Jump to content

2008.04.08 Manchester United B


hermz

  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er dager som idag at man er ekstra stolt over å være Arsenal supporter. Hadde ikke særlig troen på seriegull likevel jeg, men vi rundspilte United. CLICHY, snakker vi verdens beste back her? Ja, det gjør vi! Hvilken spiller han er, i det 70. minutt så det ikke ut som om han klarte å gå en gang. Men når ballen kommer i nærheten spurter han som en vill hest. En skam at han ikke er med på kåringen av PL's beste spiller. Vi så også hvor viktig Hleb er, vi får bare håpe på at han blir i Arsenal. For han blir nemlig umulig å erstatte!!

Om vi ikke er PL's beste lag, så er vi ihvertfall PL's beste FOTBALL lag, ingen spiller som oss! :)

 

Proud to be a GOONER ;)

 

Enig i det du sier om Clichy. Jeg lurer på når han egentlig blir sliten, fordi det er ikke ofte man ser en sliten Clichy. Han løper like iherdig kampen igjennom og var helt klart vår beste spiller i dag.

 

Ble sjokkert over å se Song starte i midtforsvaret i dag, men Wenger vet hva han gjør. Song gjør noen småfeil i starten, men etterhvert så klarer han seg helt greit og viser at han uten tvil klarer å bekle en sånn posisjon, men så klart mangler det litt mer før han er den perfekte midtstopper.

 

Gilberto og Lehmann syns jeg gjør en bra innsats i dag. Gilberto starter friskt og jobber hardt. Etterhvert faller han litt tilbake til gamle synder og kløner litt, men alt i alt syns jeg jobben han gjorde i dag var bra. Lehmann er solid i dag og har noen veldig avgjørende redninger som redder oss fra å ligge under flere ganger. Han viser at han fortsatt kan!

 

 

 

Men....sesongen er ikke ferdig enda. 2. plassen er fortsatt innen rekkevidde hvis Chelsea trøbler.

Samtidig skal vi ikke anse 3.-4. plassen som sikker. Liverpool og Everton er henholdsvis bare 4 og 6 poeng bak, mens det er 12 poeng å spille om.

 

Frykter ikke at vi roter det til såpass og havner på 5. plass, men vil bare påpeke at ingenting er matematisk avgjort enda.

 

Eh har Everton spilt mange kamper i helgen?! De ligger jo vitterlig 10 poeng bak oss, og vi trenger kun en seier for å sikre CL spill neste sesong. Det fikser vi. Og Liverpool er 5 poeng bak.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Hmm, en merkelig tom følelse jeg sitter igjen med.. Man hører ofte Arsenal-supportere klage over at vi har så mye uflaks, at vi fortjente å vinne kampen osv og ditto supportere fra andre lag som mener vi alltid bruker denne unnskyldningen.. Som supporter av et lag jeg elsker så høyt skal jeg innrømme at det er lett å komme med sånne bemerkninger, men GUD som jeg føler ALT går imot oss.. Ikke nødvendigvis alltid dårlige dommere, men små ting her og der som alltid vipper motsatt vei.. Hva det er vet jeg ikke, noen vil vel si mangel på rutine, noen vil klage på eboue og senderos, mens andre klager på dommeren.. Selv vet jeg sannelig ikke, men etter nok en sesong med STORSPILL og brente sjanser som gjenganger er det hardt å tolerere kritikk, vi har fortjent så mye mye bedre.. Uansett, for et lag vi har per dags dato, jeg er rett og slett stolt av spillet Arsenal har levert denne sesongen, nå håper jeg ikke Hleb eller noen av de andre bestemmer seg for at nok er nok, og forlater klubben i hig etter titler..

 

Får dette laget bestå vil de en dag vinne alt..

