Jump to content

2008.04.08 Manchester United B


hermz

  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Vi har bare oss selv å takke. vi klarer jo aldri å holde på en ledelse i lenger enn 1-2 minutter :( hva er det vår KAPTEIN Gallas holder på med på straffen? Hånda hans har INGENTING der å gjøre!

Men når det skal sies gjør vi faktisk en god kamp idag og er uheldige, men samtidig udyktige og litt urutinerte! Utd har en helt annen rutine og bredde enn oss, og er en verdig vinner av årets Premier League.

Neste år bør det bli titler på oss, er fantastisk fornøyd med den fotballen vi spiller, men defensivt bør det skje ting i sommer! + bedre back-up for våre mest brukte spillere. Blir bare æren vi spiller for resten av sesongen nå, vi ble litt for små i år også desverre!

Link to comment
Share on other sites

at arsenal må hente inn nye spillere kan gud og hvermann se. det som også ser klart ut, er at spillere som hoyte, senderos, song, gilberto og eboue, ikke har all verden å bidra med for et arsenallag som bør ha større ambisjoner enn å bare underholde med god fotball i 2x10 min per kamp. det holder ikke mål!

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var ikke SÅ imot oss i dag, det er jeg uenig i. Straffen til ManU var grei, samme var frisparket de putter på. Det er også vanskelig å se holdingen til Ronaldo, men likefremt er det straffe i den situasjonen.

 

Dagens store forskjell utgjøres i avslutninger på mål. Vi skulle ledet med 1-2 mål til pause, men Adebayor er totalt ute av form og har ingen selvtillit i avslutningene. Skaden på Eduardo har vist seg å bli utslagsgivende denne sesongen, og ufattelig bittert at det ble sånn.

Link to comment
Share on other sites

Igjen fantastisk imponert av Arsenal. Vi spiller ut Manchester United i første omgang og har bra tak på dem i andre. Blir selvfølgelig slitne, men holder fortsatt stand. Song er meget god, synes jeg.

 

Vi har ikke marginene på vår side i dag (heller). Sesongen har vært en uendelig strøm av dommeravgjørelser imot, stang ut og ren og skjær uflaks. Vi fortjener så utrolig mye bedre. Helt utrolig at ikke ballen går inn når Ferdinand dunker den mot eget mål rett etter 0-1. Hadde det blitt mål, tror jeg ManU ville ha slitt med å komme inn i kampen igjen. I stedet får de et helt greit straffespark, men klønete av Gallas.

 

 

FY SØREN, FOR EN VENSTREBACK CLICHY ER! VERDENS BESTE!

Link to comment
Share on other sites

Jaja, gutter og jenter. Da tapte vi, men synes vi spilte veldig bra og manu scorer etter dødballer. Lite vi kan gjøre noe med. Vi hadde jo våre sjangser, som vanlig(!!), vi også... Da er sesongen stort sett over for vår del. Jeg håper virkelig Wenger kan hvile de som har spilt jevnt og trutt, slik at de får seg en god ferie. Unggutta fra både reserver og junior-stall håper jeg får prøve seg resten av sesongen.

 

Sing a Song? Veldig bra å starte mot manu og spille såpass bra som han gjorde. Herlig spiller, og det tror jeg nok flere er enige i...

Link to comment
Share on other sites

Har en tanke rundt straffen! Straffen var helt grei, men det som irriterer meg er at det ikke dømmes straffe på helt identiske situasjoner i andre kamper. Som regel vinker bare dommeren spillet videre. Har sikkert noe med uflaksen til Arsenal å gjøre, men det var jo straffe..

 

Jeg har ingen særlige klager på spillerne våre idag. Eboue var drlig med ball men gjorde en veldig god jobb uten ball. Den som skuffet meg mest var Adebayor og Toure. Svake pasninger og lite bevegelse fra Ade etter han har gitt fra seg ballen!

 

Synes ikke vi tapte for et bedre lag idag. Man Utd scoret på straffe etter en klumsete hands fra Gallas og et frispark. Vi spilte helt klart bedre(min mening) enn Man Utd og har hadde jo enorme sjanser! Man Utd var heldige som bare slapp inn et mål! Idag var vi bedre!

