Jump to content

2008.10.29 Tottenham H


Amsen

Recommended Posts

Snart et døgn siden jeg fikk en kniv i hjertet. I hele dag har jeg ligget nede med kniven i meg, slik at alle jeg kjenner og alle på jobben har kunne vri den godt rundt, hver sin gang. Men nå sitter jeg oppreist igjen. Det skal mer til enn det for å ta knekken på en gooner!

 

Jeg vil bare på forhånd unskylde for å bringe de vonde minnene (vi alle prøver å gleme) tilbake, men for de som ønsker å se galskapen, har jeg lagt opp måla. HD 720p

 

ps.. legg merke til hvordan walcott holdes inne i feltet på corneren på det første målet vår... burde ikkje dommerene slått ned på sånt?

 

13_Bentley_x264_720p.mkv

 

37_Silvestre_x264_720p.mkv

 

46_Gallas_x264_720p.mkv

 

64_Adebayor_x264_720p.mkv

 

67_Bent_x264_720p.mkv

 

68_VanPersie_x264_720p.mkv

 

89_Jenas_x264_720p.mkv

 

90_Lennon_x264_720p.mkv

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Fant dette på Adebayors blogg på adidas.com.

 

Hello it is Manu.

 

You know, I am still a little shocked, about what happened last night. It is difficult to sleep after something like that. I think I watched the game on replay in my head, maybe 20 times. Especially the last 2 minutes. Whenever we play Tottenham it is a big game. No matter what time of year. Or even where we are in the League. To be honest, I felt pretty good going into the game. I’ve scored 7 goals in the last 7 games against Totthenham. And we had a good practice before. When I scored, you know, I thought we had the three points. And then Robin also scored. But that is football. They have a new manager, so they are playing a little harder, all trying to prove themselves. But even so, we scored 4 goals. Next time we must do better. I want to thank you for your support. It helps me and the whole team as we work towards Saturday.

 

But we will put things right on the 7th of February when we go to White Heart Lane. And I hope we draw them in the FA Cup. And the Carling Cup. There’s no chance of meeting them in the UEFA Champions League though :ph34r:

Hehe, gleder meg til å knuse Bottenham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er mange her som mener man ikke kan kritisere almunia for resultatet mot Tottenham

 

Iflg denne statistikken hadde Tottenham 6 skudd på mål. 4 i mål, ett i trynet på Almunia hvor returen gikk i mål, og ett i stolpen. Med andre ord hadde han ingen redninger i hele kampen. Bra jobba. Fortsett slik. La oss helle hakke ned på Adebayor fordi han kun hadde ett mål og en målgivende pasning.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jo han reddet skuddet til Bentley da han skøt på halvspretten fra tuppen av 16.

Stang ut skudd regnes ikke som skudd på mål ifølge statistikken.

 

Ok, da beklager jeg. Han hadde en redning (av 5 muligheter). Det er jo drit bra

 

BE

 

Dette igjen vitner om at du faktisk ikke har sett kampen BE.

Link to comment
Share on other sites

Skal man i ettertankens lys forsøke å hente noe som helst positivt ut av denne kampen ut over at Arsenal scoret fire mål, må det være at sjansene for at Tottenham nå rykker ned kanskje har økt, eller..? For når Tottenham stjal med seg det ene poenget (eller snarere fikk det som en litt tidlig julegave av sine naboer) er det overhengende fare for at resultatet nå går til hodene på dem, og at de fullstendig mister bakkekontakten snarere enn at de faktisk evner å se seg selv, og hvor svake de egentlig er. Det er med andre gode sjanser for at dette var en Pyrros-"seier" for spurs og at de raskt er tilbake på sitt normale nivå, spille og resultatmessig. Det eneste som er synd i så henseende er at det er stor risiko for at de forærer Liverpool tre nye poeng i helgen..

Link to comment
Share on other sites

Har aldri følt meg helt trygg på Almunia. Synes imidlertid at han har gjort det bra i det siste. Trodde han hadde spilt på seg mye selvtilit. Nå ser vi at han aldri kommer til å bli en keeper i toppklasse.