Link to comment
Share on other sites

Det er dager som idag at man er ekstra stolt over å være Arsenal supporter. Hadde ikke særlig troen på seriegull likevel jeg, men vi rundspilte United. CLICHY, snakker vi verdens beste back her? Ja, det gjør vi! Hvilken spiller han er, i det 70. minutt så det ikke ut som om han klarte å gå en gang. Men når ballen kommer i nærheten spurter han som en vill hest. En skam at han ikke er med på kåringen av PL's beste spiller. Vi så også hvor viktig Hleb er, vi får bare håpe på at han blir i Arsenal. For han blir nemlig umulig å erstatte!!

Om vi ikke er PL's beste lag, så er vi ihvertfall PL's beste FOTBALL lag, ingen spiller som oss! ;)

 

Proud to be a GOONER ;)

 

Enig i det du sier om Clichy. Jeg lurer på når han egentlig blir sliten, fordi det er ikke ofte man ser en sliten Clichy. Han løper like iherdig kampen igjennom og var helt klart vår beste spiller i dag.

 

Ble sjokkert over å se Song starte i midtforsvaret i dag, men Wenger vet hva han gjør. Song gjør noen småfeil i starten, men etterhvert så klarer han seg helt greit og viser at han uten tvil klarer å bekle en sånn posisjon, men så klart mangler det litt mer før han er den perfekte midtstopper.

 

Gilberto og Lehmann syns jeg gjør en bra innsats i dag. Gilberto starter friskt og jobber hardt. Etterhvert faller han litt tilbake til gamle synder og kløner litt, men alt i alt syns jeg jobben han gjorde i dag var bra. Lehmann er solid i dag og har noen veldig avgjørende redninger som redder oss fra å ligge under flere ganger. Han viser at han fortsatt kan!

 

 

 

Men....sesongen er ikke ferdig enda. 2. plassen er fortsatt innen rekkevidde hvis Chelsea trøbler.

Samtidig skal vi ikke anse 3.-4. plassen som sikker. Liverpool og Everton er henholdsvis bare 4 og 6 poeng bak, mens det er 12 poeng å spille om.

 

Frykter ikke at vi roter det til såpass og havner på 5. plass, men vil bare påpeke at ingenting er matematisk avgjort enda.

 

Eh har Everton spilt mange kamper i helgen?! De ligger jo vitterlig 10 poeng bak oss, og vi trenger kun en seier for å sikre CL spill neste sesong. Det fikser vi. Og Liverpool er 5 poeng bak.

 

Sorry, feil av meg...Så en tabell hos Canal+ tidl. idag som jeg ser nå, umulig kunne være riktig..hehe :)

Link to comment
Share on other sites

at jeg lar meg lure hver gang.. trodde faktisk vi kunne vinne.

 

Nytter faen ikke med enkelte spillere som faen ikke holder adecco ligaen engang.

 

Og så massive uflaks vi har.

 

Imponerende å ha enkelte spillere som ikke holder Adeccoliga-nivå, og samtidig spille så godt på OT...

 

 

Min analyse av kampen og sesongen: Vi har kvaliteter i massevis. Mer enn nok til å vinne kampen i dag og serien. Dessverre mangler vi erfaring. Både enkeltspillere og som kollektiv er vi ennå umodne. Vi så det i dag, og har sett det hele våren: Vi spiller strålende fotball, men søler bort poengene.

 

Den dårlige nyheten er derfor at det ikke finnes noen quick fix løsning på våre problemer. Hverken Ben Arfa, Beckham, Henry eller Vieira kan gi våre nuværende, dvs. framtidens, Arsenal-spillere erfaring. Det kan kun tilegnes gjennom prøving og feiling.

 

Den gode nyheten er at fordi laget vårt er så ungt, så vil trofeene komme i hopetall i mange år i det øyeblikk rutinen og kynismen står i stil med kvalitetene.

 

Så får det bli opp til hver enkelt gooner å avgjøre om han eller hun har tålmodighet til å vente på dette. For dette er Wengers taktikk, og Wenger sitter trygt som banken. Allverdens nettdebattering kan ikke endre det.

 

 

PS. Registerer at Ronaldo igjen gjør en elendig match mot oss. Showboating 4 minutter på overtid blir, efter en slik kamp, bare flaut.

