Jump to content

Hvor er denne klubben på vei hen?


RockyRocastle

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Såvidt jeg husker har Chelsea brukt noen kroner på spillere og likefullt tapt 2 hjemmekamper før jul.. De har vel også hatt noen interne problemer. Hvor mange spillere må du kjøpe for å garantere at man ikke taper hjemme? :huh:

Liverpool er snart konkurs hvis de ikke kan stable på bena 350 mill før 26. januar. De brukte vel tilsammen nærmere 40 mill pund på Babel, Keane og Dossena som aller er på vei ut. Kjøpesummene de har brukt de siste 2 årene er helt vanvittige og de betaler nå dyrt for det. Nye Anfield er skrinlagt og eierene klarer ikke å selge klubben.

Glazers sliter enormt. ManU står nok likevel nokså sterkt, men det har vært sagt at det ikke er penger å handle for de neste sesongene uten at noen forsvinner. Det har vel vært noen diskusjoner i gangene der også..

Real M har fått ettergitt 3,4 milliarder i lån fra kommunen for noen år siden og kan dermed fortsette sin galskap som før. De solgte landområder som bla inneholdt treningsanlegget og får nå bruke det kostnadsfritt hvis ryktene stemmer.

Flere av de italienske lagene har lån de ikke kan betjene.

 

Arsenal har 700 mill i banken. Unggutter som faktisk er på vei inn og som fyller kravene som UEFA har satt med tanke på spillerstall og egenproduserte spillere. Gjeld med fastrente som ikke er like påvirket av uroen. 90% av leilighetene på Highbury er solgt før finanskrisen. Lønnsutgifter som er mindre enn 50% av omsetningen. Et budgett som baserer seg på meget fornuftig tenkning med 50000 tilskuere og deltagelse i CL hvert 4. år. Et stabilt styre som tenker langsiktig. Man har sågar takket nei til investorpenger for å være uavhengig av enkeltpersoner.

Vi svartmaler situasjonen for klubben. Vi har de siste årene tatt grep som en lang rekke klubber må ta de neste årene for å stabilisere økonomien. Kravet om egenproduserte spiller er vedtatt for europacupen og vil nok komme i ligaen også.

 

Myles har dog et poeng- noe han meget sjelden har- enkelte såkalte fans vil forsvinne. Og etter helgens famøse opptreden er jeg meget glad for det.

Resten er som vanlig bare tull og tøys i mine øyne. Hvordan Porto skulle kunne score 6 mål på 5 sjanser er ganske imponerende, og hans kritikk av Song beviser igjen at han ikke eier fotballforståelse.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Såvidt jeg husker har Chelsea brukt noen kroner på spillere og likefullt tapt 2 hjemmekamper før jul.. De har vel også hatt noen interne problemer. Hvor mange spillere må du kjøpe for å garantere at man ikke taper hjemme? :huh:

Liverpool er snart konkurs hvis de ikke kan stable på bena 350 mill før 26. januar. De brukte vel tilsammen nærmere 40 mill pund på Babel, Keane og Dossena som aller er på vei ut. Kjøpesummene de har brukt de siste 2 årene er helt vanvittige og de betaler nå dyrt for det. Nye Anfield er skrinlagt og eierene klarer ikke å selge klubben.

Glazers sliter enormt. ManU står nok likevel nokså sterkt, men det har vært sagt at det ikke er penger å handle for de neste sesongene uten at noen forsvinner. Det har vel vært noen diskusjoner i gangene der også..

Real M har fått ettergitt 3,4 milliarder i lån fra kommunen for noen år siden og kan dermed fortsette sin galskap som før. De solgte landområder som bla inneholdt treningsanlegget og får nå bruke det kostnadsfritt hvis ryktene stemmer.

Flere av de italienske lagene har lån de ikke kan betjene.

 

Arsenal har 700 mill i banken. Unggutter som faktisk er på vei inn og som fyller kravene som UEFA har satt med tanke på spillerstall og egenproduserte spillere. Gjeld med fastrente som ikke er like påvirket av uroen. 90% av leilighetene på Highbury er solgt før finanskrisen. Lønnsutgifter som er mindre enn 50% av omsetningen. Et budgett som baserer seg på meget fornuftig tenkning med 50000 tilskuere og deltagelse i CL hvert 4. år. Et stabilt styre som tenker langsiktig. Man har sågar takket nei til investorpenger for å være uavhengig av enkeltpersoner.

Vi svartmaler situasjonen for klubben. Vi har de siste årene tatt grep som en lang rekke klubber må ta de neste årene for å stabilisere økonomien. Kravet om egenproduserte spiller er vedtatt for europacupen og vil nok komme i ligaen også.

 

Myles har dog et poeng- noe han meget sjelden har- enkelte såkalte fans vil forsvinne. Og etter helgens famøse opptreden er jeg meget glad for det.

Resten er som vanlig bare tull og tøys i mine øyne. Hvordan Porto skulle kunne score 6 mål på 5 sjanser er ganske imponerende, og hans kritikk av Song beviser igjen at han ikke eier fotballforståelse.

Er enig med RP7 her. Fremtiden ser lys ut for vår del, vi har som RP7 sier, tatt store grep og gjort endringer som vil få positivt utslag i fremtiden. De av "fansen" som forsvinner nå var vel egentlig kun sånne som ble Arsenalsupportere fordi vi hadde suksess. Det fins nok av skikkelige fans som vil følge laget i tykt og tynt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Såvidt jeg husker har Chelsea brukt noen kroner på spillere og likefullt tapt 2 hjemmekamper før jul.. De har vel også hatt noen interne problemer. Hvor mange spillere må du kjøpe for å garantere at man ikke taper hjemme? :huh:

Liverpool er snart konkurs hvis de ikke kan stable på bena 350 mill før 26. januar. De brukte vel tilsammen nærmere 40 mill pund på Babel, Keane og Dossena som aller er på vei ut. Kjøpesummene de har brukt de siste 2 årene er helt vanvittige og de betaler nå dyrt for det. Nye Anfield er skrinlagt og eierene klarer ikke å selge klubben.

Glazers sliter enormt. ManU står nok likevel nokså sterkt, men det har vært sagt at det ikke er penger å handle for de neste sesongene uten at noen forsvinner. Det har vel vært noen diskusjoner i gangene der også..

