Jump to content

2008.08.16 West Bromwich H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

0,,12306~3305497,00.jpg

Arsenal

West Bromwich Albion

 

Klokkeslett: 13:45 norsk tid

Sted: Emirates Stadium, London

Turnering: Barclays Premier League

TV-kanal: Canal + Sport 1 (Alle som har dekoder, kan se kampen gratis, noen må kanskje foreta seg et kanalsøk)

Dommer: Howard Webb

 

Etter den noe skuffende sesongen ifjor, får Arsenal nå en ny sjanse til å prøve å stjele Premier League-trofeet fra Manchester United. Det første hinderet heter West Bromwich Albion, nyopprykket fra The Championship. WBA vant mestetskapserien ifjor, og vil definitivt ikke bli noe kasteball i årets Premier League. Men på lørdag må laget klare seg uten blant annet den tidligere Lillestrøm-spilleren Robert Koren, Luke Moore og Neil Clement. Men nyreservelsen Abdoulay Meite er klar til å debutere. Arsenal må også klare seg uten en rekke spillere, den verste: Cesc Fabregas. Ellers så må Abou Diaby og Tomas Rosicky også se kampen fra sidelinjen, Amaury Bischoff vil sitte i lag med dem. De gode nyhetene er at Samir Nasri vil debutere, og at Kolo Toure er tilbake i startelleveren. Med Fabregas, Bischoff, Diaby ute med skade, pluss at klubben har solgt Gilberto og Flamini, ligger det ann til at Denilson og Ramsey danne midtbanepar i morgen.

 

 

Antatte lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Ramsey - Denilson - Nasri

van Persie - Adebayor

 

 

Carson

Hoefkens - Meite - Barnett - Cech

Morrison - Brunt - Greening - Kim

Bednar - Miller

 

LYKKE TIL MED SESONGEN!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Etter den noe skuffende sesongen ifjor, får Arsenal nå en ny sjanse til å prøve å stjele Premier League-trofeet fra Manchester United.

 

Fjorårets sesong var ikke særlig skuffende?

Slutten var skuffende, men vi var bare 4 poeng bak til slutt og jeg tror laget er et hakk bedre i år..

Link to comment
Share on other sites

Satser på at Nasri og Denilson danner den sentrale midtbanen i morgen. Med Nasris kreativitet får spissene flere baller å jobbe med. Mot Twente var det alt for lite nedfallsfrukt til Ade og RvP.

 

På kanten blir det nok Walcott og Eboue. Etter hva jeg har hørt så er West Brom et ambisiøst offensivt lag, og det kan passe nettopp Walcott bra. La oss håpe han får en kjempestart på sesongen. Eventuelt kan RvP starte på høyrekanten, som han ofte har gjort på det nederlandske landslaget med stort hell. Desverre tror jeg Wenger allikevel ikke ser det som et alternativ. Men han vet vel bedre enn meg! :P

 

Håper Djorou starter på bekostning av Toure. Etter en sterk forestilling i Nederland stoler jeg på at han kan gjøre en god jobb i morgen og spille på seg verdifull selvtillit. Toure kan dessuten trenge litt hvile. Ikke noe vits å haste han tilbake når vi har et såpass godt alternativ. Uansett kan Kolo bekle omtrent alle roller og kan dermed være en av få jokere på benken.

 

Mener også at Bendtner bør starte på topp. RvP var helt ubrukelig mot Twente og forøvrig også i pre-season. Bendtner har derimot overbevist og bør belønnes med plass i startelleveren. Dansken er god i Bergkamp-rollen og kan bistå midtbanen med kreativitet.

 

Det faktum at West Brom liker å gå offensivt til verks kan jo betale seg for hele laget. Er kjent for de fleste at vi er best når motstanderen tørr å spille fotball, og ikke legger seg bakpå som de aller fleste gjør på Emirates. Om de kommer til angripe i morgen er dog en annen sak.

Uansett tror jeg vi tar dette greit. Vi er heldig som ikke møter bedre lag en Twente, WBA, og Fulham de første ukene av sesongen alle skadene tatt i betraktning.

