Jump to content

2009.02.21 Sunderland H


pekkiry

Recommended Posts

Slapp av folkens. Dagens kamp var utrolig frustrerende, men det burde være mulig å ta igjen 6 poeng på 12 kamper, når vi sammenligner vårt og Aston Villas kampprogram. Snart er Dudu tilbake, og da kommer forhåpentligvis målene tilbake også. Vi Arsenal-fans klager stadig over at ingen av spillerene har pasjon for klubben, men vi viser ikke mye pasjon selv, med all denne sutringen. Hvis både spillere og supportere har troen på CL-plass, så tror jeg det kan gå vår vei.

Det er HER du tar feil, mener jeg da.. Med sutring så viser vi at vi vil at Arsenal skal ha suksess..

Hvis du har pasjon for en klubb så er det ikke likegyldig hvis man får uavgjort eller taper..

Har du pasjon for en klubb så vil du at det laget skal vinne og hvis det ikke vinner så ser man på svakhetene og klager på det! DET er Pasjon!

Sutring er sutring og ikke pasjon.

Vi kjører over dem, men de stiller spillerbussen foran mål.

Manu klarte å skåre på overtid, det gjorde ikke vi. Der er forskjellen.

Videre har vi mange av våre topp-seks skadet. Det er slik det er og Wenger kan ikke forutse det.

Kritikken her inne kan til tider være som tilfeldige skudd fra hofta.

La oss se bak resultatene. De er ikke bra nok, men kan forklares.

 

7 sider på en kamptråd - lenge siden det har vært så få. Det sier vel det meste om situasjonen og følelsene til oss supportere nå. Vi er nesten over stadiet hvor vi syter og klager, og er på god vei inn i likegyldighetens dal

Er ikke dette tegn på medgangssupporteri. Kom igjen mine damer og herrer - La oss skjerpe oss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

i går ble jeg virkelig skuffet. ikke bare det at det ikke scores mål, men det faktum at den sentrale midtbanen fungerer så dårlig. song gjør tidvis gode defansive inngripener, men han kløner det som oftest til i neste sekund. det var noen som tidligere lurte på hva han har på 60 meteren. jeg vil anta at han på en god dag klarer å presse seg ned på en 12-15 sekunder. denilson har to gode pasninger og en god takling i løpet av kampen. trist. sjelden har jeg sett rvp så svak.

 

den som imponerer derimot, er dansken. fantastisk arbeidmoral han viser mot sunderland. han skaper ting fremover og jobber godt bakover. arshavin viser at han virkelig har noe å bidra med - heldigvis.

 

og selvfølgelig kommer jeg ikke utenom almunia. to gode inngripener i feltet, men backene blir jo gråhårede før han får fra seg ballen igjen. og hva er det han holder på med på de to skuddene han får på seg? den første der han bokser skjønner jeg lite eller ingenting av. det ser bare klønete ut. også det neste skuddet går midt på han, men han velger å knote ballen over linja til en corner. jeg vet ikke hvor lurt det er å gi bort unødvendige cornere når en vet hvor svake arsenal er på markering på dødball i mot.

 

...gleder meg til tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi bare hatt en skikkelig sentral midtbane.....

 

Er nok redd for at Wenger vil skuffe deg på dette feltet. Virker som han har klokketro på Song og Denilson. Bevare meg vel, gutter med mye potensiale, men en fast plass på Arsenals midtbane virker en smule snålt.

 

Lenge til Fabregas er tilbake...

Link to comment
Share on other sites

 

Du som erfaren forumist bør vel holde deg for god til dette?

Vela har en veldig følsom venstrefot, og idag var det nok stress og nerver som spilte han et puss. Å klage på Vela etter idag, det syns jeg blir for dumt...

 

Hvorfor det?

Andre spillere blir jo tildels slakta etter en feil og to.

Det Vela presterte foran mål igår var ikke tillitsvekkende.

Link to comment
Share on other sites

Er einig i at den sentrale midtbana er svak, men dette laget sann det framstår no har fleire manglar.

 

Vi har ein keeper som mest positivt kan seiast å vere ujamn, men som er laaangt bak dei andre topplaga. Sagna er for tida ein skygge av seg sjølv, og Gary Neville fremstår som Maradona offensivt i forhold til vår back. Enkelte har undra seg grå over at Clichy ikkje har fått mange landskampar for Frankrike. Vel, det er klasseforskjell for det han skaper offensivt og det hans landsmann i utd skaper, når ein så ser kor mange mål vi slepp inn som Clichy er involvert i kan ein lure på om ikkje vi har bedre menn på denne posisjonen?

 

Nasri er lovande, MEN han er utrulig lite effektiv. Gutten slit enormt med val, og stoppar angrep på angrep. Eboue er vel berre trist å nevne i samanheng med Arsenal FC...