Real M har fått ettergitt 3,4 milliarder i lån fra kommunen for noen år siden og kan dermed fortsette sin galskap som før. De solgte landområder som bla inneholdt treningsanlegget og får nå bruke det kostnadsfritt hvis ryktene stemmer.

Flere av de italienske lagene har lån de ikke kan betjene.

 

Arsenal har 700 mill i banken. Unggutter som faktisk er på vei inn og som fyller kravene som UEFA har satt med tanke på spillerstall og egenproduserte spillere. Gjeld med fastrente som ikke er like påvirket av uroen. 90% av leilighetene på Highbury er solgt før finanskrisen. Lønnsutgifter som er mindre enn 50% av omsetningen. Et budgett som baserer seg på meget fornuftig tenkning med 50000 tilskuere og deltagelse i CL hvert 4. år. Et stabilt styre som tenker langsiktig. Man har sågar takket nei til investorpenger for å være uavhengig av enkeltpersoner.

Vi svartmaler situasjonen for klubben. Vi har de siste årene tatt grep som en lang rekke klubber må ta de neste årene for å stabilisere økonomien. Kravet om egenproduserte spiller er vedtatt for europacupen og vil nok komme i ligaen også.

 

Myles har dog et poeng- noe han meget sjelden har- enkelte såkalte fans vil forsvinne. Og etter helgens famøse opptreden er jeg meget glad for det.

Resten er som vanlig bare tull og tøys i mine øyne. Hvordan Porto skulle kunne score 6 mål på 5 sjanser er ganske imponerende, og hans kritikk av Song beviser igjen at han ikke eier fotballforståelse.

 

 

Det er alltid godt med flere sider av samme sak, meget godt innlegg skriver du også.

 

Det er selvfølgelig ikke slik at dersom man hadde brukt mer penger så hadde man ikke tapt hjemme, men det er TRENDEN jeg er litt opptatt av.

Vi hadde tapt en hjemmekamp før denne sesongen, nå har vi tapt to før jul.

Vi kommer inn i denne sesongen og sårt trenger ett trofe, vi er ute av gullstriden før jul (jeg er ikke optimist av natur)

 

Jeg synes også det er vanskelig å forholde meg til situasjoner i andre klubber, de ha tross alt tatt en sjanse og ingen kan ta fra ManU en fantastisk dobbel forrige sesong, de er oppe å rir igjen i år uavhengig om Glazer sliter eller ikke. Jeg føler at det blir mye dersom, kanskje når det gjelder de andre klubbene. jeg kan vanskelig se at en av de 4 store skal komme under "administrasjon"

 

Jeg er heller ikke den typen som kan slå meg til ro med at "vi har mange penger i banken og om noen år vinner vi noe". Dette er fotball og det foregår her og nå!

 

En sunn økonomi er bra, men spare seg til fant er hakket verre enn å svi alt man eier og har i mine øyne.

 

Når det gjelder Song mener jeg at Myles er spott on. Eboue, Denilson, Song og Bendtner hører hjemme i en norsk Adeccoligaklubb i bestefall, det er min personlige mening.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten er vi jo videre CL, og det er jo tross alt det viktigste. Om vi ble nummer en eller to spiller jo ikke så stor rolle, fordi ingen kamper i CL vil være lette og det viktigste er å komme seg videre fra gruppespillet, noe vi har klart.

 

Vi henger fortsatt med i serien, og FA cupen har ikke begynt enda. Vi har tapt uvanlig mange kamper så langt denne sesongen, men det er fortsatt mange kamper igjen av sesongen totalt sett og fortsatt trofeer vi kan vinne. Ellers er det viktig å huske på som RP7 skriver. Laget og klubben i sin helhet har en utrolig spennende fremtid, og vi kan ikke svartmale alt bare pga en del tap denne sesongen. Se på helheten og tenk litt lenger enn morradagen. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Blir anderledes å sammenligne med Chelsea sine 2 tap hjemme, disse tapene var mot henholdsvis Arsenal og Looserpool, problemet vårt er at vi ikke har mentalitet nok til å kunne spille like bra mot alle motstandere, vi får en mer gi faen holdning når vi møter mindre lag.

Vi kan se på formutviklingen at det gikk like ille som mange av oss fryktet i sommer, Wengers stahet har ført til at vi har mistet mye kvalitet i 1. elveren, og da snakker jeg ikke bare om det fysiske.

Song, Bendtner, Denilson,( kanskje også Wallcott?) var ikke klare for 1. lags spill i fjor og flere av de er fortsatt ikke modne nok.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Såvidt jeg husker har Chelsea brukt noen kroner på spillere og likefullt tapt 2 hjemmekamper før jul.. De har vel også hatt noen interne problemer. Hvor mange spillere må du kjøpe for å garantere at man ikke taper hjemme? :huh:

Liverpool er snart konkurs hvis de ikke kan stable på bena 350 mill før 26. januar. De brukte vel tilsammen nærmere 40 mill pund på Babel, Keane og Dossena som aller er på vei ut. Kjøpesummene de har brukt de siste 2 årene er helt vanvittige og de betaler nå dyrt for det. Nye Anfield er skrinlagt og eierene klarer ikke å selge klubben.

Glazers sliter enormt. ManU står nok likevel nokså sterkt, men det har vært sagt at det ikke er penger å handle for de neste sesongene uten at noen forsvinner. Det har vel vært noen diskusjoner i gangene der også..

Real M har fått ettergitt 3,4 milliarder i lån fra kommunen for noen år siden og kan dermed fortsette sin galskap som før. De solgte landområder som bla inneholdt treningsanlegget og får nå bruke det kostnadsfritt hvis ryktene stemmer.

Flere av de italienske lagene har lån de ikke kan betjene.

 

Arsenal har 700 mill i banken. Unggutter som faktisk er på vei inn og som fyller kravene som UEFA har satt med tanke på spillerstall og egenproduserte spillere. Gjeld med fastrente som ikke er like påvirket av uroen. 90% av leilighetene på Highbury er solgt før finanskrisen. Lønnsutgifter som er mindre enn 50% av omsetningen. Et budgett som baserer seg på meget fornuftig tenkning med 50000 tilskuere og deltagelse i CL hvert 4. år. Et stabilt styre som tenker langsiktig. Man har sågar takket nei til investorpenger for å være uavhengig av enkeltpersoner.