Link to comment
Share on other sites

Godt skrevet Safe Hands. Du oppsummerer egentlig det viktigste. Vi må la laget prøve og feile litt, men med tiden så vil ting sitte og da vil også resultatene og trofeene komme.

 

Laget har kvaliteter i seg og det har vi bevist i år. Vi spiller veldig god fotball til tider og gjennom store deler av sesongen, men mangler den siste finishen, men det vil komme bare laget blir holdt sammen og fortsetter å bygge videre på det som har blitt startet.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nytter faen ikke med enkelte spillere som faen ikke holder adecco ligaen engang.

 

 

 

Hvilke spillere sikter du til?

 

Til informasjon; DETTE er den typen innlegg som irriterer rævva av meg på kamptrådene. Makan til piss skal du lete lenge etter! Og dette skal være en gooner? Gud bedre....

 

Spillerne våre orker kun i 48 minutter. Så driter vi i resten av kampen.

 

Herregud for et patetisk innlegg!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nytter faen ikke med enkelte spillere som faen ikke holder adecco ligaen engang.

 

 

 

Hvilke spillere sikter du til?

 

Til informasjon; DETTE er den typen innlegg som irriterer rævva av meg på kamptrådene. Makan til piss skal du lete lenge etter! Og dette skal være en gooner? Gud bedre....

 

Spillerne våre orker kun i 48 minutter. Så driter vi i resten av kampen.

 

Herregud for et patetisk innlegg!

 

Kunne ikkje vore meir einig..

Link to comment
Share on other sites

bare laget blir holdt sammen

 

Dette er vel egentlig det viktigste til sommeren. Blir sikkert en slitsom sommer, med masser

av rykter om spillerne våre. Vi kan jo håpe at Wenger handler noen forsterkninger tidlig, før EM, for å vise spillerne

at han mener alvor.

 

Idag spiller vi ball med United, vi skulle ledet med flere mål før pause, men ineffektivitet gjør

at det ikke skjer. Utrolig mange personlige feil fra United gjorde at vi fikk masse ekstra sjanser. Men vi mangler besluttsomhet forran kassa, Ade blir aleine på topp og har det vanskelig, men sløser også mye. Van Persie veit ikke hva han skal gjøre på kanten, og kommer aldri med i kampen. Gilberto gjør det absolutt brukbart. Song har noen småfeil som kunne gitt baklengs, men får godkjent som midtstopper.

 

Nå håper jeg gutta viser innsats resten av sesongen, og at spillere som Diaby og Walcott får prøve seg fra start, og at spesielt Dibay kan få spille sentralt. Det er mitt ønske!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nytter faen ikke med enkelte spillere som faen ikke holder adecco ligaen engang.

 

 

 

Hvilke spillere sikter du til?

 

Til informasjon; DETTE er den typen innlegg som irriterer rævva av meg på kamptrådene. Makan til piss skal du lete lenge etter! Og dette skal være en gooner? Gud bedre....

 

Spillerne våre orker kun i 48 minutter. Så driter vi i resten av kampen.

 

Herregud for et patetisk innlegg!

 

Kunne ikkje vore meir einig..

 

Hadde det vært opp til meg hadde de blitt utestengt en god stund fra dette forumet.. slike innlegg er så useriøst at jeg ikke har ord! Slike medgangssupportere har vi ikke bruk for...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett kampen, men etter å ha pløyet Internett er det i alle fall ingen ting som tyder på at Arsenal har blitt r..kjørt på Old Trafford. Og det sier jo en del. At vi spiller jevnt borte mot både Man U og Liverpool forteller at Arsenal har noe å fare med. Med tanke på exiten i CL, så er det ganske imponerende at vi klarer å gjennomføre en så god kamp som vi gjør i dag.

 

Vi er en blindgate når det gjelder uttelling. Kan ikke huske i min Arsenal-tid (fra slutten av 80-tallet) at marginene til de grader har vært i mot Arsenal. Hele vårsesongen har jo vært stolpe ut for Arsenal, og selvsagt er det grunner til det.

