Jump to content

Begynner tiden å bli moden for ny manager?


joppe

Recommended Posts

Hvor var vi før Wenger signerte er vell spørsmålet alle bør tenke gjennom, til tross for at dette er trasige greier med tanke på klubbens ressurser og ambisjoner

Uenig med deg i trasigheten, syntes det er kjempemorsomt å følge laget.

Championleague alle år, medaljer i premier league de siste ti år eller noe sånt.

Ligger høyt etter noen få serieomganger og leder gruppa i champions league.

Vi er ujevne så langt, det er jeg enig i, men vi vet noe om hvilke justeringer som må gjøres, og dette er Wenger sin jobb. Det regner med at han gjør. Og kanskje handler litt i neste vindu.

 

For å være litt frekk:

Er vi det mest sutrete, selvnegerlagsdømte eller mest ambisiøse forumet blant fotballforumene i Norge.

 

Når jeg sier trasig mener jeg på INGEN måte at det er kjedelig å følge laget. Det må bare understrekes:)

Vi fikk Wenger i 96 og har vært vanvittig heldige som har fått ha denne fantastiske manageren

i 12 år nå. Vi har spilt og spiller fortsatt til tider magisk fotball, og det er noe vi må nyte til det fulle og ikke

ta for gitt. Mange titler har vi også fått, og derfor har vi god grunn til å være ambisiøse. Selvfølgelig er det kjempegøy at vi er høyt oppe i ligaen hvert år og spiller CL-fotball, men man må jo alltid sikte høyere ;)

 

Det er litt surt at vi var så uhyre nærme sist sesong og at ikke Wenger fikk fortsette å jobbe med det laget vi da hadde. Tenker da på at vi mistet halve midtbanen vår iform av Hleb&Flam i sommer. Vi mistet to av våre viktigste spillere, mens Chelsea og United bare har bygget videre på sine allerede sterke staller iform av kjøp i 20-30 millioner-pund klassen. Vi hentet Nasri, men han er ment som en erstatning og vil trenge sin tilpasningstid. United og Chelsea`s nye spillere vil også trenge tilpasningstid, men de har allerede så mange med masse erfaring.

 

Derfor synes jeg det er litt trasig at verdens beste manager på en måte ikke "spiller på samme premisser" som Scolari og Ferguson. Jeg tror og mener Wenger har blitt litt FOR oppsatt av tanken på å vinne PL med et "underdog-lag" bestående av unge talenter og spillere kjøpt for tomflasker. Det må man få mene.

 

Vi kommer aldri til å sparke Wenger og det er deilig å føle seg komfortabel med det. Newcastle,say no more...

 

Måtte Wenger sitte til 2020! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Hvor var vi før Wenger signerte er vell spørsmålet alle bør tenke gjennom, til tross for at dette er trasige greier med tanke på klubbens ressurser og ambisjoner

 

Under Graham vant vi 6 titler, i samme tidsperspektiv under Wenger har vi 7

Graham: 2 ligagull, 1 FA cup, 2 ligacup og 1 cup vinner cup

Wenger: 3 ligagull, 4 FA cup

 

Men det er uansett to forskjellige verdener, når det gjelder spillestil. George Graham var mye vassere rent taktisk enn det Wenger er. Synd vi ikke finner en kloning av disse to.

 

 

 

Men som trådstarter må jeg bare si at jeg ikke nevnte med ett ord at vi skulle sparke Wenger i dag eller i morgen, men det må gå ann å still seg spørsmålstegn. Når man går ut og sier man er en ambisiøs klubb med ambisjoner om å vinne ligagull, men man gjør ingen grep for å bli det. Hadde man sagt at innen 5 år skal vi vinne gull, så hadde alle vært fornøyde, vi hadde godtatt mellom sesonger med en viss fremgang, men når man sier vi skal vinne gull år etter år, så må man jo handle der etter.