Vi svartmaler situasjonen for klubben. Vi har de siste årene tatt grep som en lang rekke klubber må ta de neste årene for å stabilisere økonomien. Kravet om egenproduserte spiller er vedtatt for europacupen og vil nok komme i ligaen også.

 

Myles har dog et poeng- noe han meget sjelden har- enkelte såkalte fans vil forsvinne. Og etter helgens famøse opptreden er jeg meget glad for det.

Resten er som vanlig bare tull og tøys i mine øyne. Hvordan Porto skulle kunne score 6 mål på 5 sjanser er ganske imponerende, og hans kritikk av Song beviser igjen at han ikke eier fotballforståelse.

Er enig med RP7 her. Fremtiden ser lys ut for vår del, vi har som RP7 sier, tatt store grep og gjort endringer som vil få positivt utslag i fremtiden. De av "fansen" som forsvinner nå var vel egentlig kun sånne som ble Arsenalsupportere fordi vi hadde suksess. Det fins nok av skikkelige fans som vil følge laget i tykt og tynt.

 

Jeg kan ikke forså hvem som er så til de grader oppe på sin høye hest at man kan kalle andre supportere gode eller dårlige???

Hvem gir deg en rett til å kalle noen skikkelige fans?

 

Jeg har sett både Ian Selley, Eddie McColdrick og David Hillier spille på dette laget og hatt både oppturer og nedturer. Jeg har brukt 40 000 på turer til London så langt denne sesongen.

Ingen skal fortelle meg at jeg ikke er en true Gooner!

Engsasjement kalles det og kommer i mange former...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er heller ikke den typen som kan slå meg til ro med at "vi har mange penger i banken og om noen år vinner vi noe". Dette er fotball og det foregår her og nå!

 

 

Skjønner mye av det du skriver Rocky, men det er også viktig å huske på at fotballen og Arsenal skal bestå om 20, 30, 40, og 100 år. Derfor er det viktig at man ikke BARE tenker på årets sesong, men også evner å se lenger enn bare denne sesongen.

 

Det ville vært tullerusk om vi brukte mange hundre millioner på dyre spillere for å prøve å vinne ligagull denne sesongen, som kanskje hadde slått feil og vi måtte solgt spillere igjen om ett år eller to og blitt en middelhavsfarer fordi økonomien ikke lenger var bra nok.

 

Dyre spillere skaper også større lønnsutgifter og andre bonus-betalinger, så det er viktig at vi tenker langsiktig og bruker hodet. Arsenal blir styrt på en helt riktig og korrekt måte av Wenger og styret. De tenker først og bruker penger etterpå. Det er i stor kontrast til hvordan andre klubber blir ledet.

 

At United kjøper stort hele tiden er jo fordi de har hatt Old Trafford i lang tid og hatt mange år allerede på å dra inn masse penger. Vi er bare på nybegynnerstadiet når det dreier seg om stadion og virkelig store inntekter - ting tar tid og vi må bare takle å være tålmodige. :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Såvidt jeg husker har Chelsea brukt noen kroner på spillere og likefullt tapt 2 hjemmekamper før jul.. De har vel også hatt noen interne problemer. Hvor mange spillere må du kjøpe for å garantere at man ikke taper hjemme? :huh:

Liverpool er snart konkurs hvis de ikke kan stable på bena 350 mill før 26. januar. De brukte vel tilsammen nærmere 40 mill pund på Babel, Keane og Dossena som aller er på vei ut. Kjøpesummene de har brukt de siste 2 årene er helt vanvittige og de betaler nå dyrt for det. Nye Anfield er skrinlagt og eierene klarer ikke å selge klubben.

Glazers sliter enormt. ManU står nok likevel nokså sterkt, men det har vært sagt at det ikke er penger å handle for de neste sesongene uten at noen forsvinner. Det har vel vært noen diskusjoner i gangene der også..

Real M har fått ettergitt 3,4 milliarder i lån fra kommunen for noen år siden og kan dermed fortsette sin galskap som før. De solgte landområder som bla inneholdt treningsanlegget og får nå bruke det kostnadsfritt hvis ryktene stemmer.

Flere av de italienske lagene har lån de ikke kan betjene.

 

Arsenal har 700 mill i banken. Unggutter som faktisk er på vei inn og som fyller kravene som UEFA har satt med tanke på spillerstall og egenproduserte spillere. Gjeld med fastrente som ikke er like påvirket av uroen. 90% av leilighetene på Highbury er solgt før finanskrisen. Lønnsutgifter som er mindre enn 50% av omsetningen. Et budgett som baserer seg på meget fornuftig tenkning med 50000 tilskuere og deltagelse i CL hvert 4. år. Et stabilt styre som tenker langsiktig. Man har sågar takket nei til investorpenger for å være uavhengig av enkeltpersoner.

Vi svartmaler situasjonen for klubben. Vi har de siste årene tatt grep som en lang rekke klubber må ta de neste årene for å stabilisere økonomien. Kravet om egenproduserte spiller er vedtatt for europacupen og vil nok komme i ligaen også.

 

Myles har dog et poeng- noe han meget sjelden har- enkelte såkalte fans vil forsvinne. Og etter helgens famøse opptreden er jeg meget glad for det.

Resten er som vanlig bare tull og tøys i mine øyne. Hvordan Porto skulle kunne score 6 mål på 5 sjanser er ganske imponerende, og hans kritikk av Song beviser igjen at han ikke eier fotballforståelse.

 

 

Det er alltid godt med flere sider av samme sak, meget godt innlegg skriver du også.

 

Det er selvfølgelig ikke slik at dersom man hadde brukt mer penger så hadde man ikke tapt hjemme, men det er TRENDEN jeg er litt opptatt av.

Vi hadde tapt en hjemmekamp før denne sesongen, nå har vi tapt to før jul.

Vi kommer inn i denne sesongen og sårt trenger ett trofe, vi er ute av gullstriden før jul (jeg er ikke optimist av natur)

 

Jeg synes også det er vanskelig å forholde meg til situasjoner i andre klubber, de ha tross alt tatt en sjanse og ingen kan ta fra ManU en fantastisk dobbel forrige sesong, de er oppe å rir igjen i år uavhengig om Glazer sliter eller ikke. Jeg føler at det blir mye dersom, kanskje når det gjelder de andre klubbene. jeg kan vanskelig se at en av de 4 store skal komme under "administrasjon"

 

Jeg er heller ikke den typen som kan slå meg til ro med at "vi har mange penger i banken og om noen år vinner vi noe". Dette er fotball og det foregår her og nå!