 

På det 1. målet er han riktig plassert. Han skal ikke stå med begge beina planta på streken når ballen er mer enn 35m fra mål. Det har å gjøre med å være på alerten i forhold til å rykke ut. Om han hadde tatt ballen ved og rygge litt og så hoppe, får vi aldri svaret på. Men han velger feil strategi ved å forfølge ballen i mål. Skjønt "velger" er feil å si - dette skjer så fort at det styres av ryggmargsrefleks. Almunia har ikke de riktige ryggmargsrefleksene for å være en keeper i ypperste klasse.

 

Vi trenger en bauta i midtforsvaret sånn som O'Leary, Adams og Campbell. Skaff oss det please! Jeg hadde omskolert Galles til DM. Når Makelele og Senna kan spille strålende der, kan også Gallas. Problemet er vel at han har sterke synspunkter selv på hvor han ønsker å spille.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger var rasende etter Arsenals hodeløse avslutning mot Tottenham.

 

Vanligvis holder Arsenal-manager Arsene Wenger seg rolig og avbalansert, men etter Arsenals tre minutters kollektive hjerneblødning forærte Tottenham ett poeng i onsdagens lokaloppgjør, skal det ha gått hett for seg i Arsenal-garderoben.

 

- Alle var rasende i garderoben etter kampen. Det var mange som hevet stemmen og løftet pekefingeren. Alle skyldte på hverandre for Spurs' to siste mål og manageren var sintere enn noen har sett ham på veldig lenge, sier en kilde i Arsenal til The Sun.

 

Nå svinger Wenger øksen og har varslet store endringer på laget før møtet med Stoke på lørdag.

 

Kaptein William Gallas kan være glad han er skadet, hvis ikke hadde han risikert å bli vraket for første gang på veldig lenge. Hans midtstopperkollega Mikael Silvestre kan bli henvist til benken for å gjøre plass til Kolo Toure og Johan Djourou i midtforsvaret.

 

Abou Diaby og Alexandre Song får trolig tillit på midtbanen på bekostning av Samir Nasri og Denilson.

 

- Jeg er lei av å si at vi kan ikke tape flere poeng og så er det nettopp det vi gjør. Det var ikke en gang mot et av topplagene. Det var mot Tottenham som ligger sist i ligaen, oppsummerer Emmanuel Adabayor.

 

 

(Henta fra tv2sporten.no)

Link to comment
Share on other sites

Abou Diaby og Alexandre Song får trolig tillit på midtbanen på bekostning av Samir Nasri og Denilson.

 

Da ser det ut til at jeg får rett i det jeg tippet som makker til Fabreags, og venstre kantspiller i kamptråden. Er frustrerende å se at Wenger fortsatt ikke innser at Diaby ikke er noen kantspiller, og ikke har noe der å gjøre. Hvorfor kan han ikke gi Vela sjansen fra start fra den posisjonen???

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...erby-death.html

 

Latterlig av Adebayor. Han er den siste til å uttale seg om skyld.

 

Stakkars Clichy, kanskje den mest oppofrende og beste spilleren på Arsenal ... Jeg synes virkelig synd på ham, håper han reiser seg og gir en god forestilling mot Stoke! Kanskje til og med scorer sitt første mål for Arsenal!

 

Forresten, angående Stoke-kampen, håper jeg faktisk Fabregas settes ut. Han har slett ikke spilt på akseptabelt nivå.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...erby-death.html

 

Latterlig av Adebayor. Han er den siste til å uttale seg om skyld.

 

Stakkars Clichy, kanskje den mest oppofrende og beste spilleren på Arsenal ... Jeg synes virkelig synd på ham, håper han reiser seg og gir en god forestilling mot Stoke! Kanskje til og med scorer sitt første mål for Arsenal!

 

Forresten, angående Stoke-kampen, håper jeg faktisk Fabregas settes ut. Han har slett ikke spilt på akseptabelt nivå.

 

Han snakker hele tiden om kollektiv skyld og peker ikke ut enkeltindivider eller framhever seg selv på noen som helst måte. Hva er det i denne artikkelen du har problemer med?

 

Jeg minner om at overskriften er laget av avisen og er ikke et sitat av Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor Adebayor snakker om å ikke gi opp, om å spille til dommeren blåser, at vi ikke kan miste flere poeng osv når han er den spilleren som slett ikke gjør noenting. Greit, han scorer ett mål og har en assist, målet hans var jo ... Ja, et kakestykke, rett og slett. Assisten var det eneste bra han gjorde i løpet av 90 minutter?

