Jump to content

Begynner tiden å bli moden for ny manager?


joppe

Recommended Posts

Regner med at det kommer en storm med argumenter om at vi har vunnet ditt og datt med Wenger, men det begynner å bli en stund siden nå. Og vi har vel egentlig aldri vært i nærheten siden vi vant ligaen sist.

Sitter med en liten følelse av at vi kommer hit men ikke lengre.

 

Det er nesten som at når siste mann av arven fra George Graham forsvant (Martin Keown), da vant vi vår foreløpig siste ligatittel, etter det har det blitt mye nesten og bare nesten. Så spilte ikke Keown så veldig mange kamper den sesongen, men tror hans tilstedeværelse hadde veldig stor innvirkning på spillertroppen og miljøet rundt. Vi har vel en FA cupseier etter det, men det må vel vært tidenes ran.

 

Og Wengers manglende vilje til å forsterke laget, er litt skremmende. For vi alle ser at vi per dags dato ikke er gode nok, og så snart spillergruppen begynner å ligne på noe så stikker nøkkelspillere? Hvorfor? Er det Wengers manglende vilje til å satse på etablerte stjerner som vil forsterke laget på kortsikt? og kombinert med unge talenter så kunne vi kjempet i toppen nå, til neste år og om ti år. Kan det være grunnen som gjør at vi mister spillere? Så er vi inne på det med lønn, kanskje enkelte hadde takket seg til mindre lønn hos oss, enn fetere lønnsjekk hos andre om ambisjonene hadde vært der?

 

Bare sånn for ordens skyld så elsker jeg Arsenal og Wenger for den jobben han har gjort, men alt har sin tid og man kan jo stille seg spørsmål om den tiden nærmer seg?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Gadd ikke lese innlegget ditt pga tittelen og det er helt feil å sparke Wenger.

 

Da sliter vi voldsomt. Flere av spillerne våre spiller for oss pga Wenger og hvem skulle tatt over han? Den siste jeg vil skal forlate oss er Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lett er det å være manager for en gjeng arrogante spillere som ikke gidder å gjøre jobben sin?! Pokker så irriterende det er å se innsatsen til gutta i dag. Få eller ingen gjør det de skal, spesielt den forbanna idioten som står med hoftefeste midt på Sunderlands banehalvdel i 80+ minutter, og forventer at alle gjør jobben for ham: Emmanuel Adebayor. Ta fra ham klippekortet og gi Bendtner sjansen!

 

Wenger skal riktignok ikke stå å skylde på Sunderlands defensive taktikk etter kampen. Det må han forvente mot mindre klubber, men å legge alt dette på Wenger er tull. Spillerne må ta seg i nakken og begynne å løpe og jobbe, så kommer resutatene av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som skal byttes ut er det IKKE Wenger. Vi trenger en skikkelig fighter som kaptein, en som kan gå i krigen og føre spillerne med seg slik Vieira gjorde, Adams gjorde og Keown gjorde!!

 

Gallas er og blir for lik Toure, og er ingen kaptein!!

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at jeg er absolutt ingen motstander av Wenger og håper han blir i mange år til.

Men er det ikke Wengers ansvar å motivere og bruke de spillerne som vil vinne slike kamper? Er det ikke Wengers ansvar å skaffe denne kapteinen alle lengter etter og vil ha? og er det ikke Wengers ansvar å finne nøklen som åpner opp lag som legger seg såpass nedpå som halvparten av pl lagene gjør mot oss?

 

Virker som mange driver å frartar Wenger all skyld. Det å være litt kritisk til Wenger nå, i en så svak periode, er helt på sin plass spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Det er i slike perioder vi skal støtte manageren vår!!

 

Ikke rope om utskiftning.

Det er det som har skjedd i Tottenham feks, og du ser jo hvordan det går med de nå. Hver gang en manager begynner å gjøre det dårligere enn forventningene roper de etter ny, se på Jol (som bare var en lasagnemiddag ifra å ta fra oss 4. plassen) tok to sterke 5. plasser, men så startet en sesong dårlig og det ble hentet inn en ny manager.