Så lenge vi ikke har stabilisatorer på laget vil vi fortsette å prestere ujevnt, og når vi fant denne så lot vi han gå. Det vitner litt om manglende handlekraft, det kan jo selvsagt være andre ting som spiller inn også, men det vil jo bare være spekulasjoner uansett.

 

Men det må jo gå å kombinere talentutviklingen med etablerte stjerner på laget, vi kan jo skule litt mot Manchester. De har mer eller mindre vært en seriøs tittel utfordrer siden premier league starten i 92. De har utviklet egne talenter kombinert med at de har kjøpt de stjernene de trenger for den prisen det faktisk koster. Den prisen de har betalt for spillerne, har betalt seg tilbake flere ganger med prispenger og andre effektsalg. Det viser bare at det trenger ikke være det ene eller det andre, men at det faktisk går å kombinere dette med talent og etablerte. Chelsea driter vi i for de har mer eller mindre kjøpt seg til den suksessen de har hatt. Men selv de har fått frem egenprodusert.

 

Men på dette forumet er det jo sånn at mener du ikke det samme som alle andre er man idioter og det er bare idiotiske tråder. Det eneste idiotiske med dette DISKUSJONS FORUMET er at "mener du ikke det samme som meg er du en idiot" holdningen.

Link to comment
Share on other sites

Tre ting...

 

1. Det er helt uproblematisk at Wengers jobb i Arsenal diskuteres. Det er da bare sundt. Wenger har mange fantastiske egenskaper men også opplagte svakheter.

 

2. Wenger har startet ett langtidsprosjekt. Prosjektet har fått flere skudd for baugen allerede men er så spennende og potent at det må gis en sjanse.

 

3. Nei, Wenger må aldri bli ei hellig ku. Alt har sin tid, det har også Wenger...

 

Summa summarum. Wenger har min tillitt men diskusjonen om hans posisjon må vurderes fortløpende-At dette diskuteres her er da det mest naturlige i verden.

 

Selv om jeg er enig med dere som ikke ser andre alternativer enn Wenger så er jeg fandens uenig med de som avfeier en sånn diskusjon som tull...

Link to comment
Share on other sites

Tre ting...

 

1. Det er helt uproblematisk at Wengers jobb i Arsenal diskuteres. Det er da bare sundt. Wenger har mange fantastiske egenskaper men også opplagte svakheter.

 

2. Wenger har startet ett langtidsprosjekt. Prosjektet har fått flere skudd for baugen allerede men er så spennende og potent at det må gis en sjanse.

 

3. Nei, Wenger må aldri bli ei hellig ku. Alt har sin tid, det har også Wenger...

 

Summa summarum. Wenger har min tillitt men diskusjonen om hans posisjon må vurderes fortløpende-At dette diskuteres her er da det mest naturlige i verden.

 

Selv om jeg er enig med dere som ikke ser andre alternativer enn Wenger så er jeg fandens uenig med de som avfeier en sånn diskusjon som tull...

Dette er en grei oppsummering.

Men et aspekt til er viktig og det er at diskusjonen tar av ved akutte motganger og så avdempes det hele når alt er på skinner igjen, men det må vel kanskje være sånn.

Tror debatten blir mest nyansert og egentlig mest spennende når vi har litt avstand til følelsene her inne.

Link to comment
Share on other sites

Altså, ikke at jeg ønsker det men dersom det utenkelige skulle skje... at Wenger går av. Da hadde jeg ønsket meg..........? Tja, ikke sant. Hvem i huleste er kapabel til å ta oss ett skritt videre? Tror vi skal være veldig glad for at vi er i besittelse av nettopp Wenger jeg. Han forstår mekanismene i moderne fotball samt økonomien i dette. Han er muligens i ferd med å bygge en stormakt i intenasjonal fotball - la mannen fullføre sitt verk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rett og slett redd for at Wenger er for viktig for spillegruppa til å kunne erstattes. Det virker nesten som om mange av spillerne spiller for Wengers skyld. Sier ikke at jeg ser for meg en spillerflukt om han hadde blitt erstattet, men for å vri litt på det så er det ikke sikkert at vi vil kunne lokke nye Fabregaser vekk fra Barca, snappe Ramseyer foran Manchester United eller Theo Walcotter foran Liverpool i fremtiden uten Wenger. Wenger er i gang med et enormt prosjekt, et risikabelt prosjekt som ikke ble noe mindre riski etter flyttingen fra Highbury til Ashburton, og jeg tror at inntil man ser resultatene av det prosjektet, noe vi for så vidt allerede gjør men som vi vil se helheten av innen kort tid, må Wenger beholdes; og det faktisk til en hver pris.