 

Jeg har egentlig ikke så voldsomt imot akkurat den artikkelen, men jeg synes Adebayor til stadighet går ut og snakker om dette. Igjen og igjen. Vel, han kan ta en titt på egen innsats og holde fred om at vi må lære og blabla.

 

Jeg får bare unnskylde, frustrasjonen sitter fortsatt i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor Adebayor snakker om å ikke gi opp, om å spille til dommeren blåser, at vi ikke kan miste flere poeng osv når han er den spilleren som slett ikke gjør noenting. Greit, han scorer ett mål og har en assist, målet hans var jo ... Ja, et kakestykke, rett og slett. Assisten var det eneste bra han gjorde i løpet av 90 minutter?

 

Jeg har egentlig ikke så voldsomt imot akkurat den artikkelen, men jeg synes Adebayor til stadighet går ut og snakker om dette. Igjen og igjen. Vel, han kan ta en titt på egen innsats og holde fred om at vi må lære og blabla.

 

Jeg får bare unnskylde, frustrasjonen sitter fortsatt i.

 

Jeg skjønner godt din frustrasjon, jeg har vært potte sur siden kampen og først i dag klarer jeg å smile litt igjen. Vi er nok i samme båt.

 

Det Ade kort fortalt sier er at hele laget må ta seg sammen og det klarer jeg ikke å være uenig i.

Link to comment
Share on other sites

Forresten, angående Stoke-kampen, håper jeg faktisk Fabregas settes ut. Han har slett ikke spilt på akseptabelt nivå.

 

Huff og huff. Du kan rett og slett lite om fotball. Til alle dere som fabler om å benke Fabregas: Han har ikke vært veldig god i det siste, men han er rett og slett mannen som får dette laget til å henge sammen. Arsenal uten Fab er et middelmådig fotballag. Det har vi sett før, og vi kommer til å se det igjen hvis han blir skadet. Hope and pray at så ikke skjer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Fab kanskje kan benkes - men han burde komme innpå ved behov. Så får vi se hvordan f.eks. Nasri kan bekle den rollen. Beste hadde vel vært om Rosicky var tilbake og kunne hatt den, eller at Denilson for vise mer av sine offensive ferdigheter.

 

Men... Fab har ikke vært så dårlig alle skal ha det til. Han har bare ikke vært like god som ifjor - men det har mye med hvem han har som makker ved siden av seg. Og jeg synes han spiller bedre når Song innehar den defensive rollen, isdetefor Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger merke til at flere har sagt at Gallas spilte en god kamp mot Spurs. Blir folk blinde bare fordi han scorte mål? For all del, han scoret et veldig viktig mål, som forresten var veldig plassert. MEN ved BEGGE målene vi slipper inn på retur, er det han som skal ha mannen som scorer på returen. Dessuten er det Gallas som styrer forsvarsfireren , så han har skyld i at forsvaret ikke presser ballfører godt nok. Når skal vi egentlig lære? Forsvaret inviterer spillere til å skyte, og det er ikke tilfeldig at vi slipper inn frytelig mange unødvendige mål som følge av dette. Mange snakker om at vi har et problem med dødballer. Press på ballfører har vært vår store akilleshæl siden Gallas ble kaptein. Til tider var det bra press, men det har nå kommet til et helt grusomt bunnivå. Forsvaret blokkerer skudd alt for sjeldent, og da går det som gjorde mot Spurs - selv om det må sies at de var i overkant presis med skuddene.

 

Et annet problem er at vi ikke lenger klarer å holde på ledelsene våre. Her må Gallas gjøre en bedre jobb i å motivere spillerne sine og få dem til å skjerpe seg. Men nå har det seg faktisk slik at han er en av de største synderne på slutten av kamper. Mange snakker om den manglende rutinen i laget, men er det ikke ganske paradoksalt at vår klart mest rutinerte lagdel er den mest naive, ustabile og svakeste ledd? Silvestre, Almunia og Gallas er så rutinerte, at det blir feil å bare skykde på rutine. Kapteinen vår må virkelig skjerpe seg. En kaptein skal være blant de beste spillerne på laget. I år har han vært en av de svakeste, til tross for mange mål.