Link to comment
Share on other sites

savner flamini fra i fjor jeg! må være tidenes tabbe og la han gå!!

 

tror ikke og gi wenger sparken er løsningen, men snart må det komme en tittel, usikker på hvor lenge han sitter trygt da det kommer til og komme press på han hvis vi fortsetter som nå..

 

nå fikk ikke jeg sett hele kampen i dag da jeg var på jobb men det lille jeg så var ikke bra.

 

hjelper ikke og spille 1 bra kamp etter en dårlig en og tro at alt er greit

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også man skal ha mulighet til å være kritisk, når ting ikke fungerer 100%. Om det er kritiske spørsmål rettet mot Wenger eller Gallas, bare for å ta et par eksempler. MEN, det er viktig å begrunne hvorfor man mener det man skriver, og gjøre det på en saklig måte.

 

Alle veit hva Wenger har gjort for klubben, og at vi fortsatt er i en utviklingsfase. I følge Wenger har vi fortsatt mer å gå på de neste årene, med den stammen han har jobbet frem til nå. Joda, vi vant pokaler for noen sesonger siden, men ser man på poengsummen fra sist sesong.....ja, da kan man se at det er ikke mange sesongene under Wenger hvor vi har tatt flere poeng. Vi endte nå opp på 3.plass, selv med en sterk poengsum.

 

Jeg tror noe av de viktigste faktorene i at ting har forandret seg, ligger i at det er nå flere klubber som står sterkere enn det som var for 4-10 år siden. I Wenger sine første år var det Utd og Arsenal som stilte sterkest, og det gjerne med både ett og to hakk høyere kvalitetsnivå enn resten av "topplagene".

 

I de senere år har Chelsea kommet sterkt inn etter at rublene ble vekslet inn med pund, og det var ikke snakk om en liten sum som har blitt investert for å vinne. Dette var det første eksempelet i moderne fotballtid i England, at ting kan endres radikalt "nesten" over natten.

Liverpool er en annen storhet som har visst seg å være en liten joker på det å få resultater, og som har satset hardt på å komme seg opp (og gjerne forbi......) til Utd, Chelsea, og Arsenal.

 

Nå har også City blitt en klubb med rike eiere, som har som mål å vinne pokaler. Koste hva det koste må.

Slik utviklingen har blitt, så tror jeg personlig at mye skal fungere for at vi skal vinne pokaler med tanke på hvordan klubbene blir styrt. Styret og Wenger driver en fornuftig politikk, hvor de ser faren med å satse for hardt i disse tider. Vi ser alle hvordan den økonomiske krisen er i verden idag, og jeg tror ikke vi har sett toppen på dette sålangt. Dette vil påvirke fotballen også, og det har den vel forsåvidt gjort også: Tenker da på Liverpool som nå har satt ny stadion på vent, og det ligger litt i kortene at det koster mye å satse på et slikt prosjekt når de ser litt av nedgangstidene i markedet, samt at Liverpool fortsatt jobber hardt for å få laget tilbake på toppen etter snart 20 års ventetid.

Skal man stoppe litt med transferpolitikken, for å prøve å legge inn penger til stadion? (dette kan påvirke resultatene på banen?)

Hvordan vil kostnadene på lånet påvirke klubbens satsning de neste årene?

Vil det være lønnsomt å starte et slikt prosjekt i disse tider?

Satser de over evne, for de veit jo at grunnlaget ikke er det samme med tanke på f.eks Chelsea....og City?

Har man i det hele tatt tenkt igjennom alle sider, eller har det vært litt "vi må følge Utd og Arsenal" som har gedigne arenaer.

 

Nei, jeg tror ikke det er lett å ta smarte avgjørelser i en verden hvor rivaler/motstandere stadig gjør ting som kan virke mye bedre.

Har man ikke eiere som driter i penger, så må man tenke et perspektiv i mange år fremover. Man vil klubbens beste ikke bare idag og i morgen, men også om 5-10-15 år fremover.

