Jump to content

Hvor er denne klubben på vei hen?


RockyRocastle

Recommended Posts

Så lenge det er mulig håper jeg på ligagull. Men jeg er redd, dersom ikke Wenger foretar seg noe seriøst, og det fort at det spøker for fjerdeplassen også.

 

Song og Denilson har av en eller annen merkelig grunn fått klippekort av sjefen, og så lenge de får beholde dette så tror jeg ikke framtiden er så veldig lys. Det eneste man kan forvente av disse to er en hel skog med feilpasninger, samt taklinger som resulterer i masse farlige frispark rett utenfor boksen og tilbakespill til midtstopperne våre. Null kreativitet framover.

 

Jeg har lest at noen her syntes Song har vært knallbra og den perfekte partneren til Cesc. Jeg er uenig. Song, Denilson, Eboue og Bendtner er per dags dato ikke gode nok til å starte kamper for Arsenal. De er, i beste fall per dd. gode nok til å sitte på benken og heller få noen cameo roller mot slutten av kampene.

 

Hadde jeg vært Wenger så hadde ring Villa og sagt, jeg ønsker Barry. Hva skal til for at vi kan handle?

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Jeg frykter dessverre som deg at de nevnte spilerene ikke er gode nok. Song Denilson Bendtner Diaby etc har ikke tatt det siste steget som mange hadde håpet.

En forklaring på dette kan være at det har blitt for mange endringer på kort tid. I fjor var det Flamini og Clichy vi måtte sette vår lit til at skulle blomstre, og det gjorde de. Jeg er villig til å påstå at de gjorde det fordi de var endel av ett betraktelig bedre lag enn vi har i år. Det er lettere å lykkes med gode medspillere.

 

Denne sesongen har det blitt for mange som skal ta dette steget fra lovende til stjerne på en gang. Flamini, Hleb og Gilberto er borte og skadene er mange.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

Link to comment
Share on other sites

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

 

Der er jeg enig. Denilson er ikke den rette mannen det har jeg sagt hele tiden, nå har i hvertfall Wenger også sett dette og satt inn Song som en nødløsning inntil videre. Jeg tror heller ikke Song blir den spilleren vi trenger på sikt.

 

Men at det må nytt blod inn finnes det ikke tvil om, dette pluss vinger er helt avgjørende. Faktisk viktigere enn forsvarspillere. Wilshere er sånn jeg ser det nå ett av våre beste alternativer på kanten. Han tørr i hvertfall utfordre.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

 

En spiller som er 20 år, valgt på årets lag i Afrikamesterskapet og som egenhendig rev istykker midtbanen til ManU og Chelsea er en god fotballspiller. Og hvis Myles skal få lov til å sette standaren for en fotballfaglig diskusjon med usaklige karakteristikker vil jeg avslutte her og nå. Mannen er komplett blind og eier ingen som helst forståelse. Det beviser han ukentlig i spalten sin.

 

Marinello:

Du kan godt kalle meg naiv og at min naivitisme er rørende. Er det ment som en fornærmelse faller den til jorden, var det ment som et innlegg i debatten så skjønner jeg helt hva du mener. Kan du vennligst utdype hva som er naivt?

Du mener ManU er bunnsolide. 2-2 hjemme mot et meget dårlig Aalborg med tilnærmet 1.lag er vel langt fra bunnsolid. De har 2 seiere og 4 uavgjort i en nokså svak gruppe. De er per idag 2 poeng foran oss og har en hengekamp mot Fulham som ikke er noen kasteball i år. Tap mot både Arsenal og Liverpool i høstsesongen er vel heller ikke vanvittig solid. Spesielt med tanke på at vi har den dårligste stallen noensinne og at vi har spillere som angivelig ikke duger på noe som helst nivå. Vi må ha hatt vanvittig flaks og ManU en dårlig dag. Nei, forresten de var jo bunnsolide. Hvordan kunne det da skje? Jeg tror ikke det er så enkelt som at noen er bunnsolide og noen bare er dårlige. Selvtillit betyr enormt mye og man skal ikke undergrave pressens makt. De var i hele fjor på jakt etter Arsenal og ventet på sammenfallet, mens de hele tiden støttet opp under United. Klart spillerene i Arsenal legger merke til dette og etterhvert begynner å tvile på egne ferdigheter. Jeg mener da at det må være supporterene sin oppgave å støtte laget sitt og faktisk hjelpe dem videre, ikke slå bena under dem som mange gjorde i vår og er i ferd med å gjennta i høst. Løsningen er sjelden så enkel at en midtbanespiller inn så er alle problemer løst- som mange her inne faktisk virker å mene-. Jeg tror heller ikke fansen hadde vært mer støttende og backet laget ytterligere hvis Wenger faktisk dro opp 200 mill og hentet en toppspiller. Man hadde da bare funnet vikarierende motiver for den manglende støtten.

 

Når det gjelder fansens oppførsel med piping og booing til pause mener jeg at det understreker mitt poeng om at fansen er på villspor og ikke klubben. At også Anfield opplever dette er enda mer vanvittig all den tid Liverpool er i en posisjon som de ikke har vært i siden lille julaften 2001. Forøvrig en kveld som minnes med stor glede. Aldri har Carrager blitt så rundlurt av en spiller som da RP7 kjørte dobbelfintene sine hele kampen gjennom :)

Hva skal man da gjøre for å blidgjøre fansen. Det er altså ikke nok å være top of league lengre..