 

Jeg er enig i at Wenger har visse mangler som manager, da spesielt det taktiske bakover på banen. Men ingen er perfekte, heller ikke Alex Ferguson, som også mangler litt på det taktiske, men som i likhet med Wenger er helt rå på å bygge opp et lag, dog bygger de ganske ulikt. Slik jeg ser det er ikke manageren alene om å klekke ut rette taktikker, assistenter og trenerteam har også et visst ansvar. I United hadde Ferguson portugiseren (tar ikke sjansen på å forsøke å stave navnet) som har hjulpet godt til, og jeg ser ikke helt hvorfor vi ikke skulle hentet inn en sidemann til til Wenger. Pat Rice er viktig i den forstand at han er en bjeklebærer i klubben som kjenner alt og alle ut og inn etter over 40 års trofast tjeneste, men er det umulig med to assistenter? mener de bruker det i blandt annet Chelsea? Det er bare et forslag, men jeg hadde heller sett en sterk taktiker ved siden av Wenger enn å erstatte han med en.

Link to comment
Share on other sites

Har ett spørsmål, hvem skal ta over?

 

Skulle det blitt aktuelt, så kunne kanskje Pasquale Marino fra Udinese, eller så kunne vi kanskje gått for Lyon's Claude Puel, jobben han har gjort med Lille står det respekt av, det er "unge" spennende typer.

 

Roberto Mancini kunne kanskje vært noe, Dennis Bergkamp kunne kanskje også vært noe, eller en Tony Adams tilbake i klubben, selv om Adams kanskje ikke akkurat imponerte noen Wycombe. Martin Keown er vel kanskje ikke utenkelig, ei heller Steve Bould.

 

Valencias Unai Emery kan jo kanskje være verdt å holde litt øye med, eller ringreven Manuel Pellegrini fra Villarreal.

Link to comment
Share on other sites

Tror Arsenal burde ansette en erfaren manager med gode resultater i jobben. Men først og fremst synes jeg Wenger burde få et par år til og vise oss hvorfor han har gjordt det han har gjordt og se hva slags resultater det vil gi!

Link to comment
Share on other sites

Å sparke Wenger er ikke et Tema. Det som faktisk er et tema, er at Wenger og Arsenal-styret, må kunne klare å ta selvkritikk og ikke alltid være like "naive". Når stallen trenger å styrkes, så må den styrkes og jeg mener selv at vi gjorde en feil når vi ikke hentet inn en ny Def. midt i sommer. Denilson har helt klart vist forbedringer siden han fikk tillit, men han er fortsatt ikke den "hode-sterke terrieren" som kanskje burde hatt hans plass. Vi har et lite problem bakover, og det må tas tak i.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvor rævva vi gjør det først denne sesongen, og så se an situasjonen etter sesongslutt hvorvidt vi trenger en ny manger eller ikke.

 

Foreløpig ser det mørkt ut. Jeg med flere andre tenkte før sesongen: "For et lett kampprogram vi har frem til midten av november. Det blir akkurat en sånn knallstart vi trenger for å ta gull i år. Full pott frem til da."

 

Men sånn har det ikke blitt. To tap mot lag som var tippet å havne i nedrykkstriden, i tillegg til et svakt resultat borte mot Sunderland. 7 kamper er spilt, 4 har endt med oppskriftsmessig seier, 1 svak uavgjort, i tillegg til 2 elendige kamper som har endt med tap.

