Jump to content

2008.08.16 West Bromwich H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En bra åpning på sesongen. 3 poeng og solid forsvarsspill.

Offensivt har vi en del å gå på,men det kommer.

Milner skapte problemer for forsvaret vårt. Han kom ingen vei med Djorou,men etter at han skiftet til Gallas kom han bedre til.

Endelig har vi en midtstopper som er meget solid langs bakken og bra på hodet. Djorou er etter min mening den som skal spille enten sammen med Gallas el Toure.

Djorou var sammen med Nasri og Clichy meget god i går.

 

Ellers så syns jeg Denilson og Eboue gjør en god match på midtbanen. Begge kjemper godt og vil være en ressurs for laget denne sesongen,men gleder meg til Fabregas og en ny DM kommer inn.

Godt å vite at vi har god back-up her.

 

Almunia fortsetter den gode trenden. Dirigerer forsvaret godt ser det ut som. En bra redning og en liten skovtur;-)

 

Ellers så syns jeg ikke Bendtner/Ade passer sammen. Bendtner sammen med Walcott var svake idag.

 

Ellers en fin start, men at Spudz tapte gjorde dagen komplett;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Målet: http://www.dump.no/files/786484ec62ad/04_N...r_720p_x264.mkv

Link til mål og evt høydepunkter kommer først ut på #gunners.no IRC kanalen, så det kan lønne seg å være til stede der :)

Nyt mitt første klipp i HD! ;) (selv om lyden er bittelitt ute av sync)

 

Helt sinnsyk kvalitet! Tusen takk ;)

 

Dessverre kan jeg ikke være på mIRC, abonamententet (?) mitt er gått ut elns.

 

SJUKT BRA KVALITET! TAKK!!!!!

Link to comment
Share on other sites

helt grei åpning på sesongen!

gidder ikke begrunne det mer.

men skal si dette:

eboue gjorde en god kamp!

eboue må lære seg å skyte!

Grei oppsummering. Vi må være fornøyd med tre poeng,men satt med hjertet i halsen på slutten, hadde vært fryktelig om de hadde skåret. Og alle hadde snakket om oss som et lag som mister ledelsen og ikke klarer å avgjøre. Evig eies kun et dårlig rykte.

Banens beste var etter min mening Clichy. Syntes han skilte seg ut foran Nasri, Djourou og Almunia, som redder oss i dag. Håper dette er starten på en sesong hvor kritikken mot Almunia ebber ut.

Og det beste av alt: Vi har så mye å gå på.

 

Almunia gjorde en av sine bedre kamper i dag. Han hadde blant annet en rask igangsetting i første omgang. Det skapte jo en fin overgang (derfor forundrer det meg at han ikke gjør det oftere).

 

På dobbeltsjansen WBA fikk i annen omgang så synes jeg ikke han gjorde en god nok jobb. På det første skuddet som ikke var noe spesielt hardt og i keeperhjørnet så gir han en farlig retur, og på returen som går en halvmeter ved siden av ham så klarer han ikke å redde. Det synes jeg er dårlig og han kan takke Djourou for at det ikke ble mål.

 

Utover i annen omgang holdt han på å "dra en Lehmann" da han var på spissen av 16-meteren og klarerte ballen med beina. Han fikk panikk, ballen traff motstanderen og rullet ut i meget farlig sone. Bare flaks gjorde at han slapp unna denne situasjonen.

 

I dag hadde gutten flaks og det er bare å krysse fingrene for at han har det hver kamp han spiller resten av sesongen.

 

Utover dette så gledet det meg at vi startet med Eboue som defnsivt midtbaneanker. Han utførte jobben bra og var i tillegg villig til å skyte litt. Akkurat det gledet meg, for det er en mangelvare i Arsenal. Problemet hans er at han skyter hardt som et helvete men ingen vet hvor ballen havner og som regel er det langt utenfor mål, men jeg håper han får stilt inn siktet etterhvert.

 

Nasri spilte en helt ok kamp. Avslutningen på målet stod ikke i samme stil som oppbyggingen, mange keepere hadde reddet målet, men det viktigste er at han scoret. Det han ikke imponerte meg med var å utfordre 1 mot 1. Han virket litt feig rett og slett, men vi får satse på at han kommer bedre til etterhvert.