Link to comment
Share on other sites

...

Når det gjelder fansens oppførsel med piping og booing til pause mener jeg at det understreker mitt poeng om at fansen er på villspor og ikke klubben.

....

Hva skal man da gjøre for å blidgjøre fansen. Det er altså ikke nok å være top of league lengre..

Og hvis dette skjer bør man spørre seg selv som supporter om man er supporter på riktig premisser, mener jeg...

 

Og når det gjelder Song, Wenger har hatt troa på han helt siden han hentet han fra Bastia(?). Han har som sagt storspilt på et Kamerun under African Nations Cup, og har også vist potensiale sitt i flere kamper for oss mot henholdsvis Pool(i en viss 6-3 seier) mot Manure og også Chelskij. Jeg tror han kan bli en spiller i verdensklasse om han får støtten han trenger av egne supportere. Han er 21 år gammel, har en veldig god fysikk, god spenst og hodestyrke og er ganske løpssterk. I tillegg har han defensive gener, noe som gjør ham til en perfekt makker til Cesc. Noe jeg tror vi får se mer av om han får fortsette å starte kamper med kapteinen vår. Og vi har også sett at Song kan være avgjørende for angrepsspillet.

 

Nei, jeg ser et enormt potensiale i dette laget, og i klubben. Problemet er bare å få ungguttene til å blomstre, og det gjør det iallefall ikke om de ikke får støtte av eget publikum...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lage så mye diskusjoner om hva som er galt med klubben osv..?

En sesong avgjør ikke hvor denne klubben er på vei.

Vi må bare vente og se, kanskje det går bedre neste sesong.

Da blir ungguttene ett år større, så da kan det hende vi får en veldig god sesong.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

 

En spiller som er 20 år, valgt på årets lag i Afrikamesterskapet og som egenhendig rev istykker midtbanen til ManU og Chelsea er en god fotballspiller. Og hvis Myles skal få lov til å sette standaren for en fotballfaglig diskusjon med usaklige karakteristikker vil jeg avslutte her og nå. Mannen er komplett blind og eier ingen som helst forståelse. Det beviser han ukentlig i spalten sin.

 

Marinello:

Du kan godt kalle meg naiv og at min naivitisme er rørende. Er det ment som en fornærmelse faller den til jorden, var det ment som et innlegg i debatten så skjønner jeg helt hva du mener. Kan du vennligst utdype hva som er naivt?

Du mener ManU er bunnsolide. 2-2 hjemme mot et meget dårlig Aalborg med tilnærmet 1.lag er vel langt fra bunnsolid. De har 2 seiere og 4 uavgjort i en nokså svak gruppe. De er per idag 2 poeng foran oss og har en hengekamp mot Fulham som ikke er noen kasteball i år. Tap mot både Arsenal og Liverpool i høstsesongen er vel heller ikke vanvittig solid. Spesielt med tanke på at vi har den dårligste stallen noensinne og at vi har spillere som angivelig ikke duger på noe som helst nivå. Vi må ha hatt vanvittig flaks og ManU en dårlig dag. Nei, forresten de var jo bunnsolide. Hvordan kunne det da skje? Jeg tror ikke det er så enkelt som at noen er bunnsolide og noen bare er dårlige. Selvtillit betyr enormt mye og man skal ikke undergrave pressens makt. De var i hele fjor på jakt etter Arsenal og ventet på sammenfallet, mens de hele tiden støttet opp under United. Klart spillerene i Arsenal legger merke til dette og etterhvert begynner å tvile på egne ferdigheter. Jeg mener da at det må være supporterene sin oppgave å støtte laget sitt og faktisk hjelpe dem videre, ikke slå bena under dem som mange gjorde i vår og er i ferd med å gjennta i høst. Løsningen er sjelden så enkel at en midtbanespiller inn så er alle problemer løst- som mange her inne faktisk virker å mene-. Jeg tror heller ikke fansen hadde vært mer støttende og backet laget ytterligere hvis Wenger faktisk dro opp 200 mill og hentet en toppspiller. Man hadde da bare funnet vikarierende motiver for den manglende støtten.

 

Når det gjelder fansens oppførsel med piping og booing til pause mener jeg at det understreker mitt poeng om at fansen er på villspor og ikke klubben. At også Anfield opplever dette er enda mer vanvittig all den tid Liverpool er i en posisjon som de ikke har vært i siden lille julaften 2001. Forøvrig en kveld som minnes med stor glede. Aldri har Carrager blitt så rundlurt av en spiller som da RP7 kjørte dobbelfintene sine hele kampen gjennom :rolleyes:

Hva skal man da gjøre for å blidgjøre fansen. Det er altså ikke nok å være top of league lengre..

 

Jeg har sett litt på United faktisk, og de har ingen svake punkter. Og de har solid backup. Heldigvis så er det ikke sånn at bunnsolide lag vinner absolutt alle kamper som de stiller opp i. Det er det som er så facinerende med dette spillet.

