Jump to content

2009.02.21 Sunderland H


pekkiry

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Sagna spilte da ganske bra i dag?

Hva??? kanskje i 5 minutter i første omgang, men i 85 minutter sentret han og Nasri til hverandre uten å produsere en eneste liten... Dårlige innlegg, dårlig fart osv De to hadde en elendig kamp!

 

Og når skal Arsenal slutte med dette håndballspillet sitt. Tversover tversover sentre bak tversover osv

Vi vil se gode "gamle" Arsenal. Rett på mål

Link to comment
Share on other sites

Når vi flytta til Emirates så var det for å gje plass til meir fans. Det er ikkje berre den harde kjerne supportarar som går på kamp lenger. På lik linje som klubbfølelsen blant spelarar er blitt sjelden vare skjer det samme med fansen. Folk går på kamp for å bli underhaldne, og dei shoppar opplevingar. Ein må også da forvente å få lov å klage når dei ikkje får valuta for pengane. Klart det er trist likeeins som at det er trist å sjå at det mest ikkje er folk igjen når klokka viser 90 minutt.... Men er det noko å vente på å sjå, er det noko ved Arsenal som får ein til å glede seg lenger??? Sjølv eg som ser meg sjølv som hardcore fan, keiar meg under kampar på tv, og merkar at ein blir likegyldig. Ikkje mest fordi resultata er svake, dei har vore værre før, men fordi at det som blir prestert er kjedelig?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare vi forumister som syter og klager, det er like mye supporterene som er på stadion. Som jeg nevnte i det forrige innlegget, så tror jeg vi må backe spillerene våre opp, slik at de blir motiverte og får lyst til å gi alt.

Der er jeg enig med deg, Fans på stadion har ikke rett til å Pipe og bue ut spillere, heller synge og støtte spillerne, men i etterkant av en kamp så kan man diskutere og bli frustrert over de mangler arsenal har.. Det tror jeg Arsena wenger og hans personell også gjør.

 

Hvis man ser feil og kritiserer dem så får man hvertfall prøvd å ordne opp i de feilene:)

istedenfor å applaudere at noen gjør en feil:)

Link to comment
Share on other sites

Når vi flytta til Emirates så var det for å gje plass til meir fans. Det er ikkje berre den harde kjerne supportarar som går på kamp lenger. På lik linje som klubbfølelsen blant spelarar er blitt sjelden vare skjer det samme med fansen. Folk går på kamp for å bli underhaldne, og dei shoppar opplevingar. Ein må også da forvente å få lov å klage når dei ikkje får valuta for pengane. Klart det er trist likeeins som at det er trist å sjå at det mest ikkje er folk igjen når klokka viser 90 minutt.... Men er det noko å vente på å sjå, er det noko ved Arsenal som får ein til å glede seg lenger??? Sjølv eg som ser meg sjølv som hardcore fan, keiar meg under kampar på tv, og merkar at ein blir likegyldig. Ikkje mest fordi resultata er svake, dei har vore værre før, men fordi at det som blir prestert er kjedelig?

Dette er heilt rett! Den verste følelsen man kan ha er likegyldighet, og det er den følelsen jeg sitter igjen med etter min tur til Scotsman for å se Arsenal i dag. Jeg er nesten ikke frustrert lenger, for jeg gidder ikke forvente mer av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Slapp av folkens. Dagens kamp var utrolig frustrerende, men det burde være mulig å ta igjen 6 poeng på 12 kamper når vi sammenligner vårt og Aston Villas kampprogram. Snart er Dudu tilbake, og da kommer forhåpentligvis målene tilbake også. Vi Arsenal-fans klager stadig over at ingen av spillerene har pasjon for klubben, men vi viser ikke mye pasjon selv med all denne sutringen. Hvis både spillere og supportere har troen på CL-plass, så tror jeg det kan gå vår vei.

 

Kan hende mange sutrer, men først og fremst viser de fleste supporterne frustrasjon og misnøye med mangel på pasjon. OG MED GOD GRUNN!

 

Nå spøker det med deltagelse i CL, og det er jeg redd vil koste oss dyrt, ikke bare pengemessig

Link to comment
Share on other sites

Når vi flytta til Emirates så var det for å gje plass til meir fans. Det er ikkje berre den harde kjerne supportarar som går på kamp lenger. På lik linje som klubbfølelsen blant spelarar er blitt sjelden vare skjer det samme med fansen. Folk går på kamp for å bli underhaldne, og dei shoppar opplevingar. Ein må også da forvente å få lov å klage når dei ikkje får valuta for pengane. Klart det er trist likeeins som at det er trist å sjå at det mest ikkje er folk igjen når klokka viser 90 minutt.... Men er det noko å vente på å sjå, er det noko ved Arsenal som får ein til å glede seg lenger??? Sjølv eg som ser meg sjølv som hardcore fan, keiar meg under kampar på tv, og merkar at ein blir likegyldig. Ikkje mest fordi resultata er svake, dei har vore værre før, men fordi at det som blir prestert er kjedelig?