 

Walcott er mildt sagt elendig i dag også. Jeg ønsket i utgangspunktet å benke gutten og starte med vela, men så var ikke tilfelle. Gutten har potensiale da han har ferdigheter, men jeg begynner å tvile på om han blir en stor stjerne da det kan virke som om han ikke er så intelligent (på banen).

 

Forsvaret spilte meget bra og WBA slapp til få sjanser. Djouruou spiller på litt for små marginer og fortsetter han slik kan tabbene begynne å komme.

Galls virket å være i krangel med Djourou etter dobbeltsjansen til WBA. Jeg fikk ikke med meg helt hva som skjedde, men det er strengt talt ikke slik en kaptein skal oppføre seg.

 

Denilson gjør en kamp midt på treet. Det samme gjelder forsåvidt også Bendtner og Adebayor.

 

Alt i alt er jeg fornøyd. Vi vinner og når alt kommer til alt er det det som er det viktigste, og jeg tror vi blir sterkere for hver kamp som går.

 

BE

Jeg mener og at du er litt streng mot Almunia! I tilegg var det ingen dårlig avslutning av Nasri. Han gjorde det han skulle og trillet den inn utenfor rekkevidde til keeper, og når den kommer fra så kort hold er det umulig for keeper å redde med mindre den kommer i beina på han.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia: Trygg og god kamp. Klarte å beholde fokus etter å ikke ha blitt testet i første, til å gjøre noen fine redninger i andre. [5,5]

 

Bacary Sagna: Funnet formen igjen. Bra jobbing og gode innlegg, samt veldig trygg bakover. [6,5]

 

Johan Djourou: Veldig god kamp av sveitseren. Meget trygg i dueller, og meget sterk fysisk. Jobbet godt sammen med Gallas [7]

 

William Gallas: God kamp også av kapteinen. God fysisk og med ball i beina. Virket å kommunisere bra med Djourou. [6,5]

 

Gael Clichy: Fortsetter å imponere som i forrige sesong. Utrolig fart og arbeidskapasitet. Litt minus for et par rare ting defensivt. [7,5]

 

Theo Walcott: Skuffer meg stort. Er veldig lite involvert, og skaper lite eller ingenting når han får ballen. [4]

 

Emmanuel Eboue: Gjør sin beste kamp i Arsenaltrøya som jeg kan huske. Veldig bra jobbing, og faktisk mye involvert fremover. [8]

 

Denilson Neves: Får mye spillerom som følge av bra jobbing av Eboue. God med ball i beina og flotte pasninger, men ingen DM. [6,5]

 

Samir Nasri: Cesc who? Har glidd inn i Arsenal-systemet på rekordfart, og spiller som om han alltid har vært i klubben. Meget bra! [8]

 

Nicklas Bendtner: Som vanlig prøver han mye, men får lite til. God fysikk, men mye slurv og feilpasninger. [4,5]

 

Emmanuel Adebayor: Avslutter alltid til høyre, fintene er veldig lette å lese og han har dårlig kommunikasjon med andre. Alt for forutsigbar. [4,5]

 

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

Link to comment
Share on other sites

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

 

Hehe, må jo gå an å ta en spøk. Uansett så kan jeg ikke si at jeg savnet Cesc betydelig i går. Beklager. Jeg tror ikke Cesc leser så mye her inne uansett og bestemmer seg for å reise på bakgrunn av dette.

Link to comment
Share on other sites

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

 

Hehe, må jo gå an å ta en spøk. Uansett så kan jeg ikke si at jeg savnet Cesc betydelig i går. Beklager. Jeg tror ikke Cesc leser så mye her inne uansett og bestemmer seg for å reise på bakgrunn av dette.

Tenk Cesc + Nasri :)

Link to comment
Share on other sites

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

 

Hehe, må jo gå an å ta en spøk. Uansett så kan jeg ikke si at jeg savnet Cesc betydelig i går. Beklager. Jeg tror ikke Cesc leser så mye her inne uansett og bestemmer seg for å reise på bakgrunn av dette.

Tenk Cesc + Nasri :)

 

Jepp, da savner vi ikke Rosicky lenger ihvertfall, så bredden er god på midten. Nå mangler bare DM'en, så er midtbanen komplett.