 

Det som er naivt er å tro at Eboue, Song og Denilson kan skaffe oss nok målsjanser til å vinne tilstrekkelig mange fotballkamper. Ikke meg i mot at Song får enda ett par år på seg til å vise at han kan fylle Arsenal-trøya. Pr. i dag kan han definitivt ikke det.

 

Av de 24 kampene (regner ikke med CC) vi har spilt denne sesongen, har halvparten (ca) vært så dårlige at jeg kan rett og slett ikke huske sist det skjedde.

 

Vi blir kanskje ikke mer enige om dette, men avslutningsvis vil jeg si at Pires er min "all time favorite player". Mulig jeg er litt deppa for tiden, men jeg savner de magiske øyeblikkene så jævlig skjønner du...

Link to comment
Share on other sites

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

 

En spiller som er 20 år, valgt på årets lag i Afrikamesterskapet og som egenhendig rev istykker midtbanen til ManU og Chelsea er en god fotballspiller. Og hvis Myles skal få lov til å sette standaren for en fotballfaglig diskusjon med usaklige karakteristikker vil jeg avslutte her og nå. Mannen er komplett blind og eier ingen som helst forståelse. Det beviser han ukentlig i spalten sin.

 

Marinello:

Du kan godt kalle meg naiv og at min naivitisme er rørende. Er det ment som en fornærmelse faller den til jorden, var det ment som et innlegg i debatten så skjønner jeg helt hva du mener. Kan du vennligst utdype hva som er naivt?

Du mener ManU er bunnsolide. 2-2 hjemme mot et meget dårlig Aalborg med tilnærmet 1.lag er vel langt fra bunnsolid. De har 2 seiere og 4 uavgjort i en nokså svak gruppe. De er per idag 2 poeng foran oss og har en hengekamp mot Fulham som ikke er noen kasteball i år. Tap mot både Arsenal og Liverpool i høstsesongen er vel heller ikke vanvittig solid. Spesielt med tanke på at vi har den dårligste stallen noensinne og at vi har spillere som angivelig ikke duger på noe som helst nivå. Vi må ha hatt vanvittig flaks og ManU en dårlig dag. Nei, forresten de var jo bunnsolide. Hvordan kunne det da skje? Jeg tror ikke det er så enkelt som at noen er bunnsolide og noen bare er dårlige. Selvtillit betyr enormt mye og man skal ikke undergrave pressens makt. De var i hele fjor på jakt etter Arsenal og ventet på sammenfallet, mens de hele tiden støttet opp under United. Klart spillerene i Arsenal legger merke til dette og etterhvert begynner å tvile på egne ferdigheter. Jeg mener da at det må være supporterene sin oppgave å støtte laget sitt og faktisk hjelpe dem videre, ikke slå bena under dem som mange gjorde i vår og er i ferd med å gjennta i høst. Løsningen er sjelden så enkel at en midtbanespiller inn så er alle problemer løst- som mange her inne faktisk virker å mene-. Jeg tror heller ikke fansen hadde vært mer støttende og backet laget ytterligere hvis Wenger faktisk dro opp 200 mill og hentet en toppspiller. Man hadde da bare funnet vikarierende motiver for den manglende støtten.

 

Når det gjelder fansens oppførsel med piping og booing til pause mener jeg at det understreker mitt poeng om at fansen er på villspor og ikke klubben. At også Anfield opplever dette er enda mer vanvittig all den tid Liverpool er i en posisjon som de ikke har vært i siden lille julaften 2001. Forøvrig en kveld som minnes med stor glede. Aldri har Carrager blitt så rundlurt av en spiller som da RP7 kjørte dobbelfintene sine hele kampen gjennom :rolleyes:

Hva skal man da gjøre for å blidgjøre fansen. Det er altså ikke nok å være top of league lengre..

 

Jeg har sett litt på United faktisk, og de har ingen svake punkter. Og de har solid backup. Heldigvis så er det ikke sånn at bunnsolide lag vinner absolutt alle kamper som de stiller opp i. Det er det som er så facinerende med dette spillet.

 

Det som er naivt er å tro at Eboue, Song og Denilson kan skaffe oss nok målsjanser til å vinne tilstrekkelig mange fotballkamper. Ikke meg i mot at Song får enda ett par år på seg til å vise at han kan fylle Arsenal-trøya. Pr. i dag kan han definitivt ikke det.

 

Av de 24 kampene (regner ikke med CC) vi har spilt denne sesongen, har halvparten (ca) vært så dårlige at jeg kan rett og slett ikke huske sist det skjedde.

 

Vi blir kanskje ikke mer enige om dette, men avslutningsvis vil jeg si at Pires er min "all time favorite player". Mulig jeg er litt deppa for tiden, men jeg savner de magiske øyeblikkene så jævlig skjønner du...

 

Har sett så og si alle United kamper i år og er nok ikke like overbevist som deg om kvaliteten i laget. Midtbanen er per idag den svakeste de har hatt på veldig mange år. De sliter også veldig med balansen i laget. Jeg tror kampen om ligagullet vil stå helt inn og at vi nok kan se både 3 og 4 lag som jager hele veien.