 

Vi takler ikke presset ved å gå opp i ledelsen i bortekamper mot gode lag! (Liverpool - Arsenal 0-1, Chelsea - Arsenal 0-1, Man Utd - Arsenal 0-1) I alle de kampene har vi gått opp i ledelsen og endt opp med å ligge under! Begynner å bli veldig irriterende..

 

CLICHY. Han kan springe! helt fantastisk å se på at når han løper og løper og finter seg forbi mange spillere. Fantastisk spiller(Bedre enn Evra :-P)

Link to comment
Share on other sites

grei kamp. gilberto gjør det overraskende bra, men han er ferdig. bør være vekke til sommeren. så utrolig klønete av gallas og lage den straffen, begynner og tro at det ikke er tilfeldig, når vi får så mange straffer mot oss. vi er rett og slett ikke gode nok. når vi har saft i beina så står vi ikke tilbake for noen, men det har denne sesongen vist oss, at vi har alt for liten bredde i stallen. manure setter innpå tevez, anderson.greit nok vi har kanskje mange spillere, men de får jo aldri vist seg frem, Wenger spiller konsekvent med de samme hele tiden, og da blir det selvsagt slitasje og trøtte bein. hadde folk som song, denilson, djourou, walcott ikke minst fått en del mer tillitt i kamper mot eksempelivis, fulham, wigan, derby, sunderland osv så hadde de blomstra og vi kunne spart en del av stjernene til de store kampene, føler Wenger har noe og lære av benitez der, ikke like ekstremt selvsagt, men en mellomting.

 

kampen idag gjør vi det bra i, er bare så synd at vi skal være så utrolig ineffektive, og jeg sier det igjen, Ade er ikke noen klassespiss. han brenner alt for mange sjangser. føler faktisk Bendtner har mer nese for mål, greit nok han er toppscoreren vår, men hvor mange av de målene hadde ikke en hvilken som helst spiss putta på. føler gjengangeren her begynner og bli neste sesong, men det må da snart være mulig at det skal bli denne sesongen. Nå er sesongen 07\08 over for vår del, og det forundrer meg ikke om det blir en fjerde plass til slutt, vi virker jo heilt vaksinert mot og vinne kamper, hva er det nå to av tretten kamper eller noe?

 

Satser på noen forsterkninger neste år og håper Vela er det han blir sagt og være. Vi har alt for tynn bredde i stallen hva angår klasse spillere som kan komme inn og forandre kamper, er ikke tilfedig at vi har så mange skader som vi har, spillerne blir rett og slett utbrente, de trenger hvile de også.

 

 

Synd vi ikke i det minste fikk u idag, slik at chelski hadde hatt en sjangse til og vinne, uansett hvor mye jeg misliker de, jeg virkelig hater manure....

 

 

og til slutt, tror det er noe i det Jensemann sier, idag viser han at han er en mye bedre keeper en almunia, og det etter og ha vært ute av laget så lenge. han begynner desverre og bli gammel, men er en mye bedre keeper enn almunia, i hvertfall min mening...

Link to comment
Share on other sites

En bra kamp av Arsenal men som vanlig sløser vi for mye og denne gang er det United som scorer på sine.

Det er små marginer og ingen grunn til noen krisemaksimering.

Sesongen er for en stor del over men jeg håper Wenger bruker de neste fire kampene til å tørre mer i forhold til laguttak.

Jeg kan ikke se at Wenger vil bruke mye penger og ressurser på spillerkjøp så det blir viktig å gi flere "nesten" spillere (sjøl)tillitt og kanskje enkelte debuter(Nordtveit).

Link to comment
Share on other sites

Pokker, pokker, pokker så forbanna ufortjent!

 

Blir så utrolig stolt av å se innstillinga til gutta i dag! Vi kjører kampen fra første spark på ballen, og er kun enormt uheldige. Straffen er ok, men Gallas prøvde strengt tatt å ta vekk hånda. Frisparket er det ingenting å si på. Sterkt av Hargreaves.

 

Når det gjelder vårt eget spill så må jeg nok en gang si at jeg er utrolig stolt. Vi viser svært godt spill og utspiller til tider United totalt, og er fryktelig uheldige som ikke putter 1-2 mål til. Van der Sar imponerte, selv om han skulle tatt Ade's mål.