 

Clichy gjorde en strålende kamp hvis man ser bort ifra tabben. Han er uheldig som sklir og jeg tilgir han for den. Det hadde vært mye verre med en stygg feilpasning som Hutton hadde. Likevel trekker det ned på helhetsinntrykket med en slik tabbe. Til tross for tabben synes jeg han var vår nest beste spiller (den beste sier seg selv). Vi får håpe at Clichy-tabbe-effekten ikke er like ille denne sesongen B)

 

Det meste om Almunia har blitt sagt. Tiårets målkandidat, som mediene kalte det, er ikke noe annet enn en brøler av keeperen. Han jogger bakover og har "god" tid på seg, men feilberegner skuddet som kommer litt for høyt. At han står så langt ute, synes jeg vanligvis er bra, for han er veldig flink til å rushe ut. Men akkurat i dette tilfellet blir var det feil å stå der. Det andre målet er en svak retur som aldri skulle vært. I tilegg hadde han ikke kontroll på skuddet til Bale i startminuttene. Hadde den ballen gått innenfor stengene, ville de ledet enda tidligere. Denne kampen må han glemme fortest mulig, for han har vært god tidligere i sesongen. Jeg skjønner ikke hvordan han kan spille så dårlig mot etter at han vår strålende mot Fenerbahce uka før.

 

Fabregas er fortsatt en skygge av seg selv. Han bomma på en pasning som han vanligvis ville klart 1000 ganger på rad i blinde. Ikke ser vi så mange offensive løp lenger - selv om han hadde to gode forsøk som van Persie ikke så. Han har allerede hatt flere svake kamper i år enn han har hatt de 3 siste årene til sammen. Heldigvis var van Persie glimrende og strødde rundt seg med gode pasninger. Hadde det ikke vært for han, ville det offensive spillet blitt veldig tamt. Densilon gjorde absolutt en godkjent kamp, men han må spille til en 9-er på børsen om det skal kompansere for hvor mye Fabregas blir svekket av å ha brasilianeren som partner.

 

Er Diaby løsningen på midtbaneproblemet? Jeg er skeptisk. Det gule kortet han fikk var et godt eksempel på at han ikke er en god takler. Han begynner å komme i form. Det som er leit, er at spisskompetansen hans ikke har så mye defensiv nytte. Kun god styrke i kroppen og det han kan bidra med. Han er verken en løpsmaskin, god takler, god hodespiller eller særlig rask. Spilleforståelsen hans er heller ikke god nok til at han kan kompansere for nevnte defensive mangler. Dragningene sitter derimot bra og han setter fart framover. Neste kamp synes jeg han skal få spille i midten fra start, slik at Fabregas skal få hvile og komme sterkere tilbake neste kamp, eventuelt på slutten av kampen.

 

Til slutt må jeg nevne at vi i likhet med kampen mot West Ham, var helt forferdelig dårlig i starten av kampen. Før de scorte, hadde vi ikke skapt noe og ingenting satt. Vi skal peise på fra første starte og holde konsentrasjonen ut HELE kampen. Det er vanskelig å si hva som er problemet, men jeg ønsker å se en holdningsendring blant spillerne. Offensiv var andreomgangen veldig bra. Slikt vil jeg se mer av. Alt for sjlden setter vi fart framover når vi kan kontre et lag i senk. Skrur vi opp tempoet, er det ingen som henger med. Hvorfor prøver ikke laget å peise på i med full trøkk de 10 første minuttene?

 

Det ble en del negativt i denne posten, men det er jo slik som skjer etter slike bitre "tap." Heldigvis er det noe positivt i denne kampen. Det virker som at Clichy og RvP er nærme toppformen. Som tidligere nevnt begynner Diaby også å komme i form. Vi scorer faktisk 2 mål på dødballer, og slapp heller ikke noen dødballscoringer. Vi scorer imponerende 4 mål og holder et godt tempo etter målet til Bentley. Noe som også er imponerende er at Silvestre står faktisk med hele 2 assist og 1 mål etter få kamper - selv om jeg heller ville hatt en verdensklassestopper som aldri scorer, men som er knallgod defensivt.

 

Denne kampen må fortest mulig glemmes. Allerede i morgen er neste kamp, og jeg håper at spillerne gir fansen noe tilbake. Vi har alt for mange poentap i kamper vi ikke bør miste poeng. Snart kommer Man U til The Grove, og da MÅ vi vinne. Måtte en fin seiersrekke starte i morgen. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Av dei 10 ligakampane me har spelt til no har 4 av dei, altså 40 %, enda med at me har dumma oss ut mot antatt svakare motstand. Det er dette som gjev grunn til uro, ikkje denne enkeltståande hendinga onsdag.