 

Nok om det. Vi har vel begge ytret våre meninger og lest hverandres begrunnelser. Helt enige kommer vi nok ikke til å bli om kvaliteten i dagens Arsenallag. Vi er dog enig om en ting og det er Pires. En spiller jeg har vært så heldig å kunne følge fra han var 16 og frem til i dag. Har ikke ord for å beskrive ham som spiller og for å være helt ærelig er han vel den enste spilleren jeg noensinne virkelig har beundret. Andre har imponert og vært fantastiske. Bergkamp, Rocky og Brady tok meg alle med storm, men de har aldri vært i nærheten av Pires. Han var og fortsatt er en helt unik spiller.

Link to comment
Share on other sites

Pessimisme og svartmaling, gooner, ikke gooner og tålmodighet. Dette er ting som kommer fram i debatten sammen med den kjedsommelige ”gi disse unggutta tid”.

 

Hvem er så disse spillerne som er på randen av verdensherredømme og så talentfulle at man ikke har sett maken?

 

• Alex Song, 1987, antall kamper: 51, debut 2005

• Denilson, 1988, antall kamper: 65, debut 2006

• Abou Diaby, 1986, antall kamper: 72, debut 2006

• Johan Djorou, 1987, antall kamper: 61, debut 2004

• Pillip Senderos, på utlån

 

Beckhams lobb mot wimbledon kom når han var 20.

 

Michael Owen toppscorer i toppserien 22 år gammel.

 

Robbie Fowler hat trick mot Arsenal 19 år gammel.

 

Ryan Giggs blir årets unge spiller 19 og 20 år gammel.

 

Paul Scholes scorer to mål mot Ipswich 20 år gammel.

 

Disse gutta begynner etter hvert å få en del kamper. Diaby har faktisk spilt på Highbury og er inne i sin tredje sesong på Emirates. Med Songs utlån nærmer han seg faktisk 100 kamper i England. Poenget mitt er at disse spillerne bør etter hvert bevise at de er ekstreme talenter (Wengers enorme tillit til disse tilsier intet annet at dette må være ekstreme talenter). Denilson bør etterhver spille seg fast på Brasils landslag og Diaby bør bekle en rolle på Frankrikes midtbane (de har jo et helt annet lag enn når Vieira, Petit, Henry og Pires var i klubben). Rapportene sa jo at Song hadde et stort Afrikamesterskap, jeg har ikke sett noen kamper av det han gjorde der. Djorou har vel vært inn og ut av Sveits som ikke akkurat er en verdensmakt i fotballverden.

 

Min konklusjon er at disse spillerne langt fra er sikret en stor framtid. Jeg har ikke sett noen ting som tilsier at Denilson eller Song skal kunne sette preg på en Premier League kamp. De har INGEN minneverdige kamper i Arsenaldrakten og er i beste fall på det jevne.

 

De som venter på at Denilson, Song eller Senderos skal bli toppspillere i Premier League er jeg redd har større sjanse på å treffe en svær mann med rød drakt og skjegg om vel to uker…

Link to comment
Share on other sites

Pessimisme og svartmaling, gooner, ikke gooner og tålmodighet. Dette er ting som kommer fram i debatten sammen med den kjedsommelige ”gi disse unggutta tid”.

 

Hvem er så disse spillerne som er på randen av verdensherredømme og så talentfulle at man ikke har sett maken?

 

• Alex Song, 1987, antall kamper: 51, debut 2005

• Denilson, 1988, antall kamper: 65, debut 2006

• Abou Diaby, 1986, antall kamper: 72, debut 2006

• Johan Djorou, 1987, antall kamper: 61, debut 2004

• Pillip Senderos, på utlån

 

Beckhams lobb mot wimbledon kom når han var 20.

 

Michael Owen toppscorer i toppserien 22 år gammel.

 

Robbie Fowler hat trick mot Arsenal 19 år gammel.

 

Ryan Giggs blir årets unge spiller 19 og 20 år gammel.

 

Paul Scholes scorer to mål mot Ipswich 20 år gammel.

 

Disse gutta begynner etter hvert å få en del kamper. Diaby har faktisk spilt på Highbury og er inne i sin tredje sesong på Emirates. Med Songs utlån nærmer han seg faktisk 100 kamper i England. Poenget mitt er at disse spillerne bør etter hvert bevise at de er ekstreme talenter (Wengers enorme tillit til disse tilsier intet annet at dette må være ekstreme talenter). Denilson bør etterhver spille seg fast på Brasils landslag og Diaby bør bekle en rolle på Frankrikes midtbane (de har jo et helt annet lag enn når Vieira, Petit, Henry og Pires var i klubben). Rapportene sa jo at Song hadde et stort Afrikamesterskap, jeg har ikke sett noen kamper av det han gjorde der. Djorou har vel vært inn og ut av Sveits som ikke akkurat er en verdensmakt i fotballverden.

 

Min konklusjon er at disse spillerne langt fra er sikret en stor framtid. Jeg har ikke sett noen ting som tilsier at Denilson eller Song skal kunne sette preg på en Premier League kamp. De har INGEN minneverdige kamper i Arsenaldrakten og er i beste fall på det jevne.