 

4-1-2 er altså statistikken vår frem til nå, og vi har ikke engang møtt topp 5 materiale i serien. Manu har også hatt en turbulent sesongstart, men de har da ihvertfall tapt poeng mot respektabel motstand. Det har så definitivt ikke vi. Og dersom Manu vinner sin hengekamp, så ligger de plutselig foran oss.

 

Det ser meget mørkt ut foreløpig. La oss håpe vi ikke driter oss loddrett ut mot flere middelmådige lag.

Vi har vel kanskje ikke møtt "Topp 10"-materiale heller, ettersom Lpool, Manu, Chelsea, Psmouth, Villa, City, Everton må sies å være bedre enn alle lag vi har møtt, i tillegg til at Wigan og West Ham ikke er svakere enn de vi har møtt.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst, så ska e si at e ikkje vil at Wenger ska gå..

 

D er mange som delå meininga mi, men de klagå fortsatt på spillere og trenere i klubben.

 

Er d ikkje Wenger som velgå spillerne og trenerne?

Er d ikkje Wenger som kjøpå arrogante franskmenn igjen og igjen?

Er d ikkje Wenger som gir disse spillerne klippekort igjen og igjen?

Er d ikkje Wenger som fokuserer så mye på offensiv kvalitet at d defensive arbeidet blir neglisjert og ikkje i d heile tatt er på høyde m d mi hadde før?

Er d ikkje Wenger som lar stoltheten sin ta overhånd ved kjøp og salg av spillere?

 

Nei, Wenger måkkje gå, men han må være villig te å innrømme feil. E tør påstå at Wenger er like arrogant som spillerne han kjøpå!

 

Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Dersom det skulle skje er min favoritt Marco van Basten.

 

Men det skjer ikke.

 

Først vil jeg rette en pekefinger til dem som påstår at det å stille spørsmålstegn ved AW`s disposisjoner, kjøp/ salg osv er "usportslig" og ikke verdig en ekte fan.

 

Se på denne:

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

Myles gjør det, jeg har gjort det og mange her inne har gjort det.

 

Det må være lov å lire av seg litt frustrasjon i blandt når det så til de grader synlig som det er i dagnes Arsenalmannskap.

 

Jeg er ikke typen som på død og liv må se Arsenal spille fantastisk fotball, 1-0 holder lenge for meg.

Jeg synes ikke det er sjarmerende med en haug med 16-17 åringer som kanskje blir god.

Jeg synes en knalltøff ren takling kan være like fint som et vakkert mål.

Jeg er utålmodig og tar en sesong omgangen, jeg vil være best idag, ikke om fem år.

Jeg vil ha trofeer, trofeer, trofeer.

 

Du kan ikke selge dine beste spillere og erstatte dem med barn, det går ikke! Du kan gjøre det en gang, men ikke hele tiden.

Vi svinger slik som et urutinert, ungt mannskap vil gjøre; fra det geniale til det pinlige, slik vil nok denne sesongen fortone seg.

 

Lehman- Lauren, Campbell, Toure, Cole- Ljungberg, Vieira, Gilberto, Pires- Henry, Bergkamp

 

Amunia- Sagna- Gallas, Toure, Clichy- Walcott, Denilson, Cesc, Song- Adebayor, RVP

 

I den første 11eren er alle mann i sin "peak" og vi hadde et kanonlag.

 

Kanskje blir Almunia en toppkeeper.

Klarer Sagna den vanskelige andre sesongen?

Er Gallas den rette?

Toure var det svake leddet før og er det fremdeles.

Clichy er bedre en Cole- og billigere

Walcott, det svinger...

Denilson, blir aldri en toppspiller i PL

Song, samme her.

Cesc, Top Man

Ade og RVP vi får alt fra hoftefeste til eksplosjon og noen løp i offside.

 

Wenger fortsetter nok, men ligagull blir det ikke i år heller.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg bak mykje av det Rocky Rocastle seier. Om ein ikkje kan diskutere Wenger sin posisjon, og faktisk stille spørsmålstegn med noko av det som skjer i klubben, er det ikkje vits i å bruke tid her inne.