 

Bendtner er utruleg opp og ned. Han jobbar tidvis bra, men har enda eit godt stykke igjen til godt PL nivå. Eg tvilar på at vår danske venn hadde spelt mange kampar for dei laga føre oss påp tabellen. Vela er lovande, men igjen laaaaangt unna å vere på nivået ein forventar.

 

Vi har ikkje eit lag som kan prestere pr. dags dato. Det er realitetane. Vi har ein manager som ikkje veit kva som må til for å få laget han disponerer til å prestere pr. dags dato, og vi har fans som er i ferd med å miste trua og motet...

Link to comment
Share on other sites

Sagna er for tida ein skygge av seg sjølv, og Gary Neville fremstår som Maradona offensivt i forhold til vår back. Enkelte har undra seg grå over at Clichy ikkje har fått mange landskampar for Frankrike. Vel, det er klasseforskjell for det han skaper offensivt og det hans landsmann i utd skaper, når ein så ser kor mange mål vi slepp inn som Clichy er involvert i kan ein lure på om ikkje vi har bedre menn på denne posisjonen?

 

Enig med deg! Begge backene våre er langt unna det vi har sett før. Sagna fremstår som en grå mus, mens Clichy gjør mye rart bakover på banen. Virker rett og slett utrolig klønete. Begge to langt unna det som er standard for Arsenal. Det vil si fjorårets tidlige utgave av Sagna og Clichy, eller Winterburn og Dixon.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er for tida ein skygge av seg sjølv, og Gary Neville fremstår som Maradona offensivt i forhold til vår back. Enkelte har undra seg grå over at Clichy ikkje har fått mange landskampar for Frankrike. Vel, det er klasseforskjell for det han skaper offensivt og det hans landsmann i utd skaper, når ein så ser kor mange mål vi slepp inn som Clichy er involvert i kan ein lure på om ikkje vi har bedre menn på denne posisjonen?

 

Enig med deg! Begge backene våre er langt unna det vi har sett før. Sagna fremstår som en grå mus, mens Clichy gjør mye rart bakover på banen. Virker rett og slett utrolig klønete. Begge to langt unna det som er standard for Arsenal. Det vil si fjorårets tidlige utgave av Sagna og Clichy, eller Winterburn og Dixon.

 

Er dessverre enig i dette. Hvor ofte ser vi Sagna og Clichy utfordre og dra seg ned til linja og legge inn?

Forrige sesong var disse 2 PL beste backer. Denne sesongen sliter begge.

Hva det kommer av vet jeg ikke,men vil tro at midtbanen vår har en del av skylden.

Tempoet den besitter for tiden er skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Når Arsenal speler kamp for tida så må du klype deg i armen for å sjekke om du ikkje har mareritt. Den sentrale midtbanen vår er så latterlig svak at det er ikkje mulig. Song ser ut som han speler med vektlodd i støvlane. Alt går i slow motion: bevegelsar, ballbehandling, løp begge vegar, pasningar osv. Som om ikkje det er nok så er han så nonchalant at Henry virka audmjuk på banen i forhold.

 

Denilson er langt i fra god nok. Han bruker 4 touch berre på å dempe ballen, og før han har slått ballen vidare er motstandarlaget godt etablert i forsvar. At Denilson er vår mest brukte spelar denne sesongen gir deg følelsen av at Wenger kanskje har gått ut på dato.

 

Det er feil å skylde på at Sunderland legger alle mann i forsvar. Dei kjem til Emirates for eit poeng, og veit akkurat korleis dei skal få det. Akkurat som dei andre 13-14 laga. Me har ikkje nokon truslar i bakrom, samtidig som den sentrale midtbanen ikkje har det drivet og trøkket som skal til for å vinne ballen i gunstige posisjonar. Då ender med opp med å spele power play i rein hockeystil, uten at motstandaren pisser på seg av den grunn.

 

Kvifor i alle dagar er Djourou ute av laget? Å sjå på Gallas og Toure der bak er som å sjå på to gode naboar (for dei som hugser det programmet).

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig skuffet etter kampen igår. Hadde klokketru på gutta etter oppvisningen mot Cardiff i midtuka. men igjen så sliter vi med å skåre mål og bevegelse på topp.

 

Begynner også å bli mektig lei øve at Denilson og Song skal danne sentral midtbane!!! VI TRENGER KREATIVITET DER! Og det kunne vi fått med noe så enkelt som å brukt Nasri eller Arshavin der! Å bruke Nasri der har jo vist seg å være en suksess før. Men Wenger nekter å gi opp håpet om at Denilson skal være den spilleren Wenger ønsker at han skal være.