 

De som venter på at Denilson, Song eller Senderos skal bli toppspillere i Premier League er jeg redd har større sjanse på å treffe en svær mann med rød drakt og skjegg om vel to uker…

 

Alle spillerne du peker ut har hatt flere gode kamper for Arsenal, og det er liten tvil om at alle er talenter. Flamini blomstret vel ikke før han var i alderen 23-24? Før fjorårssesongen ville jo halvparten av alle Arsenalfans ha Flamini bort, men pigede presterte han ikke som en gud den siste sesongen. Man må huske på at det ikke er normalt å storspille allerede i en alder av 19,20 og 21.

 

Det jeg vil fram til er at det er alt for tidlig å avskrive spillere som så vidt har rundet 20. Dagens tropp lider av skader, og mangel på selvtillit. Vi har flere ganger sett spillerne du nevner over spille bra med selvtilliten i orden. Jeg er sikker på at med litt mer rutine i kroppen vil de kunne gjøre en fantastisk jobb for Arsenal i fremtiden. Flamini hadde ingen god sesong før han virkelig slo på stortromma, og jeg tror dette kan være tilfelle for flere av de yngre arsenalspillerne.

Forhåpentligvis får både fansen og spillerne jevne prestasjoner i julepresang! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Pessimismen og negativiteten vil ingen ende ta.

 

Konstruktivt!

 

Jeg mener at negativiteten og pessimismen er helt på sin plass.

 

Konstruktivt eller ei; du skjønte tydeligvis delvis hva jeg mente. Jeg har ikke stort behov for å delta i diskusjonen med konstruktive argument, men som observatør konstaterer jeg at det er mye lepper som dirrer mot hakene blant Arsenalsupporterne for tiden. Synes du andre er konstruktive?

 

Visst er det mye som ikke lukter ferdigstekte julekaker nå, men jeg støtter ikke de som hele tiden vil kaste julekakene til småfuglene når det butter. Lenge siden sist november var så hard, men jeg har funnet ut at det ikke hjelper å miste livsgleden og kaste skitt hit og dit av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok få på dette forumet som mener Song er den perfekte partneren til Fabregas. Men han er per dags dato det desidert beste alternativet etter min mening. Han tar i hvertfall det defensive taket som gjør at Fabregas kan blomstre.

 

Det er en skandale at en klubb av denne størrelsen skal tenke på denne måten. Ingen vil i lengden betale de prisene på Emirates med en slik midtbane. Vi har til enhver tid to midtbanespillere som ikke har noe på dette nivået i vår beste startellever.

 

Myles kaller Song for en lacrossespiller, det mener jeg er helt feil, han er ikke så god!

 

En spiller som er 20 år, valgt på årets lag i Afrikamesterskapet og som egenhendig rev istykker midtbanen til ManU og Chelsea er en god fotballspiller. Og hvis Myles skal få lov til å sette standaren for en fotballfaglig diskusjon med usaklige karakteristikker vil jeg avslutte her og nå. Mannen er komplett blind og eier ingen som helst forståelse. Det beviser han ukentlig i spalten sin.

 

Marinello:

Du kan godt kalle meg naiv og at min naivitisme er rørende. Er det ment som en fornærmelse faller den til jorden, var det ment som et innlegg i debatten så skjønner jeg helt hva du mener. Kan du vennligst utdype hva som er naivt?

Du mener ManU er bunnsolide. 2-2 hjemme mot et meget dårlig Aalborg med tilnærmet 1.lag er vel langt fra bunnsolid. De har 2 seiere og 4 uavgjort i en nokså svak gruppe. De er per idag 2 poeng foran oss og har en hengekamp mot Fulham som ikke er noen kasteball i år. Tap mot både Arsenal og Liverpool i høstsesongen er vel heller ikke vanvittig solid. Spesielt med tanke på at vi har den dårligste stallen noensinne og at vi har spillere som angivelig ikke duger på noe som helst nivå. Vi må ha hatt vanvittig flaks og ManU en dårlig dag. Nei, forresten de var jo bunnsolide. Hvordan kunne det da skje? Jeg tror ikke det er så enkelt som at noen er bunnsolide og noen bare er dårlige. Selvtillit betyr enormt mye og man skal ikke undergrave pressens makt. De var i hele fjor på jakt etter Arsenal og ventet på sammenfallet, mens de hele tiden støttet opp under United. Klart spillerene i Arsenal legger merke til dette og etterhvert begynner å tvile på egne ferdigheter. Jeg mener da at det må være supporterene sin oppgave å støtte laget sitt og faktisk hjelpe dem videre, ikke slå bena under dem som mange gjorde i vår og er i ferd med å gjennta i høst. Løsningen er sjelden så enkel at en midtbanespiller inn så er alle problemer løst- som mange her inne faktisk virker å mene-. Jeg tror heller ikke fansen hadde vært mer støttende og backet laget ytterligere hvis Wenger faktisk dro opp 200 mill og hentet en toppspiller. Man hadde da bare funnet vikarierende motiver for den manglende støtten.

