Jump to content

Hvor er denne klubben på vei hen?


RockyRocastle

Recommended Posts

Vi har pengene på bok, laget skriker etter forsterkninger både i topp og bredde, HVA SKJER? :P

 

Det som skjer er:

 

1. Vi må tenke økonomisk og holde på det vi har i disse kritiske, økonomiske tider

 

2. I følge Wenger vil troféene komme - derfor liten grunn til å kjøpe når Wenger "alltid" har rett (Ref. Arsenal.com)

 

3. Hvorfor kjøpe når vi snart har flere spillere tilbake fra skade som forhåpentligvis kan løfte laget?

 

Tipper Wenger tenker noe à la dette. Det gjenstår å se :P

 

Arsenal er det laget i PL som har best økonomisk fundament. Ca. halvparten av lagene er i praksis insolvente. Når de andre er nødt til å selge, står Wenger klar til å kjøpe billig.

 

Dette er noe jeg snappet opp på svensk TV. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Vi har pengene på bok, laget skriker etter forsterkninger både i topp og bredde, HVA SKJER? :P

 

Det som skjer er:

 

1. Vi må tenke økonomisk og holde på det vi har i disse kritiske, økonomiske tider

 

2. I følge Wenger vil troféene komme - derfor liten grunn til å kjøpe når Wenger "alltid" har rett (Ref. Arsenal.com)

 

3. Hvorfor kjøpe når vi snart har flere spillere tilbake fra skade som forhåpentligvis kan løfte laget?

 

Tipper Wenger tenker noe à la dette. Det gjenstår å se ;)

 

Arsenal er det laget i PL som har best økonomisk fundament. Ca. halvparten av lagene er i praksis insolvente. Når de andre er nødt til å selge, står Wenger klar til å kjøpe billig.

 

Dette er noe jeg snappet opp på svensk TV. :D

 

Og når de andre klubbene blir nødt til å selge,å Wenger tror han skal få kjøpe billig ,da kommer city å betaler en god slump slik at Wenger ikke har råd.

 

Men ingen grunn til panikk,Wenger har en plan.

Når alternativ energi tar over for oljen så vil økonomien til city få seg en liten støkk.

Her gjelder det bare å være tålmodig og gi det en 20-40 år :P

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke sies stort bedre.

 

Naturligvis mange gode poenger her, selv om artikkelen i mine øyne er kraftig spissformulert. Det mest påfallende poenget er at vi nå ser mye av den samme utviklingen som på slutten av Grahams regjeringstid; at manageren "låser" seg fast i et mønster, og tilsynelatende blir "blind" for lagets og spillernes svakheter, og blir handlingslammet i forhold til å gjøre noe med det. Hvordan eller hvorfor skal man forresten gjøre noe hvis man ikke ser problemet?

 

Og sett bort fra Grahams triste sorti, så var det i en viss forstand bedre på slutten av hans regjeringstid; med et bunnsolid forsvar hadde laget ihvertfall (det defensive) grunnlaget til å skvise ut en pokal eller to på tross av manglende kreativt talent. I dag har man dette talentet, men mangler den "ryggraden" et lag trenger for å få noe ut av talentet. Ja, har egentlig ikke dette vært en gjennomgangsmelodi under hele Wengers regjeringstid, selv i de gylne årene? For har ikke Arsenal under Wenger sett under ett underprestert kraftig når det gjelder antall pokaler i forhold til det som har blitt vist på banen?

 

At laget virker så tafatte også offensivt nå kan meget gjerne ha en sammenheng med at man er for dårlig defensivt; de offensive spillerne må bruke for mye av sine ressurser på defensivt arbeid...? Nå kan det jo hende at Wenger er i ferd med å snu trenden, men jeg også har mine tvil. Selv om resultatene de siste to månedene har vært tilfredstillende, er det dessverre lite ved spillet som tilsier at man er på rett vei. Og ingenting ville gledet meg mer enn om jeg tok feil her!