Nå må snart nok være nok. Spillere kan ikke få klippekort fordi Wenger har trua på dem eller liker dem som person eller hva nå det er! Innsatsen på banen må telle!

Link to comment
Share on other sites

Enig med stompa. Mye av spillet vårt går gjennom midten, men der har vi to spillere som verken har fart eller kreativitet. En kjapp løsning som denne tror jeg kan gjøre underverker:

Arshavin - Song/Denilson - Nasri - Vela

 

Nasri har fart, mye kreativitet og en utsøkt pasningsfot. Han kan ta over rollen som Fabregas hadde før han ble skadet. Vela gir oss den farten vi fikk fra Walcott, mens Arshavin fyller ut den rollen vi mistet da Hleb gikk til Barca. Song og Denilson kan kjempe om den siste plassen.

Link to comment
Share on other sites

Resultatmessig var ikke dette rare greiene, men jeg synes faktisk det er et par positive ting å kunne trekke fram fra i går.

Fram til Cardiff-kampen sist mandag har vi i det siste slitt med å skape sjanser. Det løsnet mot championshiplaget, og vi skapte faktisk mer enn nok sjanser til å score i går også. Jeg er mye mer bekymret når vi ikke skaper noen ting. Greit nok at alt ikke gikk på skinner mot Sunderland, men kun finjusteringer på siktet skal til for at målene kommer, og det tror jeg løsner ganske snart.

Ikke minst fordi Arsjavin kommer til å bli en svært verdifull brikke for laget når han får spilt seg inn. Allerede nå, kamprusten og ikke kjent med laget i noen særlig grad, viser han at han innehar kvaliteter som vil bringe laget videre framover.

Kombiner det med at vi de neste ukene/månedene får tilbake Walcott, Eduardo, Fabregas(midtbanen skriker etter en som spiller i lengderetningen og ikke på tvers) og kanskje til og med Rosicky tar seg en tur innom før sesongen avsluttes, så tror jeg den offensive flyten kommer ganske så snart.

 

Mye å jobbe med, men jeg er positiv!

Link to comment
Share on other sites

Spot on Nilsen. Med tanke på at laget måtte bygges nesten opp på nytt etter at Hleb, Flamini, Lehmann og Gilberto dro ser vi nå at endelig begynner vi å se konturene av et vinnerlag igjen som spiller The Arsenal Way. Gleder meg til Arsjavin er match-fit og litt mer samspilt med resten av gjengen. Når vi i tillegg får Walcott og Eduardo tilbake vil vi igjen få gode løp i bakrom og mer fart i angrepene våre. Dessverre tar det enda litt lenger tid før Cesc er tilbake i slag, men det skal virkelig bli godt å få ham tilbake.

 

Ellers var det gledelig å se Nicklas gjøre en god jobb i går. Mye pga Arsjavins ankomst?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Nilsen og Simbad ovenfor. Vi skapte mye sjanser i går, og med litt hell og flaks så hadde en ball gått inn. Det er uvant at Arsenal ikke scorer så mye mål, men jeg tror det bare er et tidsspørsmål før vi begynner å score igjen. Eduardo viste hvilken påvirkning han har, og det er ikke lenge før han er på banen igjen. Arshavin viste veldig lovende takter, selv om dette var hans første ordentlige kamp på tre måneder. (pluss sikkert litt nerver i starten også). Bare han blir bedre kjent med spillerne og måten vi spiller på, og får enda litt mer tid på seg på treningsfeltet så tror jeg han kommer til å bli veldig viktig for oss fremover.

 

Ikke lenge til Fabregas, Walcott og Rosicky er tilbake på banen heller. Kampen blir tøffere og kanskje det vil gjøre at Adebayor begynner å jobbe enda hardere igjen også, og at vi kanskje kan begynne å se han nærme seg storformen igjen. Vela viste lovende takter mot Cardiff, slet litt i går, men allikevel tror jeg også han kan bli viktig utover til Mai. Mange positive ting å se på og tenke på, og det viktigste for laget nå er å fortsette å jobbe knallhardt, både på treningsfeltet og på banen - målene og resultatene vil komme, og i serien tror jeg det går mest på selvtillit. Får man først en god kamp i serien nå hvor vi vinner og får spillet til å sitte så tror jeg det kan være med på og løsne alt. Vi slet tidligere i sesongen defensivt, nå slipper vi nesten ikke inn mål lenger, og det beviser at Wenger og resten av trener-teamet vet hva de gjør, og da er jeg sikker på at de klarer å løse opp i den offensive floken også.

