!

 

Spissene er noe svekket når Adebayor dro. Men vi har fortsatt veldig gode spisser, jeg tror Arshavin vil ha sin posisjon som hengende spiss. Og den posisjonen tror jeg han vil ha veldig ofte, det gjør at det blir en spissplass mindre, men det betyr ikke at vi ikke trenger forsterkninger. Van Persie kan skåre enormt med mål, men det er vell nesten like stor sjangs at han blir skadet halve sesongen. Bendtner kan skåre mye mål, men han har fortsatt en vei å gå. Eduardo er i samme kategori som Van Persie. Så her har vi utfordringer!

Les mere av mine meninger på

Goonerzone.com - Norsk Arsenal blogg

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at folk er så opptimistisk at vi pluselig skal vinne seriegull med og hente vermealen og selge ade..

 

synes det virker litt for lett, føler vi trenger og forsterke laget med 2 klasse spillere så kan vi snakkes seriegull

Link to comment
Share on other sites

Med å kvitte oss med Adebayor tror jeg kan innvirke positivt, fordi nå er det stort sett bare lagspillere igjen, så jeg tipper vi er sterkere som lag.

 

det tror forsåvidt jeg og, men på sentral midtbane føler jeg vi MÅ ha inn en solid forsterkning hvis vi skal hevde oss helt i toppen

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke at folk er så opptimistisk at vi pluselig skal vinne seriegull med og hente vermealen og selge ade..

 

synes det virker litt for lett, føler vi trenger og forsterke laget med 2 klasse spillere så kan vi snakkes seriegull

 

Tror dessverre at du har rett og deler derfor dine synspunkter.

 

Nå som Adebayor er solgt, så blir vi veldig avhengig av at van Persie klarer å dra med seg de andre spissene. Når vi i tillegg vet at Arsenal stiller i egen klasse når det gjelder skader, så blir jeg betenkt. Eduardo og Rosicky har akkurat kommet tilbake fra skade, mens Nasri starter på sidelinjen. Har vondt for å tro at Eduardo og Rosicky holder en hel sesong.

 

Vi var langt unna i fjor og overgangene så langt denne sommeren tilsier at vi vi stiller i samme gate kommende sesong. Vi trenger forsterkninger for å ta det neste steget. Et rivjern på midtbanen og en spiss som vet hvordan han lager mål vil gjøre susen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...