Link to comment
Share on other sites

Vi har pengene på bok, laget skriker etter forsterkninger både i topp og bredde, HVA SKJER? :P

 

Det som skjer er:

 

1. Vi må tenke økonomisk og holde på det vi har i disse kritiske, økonomiske tider

 

2. I følge Wenger vil troféene komme - derfor liten grunn til å kjøpe når Wenger "alltid" har rett (Ref. Arsenal.com)

 

3. Hvorfor kjøpe når vi snart har flere spillere tilbake fra skade som forhåpentligvis kan løfte laget?

 

Tipper Wenger tenker noe à la dette. Det gjenstår å se ;)

 

Arsenal er det laget i PL som har best økonomisk fundament. Ca. halvparten av lagene er i praksis insolvente. Når de andre er nødt til å selge, står Wenger klar til å kjøpe billig.

 

Dette er noe jeg snappet opp på svensk TV. :D

 

Og når de andre klubbene blir nødt til å selge,å Wenger tror han skal få kjøpe billig ,da kommer city å betaler en god slump slik at Wenger ikke har råd.

 

Men ingen grunn til panikk,Wenger har en plan.

Når alternativ energi tar over for oljen så vil økonomien til city få seg en liten støkk.

Her gjelder det bare å være tålmodig og gi det en 20-40 år :P

 

 

Selv ikke Man. City kan kjøpe opp alle gode spillere i verden. Det må man jo skjønne. Begrensa hvor mange spillere man kan ha til 1 plass. Samtidig ser man jo at denne satsingen dems resulterer i.. ingenting. og kjøpt av middelmådige engelske spillere ( eneste som vil dit? )

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er det laget i PL som har best økonomisk fundament. Ca. halvparten av lagene er i praksis insolvente. Når de andre er nødt til å selge, står Wenger klar til å kjøpe billig.

 

Tja, jeg tviler på om dette er en bevisst strategi. Det som derimot nok er en bevisst strategi er at Arsenal hele tiden har solid økonomisk ryggrad. Man tjener pengene før de brukes, pengene brukes forsiktig, og de eneste utgiftene man er villig til å belåne er fast eiendom (ny stadion). Og i disse krisetider er det naturligvis en risiko for at mange klubber som har levd over evne, basert spillerkjøp på lån osv, kan få store problemer, og risikerer å miste spillere og i neste omgang degenerere sportslig sett. Også de andre toppklubbene lever på forskudd, og spiller sånn sett et høyt spill. Men i realiteten løper de kanskje ikke så stor risiko likevel. De vet at deres posisjon er så viktig og at deres produkt er så etterspurt at de alltid kommer ned med beina først uansett hvor dumdristige de er, i motsetning til hva enkelte mindre klubber risikerer. En slik linje har Arsenal aldri begitt seg inn på, ihvertfall ikke siden før den andre verdenskrigen.

 

Det er ingen tilfeldighet at Arsenal fikk tilnavnet "The Bank of England". Og apropos posten om at historien nå kanskje er i ferd med å gjenta seg selv, så er det kanskje relevant å se på Arsenal i etterkrigstiden. På grunn av de store lånene på de nye hovedtribunene på Highbury som ble bygget på 1930-tallet, og tapte inntekter under krigen var Arsenal langt nede økonomisk etter den andre verdenskrigen. Men istedenfor å surfe på den optimismen som dukket opp i kjølvannet av krigen, og utnytte denne, ble Arsenal i motsetning til de andre toppklubbene ekstremt sparsommelige, noe som var en viktig årsak til "The long sleep", 16 trofeløse år (1954-1969). De andre klubbene derimot valgte da som nå en helt annen og mye dristigere strategi (etter "brumm-brumm"-filosofien om at det helst går bra!), og dette gav seg også uttrykk i det sportslige. Arsenal sparte seg altså til fant, og det er en risiko for at man nå er i ferd med å gjøre det samme, uansett hvor beundringsverdig Wengers og klubbens prinsippfasthet måtte fortone seg.