Link to comment
Share on other sites

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

 

Hehe, må jo gå an å ta en spøk. Uansett så kan jeg ikke si at jeg savnet Cesc betydelig i går. Beklager. Jeg tror ikke Cesc leser så mye her inne uansett og bestemmer seg for å reise på bakgrunn av dette.

Tenk Cesc + Nasri :)

Cec+Nasri sentralt (hvis det var det du mente) = masse baklengs mål?

Link to comment
Share on other sites

Vet du ikke mener det slik, men aldri skriv "Cesc who?". Han er for viktig til det...

 

Hehe, må jo gå an å ta en spøk. Uansett så kan jeg ikke si at jeg savnet Cesc betydelig i går. Beklager. Jeg tror ikke Cesc leser så mye her inne uansett og bestemmer seg for å reise på bakgrunn av dette.

Tenk Cesc + Nasri :)

Cec+Nasri sentralt (hvis det var det du mente) = masse baklengs mål?

Nasri - Cesc - Alonso - Rosicky

Den midtbanen vil jeg se i Arsenal asap. Er vi heldige så bør dette være grei dekning. Wallcott og Vela kan steppe inn på vingene og Denilson på midten.

Men hadde ikkegjort noe med en Terrier på midtbanen heller. Inn med Både Alonso og Inler.

Link to comment
Share on other sites

Syns heller ikke Ade og Bendtner fungerer så altfor bra sammen. De som imponerte meg mest i pre-seasn var Bendtner+Vela, her var samspillet til tider helt ufattelig bra. Syns Wenger burde drille Vela og Bendtner, Ade og RvP så får vi se hvem som fortjener å starte :)

Link to comment
Share on other sites

Synes Asenal gjorde en sterk kamp, både offensivt og defensivt.

Det er aldri lett å gjøre alt riktig i åpningskampen, men jeg følte at det virket lovende ut ifra spillet.

 

Defensivt var vi sterke, og lagdelen fungerte nesten 100%.

Måtte komme et par sjanser, men de kom mer av at vi ikke fikk sikret seieren med mål nummer 2.

 

Arsenal spilte også flott angrepsfotball i tider, og jeg tror venstresiden med Clichy og Nasri kan bli en fantastisk kombinasjon om dette blir forsettelsen.

Fy flate!

 

Adebayor synes jeg presterte lavt, kunne virke som om han ville bevise noe igår.....og det gikk utover flere feilaktige valg som endte med ballmiss.

Bendtner hadde en dårlig dag på jobb, og burde glemme denne kampen kjapt.

 

Walcott synes jeg får litt mye pepper, for jeg synes han er litt uheldig. Han har noen sinnsyke raid hvor han ikke blir sett (Ade med to tilfeller bl.a), og får også pasninger i løpet hvor presisjonen ødelegger for rytmen i løpet (eller går utover sidelinjen)

Jeg synes alt i alt han gjør en ok kamp, men ting hadde sett annerledes ut for han sin del om ballen ble spilt når han burde fått ballen. Liker initiativene han tar, og hvor bevegelig han er både offensivt og defensivt.

 

MOM: Nasri/Denilson

Ellers:

Eboue: Meget bra kamp, fortsett slik så får også du mange tilhengere. Flott!

Sagna/Clichy: Beste back-paret i PL, fantastisk!

Djourou: Sterk kamp, og gjør nesten alt perfekt. Misser på en offside avgjørelse, men redder selv på streken i angrepet.

Gallas: Står frem, og styrer laget bra.

Adebayor/Bendtner: Skjerpings!

Denilson: Kjempekamp! Bevegelig, og er meget dyktig til å snu spillet med sine pasninger. Blir dette sesongen hvor han overrasker alle?

Eboue: Bra kamp! Jobber bra, og kommer også til sjanser. Når kommer scoringene?

Walcott: Se over :)

Almunia: Meget god kamp, skal vel ikke klandre han i denne kampen?

 

Nei, jeg er meget godt fornøyd med kampen: Vi møtte et lag som vi var store favoritter mot, men det er aldri lett i en premiere.