 

Dommerne har gjort sitt. Kanskje ingen overraskelse at vi Arsenal-supportere mener det, men det er jo betryggende at andre nøytrale tilskuere sier det samme. Tror dog at hovedproblemet er å finne hos oss selv. Vi mangler bredde, rutine og kynisme. Får vi orden på det, er mye gjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine tvil, men jeg håper at Lehmann beholder plassen framover nå. Forstår ikke at folk mener Almunia er bedre, og jeg forstår heller ikke hvorfor Almunia spiller til vanlig. Lehmann beviste (nok en gang) at han har noe å gjøre på førstelaget, fremfor Almunia.

 

For å si det på en annen måte: Jeg tror tabben til Lehmann mot Blackburn i høst (siden det var da han ble byttet ut) har kostet oss mer enn de to poengene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine tvil, men jeg håper at Lehmann beholder plassen framover nå. Forstår ikke at folk mener Almunia er bedre, og jeg forstår heller ikke hvorfor Almunia spiller til vanlig. Lehmann beviste (nok en gang) at han har noe å gjøre på førstelaget, fremfor Almunia.

 

For å si det på en annen måte: Jeg tror tabben til Lehmann mot Blackburn i høst (siden det var da han ble byttet ut) har kostet oss mer enn de to poengene.

 

Spennende tanke Zaldor!

 

Almunia har absolutt gjort sitt på en tilfredsstillende måte, men føler fremdeles at Lehamann er en keeper i toppklassen. Eneste problemet med tyskeren, er hvordan han er skrudd sammen i topplokket. :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine tvil, men jeg håper at Lehmann beholder plassen framover nå. Forstår ikke at folk mener Almunia er bedre, og jeg forstår heller ikke hvorfor Almunia spiller til vanlig. Lehmann beviste (nok en gang) at han har noe å gjøre på førstelaget, fremfor Almunia.

 

For å si det på en annen måte: Jeg tror tabben til Lehmann mot Blackburn i høst (siden det var da han ble byttet ut) har kostet oss mer enn de to poengene.

 

Spennende tanke Zaldor!

 

Almunia har absolutt gjort sitt på en tilfredsstillende måte, men føler fremdeles at Lehamann er en keeper i toppklassen. Eneste problemet med tyskeren, er hvordan han er skrudd sammen i topplokket. :(

 

Umulig å si hvor vi hadde vært i dag med Lehmann i mål. Jeg er av den mening at vi sannsynligvis hadde vært ett skritt nærmere i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine tvil, men jeg håper at Lehmann beholder plassen framover nå. Forstår ikke at folk mener Almunia er bedre, og jeg forstår heller ikke hvorfor Almunia spiller til vanlig. Lehmann beviste (nok en gang) at han har noe å gjøre på førstelaget, fremfor Almunia.

 

For å si det på en annen måte: Jeg tror tabben til Lehmann mot Blackburn i høst (siden det var da han ble byttet ut) har kostet oss mer enn de to poengene.

 

Spennende tanke Zaldor!

 

Almunia har absolutt gjort sitt på en tilfredsstillende måte, men føler fremdeles at Lehamann er en keeper i toppklassen. Eneste problemet med tyskeren, er hvordan han er skrudd sammen i topplokket. :(

 

Umulig å si hvor vi hadde vært i dag med Lehmann i mål. Jeg er av den mening at vi sannsynligvis hadde vært ett skritt nærmere i ligaen.