Link to comment
Share on other sites

Men i realiteten løper de kanskje ikke så stor risiko likevel. De vet at deres posisjon er så viktig og at deres produkt er så etterspurt at de alltid kommer ned med beina først uansett hvor dumdristige de er, i motsetning til hva enkelte mindre klubber risikerer.

 

Leeds er vel kanskje eksempelet på hvordan det kan gå, uten at eg sitter på historikken her. Semifinale i CL og et veldig spennende lag.

 

I andre ende sitter ein klubb som Real Madrid som gang på gang blir holdt oppe av goodwill til banken (forøvrig ingen god reklame for banken(e) å begjære denne klubben konkurs.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe det økonomiske fundamentet i Arsenal varer... Jeg sitter å titter litt på billettsalgsiden på arsenal.com og det er for tiden helt uproblematisk å skaffe seg billetter til kampene. Flere ligakamper, bla den mot West Ham på lørdag kommer ikke til å bli utsolgt.

 

For ett par år siden ble slike kamper utsolgt på minutter. Den alvorlige økonomiske situasjonen i England må sikkert ta en del av skylden men dette var tendenser vi så før finanskrisa. Dette er ett tankekors all den tid vi fortsatt er ett (nesten) topplag. Hva skjer dersom vi faller utenfor topp fire og blir henvist til UEFA cupen? Grøss og gru :P

 

Håper styre og stell i Arsenal forstår viktigheten av investeringer for å oppnå fortsatt suksess også utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke sies stort bedre.

 

Naturligvis mange gode poenger her, selv om artikkelen i mine øyne er kraftig spissformulert. Det mest påfallende poenget er at vi nå ser mye av den samme utviklingen som på slutten av Grahams regjeringstid; at manageren "låser" seg fast i et mønster, og tilsynelatende blir "blind" for lagets og spillernes svakheter, og blir handlingslammet i forhold til å gjøre noe med det. Hvordan eller hvorfor skal man forresten gjøre noe hvis man ikke ser problemet?

 

Og sett bort fra Grahams triste sorti, så var det i en viss forstand bedre på slutten av hans regjeringstid; med et bunnsolid forsvar hadde laget ihvertfall (det defensive) grunnlaget til å skvise ut en pokal eller to på tross av manglende kreativt talent. I dag har man dette talentet, men mangler den "ryggraden" et lag trenger for å få noe ut av talentet. Ja, har egentlig ikke dette vært en gjennomgangsmelodi under hele Wengers regjeringstid, selv i de gylne årene? For har ikke Arsenal under Wenger sett under ett underprestert kraftig når det gjelder antall pokaler i forhold til det som har blitt vist på banen?

 

At laget virker så tafatte også offensivt nå kan meget gjerne ha en sammenheng med at man er for dårlig defensivt; de offensive spillerne må bruke for mye av sine ressurser på defensivt arbeid...? Nå kan det jo hende at Wenger er i ferd med å snu trenden, men jeg også har mine tvil. Selv om resultatene de siste to månedene har vært tilfredstillende, er det dessverre lite ved spillet som tilsier at man er på rett vei. Og ingenting ville gledet meg mer enn om jeg tok feil her!

 

Jeg er helt enig med deg at spillet den siste tiden viser lite tegn til bedring. Det jeg reagerer på er mangelen på de rette typene, spillere som får folk opp fra setene og som engasjerer. De 8-10 siste kampene er i mine øyne rett og slett kjedelig. Kontringene er borte, farten, trøkket virker å være totalt fraværnede. I tillegg består laget av noen typer som ikke får folk til stadion engang.

 

Prøver å sammenligne litt:

 

Adams- Keown mot Toure- Djorou, ansiktsuttrykk, glød og hjertet utenpå drakten var kjennetegnet til de to første, de to siste synes jeg framstår som for det første svakere spillere, men de skaper ikke noe engasjemet, de har ikke noe utstråling og de har mer enn nok med å holde nivået.

 

Ljungberg- Pires- Reyes- Parlour- Overmars mot Eboue-Denilson- Nasri- Diaby, her er vel kommentarer overflødig, makan til pinlig sammenligning!