 

Mitt ønske:

 

Almunia

 

Sagna - Djorou - Gallas - Clichy

 

RvP - Nasri - Denilson - Walcott

 

Bendtner

Adebayor

 

Benk: Fabianski, Toure, Eboue, Ramsey, Vela, Hoyte, Wilshere

 

(Flott med den nye regelen som tillater syv på benken)

Link to comment
Share on other sites

Etter den noe skuffende sesongen ifjor, får Arsenal nå en ny sjanse til å prøve å stjele Premier League-trofeet fra Manchester United.

 

Fjorårets sesong var ikke særlig skuffende?

Slutten var skuffende, men vi var bare 4 poeng bak til slutt og jeg tror laget er et hakk bedre i år..

 

Det var derfor jeg skrev noe skuffende.

 

Tror vi vinner denne kampen, men noe enkelt blir det aldeles ikke. Men tipper en 2-0-seier etter van Persie-dobbel. Gleder meg noe sinnsykt. Får liksom ikke noe "kick" av Champions League-kvalifisering mot Twente.

Link to comment
Share on other sites

Det mest positive som skjedde på onsdag var at Twente ikke la seg bakpå sånn som PSV gjorde for et par år siden (på hjemmebane i CL - sukk og stønn!).

 

I morgen er det "bissniss as usual" med å stange og stange mot 9 mann rundt 16m. Jeg er redd at vi pr dato ikke har kreativitet og eleganse nok til å mestre dette.

 

Tipper at mange kommer til å rive seg mye i håret i morgen....

Link to comment
Share on other sites

Det mest positive som skjedde på onsdag var at Twente ikke la seg bakpå sånn som PSV gjorde for et par år siden (på hjemmebane i CL - sukk og stønn!).

 

I morgen er det "bissniss as usual" med å stange og stange mot 9 mann rundt 16m. Jeg er redd at vi pr dato ikke har kreativitet og eleganse nok til å mestre dette.

 

Tipper at mange kommer til å rive seg mye i håret i morgen....

WBA tilhengere ja :P

Arsenal kommer nok til å spille dem ut, å si at en klubb som besitter spillere som Rosicky, Nasri og Fabregas ikke har kreativitet og eleganse nok er bare dumt..

Link to comment
Share on other sites

Det mest positive som skjedde på onsdag var at Twente ikke la seg bakpå sånn som PSV gjorde for et par år siden (på hjemmebane i CL - sukk og stønn!).

 

I morgen er det "bissniss as usual" med å stange og stange mot 9 mann rundt 16m. Jeg er redd at vi pr dato ikke har kreativitet og eleganse nok til å mestre dette.

 

Tipper at mange kommer til å rive seg mye i håret i morgen....

WBA tilhengere ja :P

Arsenal kommer nok til å spille dem ut, å si at en klubb som besitter spillere som Rosicky, Nasri og Fabregas ikke har kreativitet og eleganse nok er bare dumt..

 

På tide å følge med litt i timen? I beste fall er det bare Nasri som spiller. Også gjenstår det å se da om han er en fullgod erstatter for Fab og Hleb allerede nå.

 

Ade, RvP og Theo virker rustne spør du meg. Vi trenger litt marginer for at dette skal gå veien.

Link to comment
Share on other sites

Det mest positive som skjedde på onsdag var at Twente ikke la seg bakpå sånn som PSV gjorde for et par år siden (på hjemmebane i CL - sukk og stønn!).

 

I morgen er det "bissniss as usual" med å stange og stange mot 9 mann rundt 16m. Jeg er redd at vi pr dato ikke har kreativitet og eleganse nok til å mestre dette.

 

Tipper at mange kommer til å rive seg mye i håret i morgen....

 

Ser egentlig for meg det samme kampbildet!er vi riktig uheldig så slipper vi inn et unødvendig mål i starten slik at de virkelig legger seg bakpå.