Det er kjedelig, ingen tvil. Det har vært det gjennom hele sesongen, bortsett fra noen få kamper der vi virkelig har vist klasse. Vi får bare innse at "The Arsenal way" ikke lenger er underholdende fotball, men handball-fotball som en supporter nevner over her.

 

Selv om AV tapte i dag, betyr ikke det at det er strake veien for oss til 4. plass og CL. Det må nok skjerpes grundig og selvfølgelig scores mål for å oppnå det. Wenger sier vi har haugevis med alternativer i angrepsposisjonene, men hva hjelper det når fåtallet av dem klarer å putte ballen i mål?

Link to comment
Share on other sites

Slapp av folkens. Dagens kamp var utrolig frustrerende, men det burde være mulig å ta igjen 6 poeng på 12 kamper når vi sammenligner vårt og Aston Villas kampprogram. Snart er Dudu tilbake, og da kommer forhåpentligvis målene tilbake også. Vi Arsenal-fans klager stadig over at ingen av spillerene har pasjon for klubben, men vi viser ikke mye pasjon selv med all denne sutringen. Hvis både spillere og supportere har troen på CL-plass, så tror jeg det kan gå vår vei.

 

Kan hende mange sutrer, men først og fremst viser de fleste supporterne frustrasjon og misnøye med mangel på pasjon. OG MED GOD GRUNN!

 

Nå spøker det med deltagelse i CL, og det er jeg redd vil koste oss dyrt, ikke bare pengemessig

Vi kan ikke bare kjøpe inn en spiller og forvente at han har pasjon for klubben, vi må heller motivere de spillerene vi allerede har, så de får pasjon. Og motivasjonen til spillerene varierer mye etter hvordan supporterene oppfører seg.

Link to comment
Share on other sites

Syltynt av gutta, selv om det er vanskelig å spille mot 11 mann i forsvar. Dagens høydepunkt var for min del Arshavin sitt skudd etter å ha dratt av to mann ved hjørnet av 16.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor vi skal trille ball frem og tilbake langs motstanderens 16 gang på gang på gang, etter fem forsøk bør vi kunne prøve litt mere uforutsigbart? Alt innen 20 meter er et godt skuddhold, og det må da for pokker være mulig å prøve? Men neida, da begynner vi å slå støtte helt tilbake på egen halvdel, for å så begynne på vingene igjen hvor ballen ALDRI kommer frem på hinsides dårlige innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Enig Ravenghost. Virkar som om mange sit med samme kjensla. Eg sit å forsøker å tenkje litt på kva som er gale. Det er klart at vi ikkje har eit like godt lag som dei andre topplaga (les Utd, pool og Chelsea). Med dei skadane vi har og har hatt, har kanskje også Villa eit betre mannskap enn oss. I tillegg er det skjedd store endringar med måten vi spelar på. Eg er usikker på om dette er eit bevist val, eller om det er spelarmaterialet som gjere det. Eg meiner å sjå følgjande endringar:

 

* Vi er veldig svake i vårt kollektive press. Der united og pool jobbar knallhardt for å vinne ballen tilbake høgt i bana, lar vi svake lag få etablere spel og pressar 1 og 1. Vi vinn nesten ikkje ballen i gode situasjonar lenger.

 

* Ein konsekvens av dette er sjølvsagt at vi har få kontringar. Det somværre er, er at når vi først vinn ballen gunstig, vel vi svært sjelden å kontre, eller når vi så endeleg vel å kontre, så har vi ikkje dei ferdigheitene som skal til.

 

* Vi spelar fotball på handball måten, der vi spelar mot etablert angrep. Desverre virkar det ikkje som vi har nokon plan for korleis vi skal "rulle opp" motstandaren for å skape rom og gjennombrot. Vi forsøker dermed å spele på ein måte som vi ikkje meistrar. Eg klarer ikkje heilt å sjå kvifor.

 

* Vi har få eller ingen spelarar som søker bakrom. Ser vi på tidlegare gyldne årgangar som spelte "super" fotball, så scorte vi likevel ein god del enkle mål. Kor mange gangar stakk ikkje Henry i bakrom og scora sikkert? Denne delen av spelet er borte.

 

* Når vi nå slår langt, slår vi på mann og ikkje i rom. Vi har spelarar som ein skulle tru kunne vinne ein del duellar, i Ade og Bendtner. Desverre viser det seg ofte at desse taper mange dueller. Når dei så vinn, har vi ingen som går i bakrom, og vi oppnår heller ikkje her nokon fordel.