 

Når det gjelder fansens oppførsel med piping og booing til pause mener jeg at det understreker mitt poeng om at fansen er på villspor og ikke klubben. At også Anfield opplever dette er enda mer vanvittig all den tid Liverpool er i en posisjon som de ikke har vært i siden lille julaften 2001. Forøvrig en kveld som minnes med stor glede. Aldri har Carrager blitt så rundlurt av en spiller som da RP7 kjørte dobbelfintene sine hele kampen gjennom :rolleyes:

Hva skal man da gjøre for å blidgjøre fansen. Det er altså ikke nok å være top of league lengre..

 

Jeg har sett litt på United faktisk, og de har ingen svake punkter. Og de har solid backup. Heldigvis så er det ikke sånn at bunnsolide lag vinner absolutt alle kamper som de stiller opp i. Det er det som er så facinerende med dette spillet.

 

Det som er naivt er å tro at Eboue, Song og Denilson kan skaffe oss nok målsjanser til å vinne tilstrekkelig mange fotballkamper. Ikke meg i mot at Song får enda ett par år på seg til å vise at han kan fylle Arsenal-trøya. Pr. i dag kan han definitivt ikke det.

 

Av de 24 kampene (regner ikke med CC) vi har spilt denne sesongen, har halvparten (ca) vært så dårlige at jeg kan rett og slett ikke huske sist det skjedde.

 

Vi blir kanskje ikke mer enige om dette, men avslutningsvis vil jeg si at Pires er min "all time favorite player". Mulig jeg er litt deppa for tiden, men jeg savner de magiske øyeblikkene så jævlig skjønner du...

 

Har sett så og si alle United kamper i år og er nok ikke like overbevist som deg om kvaliteten i laget. Midtbanen er per idag den svakeste de har hatt på veldig mange år. De sliter også veldig med balansen i laget. Jeg tror kampen om ligagullet vil stå helt inn og at vi nok kan se både 3 og 4 lag som jager hele veien.

 

Nok om det. Vi har vel begge ytret våre meninger og lest hverandres begrunnelser. Helt enige kommer vi nok ikke til å bli om kvaliteten i dagens Arsenallag. Vi er dog enig om en ting og det er Pires. En spiller jeg har vært så heldig å kunne følge fra han var 16 og frem til i dag. Har ikke ord for å beskrive ham som spiller og for å være helt ærelig er han vel den enste spilleren jeg noensinne virkelig har beundret. Andre har imponert og vært fantastiske. Bergkamp, Rocky og Brady tok meg alle med storm, men de har aldri vært i nærheten av Pires. Han var og fortsatt er en helt unik spiller.

 

Det er helt avgjørende å ha et midtbaneledd som kan produsere en drøss med sjanser og score mange mål. Det er det som avgjør om du kjemper om gull eller 4. plass (ref. Stabæk). Og her er det Pires kommer inn i bildet... :(

Link to comment
Share on other sites

Pessimisme og svartmaling, gooner, ikke gooner og tålmodighet. Dette er ting som kommer fram i debatten sammen med den kjedsommelige ”gi disse unggutta tid”.

 

Hvem er så disse spillerne som er på randen av verdensherredømme og så talentfulle at man ikke har sett maken?

 

• Alex Song, 1987, antall kamper: 51, debut 2005

• Denilson, 1988, antall kamper: 65, debut 2006

• Abou Diaby, 1986, antall kamper: 72, debut 2006

• Johan Djorou, 1987, antall kamper: 61, debut 2004

• Pillip Senderos, på utlån

 

Beckhams lobb mot wimbledon kom når han var 20.

 

Michael Owen toppscorer i toppserien 22 år gammel.

 

Robbie Fowler hat trick mot Arsenal 19 år gammel.

 

Ryan Giggs blir årets unge spiller 19 og 20 år gammel.

 

Paul Scholes scorer to mål mot Ipswich 20 år gammel.

 

Disse gutta begynner etter hvert å få en del kamper. Diaby har faktisk spilt på Highbury og er inne i sin tredje sesong på Emirates. Med Songs utlån nærmer han seg faktisk 100 kamper i England. Poenget mitt er at disse spillerne bør etter hvert bevise at de er ekstreme talenter (Wengers enorme tillit til disse tilsier intet annet at dette må være ekstreme talenter). Denilson bør etterhver spille seg fast på Brasils landslag og Diaby bør bekle en rolle på Frankrikes midtbane (de har jo et helt annet lag enn når Vieira, Petit, Henry og Pires var i klubben). Rapportene sa jo at Song hadde et stort Afrikamesterskap, jeg har ikke sett noen kamper av det han gjorde der. Djorou har vel vært inn og ut av Sveits som ikke akkurat er en verdensmakt i fotballverden.

 

Min konklusjon er at disse spillerne langt fra er sikret en stor framtid. Jeg har ikke sett noen ting som tilsier at Denilson eller Song skal kunne sette preg på en Premier League kamp. De har INGEN minneverdige kamper i Arsenaldrakten og er i beste fall på det jevne.

 

De som venter på at Denilson, Song eller Senderos skal bli toppspillere i Premier League er jeg redd har større sjanse på å treffe en svær mann med rød drakt og skjegg om vel to uker…

 

Det er VELDIG mange spillere som har hatt en kamp de har vært nærmest guder i, i veldig ung alder. Og vi har også hatt våre Owen, Scholes osv. Fabregas har hatt tilnærmet fast plass og herjet på midtbanen vår siden han var 17 år. Men man kan ikke måle alle etter disse store stjernene.