Dersom ingen, korkje manager eller spelarar, er i stand til å ta tak i problema, då hjelper det lite å love bot og betring til neste kamp. Eg kan skjøne at det tærer på lagmoral og sjølvtiltru når ein stadig vekk går på smellar som dette. Det eg ikkje kan korkje forstå, forsvare eller akseptere er halvhjerta innsats og innstilling.

 

Eg har sett Adebayor mange nok gonger til at eg veit kor hardt han kan jobbe og kor drivande god han er på sitt beste. Greitt nok, han scorar framleis ein del mål, men denne sesongen har me sett ein Adebayor for halv maskin, og det er ikkje godt nok. Ein kan berre spekulere i kva "sirkuset" i sommar har å seie for innsatsen hans, men skal dette halde fram er det like greit at denne sesongen vert hans siste. Klubben vår er i lengda ikkje tent med folk som eigentleg ynskjer seg vekk. Då er det betre at "svoltne" folk som Vela, Bendtner og forhåpentleg Eduardo får sjansen.

 

Eg vonar også at dette vert Gallas' siste sesong i klubben. Eg er normalt ikkje med i "spend, spend, spend-koret", men denne gongen bør Wenger betale det det kostar for ein (eller helst to) klassestoppar. Helst ein inspirator og pådrivar som kan gje dei andre eit høgst tiltrengt spark bak, og som kan være med og skape ei lagånd som tydeleg ikkje er den heilt store for tida.

 

Elles må Almunia tole ein del fortent kritikk etter å ha gjort sine fyrste tabbar i manns minne. Det må ha vore svært tilfredsstillande og kjærkomment for kritikarane hans. Med litt flaks så tabbar han seg ut mot Stoke også... For min del nøyer eg meg med å slå fast det sjølvsagte: Almunia's innsats skal vurderast over tid, og ikkje på grunnlag av ein kamp.

 

Kva Tottenham angår, så må dei gjerne suge på denne karamellen så lenge dei orkar, og om dei får sine fem minutt i sola på vår kostnad så mister eg ikkje akkurat nattesøvnen av den grunn. "Every dog has his day", som det heiter.

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Du kan rett og slett lite om fotball. Til alle dere som fabler om å benke Fabregas: Han har ikke vært veldig god i det siste, men han er rett og slett mannen som får dette laget til å henge sammen. Arsenal uten Fab er et middelmådig fotballag. Det har vi sett før, og vi kommer til å se det igjen hvis han blir skadet. Hope and pray at så ikke skjer.

Neimen, huff og huff, kanskje det er du som rett og slett kan lite om fotball ...? Legg av deg den holdningen.

 

Nei, Fabregas er ikke mannen som får laget til å henge sammen. Jeg skjønner ikke hvorfor Fabregas skal bæres på gullstol uansett hva han gjør. Spiller han dårlig, så er det andre som kan ta plassen hans. Hvorfor skal Denilson settes ut av laget, når Fabregas har vært den svakeste av de to?

 

Det samme sa folk om Henry også - at Arsenal var et middelmådig lag uten ham ... Men hva skjedde?

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Du kan rett og slett lite om fotball. Til alle dere som fabler om å benke Fabregas: Han har ikke vært veldig god i det siste, men han er rett og slett mannen som får dette laget til å henge sammen. Arsenal uten Fab er et middelmådig fotballag. Det har vi sett før, og vi kommer til å se det igjen hvis han blir skadet. Hope and pray at så ikke skjer.

Neimen, huff og huff, kanskje det er du som rett og slett kan lite om fotball ...? Legg av deg den holdningen.

 

Nei, Fabregas er ikke mannen som får laget til å henge sammen. Jeg skjønner ikke hvorfor Fabregas skal bæres på gullstol uansett hva han gjør. Spiller han dårlig, så er det andre som kan ta plassen hans. Hvorfor skal Denilson settes ut av laget, når Fabregas har vært den svakeste av de to?

 

Det samme sa folk om Henry også - at Arsenal var et middelmådig lag uten ham ... Men hva skjedde?

 

Jeg syns Fabregas har vært god i hele år jeg. Ikke helt fantastisk som han kan være til tider, men veldig god. Han skal etter mitt syn ikke benkes, med mindre han trenger hvile.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...