 

Vieira- Song, mann mot gutt, gigant mot dverg og fotballspiller mot lacrosseinnbytter.

 

Henry- Bergkamp mot Adebayor- Bendtner Verdensklasse mot bedriftslaget til Posten.

 

Har plukket ut noen spillere for å sammenligne. Dette er helt klart basert på egne meninger og obeservasjoner, men jeg kan bare ikke noe for at dagens mannskap rett og slett kjeder meg, i tillegg har de mange dårlige fotballspillere

 

Savner denne gjengen, jeg mener bestem at INGEN i dagens startellever mot Everton hadde kommet med på dette laget, INGEN!

 

Seaman- Lauren-Campbell- Keown-Cole, Parlour, Petit, Vieira, Pires- Henry-Bergkamp

 

Vi får håpe det økonomiske fundamentet i Arsenal varer... Jeg sitter å titter litt på billettsalgsiden på arsenal.com og det er for tiden helt uproblematisk å skaffe seg billetter til kampene. Flere ligakamper, bla den mot West Ham på lørdag kommer ikke til å bli utsolgt.

 

For ett par år siden ble slike kamper utsolgt på minutter. Den alvorlige økonomiske situasjonen i England må sikkert ta en del av skylden men dette var tendenser vi så før finanskrisa. Dette er ett tankekors all den tid vi fortsatt er ett (nesten) topplag. Hva skjer dersom vi faller utenfor topp fire og blir henvist til UEFA cupen? Grøss og gru :P

 

Håper styre og stell i Arsenal forstår viktigheten av investeringer for å oppnå fortsatt suksess også utenfor banen.

 

 

Skal over på West Ham selv på lørdag og det er ganske sjokkerenede at man ikke selger ut. Sjansen for at vi havner utenfor CL er pr idag 50-50 slik at realiteten "grøss og gru" er ganske så reel.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg reagerer på er mangelen på de rette typene, spillere som får folk opp fra setene og som engasjerer. De 8-10 siste kampene er i mine øyne rett og slett kjedelig. Kontringene er borte, farten, trøkket virker å være totalt fraværnede. I tillegg består laget av noen typer som ikke får folk til stadion engang.

 

Dette er naturligvis et godt poeng. Talentet er der, men det er ikke nok alene. Det handler i ytterste konsekvens kanskje om å bli voksen, og evne å ta tak i ting? For det er liten tvil om at Arsenal på tross av sine mange store fotballtalenter mangler en farsfigur, siden de fleste av disse talentene tross alt mer er å betrakte som guttunger enn fullblods mannfolk.

 

 

Leeds er vel kanskje eksempelet på hvordan det kan gå, uten at eg sitter på historikken her. Semifinale i CL og et veldig spennende lag.

 

I andre ende sitter ein klubb som Real Madrid som gang på gang blir holdt oppe av goodwill til banken (forøvrig ingen god reklame for banken(e) å begjære denne klubben konkurs.

 

Jo da, fotballverdenen er full av eksempler på hvordan det ikke skal gjøres, men du gir jo selv noe av grunnen til at de riktig store klubbene - den kategorien vi liker å tro at Arsenal hører hjemme i - har et vesentlig større slingringsmonn enn en middels stor klubb som Leeds var... Og naturligvis er Arsenals linje fornuftig. Men noen ganger bør man gjøre noen ekstraordinære grep, uten at man derved setter ting over styr. Og akkurat nå opplever Arsenal en slik situasjon. Derfor er handlingslammelsen påfallende. Det KAN gå bra, men det er åpenbart mange som er i tvil...

Link to comment
Share on other sites

RockyRocastle:

 

Det jeg reagerer på er mangelen på de rette typene, spillere som får folk opp fra setene og som engasjerer. De 8-10 siste kampene er i mine øyne rett og slett kjedelig. Kontringene er borte, farten, trøkket virker å være totalt fraværnede. I tillegg består laget av noen typer som ikke får folk til stadion engang.