 

Arsenal har overraskende gode resultater etter flyttingen, og jeg tror også at Highbury Square prosjektet vil gi gode resultater selv i disse tider. Et gedigent lån må nedbetales, men sålangt har det gått på skinner.........

Det er ikke så stor økonomisk forskjell på det å komme nummer 1 eller f.eks 3 i PL, det er ikke der inntektene til en klubb ligger. En annen ting er at satser man £25mill på spillerkjøp uten bedring av resultater eller en økonomisk gevinst, ja så forstår jeg eierene at man helst ser at det ikke skjer. Jeg personlig hadde nok selv også håpet at de pengene fortsatt var i klubben, om jeg ikke fikk noe garanti for investeringen. Fotballen gir ingen garanti, for hvem trodde at Chelsea ikke skulle klare å vinne ligaen (eller CL) de sist 2 sesongene med tanke på de to årene før i kvalitet og sin satsning etter det med spillerkjøp?

Joda, Arsenal får en sterkere stall med et par klassespillere, men hadde det vært nok? Ville dette stagnert en annen som var på vei opp, slik som Flamini ifjor? Hva vil lønne seg på sikt? Det er vanskelige spørsmål som Wenger må ta avgjørelser på, og han har lyktes ganske bra (ingen er perfekte) med hva han har trodd på sålangt.

 

Nei, jeg ser det slik at Arsenal p.d.d ikke har de samme kvalitetene i stallen som Utd og Chelsea, og at vi normalt sett må sloss om en 3.plass. Jeg tror at vi gjør det lurt med å fortsette jobben på denne måten vi driver med nå, for heller å se hvordan fremtiden vil bli. Vi må ikke gamble bort den økonimiske strukturen som klubben har jobbet systematisk for å oppnå, for det er lett å ta raske avgjørelser i et øyeblikk av frustrasjon og irritasjon over manglende resultater.

 

Det jeg savner med Wenger er at han ikke tar å vraker de som ikke gjør jobben sin, og da tenker jeg spesielt på de "rutinerte" og de som har/er en viktig brikke for laget. Det å vise med et eksempel at: nå må det fokuseres og jobbes FOR laget, og at det får konsekvenser om man ikke gir 100% på sine arbeidsområder.

Noe jeg har diskutert med kamerater, er mangelen på spillertyper på spissplassen i et 4-4-2 system, der Persie og Adebayor er spissmakkere. De har litt for lik spillestil slik jeg ser det.

Jeg synes ikke Adebayor og Persie har stått frem for laget denne sesongen, med tanke på at disse to skal være Arsenals viktigste brikker offensivt. Adebayor synes jeg jobber mye mindre på banen enn det han gjorde på sitt beste ifjor. Færre løp i baneretningen, mer stillestående, halvslapp instilling under diverse kamper, og gir ikke 100% slik han gjorde under store deler av forrige sesong. Noe med sommeren å gjøre?

 

Persie har også en tendens til å komme for langt bak i banen for å hente ballen, og da blir en slik kombinasjon mindre farlig for motstandelaget.

Vi må ha spillere der fremme som river og sliter litt i en forsvarsrekke og som også går på løp rett mot målet, slik at kantspillerene (Walcott, Nasri, osv) får et rom å gå på løp i med og uten ball.

Selvfølgelig har de gode kvaliteter begge to, og de har også scoret flere mål denne sesongen. Jeg tror likevel at det offensive hadde vært bedre (totalt sett) med en anne spillertype der fremme, som makker til enten Persie eller Adebayor.

Eduardo kunne blitt/kan bli den spilleren, men spørsmålet er da om Wenger tør å la en av Persie/Ade sitte på benken? Det er tross alt noen av de store profilene på laget, og de scorer jo mål om man ser kun statistisk som svar på spørsmålet.

 

Nei, jeg savner nok litt den "nå for det faen være nok" holdningen hos Wenger, der han i neste kamp vraket f.eks Adebayor etter sine prestasjoner i ligaen i det siste og satt inn en Vela som sikkert vil være motivert for å starte en kamp. Dette er bare mine tanker, mens Wenger ser nok ting fra en annen dybde enn meg fra tv og nett.