 

En sunn økonomi er bra, men spare seg til fant er hakket verre enn å svi alt man eier og har i mine øyne.

 

Når det gjelder Song mener jeg at Myles er spott on. Eboue, Denilson, Song og Bendtner hører hjemme i en norsk Adeccoligaklubb i bestefall, det er min personlige mening.

 

Min oppsummering av andre klubber er bare tatt med for å sette ting i perspektiv. Det finns ingen garantier i fotball og selvtillit kan ikke kjøpes. Vi har spiller som kan prestere, men så langt i sesongen sliter de med å heve seg mot de dårligste. At vi vinner mot de beste beviser dog at spillergruppen ikke er så dårlig likevel.

 

Jeg mener at vi langt ifra sparer oss til fant. Vi har spart oss til en rik klubb som nå står bedre rustet enn mange andre til å møte de utfordringene som kommer de neste sesongene. Vi kan nå kanskje forsyne oss fra øverste hylle på spillermarkede og ikke bare måtte lete etter uferdige talenter. Flere klubber må nok etterhvert kvitte seg med spillere for å overleve og Arsenal har penger tilgjengelig hvis Mr Wenger ønsker å bruke dem.

 

Forøvrig tror jeg du overvurderer kvaliteten i Adeccoligaen :-|

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at det laget vi har sett denne sesongen ser mye dårligere ut en det vi er vant med, arsenal har tapt før men skjeldent i den stilen vi taper nå, vi skaper lite sjanser og og det er ikke samme flyten som vi er vant til at det er..

 

det er det som plager meg mest, vi ser dårligere ut no en vi har gjort noen gang i de årene jeg har følgt med på arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Det som bekymrer meg i dagens situasjon er spillestilen. Jeg ser stadig statistikker i kamper hvor vi har 2-3 ganger så mange passninger som motstanderene våre. Det går alt for tregt fremover. Hvor er det blitt av den direkte eksplosive stilen som Arsenal var så kjent for? Det ksapes lite sjanser og er til tider nesten kjedelig å se spillere trille ball på midtbanene. Bevegelsene og løpene fremover er fraværende.

 

Spillere som Denilson, Song, Bendtner, Diaby mangler mye på hurtighet, og de er etter min mening heller ikke de rette spillertypene.

 

Forøvrig har jeg lite til overs for Myles Palmer og synes sjelden han treffer spesielt godt.

 

Jeg støtter Wenger og klubben for den måten den drives på nå og er faktisk litt stolt over at det fremdeles er en klubb i toppen som gjør ting den på den "rikitge" måten.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode innlegg her. Det som bekymrer meg mest er at

det er en del spillere som virker rett og slett giddalause til tider.

Det bekymrer meg mest. Parlour er inne på det med de manglende løpene som aldri kommer.

Igår var det vel kun Vela som prøvde.

At den eksplosive fotballen er vekke sier nesten seg selv. Vi har ikke spillere nesten som har ekstreme ferdigheter lengre.

Og dessverre når 3-4 spillere fra førsteelleveren er vekke så merkes det til gagns.

 

Kommentar fra vår kaptein: Gunners skipper Manuel Almunia said: “We were not aggressive, we were not into the game, we didn’t pass the ball well.

“Everyone is wearing an Arsenal shirt and should give 100 per cent, which was not the case tonight.”

 

Vi har mange talenter,men skal vi ta det lille ekstra opp så trenger vi om vi liker det eller ei å handle 2-3 spillere som har disse ferdighetene vi mangler.

Link to comment
Share on other sites

Det kryr av disse fran England idag, jeg synes denne karen har et poeng.

 

 

Arsene, do you feel our pain?

 

If you are a passionate Arsenal fan like me, then today you will be in pain. I am talking serious pain and frustration. Before our very eyes the Red and White pride of North London is deteriorating into a paler shade of pink. Arsene Wenger’s players seem devoid of ideas and it will take a calm genius to pull us through this period of inconsistency. This is a time to be patient as it will take until the end of the season for us to discover the real solution and answer to this mess. If ever we needed evidence that some players that really do not care, or are not good enough to play the brand of football that we used to be associated with, then last night was full of examples.

 

 

http://www.arsenalinsider.co.uk/?p=2790

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Dette synes jeg er et meget godt poeng fra Myles Palmer, er det en snøball som nå begynner å rulle for alvor?

 

Trenden peker en vei og vi er nå et lag som ikke skaper målsjanser, taper 2 hjemmekamper før desember og interne problemer dukker opp hver uke.

 

Jeg er enig i at dette var en av de aller dårligste forestillinger gjennom alle tider.

 

Det er en generell trend at vi ikke har spillertyper som evner å gå fort framover på banen. Vi kommer til et fåtall sjanser.

 

Publikum er ikke interessert i å betale verdens høyeste billettpriser for å se Eboue, Song og Denilson. De husker alt for godt Pires, Bergkamp og Henry...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal bare skrive litt kort om et par momenter som er tatt opp i denne tråden og en del andre tråder.

 

1. Vi sparer oss til fant!

 

Det er lett å bruke denne påstanden fordi stadionbyggingen har gått boritmot perfekt. Det var mange ting som kunne gått alvorlig galt og det ville kostet stort, jfr Wembly. Det var riktig å være tilbakeholden med bruk av penger.

 

2. Nå kan vi vel bruke mer på spillere, for det gikk jo så bra med stadion og vi tjener så mye per kamp!

 

Selvfølgelig er det mulig, men vi la oss på en ungdomslinje når vår økonomiske framtid var veldig usikker og når vi først har fått fram et helt kull med veldig talentfulle gutter så er det vanskelig å legge strategien på is. Jeg er imidlertid ikke negativ til at en eller annen klassespiller kjøpes inn i løpet av SOMMEREN (med mindre man kommer over et varp i januar eller eksepsjonelle skadeproblemer), hvis man er rimelig sikker på at den spilleren klart vil styrke laget.