 

Dette er jeg helt enig med deg, men jeg ser samtidig at mangelen på Fabregas, Walcott, Rosicky, og en Eduardo som var på vei før skaden, kan påvirke mye.

Dette er fire spillere på øverste nivå, og alle går under det jeg kaller de kreative og offensive spillere. Vi har mistet bredden i alternativer på det offensive planet, alt i fra: playmakeren Fabregas, lynvingen Theo, den elegante Rosicky, og en spiss som hadde øyne for mål.

 

Det er vanskelig å tette dette hullet på så mange alternativer, siden Arsenal ikke er hverken Chelsea eller Utd som putter inn bare en ny stjerne i samme posisjon.

Vi er en klubb som satser på talentutvikling, og da blir ikke bredden opptimal med flere skader på nøkkelspillere.

 

Det er litt uheldig at så mange av de "kreative" skulle være ute samtidig, og i så lang tid. Men, slik er fotballen.

Entusiasmen tror jeg er tilbake med engang vi har flere strenger å spille på, og vi får flere publikumsfavoritter tilbake. Dette tror jeg er en naturlig del, se bare på f.eks Liverpool. Hva hadde entusiasmen vært uten Gerrard (Fab), Carragher, og Torres? Dette er tre veldig populære spillere i laget, og ikke minst meget viktige. De hadde også blitt hemmet både kvalitetsmessig, og troen på noe stort hadde blitt svekket fra fansen.

 

Jeg tror den viktigste faktoren for Wenger i denne perioden vi har vært igjennom de siste 4-5mnd, er spørsmålet på hvor hardt finanskrisa vil bety for Arsenal de neste årene. Vi er i en sterk posisjon, men likevel kan det skje store endringer økonomisk sett.

Vil fansen ha råd til disse billettprisene om økonomien blir værre i fremtiden?

Vil fansen kjøpe like mye supporterartikler i fremtiden?

Hvor mye vil sponsorinntektene og tv-inntektene falle evt i fremtiden?

 

Jeg tror det kan være vanskelig å sitte der, for Wenger vil det beste for klubben pr.d.d og i fremtiden. Han tenker nok mye på de neste årene, og da forstår jeg at det ikke alltid hjelper å bruke mye penger på spillerkjøp, lønninger osv, når han veit at flere alternativer er på vei tilbake i laget om ikke så lang tid.

I tillegg er det jo noen store talenter som stadig utvikler seg, tenker da på Vela, Wilshere, Ramsey, Simpson, Gibbs, Traore, osv, som viser seg å bli bra alternativer for fremtiden. (kanskje et par av de tar steget allerede før sesongslutt?)

 

Jeg tror at om det skulle skje (jeg tror fortsatt at vi tar topp 4 uten spillerkjøp) vi havner utenfor cl spill neste sesong, så tror jeg langt ifra det vil bli noe krise av det.

Vi jobber aktivt men en jobb, som kanskje viser seg å være en fornuftig politikk for fremtiden med tanke på denne finansituasjonen i verden.

Jeg vil heller ha noen magre år, enn at klubben blir kjøpt opp for å bli et leketøy. Det er ingen garanti at leketøy-opplegget vil gi klubben flere pokaler, men heller en større usikkerhet på hva som skjer i fremtiden. Jeg vil at det skal ligge noen faktorer i klubben, som gjør at det er hardt arbeid både for nået og for fremtiden.

At den daglige mann i gata (supporterene) forstår hvordan denne klubben drives, slik at det gjenspeiles i samfunnet slik som en vanlig bedrift. Inntekter-utgifter= resultat.

 

Jeg mener at det har vært en alt for stor del av krisestemning blandt mange supportere de siste årene, selv om vi har bitt godt ifra oss. Det kan virke som om pokaler er den eneste gulroten i fotballen, og det eneste tegnet på om man lykkes.

 

Tror uansett opptimismen, engasjementet fra publikum kommer tilbake når "de offensive" nøkkelspillerene er tilbake. Når Wenger kan velge i: Rosicky, Nasri, Walcott, Fabregas, Persie, Ade, Eduardo, og evt Vela, ja da får vi et slagkraftig og morsomt lag.