 

Dette var nokre tankar. Fotball er aldri enkelt, og det er nok mange bedre analyser der ute. Kom med dei! Eg treng ein diskusjon for å få igang engasjementet igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Slapp av folkens. Dagens kamp var utrolig frustrerende, men det burde være mulig å ta igjen 6 poeng på 12 kamper når vi sammenligner vårt og Aston Villas kampprogram. Snart er Dudu tilbake, og da kommer forhåpentligvis målene tilbake også. Vi Arsenal-fans klager stadig over at ingen av spillerene har pasjon for klubben, men vi viser ikke mye pasjon selv med all denne sutringen. Hvis både spillere og supportere har troen på CL-plass, så tror jeg det kan gå vår vei.

 

Kan hende mange sutrer, men først og fremst viser de fleste supporterne frustrasjon og misnøye med mangel på pasjon. OG MED GOD GRUNN!

 

Nå spøker det med deltagelse i CL, og det er jeg redd vil koste oss dyrt, ikke bare pengemessig

Vi kan ikke bare kjøpe inn en spiller og forvente at han har pasjon for klubben, vi må heller motivere de spillerene vi allerede har, så de får pasjon. Og motivasjonen til spillerene varierer mye etter hvordan supporterene oppfører seg.

 

Jeg har ikke sagt noe om at vi skal kjøpe? :) Jeg skjønner ikke helt hva mer du mener Arsenal-fansen skal gjøre for å øke motivasjonen til spillerne? Det er jo først og fremst spillerne selv og enheten Arsenal som må stille krav til seg selv. Dette var en superviktig kamp. At det da kommer mishagsytringer og "stønninger" fra tribunen når vi spiller vår 4 kamp på rad med uavgjort (3 av dem 0-0) er jo ikke så rart?

 

Målsetningen til Wenger før sesongen var gull. Klart Arsenal-supportere har høye forventninger og blir skuffet over kamper som idag! Helt naturlig spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Wengers uttalelser etter kampen

 

Har jo hørt det meste av dette før, men at han også idag sier "the team gives everything" er mildt

sagt provoserende. For idag var det bekmørkt med bevegelse og tempo. Med de 2 skuddene til Arsjavin

inne ville det jo blitt en litt annen historie, men generelt sett var tempoet dønn likt som i Cardiff kampen.

Der var motstanden helt annerledes, og da gikk det deretter. Men i PL er dette langt fra godt nok. Dessverre

er det midtbanen vår som ikke evner å ha balltempo. De to sentrale idag var herr og fru

støttepasning og tversoverpasning. Det gikk så fryktelig sakte!

 

Skyter Vela egentlig med venstre eller høyre? Jeg er neimen ikke sikker på om han i det hele tatt har en skuddfot.

 

Du som erfaren forumist bør vel holde deg for god til dette?

Vela har en veldig følsom venstrefot, og idag var det nok stress og nerver som spilte han et puss. Å klage på Vela etter idag, det syns jeg blir for dumt...

Link to comment
Share on other sites

Min konklusjon er at vi må ha et mye hardere tilslag på ballen, og presisjonen må bli mye bedre. I tillegg må løpene bli mer uforutsigbare, så at Arshavin var flink til variere løpene synd han ikke blir spilt igjennom oftere. I tilegg så jeg ved noen anledninger at Arshavins fotballhjerne er mye raskere enn de andres, og de andre spillerne ikke henger med. Eksempel: Bendtner som løper med ryggen til i 16 meteren og får pasning i bakbeina og Sagna som ikke starter tidligere på veggspill med Arshavin, det ender med at han ikke rekker å ta igjen ballen før den går over linja.

Link to comment
Share on other sites

Det vi mangler er selvtillitt og en rekke skadede toppspillere.

Gledelig å se Arshavin i dag. Han kommer til å bli viktig fremover. Bare vi får tilbake Fabregas og Eduardo nå, så tror jeg det løsner.

 

Det som er positivt er at vi ikke slipper inn mål og at vi ikke har tapt på lenge i PL. Så får vi håpe de over oss på tabellen går på en smell, og at vi snart setter inn sluttspurten!

Link to comment
Share on other sites

I oppover fasen går det alt for sent, Denilson og Song begynner med støttepasninger når vi skal kontre og kjøre i ryggen på de. Og når det blir kontringer, så fyller de ikke på nokk med fart, de kommer bare joggenes etter.. Hvor har det blitt av kontringsspillet vårt? Og de er heller ikke noe god på tilretteleggere, de er ingen krigere og definitivt ingen "sjefer" av de.