 

3 Hvorfor bør vi vente til sommeren med spillerkjøp?

 

Veldig mange klubber har brukt langt mer penger enn hva som sunt er og sliter alvorlig nå. Blant annet Liverpool og i utlandet så ser vi at valencia kanksje må selge ut alt av stjernespillere for å overleve. Finanskrisen er for alvor over disse klubbene og min påstand er at prisen på spillere og lønningene vil falle kraftig i tiden framover. Det er ingen vits å kaste seg ut i et fallende marked når vi kan ha is i magen og vente litt. Det er ikke vi som trenger å være desperate!

 

I tillegg er det alle de vanlige argumentene for å kjøpe om sommeren, som at spilleren får preseason til å bli kjent med laget og dets spillestil.

 

Det jeg personlig er mest skeptisk til er at vi ikke lenger har en helt klar måte så spille på. Myles Palmer pleide å kalle Wenger for the ayatollah of football, en som var fast bestemt på å spille akkurat slik han ville okke som. Her på forumet ble det ofte skrevet at Wenger manglet en plan B. Problemet mitt er at jeg ikke syns vi lenger har en plan A! Det mest grelle eksemplet var i kampen mot Villa hjemme når vi tilpasser oss motstanderen på vår hjemmebane. Det liker jeg ikke i det hele tatt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det virker som om klubben har prøvd å ta et steg opp etter The Invincibles og flytting til Emirates. I 2004 spilte vi briljant fotball med masse bevegelse og vi hadde stjernespillere som var kunne gjøre ting på egenhånd men som også fungerte sammen som et lag.

 

Etter Emirates har "alle" stjernespillerne forsvunnet og man har prøvd å bygge et nytt lag på en ny måte ved å kjøpe unggutter billig og utvikle dem. Jeg er klar over at Vieira var billig og Campbell ikke kostet noe.... henry, Pires, bergkamp derimot kostet endel for klubben i datidens prisnivå.

 

Ble rotete dette, men jeg mener den sportslige satsingen ikke har vært et steg opp etter 2004 og flytting til Emirates. Jeg synes det er viktig at butikken styres fornuftig, men har en følelse av at Wenger har vært litt for standhaftig i forhodlet til prinsippet om spillerutvikling at det har ført til dårligere resultater enn da han bygde The Invincibles!

Link to comment
Share on other sites

Rocky: Du er veldig urolig for at vihar tapt så mange kamper i år og ser pessimistisk på framtid. Når slo vi egentlig Man U hjemme OG Chelsea borte i samme sesong? Vi har fortsatt mange kamper mot tabellrivalene våre igjen, så mye kan fortsatt endres. Dessuten er det et viktig poeng mange pleier å glemme: Det er bedre å tape en kamp enn å få to uavgjort. Selv om vi har tapt mange kamper, har vi vunnet mange siden vi har så få uavgjorte kamper. VI ligger kun 8 poeng bak førsteplassen. Snart skal vi faktisk møte Liverpool på hjemmebane. Vinner vi den kampen, er vi enda nærmere toppen. Hverken Liverpool eller Chelsea har hatt sin lille down-periode i år. Den kommer garantert. Et par skader på viktige spiller kombinert med tett kampprogram er alt som skal til.

 

Vi er ferdig med Black November og det transfervinduet åpner snart. Jeg føler meg trygg på at Wenger ganske fort skaffer en god defensiv midtbanespiller. Vi kan fortsatt vinne ligaen, og vi fortsatt i FA-cupen og CL. Hvis vi vinner FA-cupen og CL, er det ingen som kommer til å bry seg om at vi tapte mot Hull, FUlham og Stoke tidligere i sesongen. Vi er gode mot de gode lagene i år, noe som er et veldig positivt med tanke på at man er nødt til å slå minst et storlag for å vinne FA-cupen og særlig CL.

 

La oss heller ta en kamp om gangen fram til jul. Først ute er et Boro-lag vi har slitt med å slå de siste årene. Vi har blitt kvitt Bolton-spøkelset, så nå er det på tide å jag vekk det andre spøkelset fra nord!

Link to comment
Share on other sites

Roscky: Du er veldig urolig for at vihar tapt så mange kamper i år og ser pessimistisk på framtid. Når slo vi egentlig Man U hjemme OG Chelsea borte i samme sesong? Vi har fortsatt mange kamper mot tabellrivalene våre igjen, så mye kan fortsatt endres. Dessuten er det et viktig poeng mange pleier å glemme: Det er bedre å tape en kamp enn å få to uavgjort. Selv om vi har tapt mange kamper, har vi og vunnet mange siden vi har så få uavgjort. VI ligger kun 8 poeng bak førsteplassen. Snart skal vi faktisk møte Liverpool på hjemmebane. Vinner vi den kampen, er vi enda nærmere toppen. Hverken Liverpool eller Chelsea har hatt sin lille down-periode i år. Den kommer garantert. Et par skader på viktige spiller kombinert med tett kampprogram er alt som skal til.

 

Vi er ferdig med Black November og det transfervinduet åpner snart. Jeg føler meg trygg på at Wenger ganske fort skaffer en god defensiv midtbanespiller. Vi kan fortsatt vinne ligaen, og vi fortsatt i FA-cupen og CL. Hvis vi vinner FA-cupen og CL, er det ingen som kommer til å bry seg om at vi tapte mot Hull, FUlham og Stoke tidligere i sesongen. Vi er gode mot de gode lagene i år, noe som er et veldig positivt med tanke på at man er nødt til å slå minst et storlag for å vinne FA-cupen og særlig CL.

 

La oss heller ta en kamp om gangen fram til jul. Først ute er et Boro-lag vi har slitt med å slå de siste årene. Vi har blitt kvitt Bolton-spøkelset, så nå er det på tide å jag vekk det andre spøkelset fra nord!