Da har vi flere strenger å spille på, og angrep vil bli det beste forsvar.

Link to comment
Share on other sites

jeg ser samtidig at mangelen på Fabregas, Walcott, Rosicky, og en Eduardo som var på vei før skaden, kan påvirke mye. Dette er fire spillere på øverste nivå, og alle går under det jeg kaller de kreative og offensive spillere. Vi har mistet bredden i alternativer på det offensive planet, alt i fra: playmakeren Fabregas, lynvingen Theo, den elegante Rosicky, og en spiss som hadde øyne for mål.

 

Det er vanskelig å tette dette hullet på så mange alternativer, siden Arsenal ikke er hverken Chelsea eller Utd som putter inn bare en ny stjerne i samme posisjon.

Vi er en klubb som satser på talentutvikling, og da blir ikke bredden opptimal med flere skader på nøkkelspillere.

 

Det er litt uheldig at så mange av de "kreative" skulle være ute samtidig, og i så lang tid. Men, slik er fotballen.

 

Ja, liten tvil om at Arsenal har vært preget av skadene på de nevnte spillerne. Selv ikke ManU hadde vært upåvirket dersom Ronaldo, Rooney og Berbatov samtidig var ute i ukevis, på samme måte som Liverpool uten Gerrard og Torres er rimelig ordinære. Men angående det å satse på talentutvikling fremfor mer kjøp av etablerte spillere, så er jo det et VALG, altså en strategi, der klubben og manager naturligvis er ansvarlige dersom noe går galt, for eksempel at man mister flere nøkkelspillere i månedvis. Og selv om de nevnte spillerne er kreative, og tilfører laget mye av det man mangler nå, er det vel bare Fabregas som ER den typen spiller RockyRocastle etterlyser og Eduardo som har potensiale til å bli det av de fire nevnte spillerne. Uansett hvor mye sans jeg har for Mozarts eleganse og skuddfot, og hvor mye fart Walcott tilfører laget; jeg har mine tvil om de når det kommer til stykket har det som trengs dessverre. Rosicky har naturligvis fått ødelagt mye av sin utvikling på grunn av skader, og Walcott, uansett hvor mye sans jeg har for ham, er fortsatt en guttunge i dette selskapet, selv om han definitivt hadde noe på gang før han ble skadet. Men han vil fortsatt være avhengig av de rette spillerne rundt seg for å få ut sitt potensiale, han er ikke typen til selv å gå foran og stake ut "kursen" på vegne av laget. Så innflytelsesrik er han ikke - ihvertfall ikke enda!

Link to comment
Share on other sites

Med disse spillerene som eksempel, så var det ikke bare rettet på det kvalitative, men også mot supporter-effekten. Vi veit alle hvor utrolig populære Walcott og Fabregas er for Arsenal. De får fansen til å løfte seg, og gi volumet på tribunen noe hakk høyere når de er i situasjoner.

De er favoritter, og derfor gir det et ekstra løft som RockyRocastle beskrev som et eksempel som nå er litt fraværende:

 

Det jeg reagerer på er mangelen på de rette typene, spillere som får folk opp fra setene og som engasjerer. De 8-10 siste kampene er i mine øyne rett og slett kjedelig. Kontringene er borte, farten, trøkket virker å være totalt fraværnede. I tillegg består laget av noen typer som ikke får folk til stadion engang.

 

Mozart var en spiller på øverste klasse når han ble hentet til Arsenal, men har desverre ikke bare slitt med småskader i sin Arsenal karriere, men også en skikkelig langvarig skade. Jeg er som deg meget usikker på hvilket nivå han kan komme tilbake i, men kommer han nesten 100% tilbake, så er det snakk om en spiller i ypperste klasse på vingen.

Teknikk, overblikk, balanse, meget bra skuddfot, ja en ving som gir fotball nytelse å se på når det fungerer.