 

Vanskelig å si. Blir uansett bare synsing. Mulig Almunia kunne ha gjort bedre i noen situasjoner, men feilen ligger nok mer på steder som lite effektive spisser, skader og grove feil i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at folk sier vi trenger rutine. Temmelig ironisk at det er våre to klart mest rutinerte utespillere er de som er skyldige i straffen og frisparket som førte til målene :(. Handsen til Gallas er helt forferdelig unødvendig, og det samme kan sies om frisparket til Gilberto (om man i det hele tatt kan si det var frispark, det var ingen kontakt fordi Gilberto trakk seg). Jeg lurer virkelig på hva som er galt med forsvaret for tida. Før Chelsea-kampen hadde vi ikke tapt en kamp når vi har ledet på rundt 70 (eller noe sånt) kamper. Nå derimot har vi klart det flere ganger på rad! Jeg tror Gallas begynner å stresse når vi leder, og klarer ikke å roe ned spillet i kampen.

 

Jeg synes det er rart at folk gir skryt til Gilberto, og ikke til Song. Sistnevtne var i mine øyne solid og hadde vel kun den feilberegningen i første som virkelig tabbe. Lehmann var utrolig god i dag. Sjanseløs på to mål som er helt i ypperste verdensklasse. Men man kan vel kanskje stille seg spørsmål om hvorfor vi ikke har en spiller på stolpen. Det er da strengt talt ikke nødvendig med så mange i muren? Straffen var forøvrig det eneste bra Ronaldo gjorde i HELE kampen. Det skal mange på laget har skryt for!

 

Dommeren i dag var helt forferdelig inkonsekvent. Hvordan i all verden kunne van Persie få gult kort, når Evra ikke fikk det etter en mye styggere takling? Eller hva med de gangene vi får gulke kort for bortsparking av ballen, mens Man U spillerne ikke får det? De fikk også noen billige frispark som vi ikke fikk. Helt umulig for dommeren å se (ikke engang noen Man U spiller så det), men vårt mål var en klar hands av Ade. Hvorfor i alle verden har han hånda si der oppe?

 

Vi var klart best. En fabelaktig van der Sar redder Man U flere ganger. han tabber seg dog litt ut på målet, men gjør det godt igjen med mange solide redninger. Hleb og Clichy er nok en gang supre. van Persie var flink til ågjøre seg spillbar og gjorde det bra på kanten ved målet. Eboue var veldig gode defensivt i dag, desverre var han som så mange andre ganger i år dårlig offenisvt. Ade er heldig som får mål og sløser ellers veldig mye med sjansene (i likhet med Rooney på motsatt banehalvdel). Hvorfor kan ikke denne mannen lære seg at han skal være mer inne i boksen?! Han er alt for dårlig til å angripe inn i boksen, forferdelig frustrerende med det på topppen av alle offisdene. Fabregas jobber bra og gjør en gjennomsnittlig kamp for han å være. Toure synes jeg gjør en solid kamp på backen, ikke mye som kom forbi han. På den andre siden var det ikke heller mange han kom forbi offensivt. Gallas lager en unødvendig straffe og sliter litt med klareringene. Det er kapteinen som styrer forsvarslinja og presset. Her har vi utrolig mye som må forbedres fram mot neste sesong! Gilberto er opp og ned. Han har mange fine taklinger, men også noen unødvendige frispark og feilpasninger. Synd at frisparket han forårsaket ble avgjørende, når han generelt hevet seg stort sammenlignet med andre kamper i år.

 

Det at vi er så nærme så mange ganger i år, er positivt med tanke på neste år. Med andre ord: Lite må bli gjort for at vi får våre første pokaler til Emirates! Vi har fryktelig mange dommeravgjørelser imot oss i år. Noe lignende tror jeg rett og slett ikke er mulig at kan skje igjen, for slik det har vært i år er så ille at man nesten kunne begynne å snakke om korrupte dommere.

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at folk sier vi trenger rutine. Temmelig ironisk at det er våre to klart mest rutinerte utespillere er de som er skyldige i straffen og frisparket som førte til målene :(. Handsen til Gallas er helt forferdelig unødvendig, og det samme kan sies om frisparket til Gilberto (om man i det hele tatt kan si det var frispark, det var ingen kontakt fordi Gilberto trakk seg). Jeg lurer virkelig på hva som er galt med forsvaret for tida. Før Chelsea-kampen hadde vi ikke tapt en kamp når vi har ledet på rundt 70 (eller noe sånt) kamper. Nå derimot har vi klart det flere ganger på rad! Jeg tror Gallas begynner å stresse når vi leder, og klarer ikke å roe ned spillet i kampen.