 

For å seie det slik: Det er ein grunn til at Wenger "står på sokkel" på Emirates, men mannen har mange svakeheitar som trenar. Han var ekstremt naiv i transfervinduet, og at det ikkje blei kjøpt inn minst ein midtstoppar eller sentral midtbane var i beste fall dumt.

Link to comment
Share on other sites

Fra Denilson-tråden:

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 6 2008, 03:51 PM) 143653[/snapback]

Så ikke dette før nå, men Denilson ble faktisk kåret til den beste spilleren i september av Opta!

 

http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default...al=8&CID=33&vd=

Kanskje Wenger knows likevel?

 

Denilson har spilt seg opp etter noen dårlige kamper på starten av sesongen, men har spilt seg opp og er blitt en av våre mest "consistent performers" så langt, sammen med Almunia og Ade. Også Eboue har gjort en god jobb så langt.

Der skoen trykker mest mener jeg er i midtforsvaret, hvor vi har to relativt lave midtstoppere som blir veldig like i spillestilen... Mener Senderos er det beste alternativet til enten Toure eller Gallas, men kanskje Djourou tar steget opp i år?

 

Får bare håpe Wenger snart ser at Toure og Gallas IKKE kan spille forsvar sammen i PL..

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ser litt anerledes på ting her enn mange andre.

Jeg kunne også tenkt meg at en sentral midtbane mann ble kjøpt i sommer,og etter rapportene og dømme så prøvde wenger også å hente en.

Er glad at vi har en manager som ikke betaler tullete priser for spillerene og som ikke bare kjøper for å kjøpe,eller handler forde en spiller har et stort navn.

At man må bruke huet når man er manager er det liten tvil om,bare se hvor mange gode spillere spurs har kjøpt de siste årene uten at det har hjulpet.

 

Under planleggingen og byggingen av emirates så ble nok wenger nødt å tenke i helt nye baner ,det ble ikke gitt mye penger til transfers og han valgte dermed å bygge et lag som kan dominere fra ung alder og i mange år fremover.

Vi er ikke langt unna nå,og jeg skjønner godt at han ikke vil ødelegge for endel av våre unge talenter ved å kjøpe etablerte stjerner i deres posisjoner.

 

Når wenger ikke fikk de/den spilleren han ønsket i sommer,så er jeg glad for at han ikke bare kjøper noen for å glede fansen/media.

Jeg føler meg trygg med wenger bak roret,og jeg vet at klubben drives på fornuftig vis.

Om jeg må vente noen år på pokalene så får det være,jeg skal tross alt elske klubben til jeg dør.

Og en ting er jeg sikker på,pokalene kommer!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som skal byttes ut er det IKKE Wenger. Vi trenger en skikkelig fighter som kaptein, en som kan gå i krigen og føre spillerne med seg slik Vieira gjorde, Adams gjorde og Keown gjorde!!

 

Gallas er og blir for lik Toure, og er ingen kaptein!!

Her er jeg enig. I denne kampen viste Gallas igjen at han ikke er en kaptein. I en slik tett kamp, der Sunderland markerer godt er det viktig at en av stopperene tar med seg ball inn på Sunderlands banehalvdel og skaper ubalanse i tellingen. Det skulle jo være naturlig at Gallas som kaptein tar det ansvaret.

 

Tiden er IKKE moden for at Wenger går!

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det skal være mulig å kritisere Wenger, men jeg syns det blir for voldsomt å begynne å snakke om hans avgang.

 

Det er en grunn til at Wenger "står på sokkel" på Emirates, som Torstein182 skriver ovenfor. Grunnen til dette er hvilken enorm innflytelse Wenger har hatt på Arsenal siden han tok over. Arsenal fra det året Wenger ankom klubben, i forhold til dagen i dag er milevis ifra hverandre. Alt dette kan man takke Wenger for, men også styret i klubben som har gitt Wenger denne muligheten til å bygge opp Arsenal til den klubben vi er i dag.