 

Walcott er ung, og har nok hatt et stort forventningspress på seg i for ung alder. Jeg mener at han er en spiller som kan nå helt i toppen, siden han har ekstrem ferdighet som fart og balanse: Blir han litt mer kald i hodet, så vil pasninger å skuddferdighetene komme.....men, kanskje han trenger et par år?

Han var uansett i veldig god utvikling før skaden, så jeg har veldig stor tro på Theo.

 

Strategiske valg i en klubb er mange, men vi har faktisk ikke råd til å følge samme strategien som Utd, Chelsea, og City uansett hva vi måtte mene. Selger vi klubben, så vil selvfølgelig det bli en annen strategisk utgangspunkt, men foreløbig har vi en manager og et styre som vil at klubben skal bestå sånn nogenlunde som den har gjort i mange herrens år- En klubb vi supportere kan kjenne oss igjen i, og det er iallefall jeg sjeleglad for.

 

Ser man helhetelig på stallen, så er det strengt tatt ikke mye savn etter klasse? Man kan vel ikke som manager forvente at 2 av 4 vinger faktisk mister store deler av en sesong, for da blir man jo en klubb som faktisk har bredde som f.eks Chelsea eller Utd. Altså: en annen type klubb, med et annet strategisk utgangspunkt.

Uansett utgangspunkt, så ser man tabellmessig både ifjor og sålangt at det skiller lite.... så derfor synes jeg at den krisekulturen blandt supportere er noe rart, men det er min mening.

 

Enig i mye av dine synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Trenden er jo ganske så klar:

 

H Aston Villa 0-2

A Manchester City 0-3

A Chelsea 2-1

H Wigan Athletic 1-0

A Middlesbrough 1-1

H Liverpool 1-1

A Aston Villa 2-2

H Portsmouth 1-0

H Bolton Wanderers 1-0

A Hull City 3-1

A Everton 1-1

 

Dette er de 10 siste i Premier League der vi omtrent ikke skaper noe som helst. I disse kampene ligger vi i snitt på 2-3 målsjanser pr kamp.

Link to comment
Share on other sites

Til UEFA Cupen! :)

Enda litt tidlig å si. Mange kamper som skal spilles før det. Vi snakkes i april, da skal vi se. Har forsatt trua på CL plass nese år også.

 

Bare vent A. Villa sprekker snart, og når de først sprekker. Kommer de til å sprekke noe helt fantastisk mye også. Merk mine ord.

Link to comment
Share on other sites

Trenden er jo ganske så klar:

 

H Aston Villa 0-2

A Manchester City 0-3

A Chelsea 2-1

H Wigan Athletic 1-0

A Middlesbrough 1-1

H Liverpool 1-1

A Aston Villa 2-2

H Portsmouth 1-0

H Bolton Wanderers 1-0

A Hull City 3-1

A Everton 1-1

 

Dette er de 10 siste i Premier League der vi omtrent ikke skaper noe som helst. I disse kampene ligger vi i snitt på 2-3 målsjanser pr kamp.

Dette sier også noe om at vi har mye å gå på.

Mange sier vi har hatt en nærmest miserabel sesong, at vi har en svak tropp.

Allikevel er vi med imedaljekampen og har ikke tapt på ni kamper. Bare 41 igjen til britisk rekord.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg man slutter å snakke om at vi kan vinne serien. Jeg har lenge prøvd å ytre at vi ikke viser spill som tilsier at vi skal ha en sjanse på gullet. Nå er det kun fokus på 4. plassen, og det tror jeg desverre ikke vi klarer.

 

Wenger bør handle en del før overgansvinduet stenger, om han henter spillere på lån eller kjøper driter jeg i, men vi trenger iallefall 3 spillere som kan gå rett inn på laget og heve det betraktelig.