 

Dette var utrolig bittert! Vi hadde fortjent så sinnsykt mye bedre.

 

PS: Man of the match; GAEL CLICHY! Fy pokker for en spiller!! Patrice who? Han kommer til å være anpusten resten av uka.. Her har flere av spillerne noe å lære av denne franske venstrebacken. Makan til innstilling!!

Link to comment
Share on other sites

Det er dager som idag at man er ekstra stolt over å være Arsenal supporter. Hadde ikke særlig troen på seriegull likevel jeg, men vi rundspilte United. CLICHY, snakker vi verdens beste back her? Ja, det gjør vi! Hvilken spiller han er, i det 70. minutt så det ikke ut som om han klarte å gå en gang. Men når ballen kommer i nærheten spurter han som en vill hest. En skam at han ikke er med på kåringen av PL's beste spiller. Vi så også hvor viktig Hleb er, vi får bare håpe på at han blir i Arsenal. For han blir nemlig umulig å erstatte!!

Om vi ikke er PL's beste lag, så er vi ihvertfall PL's beste FOTBALL lag, ingen spiller som oss! :)

 

Proud to be a GOONER ;)

Link to comment
Share on other sites

Syns vi gjør en utrolig god kamp i dag - det eneste som mangler er så klart at vi ikke får med oss tre poeng.

 

Innsatsen til spillerne er ypperlig, og de første 20-30 minuttene imponerte vi stort. Dette laget mangler ikke så fryktelig mye før vi er med helt oppe i toppen i kampen om ligagullet. Vi har marginer mot oss, og United har et par spillere som avgjør dette men jeg syns ikke vi skal legge oss ned og se på dette som en krise. Vi gjør et utrolig godt forsøk, men dessverre er United litt bedre enn oss og har litt mer tur på sin side.

 

Hadde vi hatt marginene med oss så hadde både Ferdinand og Brown sine "skudd" på egen keeper gått inn. Det er liksom bare det som skiller disse to lagene - at det ene laget har litt mer flaks enn det andre og at det ene laget har litt friskere bein å bruke.

 

Nå får vi bare avslutte sesongen med stil og prøve å vinne de siste kampene, så får vi heller komme sterkere tilbake neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Snipp, snapp, snute.... :)

 

Jeg hater virkelig å tape mot Manure........i nok en kamp hvor vi er best, men vi mangler rutinen og ikke minst matchvinneregenskaper. Da er det bittert å ende opp med ingenting, men det er jo sånn det har vært siste ukene.

 

Syns vi gjør en bra innsats og vinner mye dueller og til tider spiller ut Manure, men det blir litt for planløst og for mye "brodering" når vi kommer foran mål.

 

Skal sies at Manure har griseflaks og slipper unna et par selvmål, men det laget der er jo født med flaks.

Har Ferdinand blir kåret til MoM i dag er en gåte, men nå har vel Sky sjelden valgt riktig på det punktet..

De får straffe etter klønete opptreden av Gallas rett etter vår ledelse og et utagbart Hargreaves-frispark gjør de 2-1 i ugunstig tidspunkt for oss.

 

Vi har noen sjanser siste kvarteret, men evner ikke å slå til med en skikkelig sluttspurt. Akkurat det er skuffende, men ikke noe nytt.

Walcott, som jeg synes burde startet kampen, gjør et greit innhopp, men mister ballen litt ofte. Bendtner er bra, men ikke noe mer. Vi mangler det lille ekstra og det blir igjen en nesten-sesong.

 

Spent på hva Wenger sier nå.

"We gave everything....great spirit....lacked a little bit maturity...unlucky?

Er nok samme gamle.

 

Håper han nå ser at et par justeringer må gjøres i sommer for å nå helt opp neste sesong. Vi har vært ganske nære i år og det er ikke så mye som skal til, men noe må forbedres.

 

Men....sesongen er ikke ferdig enda. 2. plassen er fortsatt innen rekkevidde hvis Chelsea trøbler.

Samtidig skal vi ikke anse 3.-4. plassen som sikker. Liverpool og Everton er henholdsvis bare 4 og 6 poeng bak, mens det er 12 poeng å spille om.

 

Frykter ikke at vi roter det til såpass og havner på 5. plass, men vil bare påpeke at ingenting er matematisk avgjort enda.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...