Jump to content

David Villa


Legend14

Recommended Posts

Veeldi skuffande, men ikkje så overraska egentlig.

jaja.. :(

 

Men når det står :

 

"In fact, the Arsenal manager argues goal-scoring is not where his side need strengthening. It is more the other end of the pitch that has been his concern"

 

så kan det hende at det blir kjøpt en ny midtstopper eller Keeper :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Synes fortsatt at det er utrolig rart at Wenger sier det han gjør. Han har flere ganger i løpet av sesongen sagt som f.eks. "We lacked the final touch to settle the game" og "We didnt kill the game when we had the chance" - Dette er jo kun pga lite effektivitet på våre spisser. Og når en stjerne som David Villa flørter åpenlyst med oss, så burde vi virkelig benytte oss av muligheten. Vi har godtatt transferpolitikken til Wenger i mange år, men hvis det blir nok en sommer uten noen stjernesigning så tror jeg både spillere og fans vil bli meget skuffet. I værste fall kommer flere av våre egne stjerne til å dra fordi de ikke har tolmodighet lenger. Da kan vi nevne spillere som Fabregas, Flamini(kanskje allerede til sommeren), Hleb, Rosicky, Toure? ja hvem vet.. Men en stjernesigning kan roe ned spillerne... og ikke minst fansen...

 

Men.. vi får se.. Bare litt skuffet nå :(

Link to comment
Share on other sites

Wenger lurer oss bare. Villa kommer til Emirates i juli.

 

Håper du har rett. Hadde ivertfall blitt en perfekt sommer! Gleder meg så sykt til å se hva wenger gjør i sommer, håper bare at det ikke blir altfor mangen rykter om overganger om våre spillere, håper de blir da tenker jeg på flamini og hleb som har vært linket til juventus. Men de blir sier mage følelsen! :(

Link to comment
Share on other sites

Wenger lurer oss bare. Villa kommer til Emirates i juli.

 

Tror du har et poeng her. Wenger har gjort slikt før. Riktignok har han ikke gjort slike kjøp før, men det kan han overraske oss med. Tror Villa ennå kan komme i sommer.

 

Tror bare at Wenger vil motivere spissene sine mot resten av sesongen og at han viser at han tror på at de kan score mål. Dette er jo en faktasak; Arsenals spisser er alt for lite målfarlige og setter ikke elementære sjanser. Dette MÅ jo også Wenger se.

 

Blir spennende å se hva som skjer her. Alt annet enn Villa i sommer vil nesten bli som en skuffelse nå, selv om vi ikke kan forvente slik av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Er tortur å se på disse Villa-filmene på youtube! For en spiller han èr og for en spiller han hadde blitt for oss!

Han er som skapt for spillet vårt og har den briljante egenskapen at han avslutter godt med begge ben. Noe våre spisser ikke akkurat kan skryte på seg... I tillegg ville vi fått en frispark og straffe-skytter.

 

Med alle spisser tilgjengelig og med en normal skade-situasjon over en sesong blant våre spisser, er jeg enig med Wenger i at vi ikke trenger en ny spiss. MEN.... med Robin van Persie i stallen og Eduardo ute til ribba settes ut på bordet igjen, skjer jo ikke det kommende sesong heller! Og da er/blir det for tynt.

RVP har to år på rad vært ute store deler av sesongen. Veldig frustrerende. "Whats from keeping him again?" :(

 

Litt respektløst og feil og si kanskje, men frykter litt for at dette var en "höydare" sesong Ade, og at han neste sesong kanskje scorer vesentlig færre. Og han trenger også mer hvile. Da blir det for tynt å sette sin lit til en RVP som sliter stort med skader, og trioen Bendtner,Walcott,Vela. Eduardo blir antageligvis klar fra nov-januar og vil bruke en del tid på å finne seg selv igjen.

 

Noen vil kanskje hevde at dette hadde vært litt ufint overfor Eduardo, skulle vi hente Villa. Det hadde jo vært litt synd på Dudu, men profesjonell fotball er beinhardt og det ville absolutt ikke vært feil av Wenger å hente inn en spiss med tanke på skadene til Eduardo-RVP og alder,modenhet og prestasjonene til Walcott,Bendtner,Vela.

 

Walcott og Vela skal vell primært satses på som spisser, men vi vet jo at begge også kan spille kant. Dermed får de spilletid dersom Villa,Ade,RVP alle skulle være friske. Vi har jo en venstre kant som også digger alternativ trening ! :( PERFEKT å fått inn Villa.

 

Tror desverre det blir med drømmene. Dette på grunn av uttalelsene til Wenger gjennom hele sesongen og selvfølgelig den siste kommentaren om Villa. Wenger har gjennom intervjuer, også sist, gitt uttrykk for sin begeistring for Bendtner. Han har stor tro på danen og ser ikke behovet for forsterkninger i fremste rekke. Hvertfall ikke nå hvor Vela kommer, og Theo skal flyttes opp!

 

Men det er lov å drømme......