 

Veldig godt poeng. United vant ligaen med 5 tap i fjor. Vi kan ikke tillate oss flere tap så lenge de andre sanker poeng jevnt og trutt. Men, i år vil det bli jevnere enn noen gang og det er flere andre lag som kommer til å ta poeng fra de andre topplagene også. Liverpool har spilt uavgjort hjemme mot Fulham, Stoke og West Ham. De møter Hull i helgen og er ikke sikker på at de vil vinne denne. Likefullt leder de ligaen. Dette betyr at det har jevnet seg ut og at vi ikke kan forvente enkle seiere lengre. Kamper mot de 3 andre topplagene vil derfor være ekstremt viktige og slår vi Liverpool hjemme er vi absolutt med igjen. 7 el 8 poeng tapes raskt. Det så vi alle i fjor da ManU lå 8 bak og etter et par kamper var 5 foran

Link to comment
Share on other sites

Roscky: Du er veldig urolig for at vihar tapt så mange kamper i år og ser pessimistisk på framtid. Når slo vi egentlig Man U hjemme OG Chelsea borte i samme sesong? Vi har fortsatt mange kamper mot tabellrivalene våre igjen, så mye kan fortsatt endres. Dessuten er det et viktig poeng mange pleier å glemme: Det er bedre å tape en kamp enn å få to uavgjort. Selv om vi har tapt mange kamper, har vi og vunnet mange siden vi har så få uavgjort. VI ligger kun 8 poeng bak førsteplassen. Snart skal vi faktisk møte Liverpool på hjemmebane. Vinner vi den kampen, er vi enda nærmere toppen. Hverken Liverpool eller Chelsea har hatt sin lille down-periode i år. Den kommer garantert. Et par skader på viktige spiller kombinert med tett kampprogram er alt som skal til.

 

Vi er ferdig med Black November og det transfervinduet åpner snart. Jeg føler meg trygg på at Wenger ganske fort skaffer en god defensiv midtbanespiller. Vi kan fortsatt vinne ligaen, og vi fortsatt i FA-cupen og CL. Hvis vi vinner FA-cupen og CL, er det ingen som kommer til å bry seg om at vi tapte mot Hull, FUlham og Stoke tidligere i sesongen. Vi er gode mot de gode lagene i år, noe som er et veldig positivt med tanke på at man er nødt til å slå minst et storlag for å vinne FA-cupen og særlig CL.

 

La oss heller ta en kamp om gangen fram til jul. Først ute er et Boro-lag vi har slitt med å slå de siste årene. Vi har blitt kvitt Bolton-spøkelset, så nå er det på tide å jag vekk det andre spøkelset fra nord!

 

Veldig godt poeng. United vant ligaen med 5 tap i fjor. Vi kan ikke tillate oss flere tap så lenge de andre sanker poeng jevnt og trutt. Men, i år vil det bli jevnere enn noen gang og det er flere andre lag som kommer til å ta poeng fra de andre topplagene også. Liverpool har spilt uavgjort hjemme mot Fulham, Stoke og West Ham. De møter Hull i helgen og er ikke sikker på at de vil vinne denne. Likefullt leder de ligaen. Dette betyr at det har jevnet seg ut og at vi ikke kan forvente enkle seiere lengre. Kamper mot de 3 andre topplagene vil derfor være ekstremt viktige og slår vi Liverpool hjemme er vi absolutt med igjen. 7 el 8 poeng tapes raskt. Det så vi alle i fjor da ManU lå 8 bak og etter et par kamper var 5 foran

 

Dette hadde vært vel og bra hvis alt var på stell, men det er det jo ikke. Vi spiller elendig, vi skaper knapt sjanser. Vi har vel bare spilt bra i 3-4 kamper denne sesongen.

 

Og uansett - hvis et lag har tapt 5 av 16 kamper, hvor stor er da sannsynligheten for at det ikke taper de 22 neste? Get real gutter!

 

Det er mer sannsynlig at vi ender på 6. plass, men det er fortsatt mulig å sloss om 4. Men da må ett eller annet skje.

Link to comment
Share on other sites

Roscky: Du er veldig urolig for at vihar tapt så mange kamper i år og ser pessimistisk på framtid. Når slo vi egentlig Man U hjemme OG Chelsea borte i samme sesong? Vi har fortsatt mange kamper mot tabellrivalene våre igjen, så mye kan fortsatt endres. Dessuten er det et viktig poeng mange pleier å glemme: Det er bedre å tape en kamp enn å få to uavgjort. Selv om vi har tapt mange kamper, har vi og vunnet mange siden vi har så få uavgjort. VI ligger kun 8 poeng bak førsteplassen. Snart skal vi faktisk møte Liverpool på hjemmebane. Vinner vi den kampen, er vi enda nærmere toppen. Hverken Liverpool eller Chelsea har hatt sin lille down-periode i år. Den kommer garantert. Et par skader på viktige spiller kombinert med tett kampprogram er alt som skal til.

 

Vi er ferdig med Black November og det transfervinduet åpner snart. Jeg føler meg trygg på at Wenger ganske fort skaffer en god defensiv midtbanespiller. Vi kan fortsatt vinne ligaen, og vi fortsatt i FA-cupen og CL. Hvis vi vinner FA-cupen og CL, er det ingen som kommer til å bry seg om at vi tapte mot Hull, FUlham og Stoke tidligere i sesongen. Vi er gode mot de gode lagene i år, noe som er et veldig positivt med tanke på at man er nødt til å slå minst et storlag for å vinne FA-cupen og særlig CL.

 

La oss heller ta en kamp om gangen fram til jul. Først ute er et Boro-lag vi har slitt med å slå de siste årene. Vi har blitt kvitt Bolton-spøkelset, så nå er det på tide å jag vekk det andre spøkelset fra nord!

 

Veldig godt poeng. United vant ligaen med 5 tap i fjor. Vi kan ikke tillate oss flere tap så lenge de andre sanker poeng jevnt og trutt. Men, i år vil det bli jevnere enn noen gang og det er flere andre lag som kommer til å ta poeng fra de andre topplagene også. Liverpool har spilt uavgjort hjemme mot Fulham, Stoke og West Ham. De møter Hull i helgen og er ikke sikker på at de vil vinne denne. Likefullt leder de ligaen. Dette betyr at det har jevnet seg ut og at vi ikke kan forvente enkle seiere lengre. Kamper mot de 3 andre topplagene vil derfor være ekstremt viktige og slår vi Liverpool hjemme er vi absolutt med igjen. 7 el 8 poeng tapes raskt. Det så vi alle i fjor da ManU lå 8 bak og etter et par kamper var 5 foran

 

Dette hadde vært vel og bra hvis alt var på stell, men det er det jo ikke. Vi spiller elendig, vi skaper knapt sjanser. Vi har vel bare spilt bra i 3-4 kamper denne sesongen.

 

Og uansett - hvis et lag har tapt 5 av 16 kamper, hvor stor er da sannsynligheten for at det ikke taper de 22 neste? Get real gutter!

 

Det er mer sannsynlig at vi ender på 6. plass, men det er fortsatt mulig å sloss om 4. Men da må ett eller annet skje.