Jeg tror og mener at Wenger er rett mann for Arsenal noen år til, siden jeg ikke kan se andre løsninger som hadde gagnet klubben bedre i disse tider. Man kunne fått inn en som kanskje ville brukt mer midler på spillerkjøp i et håp om å få gode kortsiktige resultater, men slik fotballen er nå så vil jeg ha noen som jobber målrettet for klubbens beste i mange år fremover. Det føler jeg Wenger gjør med sitt arbeide.

 

Vi har for all del ikke tapt ligaen eller ødelagt sesongen etter disse kampene sålangt, men vi kanskje må innse at vi ikke er 100% seriøse gullkanditater i PL om ikke vi er heldige med marginer og skader fremover. Det er en meget tøff liga, med flere meget gode lag. Jeg tror at vi kan overraske som ifjor, så jeg er langt ifra pessimistisk.

Uansett tror jeg at det er vi som står med hevet hode i fremtiden, når de "rike" ikke vil/kan leke mer. Tiden vil vise, men jeg tror at det skjer endringer om få år som kan få følger for både det ene og det andre laget.

 

Sorry for et rotete innlegg, men ikke alltid lett å skrive et systematisk innlegg med så mange inntrykk og tanker på forskjellige områder i fotballens verden.

 

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kommer det idiotiske og undvengide tråder etter å ha spilt en dårlig kamp? Eg skjønner bare det ikke, kan vi ikke ta det i kamp tråden da?

Dette har jo pågått i flere år nå, men er det ikke snart på tide å gjøre noe?

 

Dette er bare fra denne sesongen som eg synes har vært unødvendige tråder som har blitt laget rett etter en kamp:

 

-Begynner tiden å bli moden for ny manager?

-Når det blir tull med Hull

-Skuddvegring

-Sesongens første tap er et faktum, det vil bli flere!

 

Så derfor er eg enig med unitedfan...NOT som sier:

 

Hva er vitsen med å opprette en krisetråd for hver eneste kamp vi taper...?

 

Latterlig...

 

Sier igjen: Ta det i kamp tråden eller klagemuren og ikke gjør forumet til søppel!

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at jeg er absolutt ingen motstander av Wenger og håper han blir i mange år til.

Men er det ikke Wengers ansvar å motivere og bruke de spillerne som vil vinne slike kamper? Er det ikke Wengers ansvar å skaffe denne kapteinen alle lengter etter og vil ha? og er det ikke Wengers ansvar å finne nøklen som åpner opp lag som legger seg såpass nedpå som halvparten av pl lagene gjør mot oss?

 

Virker som mange driver å frartar Wenger all skyld. Det å være litt kritisk til Wenger nå, i en så svak periode, er helt på sin plass spør du meg.

 

Nå er det ikke mange dagene siden Almunia gikk ut og roste Wenger for hvordan han hadde fått opp igjen selvtilliten og moralen i laget etter tapet mot Hull. Wenger vet akkurat hva han skal si og gjøre for å motivere spillerne, men spillerne må ta hovedansvaret. Det er faktisk de som er på banen, og de må kunne klare å spille 90 minutter uten pep-talk fra Wenger.

 

Det er heller ingenting som skulle tilsi hvorfor noen av spillerne i dag ikke skulle spilt, før kampen. Spillerne leverte en god kamp mot Porto sist, og da er det jo bare rett og rimelig at de fleste spillerne får tillit igjen.

 

Den svake perioden vår nå skyldes at spillerne rett og slett ikke er i form, og den viktigste grunnen til at ting ikke funker er fordi Fabregas ikke er på sitt beste om dagen. Han er motoren i laget, og jeg tror med han i storform etterhvert så vil også resultatene og prestasjonene bli mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Nei, tiden begynner ikke å bli moden for en ny manager.

Men at vår "staff" må foreta noen endringer begynner det å bli modent for.

