Jump to content

2009.02.21 Sunderland H


pekkiry

Recommended Posts

gun__1223279114_sunderland04102008_17.jpg

 

 

Viste du at?

Det er 56% sannsynlighet for at Arsenal vinner når Arsenal spiller hjemme mot Sunderland. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

Det scores i gjennomsnitt 2.90 mål per kamp når disse lagene møtes på Arsenals hjemmebane i Premier League.

11 av de siste 30 kampene mellom Arsenal og Sunderland har endt uavgjort.

Arsenal har tapt 2 av 15 kamper mot Sunderland i denne turneringen med Arsène Wenger som trener.

Hvis Sunderland scorer i løpet av kampens første 15 minutter scorer Sunderland 0.50 mål i snitt i resten av kampen.

Arsenal har vunnet 145 av 202 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 1998.

Arsenal har nå 3 uavgjorte på rad; det er 2 unna klubbrekorden.

 

Dommer

Alan Wiley

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp: Arsenal

Endelig var den "laange" landslagspausen over. Vi begynte på rett spor i kampen mot Cardiff. Vi klarte å score fire mål, vi slo ikke bare på tvers og Cardiff kom knapt til en sjanse. Skal dette bli vårt store vendepunkt i sesongen? Om noen dager, så er det et år siden vendepunktet i 07-08 sesongen. Det var ikke positivt for oss, alt gikk rett vest. Eduardo ble skadet, dommeren vendte ryggen til oss og poengtap på poengtap var et faktum. Nå kan alt bli det stikk motsatte. Vi kommer fra tre uavgjort kamper i serien, noe som er alt annet enn bra. Det er et stort press på laget nå, med 1/3 igjen av sesongen må mange poeng vinnes for at Champions League plassen skal bli sikret. Det meste er opp til Arsenal nå, for Aston Villa og Chelsea vil tape kamper fremover. Van Persies frispark mot Sunderland ifjor var et mål vi aldri glemmer, og vi venter enda på en skikkelig suser på Nedelenderen i årets sesong. Kanskje dette er den rette kampen å gjøre det på?

 

Pre match News

Eduardo returns!

 

Mulig lagoppstilling:

Almunia

Sagna--Gallas--Toure--Clichy

Arshavin--Song--Denilson--Nasri

Bendtner--Van Persie

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Theo Walcott, Type skade: Skulder, Expected return: 21st Feb 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: Apr 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 10th Mar 09

Mikael Silvestre (usikker), Type skade: Bakside av lår, Expected return: 14th Feb 09

Abou Diaby(usikker), Type skade: strekk i låret, Expected return: 21st Feb 09

Emmanuel Adebayor, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 28th Feb 09

Eduardo Da Silva, Type skade: strekk i låret, Expected return: 05th Mar 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Før kamp: Sunderland

Siste kampen Sunderland spilte var før landslagspausen, den resulterte med 2-0 seier over Stoke, og nå håper de selvfølgelig å kunne ta med poeng fra Emirates. Formkurven har ikke vært jevn og det har nesten blitt seier og tap annenhver kamp. Stabilitet har vært et problem. Kanskje den lange pausen kan ha gitt dem den ekstra energien til å vinne flere kamper fremover? I høst var Sunderland bare sekunder fra seier mot Arsenal etter kanonen fra Leadbitter, men i siste sekund stjal Cesc Fabregas gleden fra Sunderland fansen. Dette vil de nok ha revansje for!