 

Denne spillestilen burde vi droppe når så mange av hovedkortene er ute med skade. Det blir alt for vanskelig trenge igjennom på midten, så da ruller vi på kantene og slår innlegg. Og der har vi en som er god på hodet, Bendtner (i dag). Når vi har så kortespillere, så burde vi kjøre med fart istedenfor å prøve i lufta. Kontre, slik som vi gjorde før, men da er vi avhengig av et solid keeper- og forsvarsspill. Noe som har vært som en berg-og-dal-bane i de siste årene.

Med denne spillestilen må det være bevegelse etter bevegelse, noe det ikke er nå fortiden.

 

De er profesjonelle fotballspillere, men de kan ikke skyte? Hvorfor skyter vi ikke fra 16-25meter? Det er noe jeg har lurt på lenge. Selv om det ikke blir mål, så kan det jo komme en farlig retur, så vi kan score på.

 

Og lurer på om de har spilleforståelse, de virker som de ikke skjønner hva som kommer til å skje osv. Når de kommer på dødvinkel, så skyter de. Hvorfor spiller de ikke ut? "45graders-regelen" som vi lærte i 5.klasse gjelder fortsatt. Eller så er det at de har øynene klistret på ballen og ikke ser opp. Hvis de har sett opp ville det ha blitt mye farligere noen ganger..

 

Før jeg runder av, så setter jeg et spørsmålstegn til medisinskeiapparatet(eller hva nå det heter). Hvorfor er vi alltid utsatt for skader? Vi har jo nesten hele tiden 3-5 spillere ute gjennom hele sesongen..

 

Jeg håper at vi har nådd bunnivået vårt nå, og at det bare er en vei og det er oppover. Lenge siden vi har vært så langt nede, så da er det bare å figthe oss tilbake :)

(Mulig feil tråd, menmen)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor gjør vi ikke som i de 10 første seriekampene i forrige sesong; skyt skyt skyt!!!!!! Håndballpasninger tversover i det uendelige fører ikke til noe som helst!!!!!!!!!! :)

Der kan nok Arshavin hjelpe oss. Han smelte til fra distanse flere ganger, og alle gangene førte det til gode sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting blir historie like fort som en fotballkamp er det noen som sier... Akkurat nå er det greit å tenke, "Ja, vi dreit oss ut mot Sunderland, men det kommer en ny kamp til uka med nye muligheter". Jeg skjønner manges frustrasjon, og er frustrert selv, men vi får heller ta med oss det positive.. Jeg føler et Arshavin gir oss en ny dimensjon ved at han TØR å skyte fra langt hold, det er noe midtbanen vår ikke har tørt på flere år.. (med unntak av Rocisky) I tillegg så går vi nok en kamp uten baklengs, og det er meget postivt!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne kampen. Kanskje like så greit?

 

Man trenger ikke å være rakettforsker for å se tegninga. Nok en kamp 0-0, den tredje i rekken. At man holder tett bakover er en fordømt mager trøst når det til de grader kladder forover på banen. Skuffende at Arsenal ikke klarer å få ballen i mål. At Sunderland stiller med mange spillere foran egen kasse kommer ikke som noen stor bombe.

 

Savner virkelig de tidene der Arsenal-angrepene gikk på skinner. Nesten skremmende at man må gjemme seg bak diverse bortforklaringer om at vi savner Fabregas, Walcott, Eduardo og Rosicky. Må da være mulig spille bra fotball uten disse spillerne? :)

 

Irriterende at vi ikke klare utnytte tapet til Aston Villa i dag. Vi gjør det meget vanskelig for oss selv. Har litt problemer med å se hvordan vi skal klare dette.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne kampen. Kanskje like så greit?

 

Man trenger ikke å være rakettforsker for å se tegninga. Nok en kamp 0-0, den tredje i rekken. At man holder tett bakover er en fordømt mager trøst når det til de grader kladder forover på banen. Skuffende at Arsenal ikke klarer å få ballen i mål. At Sunderland stiller med mange spillere foran egen kasse kommer ikke som noen stor bombe.

 

Savner virkelig de tidene der Arsenal-angrepene gikk på skinner. Nesten skremmende at man må gjemme seg bak diverse bortforklaringer om at vi savner Fabregas, Walcott, Eduardo og Rosicky. Må da være mulig spille bra fotball uten disse spillerne? :)

 

Irriterende at vi ikke klare utnytte tapet til Aston Villa i dag. Vi gjør det meget vanskelig for oss selv. Har litt problemer med å se hvordan vi skal klare dette.

en mager trøst, Vi utnyttet tapet til aston villa i dag, vi tok innpå med HELE ETT POENG:D Jippiiii:D:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...