 

du tar frem Diaby - vel - han har spilt 72 kamper - men hvor mange måneder har han vært ute med skade i tillegg? Det er ikke lenge siden han kom tilbake fra en - og stadige brudd i "læreprosessen" er ikke bra. Og når han i tillegg blir spilt ute av sin egen posisjon i 50 av 70 kamper, så er ikke det noen god situasjon. Men alle slike ting ser ut til å bli ignorert, dessverre.

 

Jeg var så heldig at jeg så nesten alle av kampene som Song deltok i - Og han var mildt sagt fantastisk. Hadde vel 1 kamp som var "helt ok" - men de andre var veldig bra. I tillegg har han vist mye bra på Arsenal også - men å kreve stabilitet fra en så ung spiller, det er å forlange for mye. Det er utallige spillere i alderen 19-22 år å PL som har FANTASTISKE kamper, for så å være ekstremt anonyme i den neste - slik er fotballen. Og når media og supportere i tillegg forventer magi hver gang man har ballen (les: Theo Walcott) så blir det mye press, og fallhøyden i fansens øyne ekstremt stor.

 

Song er en spiller som kommer til å bli toppspiller - ingen tvil i min sjel, men han trenger tid og stabilitet. Senderos har jeg aldri hatt troen på, og har det fortsatt ikke - Men Denilson kan bli en toppspiller, så fort han får spille i sin rette posisjon. Offensiv midtbane, som tilrettelegger. Og han kan bli en veldig god vikar for Fabregas, i de kampene han må hvile, er suspendert, eller ute med skade.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til det Orakelet sier, har Djourou nå spilt seg til fast plass i laget vårt, og har prestert jevnt bra i år. Song var knallbra i Afrikamesterskapet, og har temmet både Gerrard, Lampard, Ballack, Scholes pluss pluss.

 

Denilson har som sagt spilt i en mye mer defensiv rolle enn han har spilt tidligere, han er jo tross alt en mer tilrettelegger og offensiv midtbanespiller.

 

Og før den første storskaden til Diaby hadde han en knallbra periode i Arsenaltrøya med feks mål mot AV.

 

Er også flere slike glimt vi kan finne frem til av disse ungguttene, og det er som mange sier viktig å være tålmodige når de fortsatt er såpass unge. Og 21 år er fortsatt ungt i fotball, selv om vi bør forvente litt mer jevne prestasjoner. Noe både Djourou og Song har vist. I tillegg til en veldig bra innsats av Denilson i de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Le Boss insisterer og innbiller seg at han kan vinne ligaen med dette laget så ser det veldig mørkt ut. Styret må snart ta et ansvar og insistere at han faktisk bruker noe av det vi har på bok ellers må vi muligens se etter en annen person som kan styre skuta.

 

Faktum er at ligagull, selv om det er teoretisk mulig er bare å glemme, de tre store har altfor godt grep på ligaen, det racet er vi ute av. Et annet faktum er at fjerdeplassen som er livsviktig også svinner hen. Vi må kjøpe nå i Januar, vi trenger tre nye spillere. 1 på midten og en på hver av vingene. Vi må gjerne splashe litt for en ekstra midtstopper og muligens en keeper. Gjør ikke Wenger noen livsviktige grep i Januar sånn at vi i det minste berger fjerdeplassen så er det min mening, enn å mye jeg elsker sjefen for det han har gjort for klubben at det er påtide at han finner seg noe annet å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag mot M'boro er vel isolert sett ingen krise, dette gjelder resultatet også. Det som gir betraktelig mer grunn til bekymring er at dette er en av de bedre kampene Arsenal har spilt på en god stund.

 

Dette er altså ikke noe feilskjær og man kan heller ikke skylde på slitne spillere og CL da alle hvilte i midtuken. Dette er faktisk noe av det bedre vi kan forvente denne sesongen er jeg redd. En skummel trend.

 

Savnet av vinger og kreative spillere er så åpenbart at jeg nekter å tro at Wenger kan overse dette i januar. Rosicky kan vi bare se bort i fra, Walcott er også mye skadet og fremdeles ujevn i prestasjonene, Nasri fremstår ikke som noen utpreget ving enda, Eboue gjør så godt han kan men er vel ikke god nok som førstevalg.

 

Man vinner ikke PL med Denilson og Diaby som vinger. Det har vært mye snakk om svakt forsvar og keeper, men det skapes ekstremt få sjanser med dagens lag. Spissene våre er heller ikke i slag og da blir det tøft.

 

4 plassen er jeg personlig ikke redd for, men det at Arsenal er i en situasjon hvor mange er engstelige for om vi klarer 4 plassen bør sette igang enkelte varsel lamper.

Link to comment
Share on other sites

Pr idag er faktisk Aston Villa et bedre lag enn oss slik at håpet om å bli nr 4 i Premier League er akkurat nå en meget, meget tøff oppgave.

Ja det kan det bli, men vi kan like gjerne ta medalje. Få litt mer orden på stabiliseringene og et par nye som styrker stallen i januar og så vips er vi på plass igjen.