 

Pre match news:

Ben Haim hopes for Cats debut

Sbragia hopeful over Cisse

 

Mulig lagoppstilling

Gordon

Bardsley--Ben Haim--Ferdinand--McCartney

Malbranque--Whitehead--Richardson--Reid

Jones--Cisse

 

Sunderlands utilgjengelige spillere før kampen

R Anderson, Type skade: ACL Knee Injury, Expected return: Jul 09

P McShane, Type skade: Hamstring Injury, Back in training

T Tainio, Type skade: Knee Injury, Expected return: 21st Feb 09

N Nosworthy, Type skade: Hamstring Injury, Expected return: 21st Feb 09

D Ward, Type skade: Back Injury, Expected return: Back in training

Alle skader i Premier League trykk her

 

Tabellposisjon

5.Arsenal 25 38 - 25 44

11. Sunderland 25 27-33 30

 

Current form:

Arsenal: W W W D D D Poeng: 12

Sunderland: L D L W D W Poeng: 8

 

Arsenal på Emirates hittil i sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

21/12 Arsenal - Liverpool 1-1

28/12 Arsenal - Portsmouth 1-0

10/01 Arsenal - Bolton Wanderers 1-0

31/01 Arsenal - West Ham United 0-0

--------------------------------------------------------------------------------

Hjemmeseire: 7

Uavgjort: 3

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 18:11

 

Sunderland på bortebane hittil i sesongen

23/08 Tottenham Hotspur - Sunderland 1-2

13/09 Wigan - Sunderland 1-1

27/09 Aston Villa - Sunderland 2-1

18/10 Fulham - Sunderland 0-0

30/10 Stoke - Sunderland 1-0

01/11 Chelsea - Sunderland 5-0

15/11 Blackburn Rovers - Sunderland 1-2

07/12 Manchester United - Sunderland 1-0

20/12 Hull - Sunderland 1-4

28/12 Everton - Sunderland 3-0

10/01 Middlesbrough - Sunderland 1-1

01/02 Newcastle United - Sunderland 1-1

--------------------------------------------------------------------------------

Borteseire: 3

Uavgjort: 4

Bortetap: 5

Målforskjell: 18:12

 

Siste 5 kamper mellom lagene

04/10-08 Sunderland-Arsenal 1-1

11/05-08 Sunderland-Arsenal 0-1

07/10-07 Arsenal-Sunderland 3-2

01/05-06 Sunderland-Arsenal 0-3

05/11-05 Arsenal-Sunderland 3-1

 

Head2Head

Fra 1996 til nå:

Totalt Sunderland seire: 2

Totalt uavgjort: 4

Totalt Arsenal seire: 9

 

Sunderland-Arsenal: 2 3 3

Arsenal-Sunderland: 6 1 0

 

 

Arsenal : Alle statistikker

Sunderland: Alle statistikker

 

Litt om Sunderland

Trener/Manager: Ricky Sbragias | Hjemmeside: http://www.safc.com/ | Stadion: Stadium of Light| Kapasitet: 48353 | Stiftet: 1879 | Kallenavn: The Black Cats | Titler: 6 seriemesterskap og 2 FA cup pokaler |

 

Husk!

 

Kilder: RB, Football365, Arsenal.com, Physioroom, Premier League.com, Fotballmagasinet, safc.com, ESPN soccernet, VG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget til å starte mot Sunderland på lørdag:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - William Gallas - Johann Djourou - Gael Clichy

 

Andrej Arsjavin(Vela) - Denilson - Alexandre Song - Samir Nasri

 

Eduardo - Robin Van Persie[/font][/size]

 

Med dette laget tror jeg vi ganske så lett slår Sunderland. Tørr å tippe på 3-0-seier med scoringer av Nasri, Dudu og RvP :P

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om det er et sted i fagernes som viser denne kampen??eller i valdres området???

 

tipper dette laget:

Almunia

Sagna-Gallas-Djourou-clichy

Arshavin-Nasri-Denilson-Vela

Bendtner-RvPersie

Subs: Fabianski, Toure, Gibbs, Song, Eboue, Ramsey, Eduardo

 

Tipper Arsenal vinner 3-1..

mål av RvP, Arshavin, eduardo og trøstemål til Jones

Link to comment
Share on other sites

Innholdsrik innledning med mange artige poeng.

Spennende lesning pekkiry.