 

Og selv om denne sesongen skulle ende med en 5.plass så vil ikke det være en endeløs tragedie. Det har skjedd før at storklubber plutselig har en svak sesong i serien, men de kommer igjen. Og selv om vi går glipp av CL og taper en del penger på det, og at transfer-sekken til Wenger blir ganske liten så hva gjør vel det? Hvis det er en klubb her i verden som kan klare seg med en liten transfer-sekk og allikevel kunne klare å bygge seg opp igjen til å bli en tittelkandidat hvis CL-deltagelsen ryker så er det Arsenal, og grunnen til det er Wenger. Han klarer seg med små midler og vi vet at han kan klare å skape noe allikevel, og selv om denne sesongen har vært svak så langt, så tror jeg allikevel at Wenger har det som skal til for å løfte oss helt opp igjen i toppen.

 

Dessuten er Arsenal en av de klubbene som faktisk klarer seg veldig bra gjennom finanskrisen som påvirker verden iflg en artikkel jeg leste hvor de siterte Gazidis. Og i sommer kan det åpne for mange muligheter, hvor klubber som har fått problemer pga finanskrisen kanskje må selge spillere og hvor vi kan hente spillere hvis vi skulle trenge det. Alt behøver ikke å være så mørkt som mange skal ha det til, og det er fortsatt lenge igjen av denne sesongen. Jeg tror vi får dette på skinner igjen, men jeg håper det skjer snart så vi ikke blir hengende for langt bak i toppen.

 

Vi henger med i PL, CL og FA cupen, og sesongen kan faktisk fortsatt bli mye bedre enn det vi tror per i dag. :)

Link to comment
Share on other sites

arsenals sentrale midtbane i siste kamp, var rett og slett rævva! uholdbart.

sjekk denne:

 

blogg

 

Den bloggen og den statistikken underbygger akkurat det jeg mener. - Denilson kan på statistikker virke som en kjempegod midtbane spiller, men det er han jo ikke. Han klarer å slå korte diagonalpasninger, men det er også alt, for å være litt streng. Både han og Song synes jeg har VELDIG begrensede ferdigheter i det offensive spillet, og det hemmer oss mer enn mange tror, selv om de to ikke skal være våre ess offensivt. Den kvaliteten de har er så LANGT unna det vi er vant med :)

Link to comment
Share on other sites

Mye bra skrevet her,skal love dere att en dag løsner det..Man må ofre noe for å oppnå noe :) Ang Song og Denilson så må denne kampen være en bekreftelse på att de ikke har noe å gjøre i startoppstillingen til et topp4-lag :( 0 kreativitet funker bare ikke for et lag som skal dominere kamper som dette..Men men,synes det ser mye lysere ut nå med tanke på spillerstallen..Arshavin spiller en grei debutkamp,tørr å utrette ting selv som foreks å skyte etc..Dessuten likte jeg Gallas som kansje den eneste spilleren som visste et ekstremt vinnerinnstingt i sluttminuttene?????

Link to comment
Share on other sites

Og selv om denne sesongen skulle ende med en 5.plass så vil ikke det være en endeløs tragedie. Det har skjedd før at storklubber plutselig har en svak sesong i serien, men de kommer igjen. Og selv om vi går glipp av CL og taper en del penger på det, og at transfer-sekken til Wenger blir ganske liten så hva gjør vel det? Hvis det er en klubb her i verden som kan klare seg med en liten transfer-sekk og allikevel kunne klare å bygge seg opp igjen til å bli en tittelkandidat hvis CL-deltagelsen ryker så er det Arsenal, og grunnen til det er Wenger. Han klarer seg med små midler og vi vet at han kan klare å skape noe allikevel, og selv om denne sesongen har vært svak så langt, så tror jeg allikevel at Wenger har det som skal til for å løfte oss helt opp igjen i toppen.

Nå skal ikke jeg ødelegge den positive stemmningen :) men er vel ingen her som tror at Arsenal blir nye Leeds om det ikke blir cl. Alle veit at økonomien er i orden. Det skummleste og det jeg bekymrer meg mest for om det ikke skulle bli champions league er om samtlige spillere blir i klubben. Det ville være en katastrofe om viktige spillere skulle bli solgt eller forsvinne nok en sesong. Da kommer vi igjen til å stå på stedet hvil. Nå fikk vi inn Arshavin i januar. Og som jeg skrev tidligere i denne tråden, når alle skadene er på plass igjen så har Arsenal faktisk en bra tropp. Få inn en toppkeeper og en defensiv kriger ale Yaya Toure så ser det plutselig veldig bra ut igjen.

 

Jeg er så lei av at det aldri blir forsterkninger, men erstattere istede. Tenk for et lag vi kunne stilt om Hleb og Flamini fortsatt var i klubben.

 

Cl eller ei, det viktigste er å beholde de viktigste spillerene og så starte fra scratch igjen til høst. Da kommer det til å se lysere ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...