Merker egentlig at jeg savner "The Arsenal way" mer enn jeg savner seirene.

Link to comment
Share on other sites

Pr idag er faktisk Aston Villa et bedre lag enn oss slik at håpet om å bli nr 4 i Premier League er akkurat nå en meget, meget tøff oppgave.

Ja det kan det bli, men vi kan like gjerne ta medalje. Få litt mer orden på stabiliseringene og et par nye som styrker stallen i januar og så vips er vi på plass igjen.

Merker egentlig at jeg savner "The Arsenal way" mer enn jeg savner seirene.

 

Langt på vei enig med deg Ben Lakris. Per i dag så sitter ikke spillemønstret og vi fungerer ikke godt nok som lag mer enn at enkeltspillerene våre ikke er gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen mot Boro i går så sitter jeg igjen med et sterkt inntrykk av at vi mangler endel ting i laget vårt.

Jeg ønsker ikke å si noe negativt om verken Denilson eller Diaby,men de er like mye vingspillere som Clichy er spiss.

Det hemmer hele bevegelsesmønsteret vårt at vi ikke har noen som er i stand til å utfordre med stor fart og som samtidig har et øye for mål.

Slik jeg ser det så er begge disse to fine spillere å ha i stallen vist vi skulle få suspansjoner og kanskje skader,men de burde være backup på sentral midtbane og ikke på vingene.

Nå har vi jo spillere som Theo og Nasri+Rosicky ute med skade.

Theo synes jeg har vært en av våre beste spillere i år,jeg sitter i det minste med en følelse av at det kan hende noe når han setter fart og prøver seg,når de som spiller der idag gjør det samme så har jeg faktisk null tru på at noe bra skal skje:(

 

Når det gjelder Nasri så har han virket litt tregere enn jeg først trodde,og han har variert endel,men ser samtidig endel likheter mellom han og vår gammle helt Pires.

Tror han kan bli en veldig bra spiller for oss,men han er nok også avhengig av at resten av laget fungerer vist han skal slå ut i full blomst,øye for mål har han i vertfall.

 

Rosicky vet jeg ikke hva jeg skal tru om.

Synes aldrig han har kommet skikkelig igang for oss,og klarer han noen gang å bli den samme spilleren etter så lang tid borte fra fotballen?må si jeg er skeptisk!

 

En annen ting som nok også fremstår som et problem er song som defansivt anker på midten.

Synes han jobber godt og kjemper det han kan ,men det holder liksom ikke.

Jeg mener den som skal holde midtbanen til Arsenal sammen må være en spiller som kan dekke store områder på banen iløpet av ganske kort tid,han bør samtidig ha bra teknikk å også kunne bidra i positiv forstand i vårt angreps spill.

Her faller slik jeg ser det helt klart Song igjennom,mens en spiller som Flamini var perfekt for den rollen,desverre ;)

 

Det som nok også skiller oss fra de 3 andre topplagene er kanskje til og med vår sentrale elegant,fabregas.

Han gjør en formidabel innsats og sprer mange flotte baller rundt omkring til medspillerene,men i motsettning til Ronaldo(man u)Lampard(che)Gerrard(pool)så blir det rett å slett for lite mål ut av det.

Fabregas lider kanskje veldig av det å ikke ha en skikkelig partner?men synes han mangler litt krutt i den skoen sammeliknet med de overnevnte.

Her Tror jeg faktisk Ramsey med årene kommer til å bli en bedre spiller,men det hjelper jo lite på dagens problemer.

 

Ble kanskje mye rot og utenom sak det her :P

Men det jeg ønsker meg er faktisk 2-3 midtbanespillere,en ving eller to og et skikkelig anker på sentral midt.

Føler ikke at forsvaret er vårt største problem som så mange kanskje gjør,for vi har bestandig vært så flinke til å angripe at det har knapt vært merkbart at vi er litt rufsete bakover.

Denne sesongen når angrepsillet har vært så uten plan å flyt så har vi også fått det mye tøffere bakover på banen,men får vi igang flyten forrover så tror jeg det fikser seg.

 

Til slutt så nevner jeg etpar navn jeg kunne tenkt meg:Young(villa) Downing(boro)Ribery(bayern)chapel(sev)cana(mar)

 

God natt :(

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tro på noe "shoppingspree" i januar, Wenger har vel aldri brukt dette vinduet til noe fornuftig bortsett fra Reyes som var en gamble av dimensjoner for ham å være. Kan heller ikke se hvilke spillere som skal være tilgjengelige og kunne gi oss det umiddelbare løftet vi trenger.

 

Vi har 21 cupfinaler for å holde oss i topp 4 og noen av de viktigste er kanskje de to neste kampene som kommer mot Liverpool og Villa. Champions League og FA cup får være en bonus framover.

 

Jeg satt å hørte på et innringings program på Arsenal TV online der John Radford var i studio på fredag. Fansen ringte inn og var svært oppgitt over dagens situasjon. Ganske heftig å høre Radford mene at en klubb som Arsenal bør fornye hele sentrallinjen. Han mente at vi burde ha en ny keeper, stopper, midtbane og spiss. Tviler på at det kommer i januar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...