Bra jobbing med innledningen ja. Kjekt å lese ;)

Endelig går vi inn mot en kamp der jeg har en god feeling. Viss det ikke blir 3 poeng nå blir jeg utrulig skuffa.

 

Håper på Nasri og Song sentralt. Arshavin og Vela på kantene.

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen skal nok den sentrale midtbanen vår få slite. Så Cardiff-kampen i opptak i går, og det er virkelig på tross av Song og Denilson vi vant den kampen! Dersom Sunderland klarer å få tak i ballen sentralt i banen, får vi det tøft igjen.

 

Vi får håpe Vela og Eduardo får muligheter i denne kampen, selv om neppe begge starter. De var den absolutt største drivkraften i angrepsspillet vårt mot (et fryktelig tamt) Cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Syns Gibbs absolutt skal få fortsette i første 11ern..!

 

Uenig! Clichy har på ingen måte spelt seg ut, og Gibbs sin sjanse vil komme.. :P

der må jeg si meg enig! Clichy er vårt absolute førstevalg, men det er bra at han får konkuranse.. som sagt så vil nok gibbs få sin sjanse

 

håper virkelig å se vela,nasri,arshavin og eduardo på banen samtidig i denne kampen! selv om det er veldig usansynlig..

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Arshavin - Song - Nasri - Vela

 

Eduardo - V.Persie

 

med dette laget vil vi kjøre over Sunderland så det synger! tenk dere all den offansive kraften..

 

men det er nok lurt å matche dudu forsiktig i starten, og det er nok enda litt tidlig for Arshavin.. men vent til begge to er i topp form! huff det blir bra..

 

tipper vi vinner med god margin med eller uten disse i startoppstillinen, 3-0 er mitt tips!

Link to comment
Share on other sites

Må jo si at det mulig er for tidlig for Arshavin.. Men ser mann på kampprogrammet så syns jeg han bør starte mot Sunderland, med tanke på at han ikke kan spille mot Roma...

Heller ikke lenge igjen før Walcott,Fabregas og kanskje Rosicky er tilbake, i tillegg til Eduardo(*sikle*sikle*sikle*)..

 

Håper også på Vela i denne kampen..

 

Fy hvor mye jeg gleder meg til pl igjen nå :P :) :D , 61timer og 48minutter igjen..

Link to comment
Share on other sites

Syns Gibbs absolutt skal få fortsette i første 11ern..!

 

Uenig! Clichy har på ingen måte spelt seg ut, og Gibbs sin sjanse vil komme.. :)

der må jeg si meg enig! Clichy er vårt absolute førstevalg, men det er bra at han får konkuranse.. som sagt så vil nok gibbs få sin sjanse

 

håper virkelig å se vela,nasri,arshavin og eduardo på banen samtidig i denne kampen! selv om det er veldig usansynlig..

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Arshavin - Song - Nasri - Vela

 

Eduardo - V.Persie

 

med dette laget vil vi kjøre over Sunderland så det synger! tenk dere all den offansive kraften..

 

men det er nok lurt å matche dudu forsiktig i starten, og det er nok enda litt tidlig for Arshavin.. men vent til begge to er i topp form! huff det blir bra..

 

tipper vi vinner med god margin med eller uten disse i startoppstillinen, 3-0 er mitt tips!

 

Den lagopstillingen gir meg frysninger Kris-A. La nå Vela få starte en PL kamp Wenger!

Dog tror jeg det blir slik:

 

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Arshavin - Song - Denilson - Nasri

 

Bendtner - V.Persie

 

Det tøffeste hadde jo vært slik:

I en 4-3-3(4-5-1) formasjon.

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Arshavin(Denilson) - Song - Nasri

 

Bendtner(Vela) - Eduardo - V.Persie

Link to comment
Share on other sites

Om Wenger presterer å sette inn Eboue nå, da blir jeg vanvittig irritert!!! Ønsker ikke å se Eboue igjen i Arsenal drakt. Men tipper Eboue starter, typisk Wenger desverre.