 

1. vi trenger helt tydelig en bedre defensiv coach enn den vi har i dag. Drømmen er Adams, men jeg tviler på at han kommer. Det er rett og slett for dårlig samhandling i midtforsvaret. vi er for dårlige i defensive hodedueller, og JEG synes ikke det virker som om det er noen god kommunikasjon mellom det bakre ledd og keeper.

 

2. wenger må finne en permanent løsning på midten. Han må finne en duo som passer som hånd i hanske ala vieira/Petit eller cesc/Flamini. Pr. dags dato så har vi haugevis med spillere som kan bekle kantrollene og den offensive/frie midtbane rollen (cesc rollen). Jeg mener, og det har jeg ment siden lenge før seriestart at vi ikke har funnet noen god erstatter for hverken flamini, Gilberto eller Diarra. De eneste som kan bekle den defensive midtbanerollen er etter min mening Song og Eboue. Det holder ikke og det fører til at fabregas må ta flere defensive oppgaver, noe som igjen gjør han mindre involvert offensivt.

 

3. vi må lære våre backer å legge presise innlegg. Hva er poenget med å komme i overtall på kantene (minst 20 ganger hver eneste kamp) når det alltid er slik at vingen trekker inn, og backen ender opp nede i hjørnet og legger et upresist innlegg. vi har faktisk to meget gode hodespillere på topp (adebayor og Bendtner), de kommer alt for sjelden til sin rett da de får håpløse baller å jobbe med.

 

4. "stjernespillere" må ikke ha klippekort på laget. Jeg synes Bendtner har imponert i to år nå og fortjener langt flere sjanser enn det han faktisk får. Jeg synes Vela bør få komme inn tidligere i kamper, uavhengig av om vi leder eller ligger under. Jeg synes Gallas og/eller Toure bør benkes når de ikke spiller godt nok. Djourou fortjener mer tillit. Jeg skjønner at Walcott er et talent osv, men jeg synes ikke han kommer til sin rett når han starter kamper foreløpig. La han komme inn ved pause/i det 60. minutt i de fleste kampene i første halvdel av sesongen og spille mot slitne bein og la han gradvis få mer spilletid.

 

5. almunia har klart seg greit i år, men han har ikke de kvalitetene jeg mener vi trenger fra en keeper. vi trenger en fabianski, en som er uredd i feltet og veldig "offensive minded". Jeg mener (selv om det neppe skjer i år) at fabianski bør være 1. keeper. La han stå minst 10 kamper på rad og se progresjonen. fungerer han så har vi skutt gull, dersom det mot formodning ikke fungerer så har vi Almunia i bakhånd til å stå safe slik han har gjort til nå.

 

6. Hva i helvete har vårt medisinske aparat gjort med rosicky og Diaby? Jeg skjønner det rett og slett ikke.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nei. Vi trenger ikke en ny manager. Vi har akkurat startet en ny sesong. Ligger vi etter til jul har jeg full tillit til at Wenger gjør nødvendige grep.

Det som er viktig er å tenke etterfølger. Jeg har tidligere hevdet at styret må peile inn en arvtager nå. Etter råd fra Wenger. En ny manager må videreføre "The Arsenal Way". Og jeg tror ikke det skal være en engelskmann som etterfølger.

Skal det være en spiller fra tidligere håper jeg på TH eller DB.

Men vi skulle jo tro at vi kan plukke helt fra øverste hylle, med våre tradisjoner, økonomi og stadium.

van Basten er kanskje et alternativ. Hiddink et annet. Dette er gladmanagere som kan videreutvikle vårt spill.

Litt tullete vil jeg si at den eneste manager i Norge som kunne vært aktuell er Jan Jønsson i Stabæk. Men det sier jeg bare når noen ber meg velge den mest egnede i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvor rævva vi gjør det først denne sesongen, og så se an situasjonen etter sesongslutt hvorvidt vi trenger en ny manger eller ikke.

 

Foreløpig ser det mørkt ut. Jeg med flere andre tenkte før sesongen: "For et lett kampprogram vi har frem til midten av november. Det blir akkurat en sånn knallstart vi trenger for å ta gull i år. Full pott frem til da."