Vi spilte til tider meget bra, og jeg synes det ser meget lovende ut. Nasri passer perfekt inn i spillesystemet, og kommer til å bli en viktig brikke i det offensive leddet.

 

Terningkast: 4 (+, nesten 5 ;) )

Link to comment
Share on other sites

Veldig få kommentarer til denne kampen :D. Ganske merkelig med tanke på at det var årets første kamp!

 

Første omgang var glimrende helt i starten, før WBA kom gradvis inn i kampen utover omgangen. Andre omgang var svært skuffende. Vi skapte lite og gikk oss ville i WBA's 16-meter. Tempoet var ikke bra nok, og skuddforsøkene / innlegg ble det for lite av.

 

Almunia - Hadde lite å gjøre. Reddet et skudd i første som egentlig hadde gått ut :P. I andre hadde han en fin beinparade. Hva som skjedde mellom Gallas, Djourou og Almunia i krangelen etter på er ikke lett å si. Dagens mest positive inngripen i kampen, var da Almunia endelig hadde en fin igangssetting. Hvorfor gjør han ikke det oftere? Vi fikk endelig en overgangsmulighet! Kan Almunia fortsette utviklingen?

 

Clichy - Hadde to veldig fine runs i starten av første og et annet fint i andre. Var litt rufsete i pre-season, men har kommet på sitt vanlige nivå igjen, noe som betyr at det varen godt gjennomført kamp ;). Jeg håper han snart prøver å skjære mer innover i banen og inn i boksen. Det vil det bli mange mål av!

 

Gallas - Likte ikke det jeg så i krangelen med Djourou. Trodde han hadde lært! Man skal motivere og lede, ikke skjelle ut og dra sine egne spillere ned etter tabber. Ellers var franksmannen veldig solid og hadde et bra skudd i første.

 

Djourou - Hadde den ene offisde-tabben som kunne endt med poengdeling. Heldigvis rettet han opp i egen feil. Sveitseren spiller med høy risiko, noe som kommer til å straffe han etter hvert. Har veldig god teknikk for å være midtstopper og bruker den godt til tider. Flere fine taklinger!

 

Sagna - Utrolig stabil defensivt. Løper mye fram og tilbake og slipper til motstanderens ving lite. Har duellstyrke som en midtstopper, og løpskapasiteten til en fullback. Nok en stor kamp.

 

Nasri - Her har Wenger gjort det igjen! Nasri er en fotballsmart spiller som har glidd rett inn i laget på rekordtid. Det er veldig betryggende å ha en spiller som er så god at vi ikke trenger å uroe oss når Mozart ikke spiller. Dessuten kan Nasri spille i Fab-rollen. Nå kommer nok Nasri til å variere i prestasjonene, men en så ballsikker og fotballsmart spiller vil nok ikke ha et like ille minimumsnivå som andre i klubben. Etter kampen kunne man se at Nasri og Clichy hadde fått tonen utenfor banen. Det kunne man også se på banen, for de to samarbeidet godt. Flere fine pasninger av Nasri. Han utfordret litt lite til tider, og sendte mange støttepasninger, men det er nok noe som kommer etter hvert. Matchvinnerscoring i PL debuten, kan det bli noe bedre?

 

Denilson - fin assist og god løpskapasitet. Vinner ballen mye og sprer fint rundt seg med ballen. Må dog bli litt bedre på crossere. Var noen dårlig forsøk i løpet av kampen.

 

Eboue - Fin endelig kombinert sine dribleferdigheter med sine defensive styrker. Avslutnningene var svake, men han skjønte i alle fall at vi måtte avslutte angrepene. Ellers synes jeg han klarte seg bra, særlig i den defensive fasen av spillet. Den gamle overspillingen var fortsatt tilstede, men vi slapp i alle fall noen stygge episoder! Heller Eboue i midten enn på vingen.

 

Walcott - Veldig usynlig og gjorde mange rare valg. Ikke lett for han med tanke på at Ade og Bendtner heller ikke hadde noen god dag. Walcott kommer nok bedre med ette hvert.

 

Ade - Jobbet mye, men gjorde mange rare valg. Han tok f.eks. en corner når det ikke var vits i å slå den tidlig :). Alt for uforutsigbar i avslutningene, og gjorde feil valg.