 

Speidernettverket, Emirates stadium, flere trofeer, mange stjernespillere, solid økonomi og en spillestil tatt utifra en annen verden er noe av det Wenger har skapt på disse årene han har vært i klubben. Rekorder har blitt satt på rekke og rad.

 

Wenger har sett "ukjente" spillere utvikle seg fra å være ingenting, til å bli superstjerner som har blitt ønsket av de fleste fotballklubber som kan krype og gå i Europa. Wenger er dypt respektert over hele fotballverden og vet så absolutt hva han snakker om, men allikevel - han har så klart sine svakheter som fotball-manager også. De taktiske og defensive svakhetene som Wenger har er ikke noe nytt. Dette har vært kjent siden dag 1 (litt overdrevet), men disse svakhetene har tildels blitt overskygget ettersom Wenger bar fruktene etter George Graham sitt bastante forsvar. Det forsvaret tilhørte Wenger sitt "første lag" - hans "andre lag" var tildels rufsete defensivt selv om de også kunne være veldig gode på sitt beste. (Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om antall baklengs i denne perioden, men mere om det spillemessige). Allikevel hadde Wenger litt flaks med sitt "andre lag". Da Sol Campbell kom til klubben ble jo dette så klart betegnet som et super-scoup, og det skal Wenger og de andre involverte ha stor ære for. Allikevel ble Wenger sine defensive svakheter igjen tildels overskygget når man får tak i en såpass respektert og erfaren midtstopper - et sånt scoup er umulig i dagens fotball fordi det er mye større penger på banen og enda flere klubber å kjempe mot.

 

Nå når det "tredje laget" til Wenger blir bygget så har han ikke noe superforsvar å falle tilbake på, eller en bauta som kan hjelpe han. Denne gangen er både Wenger og Arsenal i en helt annen situasjon enn tidligere og Wenger sine defensive svakheter blir lettere å se, men dette skyldes ikke bare fordi forsvaret til tider kan være "vaklete". Dette skyldes fordi Arsenal i dag er et ekstremt ungt og helt annerledes lag enn tidligere. Dagens lag er et lag i utvikling, som mangler enormt med erfaring og rutine, men som hver dag og hver uke jobber seg fremover til å skaffe seg denne rutinen. Fabregas, Clichy, Sagna, Denilson, Adebayor, Walcott, RVP etc trenger et sjokkerende tap mot Hull & Fulham, noen svake fotballkamper ellers, kanskje noen selvmål, noen straffesituasjoner som går imot seg etc - hvis de en dag skal nå opp på det planet hvor man kan kalle seg en erfaren og rutinert fotballspiller. Spillemessig er de der, men på det mentale plan er de ikke i nærheten enda.

 

Tar man Frank Lampard og John Terry som et eksempel. I starten var de ujevne i prestasjonene de også, og tildels usikre, men i dag er de livsviktige for Chelsea og gjør sjelden feil. De har som oftest større innvirkning for laget sitt offensivt i avgjørende situasjoner, enn feil defensivt i avgjørende situasjoner. Alt dette bunner ut i at de to har skaffet seg masse rutine oppgjennom årene, men også at de har blitt mer voksne gutter.

 

På mange måter kan man si at Fabregas, Sagna, Clichy, Adebayor, Walcott m.flere i dag, er John Terry og Frank Lampard for noen år tilbake. De trenger å skaffe seg rutine, de trenger noen tøffe smeller i trynet hvis de skal nå et enda høyere nivå, og de trenger å få bli eldre og mer voksne gutter.