Link to comment
Share on other sites

Hadde han sagt at han var intrissert så hadde jo spissene fått en motivasjon til å bevise hva de kan. David Villa har den egenskapen at han kan score mål i vanskelige og stressendes situasjoner og det er der Arsenal har et lite problem, vi skaper sjanser hele tiden men får ikke ballen i mål. Vi er kommer jo nesten inn i 16 meteren i vært eneste angrep vi har, så blir det litt for mange passninger før balen forsvinner, det er her Villa kunne gjort en forskjell. Jeg syns vi har to gode spiss talenter (Wallcott og Bendtner). Jeg syns vi skal selge en og satse mer den andre, samt kjøpe Villa. Eventuelt kanskje sette Bendtner på utlån en sesong til.

Link to comment
Share on other sites

Et svært spennende rykte!

 

Jeg har hele tiden vært av den oppfatningen av at Arsenal har et behov for en spiss til. Årets sesong har jo vært et eksempel på det.

 

Ser ikke for meg Bendtner som et førstevalg kommende sesong. Eduardo har sitt å stri med, mens van Persie fremstår som en kjeks. En skadefri van Persie kan jo fint brukes på kanten slik han gjør for landslaget.

 

At Wenger går ut og avviser alle spekulasjoner bryr jeg meg svært lite om. Arsenal har da aldri vært kjent for å spille med åpne kort når spillere skal hentes inn. Det store spørsmålet er hva prislappen er.

Link to comment
Share on other sites

Du må nok regne med å måtte punge ut med en "Bent", Charlie.

 

Det bryr ihvertfall jeg meg svært lite om, bare vi får en spiller som er BEDRE enn Darren 'Sove-under-Londonderby' Bent. Det skal jeg garantere at vi ville fått i David Villa, ellers kan du kalle meg Spurs- og Unitedfan på samme tid.

Link to comment
Share on other sites

Du må nok regne med å måtte punge ut med en "Bent", Charlie.

 

Den var god! ;)

 

Kan ble en god deal for oss om vi må betale en "Bent" for Villa. Men om det er noen god deal for Spudz er vel heller tvilende. Nå skal det sies at Spudz ikke er så gode på signeringer. De mestrer bedre nesten-signeringer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Villa kommer nok ikke. Wenger sier at det er pga han må gi sjansen til Bendtner og Walcott, og hvis han da kjøper Villa, så vil det skje noe med en av de to andre..

 

Det tror jeg også vil skje. Tror Nicklas forsvinner i sommer. Det virker som om de andre spillerne misliker ham, og det registrerer nok også Wenger. Og det vil han nok ha slutt på, og det går jo ikke an å bare si "nå må du begynne å like Nicklas". Det enkleste vil være å selge dansken, og det blir jeg ikke lei for. Spesielt ikke hvis erstatteren heter David Villa.

Link to comment
Share on other sites

Villa kommer nok ikke. Wenger sier at det er pga han må gi sjansen til Bendtner og Walcott, og hvis han da kjøper Villa, så vil det skje noe med en av de to andre..

 

Det tror jeg også vil skje. Tror Nicklas forsvinner i sommer. Det virker som om de andre spillerne misliker ham, og det registrerer nok også Wenger. Og det vil han nok ha slutt på, og det går jo ikke an å bare si "nå må du begynne å like Nicklas". Det enkleste vil være å selge dansken, og det blir jeg ikke lei for. Spesielt ikke hvis erstatteren heter David Villa.

Tror Wenger har troen på Bendtner.. Hvis ikke hadde han ikke sagt at han måtte gi sjansen til Bendtner neste sesong. Da kunne han bare la være å kommentere noe om det!

 

Ble overrasket over hvordan spillerene "angrep" han etter feilen på vorneren. Det var selvsagt en veldig stor feil og han kunne fått beskjed om det men det var jo nesten angrep. 3 spillere som gikk mot ham og skrek..

 

Bendtner ut, Villa inn ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 19 2008, 11:13 PM) 126830[/snapback]

http://www.footballingworld.com/2008/04/19...als-profligacy/

 

Enig med det han sier om Villa, men vil beholde Adebayor. Tror Villa ville blitt en nøkkel spiller for oss, han ville jo også trives i London siden han kjenner Cesc fra før via landslaget..

13-18 millioner? Oh my, man MÅ jo kjøpe da. (som om det er den egentlige prisen, liksom... :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

Dette kan virke veldig pessimistisk men jeg vil gå så langt som å si at vi vinner ingenting neste år hvis vi ikke kjøper David Villa. Vi er alt for avhengig av at Adebayor skal score og han presterer veldig dårlig og takler ikke presset foran mål mot de store lagene i store kamper.

 

Vi trenger en spiss som kan score når som helst(mot store og små) og som holder seg skadefri(aka ikke RvP), og en ving som kan score. Ihvertfall det vi trenger offansivt!