 

Dette handler ikke om at vi egentlig tror på seier denne sesongen, men at ligaen er langt jevnere og tøffere enn tidligere. Vi må innse at også andre lag har tatt steg fremover og satser på samme type spillere som oss.

Det er så langt i sesongen ingen lag som har spilt jevnt bra. Alle har hatt riktig dårlige kamper og det vil fortsette. Marginene er blitt så små at har du en off-dag så ryker du enten du spiller hjemme eller borte. Hvis du virkelig mener at vi kun har 4. plassen igjen å slåss for mener jeg du mangler all offensiv og positiv tenkning. United var 8 poeng bak oss ved inngangen til februar i fjor. Hva skulle tilsi at de er i stand til å hente det og ikke vi? Vi utspilte de hjemme med 4 av våre beste ute, de stilte toppet.

Hvis man ikke har tro på seire og suksess kan man like gjerne la være å møte opp. Selvtillit og tillit fra fansen betyr enormt mye og av en eller annen merkelig grunn har veldig mange Arsenalsupportere bestemt seg for at vi ikke kan vinne noe og derfor lar være å støtte laget. Jeg sier ikke at du gjør det, men du gir absolutt inntrykk av det i det du skriver. Holdningen virker å være at siden vi ikke har brent av millioner så er vi sjanseløse. Hvorfor denne passive og destruktive holdningen? Hvorfor ikke møte opp med entusiasme og ønske om å hjelpe laget?

 

Jeg tror faktisk ikke det er klubben som er på feil spor, men heller holdningene og støtten fra mange av oss som følger klubben. Hvis spillerene hadde hatt like mye støtte i medier og blandt supportere som feks ManU og Liverpool er jeg overbevist om at laget hadde hevet seg også mot antatt svakere motstand.

 

Så jeg er enig; get real. Forstå at vi faktisk har et lag med utrolig potensiale og at vi faktisk kan hjelpe dem til suksess ved å gi uforbeholden støtte på stadion og i media.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er viktig at butikken styres fornuftig, men har en følelse av at Wenger har vært litt for standhaftig i forhodlet til prinsippet om spillerutvikling at det har ført til dårligere resultater enn da han bygde The Invincibles!

 

Dette er jeg veldig enig i. Wenger var nødt til å spare pga Emirates og satse på de unge som vi alle vet. Men det virker som nå at han har blitt altfor kjær i ideen om å vinne med et super-ungt lag. Ifjor var vi kjempenære, men så mister vi altså, tragisk som F***, Hleb og Flam. Istedenfor å kunne bygge videre med fjorårets lag, må Wenger erstatte, og han erstatter med unggutter.

 

Jeg frykter at det kan fortsette sånn om ikke vi vinner noe snart, Stjernespillerene våre drar år etter år fordi vi ikke vinner, og Wenger responderer med å hente ungt, yet and yet again...

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det er mulig håper jeg på ligagull. Men jeg er redd, dersom ikke Wenger foretar seg noe seriøst, og det fort at det spøker for fjerdeplassen også.

 

Song og Denilson har av en eller annen merkelig grunn fått klippekort av sjefen, og så lenge de får beholde dette så tror jeg ikke framtiden er så veldig lys. Det eneste man kan forvente av disse to er en hel skog med feilpasninger, samt taklinger som resulterer i masse farlige frispark rett utenfor boksen og tilbakespill til midtstopperne våre. Null kreativitet framover.

 

Jeg har lest at noen her syntes Song har vært knallbra og den perfekte partneren til Cesc. Jeg er uenig. Song, Denilson, Eboue og Bendtner er per dags dato ikke gode nok til å starte kamper for Arsenal. De er, i beste fall per dd. gode nok til å sitte på benken og heller få noen cameo roller mot slutten av kampene.

 

Hadde jeg vært Wenger så hadde ring Villa og sagt, jeg ønsker Barry. Hva skal til for at vi kan handle?

Link to comment
Share on other sites

Dette er et sinnsykt interessant tema, men fryktelig kjedelig at vi er i en situasjon som gjør at vi diskuterer dette rundt vårt eget lag!

 

Først og fremst syns jeg det er idiotisk å svartmale situasjonen som enkelte gjør, spesielt pressen. Men det er vitkig å se på de tingene som faktisk ikke går som det skal. For det er ingen tvil om at det er noe som ikke fungerer 110 %.

Det er mange faktorer i vårt spill som vi har mistet som gjør at vi er der vi er i dag. Jeg har tidligere postet noe om hvordan vårt spill har forandret seg, og den delen som var the Arsenal way for noen år siden er omtrent borte. Nemlig kontringene, ingen i verden slo oss på dette punktet. Aboslutt ingen! Men hvor ofte ser vi det i dag at vi kontrer et lag i senk på sikkelig vis, svært sjeldent! At vi ikke har nok fart på topp er nok en viktig del, om Wenger har en plan om å bruke Walcott som spiss i framtida kan være sannsynelig. Men jeg mener han ser moden nok ut til å ta det ansvaret på topp. For at vi skal ha den farten i rommet bak forsvaret så vi kan true det på sikkelig vis. Det er her vårt offensive problem ligger, i dag spiller vi en possesion fotball som til tider er fantastisk, men oftest er begredelig. Om vi klarer å spille inn denne typen fotball på ypperste vis er det utrolig effektivt, men da skal mye klaffe. Bevegelsen må alltid være på topp, og det at vi har mange muligheter til enhver tid. Det blir litt som når vi ser på håndballjentene våre. Om de har et angrep som ikke har bevegelse rundt ballfører så blir ballen snappet med engang. Jeg vil si at håndball er mye possesion fotball, og det er mulig å sammenligne det med fotballen vi spiller i dag. Men vi ser også i håndballen at de kontrer på beste vis, det er den delen som gjør Norge så enormt gode og bortimot uslåelige! Om vi i Arsenal også hadde lagt vekt på denne delen så hadde vi vært et lag som hadde vært i toppen av tabellen på dette tidspunktet.

 

Jeg er rimelig sikker på at dette er noe Wenger også ser. Han oppfatter at vi stanger mot en forsvarsmur uten å i det hele tatt klare å komme oss rundt. Og vi sliter når vi skal stå i forsvar og passe på motstanderen som kommer. Så jeg er sikker på at Wenger gjør noe med dette, og får skuta på rett kjøl!