 

Jeg synes det er rart at folk gir skryt til Gilberto, og ikke til Song. Sistnevtne var i mine øyne solid og hadde vel kun den feilberegningen i første som virkelig tabbe. Lehmann var utrolig god i dag. Sjanseløs på to mål som er helt i ypperste verdensklasse. Men man kan vel kanskje stille seg spørsmål om hvorfor vi ikke har en spiller på stolpen. Det er da strengt talt ikke nødvendig med så mange i muren? Straffen var forøvrig det eneste bra Ronaldo gjorde i HELE kampen. Det skal mange på laget har skryt for!

 

Dommeren i dag var helt forferdelig inkonsekvent. Hvordan i all verden kunne van Persie få gult kort, når Evra ikke fikk det etter en mye styggere takling? Eller hva med de gangene vi får gulke kort for bortsparking av ballen, mens Man U spillerne ikke får det? De fikk også noen billige frispark som vi ikke fikk. Helt umulig for dommeren å se (ikke engang noen Man U spiller så det), men vårt mål var en klar hands av Ade. Hvorfor i alle verden har han hånda si der oppe?

 

Vi var klart best. En fabelaktig van der Sar redder Man U flere ganger. han tabber seg dog litt ut på målet, men gjør det godt igjen med mange solide redninger. Hleb og Clichy er nok en gang supre. van Persie var flink til ågjøre seg spillbar og gjorde det bra på kanten ved målet. Eboue var veldig gode defensivt i dag, desverre var han som så mange andre ganger i år dårlig offenisvt. Ade er heldig som får mål og sløser ellers veldig mye med sjansene (i likhet med Rooney på motsatt banehalvdel). Hvorfor kan ikke denne mannen lære seg at han skal være mer inne i boksen?! Han er alt for dårlig til å angripe inn i boksen, forferdelig frustrerende med det på topppen av alle offisdene. Fabregas jobber bra og gjør en gjennomsnittlig kamp for han å være. Toure synes jeg gjør en solid kamp på backen, ikke mye som kom forbi han. På den andre siden var det ikke heller mange han kom forbi offensivt. Gallas lager en unødvendig straffe og sliter litt med klareringene. Det er kapteinen som styrer forsvarslinja og presset. Her har vi utrolig mye som må forbedres fram mot neste sesong! Gilberto er opp og ned. Han har mange fine taklinger, men også noen unødvendige frispark og feilpasninger. Synd at frisparket han forårsaket ble avgjørende, når han generelt hevet seg stort sammenlignet med andre kamper i år.

 

Det at vi er så nærme så mange ganger i år, er positivt med tanke på neste år. Med andre ord: Lite må bli gjort for at vi får våre første pokaler til Emirates! Vi har fryktelig mange dommeravgjørelser imot oss i år. Noe lignende tror jeg rett og slett ikke er mulig at kan skje igjen, for slik det har vært i år er så ille at man nesten kunne begynne å snakke om korrupte dommere.

 

"Hvorfor får vi gult kort når vi spenner bort ballen, når Man Utd ikke får det".

 

Jo fordi Man Utd spillerne spente ikke bort ballen!

Link to comment
Share on other sites

Registrerer at folk sier vi trenger rutine. Temmelig ironisk at det er våre to klart mest rutinerte utespillere er de som er skyldige i straffen og frisparket som førte til målene :(. Handsen til Gallas er helt forferdelig unødvendig, og det samme kan sies om frisparket til Gilberto (om man i det hele tatt kan si det var frispark, det var ingen kontakt fordi Gilberto trakk seg). Jeg lurer virkelig på hva som er galt med forsvaret for tida. Før Chelsea-kampen hadde vi ikke tapt en kamp når vi har ledet på rundt 70 (eller noe sånt) kamper. Nå derimot har vi klart det flere ganger på rad! Jeg tror Gallas begynner å stresse når vi leder, og klarer ikke å roe ned spillet i kampen.