 

Dagens Arsenal lag er noe av det mest spennende laget jeg har sett på lenge. Her er det ikke en eller to unggutter som har en stor fremtid foran seg, men det er et helt fotball-lag. Wenger har tatt et valg - basert på at fotballen i dag er en helt annen enn det den var tidligere i hans Arsenal-karriere. Det er mye mer penger blandt de konkurrende klubbene, og det er mange flere klubber å konkurrere mot. Arsenal har hele tiden sagt at de vil klare seg selv, uten hjelp fra utenlandske investorer og det er jo det som er riktig. Det er jo slik man skal drive bedrifter og også fotballklubber. Man skal klare å overleve utifra de midlene man klarer å skaffe seg på egenhånd. Jeg tror Wenger begynte å se faren da Chelsea ble kjøpt opp - det var et signal om at noe kommer til å gå fullstendig overstyr etterhvert. Derfor tok Wenger et valg om å begynne å satse på unge og billige spillere som man kan utvikle selv, og heller i stedet la de konkurrende klubbene seile litt sin egen sjø.

 

Tidligere kunne vi kjempe mot Manchester United uten de største problemene. Det var forskjell på vår og United sin økonomi, men gapet var ikke i nærheten av så stort som det er i dag (i forhold til konkurrende klubber). I dag er den økonomiske tilstanden så skakk-kjørt at det ikke er mulig å kjempe mot andre klubber på det planet, og antall konkurrende klubber et vesentlig høyere enn det var for noen år siden når vi bare hadde United å forholde oss til.

 

Selv om vi er frustrerte og ønsker oss trofeer allerede i år, så prøv allikevel å behold troen og vær tålmodig. Wenger har vært ute en vinterdag før, han har ikke mistet grepet, og han har noe på gang. Dette er hans tredje lag som er under oppbygging, men det er en mye yngre versjon enn noen gang tidligere - ergo det vil ta litt lenger tid før vi får se resultatet, og alle vet vel at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. ;) Gjennomsitt-alderen på første 11'eren til Arsenal i 97/98 sesongen var på 29,45. I 2003/04 var den på 29. I dag er den på 24,27 og vi kjemper mot klubber som har en gjennomsnitts-alder på det vi hadde selv i 97/98 & 03/04 sesongen. Dette skaper en viss forskjell, men vi kan ikke gi opp av den grunn. Vi kjemper mot en tøff overmakt om dagen, men vi kan ikke gi opp av den grunn. Dette er det tredje og sannsynligvis siste laget Wenger skaper, og han ønsker ikke at det laget bare skal falle i grus. Han har en plan med dette laget, det tar litt tid og vil skape litt frustrasjon og irritasjon, men jeg velger å sette min tillit og tro til Wenger og er fullstendig sikker på at Arsenal vil smelle kraftig tilbake. B)

 

Et langt innlegg, med en del avbrytelser når jeg skrev innlegget, men jeg håper allikevel at noe godt kom ut av det. :) Proud to be a Gooner! :)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst, så ska e si at e ikkje vil at Wenger ska gå..

 

D er mange som delå meininga mi, men de klagå fortsatt på spillere og trenere i klubben.

 

Er d ikkje Wenger som velgå spillerne og trenerne?

Er d ikkje Wenger som kjøpå arrogante franskmenn igjen og igjen?

Er d ikkje Wenger som gir disse spillerne klippekort igjen og igjen?

Er d ikkje Wenger som fokuserer så mye på offensiv kvalitet at d defensive arbeidet blir neglisjert og ikkje i d heile tatt er på høyde m d mi hadde før?

Er d ikkje Wenger som lar stoltheten sin ta overhånd ved kjøp og salg av spillere?

 

Nei, Wenger måkkje gå, men han må være villig te å innrømme feil. E tør påstå at Wenger er like arrogant som spillerne han kjøpå!

 

Synspunkter?

 

Vil bare minne om at på dette forumet er det ikke tillatt å skrive på dialekt. Det skal enten skrives på bokmål eller på nynorsk.

 

 

Mvh

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Sant , men de 100-prosentene er ikke godt nok. Han er rett og slett ikke noen super midtstopper per nå. Toure har dessverre tapt seg mye det siste året. Hvert fall etter at han kom tilbake fra Afrikamesterskapet.

Noe som jeg mener er veldig mye pga at han spiller sammen med Gallas. De funker bare ikke sammen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...