 

Arshavin, Flamini og en annen kødd hadde gjort seg. Den viktigste å hente er Flamini synes jeg selv om jeg vet at det aldri vil skje.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Trenden er jo ganske så klar:

 

H Aston Villa 0-2

A Manchester City 0-3

A Chelsea 2-1

H Wigan Athletic 1-0

A Middlesbrough 1-1

H Liverpool 1-1

A Aston Villa 2-2

H Portsmouth 1-0

H Bolton Wanderers 1-0

A Hull City 3-1

A Everton 1-1

 

Dette er de 10 siste i Premier League der vi omtrent ikke skaper noe som helst. I disse kampene ligger vi i snitt på 2-3 målsjanser pr kamp.

 

Trenden er klar og den peker i riktig retning. Vi har ikke tapt på ni kamper i serien og spilte uavgjort borte mot et meget godt Evertonlag. Vi skaper mindre målsjanser for tiden og det er negativt. På den annen side så er vi ikke like naive bakover. Jeg syns gutta jobber godt, men kan ikke huske en eneste kamp hvor samtlige av våre spiller bra. Det kommer nok og jeg tror vi får en meget god siste del av årets sesong.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg man slutter å snakke om at vi kan vinne serien. Jeg har lenge prøvd å ytre at vi ikke viser spill som tilsier at vi skal ha en sjanse på gullet. Nå er det kun fokus på 4. plassen, og det tror jeg desverre ikke vi klarer.

 

Wenger bør handle en del før overgansvinduet stenger, om han henter spillere på lån eller kjøper driter jeg i, men vi trenger iallefall 3 spillere som kan gå rett inn på laget og heve det betraktelig.

 

Arshavin, Flamini og en annen kødd hadde gjort seg. Den viktigste å hente er Flamini synes jeg selv om jeg vet at det aldri vil skje.

 

BE

 

ja satan så jeg savner flamini.. hvis ikke wenger holder kjeften sinn igjen med gull snakket no, så er han så tett i det hodet sitt at han kan bare få fyken for min del..

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal se litt positivt på det, var vi fryktelig nærme i fjor. Og hva har skjedd siden i fjor? Vi mistet Hleb og Flamini, to nøkkelspillere, og Gilberto og Lehmann, to spillere på vei ned. Vi erstattet Hleb med Nasri, men Flamini ble ikke erstattet.

 

Så kanskje ikke vi er så langt unna? Vi sier at spillere som Denilson, Diaby, Song, Bendtner etc. ikke på langt nær er gode nok for Arsenal, men det kan jo være på grunn av spillerne rundt seg? Dersom vi hadde erstattet Flamini med en klin gal terrier på midten, tror jeg gnisten kunne spredd seg til resten av laget, og spillegleden kunne bli vekt til live igjen.

 

Så hvem vet, kanskje vi med kun et par forsterkninger er helt tilbake i toppen igjen. Spillerne viste i fjor at de har det i seg, alt vi trenger er en inspirasjonskilde for å få det fram igjen.

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal se litt positivt på det, var vi fryktelig nærme i fjor. Og hva har skjedd siden i fjor? Vi mistet Hleb og Flamini, to nøkkelspillere, og Gilberto og Lehmann, to spillere på vei ned. Vi erstattet Hleb med Nasri, men Flamini ble ikke erstattet.

 

Så kanskje ikke vi er så langt unna? Vi sier at spillere som Denilson, Diaby, Song, Bendtner etc. ikke på langt nær er gode nok for Arsenal, men det kan jo være på grunn av spillerne rundt seg? Dersom vi hadde erstattet Flamini med en klin gal terrier på midten, tror jeg gnisten kunne spredd seg til resten av laget, og spillegleden kunne bli vekt til live igjen.

 

Så hvem vet, kanskje vi med kun et par forsterkninger er helt tilbake i toppen igjen. Spillerne viste i fjor at de har det i seg, alt vi trenger er en inspirasjonskilde for å få det fram igjen.

Med tanke på det sportslige tror jeg spillerene absolutt kunne trengt inspirasjon fra forsterkninger, men hva med oss supporterne? Jeg hadde i alle fall sett lysere på det om Wenger hadde åpna lommene og kjøpt noe bra nå før vinduet stenger. Tror Wenger kan spare seg for mye pepper i mai også om han gjør noe nå med tanke på at han ikke handla i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...