 

Håper på følgende lag

 

Almunia

 

Sagna DJ Gallas Clichy

 

Arshavin Song Nasri Vela

 

VP Bendtner

 

Subs: Fab, Toure, Denilson, Wilshere, Ramsey, Bischoff og Afobe!!!!!!

 

Tips 2-1 VPx2

 

Så utrolig leit at Eduardo ble skada igjen!!! Hva er det med Arsenal og skader?

Link to comment
Share on other sites

Eboue kommer til å starte. Arshavin inn i 2. omgang.

 

Hvis Eboue starter på bekostning av Vela, ja da må det ha klikka for Wenger.

Vela presterte mot Cardiff. Eboue har ikke prestert noe nevneverdig hele sesongen.

 

Håper Arsene knows, men frykter han starter med Eboue.

 

Midtbanen bør se slik ut:

Arshavin Denilson Nasri Vela

Bytt ut Denilson med Song der så er jeg enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Eboue kommer til å starte. Arshavin inn i 2. omgang.

 

Hvis Eboue starter på bekostning av Vela, ja da må det ha klikka for Wenger.

Vela presterte mot Cardiff. Eboue har ikke prestert noe nevneverdig hele sesongen.

 

Håper Arsene knows, men frykter han starter med Eboue.

 

Midtbanen bør se slik ut:

Arshavin Denilson Nasri Vela

Du burde lese artikkelen på bt.no om hvem som tar flest poeng av Arsenals spillere i kampene de er med i... :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue kommer til å starte. Arshavin inn i 2. omgang.

 

Hvis Eboue starter på bekostning av Vela, ja da må det ha klikka for Wenger.

Vela presterte mot Cardiff. Eboue har ikke prestert noe nevneverdig hele sesongen.

 

Håper Arsene knows, men frykter han starter med Eboue.

 

Midtbanen bør se slik ut:

Arshavin Denilson Nasri Vela

Du burde lese artikkelen på bt.no om hvem som tar flest poeng av Arsenals spillere i kampene de er med i... :)

hehe leste det nå nettopp:P Jeg syntes at hvis eboue skjerper sin holdning og sin umodenhet så kan han faktisk bli veldig god! Nå som vi har arsjavin og Theo snart tilbake så tror jeg han får liten spilletid og blir solgt etterhvert, håper ikke det, for jeg ser Potensialet i eboue hvis han skjerper seg!

Link to comment
Share on other sites

En kamp jeg virkelig ser fram til. Arshavins debut og selvfølgelig...endelig Eboue tilbake;-)

Håper spillet fra Cardiff kampen fortsetter og jeg håper Wenger plukker dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Nasri Denilson Song Vela

 

Bendtner VP

 

Blir spennende å se om vi får Arshavin fra start,skjer det tipper jeg midtbanen ser ut som dette:

 

Arshavin Denilson Song Nasri

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært veldig greit om Arshavin fikk spille fra start, men det kommer jo an på hvordan formen hans er. Tror det er størst sjanse for at han starter kampen på benken, men man vet jo aldri. Kan jo hende Wenger føler han er klar til å starte, ettersom han må stå over mot Roma uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ihvertfall vært greit om Vela fikk starte, jeg synes han har vært veldig god i de kampene han har kommet innpå og i siste kamp mot Cardiff (det lille jeg så). Mulig at Wenger vurderer at det blir for offensivt med Vela og Nasri på kantene, men hjemme mot Sunderland skal vel det gå, i tillegg har forsvaret fungert veldig godt i det siste, de får renske opp!

Link to comment
Share on other sites

Håper Nasri får fortsette på høyrekanten.. Virker som han trives mer der, og i tillegg så syns jeg han samarbeider bedre med Sagna enn Clichy..

Enig at han var bedre på høyre, mye av grunne trur jeg var at han gjekk mer sentralt. Og det er det han er aller best synest jeg. Håper han og Song danner sental midtbane imåra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...