 

Bendtner - Fikk til lite. Ble for lik Ade.

 

Toure og RvP fikk ikke så mye spilletid, men ingen av de to utmerket seg. Liker King Kolos nye sveis!

 

Fint å se at vi vinner greit etter at vi fortsatt har mye å gå på. Dessuten vant vi uten kretive spillere som Fab og Rosicky, og delvis RvP. Vi holdt faktisk nullen og slapp å jage gjennom hele kampen. En grei kamp der vi fikk alle poengene, ingen skader og sleit oss ikke ut. Dessuten fikk Wenger testet duoene Gallas - Djourou, Denilson - Eboue og Ade - Bendtner i kamp. Vi åpnet veldig bra, og godspillet kommer nok enda mer utover sesongen. Mot Twente får nok Vela og Wilshere sjansen, samt at de som er litt rustne får spilt seg mer inn. Gleder meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva vet vi om Gallas skjellte ut Djourou eller bare skrek ordre ?

 

Hvis han skjellte Djourou ut har han ingenting å gjøre som kaptein

 

Hvis han skjelte ut Djourou for å ikke følge med ut, når de andre i forsvarsleddet prøvde å sette WBA i offside, så kan man vel nesten si at dette er en av kapteinene sitt område?? Det kunne jo ha kostet Arsenal 1 mål, og kanskje det hadde ført til noe annet enn 3poeng.

Bare for å pirke litt.......

Link to comment
Share on other sites

Hva vet vi om Gallas skjellte ut Djourou eller bare skrek ordre ?

 

Hvis han skjellte Djourou ut har han ingenting å gjøre som kaptein

 

Hvis han skjelte ut Djourou for å ikke følge med ut, når de andre i forsvarsleddet prøvde å sette WBA i offside, så kan man vel nesten si at dette er en av kapteinene sitt område?? Det kunne jo ha kostet Arsenal 1 mål, og kanskje det hadde ført til noe annet enn 3poeng.

Bare for å pirke litt.......

 

Hva skal han liksom gjøre da? Gi Djourou en klem? Litt kjeft tåler alle å få, særlig når de fortjener det. Kan ikke bare ta i fra ham kapteinrollen pga det!

Link to comment
Share on other sites

kapteiner kan godt dele ut litt kjeft når det er på sin plass,noe det var i dette tilfellet.

Noen ganger trenger man en skikkelig oppstrekker for å få konsentrasjonen i orden.

Når kjeft så er delt ut så er man ferdig med den saken,enkelt å greit.

For de som så kampen mellom manu og newcastle idag så gir bla kaptein giggs rio noen solide gloser.

Link to comment
Share on other sites

kapteiner kan godt dele ut litt kjeft når det er på sin plass,noe det var i dette tilfellet.

Noen ganger trenger man en skikkelig oppstrekker for å få konsentrasjonen i orden.

Når kjeft så er delt ut så er man ferdig med den saken,enkelt å greit.

For de som så kampen mellom manu og newcastle idag så gir bla kaptein giggs rio noen solide gloser.

Dette er uproblematisk. Reflekterer engasjement og vinnervilje. Gallas og Djourou forsones etterpå. Helt sikkert. Dette er sunnhetstegn. Og Djourou lærer å være skjerpet hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Helt grei serieåpning dette. Tre poeng var det viktigste, og det er jo ikke nå man skal være i toppform. Viktig å ikke blåse for mye krutt i starten, og hvis man starter på topp kan det jo bare gå en vei...!? :) Og liten tvil om at Arsenal har MYE å gå på, selv om vi så klare forbedringer i spillet sammenliknet med de siste treningskampene. De hadde i det hele tatt god kontroll, men den største bekymringen er den samme som tidligere, at laget ikke klarer å drepe kampen. Jeg tror at dette er nøkkelen til ligagull. Hvis man fortsetter å slippe opp gasspedalen så fort man leder, kommer man før eller senere til å bli straffet, og dermed sløse bort unødvendige poeng. Det har man ikke råd til.

 

EDIT: Synes Eboue gjorde en helt OK kamp, men jeg har knapt sett en dårligere skytter! Jeg vil påstå at jeg selv skyter bedre, med begge bein! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...