 

Oooh to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Roscky: Du er veldig urolig for at vihar tapt så mange kamper i år og ser pessimistisk på framtid. Når slo vi egentlig Man U hjemme OG Chelsea borte i samme sesong? Vi har fortsatt mange kamper mot tabellrivalene våre igjen, så mye kan fortsatt endres. Dessuten er det et viktig poeng mange pleier å glemme: Det er bedre å tape en kamp enn å få to uavgjort. Selv om vi har tapt mange kamper, har vi og vunnet mange siden vi har så få uavgjort. VI ligger kun 8 poeng bak førsteplassen. Snart skal vi faktisk møte Liverpool på hjemmebane. Vinner vi den kampen, er vi enda nærmere toppen. Hverken Liverpool eller Chelsea har hatt sin lille down-periode i år. Den kommer garantert. Et par skader på viktige spiller kombinert med tett kampprogram er alt som skal til.

 

Vi er ferdig med Black November og det transfervinduet åpner snart. Jeg føler meg trygg på at Wenger ganske fort skaffer en god defensiv midtbanespiller. Vi kan fortsatt vinne ligaen, og vi fortsatt i FA-cupen og CL. Hvis vi vinner FA-cupen og CL, er det ingen som kommer til å bry seg om at vi tapte mot Hull, FUlham og Stoke tidligere i sesongen. Vi er gode mot de gode lagene i år, noe som er et veldig positivt med tanke på at man er nødt til å slå minst et storlag for å vinne FA-cupen og særlig CL.

 

La oss heller ta en kamp om gangen fram til jul. Først ute er et Boro-lag vi har slitt med å slå de siste årene. Vi har blitt kvitt Bolton-spøkelset, så nå er det på tide å jag vekk det andre spøkelset fra nord!

 

Veldig godt poeng. United vant ligaen med 5 tap i fjor. Vi kan ikke tillate oss flere tap så lenge de andre sanker poeng jevnt og trutt. Men, i år vil det bli jevnere enn noen gang og det er flere andre lag som kommer til å ta poeng fra de andre topplagene også. Liverpool har spilt uavgjort hjemme mot Fulham, Stoke og West Ham. De møter Hull i helgen og er ikke sikker på at de vil vinne denne. Likefullt leder de ligaen. Dette betyr at det har jevnet seg ut og at vi ikke kan forvente enkle seiere lengre. Kamper mot de 3 andre topplagene vil derfor være ekstremt viktige og slår vi Liverpool hjemme er vi absolutt med igjen. 7 el 8 poeng tapes raskt. Det så vi alle i fjor da ManU lå 8 bak og etter et par kamper var 5 foran

 

Dette hadde vært vel og bra hvis alt var på stell, men det er det jo ikke. Vi spiller elendig, vi skaper knapt sjanser. Vi har vel bare spilt bra i 3-4 kamper denne sesongen.

 

Og uansett - hvis et lag har tapt 5 av 16 kamper, hvor stor er da sannsynligheten for at det ikke taper de 22 neste? Get real gutter!

 

Det er mer sannsynlig at vi ender på 6. plass, men det er fortsatt mulig å sloss om 4. Men da må ett eller annet skje.

 

Dette handler ikke om at vi egentlig tror på seier denne sesongen, men at ligaen er langt jevnere og tøffere enn tidligere. Vi må innse at også andre lag har tatt steg fremover og satser på samme type spillere som oss.

Det er så langt i sesongen ingen lag som har spilt jevnt bra. Alle har hatt riktig dårlige kamper og det vil fortsette. Marginene er blitt så små at har du en off-dag så ryker du enten du spiller hjemme eller borte. Hvis du virkelig mener at vi kun har 4. plassen igjen å slåss for mener jeg du mangler all offensiv og positiv tenkning. United var 8 poeng bak oss ved inngangen til februar i fjor. Hva skulle tilsi at de er i stand til å hente det og ikke vi? Vi utspilte de hjemme med 4 av våre beste ute, de stilte toppet.

Hvis man ikke har tro på seire og suksess kan man like gjerne la være å møte opp. Selvtillit og tillit fra fansen betyr enormt mye og av en eller annen merkelig grunn har veldig mange Arsenalsupportere bestemt seg for at vi ikke kan vinne noe og derfor lar være å støtte laget. Jeg sier ikke at du gjør det, men du gir absolutt inntrykk av det i det du skriver. Holdningen virker å være at siden vi ikke har brent av millioner så er vi sjanseløse. Hvorfor denne passive og destruktive holdningen? Hvorfor ikke møte opp med entusiasme og ønske om å hjelpe laget?

 

Jeg tror faktisk ikke det er klubben som er på feil spor, men heller holdningene og støtten fra mange av oss som følger klubben. Hvis spillerene hadde hatt like mye støtte i medier og blandt supportere som feks ManU og Liverpool er jeg overbevist om at laget hadde hevet seg også mot antatt svakere motstand.

 

Så jeg er enig; get real. Forstå at vi faktisk har et lag med utrolig potensiale og at vi faktisk kan hjelpe dem til suksess ved å gi uforbeholden støtte på stadion og i media.

 

Det er noe rørende over denne naivistiske tilnærmingen, men faktum er at engelske supportere ser ut til å bli slemmere igjen etter å ha blitt snillere og snillere de siste 20 årene. De har begynt å pipe for 0-0 til pause på Anfield nå.

 

United er pr. i dag bunnsolide, vi er høyst variable. At de kunne hente 8 poeng på oss skyldtes at vi kollapset etter det grusomme som skjedde i B’ham.

 

Jeg har aldri vært tilhenger av noen kjøpefest, men mener det var feil å ikke legge 160 mill. på bordet for Alonso eller en tilsvarende spiller. (Wenger ville bare gi 140).

 

Det meste er bra i Arsenal og svaret er egentlig veldig enkelt: Vi mangler en midtbane med dynamikk. Hadde vi hatt Fab, Flam, Hleb, Ros og TT, så hadde alt vært på skinner. Vi kan ikke holde oss med Eboue, Song og Denilson – de er rett og slett for dårlig.

 

Jeg støtter nok dette laget i tykt og tynt – det skal du ikke være redd for, men lojaliteten i Islington og omegn er ganske frynsete for tiden. De vil ha valuta for verdens høyeste billettpriser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...