 

Men sånn har det ikke blitt. To tap mot lag som var tippet å havne i nedrykkstriden, i tillegg til et svakt resultat borte mot Sunderland. 7 kamper er spilt, 4 har endt med oppskriftsmessig seier, 1 svak uavgjort, i tillegg til 2 elendige kamper som har endt med tap.

 

4-1-2 er altså statistikken vår frem til nå, og vi har ikke engang møtt topp 5 materiale i serien. Manu har også hatt en turbulent sesongstart, men de har da ihvertfall tapt poeng mot respektabel motstand. Det har så definitivt ikke vi. Og dersom Manu vinner sin hengekamp, så ligger de plutselig foran oss.

 

Det ser meget mørkt ut foreløpig. La oss håpe vi ikke driter oss loddrett ut mot flere middelmådige lag.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de fleste her.

 

Gruer meg til Black november.

 

Her er kampprogrammet:

 

Barclays Premier League A Stoke City

UEFA Champions League H Fenerbahce

Barclays Premier League H Manchester United

Carling Cup H Wigan Athletic

Barclays Premier League H Aston Villa

Barclays Premier League A Manchester City

UEFA Champions League H FC Dynamo Kyiv

Barclays Premier League A Chelsea

Link to comment
Share on other sites

Enig i de fleste argumentene som har blitt skrevet her om hvorfor det blir helt feil å sparke Wenger på nåværende tidspunkt.

 

Noe som nevnes er at vi i våre to siste PL-kamper har fremstått som lite motiverte. Jeg er enig i dette, og mener derfor at vi trenger en skikkelig ledertype i laget (uten at det overhodet betyr at vi skal sparke Wenger). I dagens Arsenal-lag kan det virke som om alle er så opptatt av å være "venner" med hverandre at ingen tør å kritisere/motivere sine medspillere når det åpenbart trengs, slik som mot Sunderland i dag. Vi trenger en spiller som går foran med skikkelig innsatsvilje, og som ikke er redd for å ytre sine meninger om medspillernes eventuelt dårlige holdninger. Gallas har etter min mening bevist at han ikke duger til den jobben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Wenger gjorde noen bomerter i kampen i dag. For det første så savnet jeg en ordentlig venstrekant, noe som førte til at alt ble vridd over på høyre. Jeg syns Wenger kunne fiksa det i pausa.

 

OG det første bytte skjønner jeg ikke så mye av...

 

Men, til slutt så er jeg helt enig i at å sparke Wenger ikke er å snakke om!

Link to comment
Share on other sites

Hvor var vi før Wenger signerte er vell spørsmålet alle bør tenke gjennom, til tross for at dette er trasige greier med tanke på klubbens ressurser og ambisjoner

Uenig med deg i trasigheten, syntes det er kjempemorsomt å følge laget.

Championleague alle år, medaljer i premier league de siste ti år eller noe sånt.

Ligger høyt etter noen få serieomganger og leder gruppa i champions league.

Vi er ujevne så langt, det er jeg enig i, men vi vet noe om hvilke justeringer som må gjøres, og dette er Wenger sin jobb. Det regner med at han gjør. Og kanskje handler litt i neste vindu.

 

For å være litt frekk:

Er vi det mest sutrete, selvnegerlagsdømte eller mest ambisiøse forumet blant fotballforumene i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de fleste her.

 

Gruer meg til Black november.

 

Her er kampprogrammet:

 

Barclays Premier League A Stoke City

UEFA Champions League H Fenerbahce

Barclays Premier League H Manchester United

Carling Cup H Wigan Athletic

Barclays Premier League H Aston Villa

Barclays Premier League A Manchester City

UEFA Champions League H FC Dynamo Kyiv

Barclays Premier League A Chelsea

 

Tipper at dette programmet gir oss det vi trenger for avansement i mesterligaen.

Videre tror jeg vi tar 16 av 18 poeng og leder serien ved inngangen til desember.

Wigan får unngjelde for ungguttene og forumet hyller Wenger som et geni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...