 

Jeg synes det er rart at folk gir skryt til Gilberto, og ikke til Song. Sistnevtne var i mine øyne solid og hadde vel kun den feilberegningen i første som virkelig tabbe. Lehmann var utrolig god i dag. Sjanseløs på to mål som er helt i ypperste verdensklasse. Men man kan vel kanskje stille seg spørsmål om hvorfor vi ikke har en spiller på stolpen. Det er da strengt talt ikke nødvendig med så mange i muren? Straffen var forøvrig det eneste bra Ronaldo gjorde i HELE kampen. Det skal mange på laget har skryt for!

 

Dommeren i dag var helt forferdelig inkonsekvent. Hvordan i all verden kunne van Persie få gult kort, når Evra ikke fikk det etter en mye styggere takling? Eller hva med de gangene vi får gulke kort for bortsparking av ballen, mens Man U spillerne ikke får det? De fikk også noen billige frispark som vi ikke fikk. Helt umulig for dommeren å se (ikke engang noen Man U spiller så det), men vårt mål var en klar hands av Ade. Hvorfor i alle verden har han hånda si der oppe?

 

Vi var klart best. En fabelaktig van der Sar redder Man U flere ganger. han tabber seg dog litt ut på målet, men gjør det godt igjen med mange solide redninger. Hleb og Clichy er nok en gang supre. van Persie var flink til ågjøre seg spillbar og gjorde det bra på kanten ved målet. Eboue var veldig gode defensivt i dag, desverre var han som så mange andre ganger i år dårlig offenisvt. Ade er heldig som får mål og sløser ellers veldig mye med sjansene (i likhet med Rooney på motsatt banehalvdel). Hvorfor kan ikke denne mannen lære seg at han skal være mer inne i boksen?! Han er alt for dårlig til å angripe inn i boksen, forferdelig frustrerende med det på topppen av alle offisdene. Fabregas jobber bra og gjør en gjennomsnittlig kamp for han å være. Toure synes jeg gjør en solid kamp på backen, ikke mye som kom forbi han. På den andre siden var det ikke heller mange han kom forbi offensivt. Gallas lager en unødvendig straffe og sliter litt med klareringene. Det er kapteinen som styrer forsvarslinja og presset. Her har vi utrolig mye som må forbedres fram mot neste sesong! Gilberto er opp og ned. Han har mange fine taklinger, men også noen unødvendige frispark og feilpasninger. Synd at frisparket han forårsaket ble avgjørende, når han generelt hevet seg stort sammenlignet med andre kamper i år.

 

Det at vi er så nærme så mange ganger i år, er positivt med tanke på neste år. Med andre ord: Lite må bli gjort for at vi får våre første pokaler til Emirates! Vi har fryktelig mange dommeravgjørelser imot oss i år. Noe lignende tror jeg rett og slett ikke er mulig at kan skje igjen, for slik det har vært i år er så ille at man nesten kunne begynne å snakke om korrupte dommere.

 

"Hvorfor får vi gult kort når vi spenner bort ballen, når Man Utd ikke får det".

 

Jo fordi Man Utd spillerne spente ikke bort ballen!

Spiller bort ballen var det jeg mente, men det forstod du tydligvis :P. JO, det var en gang i første at en Man U spiller sparker ballen 25-30m unna der forseelsen skjedde!

Link to comment
Share on other sites

CLICHY. Han kan springe! helt fantastisk å se på at når han løper og løper og finter seg forbi mange spillere. Fantastisk spiller(Bedre enn Evra :-P)

Nei, MYE bedre enn Evra.

 

Evra er til tider bedre bakover på banen det som teller syvenest og sist på et utak på Lanslaget.

 

Evra har vær kanon bra i hele år noe ikke Clichy har vært.