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å kaste Bendtner på dør selv om Villa hadde tatt turen til Arsenal. Bendtner er ung og lovende, og bør absolutt prøves mer. Synes dansken har vist mye fint i løpet av sesongen. Tror heller ikke at Wenger tenker på å bruke Bendtner fast. Den kampen står i så fall mellom van Persie, Adebayor og Villa. Og bak lurer Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å kaste Bendtner på dør selv om Villa hadde tatt turen til Arsenal. Bendtner er ung og lovende, og bør absolutt prøves mer. Synes dansken har vist mye fint i løpet av sesongen. Tror heller ikke at Wenger tenker på å bruke Bendtner fast. Den kampen står i så fall mellom van Persie, Adebayor og Villa. Og bak lurer Eduardo.

Jeg syns vi skal satse mer på Wallcott. L

 

Satse mer på Wallcott og la Villa, Persie og Adebayor kjempe om spiss plassen. Hvis Eduardo kommer tilbake for fullt neste sesong har vi en fin dekning fremover. Persie og Eduardo kan jo også spille ving, hvis det er blitt krangling innad i laget pga holdningene til Bendner, tror jeg kanskje det er best at han forlater, selvom han ganske sikkert kommer til å bli veldig god om noen sesonger. Kanskje vi kan sende ham på lån en sesong til, hvis han ønsker det selv.

http://fotball.aftenposten.no/england/article105467.ece

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ser ingen grunn til å kaste Bendtner på dør selv om Villa hadde tatt turen til Arsenal. Bendtner er ung og lovende, og bør absolutt prøves mer. Synes dansken har vist mye fint i løpet av sesongen. Tror heller ikke at Wenger tenker på å bruke Bendtner fast. Den kampen står i så fall mellom van Persie, Adebayor og Villa. Og bak lurer Eduardo.

Jeg syns vi skal satse mer på Wallcott. L

 

Satse mer på Wallcott og la Villa, Persie og Adebayor kjempe om spiss plassen. Hvis Eduardo kommer tilbake for fullt neste sesong har vi en fin dekning fremover. Persie og Eduardo kan jo også spille ving, hvis det er blitt krangling innad i laget pga holdningene til Bendner, tror jeg kanskje det er best at han forlater, selvom han ganske sikkert kommer til å bli veldig god om noen sesonger. Kanskje vi kan sende ham på lån en sesong til, hvis han ønsker det selv.

http://fotball.aftenposten.no/england/article105467.ece

 

Vi er vel alle enige om at Walcott bør satses på men min mening er at han bør fortsette som ving. Han gjør jo en kjempe jobb om dagen på kanten så hvorfor flytte på han? Med den farten han har + at han har vist at han har en god passningsfot vil også gjøre underverker for våre spisser. Han vil etter hvert også bli mer målfarlig og da vil man kanskje få mer enn et par mål fra kantene våres også :ph34r: Bendtner kommer aldri til å godta å bli sendt på lån igjen, for i hans øyner så er han allerede en stjerne som fortjener å spille fast. Han er tydeligvis ikke på bølgelengde med de andre og føler meg ganske sikker på at han vil flytte på seg til sommeren! Hverken han eller de andre Arsenal spillerne vil ha det slik som det er nå. Jeg tror også at det er litt vel optimistisk å tro at Eduardo vil spille en rolle for oss neste sesong og da med problemene til Van Persie som sliter med skader, og han har vært her en del år nå og har enda ikke slått til for fullt. Hvor mange mål har han hatt per.sesong? Han har også vært ofte usynelig da han har vært frisk men har jo vist takter i år at han er klar til å ta det et steg videre.. Adebayor har hatt en kjempe sesong men han er ikke en..spiss-spiss type hvis dere skjønner hva jeg mener? Som en her på forumet påpekte, hvor mange ganger har ikke Wenger sagt de to siste sesongene at vi har manglet efektivitet foran mål, eller at vi ikke klarte å punktere kampen. Vi var ikke dødlige eller efektive nok forran mål osv. For å sette frem et eksempel: Igår spilte vi mot Reading og Liverpoll spilte mot Fulham. Vi stilte med et meget sterkt lag på hjemmebane. Liverpool stilte med svekket lag på bortebane. Vi hadde som vanlig målsjanser i bøtter og spann mens Liverpool hadde noen. Begge kampene endte med 2-0 til både Arsenal og Liverpool. Kanskje ikke det beste eksemple da vi har vært mye bedre enn Liverpool i år men mangelen på en dødelig spiss i klasse med David Villa er sterkt ønsket og er en av 3 ting som mangler med dette laget, så vær så snill Wenger, for nesten alle ser det(fansen,pressen og tidligere fotballspillere) ser at vi trenger en som Villa! Ja det finnes en mulighet for at Van Persie holder seg skadefri og vil ha en kjempesesong, og ja det finnes en mulighet for at Walcott kan bli en kjempespiss neste sesong selv om han bare har et par gode kamper under beltet som kantspiller, men er det smart å gamble på dette? Vi trenger bredde og vi trenger David Villa!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ble unaturlig stille veldig fort akkurat omkring David Villa. Det var blest i medier i noen dager, også døde det ut veldig fort. Synes det er litt mistenkelig. Før har vi opplevd at ryktene har svirret og gått, helt til vi har fått en annen spiller, eller spilleren vi har jakta har gått til en annen klubb.

 

Begynner nesten å tenke at det er muligheter for å se ham i vår fantastiske drakt før vi aner det :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...