Skulle vi nu få et tidlig mål så kan det fort bli riktig så gøy,,gleder meg som en unge :P

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror vi har så mye kvalitiet i laget at dette skal gå greit. Følgende elleve mener jeg Wenger bør sende utpå fra start:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Nasri Denilson-Walcott

Van Persie-Adebayor

 

Tror vi vinner, men vi er svært avhengie av at flere spillere blir skadefrie hvis vi skal være noen reel trussel iår. :P

Link to comment
Share on other sites

vet det ikke blir sånn men ønsket er:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Nasri-Ramsey-Denilson-Walcott

Bentner-Adebayor

 

ønsker eboue til helvete, og at RVP får ut fingen!!!

 

eboue kommer nok til og starte på bekostning av ramsey eller nasri, tror også at RVP starter men han har hvert dårlig hele pre-season og mot twente, bendtner har hvert god derfor synes jeg han fortjener sjansen

Link to comment
Share on other sites

Likte den lagoppstillingen din, henry88! Men ikke helt enig, håper kanskje på noe sånt:

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Nasri - Denilson - Vela (van Persie)

van Persie (Bendtner/Vela) - Adebayor

 

Kjenner nå at jeg begynner å bli spent!

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror vi har så mye kvalitiet i laget at dette skal gå greit. Følgende elleve mener jeg Wenger bør sende utpå fra start:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Nasri Denilson-Walcott

Van Persie-Adebayor

 

Tror vi vinner, men vi er svært avhengie av at flere spillere blir skadefrie hvis vi skal være noen reel trussel iår. ;)

 

Jeg støtter det laget. Kanskje, kanskje jeg ønsker å se Bendtner i stedet for RvP. Bendtner burde iallfall få andre omgang hvis ikke van Persie viser noe bedre enn han har gjort i det siste. Jeg gleder meg virkelig til å se Nasri (jeg regner med at han spiller). Pre-season-kamper er en ting, men nå gjelder det virkelig. Nå gleder jeg meg skikkelig! ;)

Link to comment
Share on other sites

Da er endelig dagen kommet! Steike som jeg har gleda meg til dette, og det er i dag jeg regner for den virkelige sesongstarten. Nå må vi gjøre oss klare for månedsvis med glitrende fotball fra verdens beste liga. La oss håpe at Arsenal står igjen som seierherre i mai og kan løfte Premier League-trofèet over hodet.

 

Angående dagens match tror jeg det blir tett og jevnt. Vi kommer nok til å ha ballen overlegent mye, men som vanlig tror jeg ikke vi kommer til de store sjansene, men kommer til å angripe mot etablert og godt forsvar. I slike kamper har vi tidligere vist at vi ofte blotter oss bakover på eventuelle kontringer, så vi må passe oss for å ikke få et mål i trynet i løpet av kampen selv om det er vi som kjører. Som vanlig tror jeg vi scorer ett eller to mål mot slutten av kampen, muligens i det siste kvarteret.

 

Jeg ville gått for dette laget:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Johan Djourou - William Gallas - Gael Clichy

Emmanuel Eboue - Denilson Neves - Samir Nasri - Theo Walcott

Robin van Persie - Emmanuel Adebayor

 

Dette laget vil fremdeles, selv uten Fabregas ha mye kreativitet på midten ved Nasri og til dels Theo og Denilson, og selv om det er stilt opp i 4-4-2, så kan det enkelt legges om til en slags 4-3-3 ved at Nasri dyttes opp som hengende spiss. Det kan fort bli nødvendig hvis vi sliter med å score mot slutten av kampen.

 

COME ON YOU GOONERS! Håper dette kan være starten på noe stort!

Link to comment
Share on other sites

ENDELIG er dagen kommet :D Og vi skal åpne det hele, mot et lag vi på papiret skal slå greit, men så er det noe helt spesielt med åpningskamper da... Har STOR tro på seier, men det kan fort bli litt vanskeligere enn det folk tror. Vi kommer til å ha ballen mye, og spille mye mot etablert forsvar, noe som gjør at vi må ha balltempo og mye bevegelse og kreativitet for å trenge igjennom et tett og kompakt forsvar. Viktig at vi får en god åpning her, og at vi får inn "godfølelsen" som vi kan ta med oss videre.

Får desverre ikke sett mer enn de første 15 min, skal ut i "krigen" selv, men LYKKE TIL alle sammen, måtte det beste laget vinne :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...