 

Kan ikke si Evra har hatt de store tabbene som Clichy har hatt som mot B.Ham og City for å nevne noen :(

Link to comment
Share on other sites

CLICHY. Han kan springe! helt fantastisk å se på at når han løper og løper og finter seg forbi mange spillere. Fantastisk spiller(Bedre enn Evra :-P)

Nei, MYE bedre enn Evra.

 

Evra er til tider bedre bakover på banen det som teller syvenest og sist på et utak på Lanslaget.

 

Evra har vær kanon bra i hele år noe ikke Clichy har vært.

 

Kan ikke si Evra har hatt de store tabbene som Clichy har hatt som mot B.Ham og City for å nevne noen :(

Har ikke Clichy vært kanon i hele år? De 2 tabbene endrer ikke en spillers prestasjon på et helt år! For et latterlig utsagn! Clichy har kanskje vært vår beste spiller i år, nettopp på grunn av at han presterer i hver kamp!

Link to comment
Share on other sites

Vel, nok et tap, et ufortjent tap.

Vi spilte meget godt fremover i dag. Bakover var det til tider rufsete. Vi gir Man U for mange sjanser til å score. Kun en meget god Lehmann hindret større tap. Han hadde minst 3 klasse redninger.

Det var svært gledelig å se Song. Han gjorde en god kamp. Gilberto gjorde en ok kamp. Eboue spilte til tider godt. Clichy var god på det meste (hans store svakhet er avslutninger og innlegg)

I tillegg likte jeg at wenger satte innpå Hoyte (selv om han ikke spilte noe spesielt godt sist kamp).

 

Alt i alt er jeg rimelig fornøyd med kampen. Noe av grunnen kan være at jeg virkelig fryktet et stortap i dag.

 

Jeg ser noen hevder Ronaldo filmer på overtid. Hvordan det er filming forstår ikke jeg. Det var et klart gult kort på Hoyte og taklingen var meningsløs og stygg (selv om jeg personlig syntes det var litt deilig å se taklingen).

 

Lehmann viste i dag at han ikke bare er stor i kjeften. Det han sier stemmer også. Fikk inntrykk av at det er fler som fikk opp øynene for det etter kampen i dag, nå håper jeg han får spille de gjenstående kampene slik at vi får se om han er verdig en plass mellom stengene for oss neste sesong (skjønt, jeg tviler på om det blir en ny konrtakt der.)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

"Hvorfor får vi gult kort når vi spenner bort ballen, når Man Utd ikke får det".

 

Jo fordi Man Utd spillerne spente ikke bort ballen!

 

Det var en ManU-spiller som sparket bort ballen. Hleb fikk gult, ManU-spilleren slapp. Uansett unødvendig av Alex å sparke bort ballen aggressivt rett foran dommeren. Knallkamp av Arsenal igår, men alle goonere satt vel med følelsen av at ingenting hjelper i denne perioden vi nå er inne i. Kanskje noen har "gannet" oss :-)

 

Proud to be a gooner

Link to comment
Share on other sites

Årets kamp uten tvil.

Og hadde ikke Van Der Sar spilt ypperlig hadde vi vunnet denne kampen. Dette er keeperspill på den øverste hyllen. En matchvinner og

etter min mening banens beste sammen med vår egen Clichy.

 

Lehmann gjorde også en bra kamp. Men typen Lehmann har jeg mista all respekt for etter Thor Eggen sa at Jens håpet Almunia ble skada. Noe er seriøst galt med den mannen. Håper dette er hans siste sesong i Arsenaltrøya. Slike holdninger ønsker jeg ikke en Arsenalspiller skal ha.

 

Arsenal spilte meget bra igår og sammen med United lagde de den beste fotballkampen sesongen 07/08.

 

Begge lagene oser av kvalitet og igår beviste ihvertfall spillere som Gilberto og Eboue at de holder mål i massevis.

Begge har en sinnsyk arbeidsmoral.

 

Tross tap var dette 90 minutter med en herlig fotball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...